abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zaterdag 29 december 2018 @ 10:51:24 #26
180547 Tem
Freedom is impossible
pi_184054712
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 10:41 schreef Cherni het volgende:

[..]

Mogelijk dat daardoor een groot deel overstapt naar FvD. Maar een zeer groot deel is het compleet oneens met de gevestigde orde.
FvD haalt de stemmen weg bij de VVD en CDA. En Dijkhoff doet zijn uiterste best met die walgelijke borrelpraat de mensen weer aan boord te halen.
W.F. Hermans:
"De meeste mensen houden hun paranoia voor de waarheid."
Fuck Trump
pi_184054735
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 10:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is gewoon een proteststem in een groot deel van de gevallen, daar is geen FvD voor nodig. Ondanks de opmars van FvD is de PVV geen zetel verloren in de peilingen.
Ik volg die peilingen niet. Maar binnen de EU heerst onvrede. Dat kun je niet blijven wegwuiven als gevestigde orde zijnde.

Mijn mening in deze is het gebrek aan een echte sociaal democratische partij. Die is er niet meer. Het word tijd dat de PvdA zich weer gaat herstellen.
pi_184054839
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 10:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit.

De PVV focust zich op twee thema's die elkaar deels overlappen: de islam en immigratie. De rest is bijzaak.

Wie op zoek is naar sociaal-economische veranderingen, hoeft zijn heil niet te zoeken bij de PVV.
Bij wie moet je dan wel zijn ?
Ik vind dat de PVV ook veel doet aan sociaal-economische situaties. Ook niet enkel om stemmen te trekken.
  Moderator zaterdag 29 december 2018 @ 11:00:56 #29
351614 crew  ijs_beer
IJskoud de lekkerste.
pi_184054858
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 10:59 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik vind dat de PVV ook veel doet aan sociaal-economische situaties. Ook niet enkel om stemmen te trekken.
Wat doen ze dan?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
  zaterdag 29 december 2018 @ 11:03:50 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184054881
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 10:44 schreef Red_85 het volgende:
Hexagon:

'Ja dan geef ik dus keurig aan dat de PVV allerlei zaken roept die totaal onrealistisch zijn en dat wie daar achteraan loopt dus ook eens mag nadenken over hoe het met de realiteitszin staat.

Vervolgens loop je wat wild om je heen te meppen in plaats van er op in te gaan.'

Waar dan?

Het enige wat je doet is je onderbuik legen en argumenten negeren.
Hier bijvoorbeeld, geen antwoord op de vraag waarom mensen met zoveel realiteitszin een politicus als Trump die heel veel onrealistische onzin uitbraakt steunen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 00:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoezo ligt alles aan trump?

Ik denk dat de pvv een realistischer beeld heeft over arm/rijk, banenkans, lastenverzwaringen, zorg, belastingen en het effect van migratie op de samenleving dan vvd66.

Wat heeft dat met trump te maken? Vanwaar die obsessie?
En na nog een keertje komt er geen antwoord. Mijn vraagt wordt slechts als obsessie afgedaan

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 09:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk dat die mensen heel veel recht hebben bepaalde zaken op de huidige regering af te schuiven.

Financieel gaan ze er niet op vooruit, terwijl de economie groeit als een malle
Zorg wordt duurder en duurder
Huisvesting wordt 'ingepikt' door migranten, terwijl zij al 80 jaar op de lijst staan
Klimaatakkoord waarin zij ook nog eens gepakt gaan worden, terwijl de grote bedrijven voorlopig de dans ontspringen.

Maar wat ik nog steeds niet snap is die obsessie van d66 met trump in deze discussie. Alsof ze nog steeds butthurt zijn. Overal moet die man in terugkomen. Beetje zielig.
En wanneer ik dan maar de PVV politici zelf neem omdat je Trump kennelijk niet als voorbeeld wil nemen krijg ik enkel wat jijbakken naar D66.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 10:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je verkiezingsbeloftes en kernwaarden verbreken om pluche te plakken, rijmt dat?

Een gekregen penthouse niet opgeven als gift, rijmt dat?

Je meisje slaan en abortus verplichten aan haar, rijmt dat?

Weigeren een motie uit te voeren tegen dat eu nepnieuwsbureau omdat een vriendin daar toevallig zit, rijmt dat?

Je kroonjuweel de nek omdraaien omdat je het lastig vind met andere meningen om te moeten gaan die je niet zitten, rijmt dat?

Moet ik verder gaan?
Dus ja de vraag blijft staan wat de realiteitszin is van PVV'ers terwijl ze achter politici aanlopen die zelf allerlei onrealistische dingen roepen.
pi_184054896
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:00 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Wat doen ze dan?
Stemmen bijv voor verhoging minimumloon.
Zitten centrum-links als het gaat om economische zaken...
Binnen de partij zitten er die veel met de MKB te maken hebben gehad.
Wat je bijvoorbeeld niet ziet binnen de PvdD en SP
pi_184054915
quote:

[..]

Sociaal-economisch doet de PVV bitter weinig hoor.

Voor de bhne laten ze op dat vlak een soort SP geluid horen maar in de praktijk stemt de PVV in meer dan 70% van de gevallen met de VVD mee.

Ondanks hun taal voor de bhne is de PVV gewoon de bijwagen van de VVD.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184054949
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Sociaal-economisch doet de PVV bitter weinig hoor.

Voor de bhne laten ze op dat vlak een soort SP geluid horen maar in de praktijk stemt de PVV in meer dan 70% van de gevallen met de VVD mee.

Ondanks hun taal voor de bhne is de PVV gewoon de bijwagen van de VVD.
Dat getal is niet helemaal waar. 60 procent ;)
https://www.partijgedrag.nl/partijgelijkenis.php
pi_184054992
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:09 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat getal is niet helemaal waar. 60 procent ;)
https://www.partijgedrag.nl/partijgelijkenis.php
Dan heb ik die 70% misschien uit een andere bron of is het inmiddels verouderd.

Hoe dan ook, sociaal-economisch zou ik daarom de PVV niet overwegen. Tenzij je op de VVD lijn zit.

Overigens; een vlugge blik op Google leert mij dat de PVV volgens mij voor afschaffing van het minimumloon is. :D
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184055013
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dan heb ik die 70% misschien uit een andere bron of is het inmiddels verouderd.

Hoe dan ook, sociaal-economisch zou ik daarom de PVV niet overwegen. Tenzij je op de VVD lijn zit.

Overigens; een vlugge blik op Google leert mij dat de PVV volgens mij voor afschaffing van het minimumloon is. :D
https://www.tweedekamer.n(...)24334&did=2018D60781
pi_184055036
quote:
Ik heb het hier vandaan: https://www.pvv.nl/index.(...)elijkheidsverklaring

Maar goed, nogmaals, waarom zou je de PVV dan overwegen?

Die motie die je post is overigens ingediend door 50 Plus en SP.
pi_184055049
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Op provinciaal gebied wel.
Landelijk zal ik nooit er op stemmen ook vanwege ethische vraagstukken en de kijk op de EU
pi_184055078
Ik zie wel. Ik vul de stemwijzer in en zie wel wat er uit komt
pi_184055086
quote:

[..]

Als je daadwerkelijk van mening bent dan de sociaal-economische onderlaag teveel wordt benadeeld, stem dan SP. In veel opzichten is de SP nog een traditioneel linkse partij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184055088
quote:

[..]

Alsnog stemmen ze er wel mee in.
Zijn ze op dat vlak socialer dan PvdA en GL ;)
pi_184055107
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je daadwerkelijk van mening bent dan de sociaal-economische onderlaag teveel wordt benadeeld, stem dan SP. In veel opzichten is de SP nog een traditioneel linkse partij.
Die willen alles maar hebben een eenzijdig beeld hoe ze dat allemaal gaan betalen.
Ik ben lid geweest dus ik weet ook wel hoe dat cultuurtje in elkaar zit.
Op de PvdA gaan bashen maar zelf geen verantwoording willen nemen.....
pi_184055172
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:19 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Die willen alles maar hebben een eenzijdig beeld hoe ze dat allemaal gaan betalen.
Ik ben lid geweest dus ik weet ook wel hoe dat cultuurtje in elkaar zit.
Op de PvdA gaan bashen maar zelf geen verantwoording willen nemen.....
Tsja, jij vroeg bij wie je 'dan wel moet wezen' als je voorstander bent van sociaal-economische veranderingen. Dat is de SP. Of de plannen van de partij haalbaar en/of betaalbaar zijn, doet daarbij niet terzake.
  zaterdag 29 december 2018 @ 11:24:07 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184055191
quote:

[..]

Niet dat ik de PVV nou wil verdedigen maar die onfhankelijkheidsverklaring stamt uit de tijd dat Bart-Jan Spruyt nog het brein van de PVV vormde. Dus die is niet heel relevant meer. Al geeft het wel een inkijkje in de flexibele geest van de heer Wilders.
  zaterdag 29 december 2018 @ 11:25:30 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184055221
quote:
Leuke stats GL, SP en PvdD hebben de grootste overeenstemming.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184055228
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leuke stats GL, SP en PvdD hebben de grootste overeenstemming.
Goh...
pi_184055265
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, jij vroeg bij wie je 'dan wel moet wezen' als je voorstander bent van sociaal-economische veranderingen. Dat is de SP. Of de plannen van de partij haalbaar en/of betaalbaar zijn, doet daarbij niet terzake.
Vind ik wel niet dat alle PVV plannen betaalbaar zijn maar naar mijn idee wel meer dan SP
  zaterdag 29 december 2018 @ 11:30:02 #47
45206 Pietverdriet
pi_184055294
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alleen spreken FvD en PVV deze mensen aan op thema’s die zij belangrijker vinden en de SP doet dat op de thema’s van de traditioneel linkse partijen.
  zaterdag 29 december 2018 @ 11:31:39 #48
45206 Pietverdriet
pi_184055321
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:25 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Goh...
Een meer zeggende conclusie als die van dit topic dat ontevreden mensen op protestpartijen stemmen.
pi_184055344
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:28 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Vind ik wel niet dat alle PVV plannen betaalbaar zijn maar naar mijn idee wel meer dan SP
De PVV wil uit de EU stappen. Dat maakt de betaalbaarheid van veel van haar plannen zeer twijfelachtig.

Maar nogmaals, haalbaarheid is in deze niet relevant. Jij vroeg om een alternatief voor wie behoefte heeft aan sociaal-economische veranderingen. Dat is de SP.
pi_184055402
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De PVV wil uit de EU stappen. Dat maakt de betaalbaarheid van veel van haar plannen zeer twijfelachtig.

Maar nogmaals, haalbaarheid is in deze niet relevant. Jij vroeg om een alternatief voor wie behoefte heeft aan sociaal-economische veranderingen. Dat is de SP.
En GL. Maar dan moet je wel het complete programma bekijken en niet alleen die partij afrekenen op klimaat. Want daar slaat GL helaas compleet op door. Maar ja niet een partij voldoet toch aan al je wensen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')