abonnement Unibet Coolblue
pi_183940613
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 14:18 schreef Speekselklier het volgende:
Wij hadden van de week in de avond onze Jumbo bezorging was de enige keuze.

Stond ie smorgens bij de buren naast ons
in de middag tegen over ons en 's avonds bij ons.

Als ze hadden aangegeven dat ze iets wilde combineren was het voor mij geen probleem.
maar zo kom je wel aan je 30 ritjes in de straat.
X pakketten per leverblok en dan naderhand pas routes bouwen voor het afleveren. Ken het probleem, daar liepen we bij een vorige werkgever ook tegenaan. Kon je soms wel 10x per dag rond hetzelfde flatgebouw rijden omdat we met 4 leverblokken werkten.
Sommige koeriers bekeken vantevoren of ze vaak in dezelfde straat oid moesten zijn en gingen dan zelfstandig klanten bellen of ze wellicht al eerder thuis waren, dat werd net zo vaak gewaardeerd als niet (o dank je voor de service vs wtf ik heb toch niet voor niets een avondlevering gekozen?')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_183940997
In de VS hadden wij een jaar of 10 terug een handig systeem. Met de hele straat een soort van kluisjes waar de bezorger de pakketjes in kan doen. Hij doet vervolgens de kluisjes op slot en gooit de sleutel in de juiste brievenbus. Altijd je pakket 's avonds binnen; niet afgeleverd bij buren die op dat moment niet thuis zijn, niet wachten tot je pakket eindelijk kan ophalen bij een of ander ophaalpunt.

Een paar weken terug vlak voordat ik op vakantie ging nog even een korte broek besteld voor ¤20. Eerst komt de bezorger twee aan de brievenbus, vervolgens kan ik dat pakketje de derde bezorgdag halen bij een postNL punt. Uiteindelijk blijkt er een vlek in te zetten, dus pakketje weer teruggestuurd. Vervolgens weer twee bezorgmomenten gemist en het pakketje wederom kunnen halen op een postNL punt. Dat zijn al fucking 7 ritjes voor een product van ¤20. Vind je het gek dat alles snel moet en niets mag kosten.
pi_183941709
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 14:32 schreef Tyr80 het volgende:
een race to the bottom, in welk gebied dan ook?
Ik denk dat het een goed begin is om PostNL op hun vingers te tikken voor eventuele rare "ZZP" constructies die er overduidelijk op ingericht is om wel de baten, maar niet de lasten van personeel te hebben.
Volgens mij verdien je als ZZP'er bij PostNL namelijk niet noemenswaardig meer dan een reguliere bezorger in dienst van als je dingen als kosten voor de bus er af haalt maar je sociale zekerheid is wel gewoon uit het raam en je hebt er een papierwinkel naast waar je u tegen zegt. En ik weet niet of dat nogsteeds zo is maar volgens mij wil PostNL daar bovenop ook nog exclusiviteit. (ofwel, je moet wel als ZZP'er aan de slag, maar je bent er feitelijk niet een want je mag geen opdrachtgevers kiezen en dus onder meerdere vlaggen rijden)
  maandag 24 december 2018 @ 18:45:16 #29
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183945004
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 14:04 schreef Drekkoning het volgende:
Maar snap dat dat niet voor iedereen een oplossing is, vanwege afstand of als je kantoortijden werkt.
Je kan het vaak ook op grote stations, de supermarkt laten bezorgen.
Er mist eigenlijk alleen nog een bezorgoptie bij de benzinepomp.
So we just called him Fred
  maandag 24 december 2018 @ 19:39:38 #30
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183945961
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 18:45 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je kan het vaak ook op grote stations, de supermarkt laten bezorgen.
Er mist eigenlijk alleen nog een bezorgoptie bij de benzinepomp.
Ah, ideaal! Vraag je je af waarom mensen nog thuis laten bezorgen. Even langsrijden op de terugweg van werk is een stuk makkelijker zou je zeggen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183946007
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 18:45 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je kan het vaak ook op grote stations, de supermarkt laten bezorgen.
Er mist eigenlijk alleen nog een bezorgoptie bij de benzinepomp.
U vraagt wij draaien;
  maandag 24 december 2018 @ 19:50:32 #32
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_183946124
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 19:42 schreef tstile het volgende:

[..]

U vraagt wij draaien;
[ afbeelding ]
Probleem is een beetje dat die dingen niet echt groots uitgerold worden. Hier in de stad staat er bijvoorbeeld helemaal geen.

Best vreemd als je bedenkt dat het op de lange termijn PostNL geld scheelt.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_183946257
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 19:50 schreef Rodgrod het volgende:

[..]

Probleem is een beetje dat die dingen niet echt groots uitgerold worden. Hier in de stad staat er bijvoorbeeld helemaal geen.

Best vreemd als je bedenkt dat het op de lange termijn PostNL geld scheelt.
Klopt het is echt meestal een heel ouderwets gebeuren. Zeker dat ze eerder langskomen dan dat je de kans krijgt om het bij een pakketpunt af te halen.

Bizar dat een bedrijf wat zo op de centen zit zo'n makkelijke besparing laat zitten.

Zelf heb ik een 2e brievenbus neergezet waar wat grotere pakjes in passen. Misschien in de toekomst nog een kluisje in de voortuin zetten met een los hangslotje erbij. Dan kunnen ze het daar in doen en het slotje dichtklikken.

Misschien is het voor ondernemers nog een gat in de markt om zelf als pakketpunt te gaan fungeren. Dus gewoon lokaal adverteren dat mensen bij bestellingen gewoon het adres van dat bedrijf kunnen opgeven en dat ze dan een eurootje afrekenen bij dat bedrijf bij het ophalen.
  maandag 24 december 2018 @ 19:59:46 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183946279
Dat verkeersregels niet gelden voor bezorgers weten we al sinds de uitvinding van de pizzascooter.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Forum Admin maandag 24 december 2018 @ 20:00:45 #35
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_183946292
Dat krijg je er van als je je vaste krachten eruit gooit en je wagenpark saneert. Dan huur je zzp'ers met aftandse busjes in die meer in hun eigen omzet geīnteresseerd zijn dan dat ze de naam van Postnl hoog willen houden.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_183946319
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 20:00 schreef Pharkus het volgende:
Dat krijg je er van als je je vaste krachten eruit gooit en je wagenpark saneert. Dan huur je zzp'ers met aftandse busjes in die meer in hun eigen omzet geīnteresseerd zijn dan dat ze de naam van Postnl hoog willen houden.
Ze betalen zzp'ers teweinig. Daarom kan die z'n busje niet onderhouden en moet 'ie wel te hard rijden om de planning te halen.

Ik ben jarenlang zzp koerier geweest en het is te ziek voor woorden. Nu chauffeur in loondienst en het is een wereld van verschil.
pi_183946364
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 14:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mee eens! Heel raar dat je in die app pas een optie kan kiezen na een mislukte bezorgpoging.
Soms kan het wel eerder. Hier werden de pakketten altijd gebracht tussen 11 en 15 ongeveer, en dan kon ik nadat het pakket gesorteerd was (ergens eind vd avond tot vroege nacht) het meteen naar een afhaalpunt sturen. Ben zelf toch nooit thuis als ze komen en het afhaalpunt zit vlakbij mijn werk. Maar sinds kort komen ze pas tussen 16 en 19 ergens, en dan wordt het pakket pas eind vd ochtend gesorteerd. Kort daarna vertrekt de bezorger. Nu kan ik dus geen enkel pakket meer direct naar het afhaalpunt sturen :N ja behalve dan als de webshop die optie al geeft.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183946507
Het probleem ligt bij de pakketdiensten. Geef je bezorgers mer tijd. Ipv 120 pakketten, bezorgen ze 60 pakketten. Goed voor het verkeer, de medewerkers en de werkgelegenheid.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 24 december 2018 @ 20:14:46 #39
408813 crew  trein2000
pi_183946551
Hufters inderdaad, wanen zich koning van de weg...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 24 december 2018 @ 20:26:08 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183946821
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 20:12 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Het probleem ligt bij de pakketdiensten. Geef je bezorgers mer tijd. Ipv 120 pakketten, bezorgen ze 60 pakketten. Goed voor het verkeer, de medewerkers en de werkgelegenheid.
Zullen we dat maar niet doen? Dan komen er nog twee keer zo veel van die busjes op de weg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183946910
Internet brengt wat teweeg. Alles ontregelt.

Als je nu eens in elke wijk een internetwinkel neerzet, waar mensen hun pakket dat ze overal besteld kunnen hebben, kunnen afhalen, eventueel kleding kunnen passen, en ter plekke kunnen retourneren.
pi_183947058
Tjah, als pakketdiensten iedere keer komen tussen 10 en 16 als niemand thuis is, maar voor hun het wel de goedkope uren zijn, rijden die bezorgers voor jan lul.

Lekker afhaalpunt als standaard zetten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183947167
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 13:46 schreef silverhill het volgende:

[..]

Het feit dat dat bij veel webshops (nog steeds) niet eens een optie is, vind ik echt compleet verbazingwekkend. Het maakt het namelijk voor alle drie de partijen juist makkelijker.
het is een duurdere optie omdat de winkelier betaald moet worden EN de bezorger voor elk pakketje.
dus wel logisch

quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 19:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ah, ideaal! Vraag je je af waarom mensen nog thuis laten bezorgen. Even langsrijden op de terugweg van werk is een stuk makkelijker zou je zeggen.
net als al die tientallen andere mensen die exact hetzelfde doen? dat is het probleem verplaatsen en niet oplossen..
pi_183947736
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 20:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zullen we dat maar niet doen? Dan komen er nog twee keer zo veel van die busjes op de weg.
Maar wel busjes met minder haast en dus minder kans op onveilige verkeerssituaties.

Het is niet het aantal busjes, maar de haast die ze hebben.
  maandag 24 december 2018 @ 21:17:13 #45
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183948010
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 20:39 schreef mschol het volgende:

[..]

het is een duurdere optie omdat de winkelier betaald moet worden EN de bezorger voor elk pakketje.
dus wel logisch

[..]

net als al die tientallen andere mensen die exact hetzelfde doen? dat is het probleem verplaatsen en niet oplossen..
Dat is wel het probleem oplossen. Er wordt dan namelijk niet meer voor niks gereden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183948327
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 21:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is wel het probleem oplossen. Er wordt dan namelijk niet meer voor niks gereden.
Maar er wordt niet voor niks gereden, er wordt gemiddeld in een rit meer uitgeleverd dan dat er blijft liggen, en die rit rijdt hoe dan ook wel (er zitten ook zakelijke ritten in, en die gaan 100% zeker niet naar een of ander ophaal punt).
Persoonlijk zeg ik ook gewoon: kom maar thuis brengen, pakketpunten zijn ver weg en vrijwel allemaal gesloten (of ik moet gaan rennen) als ik van werk kom, op werk afleveren is garantie op kwijt raken.

Die paar die blijven liggen veroorzaken tijdens einde kantoortijd gezeik bij de pakketpunten met fout parkerende pakket ophalers..
ergo, dat is geen oplossing, probleem verplaatsing

en dat zeg ik als dagelijkse zowel verzender als ontvanger van pakketten (deels zakelijk)
  maandag 24 december 2018 @ 21:40:01 #47
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183948408
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 21:35 schreef mschol het volgende:

[..]

Maar er wordt niet voor niks gereden, er wordt gemiddeld in een rit meer uitgeleverd dan dat er blijft liggen, en die rit rijdt hoe dan ook wel (er zitten ook zakelijke ritten in, en die gaan 100% zeker niet naar een of ander ophaal punt).
Persoonlijk zeg ik ook gewoon: kom maar thuis brengen, pakketpunten zijn ver weg en vrijwel allemaal gesloten (of ik moet gaan rennen) als ik van werk kom, op werk afleveren is garantie op kwijt raken.

Die paar die blijven liggen veroorzaken tijdens einde kantoortijd gezeik bij de pakketpunten met fout parkerende pakket ophalers..
ergo, dat is geen oplossing, probleem verplaatsing

en dat zeg ik als dagelijkse zowel verzender als ontvanger van pakketten (deels zakelijk)
Ik hoop dat je de denkfout die hierin zit zelf ook wel ziet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183948417
Wat een onzin zeg....

Je kunt niet gaan verwacht dat mensen constant met alle pakketjes hele afstanden gaan lopen.
Als alles geblokkeerd is is het logisch dat de wagen er even snel voor gezet wordt.
Al is het even half op de stoep bv. Verkeer kan er toch wel langs normaal. Dat mensen zelf niet kunnen rijden en dan klagen is andermans probleem (zie dat nos deel bv).

Mensen moeten zich niet zo'n druk maken.
Dat iemand eventjes er staat. Tjonge jonge.
Absoluut voor bezorgingen bij pakketpunten, doe ik altijd (ook al bestel ik zelden).
Druk moet er gwn meer af.
pi_183948460
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 21:35 schreef mschol het volgende:


Persoonlijk zeg ik ook gewoon: kom maar thuis brengen, pakketpunten zijn ver weg en vrijwel allemaal gesloten (of ik moet gaan rennen) als ik van werk kom, op werk afleveren is garantie op kwijt raken.

Wat voor gat woon jij dan?

Ik woon in een groot dorp en we hebben hier al minsten 10 pakketpunten.
Echt overal is wat te vinden.
Thuis bezorgen is niet makkelijker, gwn op een beter moment in winkel/tankstation halen.
Of op werk, raakt echt niet kwijt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')