Ik wilde een 5 station, maar toch verstandig gekozen voor een Mazda Sportbreak.quote:
"To disengage ESP, press this button"quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:03 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Zal weinig beleving in zitten dan
Nee, oude RWD auto's zijn leuk met dit weer, geen ESP of ASC die je hoofdpijn komt geven, gewoon glijden zoals 't heurt
Ik kan er wel van genieten, tot je een stoepje of een paaltje aantikt, maar dat is een kwestie van goed sturen / glijden.
Hahah Shit, S600 is ook wel een hele andere league Mercedessen, monsterlijke wagens dat... Dikke vette V12 onder de kap (Dacht ik)quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben er vrij zeker van dat mn broertje met zn S600 wel wat plezier aan het maken is vandaag
Ik weet het van een 940 turbo, ook bijzonder veel pret in beleefd.quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:05 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Volvo 240 is een oude RWD auto zonder ESP of ASC of ABS.... nee je gaat niet heel hard, maar als die 1800kg gaat glijden dan heb je de grootste lol
8quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:05 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Hahah Shit, S600 is ook wel een hele andere league Mercedessen, monsterlijke wagens dat... Dikke vette V12 onder de kap (Dacht ik)
Handdrembochtjes, zelf nu de 5er sedan, en een 3er coupe voor op het circuit.quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik wilde een 5 station, maar toch verstandig gekozen voor een Mazda Sportbreak.
Die heeft alleen geen achterwielaandrijving dus helemaal geen kutviolen
Ja ik heb het mis, hij heeft een 500 en geen 600.quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:07 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
S500 was toch een V8 en S600 toch de V12?
Kan zijn dat ik dat niet goed heb hoor
Ik heb een oude dieselmerc die halflopend nog steeds op 3 pitten loopt, en ik hoef niet af te rekenen als ik thuis benquote:Op woensdag 23 januari 2019 10:05 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Kosten oude BMW: Vanaf 300 - 500 euro heb je een winterbeater.
Kosten oude Merc: vanaf 1500 voor een half lopende diesel die niet al te best meer is.
Doe mij dan maar een BMW, die mercedes gebruik ik wel in het weekend na het zuipen
Alsnog een machtig ding, ik moet het nu een lijn-6 doen met 170 Shetlander Pony's doe stoned zijn.quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja ik heb het mis, hij heeft een 500 en geen 600.
Goudquote:Op woensdag 23 januari 2019 10:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb een oude dieselmerc die halflopend nog steeds op 3 pitten loopt, en ik hoef niet af te rekenen als ik thuis ben
Ik 170 paardjes uit een 2,5 liter 4 pitterquote:Op woensdag 23 januari 2019 10:10 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Alsnog een machtig ding, ik moet het nu een lijn-6 doen met 170 Shetlander Pony's doe stoned zijn.
Gelukkig ook wat zwaarder werk in de garage staan, maar daar moet nog het een en ander aan gebeuren.
Nieuwe 600 is ook geen 12 meer volgens mij.. eco-gezeik.quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja ik heb het mis, hij heeft een 500 en geen 600.
Hmm, apart, ik doe het met een 2,2 6 pitter.quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik 170 paardjes uit een 2,5 liter 4 pitter
275 en 530Nm uit 6quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik 170 paardjes uit een 2,5 liter 4 pitter
Ja dde echt dikke motors die zijn er inmiddels bij de meesten wel uit.quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nieuwe 600 is ook geen 12 meer volgens mij.. eco-gezeik.
Alle M's zijn ook vertieft tegenwoordig.. allemaal te weinig kabouters
Dat is matig dan....quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nieuwe 600 is ook geen 12 meer volgens mij.. eco-gezeik.
Alle M's zijn ook vertieft tegenwoordig.. allemaal te weinig kabouters
Als ik straks een mooie garage heb waar ik wat kan stallen ga ik op zoek naar iets diks om te bewaren, minder als een V8 komt er niet in. Misschien wel en ouwe 740 of 750 ofzo, of een 500 of 600.quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja dde echt dikke motors die zijn er inmiddels bij de meesten wel uit.
En bij de gangbare modellen zal ik maar zeggen zie je ook weinig 2 liters meer. Allemaal 1.1 ecokutzooi. Zo jammer
Ik ken zo uit mn hoofd geen enkele andere auto met een 4 cilinder 2,5 liter blok. Ik had eigenlijk gedacht dat dit ook een 6 liter zou zijn aangezien Mazda die jaaaaren lang in het programma heeft gehad, zelfs in de 626 nog, maar die is er bij deze generatie (2009) helemaal uit en vervangen door een 4 cilinder.quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:11 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Hmm, apart, ik doe het met een 2,2 6 pitter.
Ik vind het toch allemaal apart.quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja dde echt dikke motors die zijn er inmiddels bij de meesten wel uit.
En bij de gangbare modellen zal ik maar zeggen zie je ook weinig 2 liters meer. Allemaal 1.1 ecokutzooi. Zo jammer
Zelfde broer heeft nog een ouwe 735 uit midden jaren 80 staan in de loods. Die heeft jaren stil gestaan en is ie weer aan het opknappen. Bijna klaar geloof ik. Paar weken terug was ik daar en even gestart. Dat ding heeft met eco of milieu niks te maken. Je ruikt en proeft gewoon dat dat ding zo milieuverpestend als de tering is. Mijn god zeg. Wat een damp/lucht. Heerlijkquote:Op woensdag 23 januari 2019 10:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als ik straks een mooie garage heb waar ik wat kan stallen ga ik op zoek naar iets diks om te bewaren, minder als een V8 komt er niet in. Misschien wel en ouwe 740 of 750 ofzo, of een 500 of 600.
Subaru jongeh.. en Toyota heeft boesje gehad met 2.5 4 pitter, Hyundai ook, maar dat was een olieblok.quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ken zo uit mn hoofd geen enkele andere auto met een 4 cilinder 2,5 liter blok. Ik had eigenlijk gedacht dat dit ook een 6 liter zou zijn aangezien Mazda die jaaaaren lang in het programma heeft gehad, zelfs in de 626 nog, maar die is er bij deze generatie (2009) helemaal uit en vervangen door een 4 cilinder.
Maakt niet zo veel uit, rijdt verder gewoon prima, alleen geluid is een beetje mwoah natuurlijk want 2 cilinders minder.
Ik ben er al mee begonnenquote:Op woensdag 23 januari 2019 10:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als ik straks een mooie garage heb waar ik wat kan stallen ga ik op zoek naar iets diks om te bewaren, minder als een V8 komt er niet in. Misschien wel en ouwe 740 of 750 ofzo, of een 500 of 600.
Alle bovenstaande auto's zijn toch ook leverbaar met winterbanden? Wat is het probleem?quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:17 schreef Sounddragon het volgende:
Maarrehh.. we zijn een beetje afgedrift.. moet over winterbandenonzin gaan hier eh
Scherp.quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Alle bovenstaande auto's zijn toch ook leverbaar met winterbanden? Wat is het probleem?
You know what I bedoelquote:Op woensdag 23 januari 2019 10:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Alle bovenstaande auto's zijn toch ook leverbaar met winterbanden? Wat is het probleem?
Jaloers wel, een E32 of E38 zou ik ook nog wel willen hebben, jammer dat ze minimaal allemaal 3 ton gelopen hebben, met minimaal 3 Ali-eigenaren.quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Zelfde broer heeft nog een ouwe 735 uit midden jaren 80 staan in de loods. Die heeft jaren stil gestaan en is ie weer aan het opknappen. Bijna klaar geloof ik. Paar weken terug was ik daar en even gestart. Dat ding heeft met eco of milieu niks te maken. Je ruikt en proeft gewoon dat dat ding zo milieuverpestend als de tering is. Mijn god zeg. Wat een damp/lucht. Heerlijk
Nice, misschien kan ik vandaag een GoPro regelen op school om wat leuks te maken :_quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:22 schreef Sounddragon het volgende:
Hiero, speciaal voor jullie![]()
PTA / Sneeuwpretzels; wat heb jij uitgespookt op de parkeerplaats?
Hier is het vooral afhankelijk van of er wel of geen bus rijdtquote:Op woensdag 23 januari 2019 09:58 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Nee oke, maar hier is het echt een ramp.
Hele buurt is overigens ook nog lekker ingepakt hier, vind het wel leuk om te zien, beter dan die grijze drap die we over een aantal daagjes krijgen.
Zonder medeweggebruikers zou je ook een stuk lekkerder door kunnen rijden. Er ligt een beetje sneeuw in de berm en meteen zakt het tempo naar 50% van de Vmax, terwijl ik dus met zomerbanden nergens iets van merkquote:Op woensdag 23 januari 2019 11:05 schreef loveli het volgende:
Zonder medeweggebruikers reed ik op slicks nog zorgeloos.
Wat een grootspraak. Uiteraard merk je verschil met zomerbanden op droog en op sneeuw. Als dat niet zo is moet je ons even allemaal je bandenmerk geven, dat moeten wel uitzonderlijke banden zijn dan.quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zonder medeweggebruikers zou je ook een stuk lekkerder door kunnen rijden. Er ligt een beetje sneeuw in de berm en meteen zakt het tempo naar 50% van de Vmax, terwijl ik dus met zomerbanden nergens iets van merk
Voor dat soort figuren zijn winterbanden uitgevonden. Niet omdat ze het nodig hebben, maar omdat ze het denken nodig te hebben.
quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wat een grootspraak. Uiteraard merk je verschil met zomerbanden op droog en op sneeuw. Als dat niet zo is moet je ons even allemaal je bandenmerk geven, dat moeten wel uitzonderlijke banden zijn dan.
Onze mooie strooidiensten zorgen er wel voor dat de weg berijdbaar blijft.quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zonder medeweggebruikers zou je ook een stuk lekkerder door kunnen rijden. Er ligt een beetje sneeuw in de berm en meteen zakt het tempo naar 50% van de Vmax, terwijl ik dus met zomerbanden nergens iets van merk
Voor dat soort figuren zijn winterbanden uitgevonden. Niet omdat ze het nodig hebben, maar omdat ze het denken nodig te hebben.
Berijdbaar betekent niet dat je geen verschil merkt. En gisteren lag er niet alleen maar een beetje sneeuw in de berm natuurlijk. Zoals ik al zei, grootspraak van je.quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Onze mooie strooidiensten zorgen er wel voor dat de weg berijdbaar blijft.
Zeker. Op die ene dag in de gemiddelde Nederlandse winter merk je het verschil op je winterbanden.quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
Uiteraard merk je verschil met zomerbanden op droog en op sneeuw.
Volgens mij haal je er nu iets bij waar het niet over gaat in die reactie.quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker. Op die ene dag in de gemiddelde Nederlandse winter merk je het verschil op je winterbanden.
Je hebt me gevolgd en uitgebreid getest hoe glad het wegdek waar ik op reed precies is op de verschillende bandensoorten? Want je lijkt hier wel heel veel verstand over de hebben.quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Berijdbaar betekent niet dat je geen verschil merkt. En gisteren lag er niet alleen maar een beetje sneeuw in de berm natuurlijk. Zoals ik al zei, grootspraak van je.
Het topic heet 'Winterbanden, de zin en onzin". Dus ik ben geheel on topic als ik de onzin van winterbanden in Nederland onderstreep. En daarnaast ben ik het met je eens: op sneeuw merk je het verschil.quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
Volgens mij haal je er nu iets bij waar het niet over gaat in die reactie.
Moet de eerste nog tegenkomen die anders durft te beweren. Snap ook niet waarom gedacht wordt dat ik het tegendeel beweerdequote:Op woensdag 23 januari 2019 11:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het topic heet 'Winterbanden, de zin en onzin". Dus ik ben geheel on topic als ik de onzin van winterbanden in Nederland onderstreep. En daarnaast ben ik het met je eens: op sneeuw merk je het verschil.
O.a. Porsche 968 heeft een 3 liter 4 cilinderquote:Op woensdag 23 januari 2019 10:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ken zo uit mn hoofd geen enkele andere auto met een 4 cilinder 2,5 liter blok. Ik had eigenlijk gedacht dat dit ook een 6 liter zou zijn aangezien Mazda die jaaaaren lang in het programma heeft gehad, zelfs in de 626 nog, maar die is er bij deze generatie (2009) helemaal uit en vervangen door een 4 cilinder.
Maakt niet zo veel uit, rijdt verder gewoon prima, alleen geluid is een beetje mwoah natuurlijk want 2 cilinders minder.
Vandaag rijden ze nog steeds 80 op de schone weg. En telkens inhalende vrachtwagens daardoorquote:Op woensdag 23 januari 2019 11:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt me gevolgd en uitgebreid getest hoe glad het wegdek waar ik op reed precies is op de verschillende bandensoorten? Want je lijkt hier wel heel veel verstand over de hebben.
Nee, dat heb je natuurlijk niet, dus met jouw grootspraak mag je best dimmen. Er lag GEEN, en ik herhaal: GEEN sneeuw op de weg. En het was niet gladder dan op de gemiddelde regenachtige dag. Idioten die het verkeer dan ophouden moeten van de weg geplukt worden.
Citroen CXquote:Op woensdag 23 januari 2019 13:50 schreef oldford het volgende:
En niet te vergeten Subara 2,5 16V in o.a. de Impreza en Forester.
Dan is er nog de BMW M3 Sport edition met een 2,5 16V.
En als tegenhanger de Mercedes 190E 2,5 16V.
Niet? Moet zeggen dat dat met mijn 300pk en zomerbanden best goed gaat.quote:Op woensdag 23 januari 2019 14:25 schreef Hyperdude het volgende:
Maar zonder winterbanden kan je je pk's toch niet loslaten op de weg.
Er gaan geruchten dat Fred Durst ooit een commercial heeft opgenomen voor winterbanden van Good Year. De commercial heet Keep Rollin' (in the snow) en in de clip zie je Fred in een Bentley op stalen velgen met Good Year winterbanden door de sneeuw rijden. Maar de commercial is geflopt omdat het in Florida zo weinig sneeuwt. Helaas heb ik het filmpje zelf nooit terug kunnen vinden...quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wat een grootspraak. Uiteraard merk je verschil met zomerbanden op droog en op sneeuw. Als dat niet zo is moet je ons even allemaal je bandenmerk geven, dat moeten wel uitzonderlijke banden zijn dan.
Gofter, heb jij een glazen bol? Zat net nog aan dit topic te denkenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:57 schreef loveli het volgende:
Iedereen weer de winterbanden van zolder gehaald? Sneeuw tijdens de avondklok wordt niet plat gereden. Krijgen we totale chaos op de weg?
13 jaar?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb ook een winterbanden setje eronder geknald, 75 piek incl. velgbanden zijn 13 jaar oud, maar zien er nog goed uit. Kom maaaaaaaaaaaar!
Dat gaan we zienquote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
13 jaar?Zijn die niet al veel te knetterhard geworden om hun werk nog soepel te doen?
Neen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:57 schreef loveli het volgende:
Iedereen weer de winterbanden van zolder gehaald?
De sneeuwschuivers rijden gewoon hoor.quote:Sneeuw tijdens de avondklok wordt niet plat gereden. Krijgen we totale chaos op de weg?
Haha, nicequote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat gaan we zien
[ afbeelding ]
Gewoon even opnieuw kalibreren?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:25 schreef Fer het volgende:
Iemand al ervaring met winterwielen en druksensoren?
Bij mijn leasebak worden altijd alleen de banden gewisseld. Maar de nieuwe priveauto heeft sensoren in de velg. Iemand ervaring met een extra setje sensoren en inregelen?
Ik heb ervaring!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 19:25 schreef Fer het volgende:
Iemand al ervaring met winterwielen en druksensoren?
Bij mijn leasebak worden altijd alleen de banden gewisseld. Maar de nieuwe priveauto heeft sensoren in de velg. Iemand ervaring met een extra setje sensoren en inregelen?
Nou ja, als er sneeuw valt is het een wereld van verschil. Maar als je ze er nu onderlegt voor de sneeuw, terwijl we een zeer natte winter achter de rug hebben. Waarom heb je ze dan? November was nat genoeg, december en januari koud en nat genoeg. Je had met winterbanden sowieso een veel veiligere winter gehad.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:27 schreef aloa het volgende:
Sowieso zijn winterbanden onzin met de voorspelde weersituatie.
Half Nederland rijdt het hele jaar op dezelfde éénseizoensband: de zomerband.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 08:29 schreef Ridocar het volgende:
Yes! Drie dagen sneeuw en de éénseizoenbandfetisjisten komen weer met hun toldyouso...
Zijn er dan ook herfst- en lentebanden?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 08:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Half Nederland rijdt het hele jaar op dezelfde éénseizoensband: de zomerband.
Told you so.... Ik vind t prima als iemand op zomerbanden doorrijdt. Allseasons, nog beter. Maar ik kies voor winterbanden omdat ik t verschil merk. Misschien niet cijfermatig onderbouwd, maar mijn zomerset is niet leuk tot je er een beetje temperatuur in krijgt. Koud vanaf de parkeerplaats zijn ze keihard en dat voel en hoor je tot je een minuutje of 10 onderweg bent.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 08:29 schreef Ridocar het volgende:
Yes! Drie dagen sneeuw en de éénseizoenbandfetisjisten komen weer met hun toldyouso...
Why???quote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:27 schreef aloa het volgende:
Sowieso zijn winterbanden onzin met de voorspelde weersituatie.
Met weer als dit zijn winterbanden gewoon een must-have. Heb zoveel mensen vandaag klem zien zitten... van Polo's tot dikke Mercedessen. Ik gleed er lekker voorbij met m'n wintersetje van 75 knaken. In 10 min. eronder gezet op de brug dus daar hoef je het ook niet voor te laten. Dat het allemaal niet zo boeiend is zonder sneeuw en 5 graden geloof ik wel. Dat ze slechter presteren in regen geloof ik ook. Maar niet in de sneeuwquote:Op zaterdag 6 februari 2021 09:41 schreef JF_ het volgende:
Told you so.... Ik vind t prima als iemand op zomerbanden doorrijdt. Allseasons, nog beter. Maar ik kies voor winterbanden omdat ik t verschil merk. Misschien niet cijfermatig onderbouwd, maar mijn zomerset is niet leuk tot je er een beetje temperatuur in krijgt. Koud vanaf de parkeerplaats zijn ze keihard en dat voel en hoor je tot je een minuutje of 10 onderweg bent.
Met winterbanden nergens last van. Soepel rubber dat gewoon netjes de klinkerrandjes absorbeert en geen doorslaande binnenwielen als je de weg opdraait.
Cijfermatig zal er vast wel een test zijn die anders beweerd. Maar bij 5 graden wil ik echt de winterbanden eronder. En die blijven eronder tot ergens ver in t voorjaar.
Ik heb ze er eergisteren zelf even voor de deur onder geschroefd omdat ik de rit van vandaag al aan zag komen. Ik heb ze op de OEM alu's zitten, 20 - 25 minuten op de krik voor de deur met een ratel en momentsleuteltje. . Ik had het met de 4wd en de zomerset ook wel gered denk ik, maar dan denk ik niet dat ik het lef had gehad om alles en iedereen in te halenquote:Op zondag 7 februari 2021 22:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Why???
[..]
Met weer als dit zijn winterbanden gewoon een must-have. Heb zoveel mensen vandaag klem zien zitten... van Polo's tot dikke Mercedessen. Ik gleed er lekker voorbij met m'n wintersetje van 75 knaken. In 10 min. eronder gezet op de brug dus daar hoef je het ook niet voor te laten. Dat het allemaal niet zo boeiend is zonder sneeuw en 5 graden geloof ik wel. Dat ze slechter presteren in regen geloof ik ook. Maar niet in de sneeuwen sneeuwen doet het.
Ein-de-lijk eens weer ekte ekte sneeuw en een ekte reden om ze te hebben.. ws duurt het weer 5 jaar voor ze eronder gaan, van mij mag hetquote:Op zondag 7 februari 2021 23:03 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Het heeft een paar jaar geduurd maar na een paar vlokjes laten de winterbanditos weer van zich horen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |