Ik vind ze er op de productfoto's altijd zo langwerpig uit zien, alsof ze de benen niet goed genoeg zouden ondersteunen. Op deze aan-foto lijkt dat ook het geval:quote:Op vrijdag 5 april 2019 18:03 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik vind rose en rebellion verschrikkelijk.
En de Easyfeel preschool is nog groter!quote:Op vrijdag 5 april 2019 20:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
@:MevrouwCactus maar als ik het dus goed begrijp, is een Rose and Rebellion Preschool groter dan een Wompat Preschool?Dat zou ik dus zelf nooit bedenken.
Zijn ze kleiner geworden dan? Ollie zat er met 1 meter destijds echt nog veel te diep in. De preschool wompat dus. Ik zou juist zeggen dat ie pas goed zit vanaf maat 104.quote:Op vrijdag 5 april 2019 20:42 schreef MevrouwCactus het volgende:
Deze R&R pre-school gaat van 98-110/116. De Wompat pre-school gaat van 92-110, maar ik vind Sjaak er met zijn 104/110 niet mooi meer in zitten. Ik heb geen recente foto van Sjaak in de Wompat zie ik.
De Wompat is 45cm breed en de R&R is 51cm breed, dus dat scheelt behoorlijk.
De Wompat Toddler en Pre-school zijn even breed, maar de Pre-school heeft een hoger rugpand. Ik weet niet hoe het eerder was, maar dit is hoe het nu is. Als ik de Wompat Pre-school op de R&R Pre-school leg, is er echt 5 cm verschil in breedte van het rugpand.quote:Op zondag 7 april 2019 18:50 schreef laziness het volgende:
[..]
Zijn ze kleiner geworden dan? Ollie zat er met 1 meter destijds echt nog veel te diep in. De preschool wompat dus. Ik zou juist zeggen dat ie pas goed zit vanaf maat 104.
Ja het rugpand qua lengte idd. Ollie zat daar zo diep in dat hij niks zag.quote:Op zondag 7 april 2019 21:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
De Wompat Toddler en Pre-school zijn even breed, maar de Pre-school heeft een hoger rugpand. Ik weet niet hoe het eerder was, maar dit is hoe het nu is. Als ik de Wompat Pre-school op de R&R Pre-school leg, is er echt 5 cm verschil in breedte van het rugpand.
Ik zocht even terug en dit is een foto van toen Sjaak in maat 98/104 zat ongeveer:quote:Op zondag 7 april 2019 21:18 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja het rugpand qua lengte idd. Ollie zat daar zo diep in dat hij niks zag.
Ik gooi hem er nog maar een keer in. Weet iemand hoe strikt de adviezen over gewicht zijn?quote:Op vrijdag 5 april 2019 13:11 schreef Netelig het volgende:
Mijn dreumes is opeens een reusachtige 14 kilo. Ik heb een Kokadi flip toddler, die volgens de beschrijving tot 15 kilo gaat. Is het echt zo streng of kan ik er ook een zwaarder kind in dragen?
De naden zijn getest tot 15kg. Ze kunnen hoogstwaarschijnlijk wel meer aan, maar Kokadi geeft geen garantie boven die 15kg. In de Wompat, die maximaal 15kg aan kan, heb ik een uur lang een meisje van 25kg gedragen en er was niets aan de hand. Maar ja, dat is N=1. Garantie tot de deur dusquote:Op maandag 8 april 2019 21:38 schreef Netelig het volgende:
[..]
Ik gooi hem er nog maar een keer in. Weet iemand hoe strikt de adviezen over gewicht zijn?
Wij hebben er een, maar ik vind het veel te zwaar. Man gebruikt hem wel en hij vindt het fijn voor zowel peuter als bijna peuter.quote:Op maandag 8 april 2019 22:52 schreef Nolita het volgende:
Mijn dreumes wil de laatste tijd niet meer (in de drager) gedragen worden, herkenbaar?
Heb haar nog altijd op mijn buik gedragen, maar nu het mooie weer eraan komt kan ik het eens op mijn rug proberen. Ben benieuwd of ze het nog eens toelaat om te oefenen. Een half jaar geleden was dat krijsen en hebben we de poging snel gestaakt.
Vriend overweegt zo’n rugzak ding met zo’n zitje voor op vakantie, iemand daar ervaring mee? Ik vind het zo’n gevaarte...vriend zijn argumenten zijn dat je gewoon een jas kunt dragen en dat het niet zo zweterig is als het kind tegen je aan. En dat ze er nog wel een tijd in past.
Ik was enorm fan van mijn Tula Standaard (toen bestond er nog geen FTG) maar vond de Toddler eigenlijk niet fijn. Ik vond hem erg stug en vond dat het gewicht niet heel fijn verdeeld werd. Ik heb toen een Rose and Rebellion geprobeerd maar dat vond ik ook niet alles en kwam toen uit bij Wompat. Daar was ik gelijk verliefd op en hij past zoveel beter bij mijn lichaam (en bij Sjaak) dan een Tula Toddler.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:48 schreef Schanu het volgende:
Ik wilde juist de Tula toddler kopen, alvast ter opvolging van de FTG die we nu hebben. Begin nu een beetje te twijfelen aangezien er kennelijk nog zoveel andere opties zijn. Zijn er wel goede ervaringen met de Tula Toddler? De FTG vind ik fantastisch, is de Toddler heel anders?
En ik denk dat ik een coast wil bestellen, omdat het dan wat meer ademt in de zomer en omdat in de winter Vlokje toch altijd wel haar jasje aan zal houden zodat ze er in en er uit kan wanneer ze wil. Of is jullie ervaring anders?
Is dat zo'n zak waar het kindje in kan voor op je buik zeg maar?quote:Op dinsdag 9 april 2019 13:06 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Wij hebben er een, maar ik vind het veel te zwaar. Man gebruikt hem wel en hij vindt het fijn voor zowel peuter als bijna peuter.
Nee, wat jij bedoelt, is een draagzak. Die zijn er in meer en minder ergonomische varianten en in allerlei maten.quote:Op zondag 14 april 2019 18:59 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Is dat zo'n zak waar het kindje in kan voor op je buik zeg maar?
Aan zoiets zit ik namelijk ook te denken, maar wordt onze eerste dus is allemaal nog proberen.
Ja hè? Hij is inmiddels besteld.quote:
Voldoet je Tula niet meer?quote:Op woensdag 24 april 2019 14:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja hè? Hij is inmiddels besteld.Ik laat weten hoe het bevalt!
Ben ook heel benieuwd, ook hoe je hem op je rug krijgt hiermee. Hij is wel prachtig zegquote:Op woensdag 24 april 2019 14:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja hè? Hij is inmiddels besteld.Ik laat weten hoe het bevalt!
quote:Op donderdag 25 april 2019 08:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kijk naar dat onderste plaatje en het enige wat ik zie is die babyhand tegen die oorbel aanliving on the edge of being torn apart.
Baby kijkt ook echt zo van, over 3 seconden kun je nooit meer een oorbel in }:)
Prachtig die eerste! Ben heel benieuwd hoe het zonder buikband bevalt inderdaadquote:Op woensdag 24 april 2019 13:18 schreef minilot het volgende:
Iedereen nogmaals bedankt voor de input hier, we twijfelen inmiddels nog louter op esthetisch vlak: de LennyLamb 'Herbarium' of de 'Harvest'
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat het de eerste wordt
Ziet er best te doen uit ja!quote:Op donderdag 25 april 2019 14:11 schreef minilot het volgende:
Hij is binnen! Zo zacht, zo vederlicht (in vergelijking met de Tula), zo makkelijk opvouwbaar tot klein pakketje (in tegenstelling tot de Tula). Heel blij mee!We zijn er net al een uurtje mee buiten geweest en dat ging goed qua plezier van de koter op mijn rug, wel heb ik het idee dat ik nog wat moet stoeien met de afstellingen - idealiter zou mijn kind een stukje hoger op de rug moeten dan ik nu voor elkaar kreeg..
@:Zo-is-dat Tot dusver als n00b met behulp van een verhoginkje.![]()
Ik heb een bykay reversible click carrier gekregen, beeldschoon delftblauw, maar ik kan m niet van te voren al omdoen en Teddy is er eigenlijk nog wat te kort voor qua bovenlijf. Het is meer voor haar snelle huidhongerbehoeftes onderweg en het lijkt me dat een ringsling makkelijk te verstellen is om te voeden (op een of andere manier hapt ze beter aan als ik rondloop xD)quote:Op vrijdag 3 mei 2019 00:01 schreef Lemijn het volgende:
Is die draagzak niet net zo snel?
Denk dat ringsrings onderling weinig uitmaken. Ik heb er eentje liggen die je zou mogen overnemen. Het is een Girasol met dit patroon:
[ afbeelding ]
Ja dat had ik dus ookquote:Op vrijdag 3 mei 2019 07:32 schreef Stormqueen het volgende:
Als het snel snel moet zou ik inderdaad eerder een andere (newborn) draagzak aanschaffen dan een ringsling. Met zo'n sling was ik vaak langer kwijt met afstellen ed dan met een draagstoel van 5 meter
Voor grotere kinderen is het dat ook wel hoor, maar voor zo'n mini baby moet het allemaal net wat steviger zitten.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 08:02 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ja dat had ik dus ooken het leek zo ideaal
quote:Op vrijdag 3 mei 2019 07:32 schreef Stormqueen het volgende:
Als het snel snel moet zou ik inderdaad eerder een andere (newborn) draagzak aanschaffen dan een ringsling. Met zo'n sling was ik vaak langer kwijt met afstellen ed dan met een draagstoel van 5 meter
Ik hield mijne altijd hetzelfde, want ik droeg altijd hetzelfd (onder mijn draagjas, over mijn trui). Het rugriempje hield ik altijd dicht, want daar kan ik anders niet bij, dus ik schoof daar dan onderdoor met mijn hoofd. Mijn man heeft een heel ander postuur dan ik, dus als die eens mijn draagzak gebruikte, moest ik alles opnieuw afstellen.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 09:26 schreef Jagärtrut het volgende:
We hebben het er hier al vaker over gehad, maar ik snap dat verschil met afstellen niet. Ik maak altijd de schouderriemen van de draagzak helemaal los als ik hem omdoe, anders kom ik niet bij het rugriempje. En soms draag ik hem over een trui, soms over een jas dus dat zit toch altijd anders?
Ik heb trouwens nooit een ringsling geprobeerd, maar kan me voorstellen dat het wel makkelijk is.
met buik dragen deed ik dat ook. met rugdragen krijg ik het nog niet voor elkaar om de schouderbanden goed aan te trekken dus voor nu hou ik de banden voor het rugdragen afgesteld. en ik maar denken dat het op de rug krijgen van je kind het moeilijkste was maar dat is voor mij het aantrekken van de schouderbandenquote:Op vrijdag 3 mei 2019 09:26 schreef Jagärtrut het volgende:
We hebben het er hier al vaker over gehad, maar ik snap dat verschil met afstellen niet. Ik maak altijd de schouderriemen van de draagzak helemaal los als ik hem omdoe, anders kom ik niet bij het rugriempje. En soms draag ik hem over een trui, soms over een jas dus dat zit toch altijd anders?
Ik heb trouwens nooit een ringsling geprobeerd, maar kan me voorstellen dat het wel makkelijk is.
Het lijkt mij echt cool en een gevoel van saamhorigheid hebben als je met je partner beide een draagzak hebt.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 09:11 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hadden ook een verschil qua afstellen dus toen hebben we gewoon een tweede draagzak gekochtAllebei konden we daardoor ons favoriete printje hebben
https://www.oschaslings.c(...)ns-aduial-baby-wrap/ Deze, onze geboorte doek en nog steeds even verliefd opquote:Op dinsdag 7 mei 2019 14:19 schreef Sisu het volgende:
Zo ! Wat is draagdoekenland verandert ivm 4 jaar geleden.
Zo veel keuze en zo veel blends! bizar gewoon.
Wat voor blend is fijn voor een newborn/baby?
Ik hou van easycare. Ik wil een doek wel normaal kunnen wassen als er eens iets mee is en hij mag niet ruiken (geen yak of kameel dus) ivm neusgevoeligheid.
Mijn kleuren zijn hard blauw, paars, diep groen en zwart. Galaxy/ leopard printjes vind ik tof, maar hoeven niet perse. Ben niet merkvast, maar koop wel graag iets waar ik lang plezier van heb.
Ontzettend veel veranderd. Prijsvast is het ook niet meerquote:Op dinsdag 7 mei 2019 14:19 schreef Sisu het volgende:
Zo ! Wat is draagdoekenland verandert ivm 4 jaar geleden.
Zo veel keuze en zo veel blends! bizar gewoon.
Wat voor blend is fijn voor een newborn/baby?
Ik hou van easycare. Ik wil een doek wel normaal kunnen wassen als er eens iets mee is en hij mag niet ruiken (geen yak of kameel dus) ivm neusgevoeligheid.
Mijn kleuren zijn hard blauw, paars, diep groen en zwart. Galaxy/ leopard printjes vind ik tof, maar hoeven niet perse. Ben niet merkvast, maar koop wel graag iets waar ik lang plezier van heb.
Ik draag mini al in de ftg op de rug sinds hij een maand of 4 is denk ik. Als hij kan staan dan zou ik denken dat het zeker wel kan...quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:48 schreef DorothyGale het volgende:
Ik heb een vraagje over de TFG. Dreumes wordt te zwaar voor buikdragen en klimt er elke keer uit. Nu hebben we van de week op de rug geprobeerd en de rondjes door de huiskamer gingen prima![]()
Ik heb gelezen dat op de rug alleen mag als hij controle heeft over nek en romp en echt zelf kan zitten. En met dat laatste is hij nog niet echt bezig. Hoe zwaar weegt dat? We hebben hem tot nu toe ongeveer vier keer zien zitten. Dat is dan even en dan gaat hij snel weer in de kruipstand![]()
Hij kan trouwens wel staan en opzij schuifelen.
We gaan binnenkort naar Engeland en kinderwagen kan echt niet mee. Aan de andere kant is wel een wagen beschikbaar, dus het gaat dan alleen om de tijd op Schiphol![]()
Daarnaast vraag ik mij ook af wat de beste manier is om af te stellen? Ik lees alleen instructies hoe kind in zak te krijgen. Of luistert dat niet zo nauw?
wij zijn in delft geweest, volgens mij heette het draagwinkel oidquote:Op donderdag 20 juni 2019 17:19 schreef Leintjeuh het volgende:
Heeft er iemand een tip voor een draagdoek/draagzak consulent in regio Rotterdam? Ik wil graag verschillende draagzakken uitproberen maar via google kom ik vooral flink verouderde websites tegen.
Thx 👍quote:Op donderdag 20 juni 2019 18:06 schreef littledrummergirl het volgende:
wij zijn in delft geweest, volgens mij heette het draagwinkel oid
Mocht je Dordrecht nog te doen vinden: wrappedaround is echt een lieverd.quote:Op donderdag 20 juni 2019 17:19 schreef Leintjeuh het volgende:
Heeft er iemand een tip voor een draagdoek/draagzak consulent in regio Rotterdam? Ik wil graag verschillende draagzakken uitproberen maar via google kom ik vooral flink verouderde websites tegen.
Neuh, ik draag er 1 per keer. Das zat.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 13:28 schreef Morretje het volgende:
Tico, voor een fwcc? Dat red je zat met een 5.
Of ga je dubbeldragen? Dan zou ik een 7 nemen.
Geen aandelen, maar een kennis via scouting waarvan ik weet dat ze een super lieve en ervaren consulente is. Ze verhuurt ook doeken en dragers zodat je ook kan uitvogelen wat je fijn vind voordat je dr een aanschaft.quote:Op donderdag 20 juni 2019 17:19 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb maat 46/48 en doe alles met een maat 6. Ik zou dus zeker voor de 5 gaan! Lange staarten vind ik maar onhandigquote:Op vrijdag 21 juni 2019 12:48 schreef Ticootje het volgende:
Ik twijfel over de lengte.
5 of 6.
Met kleine baby, dus in het begin vooral op de buik dragen. Normaal draag ik maat xs / 34, maar nu natuurlijk niet.
Maar nu dan, neem ik de gok op een 5, en heb ik dan straks minimaal doek voor een knoop, of ga ik voor een 6 en heb ik een meter staart.
Wat zouden jullie doen?
Geen advies , maar printjes en kleuren zijn er volop. Alle doeken zijn warm en ‘zomerdoeken’ oftewel lichte doeken zul je echt goed strak moeten knopen anders snijdt het in je armen.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 20:29 schreef Ynske het volgende:
Hier ligt een doek klaar die ik overgenomen heb van m'n vriendin,en waar ik ook zelf haar kinderen mee gedragen heb. Een hoppediz 5,40 dus een maat 7 denk ik.
Deze
[ afbeelding ]
Nu kan ik me herinneren dat deze doek behoorlijk warm aanvoelde, en was ik aan t denken om rond te kijken naar een wat dunner soort welke toch fijn is om te dragen en lekker is voor een kleintje. En wat vrolijker qua kleur.
Hebben jullie advies?
Issie nieuw? Want hier was het een kwestie van 10 keer (of 100 keer) doen en toen ging het steeds soepeler.quote:Op donderdag 27 juni 2019 08:19 schreef Elleska het volgende:
Ziet er fijn uit Mariposas.
Ik had nog een paar vragen.
Heeft er iemand een ringsling over? of goede tips waar ik die 2ehands kan vinden voor een leuke prijs?
En heeft iemand misschien de geniale tip om de straps van een draagzak wat soepeler te laten glijden bij het aanspannen? Die van mij schuiven een stuk moeilijker dan bij de andere dragers die ik gisteren zag. Bij de buikband is dat geen probleem maar ik krijg de schouderbanden bij het rugdragen niet strak genoeg aangetrokken zonder hulp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |