U vraagt wij draaien;quote:Op maandag 24 december 2018 18:45 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan het vaak ook op grote stations, de supermarkt laten bezorgen.
Er mist eigenlijk alleen nog een bezorgoptie bij de benzinepomp.
Probleem is een beetje dat die dingen niet echt groots uitgerold worden. Hier in de stad staat er bijvoorbeeld helemaal geen.quote:Op maandag 24 december 2018 19:42 schreef tstile het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien;
[ afbeelding ]
Klopt het is echt meestal een heel ouderwets gebeuren. Zeker dat ze eerder langskomen dan dat je de kans krijgt om het bij een pakketpunt af te halen.quote:Op maandag 24 december 2018 19:50 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Probleem is een beetje dat die dingen niet echt groots uitgerold worden. Hier in de stad staat er bijvoorbeeld helemaal geen.
Best vreemd als je bedenkt dat het op de lange termijn PostNL geld scheelt.
Ze betalen zzp'ers teweinig. Daarom kan die z'n busje niet onderhouden en moet 'ie wel te hard rijden om de planning te halen.quote:Op maandag 24 december 2018 20:00 schreef Pharkus het volgende:
Dat krijg je er van als je je vaste krachten eruit gooit en je wagenpark saneert. Dan huur je zzp'ers met aftandse busjes in die meer in hun eigen omzet geïnteresseerd zijn dan dat ze de naam van Postnl hoog willen houden.
Soms kan het wel eerder. Hier werden de pakketten altijd gebracht tussen 11 en 15 ongeveer, en dan kon ik nadat het pakket gesorteerd was (ergens eind vd avond tot vroege nacht) het meteen naar een afhaalpunt sturen. Ben zelf toch nooit thuis als ze komen en het afhaalpunt zit vlakbij mijn werk. Maar sinds kort komen ze pas tussen 16 en 19 ergens, en dan wordt het pakket pas eind vd ochtend gesorteerd. Kort daarna vertrekt de bezorger. Nu kan ik dus geen enkel pakket meer direct naar het afhaalpunt sturen ja behalve dan als de webshop die optie al geeft.quote:Op maandag 24 december 2018 14:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mee eens! Heel raar dat je in die app pas een optie kan kiezen na een mislukte bezorgpoging.
Zullen we dat maar niet doen? Dan komen er nog twee keer zo veel van die busjes op de weg.quote:Op maandag 24 december 2018 20:12 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Het probleem ligt bij de pakketdiensten. Geef je bezorgers mer tijd. Ipv 120 pakketten, bezorgen ze 60 pakketten. Goed voor het verkeer, de medewerkers en de werkgelegenheid.
het is een duurdere optie omdat de winkelier betaald moet worden EN de bezorger voor elk pakketje.quote:Op maandag 24 december 2018 13:46 schreef silverhill het volgende:
[..]
Het feit dat dat bij veel webshops (nog steeds) niet eens een optie is, vind ik echt compleet verbazingwekkend. Het maakt het namelijk voor alle drie de partijen juist makkelijker.
net als al die tientallen andere mensen die exact hetzelfde doen? dat is het probleem verplaatsen en niet oplossen..quote:Op maandag 24 december 2018 19:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah, ideaal! Vraag je je af waarom mensen nog thuis laten bezorgen. Even langsrijden op de terugweg van werk is een stuk makkelijker zou je zeggen.
Maar wel busjes met minder haast en dus minder kans op onveilige verkeerssituaties.quote:Op maandag 24 december 2018 20:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zullen we dat maar niet doen? Dan komen er nog twee keer zo veel van die busjes op de weg.
Dat is wel het probleem oplossen. Er wordt dan namelijk niet meer voor niks gereden.quote:Op maandag 24 december 2018 20:39 schreef mschol het volgende:
[..]
het is een duurdere optie omdat de winkelier betaald moet worden EN de bezorger voor elk pakketje.
dus wel logisch
[..]
net als al die tientallen andere mensen die exact hetzelfde doen? dat is het probleem verplaatsen en niet oplossen..
Maar er wordt niet voor niks gereden, er wordt gemiddeld in een rit meer uitgeleverd dan dat er blijft liggen, en die rit rijdt hoe dan ook wel (er zitten ook zakelijke ritten in, en die gaan 100% zeker niet naar een of ander ophaal punt).quote:Op maandag 24 december 2018 21:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is wel het probleem oplossen. Er wordt dan namelijk niet meer voor niks gereden.
Ik hoop dat je de denkfout die hierin zit zelf ook wel ziet.quote:Op maandag 24 december 2018 21:35 schreef mschol het volgende:
[..]
Maar er wordt niet voor niks gereden, er wordt gemiddeld in een rit meer uitgeleverd dan dat er blijft liggen, en die rit rijdt hoe dan ook wel (er zitten ook zakelijke ritten in, en die gaan 100% zeker niet naar een of ander ophaal punt).
Persoonlijk zeg ik ook gewoon: kom maar thuis brengen, pakketpunten zijn ver weg en vrijwel allemaal gesloten (of ik moet gaan rennen) als ik van werk kom, op werk afleveren is garantie op kwijt raken.
Die paar die blijven liggen veroorzaken tijdens einde kantoortijd gezeik bij de pakketpunten met fout parkerende pakket ophalers..
ergo, dat is geen oplossing, probleem verplaatsing
en dat zeg ik als dagelijkse zowel verzender als ontvanger van pakketten (deels zakelijk)
Wat voor gat woon jij dan?quote:Op maandag 24 december 2018 21:35 schreef mschol het volgende:
Persoonlijk zeg ik ook gewoon: kom maar thuis brengen, pakketpunten zijn ver weg en vrijwel allemaal gesloten (of ik moet gaan rennen) als ik van werk kom, op werk afleveren is garantie op kwijt raken.
en al die pakketpunten sluiten om 17:00, en nee ik woon gewoon in de randstad, ik werk geregeld tot na 20:00quote:Op maandag 24 december 2018 21:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat voor gat woon jij dan?
Ik woon in een groot dorp en we hebben hier al minsten 10 pakketpunten.
Echt overal is wat te vinden.
Thuis bezorgen is niet makkelijker, gwn op een beter moment in winkel/tankstation halen.
Of op werk, raakt echt niet kwijt.
helemaal mee eens, gewoon een uurtarief toevoegen en dit probleem behoort tot de verleden tijd.quote:Op maandag 24 december 2018 13:29 schreef Drekkoning het volgende:
Normale arbeidsvoorwaarden zouden hier al een wereld van verschil maken.
Wat we zien zijn de symptomen van de ‘race to the bottom’, waarin de werknemer verder en verder wordt uitgekleed omdat alles zo goedkoop mogelijk moet.
Pak dus de oorzaak aan, niet de symptomen.
Helemaal mee eens. Iedereen is zo snel geirriteerd tegenwoordig. Zijn mensen dan gewoon zelf niet te gehaast als ze niet even een halve minuut kunnen wachten tot zo'n busje weg is? Totaal geen last van.quote:Op maandag 24 december 2018 21:40 schreef bianconeri het volgende:
Wat een onzin zeg....
Je kunt niet gaan verwacht dat mensen constant met alle pakketjes hele afstanden gaan lopen.
Als alles geblokkeerd is is het logisch dat de wagen er even snel voor gezet wordt.
Al is het even half op de stoep bv. Verkeer kan er toch wel langs normaal. Dat mensen zelf niet kunnen rijden en dan klagen is andermans probleem (zie dat nos deel bv).
Mensen moeten zich niet zo'n druk maken.
Dat iemand eventjes er staat. Tjonge jonge.
Absoluut voor bezorgingen bij pakketpunten, doe ik altijd (ook al bestel ik zelden).
Druk moet er gwn meer af.
Al die pakketpunten sluiten om 17:00 uur? Eh nee..de supermarkt is sowieso tot 21:00 uur open, heb je nog benzinepompen die ook tot Savonds laat open zijn. Als jij tot 20:00 uur werkt ben je sowieso niet thuis als ze komen afleveren en zadel je je buren ermee op.quote:Op maandag 24 december 2018 22:30 schreef mschol het volgende:
[..]
en al die pakketpunten sluiten om 17:00, en nee ik woon gewoon in de randstad, ik werk geregeld tot na 20:00
en spreek voor jezelf als je pakket niet kwijt raakt zovaak al meegemaakt dat een pakket weg was als het op een pakketpunt afgeleverd zou zijn, op werk verdwijnt hij gemiddeld genomen ook voor langere tijd
thuisbezorgen is tig keer makkelijker en veel beter in te plannen, even afgezien van het feit dat ik gewoon geld betaal om het aan huis te brengen, dan ga ik niet zelf lopen kutten natuurlijk.
daarnaast heb ik ook ervaring met 'de andere kant' van de verzending en nee, dan wordt je al helemaal niet blij van die ophaalpunten... (maar net zo min van pakketbezorgers zelf, al zijn het een paar rotte appels gemiddeld genomen)
Ik wou al voor geen 10 miljard naar de randstad, nou dus nog voor geen 20 miljard.quote:Op maandag 24 december 2018 22:30 schreef mschol het volgende:
en al die pakketpunten sluiten om 17:00, en nee ik woon gewoon in de randstad, ik werk geregeld tot na 20:00
en spreek voor jezelf als je pakket niet kwijt raakt zovaak al meegemaakt dat een pakket weg was als het op een pakketpunt afgeleverd zou zijn, op werk verdwijnt hij gemiddeld genomen ook voor langere tijd
thuisbezorgen is tig keer makkelijker en veel beter in te plannen, even afgezien van het feit dat ik gewoon geld betaal om het aan huis te brengen, dan ga ik niet zelf lopen kutten natuurlijk.
daarnaast heb ik ook ervaring met 'de andere kant' van de verzending en nee, dan wordt je al helemaal niet blij van die ophaalpunten... (maar net zo min van pakketbezorgers zelf, al zijn het een paar rotte appels gemiddeld genomen)
Precies. Hoe vaak is overigens de weg nou geblokkeerd?quote:Op maandag 24 december 2018 23:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Iedereen is zo snel geirriteerd tegenwoordig. Zijn mensen dan gewoon zelf niet te gehaast als ze niet even een halve minuut kunnen wachten tot zo'n busje weg is? Totaal geen last van.
Ja het zal, maar genoeg linkse studentenkutjes laten het ook gewoon thuisbezorgen terwijl het eigenlijk niet hoeft. voor een stuk kleding van 18 euro ofzo wat heus niet kapot gaat omdat het bij een pakketpunt wordt gebracht.quote:Op maandag 24 december 2018 22:30 schreef mschol het volgende:
[..]
en al die pakketpunten sluiten om 17:00, en nee ik woon gewoon in de randstad, ik werk geregeld tot na 20:00
en spreek voor jezelf als je pakket niet kwijt raakt zovaak al meegemaakt dat een pakket weg was als het op een pakketpunt afgeleverd zou zijn, op werk verdwijnt hij gemiddeld genomen ook voor langere tijd
thuisbezorgen is tig keer makkelijker en veel beter in te plannen, even afgezien van het feit dat ik gewoon geld betaal om het aan huis te brengen, dan ga ik niet zelf lopen kutten natuurlijk.
daarnaast heb ik ook ervaring met 'de andere kant' van de verzending en nee, dan wordt je al helemaal niet blij van die ophaalpunten... (maar net zo min van pakketbezorgers zelf, al zijn het een paar rotte appels gemiddeld genomen)
Want ze zijn ook niet binnen vijf minuten max. weer verdwenen..quote:Op maandag 24 december 2018 13:25 schreef Ton.Deuse het volgende:
en donderen die bus gewoon neer waar het ze uit komt zonder enig gedachte voor overig verkeer.
Fietspaden moeten het vaak ontgelden wat dat betreft, en daar kan je lang niet altijd even met een boogje omheen als fietser. Of gewoon het troittoir, helemaal goud als je er dan met bijvoorbeeld een rolstoel niet meer langs kan.
Nee hoor.. als er geen bezorgers rijden dan zorgen bezorgers ook niet voor onveilige situaties..quote:Op dinsdag 25 december 2018 01:39 schreef the-eye het volgende:
Ik zie weinig verandering in de situatie wanneer bewoners die pakketjes ophalen. Of 1 bus die 40 pakketjes aflevert of 40 klanten die hun pakketje op gaan halen
Voor mij persoonlijk is het veiliger als ik mij niet in de hectiek van de dorpskern hoef te begevenquote:Op dinsdag 25 december 2018 01:41 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee hoor.. als er geen bezorgers rijden dan zorgen bezorgers ook niet voor onveilige situaties..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |