quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:26 schreef Salvad0R het volgende:
Vriest er net zo hard weer aan joh klimaatnazis die dogmatisch schuldgevoel gebruiken net als de kerk
Echt he, domme wetenschappers.quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:21 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik denk toch dat de opwarming van het water meer effect heeft op het stijgen door het uitzettingscoefficient dan al dat smeltende ijs.
ja ik vind het wel een goed idee om dat te gaan berekenen eigenlijk!quote:
Ja. Zie de eerste zin van de OP:quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:51 schreef aloa het volgende:
Het gaat toch ook meer om het landijs dan om het poolijs wat voor de stijging zorgt.
quote:Het smeltende gletsjerijs in het arctisch gebied levert op dit moment de grootste bijdrage aan de stijging van de zeespiegel. Per seconde stroomt er door de opwarming van de aarde 14.000 ton water de zee in.
Je artikel gaat ook over landijs, gletsjerijs, zie eerste zin.quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:51 schreef aloa het volgende:
Het gaat toch ook meer om het landijs dan om het poolijs wat voor de stijging zorgt.
het kan niet om poolijs gaan aangezien de zeespiegel 0.0 stijgt van een gesmolten ijsblok... Iets met opwaartse kracht hé!quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:51 schreef aloa het volgende:
Wat? Dat water een wat aparte stof is die bij 4 graden C de hoogste dichtheid heeft? Water heeft in tegenstelling tot de meeste andere stoffen de eigenschap dat het bij temperaturen zowel lager als hoger dan 4 graden C een lagere dichtheid heeft. De meeste andere stoffen worden lichter als ze warmer worden en zwaarder als ze afkoelen.quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:46 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
ja ik vind het wel een goed idee om dat te gaan berekenen eigenlijk!
In het noordpoolgebied zijn geen gletsjers?quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:55 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
het kan niet om poolijs gaan aangezien de zeespiegel 0.0 stijgt van een gesmolten ijsblok... Iets met opwaartse kracht hé!
nee wat het effect op de stijging is.quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat? Dat water een wat aparte stof is die bij 4 graden C de hoogste dichtheid heeft? Water heeft in tegenstelling tot de meeste andere stoffen de eigenschap dat het bij temperaturen zowel lager als hoger dan 4 graden C een lagere dichtheid heeft. De meeste andere stoffen worden lichter als ze warmer worden en zwaarder als ze afkoelen.
ik bedoel het in zee liggende gedeelte en niet het op land liggende gedeelte. Landijs en poolijs dus.quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In het noordpoolgebied zijn geen gletsjers?
Ja nou en? Daar gaat dit topic toch helemaal niet over.quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:58 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
ik bedoel het in zee liggende gedeelte en niet het op land liggende gedeelte. Landijs en poolijs dus.
Als er op een ijsblok ijs gaat smelten en er als water afloopt of afbreekt zal de zee daar geen zier van stijgen.
Zal wel Groenland bedoelt worden.quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In het noordpoolgebied zijn geen gletsjers?
Ik vraag me af hoe ze dat zo precies kunnen meten met al die golven enzo.quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:54 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Je artikel gaat ook over landijs, gletsjerijs, zie eerste zin.
14.000 ton water per seconde komt overeen met 1.2mm zeespiegelstijging per jaar. Om het even in perspectief te plaatsen. Dat is natuurlijk niet de totale stijging, die is momenteel tussen de 3 en 4mm/jaar meen ik.
Of Spitsbergen. Of Franz Josef Land. Of Ellesmere Island, Of 1 of alle van de tig andere eilanden in het noordppolgebied,quote:
Het is idd niet zo dat het overal evenveel stijgt. Als dit kaartje klopt, dan is het vooral west van Amerika gedaald in plaats van gestegen.quote:Op zaterdag 22 december 2018 16:31 schreef barthol het volgende:
Hoeveel de zeespiegel ervan stijgt is natuurlijk ook afhankelijk van waar je zit, dat is niet overal gelijk door de veranderende massaverdeling en de zwaartekrachteffecten. Het maakt een verschil of je van een gemiddelde zeespiegelstijging uitgaat of een plaatselijke zeespiegelstijging.
Hier in West Europa zijn we qua zeespiegelstijging niet zo gevoelig voor smelt van Groenland. Krijgen we veel minder dan het gemiddelde. Aan de Noord Schotse kust zal de zeespiegel zelfs dalen als de gemiddelde zeespiegel stijgt door smelt van Groenland.
In Z Amerika en Z. Afrika hebben ze meer te duchten van smelt v Groenland. Daar stijgt de zeespiegel dan meer dan gemiddeld.
Daarentegen hebben wij juist meer te duchten van smelt van Antarctica. Daarvan krijgen we meer dan de gemiddelde zeespiegelstijging die het gevolg is van die smelt.
Ben je nu serieus of maak je een grapje?quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:46 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
dat zal best maatje leest er nooit ergens iets over!quote:Op zaterdag 22 december 2018 22:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ben je nu serieus of maak je een grapje?
Daar wordt natuurlijk gewoon rekening mee gehouden.
Jij denkt echt dat ze deze factor nooit meegenomen hebben in hun berekeningen?quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:46 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Lijkt me ook ja... "Klimaatwetenschappers"quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:21 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik denk toch dat de opwarming van het water meer effect heeft op het stijgen door het uitzettingscoefficient dan al dat smeltende ijs.
Jawel hoor.quote:Op zondag 23 december 2018 08:04 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
dat zal best maatje leest er nooit ergens iets over!
Het is misschien vervelend voor een aantal diersoorten, zoals de mens. Verder is het niet zo boeiend hoor. Alleen wij vinden onszelf heel belangrijk, dus daarom maken sommigen zich druk.quote:Op zaterdag 22 december 2018 15:21 schreef Le_Professeur het volgende:
Alles naar de kanker, prachtig toch die mensheid
Niet natter dan nu, het maakt geen reet uit hoe hoog die dijk is. Ja, je hebt een pompje meer nodig om een extra meter te overbruggen.quote:Op zondag 23 december 2018 13:15 schreef Schonedal het volgende:
Er is nog een effect dat de zeespiegelstijging beďnvloedt nl. het isostatisch evenwicht.
Als het landijs op het zuidpoolcontinent afneemt zal door de afnemende belasting het continent zelf stijgen. Dat houdt ook in dat de zeebodem gaat dalen, het effect zal niet groot zijn maar het gevolg is dat de zeespiegel minder stijgt.
Ik vrees toch dat ondanks de vele nog te nemen maatregelen we hier in de toekomst nog heel erg natte voeten gaan krijgen.
In dat dingetje groeit de hoeveelheid ijs???quote:Op zondag 23 december 2018 09:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat ze deze factor nooit meegenomen hebben in hun berekeningen?
https://goo.gl/images/38EfHA
Nee. Ja.quote:Op maandag 24 december 2018 20:32 schreef Isdatzo het volgende:
Maak je een grapje of heb je echt een probleem met het lezen van die grafiek?
Je wil zeggen dat er geen landijs aan het smelten is in het noordpoolgebied?quote:Op dinsdag 25 december 2018 12:18 schreef hoechst het volgende:
Wauww...
Dat men zo laag kan zinken om zoiets te verzinnen dat iedereen aan de warmtepompen gaat.
Scherp!!quote:Op dinsdag 25 december 2018 13:02 schreef Isdatzo het volgende:
Is fake news joh. Niks aan de hand. Allemaal leugens die de wereld ingebracht worden door installateurs van warmtepompen.
Dit dusquote:Op zaterdag 22 december 2018 15:26 schreef Salvad0R het volgende:
Vriest er net zo hard weer aan joh klimaatnazis die dogmatisch schuldgevoel gebruiken net als de kerk
quote:
quote:
Bewijs het tegendeel danquote:Op dinsdag 25 december 2018 17:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vervelende trolletjes kan je beter gewoon negeren.
Nee. De bewijslast ligt nog steeds aan jouw kant.quote:
Dat er tegenwoordig nogal veel gletsjers smelten ligt niet aan een grote hoeveelheid fartende krokodillen. Maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 25 december 2018 18:04 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat ik mis in dit bericht, of dit een probleem is. Gletsjers smelten en groeien al zolang de aarde bestaat, het is niet iets nieuws.
Ik vroeg of dit een probleem is, niet wat de eventuele oorzaak is.quote:Op dinsdag 25 december 2018 18:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat er tegenwoordig nogal veel gletsjers smelten ligt niet aan een grote hoeveelheid fartende krokodillen. Maar dat weet je zelf ook wel.
We zitten in een interglaciale periode (een iets warmere periode), dus dat gletsjers afnemen in volume is op zich niet heel gek en ook niet direct een probleem. De vaart waarmee dat de laatste tijd gaat is dat wel.quote:Op dinsdag 25 december 2018 18:04 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat ik mis in dit bericht, of dit een probleem is. Gletsjers smelten en groeien al zolang de aarde bestaat, het is niet iets nieuws.
Kijk eens naar de Etna. Doeg klimaatakkoordquote:Op dinsdag 25 december 2018 17:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee. De bewijslast ligt nog steeds aan jouw kant.
?quote:Op dinsdag 25 december 2018 19:07 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Kijk eens naar de Etna. Doeg klimaatakkoord
Je reinste onzin.quote:Op dinsdag 25 december 2018 19:07 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Etna barst regelmatig uit. Het is wachten op een uitbarsting van een echte supervulkaan.quote:Op dinsdag 25 december 2018 19:07 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |