X pakketten per leverblok en dan naderhand pas routes bouwen voor het afleveren. Ken het probleem, daar liepen we bij een vorige werkgever ook tegenaan. Kon je soms wel 10x per dag rond hetzelfde flatgebouw rijden omdat we met 4 leverblokken werkten.quote:Op maandag 24 december 2018 14:18 schreef Speekselklier het volgende:
Wij hadden van de week in de avond onze Jumbo bezorging was de enige keuze.
Stond ie smorgens bij de buren naast ons
in de middag tegen over ons en 's avonds bij ons.
Als ze hadden aangegeven dat ze iets wilde combineren was het voor mij geen probleem.
maar zo kom je wel aan je 30 ritjes in de straat.
Ik denk dat het een goed begin is om PostNL op hun vingers te tikken voor eventuele rare "ZZP" constructies die er overduidelijk op ingericht is om wel de baten, maar niet de lasten van personeel te hebben.quote:Op maandag 24 december 2018 14:32 schreef Tyr80 het volgende:
een race to the bottom, in welk gebied dan ook?
Je kan het vaak ook op grote stations, de supermarkt laten bezorgen.quote:Op maandag 24 december 2018 14:04 schreef Drekkoning het volgende:
Maar snap dat dat niet voor iedereen een oplossing is, vanwege afstand of als je kantoortijden werkt.
Ah, ideaal! Vraag je je af waarom mensen nog thuis laten bezorgen. Even langsrijden op de terugweg van werk is een stuk makkelijker zou je zeggen.quote:Op maandag 24 december 2018 18:45 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan het vaak ook op grote stations, de supermarkt laten bezorgen.
Er mist eigenlijk alleen nog een bezorgoptie bij de benzinepomp.
U vraagt wij draaien;quote:Op maandag 24 december 2018 18:45 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan het vaak ook op grote stations, de supermarkt laten bezorgen.
Er mist eigenlijk alleen nog een bezorgoptie bij de benzinepomp.
Probleem is een beetje dat die dingen niet echt groots uitgerold worden. Hier in de stad staat er bijvoorbeeld helemaal geen.quote:Op maandag 24 december 2018 19:42 schreef tstile het volgende:
[..]
U vraagt wij draaien;
[ afbeelding ]
Klopt het is echt meestal een heel ouderwets gebeuren. Zeker dat ze eerder langskomen dan dat je de kans krijgt om het bij een pakketpunt af te halen.quote:Op maandag 24 december 2018 19:50 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Probleem is een beetje dat die dingen niet echt groots uitgerold worden. Hier in de stad staat er bijvoorbeeld helemaal geen.
Best vreemd als je bedenkt dat het op de lange termijn PostNL geld scheelt.
Ze betalen zzp'ers teweinig. Daarom kan die z'n busje niet onderhouden en moet 'ie wel te hard rijden om de planning te halen.quote:Op maandag 24 december 2018 20:00 schreef Pharkus het volgende:
Dat krijg je er van als je je vaste krachten eruit gooit en je wagenpark saneert. Dan huur je zzp'ers met aftandse busjes in die meer in hun eigen omzet geīnteresseerd zijn dan dat ze de naam van Postnl hoog willen houden.
Soms kan het wel eerder. Hier werden de pakketten altijd gebracht tussen 11 en 15 ongeveer, en dan kon ik nadat het pakket gesorteerd was (ergens eind vd avond tot vroege nacht) het meteen naar een afhaalpunt sturen. Ben zelf toch nooit thuis als ze komen en het afhaalpunt zit vlakbij mijn werk. Maar sinds kort komen ze pas tussen 16 en 19 ergens, en dan wordt het pakket pas eind vd ochtend gesorteerd. Kort daarna vertrekt de bezorger. Nu kan ik dus geen enkel pakket meer direct naar het afhaalpunt sturen ja behalve dan als de webshop die optie al geeft.quote:Op maandag 24 december 2018 14:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mee eens! Heel raar dat je in die app pas een optie kan kiezen na een mislukte bezorgpoging.
Zullen we dat maar niet doen? Dan komen er nog twee keer zo veel van die busjes op de weg.quote:Op maandag 24 december 2018 20:12 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Het probleem ligt bij de pakketdiensten. Geef je bezorgers mer tijd. Ipv 120 pakketten, bezorgen ze 60 pakketten. Goed voor het verkeer, de medewerkers en de werkgelegenheid.
het is een duurdere optie omdat de winkelier betaald moet worden EN de bezorger voor elk pakketje.quote:Op maandag 24 december 2018 13:46 schreef silverhill het volgende:
[..]
Het feit dat dat bij veel webshops (nog steeds) niet eens een optie is, vind ik echt compleet verbazingwekkend. Het maakt het namelijk voor alle drie de partijen juist makkelijker.
net als al die tientallen andere mensen die exact hetzelfde doen? dat is het probleem verplaatsen en niet oplossen..quote:Op maandag 24 december 2018 19:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah, ideaal! Vraag je je af waarom mensen nog thuis laten bezorgen. Even langsrijden op de terugweg van werk is een stuk makkelijker zou je zeggen.
Maar wel busjes met minder haast en dus minder kans op onveilige verkeerssituaties.quote:Op maandag 24 december 2018 20:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zullen we dat maar niet doen? Dan komen er nog twee keer zo veel van die busjes op de weg.
Dat is wel het probleem oplossen. Er wordt dan namelijk niet meer voor niks gereden.quote:Op maandag 24 december 2018 20:39 schreef mschol het volgende:
[..]
het is een duurdere optie omdat de winkelier betaald moet worden EN de bezorger voor elk pakketje.
dus wel logisch
[..]
net als al die tientallen andere mensen die exact hetzelfde doen? dat is het probleem verplaatsen en niet oplossen..
Maar er wordt niet voor niks gereden, er wordt gemiddeld in een rit meer uitgeleverd dan dat er blijft liggen, en die rit rijdt hoe dan ook wel (er zitten ook zakelijke ritten in, en die gaan 100% zeker niet naar een of ander ophaal punt).quote:Op maandag 24 december 2018 21:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is wel het probleem oplossen. Er wordt dan namelijk niet meer voor niks gereden.
Ik hoop dat je de denkfout die hierin zit zelf ook wel ziet.quote:Op maandag 24 december 2018 21:35 schreef mschol het volgende:
[..]
Maar er wordt niet voor niks gereden, er wordt gemiddeld in een rit meer uitgeleverd dan dat er blijft liggen, en die rit rijdt hoe dan ook wel (er zitten ook zakelijke ritten in, en die gaan 100% zeker niet naar een of ander ophaal punt).
Persoonlijk zeg ik ook gewoon: kom maar thuis brengen, pakketpunten zijn ver weg en vrijwel allemaal gesloten (of ik moet gaan rennen) als ik van werk kom, op werk afleveren is garantie op kwijt raken.
Die paar die blijven liggen veroorzaken tijdens einde kantoortijd gezeik bij de pakketpunten met fout parkerende pakket ophalers..
ergo, dat is geen oplossing, probleem verplaatsing
en dat zeg ik als dagelijkse zowel verzender als ontvanger van pakketten (deels zakelijk)
Wat voor gat woon jij dan?quote:Op maandag 24 december 2018 21:35 schreef mschol het volgende:
Persoonlijk zeg ik ook gewoon: kom maar thuis brengen, pakketpunten zijn ver weg en vrijwel allemaal gesloten (of ik moet gaan rennen) als ik van werk kom, op werk afleveren is garantie op kwijt raken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |