abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183949485
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 21:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat voor gat woon jij dan?

Ik woon in een groot dorp en we hebben hier al minsten 10 pakketpunten.
Echt overal is wat te vinden.
Thuis bezorgen is niet makkelijker, gwn op een beter moment in winkel/tankstation halen.
Of op werk, raakt echt niet kwijt.
en al die pakketpunten sluiten om 17:00, en nee ik woon gewoon in de randstad, ik werk geregeld tot na 20:00

en spreek voor jezelf als je pakket niet kwijt raakt :') zovaak al meegemaakt dat een pakket weg was als het op een pakketpunt afgeleverd zou zijn, op werk verdwijnt hij gemiddeld genomen ook voor langere tijd

thuisbezorgen is tig keer makkelijker en veel beter in te plannen, even afgezien van het feit dat ik gewoon geld betaal om het aan huis te brengen, dan ga ik niet zelf lopen kutten natuurlijk.

daarnaast heb ik ook ervaring met 'de andere kant' van de verzending en nee, dan wordt je al helemaal niet blij van die ophaalpunten... (maar net zo min van pakketbezorgers zelf, al zijn het een paar rotte appels gemiddeld genomen)
pi_183950098
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 13:29 schreef Drekkoning het volgende:
Normale arbeidsvoorwaarden zouden hier al een wereld van verschil maken.

Wat we zien zijn de symptomen van de ‘race to the bottom’, waarin de werknemer verder en verder wordt uitgekleed omdat alles zo goedkoop mogelijk moet.
Pak dus de oorzaak aan, niet de symptomen.
helemaal mee eens, gewoon een uurtarief toevoegen en dit probleem behoort tot de verleden tijd.
pi_183950114
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 21:40 schreef bianconeri het volgende:
Wat een onzin zeg....

Je kunt niet gaan verwacht dat mensen constant met alle pakketjes hele afstanden gaan lopen.
Als alles geblokkeerd is is het logisch dat de wagen er even snel voor gezet wordt.
Al is het even half op de stoep bv. Verkeer kan er toch wel langs normaal. Dat mensen zelf niet kunnen rijden en dan klagen is andermans probleem (zie dat nos deel bv).

Mensen moeten zich niet zo'n druk maken.
Dat iemand eventjes er staat. Tjonge jonge.
Absoluut voor bezorgingen bij pakketpunten, doe ik altijd (ook al bestel ik zelden).
Druk moet er gwn meer af.
Helemaal mee eens. Iedereen is zo snel geirriteerd tegenwoordig. Zijn mensen dan gewoon zelf niet te gehaast als ze niet even een halve minuut kunnen wachten tot zo'n busje weg is? Totaal geen last van.
pi_183950394
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 22:30 schreef mschol het volgende:

[..]

en al die pakketpunten sluiten om 17:00, en nee ik woon gewoon in de randstad, ik werk geregeld tot na 20:00

en spreek voor jezelf als je pakket niet kwijt raakt :') zovaak al meegemaakt dat een pakket weg was als het op een pakketpunt afgeleverd zou zijn, op werk verdwijnt hij gemiddeld genomen ook voor langere tijd

thuisbezorgen is tig keer makkelijker en veel beter in te plannen, even afgezien van het feit dat ik gewoon geld betaal om het aan huis te brengen, dan ga ik niet zelf lopen kutten natuurlijk.

daarnaast heb ik ook ervaring met 'de andere kant' van de verzending en nee, dan wordt je al helemaal niet blij van die ophaalpunten... (maar net zo min van pakketbezorgers zelf, al zijn het een paar rotte appels gemiddeld genomen)
Al die pakketpunten sluiten om 17:00 uur? Eh nee..de supermarkt is sowieso tot 21:00 uur open, heb je nog benzinepompen die ook tot Savonds laat open zijn. Als jij tot 20:00 uur werkt ben je sowieso niet thuis als ze komen afleveren en zadel je je buren ermee op.

En als het op je werk verdwijnt werk je wel voor een pauper bedrijf zeg, ik snap dan wel dat je het niet daar laat bezorgen
pi_183950550
quote:

Ik wou al voor geen 10 miljard naar de randstad, nou dus nog voor geen 20 miljard.
Hopeloos gebied zeg daar.

Hier zijn de parcelshops in principe sowieso open tot 6 uur, enkelen tot 8 uur en de uitzondering nog later. En sowieso tot 8 uur werken xD.
Nee kwijtraken natuurlijk niet. Je hebt identificatie plicht bij het ophalen. Dus dat verdwijnt echt niet zo maar.

Ja en toch plant niemand zelf het bezorg moment in xD.
En lang niet alle sites laten dit ook makkelijk toe.
Ik heb ook ervaring met de andere kant, dan word je juist blij met de pakketpunten.

quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 23:07 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Iedereen is zo snel geirriteerd tegenwoordig. Zijn mensen dan gewoon zelf niet te gehaast als ze niet even een halve minuut kunnen wachten tot zo'n busje weg is? Totaal geen last van.
Precies. Hoe vaak is overigens de weg nou geblokkeerd?
JA mss half maar wel dat je er nog langs kan.
Als alles bomvol staat in een nauwe straat dan moet het wel eens midden op straat.
Maar ik woon gelukkig niet in de randstad dus dat is dan alleen in een kleine straat en kan je ook prima nog om heen gaan mocht je zoveel haast hebben.
Plus dat mensen hier in het Noorden niet zo opgefokt zijn.
pi_183952111
quote:

[..]

Ja het zal, maar genoeg linkse studentenkutjes laten het ook gewoon thuisbezorgen terwijl het eigenlijk niet hoeft. voor een stuk kleding van 18 euro ofzo wat heus niet kapot gaat omdat het bij een pakketpunt wordt gebracht.
  dinsdag 25 december 2018 @ 01:28:22 #57
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183952138
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 13:25 schreef Ton.Deuse het volgende:
en donderen die bus gewoon neer waar het ze uit komt zonder enig gedachte voor overig verkeer.

Fietspaden moeten het vaak ontgelden wat dat betreft, en daar kan je lang niet altijd even met een boogje omheen als fietser. Of gewoon het troittoir, helemaal goud als je er dan met bijvoorbeeld een rolstoel niet meer langs kan.
Want ze zijn ook niet binnen vijf minuten max. weer verdwenen..
pi_183952232
Ik zie weinig verandering/verbetering in de situatie wanneer bewoners die pakketjes ophalen. Of 1 bus die 40 pakketjes aflevert of 40 klanten die hun pakketje op gaan halen :')
  dinsdag 25 december 2018 @ 01:41:02 #59
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183952239
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 01:39 schreef the-eye het volgende:
Ik zie weinig verandering in de situatie wanneer bewoners die pakketjes ophalen. Of 1 bus die 40 pakketjes aflevert of 40 klanten die hun pakketje op gaan halen :')
Nee hoor.. als er geen bezorgers rijden dan zorgen bezorgers ook niet voor onveilige situaties.. :P
pi_183952290
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 december 2018 01:41 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee hoor.. als er geen bezorgers rijden dan zorgen bezorgers ook niet voor onveilige situaties.. :P
Voor mij persoonlijk is het veiliger als ik mij niet in de hectiek van de dorpskern hoef te begeven
  dinsdag 25 december 2018 @ 01:51:23 #61
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183952314
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 december 2018 01:47 schreef the-eye het volgende:

[..]

Voor mij persoonlijk is het veiliger als ik mij niet in de hectiek van de dorpskern hoef te begeven
Hier jaagt de bezorger altijd olifanten en tijgers weg.. Dat is ook best een heel veilig gevoel..
Ik heb er nog nooit last van gehad als de bezorger langskomt..
pi_183952549
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 13:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Of wat te denken van CoolBlue, waar je je pakketje nog dezelfde dag in huis kan hebben als je voor 15.00u besteld.
Die hebben de bezorging in eigen huis. Perfect voorbeeld van hoe je niet alles uitbesteedt en over laat aan derden waar je verder geen zeggenschap meer over hebt. _O_
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')