abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183947803
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 20:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ondersteun helemaal niet het idee dat er minder gevlogen moet worden. Ik zou willen dat er schoner gevlogen gaat worden. En het lijkt me wenselijk om vliegverkeer op korte afstanden te beperken. Van Amsterdam naar Parijs kun je prima met de hogesnelheidstrein.

Verder deel ik wel je mening dat de rekening weer bij de gewone burger wordt neergelegd. Rijke mensen kunnen probleemloos een elektrische auto kopen. De werkende klasse in Nederland vangt de klappen op, zoals altijd. Vroeger had je linkse partijen die nog voor deze groepen opkwamen; nu zijn ze zelf onderdeel van de (klimaat)elite en drukker begaan met migranten dan met autochtone Nederlanders.
Je gaat voorbij aan de voorspellingen van analisten en fabrikanten dat tussen 2025 en 2030 de prijs van een elektrische auto niet meer hoger zal zijn dan die van een brandstofvariant.

Dezelfde ontwikkeling zie je met zonnepanelen, meer opbrengst per m2 maar lagere prijzen.
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
pi_183948165
Het plan per 2030 de verkoop van benzine-auto's te verbieden in Nederland lijkt me niet realistisch.
Tenzij men het eletrisch opladen sterk kan verbeteren. In 10 minuten klaar bij een oplaadstation bijv. Of halve accu vol in 5 minuten voor wie haast heeft.
20 jaar terug had je plasma- en lcd-monitors die erg duur waren. Door verbetering en massaproductie zijn die prijzen flink verlaagd. Dat kan ook met elekrische auto's plus daarbij die elektriciteit goedkoper maken dan benzine ed.
Dat gedoe met oplaadpalen op het trottoir in een woonwijk kan nooit de toekomst zijn .
Wel als iemand een paal wegzet op een eigen oprit, voortuin. Voor eigen gebruik.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bluesdude op 24-12-2018 22:09:21 ]
pi_183948946
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 21:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je gaat voorbij aan de voorspellingen van analisten en fabrikanten dat tussen 2025 en 2030 de prijs van een elektrische auto niet meer hoger zal zijn dan die van een brandstofvariant.

Dezelfde ontwikkeling zie je met zonnepanelen, meer opbrengst per m2 maar lagere prijzen.
Ja, als je de prijzen van benzine- en dieselauto's kunstmatig opdrijft en het rijden erin zo onaantrekkelijk mogelijk maakt, kom je een heel eind.

Voorlopig is en blijft de situatie zo dat lang niet iedereen zich een nieuwe auto kan veroorloven; zeker niet als datgene wat ze inruilen een restwaarde van nul heeft.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_183949459
registreer om deze reclame te verbergen
Ik ben tegen het klimaatwet en het zal ook mijn invloed hebben op het uitbrengen van mijn stem.

Bomvol idealistische zaken die alleen de rijken vooruit helpen en de middenklasse uitkleden.
Die ook niet zullen helpen om het wereldwijde klimaatprobleem te verhelpen

Maar jullie wisten al dat ik zeer kritisch ben over de klimaatvernieuwingen ;)
pi_183949651
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 12:57 schreef Nintex het volgende:
Leg ons even uit hoe we dit gaan doen jongens

- Wie gaat de omscholing van auto monteurs betalen die nu nog met benzine auto's werken?
- Wie gaat het aanpassen van alle onderwijs programma's betalen naar electrisch?
- Op welke termijn gaan we alle voertuigen gebruikt door de overheid vervangen met electrische auto's? Zoals de politie, die heeft net gloednieuwe Mercedessen gekocht.
- Wat gaan we doen met alle auto onderdelen die garages op voorraad hebben voor de reparatie van benzine auto's?
- Wie gaat de garages compenseren die nu uitsluitend in bijv. 2e hands benzine auto's handelen en niet in electrische auto's?
- Wie gaat de benzinepomp medewerkers in dienst nemen als we allemaal een laadpaal voor de deur hebben staan?
- Wie gaat voor alle Nederlanders een laadpaal a 3000 euro vergoeden?
- Hoe komen we aan de energie voor een berg nieuwe electrische auto's?
- Wie gaat de rap dalende waarde van de +/- 8 miljoen benzine auto's die er nu rijden compenseren?
- Wat is het effect voor het klimaat als onze auto's goedkoop naar het buitenland gaan en daar mensen dus meer gaan rijden in goedkope Nederlandse afdankertjes?
- Hoe gaan we er voor zorgen dat mensen die geen electrische auto kunnen betalen en nu een goedkoop autotje hebben toch naar het ziekenhuis kunnen en boodschappen kunnen doen?
- Hoe gaan we de merkdealers compenseren die nu contractueel x-aantal auto's van bepaalde types moeten verkopen?
- Wat gaan we doen als mensen toch gewoon blijven rijden met zeg 4 miljoen benzine auto's en geen boetes betalen en de middelvinger opsteken naar Den Haag?
- Hoe voorkomen dat we bepaalde automerken die electrisch een monopolie positie krijgen op de NL markt en prijsafspraken maken over de aankoopprijs?
- Hoe compenseren we mensen met nieuw gekochte hybride auto's die over 12 jaar niets meer waard zijn?
- Hoe compenseert de overheid voor de inkomsten uit benzine accijns als niemand meer mag tanken?
- Hoe compenseert de overheid voor de inkomsten uit wegenbelasting als veel minder mensen een auto rijden?
- Wat doen we met buitenlanders (tel het aantal Poolse/Roemeense busjes eens) die in NL de weg op gaan met benzine auto's. Grenzen dicht voor benzine auto's met hardwerkende mensen en vakantiegangers?

Dit is reinste kapitaal vernietiging en het domste politieke idee in Europa sinds Hitler besloot om naar Moskou te marcheren. Ze zijn helemaal van de pot gerukt daar in Den Haag. Doe gewoon electrische auto's bij de belastingaftrek en verbied nieuwe benzine auto's met een catalogus waarde lager dan 10k. Zodat er alleen auto's bijkomen die goed gebouwd zijn en er mooi uit zien en niet de kiloknaller van Kia. Na een paar jaar worden er geen nieuwe benzine auto's meer gekocht, ontdekken mensen dat een 2e hands Focus of Polo veel lekkerder rijd dan een nieuwe Picanto en gaan we geleidelijk naar 100% electrisch.

Ik rij zelf nu een Mitsubishi Lancer Sport Sedan 10 jaar oud, 44k op de teller. Heerlijke sportieve auto met sportbanden en een bodykit.
Daarvoor een Mazda 6 uit 2004. Fijne comfortabele auto. Gekocht in 2013 met 160k op de teller.
Weg vanwege roest afscheid van moeten nemen dit jaar ;( .

Het gemiddelde HBO minimumloon is 1800 euro. Voor MBO is dat 1400 a 1600 euro.
Een leuke nieuwe auto kost al snel 20k - 30k. Een 2e hands electrische auto al snel 10k - 20k.
Ik verdien bovengemiddeld, maar had dat geld toch niet op de plank liggen. Met mijn eigen vooruitzichten heb ik in 2030 wel een Tesla voor de deur staan.
Dit zijn echter Noord Koreaanse toestanden voor de rest van Nederland, want wat minder bedeeld Nederland kan nooit een electrische auto betalen die kunnen nu al geen nieuwe benzine auto betalen en gaan met een 2e hands Fiat of Peugeot de straat op.

Daarnaast trekt het kabinet een streep door de autoverkopen van nu tot 2030 en ze maken in de tussentijd de benzine auto's ook niet goedkoper, zodat dealers van de voorraad af kunnen komen.

Je hebt straks een leger werklozen in de auto branch, overvolle treinen en bussen en een kleine groep die nog de weg op kan/mag.

De branch is overigens nu al stervende, want de meest populaire auto in 2018 is een Opel Karl koekblik. _O-

Ik ga de komende jaren extra veel en hard rijden met mijn Lancer ;(
Leuke auto's met sportief rijgedrag verbieden en dan Ed Nijpels als klimaat tsaar op de TV.

In welke HEL zijn we godverdomme terecht gekomen. _O-


Ik heb wel een ander goed idee. Doe een verbod op computers van meer dan 3 jaar oud, idem met iPads en Smartphones. Die zijn namelijk heel schadelijk voor het milieu. Plus voer een internet rijbewijs in die nagaat of men wel voldoende mentale capaciteit heeft om echt nieuws van nep nieuws te onderscheiden. Dan is het Internet niet meer van "iedereen :r ", maar weer van de nerds, zoals vroeger en kunnen we weer lekker praten over films, games, tieten en muziek en hoeven we niet te luisteren naar het gejengel over de gendervrije toilleten en Afrika.
De huidige markt voor nieuwe auto's bestaat 2/3 uit de lease-markt en van de overgebleven 1/3 wordt meer dan de helft verkocht aan 60-plussers.

Ben benieuwd hoe snel ze elektrisch rijden kunnen invoeren. Weer zeker via de lease, waarbij die auto's massaal worden geŽxporteerd na het verlopen van de contracten.
pi_183950363
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 20:43 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ondersteun helemaal niet het idee dat er minder gevlogen moet worden. Ik zou willen dat er schoner gevlogen gaat worden. En het lijkt me wenselijk om vliegverkeer op korte afstanden te beperken. Van Amsterdam naar Parijs kun je prima met de hogesnelheidstrein.
Wow, jij spreekt jezelf snel tegen.
pi_183950391
registreer om deze reclame te verbergen
Ik ben voor klimaatverandering. Een hogere temperatuur en veel CO2 zal deze planeet grootendeels doen veranderen in een mooi groene jungle/oerwoud en het aantal mensen mag best behoorlijk teruggebracht worden. Misschien overleven we het wel helemaal niet, jammer dan, niet is voor eeuwig, ook wij niet.
Ņ
pi_183950439
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 23:21 schreef Sjemmert het volgende:
Ik ben voor klimaatverandering. Een hogere temperatuur en veel CO2 zal deze planeet grootendeels doen veranderen in een mooi groene jungle/oerwoud en het aantal mensen mag best behoorlijk teruggebracht worden. Misschien overleven we het wel helemaal niet, jammer dan, niet is voor eeuwig, ook wij niet.
Hogere temperaturen is meer droogte en woestijnen.
pi_183950453
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 23:21 schreef Sjemmert het volgende:
en het aantal mensen mag best behoorlijk teruggebracht worden.
Je kiest dus voor genocides dmv niks doen aan broeikasklimaat, waardoor overstromingen, stormen, droogtes, mislukte oogsten

quote:
Misschien overleven we het wel helemaal niet, jammer dan, niet is voor eeuwig, ook wij niet.
Mensen willen niet dood in het algemeen. Als jij dat wil ..... ga je gang, maar belast niet anderen met je moordplannen
pi_183950465
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 23:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hogere temperaturen is meer droogte en woestijnen.
Niet perse. Hogere temperaturen is ook meer regen. Regen en CO2 geeft bossen.
Ņ
  maandag 24 december 2018 @ 23:27:21 #61
72712 Renesite
Deze exkutmod is geverifieerd
pi_183950502
Tja. In principe een goed idee natuurlijk. Ik moet nog wat meer zonnepanelen en een grote accu, dan ben ik selfsufficiŽnt (want gasloos). Daarna wordt het tijd voor een electrische auto. Dan vind ik het best. Maar, zal wel niet voldoende zijn. Dus tegen.
 | <3 Triquester...
HET IS REN… MET EEN STREEPJE-OP-DE-LAATSTE-E!!!!
pi_183950559
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 23:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wow, jij spreekt jezelf snel tegen.
Ik zie niet hoe dat elkaar tegenspreekt. Waar ik op doel, is dat er bij korte afstanden prima alternatieven zijn. Van mij hoeft er niet minder gevlogen te worden als het om verdere afstanden gaat, maar er valt winst te behalen door mij korte afstanden te kiezen voor bijvoorbeeld de hogesnelheidstrein.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
pi_183950626
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 23:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe dat elkaar tegenspreekt. Waar ik op doel, is dat er bij korte afstanden prima alternatieven zijn. Van mij hoeft er niet minder gevlogen te worden als het om verdere afstanden gaat, maar er valt winst te behalen door mij korte afstanden te kiezen voor bijvoorbeeld de hogesnelheidstrein.
Eerst zeg je dat het idee niet ondersteunt dat er minder gevlogen moet worden

Vervolgens zeg je dat we vluchten op de korte afstanden moeten beperken.

Hallo, dat is minder vliegen.
pi_183951107
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 23:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je kiest dus voor genocides dmv niks doen aan broeikasklimaat, waardoor overstromingen, stormen, droogtes, mislukte oogsten

[..]

Mensen willen niet dood in het algemeen. Als jij dat wil ..... ga je gang, maar belast niet anderen met je moordplannen
Genocide is het uitroeien van bepaalde groepen mensen, door anderen mensen. Dit is het uitsterven of terugdringen van de mensheid, door de natuur, zei het beÔnvloedt door ons mensen zelf, dat is wat anders dan genocide.

Het is nogal naÔef om te denken dat wij mensen voor altijd zullen blijven bestaan.
Ņ
pi_183951242
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 23:56 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Genocide is het uitroeien van bepaalde groepen mensen, door anderen mensen. Dit is het uitsterven of terugdringen van de mensheid, door de natuur, zei het beÔnvloedt door ons mensen zelf, dat is wat anders dan genocide.

Het is nogal naÔef om te denken dat wij mensen voor altijd zullen blijven bestaan.
Iemand in de Tweede Kamer gebruikte het woord 'ecocide' btw. Ik weet niet wie, ik denk iemand van GL, kende de man niet en zag het in een flits.
pi_183951345
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 20:22 schreef Braindead2000 het volgende:
Het schijnt dus een probleem te zijn dat er teveel gevlogen wordt. Oke, het zal wel. Maar waarom moet het plebs daarvoor bloeden? Luchtvaartbelastingen treffen vooral de laagstbetaalden. Of een armoedzaaier nou vliegt of iemand die rijk is maakt niet uit. Allebei vervuilen ze evenveel tijdens hun vliegreis. Qua klimaatwinst maakt het dus niet uit wie je uit het vliegtuig jaagt. Eerlijker zou dan zijn dat vliegen alleen op rantsoen kan.
Probleem is natuurlijk straks wel dat als een substantieel aantal mensen in NL elektrisch rijdt, een vakantie met de auto wrs nog erg moeilijk wordt. Ik verwacht bijvoorbeeld dat zelfs ook maar in Dld straks niet overal laadpunten staan. BelgiŽ en Frankrijk wordt wrs al moeilijker dan Dld weer. Nog verder Europa in kun je het wrs gewoon op je buik schrijven. Dus dan wordt het of treinen of.... vliegen, vrees ik. Of met de auto in NL dan.
pi_183951389
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Probleem is natuurlijk straks wel dat als een substantieel aantal mensen in NL elektrisch rijdt, een vakantie met de auto wrs nog erg moeilijk wordt. Ik verwacht bijvoorbeeld dat zelfs ook maar in Dld straks niet overal laadpunten staan. BelgiŽ en Frankrijk wordt wrs al moeilijker dan Dld weer. Nog verder Europa in kun je het wrs gewoon op je buik schrijven. Dus dan wordt het of treinen of.... vliegen, vrees ik. Of met de auto in NL dan.
Of een benzine auto huren net over de grens. Gat in de markt ?
Ņ
pi_183951456
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:16 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Of een benzine auto huren net over de grens. Gat in de markt ?
Lol, ja, dat kan ook natuurlijk, benzine-auto huren om te kamperen in Frankrijk. :D.

Elektrische auto's kunnen ook geen caravan trekken, toch? Dus substantieel deel van de caravanvloot wordt ook 'obsolete'. Of ja dan benzine-auto huren. Maar dat jaagt de mensen wel op kosten natuurlijk.
pi_183951495
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lol, ja, dat kan ook natuurlijk, benzine-auto huren om te kamperen in Frankrijk. :D.

Elektrische auto's kunnen ook geen caravan trekken, toch? Dus substantieel deel van de caravanvloot wordt ook 'obsolete'. Of ja dan benzine-auto huren. Maar dat jaagt de mensen wel op kosten natuurlijk.
Bram-caravan-blog-960x502.jpg
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
pi_183951582
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 15:45 schreef Lyrebird het volgende:
Met hoe veel graden gaat de temperatuur dalen door dit voorstel?

Slotje.
0,00007 graden minder opwarming. Punt is dat NL als aanjager wordt gezien. Ik las ergens dat de secretaris-generaal van de VN aan Rutte gevraagd heeft om dat voor mekaar te krijgen (kan dit artikeltje alleen niet terugvinden nu). Waarom NL: iedereen in de wereld weet dat we voor zoveel% onder de zeespiegel aan het kamperen zijn hier in NL. Iedereen op de wereld kent het riedeltje: God schiep de wereld, maar de NL'ers schiepen NL. Dat is zo'n beetje ons internationale uithangbord zelfs voor een deel. En daarom moeten we aanjager zijn, om de grote uitstoters ook over de streep te helpen. Het gaat dus niet daadwerkelijk om wat onze bijdrage is aan de verminderde opwarming in reŽle cijfers an sich, gaat erom dat we aanjager zijn.

(Hoeveel% onderwater is nog een leuk onderwerp zie: https://www.volkskrant.nl(...)welk-water~bfff8796/ Is het nou 55% of toch maar 26%???)
  dinsdag 25 december 2018 @ 00:34:41 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183951612
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

0,00007 graden minder opwarming. Punt is dat NL als aanjager wordt gezien. Ik las ergens dat de secretaris-generaal van de VN aan Rutte gevraagd heeft om dat voor mekaar te krijgen (kan dit artikeltje alleen niet terugvinden nu). Waarom NL: iedereen in de wereld weet dat we voor zoveel% onder de zeespiegel aan het kamperen zijn hier in NL. Iedereen op de wereld kent het riedeltje: God schiep de wereld, maar de NL'ers schiepen NL. Dat is zo'n beetje ons internationale uithangbord zelfs voor een deel. En daarom moeten we aanjager zijn, om de grote uitstoters ook over de streep te helpen. Het gaat dus niet daadwerkelijk om wat onze bijdrage is aan de verminderde opwarming in reŽle cijfers an sich, gaat erom dat we aanjager zijn.

(Hoeveel% onderwater is nog een leuk onderwerp zie: https://www.volkskrant.nl(...)welk-water~bfff8796/ Is het nou 55% of toch maar 26%???)
Allemaal gezwets. Het is heel simpel: als ieder land denkt 'wij zijn maar zo'n klein stukje van de wereld, laat anderen maar eerst' dan kom je nergens.

Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen en er is voor ons geen goede reden om niet met ons deel te beginnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183951620
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
https://www.nemokennislin(...)moeite-met-caravans/
quote:
De nieuwe elektrische wagens hebben een actieradius van zo’n 350 kilometer. Dat is de afstand die ze afleggen zonder op te laden. Maar hang je een caravan aan de trekhaak? Dan neemt de actieradius flink af. Je kunt dan nog maar de helft zover rijden: ongeveer 175 kilometer. Dat is niet echt aantrekkelijk als je ver weg wilt naar Spanje, Zuid-Frankrijk of ItaliŽ.
Ja, en dan kun je dus ook opteren op den duur voor de e-trailer...
pi_183951655
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Allemaal gezwets. Het is heel simpel: als ieder land denkt 'wij zijn maar zo'n klein stukje van de wereld, laat anderen maar eerst' dan kom je nergens.

Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen en er is voor ons geen goede reden om niet met ons deel te beginnen.
Juist daarom wordt NL nu als aanjager gezien. Met een zeer voor de hand liggende reden: stijgt de zeespiegel dan is het bye bye NL voor 26 procent... of 55%... of...


Hier is hetgeen ik las vanmorgen:

sypwynia twitterde op maandag 24-12-2018 om 07:53:54 Rutte zegt dat hij in september 2018 van VN-secretaris-generaal Guterres (tevens van #mondiaalmigratiepact #Marrakesh) de opdracht heeft gekregen dat Nederland leidend moet zijn met klimaat. Gek. Bovendien staan NL klimaatdoelen al in regeerakkoord 2017. https://t.co/uWPMxDw9hz reageer retweet
pi_183951758
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Allemaal gezwets. Het is heel simpel: als ieder land denkt 'wij zijn maar zo'n klein stukje van de wereld, laat anderen maar eerst' dan kom je nergens.

Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen en er is voor ons geen goede reden om niet met ons deel te beginnen.
Ga dat mooie verhaal even in China vertellen ofzo of India :') :') :')
pi_183951831
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:47 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ga dat mooie verhaal even in China vertellen ofzo of India :') :') :')
India groeit nog veel sneller dan China btw, in 2028 haalt India China wrs in: https://www.ad.nl/buitenl(...)-dan-china~aa4c037a/. Heeft een bevolkingsdichtheid van rond de 390 inwoners/km2 (vergelijk NL met 411 inwoners/km2). Maar grootste probleem is nu nog steeds het sanitair. Veel mensen poepen nog gezellig in de vrije natuur, hoorde ik onlangs in een reportage op radio1. Als die horde is genomen en echt een substantieel aantal mensen verkrijgt daar ook de middenklasse-status dan is er niet echt een houden meer aan. Of ja, ga die mensen maar eens uitleggen dan dat ze geen autootje mogen rijden.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')