Behalve Black Friday zou ik niets standaards weten.quote:Op woensdag 3 juli 2019 23:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
Zijn er nog ergens kortingsacties gaande of in aantocht? Wil graag binnenkort een Wompat Pre-School in huis halen.Als er ergens eentje tweedehands te koop staat, hoor ik het ook graag. (Marktplaats houd ik al in de gaten, en op DDM staat ook niks voor zover ik kan zien.)
Ah, dat komt te laat. We gaan in september de bergen in (o.a. Oostenrijk), en in oktober hebben we een citytrip (Londen), dus dan kunnen we echt niet zonder.quote:Op donderdag 4 juli 2019 06:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
Behalve Black Friday zou ik niets standaards weten.
Er staat er 1 te koop via facebook marketplace, had je die al gezien?quote:Op woensdag 3 juli 2019 23:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
Zijn er nog ergens kortingsacties gaande of in aantocht? Wil graag binnenkort een Wompat Pre-School in huis halen.Als er ergens eentje tweedehands te koop staat, hoor ik het ook graag. (Marktplaats houd ik al in de gaten, en op DDM staat ook niks voor zover ik kan zien.)
Ja die was mij al getipt, maar ik vind de vraagprijs veel te hoog voor tweedehands (20 euro onder de nieuwprijs). Dan bestel ik liever een nieuwe met een kleur naar wens.quote:Op donderdag 4 juli 2019 12:06 schreef hetzusjevan het volgende:
Er staat er 1 te koop via facebook marketplace, had je die al gezien?
Ik had het in de folder gezien, niet verkeerd lijkt me! Alleen vanaf 2,5 kilo lijkt me ietsje enthousiastquote:Op donderdag 4 juli 2019 21:23 schreef Mariposas het volgende:
Hebben jullie dit gezien? Hema verkoopt nu ook een draagzak (althans, is volgens mij nu helemaal uitverkocht)!
https://www.hema.nl/baby/(...)ipaard-33590980.html
Is wel gewoon prima. Het is geen fleecedeken, maar een dun laagje.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 12:05 schreef Morretje het volgende:
Ik had m in de folder zien staan. Kan t nu op de website niet vinden maar dacht onthouden te hebben dat er fleece in zat.. Lijkt me niet fijn als dat zo is.
Wel top van de Hema overigens.
Fleece voering ja, lijkt me inderdaad erg broeierig. Ik zou ‘m best wel eens willen zien en proberen. Iemand ‘m in de winkel gezien?quote:Op vrijdag 5 juli 2019 12:05 schreef Morretje het volgende:
Ik had m in de folder zien staan. Kan t nu op de website niet vinden maar dacht onthouden te hebben dat er fleece in zat.. Lijkt me niet fijn als dat zo is.
Wel top van de Hema overigens.
Maar waar zit dat dan? In het rugpand of de banden? En waarom? Alles wat voor babies aan stoffen gebruikt wordt mort ademend zijn en je wordt bijna doodgegooid met waarschuwingen over warmtestuwing, dan lijkt me fleece in een babydrager niet de meest handige keuze.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 12:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Is wel gewoon prima. Het is geen fleecedeken, maar een dun laagje.
In het rugpand. De voering is gelukkig uitneembaar, lees ik.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 23:32 schreef Morretje het volgende:
[..]
Maar waar zit dat dan? In het rugpand of de banden? En waarom? Alles wat voor babies aan stoffen gebruikt wordt mort ademend zijn en je wordt bijna doodgegooid met waarschuwingen over warmtestuwing, dan lijkt me fleece in een babydrager niet de meest handige keuze.
Dit laagje is dus wel ademend. Je moet er niet mee dragen met 35 graden, maar op de normale Nederlandse weerdag zou je ‘m gewoon kunnen gebruiken volgens verschillende consulenten.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 23:32 schreef Morretje het volgende:
[..]
Maar waar zit dat dan? In het rugpand of de banden? En waarom? Alles wat voor babies aan stoffen gebruikt wordt mort ademend zijn en je wordt bijna doodgegooid met waarschuwingen over warmtestuwing, dan lijkt me fleece in een babydrager niet de meest handige keuze.
Qua prijs minstens heel aantrekkelijk om te proberen te dragen.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:46 schreef pinquit het volgende:
Ik vind 'm ook helemaal niet lelijk, leuk juisten helemaal top van Hema, zo wordt het allemaal een stuk meer bekend en laagdrempelig om ergonomisch te dragen
Onze Wompat ook!quote:Op zaterdag 6 juli 2019 11:54 schreef Elleska het volgende:
ik zit te wachten op de bezorger. Ringsling is onderweg![]()
Aha. Ik wist niet eens dat dat kon, ademend fleece. Fijn dat er al meerdere consulenten naar gekeken hebben.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 09:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dit laagje is dus wel ademend. Je moet er niet mee dragen met 35 graden, maar op de normale Nederlandse weerdag zou je ‘m gewoon kunnen gebruiken volgens verschillende consulenten.
Ja, ik ben (bij gebrek aan redelijk geprijsde tweedehandse) toch voor een nieuwe gegaan, de Solki Tarina.quote:
Wie raad dit af? Alleen dekbedden worden afgeraden voor kinderen onder de 2 jaar.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 17:12 schreef Stormqueen het volgende:
Daarom wordt het vaak afgeraden voor babybedjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yaro La Vita Emerald.quote:
voor die momenten heb ik dus een ringsling gekochtquote:Op zaterdag 6 juli 2019 21:47 schreef Takkie88 het volgende:
Aan alle ervaren draagsters hier;
Hoe makkelijk/snel is een ringsling om te doen? En dan vooral ten opzichte van een tula?
Sofie is nu bijna 11 maanden. Ze vindt de draagzak heerlijk. En ik ook maar vooral voor langere stukken. Voor de korte momenten; bijv met boodschappen doen of de was ophangen wanneer ze een plakdag heeft, vind ik de tula toch wel veel gedoe. En ik twijfel dus of een ringsling erbij dan handiger is.
Kun je daar al wat over vertellen?quote:Op donderdag 25 april 2019 14:33 schreef minilot het volgende:
Afstellingen zojuist gefixt met dank aan deze uitgebreide review: http://www.emalitza.com/lenny-lamb-toddler-onbuhimo-review/![]()
Zit nu echt fantastisch comfortabel!![]()
Het is natuurlijk nog wel even afwachten wat al dat gewicht aan alleen mijn schouders doet op langere en lastigere tochten dan een rondje door mijn dorp, maar ik zal het laten weten
Ja, wat vind ik er gedoe aanquote:Op zaterdag 6 juli 2019 22:44 schreef pinquit het volgende:
De Tula gedoe? Wat vind je er gedoe aan?
Ik denk dat het niet veel simpeler/sneller kan dan dat eigenlijk
Ik heb een ringsling die je wel mag lenen, als je dat wil.quote:Op zondag 7 juli 2019 22:03 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Ja, wat vind ik er gedoe aanDoor je vraag ben ik er even over na gaan denken want het was tot nu toe vooral dat het als gedoe voelde.
Op zich heb ik ‘m snel om dat is het dus niet. Maar voordat ik het idee heb dat Sofie echt goed recht zit en het bij mij lekker zit, dat duurt even. Sofie is nogal een draaikont en nieuwsgierig dus gaat gelijk naar 1 kant hangen. Ze gooit ook steeds vaker 1 arm er bovenuit. En tijdens het dragen ben ik echt nog een poosje de banden strakker aan het trekken. Om het vervolgens weer wat losser te maken, en repeat.
Voor lange stukken prima, want als ze dan eenmaal lekker zit is het ook echt goed. Maar voor een kwartier ofzo vind ik het gedoe.
Misschien maar eens een goedkope ringsling op marktplaats kopen om het uit te proberen.
Ik ga eens op zoek, denk dat het een fijne aanvulling is op de ergobaby adapt.quote:Op maandag 8 juli 2019 13:23 schreef Stippelrientje het volgende:
Het is fijn om sowieso te kijken en te proberen of je pleated of gathered fijner vindt.
Ikzelf vind gathered fijner. Dan zit het voor mij minder in mijn nek en beter verdeeld. Voor een vriendin van mij precies andersom. Een draagconsulente bij ons in de buurt heeft wel eens pasochtenden om te kijken wat het nodig heeft beste bij je past. Misschien is er ook wel de mogelijkheid bij jou in de buurt?
Lief van je! Bedankt voor het aanbod. Maar met onze terror-kat durf ik het risico om dit soort dingen te lenen niet te nemen. Huren vind ik daarom ook geen optie.quote:Op zondag 7 juli 2019 23:54 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik heb een ringsling die je wel mag lenen, als je dat wil.
Volgens mij heet dat een tummy tuck of zoiets. Verder heb ik geen idee hoe/wat/waar...quote:Op dinsdag 16 juli 2019 08:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik meen hier ooit iets gelezen te hebben over zo'n brede band of zoiets die je over het gedeelte van de draagzak kan doen wat hij rugdragen in je buik 'snijdt'. Welk ding/merknaam was dat ook alweer? Zijn er verschillende en is een bepaald type het fijnst?
Ik heb een peuter tula te leen!quote:Op dinsdag 16 juli 2019 09:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Mijn lieve man vond het echt totaal niet nodig om de tula mee te nemen op vakantie, want de koters zijn echt veel te zwaar daarvoor. Dus ik dacht goed, we zullen zien. En al bij een bezoekje Assen hadden we al «ik wil in de wagen-nee mijn beurt!», laat staan de 4 dagen Parijs die we straks gaan doen.
Heeft iemand een peuter/kleuterdrager te koop/huur/leen? Of is er ergens een aanbieding? Waar kan ik t best tweedehands zoeken?
Echt?!quote:
Tummy Tuck van Fidellaquote:Op dinsdag 16 juli 2019 08:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik meen hier ooit iets gelezen te hebben over zo'n brede band of zoiets die je over het gedeelte van de draagzak kan doen wat hij rugdragen in je buik 'snijdt'. Welk ding/merknaam was dat ook alweer? Zijn er verschillende en is een bepaald type het fijnst?
Dit was voor mij een reden om voor de ergobaby adapt te gaan. Die heeft ingebouwd een 'lumbal support' en die zit daardoor heerlijk.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 08:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Als je een kwartiertje extra reistijd geen probleem vindt, dan woon ik redelijk op de route. Laat maar weten.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 09:47 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Echt?!![]()
Woon je ergens tussen Drenthe en Rotterdam..? Ik ga je straks pm’en. Eerst ff zwemmen met die koters
Dat ligt aan wat je wil met je doek? Voor een rrrr kan je met een 3 a 4 makkelijk af. Voor een dh heb je een 6 nodigquote:Op dinsdag 16 juli 2019 11:42 schreef Roomsnoes het volgende:
Pff toen kreeg ik ineens zin in een nieuwe doek he. Haha. Welke lengte moet je ook alweer hebben voor peuterdragen/kleuterdragen op je rug? Is 5 voldoende? Ik heb mt 40-42.
Bedankt! Ik ga me even in allebei verdiepen. Die tweede suggestie is een goeie, wij zijn allebei slank maar ik vind het gewoon niet fijn zitten, die band in mn buik, ik krijg buikpijn en een opgeblazen buik van rugdragenquote:Op dinsdag 16 juli 2019 10:08 schreef Elleska het volgende:
[..]
Tummy Tuck van Fidella
https://www.ooiebeest.nl/fidella-tummy-tuck-buikband.html
en als die te breed is schijn je de Tula Lumbar Support ook te kunnen gebruiken.
https://www.ooiebeest.nl/tula-rugsteuntje-lumbar-support.html
Ja, dit wil ik ook wetenquote:Op woensdag 17 juli 2019 13:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik doe de heupband bij rugdragen altijd vrij hoog, ter hoogte van de onderste ribben, dan kan het ook niet insnoeren.
@:minilot had toch een drager zonder heupband gekocht? Hoe gaat het daarmee?
Je link doet het niet.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 20:38 schreef Amsel het volgende:
Iemand nog op zoek naar een fijne zomerdraagdoek?
http://link.marktplaats.nl/m1434299645 Fok!kers betalen natuurlijk minder
Oh wat stom, fijn dat je het zegt! Hopelijk werkt dit wel:quote:
hoeveel meter is deze?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 15:54 schreef Amsel het volgende:
[..]
Oh wat stom, fijn dat je het zegt! Hopelijk werkt dit wel:
https://link.marktplaats.nl/m1434299645
-edit-
Er lijkt iets mis te gaan met de redirect via Fok!, maar als je de link in je browser plakt zou het moeten werken.
Ohja, dat had ik erbij moeten zettenquote:
Gelukt! Ik kan (nog) niet knopen, maar zou deze ook kunnen voor een kindje met maat 68/74 van 7 kilo?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 15:54 schreef Amsel het volgende:
[..]
Oh wat stom, fijn dat je het zegt! Hopelijk werkt dit wel:
https://link.marktplaats.nl/m1434299645
-edit-
Er lijkt iets mis te gaan met de redirect via Fok!, maar als je de link in je browser plakt zou het moeten werken.
Jahoor! Maar eerlijk is eerlijk, ik zou deze niet als eerste doek nemen, er zijn doeken die makkelijker knopen om eerst mee te oefenen.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 19:11 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Gelukt! Ik kan (nog) niet knopen, maar zou deze ook kunnen voor een kindje met maat 68/74 van 7 kilo?
Ik Google even. Maar da's dus een fijne doek? En niet te warm?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 19:37 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:tink89
Ik heb de Didymos Indio Aurora te koop staan.
https://images.app.goo.gl/j8FrkgY81QtCQJ397quote:Op zaterdag 20 juli 2019 19:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik Google even. Maar da's dus een fijne doek? En niet te warm?
Edit: op Google vind ik een rozige, klopt dat?
Ah txs! Het is niet zo mijn smaakquote:Op zaterdag 20 juli 2019 19:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
https://images.app.goo.gl/j8FrkgY81QtCQJ397
Deze kleuren zijn het. Hij is 100% katoen. Ik vind van niet, maar heb hem niet heel vaak gebruikt.
Na een tijdje was de lol er wel af en had ik het vooral heel warm, maar op zich ging het prima. Had wel veel bekijks in ieder gevalquote:Op donderdag 8 augustus 2019 01:02 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:Amsel OMG, wat een prestatie! Kwam je nog wel vooruit?
Ik heb het idee van niet, maar ik zal ‘m volgende keer proberen wat losser te houden.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 19:49 schreef Stippelrientje het volgende:
Te strak in de nek? Daar krijg je steigerkids van...
Die kan je gewoon gebruiken. Tula verkoopt maar 1 maat verbreders en die past op al hun draagzakken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 06:38 schreef Amsel het volgende:
Ik heb nog extenders liggen die passen bij onze oude Tula Baby. Kan ik die ook gewoon voor de Tula Toddler gebruiken, of heb ik daar andere voor nodig?
quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 07:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Die kan je gewoon gebruiken. Tula verkoopt maar 1 maat verbreders en die past op al hun draagzakken.
Ja, ik misschien wel in de eerste en de laatste. Ik ga even ontbijt maken voor prul en dan ben ik zo terug.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 17:00 schreef coccinelle het volgende:
De draagdagen zijn hier helaas zo goed als voorbij. Rugdragen wil helaas niet meer.
Heeft er iemand interesse in;
-kokadi flip toddler mr wunderland allure
-dunnere draagjas in maat 38 van bon prix (gewone jas, positie en buik dragen)
-wollen angel wings jas in een wat groen/blauwige kleur in maat M (valt als maat L). (Gewone jas, positie, buik en rug dragen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Marsupi! Kan vanaf inimini en makkelijker bestaat niet. Enige nadeel is dat 'ie niet zo lang meegaat qua maat, maar dan heb je in elk geval de eerste maanden overbrugd. Storchenwiege past vaak ook mooi bij hele kleintjes, maar is iets meer met gespen en knopen. Een Tula is op zich makkelijk, maar past echt pas vanaf een goede (!) maat 56. Ik kan me zomaar voorstellen dat het in jullie geval praktisch is om allebei vanaf het begin te kunnen dragen.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 20:24 schreef Ticootje het volgende:
Vandaag mn nieuwe doek binnen, zelfs J maakte de opmerking dat ie wel echt heel mooi is.
Didymos Facette Tethys is het geworden.
Nu wilt J ook graag dragen, alleen wat is geschikt voor een kleine baby en een ietwat lompe en ongeduldige man? Een tula?
Emeibaby kan ook bij kleintjes, toch? (Volgens de site vanaf 3 kilo.) Ze hebben nu ook een "easy" variant geïntroduceerd, heb je minder handelingen nodig om een goed zitje te maken.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 22:01 schreef CassElliot het volgende:
Marsupi! Kan vanaf inimini en makkelijker bestaat niet. Enige nadeel is dat 'ie niet zo lang meegaat qua maat, maar dan heb je in elk geval de eerste maanden overbrugd. Storchenwiege past vaak ook mooi bij hele kleintjes, maar is iets meer met gespen en knopen. Een Tula is op zich makkelijk, maar past echt pas vanaf een goede (!) maat 56. Ik kan me zomaar voorstellen dat het in jullie geval praktisch is om allebei vanaf het begin te kunnen dragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |