quote:Op vrijdag 3 mei 2019 07:32 schreef Stormqueen het volgende:
Als het snel snel moet zou ik inderdaad eerder een andere (newborn) draagzak aanschaffen dan een ringsling. Met zo'n sling was ik vaak langer kwijt met afstellen ed dan met een draagstoel van 5 meter
Ik hield mijne altijd hetzelfde, want ik droeg altijd hetzelfd (onder mijn draagjas, over mijn trui). Het rugriempje hield ik altijd dicht, want daar kan ik anders niet bij, dus ik schoof daar dan onderdoor met mijn hoofd. Mijn man heeft een heel ander postuur dan ik, dus als die eens mijn draagzak gebruikte, moest ik alles opnieuw afstellen.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 09:26 schreef Jagärtrut het volgende:
We hebben het er hier al vaker over gehad, maar ik snap dat verschil met afstellen niet. Ik maak altijd de schouderriemen van de draagzak helemaal los als ik hem omdoe, anders kom ik niet bij het rugriempje. En soms draag ik hem over een trui, soms over een jas dus dat zit toch altijd anders?
Ik heb trouwens nooit een ringsling geprobeerd, maar kan me voorstellen dat het wel makkelijk is.
met buik dragen deed ik dat ook. met rugdragen krijg ik het nog niet voor elkaar om de schouderbanden goed aan te trekken dus voor nu hou ik de banden voor het rugdragen afgesteld. en ik maar denken dat het op de rug krijgen van je kind het moeilijkste was maar dat is voor mij het aantrekken van de schouderbandenquote:Op vrijdag 3 mei 2019 09:26 schreef Jagärtrut het volgende:
We hebben het er hier al vaker over gehad, maar ik snap dat verschil met afstellen niet. Ik maak altijd de schouderriemen van de draagzak helemaal los als ik hem omdoe, anders kom ik niet bij het rugriempje. En soms draag ik hem over een trui, soms over een jas dus dat zit toch altijd anders?
Ik heb trouwens nooit een ringsling geprobeerd, maar kan me voorstellen dat het wel makkelijk is.
Het lijkt mij echt cool en een gevoel van saamhorigheid hebben als je met je partner beide een draagzak hebt.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 09:11 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hadden ook een verschil qua afstellen dus toen hebben we gewoon een tweede draagzak gekochtAllebei konden we daardoor ons favoriete printje hebben
https://www.oschaslings.c(...)ns-aduial-baby-wrap/ Deze, onze geboorte doek en nog steeds even verliefd opquote:Op dinsdag 7 mei 2019 14:19 schreef Sisu het volgende:
Zo ! Wat is draagdoekenland verandert ivm 4 jaar geleden.
Zo veel keuze en zo veel blends! bizar gewoon.
Wat voor blend is fijn voor een newborn/baby?
Ik hou van easycare. Ik wil een doek wel normaal kunnen wassen als er eens iets mee is en hij mag niet ruiken (geen yak of kameel dus) ivm neusgevoeligheid.
Mijn kleuren zijn hard blauw, paars, diep groen en zwart. Galaxy/ leopard printjes vind ik tof, maar hoeven niet perse. Ben niet merkvast, maar koop wel graag iets waar ik lang plezier van heb.
Ontzettend veel veranderd. Prijsvast is het ook niet meerquote:Op dinsdag 7 mei 2019 14:19 schreef Sisu het volgende:
Zo ! Wat is draagdoekenland verandert ivm 4 jaar geleden.
Zo veel keuze en zo veel blends! bizar gewoon.
Wat voor blend is fijn voor een newborn/baby?
Ik hou van easycare. Ik wil een doek wel normaal kunnen wassen als er eens iets mee is en hij mag niet ruiken (geen yak of kameel dus) ivm neusgevoeligheid.
Mijn kleuren zijn hard blauw, paars, diep groen en zwart. Galaxy/ leopard printjes vind ik tof, maar hoeven niet perse. Ben niet merkvast, maar koop wel graag iets waar ik lang plezier van heb.
Ik draag mini al in de ftg op de rug sinds hij een maand of 4 is denk ik. Als hij kan staan dan zou ik denken dat het zeker wel kan...quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:48 schreef DorothyGale het volgende:
Ik heb een vraagje over de TFG. Dreumes wordt te zwaar voor buikdragen en klimt er elke keer uit. Nu hebben we van de week op de rug geprobeerd en de rondjes door de huiskamer gingen prima![]()
Ik heb gelezen dat op de rug alleen mag als hij controle heeft over nek en romp en echt zelf kan zitten. En met dat laatste is hij nog niet echt bezig. Hoe zwaar weegt dat? We hebben hem tot nu toe ongeveer vier keer zien zitten. Dat is dan even en dan gaat hij snel weer in de kruipstand![]()
Hij kan trouwens wel staan en opzij schuifelen.
We gaan binnenkort naar Engeland en kinderwagen kan echt niet mee. Aan de andere kant is wel een wagen beschikbaar, dus het gaat dan alleen om de tijd op Schiphol![]()
Daarnaast vraag ik mij ook af wat de beste manier is om af te stellen? Ik lees alleen instructies hoe kind in zak te krijgen. Of luistert dat niet zo nauw?
wij zijn in delft geweest, volgens mij heette het draagwinkel oidquote:Op donderdag 20 juni 2019 17:19 schreef Leintjeuh het volgende:
Heeft er iemand een tip voor een draagdoek/draagzak consulent in regio Rotterdam? Ik wil graag verschillende draagzakken uitproberen maar via google kom ik vooral flink verouderde websites tegen.
Thx 👍quote:Op donderdag 20 juni 2019 18:06 schreef littledrummergirl het volgende:
wij zijn in delft geweest, volgens mij heette het draagwinkel oid
Mocht je Dordrecht nog te doen vinden: wrappedaround is echt een lieverd.quote:Op donderdag 20 juni 2019 17:19 schreef Leintjeuh het volgende:
Heeft er iemand een tip voor een draagdoek/draagzak consulent in regio Rotterdam? Ik wil graag verschillende draagzakken uitproberen maar via google kom ik vooral flink verouderde websites tegen.
Neuh, ik draag er 1 per keer. Das zat.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 13:28 schreef Morretje het volgende:
Tico, voor een fwcc? Dat red je zat met een 5.
Of ga je dubbeldragen? Dan zou ik een 7 nemen.
Geen aandelen, maar een kennis via scouting waarvan ik weet dat ze een super lieve en ervaren consulente is. Ze verhuurt ook doeken en dragers zodat je ook kan uitvogelen wat je fijn vind voordat je dr een aanschaft.quote:Op donderdag 20 juni 2019 17:19 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb maat 46/48 en doe alles met een maat 6. Ik zou dus zeker voor de 5 gaan! Lange staarten vind ik maar onhandigquote:Op vrijdag 21 juni 2019 12:48 schreef Ticootje het volgende:
Ik twijfel over de lengte.
5 of 6.
Met kleine baby, dus in het begin vooral op de buik dragen. Normaal draag ik maat xs / 34, maar nu natuurlijk niet.
Maar nu dan, neem ik de gok op een 5, en heb ik dan straks minimaal doek voor een knoop, of ga ik voor een 6 en heb ik een meter staart.
Wat zouden jullie doen?
Geen advies , maar printjes en kleuren zijn er volop. Alle doeken zijn warm en ‘zomerdoeken’ oftewel lichte doeken zul je echt goed strak moeten knopen anders snijdt het in je armen.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 20:29 schreef Ynske het volgende:
Hier ligt een doek klaar die ik overgenomen heb van m'n vriendin,en waar ik ook zelf haar kinderen mee gedragen heb. Een hoppediz 5,40 dus een maat 7 denk ik.
Deze
[ afbeelding ]
Nu kan ik me herinneren dat deze doek behoorlijk warm aanvoelde, en was ik aan t denken om rond te kijken naar een wat dunner soort welke toch fijn is om te dragen en lekker is voor een kleintje. En wat vrolijker qua kleur.
Hebben jullie advies?
Issie nieuw? Want hier was het een kwestie van 10 keer (of 100 keer) doen en toen ging het steeds soepeler.quote:Op donderdag 27 juni 2019 08:19 schreef Elleska het volgende:
Ziet er fijn uit Mariposas.
Ik had nog een paar vragen.
Heeft er iemand een ringsling over? of goede tips waar ik die 2ehands kan vinden voor een leuke prijs?
En heeft iemand misschien de geniale tip om de straps van een draagzak wat soepeler te laten glijden bij het aanspannen? Die van mij schuiven een stuk moeilijker dan bij de andere dragers die ik gisteren zag. Bij de buikband is dat geen probleem maar ik krijg de schouderbanden bij het rugdragen niet strak genoeg aangetrokken zonder hulp.
Behalve Black Friday zou ik niets standaards weten.quote:Op woensdag 3 juli 2019 23:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
Zijn er nog ergens kortingsacties gaande of in aantocht? Wil graag binnenkort een Wompat Pre-School in huis halen.Als er ergens eentje tweedehands te koop staat, hoor ik het ook graag. (Marktplaats houd ik al in de gaten, en op DDM staat ook niks voor zover ik kan zien.)
Ah, dat komt te laat. We gaan in september de bergen in (o.a. Oostenrijk), en in oktober hebben we een citytrip (Londen), dus dan kunnen we echt niet zonder.quote:Op donderdag 4 juli 2019 06:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
Behalve Black Friday zou ik niets standaards weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |