abonnement Unibet Coolblue
pi_183947803
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 20:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ondersteun helemaal niet het idee dat er minder gevlogen moet worden. Ik zou willen dat er schoner gevlogen gaat worden. En het lijkt me wenselijk om vliegverkeer op korte afstanden te beperken. Van Amsterdam naar Parijs kun je prima met de hogesnelheidstrein.

Verder deel ik wel je mening dat de rekening weer bij de gewone burger wordt neergelegd. Rijke mensen kunnen probleemloos een elektrische auto kopen. De werkende klasse in Nederland vangt de klappen op, zoals altijd. Vroeger had je linkse partijen die nog voor deze groepen opkwamen; nu zijn ze zelf onderdeel van de (klimaat)elite en drukker begaan met migranten dan met autochtone Nederlanders.
Je gaat voorbij aan de voorspellingen van analisten en fabrikanten dat tussen 2025 en 2030 de prijs van een elektrische auto niet meer hoger zal zijn dan die van een brandstofvariant.

Dezelfde ontwikkeling zie je met zonnepanelen, meer opbrengst per m2 maar lagere prijzen.
pi_183948165
Het plan per 2030 de verkoop van benzine-auto's te verbieden in Nederland lijkt me niet realistisch.
Tenzij men het eletrisch opladen sterk kan verbeteren. In 10 minuten klaar bij een oplaadstation bijv. Of halve accu vol in 5 minuten voor wie haast heeft.
20 jaar terug had je plasma- en lcd-monitors die erg duur waren. Door verbetering en massaproductie zijn die prijzen flink verlaagd. Dat kan ook met elekrische auto's plus daarbij die elektriciteit goedkoper maken dan benzine ed.
Dat gedoe met oplaadpalen op het trottoir in een woonwijk kan nooit de toekomst zijn .
Wel als iemand een paal wegzet op een eigen oprit, voortuin. Voor eigen gebruik.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bluesdude op 24-12-2018 22:09:21 ]
pi_183948946
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 21:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je gaat voorbij aan de voorspellingen van analisten en fabrikanten dat tussen 2025 en 2030 de prijs van een elektrische auto niet meer hoger zal zijn dan die van een brandstofvariant.

Dezelfde ontwikkeling zie je met zonnepanelen, meer opbrengst per m2 maar lagere prijzen.
Ja, als je de prijzen van benzine- en dieselauto's kunstmatig opdrijft en het rijden erin zo onaantrekkelijk mogelijk maakt, kom je een heel eind.

Voorlopig is en blijft de situatie zo dat lang niet iedereen zich een nieuwe auto kan veroorloven; zeker niet als datgene wat ze inruilen een restwaarde van nul heeft.
pi_183949459
Ik ben tegen het klimaatwet en het zal ook mijn invloed hebben op het uitbrengen van mijn stem.

Bomvol idealistische zaken die alleen de rijken vooruit helpen en de middenklasse uitkleden.
Die ook niet zullen helpen om het wereldwijde klimaatprobleem te verhelpen

Maar jullie wisten al dat ik zeer kritisch ben over de klimaatvernieuwingen ;)
pi_183949651
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 12:57 schreef Nintex het volgende:
Leg ons even uit hoe we dit gaan doen jongens

- Wie gaat de omscholing van auto monteurs betalen die nu nog met benzine auto's werken?
- Wie gaat het aanpassen van alle onderwijs programma's betalen naar electrisch?
- Op welke termijn gaan we alle voertuigen gebruikt door de overheid vervangen met electrische auto's? Zoals de politie, die heeft net gloednieuwe Mercedessen gekocht.
- Wat gaan we doen met alle auto onderdelen die garages op voorraad hebben voor de reparatie van benzine auto's?
- Wie gaat de garages compenseren die nu uitsluitend in bijv. 2e hands benzine auto's handelen en niet in electrische auto's?
- Wie gaat de benzinepomp medewerkers in dienst nemen als we allemaal een laadpaal voor de deur hebben staan?
- Wie gaat voor alle Nederlanders een laadpaal a 3000 euro vergoeden?
- Hoe komen we aan de energie voor een berg nieuwe electrische auto's?
- Wie gaat de rap dalende waarde van de +/- 8 miljoen benzine auto's die er nu rijden compenseren?
- Wat is het effect voor het klimaat als onze auto's goedkoop naar het buitenland gaan en daar mensen dus meer gaan rijden in goedkope Nederlandse afdankertjes?
- Hoe gaan we er voor zorgen dat mensen die geen electrische auto kunnen betalen en nu een goedkoop autotje hebben toch naar het ziekenhuis kunnen en boodschappen kunnen doen?
- Hoe gaan we de merkdealers compenseren die nu contractueel x-aantal auto's van bepaalde types moeten verkopen?
- Wat gaan we doen als mensen toch gewoon blijven rijden met zeg 4 miljoen benzine auto's en geen boetes betalen en de middelvinger opsteken naar Den Haag?
- Hoe voorkomen dat we bepaalde automerken die electrisch een monopolie positie krijgen op de NL markt en prijsafspraken maken over de aankoopprijs?
- Hoe compenseren we mensen met nieuw gekochte hybride auto's die over 12 jaar niets meer waard zijn?
- Hoe compenseert de overheid voor de inkomsten uit benzine accijns als niemand meer mag tanken?
- Hoe compenseert de overheid voor de inkomsten uit wegenbelasting als veel minder mensen een auto rijden?
- Wat doen we met buitenlanders (tel het aantal Poolse/Roemeense busjes eens) die in NL de weg op gaan met benzine auto's. Grenzen dicht voor benzine auto's met hardwerkende mensen en vakantiegangers?

Dit is reinste kapitaal vernietiging en het domste politieke idee in Europa sinds Hitler besloot om naar Moskou te marcheren. Ze zijn helemaal van de pot gerukt daar in Den Haag. Doe gewoon electrische auto's bij de belastingaftrek en verbied nieuwe benzine auto's met een catalogus waarde lager dan 10k. Zodat er alleen auto's bijkomen die goed gebouwd zijn en er mooi uit zien en niet de kiloknaller van Kia. Na een paar jaar worden er geen nieuwe benzine auto's meer gekocht, ontdekken mensen dat een 2e hands Focus of Polo veel lekkerder rijd dan een nieuwe Picanto en gaan we geleidelijk naar 100% electrisch.

Ik rij zelf nu een Mitsubishi Lancer Sport Sedan 10 jaar oud, 44k op de teller. Heerlijke sportieve auto met sportbanden en een bodykit.
Daarvoor een Mazda 6 uit 2004. Fijne comfortabele auto. Gekocht in 2013 met 160k op de teller.
Weg vanwege roest afscheid van moeten nemen dit jaar ;( .

Het gemiddelde HBO minimumloon is 1800 euro. Voor MBO is dat 1400 a 1600 euro.
Een leuke nieuwe auto kost al snel 20k - 30k. Een 2e hands electrische auto al snel 10k - 20k.
Ik verdien bovengemiddeld, maar had dat geld toch niet op de plank liggen. Met mijn eigen vooruitzichten heb ik in 2030 wel een Tesla voor de deur staan.
Dit zijn echter Noord Koreaanse toestanden voor de rest van Nederland, want wat minder bedeeld Nederland kan nooit een electrische auto betalen die kunnen nu al geen nieuwe benzine auto betalen en gaan met een 2e hands Fiat of Peugeot de straat op.

Daarnaast trekt het kabinet een streep door de autoverkopen van nu tot 2030 en ze maken in de tussentijd de benzine auto's ook niet goedkoper, zodat dealers van de voorraad af kunnen komen.

Je hebt straks een leger werklozen in de auto branch, overvolle treinen en bussen en een kleine groep die nog de weg op kan/mag.

De branch is overigens nu al stervende, want de meest populaire auto in 2018 is een Opel Karl koekblik. _O-

Ik ga de komende jaren extra veel en hard rijden met mijn Lancer ;(
Leuke auto's met sportief rijgedrag verbieden en dan Ed Nijpels als klimaat tsaar op de TV.

In welke HEL zijn we godverdomme terecht gekomen. _O-


Ik heb wel een ander goed idee. Doe een verbod op computers van meer dan 3 jaar oud, idem met iPads en Smartphones. Die zijn namelijk heel schadelijk voor het milieu. Plus voer een internet rijbewijs in die nagaat of men wel voldoende mentale capaciteit heeft om echt nieuws van nep nieuws te onderscheiden. Dan is het Internet niet meer van "iedereen :r ", maar weer van de nerds, zoals vroeger en kunnen we weer lekker praten over films, games, tieten en muziek en hoeven we niet te luisteren naar het gejengel over de gendervrije toilleten en Afrika.
De huidige markt voor nieuwe auto's bestaat 2/3 uit de lease-markt en van de overgebleven 1/3 wordt meer dan de helft verkocht aan 60-plussers.

Ben benieuwd hoe snel ze elektrisch rijden kunnen invoeren. Weer zeker via de lease, waarbij die auto's massaal worden geëxporteerd na het verlopen van de contracten.
pi_183950363
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 20:43 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ondersteun helemaal niet het idee dat er minder gevlogen moet worden. Ik zou willen dat er schoner gevlogen gaat worden. En het lijkt me wenselijk om vliegverkeer op korte afstanden te beperken. Van Amsterdam naar Parijs kun je prima met de hogesnelheidstrein.
Wow, jij spreekt jezelf snel tegen.
pi_183950391
Ik ben voor klimaatverandering. Een hogere temperatuur en veel CO2 zal deze planeet grootendeels doen veranderen in een mooi groene jungle/oerwoud en het aantal mensen mag best behoorlijk teruggebracht worden. Misschien overleven we het wel helemaal niet, jammer dan, niet is voor eeuwig, ook wij niet.
pi_183950439
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 23:21 schreef Sjemmert het volgende:
Ik ben voor klimaatverandering. Een hogere temperatuur en veel CO2 zal deze planeet grootendeels doen veranderen in een mooi groene jungle/oerwoud en het aantal mensen mag best behoorlijk teruggebracht worden. Misschien overleven we het wel helemaal niet, jammer dan, niet is voor eeuwig, ook wij niet.
Hogere temperaturen is meer droogte en woestijnen.
pi_183950453
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 23:21 schreef Sjemmert het volgende:
en het aantal mensen mag best behoorlijk teruggebracht worden.
Je kiest dus voor genocides dmv niks doen aan broeikasklimaat, waardoor overstromingen, stormen, droogtes, mislukte oogsten

quote:
Misschien overleven we het wel helemaal niet, jammer dan, niet is voor eeuwig, ook wij niet.
Mensen willen niet dood in het algemeen. Als jij dat wil ..... ga je gang, maar belast niet anderen met je moordplannen
pi_183950465
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 23:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hogere temperaturen is meer droogte en woestijnen.
Niet perse. Hogere temperaturen is ook meer regen. Regen en CO2 geeft bossen.
  Moderator maandag 24 december 2018 @ 23:27:21 #61
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_183950502
Tja. In principe een goed idee natuurlijk. Ik moet nog wat meer zonnepanelen en een grote accu, dan ben ik selfsufficiënt (want gasloos). Daarna wordt het tijd voor een electrische auto. Dan vind ik het best. Maar, zal wel niet voldoende zijn. Dus tegen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_183950559
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 23:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wow, jij spreekt jezelf snel tegen.
Ik zie niet hoe dat elkaar tegenspreekt. Waar ik op doel, is dat er bij korte afstanden prima alternatieven zijn. Van mij hoeft er niet minder gevlogen te worden als het om verdere afstanden gaat, maar er valt winst te behalen door mij korte afstanden te kiezen voor bijvoorbeeld de hogesnelheidstrein.
pi_183950626
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 23:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe dat elkaar tegenspreekt. Waar ik op doel, is dat er bij korte afstanden prima alternatieven zijn. Van mij hoeft er niet minder gevlogen te worden als het om verdere afstanden gaat, maar er valt winst te behalen door mij korte afstanden te kiezen voor bijvoorbeeld de hogesnelheidstrein.
Eerst zeg je dat het idee niet ondersteunt dat er minder gevlogen moet worden

Vervolgens zeg je dat we vluchten op de korte afstanden moeten beperken.

Hallo, dat is minder vliegen.
pi_183951107
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 23:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je kiest dus voor genocides dmv niks doen aan broeikasklimaat, waardoor overstromingen, stormen, droogtes, mislukte oogsten

[..]

Mensen willen niet dood in het algemeen. Als jij dat wil ..... ga je gang, maar belast niet anderen met je moordplannen
Genocide is het uitroeien van bepaalde groepen mensen, door anderen mensen. Dit is het uitsterven of terugdringen van de mensheid, door de natuur, zei het beïnvloedt door ons mensen zelf, dat is wat anders dan genocide.

Het is nogal naïef om te denken dat wij mensen voor altijd zullen blijven bestaan.
pi_183951242
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 23:56 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Genocide is het uitroeien van bepaalde groepen mensen, door anderen mensen. Dit is het uitsterven of terugdringen van de mensheid, door de natuur, zei het beïnvloedt door ons mensen zelf, dat is wat anders dan genocide.

Het is nogal naïef om te denken dat wij mensen voor altijd zullen blijven bestaan.
Iemand in de Tweede Kamer gebruikte het woord 'ecocide' btw. Ik weet niet wie, ik denk iemand van GL, kende de man niet en zag het in een flits.
I´m back.
pi_183951345
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 20:22 schreef Braindead2000 het volgende:
Het schijnt dus een probleem te zijn dat er teveel gevlogen wordt. Oke, het zal wel. Maar waarom moet het plebs daarvoor bloeden? Luchtvaartbelastingen treffen vooral de laagstbetaalden. Of een armoedzaaier nou vliegt of iemand die rijk is maakt niet uit. Allebei vervuilen ze evenveel tijdens hun vliegreis. Qua klimaatwinst maakt het dus niet uit wie je uit het vliegtuig jaagt. Eerlijker zou dan zijn dat vliegen alleen op rantsoen kan.
Probleem is natuurlijk straks wel dat als een substantieel aantal mensen in NL elektrisch rijdt, een vakantie met de auto wrs nog erg moeilijk wordt. Ik verwacht bijvoorbeeld dat zelfs ook maar in Dld straks niet overal laadpunten staan. België en Frankrijk wordt wrs al moeilijker dan Dld weer. Nog verder Europa in kun je het wrs gewoon op je buik schrijven. Dus dan wordt het of treinen of.... vliegen, vrees ik. Of met de auto in NL dan.
I´m back.
pi_183951389
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Probleem is natuurlijk straks wel dat als een substantieel aantal mensen in NL elektrisch rijdt, een vakantie met de auto wrs nog erg moeilijk wordt. Ik verwacht bijvoorbeeld dat zelfs ook maar in Dld straks niet overal laadpunten staan. België en Frankrijk wordt wrs al moeilijker dan Dld weer. Nog verder Europa in kun je het wrs gewoon op je buik schrijven. Dus dan wordt het of treinen of.... vliegen, vrees ik. Of met de auto in NL dan.
Of een benzine auto huren net over de grens. Gat in de markt ?
pi_183951456
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:16 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Of een benzine auto huren net over de grens. Gat in de markt ?
Lol, ja, dat kan ook natuurlijk, benzine-auto huren om te kamperen in Frankrijk. :D.

Elektrische auto's kunnen ook geen caravan trekken, toch? Dus substantieel deel van de caravanvloot wordt ook 'obsolete'. Of ja dan benzine-auto huren. Maar dat jaagt de mensen wel op kosten natuurlijk.
I´m back.
pi_183951495
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lol, ja, dat kan ook natuurlijk, benzine-auto huren om te kamperen in Frankrijk. :D.

Elektrische auto's kunnen ook geen caravan trekken, toch? Dus substantieel deel van de caravanvloot wordt ook 'obsolete'. Of ja dan benzine-auto huren. Maar dat jaagt de mensen wel op kosten natuurlijk.
pi_183951582
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 15:45 schreef Lyrebird het volgende:
Met hoe veel graden gaat de temperatuur dalen door dit voorstel?

Slotje.
0,00007 graden minder opwarming. Punt is dat NL als aanjager wordt gezien. Ik las ergens dat de secretaris-generaal van de VN aan Rutte gevraagd heeft om dat voor mekaar te krijgen (kan dit artikeltje alleen niet terugvinden nu). Waarom NL: iedereen in de wereld weet dat we voor zoveel% onder de zeespiegel aan het kamperen zijn hier in NL. Iedereen op de wereld kent het riedeltje: God schiep de wereld, maar de NL'ers schiepen NL. Dat is zo'n beetje ons internationale uithangbord zelfs voor een deel. En daarom moeten we aanjager zijn, om de grote uitstoters ook over de streep te helpen. Het gaat dus niet daadwerkelijk om wat onze bijdrage is aan de verminderde opwarming in reële cijfers an sich, gaat erom dat we aanjager zijn.

(Hoeveel% onderwater is nog een leuk onderwerp zie: https://www.volkskrant.nl(...)welk-water~bfff8796/ Is het nou 55% of toch maar 26%???)
I´m back.
  dinsdag 25 december 2018 @ 00:34:41 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183951612
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

0,00007 graden minder opwarming. Punt is dat NL als aanjager wordt gezien. Ik las ergens dat de secretaris-generaal van de VN aan Rutte gevraagd heeft om dat voor mekaar te krijgen (kan dit artikeltje alleen niet terugvinden nu). Waarom NL: iedereen in de wereld weet dat we voor zoveel% onder de zeespiegel aan het kamperen zijn hier in NL. Iedereen op de wereld kent het riedeltje: God schiep de wereld, maar de NL'ers schiepen NL. Dat is zo'n beetje ons internationale uithangbord zelfs voor een deel. En daarom moeten we aanjager zijn, om de grote uitstoters ook over de streep te helpen. Het gaat dus niet daadwerkelijk om wat onze bijdrage is aan de verminderde opwarming in reële cijfers an sich, gaat erom dat we aanjager zijn.

(Hoeveel% onderwater is nog een leuk onderwerp zie: https://www.volkskrant.nl(...)welk-water~bfff8796/ Is het nou 55% of toch maar 26%???)
Allemaal gezwets. Het is heel simpel: als ieder land denkt 'wij zijn maar zo'n klein stukje van de wereld, laat anderen maar eerst' dan kom je nergens.

Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen en er is voor ons geen goede reden om niet met ons deel te beginnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183951620
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
https://www.nemokennislin(...)moeite-met-caravans/
quote:
De nieuwe elektrische wagens hebben een actieradius van zo’n 350 kilometer. Dat is de afstand die ze afleggen zonder op te laden. Maar hang je een caravan aan de trekhaak? Dan neemt de actieradius flink af. Je kunt dan nog maar de helft zover rijden: ongeveer 175 kilometer. Dat is niet echt aantrekkelijk als je ver weg wilt naar Spanje, Zuid-Frankrijk of Italië.
Ja, en dan kun je dus ook opteren op den duur voor de e-trailer...
I´m back.
pi_183951655
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Allemaal gezwets. Het is heel simpel: als ieder land denkt 'wij zijn maar zo'n klein stukje van de wereld, laat anderen maar eerst' dan kom je nergens.

Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen en er is voor ons geen goede reden om niet met ons deel te beginnen.
Juist daarom wordt NL nu als aanjager gezien. Met een zeer voor de hand liggende reden: stijgt de zeespiegel dan is het bye bye NL voor 26 procent... of 55%... of...


Hier is hetgeen ik las vanmorgen:

sypwynia twitterde op maandag 24-12-2018 om 07:53:54 Rutte zegt dat hij in september 2018 van VN-secretaris-generaal Guterres (tevens van #mondiaalmigratiepact #Marrakesh) de opdracht heeft gekregen dat Nederland leidend moet zijn met klimaat. Gek. Bovendien staan NL klimaatdoelen al in regeerakkoord 2017. https://t.co/uWPMxDw9hz reageer retweet
I´m back.
pi_183951758
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Allemaal gezwets. Het is heel simpel: als ieder land denkt 'wij zijn maar zo'n klein stukje van de wereld, laat anderen maar eerst' dan kom je nergens.

Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen en er is voor ons geen goede reden om niet met ons deel te beginnen.
Ga dat mooie verhaal even in China vertellen ofzo of India :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_183951831
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:47 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ga dat mooie verhaal even in China vertellen ofzo of India :') :') :')
India groeit nog veel sneller dan China btw, in 2028 haalt India China wrs in: https://www.ad.nl/buitenl(...)-dan-china~aa4c037a/. Heeft een bevolkingsdichtheid van rond de 390 inwoners/km2 (vergelijk NL met 411 inwoners/km2). Maar grootste probleem is nu nog steeds het sanitair. Veel mensen poepen nog gezellig in de vrije natuur, hoorde ik onlangs in een reportage op radio1. Als die horde is genomen en echt een substantieel aantal mensen verkrijgt daar ook de middenklasse-status dan is er niet echt een houden meer aan. Of ja, ga die mensen maar eens uitleggen dan dat ze geen autootje mogen rijden.
I´m back.
pi_183951859
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

India groeit nog veel sneller dan China btw, in 2028 haalt India China wrs in. Heeft een bevolkingsdichtheid van rond de 390 inwoners/km2 (vergelijk NL met 411 inwoners/km2). Maar grootste probleem is nu nog steeds het sanitair. Veel mensen poepen nog gezellig in de vrije natuur, hoorde ik onlangs in een reportage op radio1. Als die horde is genomen en echt een substantieel aantal mensen verkrijgt daar ook de middenklasse-status dan is er niet echt een houden meer aan. Of ja, ga die mensen maar eens uitleggen dan dat ze geen autootje mogen rijden.
Zijn die brommertjes waar ze nu massaal op rijden niet veel vervuilender dan de gemiddelde auto ?
pi_183951870
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:57 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Zijn die brommertjes waar ze nu massaal op rijden niet veel vervuilender dan de gemiddelde auto ?
Tweetaktmotoren zijn an sich nog vervuilender idd. Maar het wil niet direct zeggen dat als het aantal auto's groeit, het aantal brommers daar afneemt wrs.

Ook de motor is vervuilender, dus ik verwacht toch wel dat de regering de motor niet over het hoofd ziet. Gelukkig dat mc's in rap tempo wel verboden worden (vanwege andere redenen weliswaar, maar toch).
I´m back.
pi_183951871
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

India groeit nog veel sneller dan China btw, in 2028 haalt India China wrs in: https://www.ad.nl/buitenl(...)-dan-china~aa4c037a/. Heeft een bevolkingsdichtheid van rond de 390 inwoners/km2 (vergelijk NL met 411 inwoners/km2). Maar grootste probleem is nu nog steeds het sanitair. Veel mensen poepen nog gezellig in de vrije natuur, hoorde ik onlangs in een reportage op radio1. Als die horde is genomen en echt een substantieel aantal mensen verkrijgt daar ook de middenklasse-status dan is er niet echt een houden meer aan. Of ja, ga die mensen maar eens uitleggen dan dat ze geen autootje mogen rijden.
Of in china geen brommer meer :') :') die lachen je compleet uit met deze plannen...maar Nederland gaat de wereld wel even redden flikker toch op man geld klopperij, pleur der een zooi kernreactoren neer man klaar..
Ik zwaai naar dieren.
pi_183951890
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:59 schreef Geerd het volgende:

[..]

Of in china geen brommer meer :') :') die lachen je compleet uit met deze plannen...maar Nederland gaat de wereld wel even redden flikker toch op man geld klopperij, pleur der een zooi kernreactoren neer man klaar..
China is ook nog even exempt, want later begonnen met industrialisatie.

Het gekke van deze redenatie is natuurlijk dat ze in NL zeggen we moeten nu alles invoeren, want anders gaan we naar de donder (op korte termijn), wat dan 0,00007 graden scheelt, maar de grootste vervuiler mag dan nog wel even doorgaan met uitstoten, want later begonnen met uitstoten.
I´m back.
pi_183951906
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 23:56 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Genocide is het uitroeien van bepaalde groepen mensen, door anderen mensen. Dit is het uitsterven of terugdringen van de mensheid, door de natuur, zei het beïnvloedt door ons mensen zelf, dat is wat anders dan genocide.
Nee... de klimaatverandering komt door mensen en het weigeren er niks aan te doen om zo door grote rampen minder mensen te laten voortbestaan is een menselijke keuze.
Dat is dus jouw keuze tot massamoorden.

quote:
Het is nogal naïef om te denken dat wij mensen voor altijd zullen blijven bestaan.
En dus pleit jij ervoor mensen te doden ? Je begint al zovast met dat einde?
pi_183951936
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tweetaktmotoren zijn an sich nog vervuilender idd. Maar het wil niet direct zeggen dat als het aantal auto's groeit, het aantal brommers daar afneemt wrs.
Ze doen in ieder geval nog aan carpoolen om het milieu niet te veel te belasten.

pi_183951942
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 01:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee... de klimaatverandering komt door mensen en het weigeren er niks aan te doen om zo door grote rampen minder mensen te laten voortbestaan is een menselijke keuze.
Dat is dus jouw keuze tot massamoorden.

[..]

En dus pleit jij ervoor mensen te doden ? Je begint al zovast met dat einde?
Je gaat me toch niet serieus vertellen dat jij denkt dat je mensenlevens redt door gesubsidieerd elektrisch te rijden, 2 zonnepanelen aan te brengen op je dak en je spouw te vullen met glaswol hè? Of begrijp ik het verkeerd?
I´m back.
pi_183951950
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 01:07 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ze doen in ieder geval nog aan carpoolen om het milieu niet te veel te belasten.

[ afbeelding ]
Ja, die treintjes daar zijn ook altijd grappig om te zien trouwens.
Zo gaan NL'ers na 2030 met de trein op vakantie in Frankrijk wrs.
I´m back.
pi_183951982
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 01:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee... de klimaatverandering komt door mensen en het weigeren er niks aan te doen om zo door grote rampen minder mensen te laten voortbestaan is een menselijke keuze.
Dat is dus jouw keuze tot massamoorden.

[..]

En dus pleit jij ervoor mensen te doden ? Je begint al zovast met dat einde?
Een moord niet te voorkomen is niet hetzelfde als een moord plegen.

Sowieso wordt er niemand vermoord.
pi_183952019
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 01:12 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Een moord niet te voorkomen is niet hetzelfde als een moord plegen.

Sowieso wordt er niemand vermoord.
Ecocide is genoemd in de Tweede Kamer vorige week.

Populisten verwijten dat ze bezig zijn met angstpolitiek en dan zelf het woord ecocide gebruiken.
I´m back.
pi_183952034
Deze klimaatregels zijn alleen zinvol als ze wereldwijd worden ingezet, niet door sommige landen wel en door andere niet.
pi_183952105
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 01:17 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Deze klimaatregels zijn alleen zinvol als ze wereldwijd worden ingezet, niet door sommige landen wel en door andere niet.
Lijkt me belangrijk dat de grote uitstoters iig voorop lopen dan. Maar ja, VS onder Trump zegt: lik mijn reet. China, India en Brazilië zijn nog even exempt en hoe wil je het daar doorvoeren met opkomende middenklasses? En Rusland??? Whehehehe.
Trouwens Canada is ook een heel grote uitstoter/vervuiler vreemd genoeg. Zie:


10 Canada
9 Zuid-Korea
8 Saoedi-Arabië
7 Iran
6 Duitsland
5 Japan
4 Rusland
3 India
2 VS
1 China

[ Bericht 6% gewijzigd door Ryan3 op 25-12-2018 01:45:44 ]
I´m back.
pi_183952139
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 01:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lijkt me belangrijk dat de grote uitstoters iig voorop lopen dan. Maar ja, VS onder Trump zegt: lik mijn reet. China, India en Brazilië zijn nog even exempt en hoe wil je het daar doorvoeren met opkomende middeklasses? En Rusland??? Whehehehe.
Trouwens Canada is ook een heel grote uitstoter/vervuiler vreemd genoeg. Zie:

Rutte kan dreigen met militaire actie als ze niet willen meewerken.
pi_183952186
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 01:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ecocide is genoemd in de Tweede Kamer vorige week.

Populisten verwijten dat ze bezig zijn met angstpolitiek en dan zelf het woord ecocide gebruiken.
Dat is een slim verzonnen term ja.
pi_183952285
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 01:33 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat is een slim verzonnen term ja.
Praat de mensen geen angst aan hè. :P.

Timmermans was onlangs ook aardig bezig: de mensen moeten op hem stemmen, want anders vergaat de wereld, of woorden van die strekking.

Weet je wat het erge is?
I´m back.
pi_183952343
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 01:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Praat de mensen geen angst aan hè. :P.

Timmermans was onlangs ook aardig bezig: de mensen moeten op hem stemmen, want anders vergaat de wereld, of woorden van die strekking.

Weet je wat het erge is?
Nou ?
pi_183952356
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 01:56 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nou ?
Je wordt gedreven in de armen, van wie je niet in gedreven wilt worden eigenlijk.
Voor maart.
I´m back.
pi_183952386
Wat als Merkel nog even op de valreep met dezelfde politiek komt als Rutte btw?
I´m back.
  dinsdag 25 december 2018 @ 02:30:42 #94
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183952498
Of je voor of tegen bent is het punt helemaal niet.
Niemand is tegen duurzaamheid.
Maar als de klimaatwet voor jou betekent dat je niet meer rond kan komen dan ben je uiteraard tegen.
Als politicus heb je makkelijk praten, maar de praktijk is dat een groot deel van de bevolking het niet meer kan ophoesten.
En als je dan leest dat er wel subsidie is voor elektrische auto's met een aanschafprijs vanaf 40.000 euro dan word je gewoon cynisch. En dat ligt niet aan die mensen.
pi_183952515
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 02:30 schreef BasEnAad het volgende:
Of je voor of tegen bent is het punt helemaal niet.
Niemand is tegen duurzaamheid.
Maar als de klimaatwet voor jou betekent dat je niet meer rond kan komen dan ben je uiteraard tegen.
Als politicus heb je makkelijk praten, maar de praktijk is dat een groot deel van de bevolking het niet meer kan ophoesten.
En als je dan leest dat er wel subsidie is voor elektrische auto's met een aanschafprijs vanaf 40.000 euro dan word je gewoon cynisch. En dat ligt niet aan die mensen.
Het gaat mij gewoon ook om de voorstelling van zaken hoor, los van de betaalbaarheid. Ik bedoel is het echt waar dat NL vergaat als we van alles en nog wat niet hebben ingevoerd in 2030 of 2050? En 2030 klinkt ver weg, maar dat is maar 11 jaar hè.
I´m back.
  dinsdag 25 december 2018 @ 02:56:51 #96
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183952586
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 02:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het gaat mij gewoon ook om de voorstelling van zaken hoor, los van de betaalbaarheid. Ik bedoel is het echt waar dat NL vergaat als we van alles en nog wat niet hebben ingevoerd in 2030 of 2050? En 2030 klinkt ver weg, maar dat is maar 11 jaar hè.
Nee, nee natuurlijk niet. Wat mij tegenvalt aan de klimaatwet is dat er fundamenteel niets gedaan wordt, maar alleen wordt er geschoven met belastingen en subsidies. En het resultaat daarvan zou dan 0,000... weet ik het minder opwarming zijn. Nederland heeft daar helemaal geen invloed op. Er wordt 0 waarde gecreëerd. Waarom zo passief?
Waarom geeft Nederland niet voor 1 miljard obligaties uit tegen bijna 0% rente en legt daar een park van zonnepanelen van aan waar iedereen van profiteert? Het is een misvatting dat de energietransitie zo veel moet kosten, het is juist een kans. Leuk die warmtepompen, maar het is gewoon stuivers rapen, doe dat gewoon geleidelijk, zonder slachtoffers. Er is geld genoeg.
pi_183952622
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 02:56 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Nee, nee natuurlijk niet. Wat mij tegenvalt aan de klimaatwet is dat er fundamenteel niets gedaan wordt, maar alleen wordt er geschoven met belastingen en subsidies. En het resultaat daarvan zou dan 0,000... weet ik het minder opwarming zijn. Nederland heeft daar helemaal geen invloed op. Er wordt 0 waarde gecreëerd. Waarom zo passief?
Waarom geeft Nederland niet voor 1 miljard obligaties uit tegen bijna 0% rente en legt daar een park van zonnepanelen van aan waar iedereen van profiteert? Het is een misvatting dat de energietransitie zo veel moet kosten, het is juist een kans. Leuk die warmtepompen, maar het is gewoon stuivers rapen, doe dat gewoon geleidelijk, zonder slachtoffers. Er is geld genoeg.
De urgentie wordt sws overdreven, ik bedoel anders zeg je ook niet tegen frigging China: jullie mogen nog even op dezelfde voet doorgaan. Wat ik hierboven zeg is natuurlijk waar. Gekke Terry en Greetje ervan beschuldigen de mensen alleen maar angst aan te jagen, maar wel met een klimatologisch rampscenario de boer op gaan en ook ongeveer in dezelfde tijdspanne. Terry en Greetje zeggen dat we volledig onder de knoet zitten van de islam en omgevolkt zijn binnen een luttele 50 jaar, maar zelf zeggen dat we allemaal kunnen gaan watertrappelen de hele dag als nu die hele zwik niet meteen wordt ingevoerd. Dat is van beide partijen natuurlijk blatante nonsense.
I´m back.
  dinsdag 25 december 2018 @ 03:21:31 #98
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183952660
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 03:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De urgentie wordt sws overdreven, ik bedoel anders zeg je ook niet tegen frigging China: jullie mogen nog even op dezelfde voet doorgaan. Wat ik hierboven zeg is natuurlijk waar. Gekke Terry en Greetje ervan beschuldigen de mensen alleen maar angst aan te jagen, maar wel met een klimatologisch rampscenario de boer op gaan en ook ongeveer in dezelfde tijdspanne. Terry en Greetje zeggen dat we volledig onder de knoet zitten van de islam en omgevolkt zijn binnen een luttele 50 jaar, maar zelf zeggen dat we allemaal kunnen gaan watertrappelen de hele dag als nu die hele zwik niet meteen wordt ingevoerd. Dat is van beide partijen natuurlijk blatante nonsense.
Terechte klacht. VVD en D66 zijn verder ook geen haar beter dan FvD en PVV. Sterker nog, bij VVD en D66 moet je je altijd afvragen wat werkelijk hun agenda is, want hun teksten sporen totaal niet met hun acties. VVD is sowieso de hypocrisie zelve, iedereen moet met de schouders eronder en hun eigen boontjes doppen. Maar wat doet de ondernemende VVD?? Niets. De socialistische VVD kan alleen maar met budgetten schuiven, op ondernemerschap heb ik ze nog nooit kunnen betrappen. Als je zo graag van Nederland een BV wil maken, wees dan ook een beetje innovatief.
  dinsdag 25 december 2018 @ 03:26:11 #99
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183952676
Ah dus de nieuwe kolencentrale in de Eemshaven kan weer dicht?
En de havens van Rotterdam worden vanaf de territoriale wateren bevoorraad met elektrische schepen?
En de cruiseschepen die nu de havens nog aan doen mogen dat alleen nog met elektrische voortstuwing? (ook die testvaarten vanuit de Eemshaven vlakbij de Meyerwerf waar ze allemaal gebouwd worden)

Ik geloof niet dat ze een boodschap hebben aan die vervuilers, dus ik heb niet zo veel met het geblaat van de politiek...
  dinsdag 25 december 2018 @ 10:48:40 #100
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_183955745
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 15:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zo makkelijk: Alle klimaatdeugers gaan met het openbaar vervoer naar hun werk, of nog beter, met de fiets naar hun werk. Klaarrrr
Alle klimaatdeugers gebruiken het vliegtuig niet meer. Klaarrrr
Alle klimaatdeugers verminderen hun energiegebruik met een kwart. Klaarrrr

Nu zie ik ze denken: "Ja maar zo zijn we niet getrouwd. :o " Het is niet de bedoeling dat wij, de redders van onze planeet, offers moeten brengen". "Die tokkies moeten uit het vliegtuig zodat wij met een goed geweten kunnen vliegen".
Liever dat dan dat ze de hele flikkerse bende bij de gewone man halen. Isolatie zus, warmtepomp zo - dat lost qua CO2 uitstoot helemaal niets op. Laat de vervuiler maar betalen. Ergo: de zware industrie, de transportsector en de luchtvaart. Goed voor 70-80% van de uitstoot. Tegen de tijd dat het rond is wil kunnen ze dan over een warmtepomp beginnen.

En het kan mij echt geen ene kut schelen dat Jan en Mien of Stacey en Delano dan niet meer naar Benidorm of Alanya op vakantie kunnen. Dan gaan ze maar naar Zoutelande of Ameland. Of met de trein naar Berlijn of Parijs. Daar hebben ze dan tenminste nog geld voor, terwijl als ze de boel moeten verduurzamen dan hebben ze de komende 20 jaar vakantie in hun verplicht van tuintegels ontdane achtertuin.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')