abonnement Unibet Coolblue
pi_183804057
Het Gezond Slank-topic

De basis begint met de macros; koolhydraten, vetten, en eiwitten.
Er zijn noodzakelijke vetten en eiwitten maar geen noodzakelijke koolhydraten, een goede verhouding tussen die drie handig.


Leer etiketten lezen en verdiep je in ingrediënten.

Vetten
Zijn in de basis twee types van; verzadigd en onverzadigd, zorg gewoon dat je concentreert op de onverzadigde die andere krijg je toch wel binnen. Transvetten, probeer die helemaal te ontwijken.

Eiwitten
Bouwstenen van je lijf. Zo divers mogelijk.

Koolhydraten
Heeft een menselijk lichaam strikt genomen niet nodig, maar de geest kan zelden geheel zonder. Mijd de gesuikerde varianten.

Micros
Vitaminen, mineralen, alle stofjes die je lichaam juist wel en juist niet goed kan gebruiken. Ja, een mens kan afvallen op een dieet van uitsluitend wittebrood met suiker. Maar een lichaam kan daar maar met de grootst mogelijke moeite zichzelf fatsoenlijk van bouwen. En dat toont zich.
pi_183804086
Ai, Li gooide roet in het eten, (hoe is het met jou dan? )Maar was eiks niet zo moeilijk, dat nieuwe topic openen :P
  Vis een optie? dinsdag 18 december 2018 @ 11:22:36 #3
70532 loveli
N
pi_183804243
6 kilo dikker dan vorig jaar, dus ik moet met kerst een andere jurk opsnorren.
crap in = crap out
pi_183804442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 11:22 schreef loveli het volgende:
6 kilo dikker dan vorig jaar, dus ik moet met kerst een andere jurk opsnorren.
Ik denk dat ik ook nog even langs de H&M moet. :+
pi_183805340
Wow, leven!
Ja doei.
pi_183813128
Hey opeens dit topic weer in MyAT
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:13:23 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_183813875
Menschen :D

6 kg?
Hier het dubbele (twijfelachtig prima)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_183814677
Ha, we doen de jaarlijke opleving nu? Gezellig *O*
En Conleche O+ ! Lang niet gezien! Wat leuk dat je er bent!

Hier 3 kilo boven wens. 't Kon minder.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_183814793
Oh, m'n lijstjes zijn meestal redelijk ok, maar vandaag hadden we kerstlunch op kantoor. Iedereen neemt hapjes mee, zelfgemaakt of zelfgekocht. Dus ik zou geen lijstje kunnen maken al zou ik willen.

Laureline! Ik weet nog steeds hoe je heet, sorry.
HenkPietKlaasDinges!
Syrena!

Nou SHE er nog bij en het feest is compleet :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_183815003
Is dit alleen een tijdelijke opleving, of gaan we aan goede voornemens doen? :7
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:05:48 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_183815063
Tijdelijk
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_183815077
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:05 schreef uniekhoorn het volgende:
Tijdelijk
;(
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:06:57 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_183815098
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:06 schreef Goodbye het volgende:

[..]

:’(
of niet
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_183815173
Ik denk trouwens dat goede voornemens halverwege december een stuk meer opleveren dan die van 1 januari. :P
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_183815438
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:08 schreef Goodbye het volgende:
Ik denk trouwens dat goede voornemens halverwege december een stuk meer opleveren dan die van 1 januari. :P
Ik hoop het.
Bij de Lidl mocht je Sinterklaassnoepgoed gratis meenemen. Zak schuimpjes en twee netjes munten :@

Lijstje:
O: raw bar baneen
L: Twee sneetjes brood met salami, eentje met grillworst
D: Chili con carne met nacho's, gesmolten kaasstukjes en dotjes creme fraiche

Als T was er een appel, maar niet aan toegekomen. Werkoverleg :(
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_183815809
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:17 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik hoop het.
Bij de Lidl mocht je Sinterklaassnoepgoed gratis meenemen. Zak schuimpjes en twee netjes munten :@

Lijstje:
O: raw bar baneen
L: Twee sneetjes brood met salami, eentje met grillworst
D: Chili con carne met nacho's, gesmolten kaasstukjes en dotjes creme fraiche

Als T was er een appel, maar niet aan toegekomen. Werkoverleg :(
Gratis is altijd goed :9~.

Ik wilde nog van die sjieke Van Delft pepernoten kopen met 50% korting. Toch maar niet gedaan toen ik de voedingswaarde van dat zakje had berekend :’)
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:40:32 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_183816067
Gezellig hier :-)
Mijn lijstje vandaag was niet best (gezondste was nog diner met biefstuk en patat en wijn, dus dat geeft wel aan hoe de rest van de dag was...). Anderzijds sport ik nog steeds bijna dagelijks en lukt het enigszins om de zwaartekracht de baas te blijven. Paar kilo meer dan een paar jaar geleden, maar ik kan ze hebben :+
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_183816180
Geen gratis kerstschuim, wel gratis cd van andre Hazes bij de Etos :+

O dubbele boterham pindakaas
T sinaasappel
L 4 boterhammen hummus
T blikje limo
D stamp met spruitjes en prei en spekjes en halve kleine rookworst
T klein bakje griesmeelpap
T adventskalenderwijn (een merlot die ook al onder vakje 2 zat :o )
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:46:38 #19
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_183816225
Zal ik het wat minder gezellig maken?
Nah, laat ik over aan anderen

O: boterham met gekookte lever, beschuit kaas
T's kaki, appel
L: kwark met cruesli :P
D: bloemkoolsoep met ham
T : handje naturel chips
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_183816266
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Zal ik het wat minder gezellig maken?
Nah, laat ik over aan anderen

O: boterham met gekookte lever, beschuit kaas
T's kaki, appel
L: kwark met cruesli :P
D: bloemkoolsoep met ham
T : handje naturel chips
Nee, zeg maar :P
pi_183816337
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Geen gratis kerstschuim, wel gratis cd van andre Hazes bij de Etos :+

Heb je die ook daadwerkelijk meegenomen? :D

Klinkt als een fijne manier van leven/eten, Tink! :) Ik heb inmiddels ook wel geleerd dat strikte diëten bij mij eerder averechts werken. Gewoon normaal doen en goed bewegen! :Y
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:52:48 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_183816402
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:50 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Heb je die ook daadwerkelijk meegenomen? :D

Klinkt als een fijne manier van leven/eten, Tink! :) Ik heb inmiddels ook wel geleerd dat strikte diëten bij mij eerder averechts werken. Gewoon normaal doen en goed bewegen! :Y
Helemaal mee eens. Sowieso: sporten en eten maken me blij en dat kan ik in dit jaargetijde goed gebruiken :)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_183816458
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:50 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Heb je die ook daadwerkelijk meegenomen? :D

Klinkt als een fijne manier van leven/eten, Tink! :) Ik heb inmiddels ook wel geleerd dat strikte diëten bij mij eerder averechts werken. Gewoon normaal doen en goed bewegen! :Y
Ik geef m aan m’n moeder. Aan het eind van het kerstbezoek :s)
  dinsdag 18 december 2018 @ 21:00:17 #24
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_183816579
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:47 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nee, zeg maar :P
Longkanker broer, iets met zus..Ook niet wat
Mijzelf: Gebroken schouderblad, wel genezen maar door die val ook een slijmbeurs ontsteking. Gaat ook weer goed.
En nu een Paradontix behoorhljk serieus.. Nu al 4 kiezen weg :(
En dan nog aankomen toch knap :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 18 december 2018 @ 21:03:36 #25
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_183816665
Wat zijn jullie plannen?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 18 december 2018 @ 21:06:47 #26
482487 Bajoli
www.wegmethoofdpijn.nl
pi_183816732
Wat veel mensen niet weten:

Hormonen zijn uitzonderlijk belangrijk. Dat is ook waarom een mannelijke bodybuilder er anders uitziet dan een vrouwelijke bodybuilder...

Het vetopslaghormoon is: insuline.

Dus als je teveel en te snel opneembare koolhydraten eet kun je niet goed afvallen, omdat je insuline te hoog is.

Dus weg met: brood, rijst, pasta, serials, crackers, wafels, pannenkoeken, en aardappelen.

Een ander punt is dat eiwit en lactose ook je insuline verhoogd.
En ook heel belangrijk: vet en groenten hebben 0 invloed op je insuline.

Ik heb na deze inzichten binnen een maand mijn diabetes terug gedraaid. Mijn bloedsuiker ging van 12 naar 4,5. Inmiddels ben ik 22kg kwijt.
www.wegmethoofdpijn.nl
  dinsdag 18 december 2018 @ 21:08:07 #27
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_183816760
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:06 schreef Bajoli het volgende:
Wat veel mensen niet weten:

Hormonen zijn uitzonderlijk belangrijk. Dat is ook waarom een mannelijke bodybuilder er anders uitziet dan een vrouwelijke bodybuilder...

Het vetopslaghormoon is: insuline.

Dus als je teveel en te snel opneembare koolhydraten eet kun je niet goed afvallen, omdat je insuline te hoog is.
Je weet dat wij in dit topic een jaar of 5 geleden allemaal met veel succes en gezond eten kilo’s zijn afgevallen? En dat wij heel goed eten hoe en wat je moet eten? Zie ook OP.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_183816767
Als vanouds.
Ja doei.
pi_183816859
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:00 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Longkanker broer, iets met zus..Ook niet wat
Mijzelf: Gebroken schouderblad, wel genezen maar door die val ook een slijmbeurs ontsteking. Gaat ook weer goed.
En nu een Paradontix behoorhljk serieus.. Nu al 4 kiezen weg :(
En dan nog aankomen toch knap :D
Wat een bak ellende bij elkaar zeg ;(
Sterkte ermee!
pi_183816884
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:00 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Longkanker broer, iets met zus..Ook niet wat
Mijzelf: Gebroken schouderblad, wel genezen maar door die val ook een slijmbeurs ontsteking. Gaat ook weer goed.
En nu een Paradontix behoorhljk serieus.. Nu al 4 kiezen weg :(
En dan nog aankomen toch knap :D
:*
Ja doei.
  dinsdag 18 december 2018 @ 21:14:37 #31
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_183816932
Ja, je vroeg erom :D

Hoe gaat het met jullie allemaal?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_183817212
Reünietopic! Gezellig hoor, dames.
Lijstje:
O: grapefruitsap, yoghurt met peer, 2 cappuccino
L: salade met bieten en feta, karnemelk, koekje
T: half ons fritessticks, vijf toastjes camembert, stuk oude kaas, cola
D: salade met tomaat en 1 avocado, wantansoep, 1 grote en 1 kleine vegetarische loempia, 1/3 pizza met tonijn en ansjovis, 4 kerstkransjes
pi_183817266
Ik heb m'n auto'tje verkocht en er een elektrische fiets voor in ruil gekocht, en nu fiets ik bijna elke werkdag een uur heen en een uur terug. Naar m'n vaste ambtenarenbaantje. Alwaar mijn geliefde collega's me hebben voorgedragen voor een extra bonus, zo verteld m'n manager me gister (met het nieuws dat ik 'm krijg ook).

2 Varkens en 7 lammeren in de diepvries, 1 vark in de wei (willen we laten dekken), 9 ooien en 1 ram in de wei (die zorgen zelf wel voor dekking), 2 katten, 2 honden, 7 ganzen, euhh 18 kippen, 1 liefste.
Pied-a-terre hebben we sinds kort op airbnb staan en dat loopt heel aardig.
Spanje is er nog, in november waren we er met honden.
Over een jaar of drie zouden we weer een grote wandeling willen doen, dan van Spanje terug naar Nederland :+.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_183817303
Ha sigme, ik weet ook nog hoe jij heet oO<
  dinsdag 18 december 2018 @ 21:31:11 #35
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_183817373
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:26 schreef sigme het volgende:
Ik heb m'n auto'tje verkocht en er een elektrische fiets voor in ruil gekocht, en nu fiets ik bijna elke werkdag een uur heen en een uur terug. Naar m'n vaste ambtenarenbaantje. Alwaar mijn geliefde collega's me hebben voorgedragen voor een extra bonus, zo verteld m'n manager me gister (met het nieuws dat ik 'm krijg ook).

2 Varkens en 7 lammeren in de diepvries, 1 vark in de wei (willen we laten dekken), 9 ooien en 1 ram in de wei (die zorgen zelf wel voor dekking), 2 katten, 2 honden, 7 ganzen, euhh 18 kippen, 1 liefste.
Pied-a-terre hebben we sinds kort op airbnb staan en dat loopt heel aardig.
Spanje is er nog, in november waren we er met honden.
Over een jaar of drie zouden we weer een grote wandeling willen doen, dan van Spanje terug naar Nederland :+.
>:) *O*
eindigt met een a
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_183817618
Professor Fetsealsvanouds O+

Ik haat nog steeds bewegen.
Diep en intens :r
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_183817730
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:31 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

>:) *O*
eindigt met een a
Jaja, jouw naam weet ik ook wel, maar die van de vrouw van Ravian had ik toch op vrij slinkse wijze veroverd, dat was niet zo netjes.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 18 december 2018 @ 21:49:14 #38
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_183817887
diep en intens bewegen...
Nope
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_183818688
Wat leuk! Al die oude bekenden uit hoeken en gaten weer tevoorschijn! Met leuke en minder leuke updates, (kus voor Uniek]


Ik heb mijn planningslijstje aangehouden. Dat wil zeggen. Ik heb er een snickerijsje aan toegevoegd. :') maar alsnog is dit stukken beter dan de afgelopen maanden, dus ik ben niet heel ontevreden.
pi_183823814
Ik IF nu een maandje ofzo, op 5 werkdagen sla ik ontbijt over, en lunch ik rond half 1. Avondeten voor 8 uur op hebben lukt meestal ook wel.

Op de nu wat stressvolle dagen (verhuis/aankoop/verkoop stress) na waar ik erg vroeg wakker ben (5.30 ofzo) is het wat zwaarder, maar eigenlijk bij normaal slapen (tot 6.45) is het wel erg goed te doen. Minder 'suikertrek', volgens mij verlies ik ook wat gewicht weer (althans, iig volgens collega's), enzo.

Door blessures, 3 weken durende zware verkoudheid met hoesten en stress niet zoveel kunnen hardlopen als ik zou willen, maar we hebben straks in het nieuwe huis weer aardig wat nieuwe routes te verkennen, en heb aardig wat kunnen rusten eigenlijk, spiertechnisch.

Eten gaat eigenlijk zwaar netjes, en heb al in geen tijden op m'n gewicht gelet. Ik weet dat er echt wel wat af mag/moet, maar heb gewoon andere prioriteiten gehad. Het is niet de spuigaten uitgelopen, dus dat is wel heel fijn :)
Ja doei.
pi_183823838
Uniek :*

Hier gaat het gewicht technisch goed.

Relatie technisch slecht ;(

En ik ben heel erg ziek geweest. Ik heb, begin september een week lang de meest afschuwelijke rugpijn gehad, morfine hielp niet eens tegen de pijn. Op een ochtend werd ik wakker met een tintelend gevoel in mijn benen en ik kon niet meer plassen. Door naar de eerste hulp. Daar allerlei neurologische testen gedaan, eind van de dag kon ik niet meer lopen...

Half 12 ‘s nachts nog een MRI gehad, daaruit bleek de volgende ochtend dat ik een abces langs mijn ruggengraat had vanaf mijn nek tot onder mijn BH bandje. Daarvoor ben ik met spoed geopereerd in het VU. Maar dan hoor je dingen als dwarslaesie, nooit meer kunnen kopen, uitval op andere plekken.. Jikes.

Gelukkig is het allemaal goed gekomen. Na de operatie kon ik gelukkig alles weer bewegen.
Heb wel uitval verschijnselen in mijn rechterarm gehad maar die zijn over gegaan.

Herstel is lang, ben eigenlijk pas net van de antibiotica af die ik 24/7 via een infuus kreeg. Maar het gaat gelukkig naar omstandigheden weer erg goed met mij. Maar wat een achtbaan.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_183823924
Wat een narigheid Skoap :*
Ja doei.
  Moderator woensdag 19 december 2018 @ 10:15:20 #43
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183824283
Zo. Maanden ben ik vrijwel de enige hier en dan één dag niet ... :D

Medische toestand van mijn gezin laat ik hier even achterwege.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_183824363
Maar je huwelijksreis was wel O+
Ja doei.
pi_183824667
Skoap! Wat eng dat dat ineens met je lichaam kan gebeuren!
Fijn dat het beter gaat en hoop dat het met je relatie ook snel weer beter gaat!


Lijstje du jour:
O: kwark+havermout+frambozen
L: dubbele boterham met Limburgs gehaktbrood van de slager O+ en nog wat couscous salade met veel broccoli
T: klein stukje Limburgse vlaai
D: ik hoorde stoofpeertjes + rollade + aardappelen. Ik richt me vooral op de stoofpeertjes. B-)
T: ik hoop een bonbon los te kunnen peuteren bij mijn vader. B-)

Doel is overigens om rond de 1800 calorieën te eten.

Hier best veel veranderingen de afgelopen jaren. 2 keer verhuisd, m'n ouders verhuisd (veel vermoeiender dan je eigen verhuizing :o) en tegelijkertijd met de laatste verhuizing ook nog even begonnen aan een andere functie.
Ik ben wel toe aan een rustig jaar. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Moderator woensdag 19 december 2018 @ 10:52:36 #46
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183824781
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
Maar je huwelijksreis was wel O+
Zeker! Voor de rest die niet met mij op Facebook zit volgt er nog een verslag in TRV. :P.

Tussenstand
• 19 december 2018: 83,5 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt)
• Toename t.o.v. voorgaande meting: 0,2 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 11,3 kg
• Afname t.o.v. start secundaire doel (27 mei 2018: 87,5 kg): 4,0 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot secundaire doel: -45
• Aantal kilo's nog te gaan tot secundaire doel (04 november 2018: 82,5 kg): 1,0 kg

Heb nog steeds geen nieuwe doelen bedacht. Hoop wel dat ik straks op 2 januari 2019 11kg t.o.v. vorig jaar kwijt ben.

Nu op naar het revalidatiecentrum voor een uurtje low impact sporten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_183825171
Jeetje Skoap, ik had het wel een beetje meegekregen op Insta, maar wist niet dat het zo ernstig was! Gelukkig geen blijvende schade zeg. Wel kut dat het relatietechnisch niet goed gaat, jullie leken altijd zo happy samen.

MB, ik doe dat al anderhalf jaar, IF met ontbijt overslaan, werkt goed idd. Laatste tijd was er wat de klad ingekomen, (ging ik als ik niet kon slapen ineens iets zoets eten midden in de nacht met een glas melk, omdat ik daar weer van in slaap viel), maar heb het weer serieus opgepakt nu ook. Woon jij nog steeds in Engeland?
  woensdag 19 december 2018 @ 12:46:06 #48
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_183826460
Wat een heftige tijd voor jullie, Skoap en uniek. En Klaas en moblo veel veranderingen. Kan er veel gebeuren in een paar jaar he?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_183826657
Wij blijven inderdaad in het VK. Hebben het hier, op Brexitperikelen enzo na, uitstekend naar ons zin zo saampjes.

Wel afgelopen jaar door de veranderingen en de stress (zijn het verhuisproces al in mei begonnen, zijn in oktober kopers kwijtgeraakt (dat werkt hier anders dan in NL...) en nu dus vandaag aan het wachten op de overdracht met de tweede kopers, die wel gewoon hun ding doen en dingen betaald hebben ook, dus het is nu echt een kwestie van een uurtje of 2, hopelijk, voordat we horen dat het goed is gegaan) wel wat sociaal leven misgelopen/verwaarloosd; niet veel naar de hardloopclub (helemaal niet) en niet heel veel zin in 'leuke' dingen gehad. Dus daar gaan we in 2019 ook wat beter aan trekken.

Heb mijn PhD afgerond in maart 2017, ben in oktober vorig jaar ook begonnen in mijn nieuwe baan waar ik nu nog steeds zit, in dezelfde stad als waar Mr. Mo werkt, dus we gaan wat dichterbij wonen (en wat groter, en mooier O+). Carriere langzaam aan het opbouwen (buiten academia) en dat werkt best prima met een goed netwerk en dergelijken. Onlangs nog aangenomen bij een raad van bestuur van een nationale organisatie (regiobestuur om maar eens te beginnen), dus ja, heb het best naar m'n zin. Al is het enige wat ik nu wil een telefoontje dat onze overdracht is afgerond :X :D

Overdracht geslaagd, we gaan op 2 januari verhuizen!

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 19-12-2018 13:37:59 ]
Ja doei.
  Moderator woensdag 19 december 2018 @ 16:43:56 #50
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183831620
Gefeliciteerd met de overdracht!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 19 december 2018 @ 17:00:39 #51
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_183832086
Skoap, wat een heftige periode zeg. Besef je wel weer hoe belangrijk gezondheid is.. X

Gefeliciteerd MoBlo. Hopelijk binnenkort een rustiger periode.

UIO, ik ga je verhaal in TRV nog even lezen, vandaag of morgen. Leuk
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_183834204
MoBlo gefeliciteerd!

Lijstje van de dag (geen kantoordag)
• broodmaaltijd bestaande uit boterhammen, een gebakken ei (2 eieren, plakje spek, handvol champignons), boter, mayo, leverworst, pindakaas, jam, jam, honing, hagelslag, humus, tapenade en een kontje van een kantenklaar kaasbroodje.
• 1 bier (Affligem tripel)
• salade met beetje spekjes en mozarella, mayo en olijfolie
• bakje linzensoep
• toe: carne de membrillo (kweeperengelei) met mozarella
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_183835364
Jij eet altijd van die aparte dingen Sigme, echt geen idee hoe kweeperengelei smaakt oO<

Lijstje:

BR: 2 volkoren crackers met kaas, tomaat, komkommer. 1 gekookt ei
S: 30 mn hardlopen, 22 mn wandelen
T: 2 mandarijntjes
T: wodka, 7 olijven, 4 plakjes droge worst
T: klein stukje tonijntaart
D: puree, coq au vin, sperzieboontjes

Calorieën ongeveer: 1650

Als ik me daar nu aan hou en geen ijs ga eten of id dan is het wel prima.
  Moderator woensdag 19 december 2018 @ 20:04:26 #54
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183837612
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 17:00 schreef uniekhoorn het volgende:
UIO, ik ga je verhaal in TRV nog even lezen, vandaag of morgen. Leuk
Nog even wachten hoor, ben nog niet toegekomen aan het verslag.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 19 december 2018 @ 20:12:28 #55
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_183837903
quote:
11s.gif Op woensdag 19 december 2018 20:04 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Nog even wachten hoor, ben nog niet toegekomen aan het verslag.
Ha, ik maar in je posthistory zoeken en niks kunnen vinden... Dat klopt dus wel :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_183838275
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 19:02 schreef conleche het volgende:
Jij eet altijd van die aparte dingen Sigme, echt geen idee hoe kweeperengelei smaakt oO<

Lijstje:

BR: 2 volkoren crackers met kaas, tomaat, komkommer. 1 gekookt ei
S: 30 mn hardlopen, 22 mn wandelen
T: 2 mandarijntjes
T: wodka, 7 olijven, 4 plakjes droge worst
T: klein stukje tonijntaart
D: puree, coq au vin, sperzieboontjes

Calorieën ongeveer: 1650

Als ik me daar nu aan hou en geen ijs ga eten of id dan is het wel prima.
Jij telt je olijven! Ik heb morgen een bakje olijven mee naar kantoor, als ik eraan denk zal ik ze tellen :D.

Carne de membrillo kan je in Spanje eigenlijk overal kopen, en dat hebben we ook wel eens gedaan. En wij hebben in Drente al tien jaar twee kweeperenboompjes staan. Afgelopen herfst gaven die -voor het eerst- een echte opbrengst van kweeperen. Het enige wat wij daarmee wisten te doen, was het Spaanse recept opzoeken.

Planning voor morgen
• zakje groente/fruit: 1/2 appel, 1/2 peer, 3 wortels, 1 witlof, 1,5 mandarijn
• bakje yoghurt/fruit: half pond vette kwark, 1/2 kaki, grote handvol bessen
• bakje (eigen) olijven: aantal onbekend ;)
• hapjes tijdens vakgroep-kerstbijeenkomst, hopelijk niet teveel
• 1 bier (Duvel denk ik)
• toetje
• bakje groentesoep
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_183842198
Heej mensen :o

Sterkte skoap en uniekje :*
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_183843336
Vaaiz!

En dank!
Ja doei.
pi_183843753
Beterschap Skoap! En gefeliciteerd Moblo, voor je PhD en je huis!

Lijstje vandaag
O boterham chocopasta, sinaasappel
B Stukie gefietst
L 2 broodjes één met kaas een met kipkerriesalade, halve kaki
D aardappeltjes uit de oven, gekookte peentjes en biefstuk met een klein beetje Citroenmayo
T koffie met 2 kerstkranskoekjes
T 3/4e glas adventkalenderwijn
Totaal 8000 stappen valt me nog mee ik denk dat ie fietsen ook misrekend heeft.
pi_183850366
Lijstje du jour:
O: kwark+havermout+frambozen
L: 2* dubbele boterham met Limburgs gehaktbrood van de slager
T: uitdeelzakje kindermix snoepjes (ideaal: 14 mini snoepjes voor 85 calorieën!)
D: Pasta carbonara met velderwtjes erbij O+

Tip van flip: stoofpeertjes zijn lekkerder als ze gewoon heel lang gekookt zijn in een fles port. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Moderator donderdag 20 december 2018 @ 10:14:41 #61
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183850458
Inspanningen sinds voorgaande meting
• 25 minuten op de fiets van en naar revalidatiecentrum
• 1 uur low impact krachtoefeningen
• 30 minuten boodschappen en klussen in de tuin

Inname sinds voorgaande meting
• Hele dag door veel water
• Dubbele volkoren boterham oude kaas (L)
• Dubbele volkoren boterham paardenrookvlees en eiersalade (L)
• Beschuitje hagelslag (L)
• Indonesische afhaalmaaltijd rijst / zoetzure kip / Chinese kool / tempeh pedis (D)
• 2 glazen suikervrije limonade (D)
• Dubbele volkoren boterham oude kaas (O)
• Dubbele volkoren boterham paardenrookvlees en eiersalade (O)
• 2 mokken thee met een half schepje suiker (O)

Nieuwe meetwaarden
• 20 december 2018: 83,5 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt)
• Afname t.o.v. voorgaande meting: 0,0 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 11,3 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot doel (2 januari 2019: 83,8 kg): 13
• Aantal kilo's nog te gaan tot doel: -0,3 kg

Heb het doel van op 2 januari 2019 11 kg t.o.v. vorig jaar kwijt zijn, maar even aangehouden. Wat het doel voor 2019 wordt, weet ik nog niet. Wellicht is onder de 80 kg een mooi streven. Moet trouwens wel alle broeken en onderbroeken gaan vervangen, want die zijn allemaal te groot nu. :D.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 20 december 2018 @ 10:17:39 #62
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183850501
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 20:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Ha, ik maar in je posthistory zoeken en niks kunnen vinden... Dat klopt dus wel :D
Als je maar ver genoeg terug gaat, kom je wel nog een verslag tegen van onze pré-huwelijksreis naar Sri Lanka van eind 2016. :P.

Zodra er iets te lezen valt, zal ik hier wel een linkje plaatsen. :).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_183857037
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 10:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Lijstje du jour:
O: kwark+havermout+frambozen
L: 2* dubbele boterham met Limburgs gehaktbrood van de slager
T: uitdeelzakje kindermix snoepjes (ideaal: 14 mini snoepjes voor 85 calorieën!)
D: Pasta carbonara met velderwtjes erbij O+

Tip van flip: stoofpeertjes zijn lekkerder als ze gewoon heel lang gekookt zijn in een fles port. B-)
Die van Haribo, denk ik? Ook al ontdekt, haha! Ik ben op een redelijk goed gewicht nu (rond de 61 kg) vanwege dit soort dingen, denk ik. Wel snoepen, maar kleine porties. Wel vaak uit eten, niet zo vaak meerdere gangen. Dat soort dingen.

Wil ‘m nu eigenlijk wel weer een keer doortrekken naar een gewicht onder de 60 kg. Dus nu niet te comfortabel worden en weer naar de 66-68 kg groeien (waar ik vandaan kom) :P
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_183857075
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 09:37 schreef Skoap het volgende:

*knip*

Zo hee, wat heftig! :o :*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_183857098
quote:
11s.gif Op donderdag 20 december 2018 10:17 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Als je maar ver genoeg terug gaat, kom je wel nog een verslag tegen van onze pré-huwelijksreis naar Sri Lanka van eind 2016. :P.

Zodra er iets te lezen valt, zal ik hier wel een linkje plaatsen. :).
Waar ben je nu geweest? :)

Eind volgend jaar ga ik hoogstwaarschijnlijk ook naar Sri Lanka!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Moderator donderdag 20 december 2018 @ 16:25:19 #66
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183857271
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:16 schreef Goodbye het volgende:
Waar ben je nu geweest? :)

Eind volgend jaar ga ik hoogstwaarschijnlijk ook naar Sri Lanka!
We zijn nu naar Indonesië geweest. Eerst op Bali en daarna op Flores geweest. Dat laatste is echt onwijs mooi.

Voor Sri Lanka kan ik je het volgende verplichte leesvoer wel aanraden: TRV / [Reisverslag] Pré-huwelijksreis naar Sri Lanka (veel foto's)
:P.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_183865365
Posten we weer lijstjes? Ik ga Perruche en Nallie even inseinen!

Co, je schilderij hangt nog steeds boven de bank en Henk, ik werk weer in R’dam ;) oh en Viz, ik heb in jouw woonplaats gewerkt, machtig mooie horeca.
pi_183866160
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 22:44 schreef anna82 het volgende:
Posten we weer lijstjes? Ik ga Perruche en Nallie even inseinen!

Co, je schilderij hangt nog steeds boven de bank en Henk, ik werk weer in R’dam ;) oh en Viz, ik heb in jouw woonplaats gewerkt, machtig mooie horeca.
Ik ook nog steeds! Praktisch naast CS!
Wanneer spreken we af? :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_183868966
Gister
• zakje groente/fruit: 1/2 appel, 1/2 peer, 3 wortels, 1 witlof, 1,5 mandarijn
bakje yoghurt/fruit: half pond vette kwark, 1/2 kaki, grote handvol bessen
dat werd: 1 saucijzenbroodje
• bakje (eigen) olijven: aantal onbekend ;)
• hapjes tijdens vakgroep-kerstbijeenkomst, hopelijk niet iets teveel
• 1 bier (Duvel denk ik) + 2 hertog jan
• toetje
bakje groentesoep

Planning vandaag (normale kantoordag, 1 uur fietsen heen, 1 uur terug)
• zakje groente/fruit: 1/2 appel, 1/2 peer, 3 wortels, 1 witlof, 1,5 mandarijn
• bakje yoghurt/fruit: half pond vette kwark, 1/2 kaki, grote handvol bessen
• bakje (eigen) olijven: aantal onbekend ;)
• 1 bier
• garnalensalade (garnalen met mayo dus)
• bakje soep oid
• toetje
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_183869610
Ja, stom hè dat olijven tellen, maar ik had maar een klein bakje waar in ieder geval 4 plakjes droge worst in moesten en toen konden er nog 7 olijven bij. :+

Anna! Das ook een eeuwigheid geleden! En natuurlijk zéér vereerd dat m’n schilderij nog boven je bank hangt! O+

Lijstje van gisteren:

S: 28 minuten hardlopen, 20 wandelen
BR: gepocheerd ei, beetje gravad lachs, tomaat, komkommer, sjalot op een snee meergranenbrood, 2 crackers met paté
T: mandarijntje
T: wodka met een haring met ui
D: mosselen, friet, witlofsalade, saus, snickerijsje

Calorieën: 1700 ongeveer.
pi_183870762
Hier geen idee, gister weinig eetlust wegens mot met moeders.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_183870837
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:15 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Zo hee, wat heftig! :o :*
:*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_183871726
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:17 schreef Syrena het volgende:
Hier geen idee, gister weinig eetlust wegens mot met moeders.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pfff dat klinkt ook heftig :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_183873244
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 11:10 schreef Skoap het volgende:

[..]

Pfff dat klinkt ook heftig :*
Bij jou ook zeg, pffff.
Het komt hier wel weer goed denk ik, zus heeft lang met haar gebeld.

Ik maak maar wel alvast een agenda-notitie voor volgend jaar nov-dec :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Moderator vrijdag 21 december 2018 @ 13:52:48 #75
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183874512
Te veel gegeten, te weinig gedaan gisteren.

Inspanningen sinds voorgaande meting
• 35 minuten wandelen

Inname sinds voorgaande meting
• Hele dag door veel water
• Waldkornbol warme beenham met honingmosterdsaus en sla (L)
• Mok thee met halve theelepel suiker (L)
• 3 Chocolade kerstkransjes (T)
• Uitgebreid diner met pompoensoep, vis met venkel en cherrytomaatjes en ijs met rood fruit toe (D)
• 1 blikje fanta light (D)
• Dubbele volkoren boterham paardenrookvlees en eiersalade (O)
• 2 mokken thee met een half schepje suiker (O)

Nieuwe meetwaarden
• 21 december 2018: 84,2 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt)
• Toename t.o.v. voorgaande meting: 0,7 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 10,6 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot doel (2 januari 2019: 83,8 kg): 12
• Aantal kilo's nog te gaan tot doel: 0,4 kg
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_183880295
O: Nakd bar
L: Drie sneetjes brood met pindakaas
D: Patat

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_183891421
Lijstje van gisteren

BR: 2 x meergranenbrood met kipragout
T: wodka, katjang
D: babi pangang, rijst, tjap tjoy (home made). Klein beetje Ben & Jerry’s (60gr)
T: appel

+/- 1600 cal.
pi_183891624
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 22:44 schreef anna82 het volgende:
Posten we weer lijstjes? Ik ga Perruche en Nallie even inseinen!

Co, je schilderij hangt nog steeds boven de bank en Henk, ik werk weer in R’dam ;) oh en Viz, ik heb in jouw woonplaats gewerkt, machtig mooie horeca.
Vergis je mij nu met the85mc? :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door V1z0R op 22-12-2018 12:49:46 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_183892272
Gister feestje:
O dubbele boterham chocopasta, sinaasappel
L dubbele boterham kip kerrie
T 2 stukjes brood met smeersel
D kip smoor, rendang, salade, roerbak en rijst.
T stoofpeer tarte tatin
T 5 rode wijn ofzo
Calorieën: veel?
Vandaag kerst met een deel van de familie (moeten werken met kerst zelf)
pi_183893095
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 10:09 schreef MevrouwPuff het volgende:
Gister feestje:
O dubbele boterham chocopasta, sinaasappel
L dubbele boterham kip kerrie
T 2 stukjes brood met smeersel
D kip smoor, rendang, salade, roerbak en rijst.
T stoofpeer tarte tatin
T 5 rode wijn ofzo
Calorieën: veel?
Vandaag kerst met een deel van de familie (moeten werken met kerst zelf)
Wel lekker lijstje, vooral die stoofpeertatin lijkt me wel wat :9
pi_183893571
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:16 schreef conleche het volgende:

[..]

Wel lekker lijstje, vooral die stoofpeertatin lijkt me wel wat :9
https://www.smulpaapje.nl/blog/stoofpeertjes-tarte-tatin/
Heb ipv dit recept voor de peertjes gewoon suiker kaneel kruidnagel en rode wijn gebruikt.
De volgende keer zou ik liever een gewoon deegje maken denk ik :)
pi_183901670
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 december 2018 09:15 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Vergis je mij nu met the85mc? :{w
Wie is dat? *O* (tevens is dit de enige code die ik nog ken)

HPKW, ik ga je appen!
pi_183905255
Ja, die smileys vind ik ook maar lastig. Vroeger zat ik altijd op een laptop te fokken en klikte ik de smileys aan, maar dat kan nu niet meer ;(.

Weekendlijstje

O: speltboterham met avocado en een spiegelei, glas sap
L: half pitabroodje falafel met pikante humus, paprika en ui. Volkoren beschuit met oude kaas
T: mini eierkoek, halve wrap met geitenkaas en ham
D: grote kom tomatensoep met groente en ballen :9, stokbrood met kruidenboter, 2 rode wijntjes
B: paar uur plafonds witten :+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_183906550
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 19:06 schreef anna82 het volgende:

[..]

Wie is dat? *O* (tevens is dit de enige code die ik nog ken)

HPKW, ik ga je appen!
Die van die boten.

Want ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat we hier machtig mooie horeca hebben, wel het tegenovergestelde.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_183985018
Ik heb de smileys wel mobiel, was een instelling ergens.

Kerst ging ok, maar heb net een stukje vinger op de mandoline achtergelaten :( bloeden als een malle uiteraard. Twee keer verbonden :( en nu moet mijn lief het diner alleen afmaken.

Stiekem verheugt hij zich al op een ritje Mac geloof ik :7
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_183995850
En? Wat is het geworden Syrena? :D
En hoe is het met je vinger?

Iedereen de kerst overleefd? :)
Hier waren de kerstdagen een baken van rust na de veel te drukke weken voor kerst. :)
Was ook wel weer eens nodig. :)

Iemand trouwens nog Schotland tips? Ik heb kaartjes voor een concert in Edinburgh in maart en we zijn aan het verzinnen of het een roadtrip wordt met de auto of dat we vliegen en ter plekke gaan treinen of dat we alleen een weekend Edinburgh doen. :o
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 10:05:36 #87
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183997183
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:14 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Iedereen de kerst overleefd? :)

Iemand trouwens nog Schotland tips? Ik heb kaartjes voor een concert in Edinburgh in maart en we zijn aan het verzinnen of het een roadtrip wordt met de auto of dat we vliegen en ter plekke gaan treinen of dat we alleen een weekend Edinburgh doen. :o
Overleefd wel, maar dankzij de hoeveelheid voedsel had ik af en toe wel het gevoel uit elkaar te ploffen. Veel te weinig fysieke arbeid en veel te veel vreetwerk natuurlijk.

Helaas geen tips voor Schotland voor je. Ben daar nog nooit geweest. Zou je natuurlijk wel de link kunnen geven van onze Schotland-reeks of Edinburg-reeks, maar iets zegt me dat jij die zelf uitstekend weet te vinden. B-).

Inspanningen sinds voorgaande meting
• Te weinig om te benoemen.

Inname sinds voorgaande meting
• Te veel snoep- en snaaiwerk om te benoemen. Kan geen chocola of kerststol meer zien.

Nieuwe meetwaarden
• 27 december 2018: 84,2 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt)
• Toename t.o.v. voorgaande meting: 0,0 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 10,6 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot doel (2 januari 2019: 83,8 kg): 6
• Aantal kilo's nog te gaan tot doel: 0,4 kg

Grappig genoeg dus geen toename in gewicht. Kennelijk toch meer bewogen dan gedacht.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Vis een optie? vrijdag 28 december 2018 @ 01:28:25 #88
70532 loveli
N
pi_184021086
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 08:14 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..] roadtrip [..]
Ja!
crap in = crap out
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 10:45:55 #89
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_184024912
Stabiele reeks zet ik hier neer

Inspanningen sinds voorgaande meting
• 50 minuten fietsen (naar en van kantoor)

Inname sinds voorgaande meting
• Hele dag veel water
• Dubbele zuurdesem met zonnepitten boterham met oude kaas (L)
• Dubbele zuurdesem met zonnepitten boterham met gebraden kalkoenborst (L)
• Kop thee met half zakje suiker (L)
• Plak suikerbrood met boter (T)
• 3 Chocoladekransjes (T)
• Kalkoenfilet met groenten en blauwe kaas uit de oven (D)
• Glas suikervrije limonade (D)
• Halve zak paprika ribbelchips (T)
• Dubbele volkoren noten boterham met oude kaas (O)
• Plak Kerststol met boter (O)
• 2 mokken thee met half schepje suiker (O)

Nieuwe meetwaarden
• 28 december 2018: 84,2 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt)
• Afname t.o.v. voorgaande meting: 0,0 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 10,6 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot doel (2 januari 2019: 83,8 kg): 5
• Aantal kilo's nog te gaan tot doel: 0,4 kg

Onbegrijpelijk dat ik niets ben aangekomen gezien de hoeveelheid suiker en ander snaaiwerk. :').
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_184038094
2e Kerstdag gezellig gegeten met de hele schoonfamilie. Beduidend meer eten dan normaal, maar zeker niet veels te veel.
Gisteren zilveren verkeringsjubileum, en qua eten
• fruit & vette yoghurt
• snert
• rode-bietensalade, beetje pasta, spinaziesaus
• toet: verkruimelde koekjes met slagroom

Vandaag kantoordag, maar zonder fietsen
• zak groente & fruit
• 3 gekookte eieren
• beton: 200ml slagroom, 3 eetlepels havermout, handvol bessen
• 1 bier
• sperzieboontjes, restje pulled pork, pindasaus, atjar, seroendeng
• toet: mascarpone, koekbrokjes, likeur
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zondag 30 december 2018 @ 10:32:21 #91
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_184081252
Gisteren wederom 84,2 kg. Denk dat ik maar een staatslot eindigend op 842 moet kopen. Ontbijt is net op, straks onder de douche en daarna weer de weegschaal op.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_184139471
Hola! Het is magie mensen, ik klik voor t eerst in jaren dit topic weer eens aan en t staat vol met oude bekenden!

Kom alleen even zwaaien, niet meeposten :W
Kwak
pi_184139489
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 13:16 schreef kwakz0r het volgende:
Hola! Het is magie mensen, ik klik voor t eerst in jaren dit topic weer eens aan en t staat vol met oude bekenden!

Kom alleen even zwaaien, niet meeposten :W
Hoi Kwak :W

Beste wensen voor 2019! Is alles goed met je?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_184139725
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 13:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoi Kwak :W

Beste wensen voor 2019! Is alles goed met je?
Ja hoor. 2018 was geen topjaar... veel gedoe met gezondheid (galblaasontstekingen) en veel onvrede op het werk.

2019 wordt beter. Ik ga na lang wikken en wegen toch onder het mes voor een gastric sleeve reduction. Ben afgelopen jaar (half jaar eigenlijk) tien kilo blijvend afgevallen, en eet echt anders ook, maar op dit tempo mis ik de hele jeugd van mijn kind. Wil meer met hem kunnen doen.. Een lapmiddel dus, en ik vind het heel erg moeilijk om deze stap te zetten. Heb me er zo tegen verzet... artsen willen het ook graag zodat de galblaas er over een jaar of wat uit kan.

Kind is een lieverd, 4 jaar, leest en geniet van school. Ook wel een pittig type overigens, soms moeilijk maar meestal heel leuk.
Kwak
pi_184139824
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 13:31 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja hoor. 2018 was geen topjaar... veel gedoe met gezondheid (galblaasontstekingen) en veel onvrede op het werk.

2019 wordt beter. Ik ga na lang wikken en wegen toch onder het mes voor een gastric sleeve reduction. Ben afgelopen jaar (half jaar eigenlijk) tien kilo blijvend afgevallen, en eet echt anders ook, maar op dit tempo mis ik de hele jeugd van mijn kind. Wil meer met hem kunnen doen.. Een lapmiddel dus, en ik vind het heel erg moeilijk om deze stap te zetten. Heb me er zo tegen verzet... artsen willen het ook graag zodat de galblaas er over een jaar of wat uit kan.

Kind is een lieverd, 4 jaar, leest en geniet van school. Ook wel een pittig type overigens, soms moeilijk maar meestal heel leuk.
Dan zal ik extra wensen dat 2019 een beter jaar wordt! Succes en sterkte met die ingreep, het is niet niks. Maar ik heb er hele goede resultaten van gezien, en ik hoop dat het voor jou ook een groot succes wordt. Meer bewegingsvrijheid enzo.

Onvrede op werk: nog steeds lerares? Uitzicht op meer plezier in werk?
Ik ben inmiddels een paar jaar weg bij Magister, ik ben overgelopen naar de andere kant, de overheid. Nu ben ik ambtenaar, en zeer tevreden daarmee. In plaats van elke dag een uur heen, een uur terud met de auto, ga ik nu elke dag een uur heen, een uur terug met de (elektrische) fiets.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_184139914
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 13:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Dan zal ik extra wensen dat 2019 een beter jaar wordt! Succes en sterkte met die ingreep, het is niet niks. Maar ik heb er hele goede resultaten van gezien, en ik hoop dat het voor jou ook een groot succes wordt. Meer bewegingsvrijheid enzo.

Onvrede op werk: nog steeds lerares? Uitzicht op meer plezier in werk?
Ik ben inmiddels een paar jaar weg bij Magister, ik ben overgelopen naar de andere kant, de overheid. Nu ben ik ambtenaar, en zeer tevreden daarmee. In plaats van elke dag een uur heen, een uur terud met de auto, ga ik nu elke dag een uur heen, een uur terug met de (elektrische) fiets.
Ja, docent Engels, en de onvrede zit er vooral in dat ik zoveel dingen beter en anders zou willen doen, maardat niet lukt qua tijd of qua schoolcultuur.

En dan kom je in een soort vicieuze cirkel van veel te hard werken met te weinig rendement of waardering ervoor terug, en frustratie over veranderingsprocessen.

Zit een beetje gevangen in mijn goede parttime salaris in hoogste schaal. Dat vind ik elders niet.

Wat grappig, moet elke keer aan je denken als im magister opstart, maar daar ben je dus weg. Overheid lijkt me ook heerlijk!
Kwak
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 10:16:40 #97
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_184156267
And the final results are in!

• Start 2 januari 2018: 94,8 kg
• Eind 2 januari 2019: 84,6 kg
• Aantal kilo's afgevallen: 10,2 kg

Iets meer dan 10 kg in een jaar tijd door een sterke afname van ingenomen suikers en meer bewegen.

Na onze huwelijksreis naar Indonesië zat ik op 82,6 kg, maar dat was met de feestdagen natuurlijk niet houdbaar.

Volgende doel: onder de 80 kg op ons eenjarige huwelijksfeest op 19 mei.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_184157081
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 01:28 schreef loveli het volgende:

[..]

Ja!
Ok! Staat genoteerd!

Dapper dat je de beslissing hebt genomen Kwak! Hoop dat het je ontzettend goed gaat helpen! :)

Netjes hoor UIO! Merk je fysiek ook verschil?
Bij mij is 10 kilo precies de vetjes die in de weg zitten met sommige sportoefeningen. :D

Ik ben traditioneel het nieuwe jaar weer half ziek begonnen. Dan kan het alleen maar beter worden. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 14:17:42 #99
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_184160395
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 11:21 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Netjes hoor UIO! Merk je fysiek ook verschil?
Bij mij is 10 kilo precies de vetjes die in de weg zitten met sommige sportoefeningen. :D

Ik ben traditioneel het nieuwe jaar weer half ziek begonnen. Dan kan het alleen maar beter worden. B-)
Zeker! Loop maar eens een hele dag rond met 2 zakken aardappels van 5kg. Dat verschil merk je wel. Voel me een stuk fitter.

Beterschap!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_184162143
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 13:16 schreef kwakz0r het volgende:
Hola! Het is magie mensen, ik klik voor t eerst in jaren dit topic weer eens aan en t staat vol met oude bekenden!

Kom alleen even zwaaien, niet meeposten :W
Het beste voor 2019 gewenst ! :W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')