Voor de vraag niet belangrijk. Maar er zijn allerlei verklaringen voor. De mens is heel goed in staat om zich af te sluiten voor de buitenwereld. Hoef je niet eens zelf een mobiel voor in de handen te hebben.quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:08 schreef Linkse_krijger het volgende:
Hoe kun je nou een stilstaande auto over het hoofd zien?
Op zich is dat wel belangrijk. Als jij blijkbaar zonder reden op stilstaande objecten botst ben je een gevaar voor jezelf en anderen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:16 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Voor de vraag niet belangrijk. Maar er zijn allerlei verklaringen voor. De mens is heel goed in staat om zich af te sluiten voor de buitenwereld. Hoef je niet eens zelf een mobiel voor in de handen te hebben.
Ik heb er vaker over gehoord. Ook m'n broer ooit. Gewoon aan het dromen. Kan gebeuren.quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:18 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Op zich is dat wel belangrijk. Als jij blijkbaar zonder reden op stilstaande objecten botst ben je een gevaar voor jezelf en anderen.
Sowieso wel raar.quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:28 schreef Tailless het volgende:
4 richting aanwijzers ? Bedoel je gevaren driehoek
goedkope kut auto’s hebben er maar 4 toch?quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Sowieso wel raar.
Volgens mij heeft een auto er namelijk 6.
Dus ik je verweer meenemen dat 2 van de richtingaanwijzers het niet deden TS!!!
Hoezo kan gebeuren? Je bent toch een actieve deelnemer aan het verkeer? Dan moet je opletten.quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:20 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik heb er vaker over gehoord. Ook m'n broer ooit. Gewoon aan het dromen. Kan gebeuren.
500 euroquote:Op dinsdag 18 december 2018 07:35 schreef Inbox het volgende:
Vrees dat jij inderdaad het haasje gaat zijn. De schade aan je voorwiel is tientjeswerk. De schade aan de auto kan al snel in de honderden euro's lopen.
Hoeveel geld vroeg ie?
Ja, je moet opletten. Maar dat betekent niet dat iedereen dat altijd overal doet.quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:46 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Hoezo kan gebeuren? Je bent toch een actieve deelnemer aan het verkeer? Dan moet je opletten.
Puur omdat je een fietser ben ga je niet vrijuit... Al denken genoeg bellende, zonder licht rijdende fietsers dat wel...
Nee dat is waar. Wat dat betreft is dit wel een wijze les voor TS. Sterkte TS, hopelijk wordt het volledig door de verzekering betaald.quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:59 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ja, je moet opletten. Maar dat betekent niet dat iedereen dat altijd overal doet.
Mee eens. Ik als verfent fietser merk hoe lomp automobilisten hun auto overal maar opgooien. Ik vind dat de automobilist schuldig is en de reparatiekosten aan de fiets moet betalen. Plus een bon voor bellen en fout parkeren.quote:Op dinsdag 18 december 2018 08:20 schreef noodgang het volgende:
Jammer dat die automobilist niet harder aangepakt wordt. Ik vind het een slechte zaak dat elk voetpad en fietspad tegenwoordig maar als reserveparkeerplek gebruikt mag worden.
Meneer mocht gewoon bellen, want meneer stond stil. Daar kan dus geen bon voor worden uitgedeeld.quote:Op dinsdag 18 december 2018 08:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Mee eens. Ik als verfent fietser merk hoe lomp automobilisten hun auto overal maar opgooien. Ik vind dat de automobilist schuldig is en de reparatiekosten aan de fiets moet betalen. Plus een bon voor bellen en fout parkeren.
Heb ik niet nee. En het doet er volgens mij ook niet zoveel toequote:Op dinsdag 18 december 2018 08:49 schreef Metal666 het volgende:
Ben ik de enige die er, na het lezen van TS zn post, het gevoel bij krijgt dat hij expres tegen de auto is aangereden? Als soort ‘straf’ voor de automobilist?
Append fietsen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 09:46 schreef Caland het volgende:
Jammer dat de politie je geen boete kon geven voor fietsend appen.
Aan het verkeer deelnemen terwijl je je afsluit voor de buitenwereld is wettelijk niet toegestaan..quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:16 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Voor de vraag niet belangrijk. Maar er zijn allerlei verklaringen voor. De mens is heel goed in staat om zich af te sluiten voor de buitenwereld. Hoef je niet eens zelf een mobiel voor in de handen te hebben.
Daar kan je in de praktijk vrij weinig mee in relatie tot de post die jij quote, lijkt mij. "Meneer u dacht aan een lekker wijf op de fiets en daarom bekeur ik u op grond van artikel 5".quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:05 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Aan het verkeer deelnemen terwijl je je afsluit voor de buitenwereld is wettelijk niet toegestaan..
Dat is art 5:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Leuk als je dit ook hebt in de auto.... Kan gebeuren....quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:20 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik heb er vaker over gehoord. Ook m'n broer ooit. Gewoon aan het dromen. Kan gebeuren.
Hoezo zegt de duur van het gesprek iets over de tijd dat hij daar stond? Hij kan in de loop van het gesprek zijn gaan stilstaan, hij kan ook zijn gaan stilstaan om er wat papieren bij te zoeken om vervolgens te gaan bellen. Met andere woorden: de gespreksduur (en de start- en eindtijd) zegt niets.quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:51 schreef Fe2O3 het volgende:
Je moet beginnen met dat de fout van een ander nooit jouw fout goed kan maken.
Ja hij mag daar niet staan, ja jij mag er niet tegenaan rijden, omdat hij daar staat.
Hij kan heel simpel aantonen dat hij daar niet ineens stopte, de duur van zijn telefoon gesprek bewijst heel simpel dat hij al X seconden/minuten daar stil stond. Dit is belangrijk ivm de schuldvraag.
Daar hij op het fietspad stond kom je, als je verzekerd was, al snel tot een 50/50 deal, of zelfs schade 100% van de auto, omdat hij op dat fietspad stond en in principe de auto alleen 100% niet schuldig is als hij echt helemaal niks kon doen om de aanrijding te voorkomen. Stilstaan op een fietspad is dan mwoah zou ik zeggen.
Maar zonder verzekering of rechtsbijstand om dat voor je uit te vechten ben je goedkoper uit de schade aan de auto te betalen.
Kijk ook eens bij art 185 wvw.
Als ie dat dacht dan had zijn derde been hem wel doen laten remmen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:34 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Daar kan je in de praktijk vrij weinig mee in relatie tot de post die jij quote, lijkt mij. "Meneer u dacht aan een lekker wijf op de fiets en daarom bekeur ik u op grond van artikel 5".
Oh ja, het is verboden, bij wet. Nou, dan zal het nooit meer gebeuren natuurlijkquote:Op dinsdag 18 december 2018 11:05 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Aan het verkeer deelnemen terwijl je je afsluit voor de buitenwereld is wettelijk niet toegestaan..
Dat is art 5:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
JAahaaaa, duh! Natuurlijk is het niet slim/handig/verstandig. En uiteraard moet je het zoveel mogelijk voorkomen. Maar het kan wel gebeuren. Toch?quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:36 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Leuk als je dit ook hebt in de auto.... Kan gebeuren....
In het verkeer moet je altijd opletten, even dromen kan niet. Dat kan dodelijk zijn in het verkeer.
Ja het kan gebeuren.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:57 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
JAahaaaa, duh! Natuurlijk is het niet slim/handig/verstandig. En uiteraard moet je het zoveel mogelijk voorkomen. Maar het kan wel gebeuren. Toch?
Nee het houd in dat je je kop erbij moet houden.. Op een stilstaand object rijden geeft aan dat dat niet het geval was..quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:34 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Daar kan je in de praktijk vrij weinig mee in relatie tot de post die jij quote, lijkt mij. "Meneer u dacht aan een lekker wijf op de fiets en daarom bekeur ik u op grond van artikel 5".
Maakt dat iets uit? Als je niet geschikt bent om aan het verkeer deel te nemen op de manier zoals je doet, dan moet je dus een andere manier van vervoer kiezenquote:Op dinsdag 18 december 2018 11:56 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Oh ja, het is verboden, bij wet. Nou, dan zal het nooit meer gebeuren natuurlijk
Nee, dat is lekker makkelijk. Je kan achter het stuur ook niet "gewoon dromen".quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:20 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Dat geldt voor die auto net zo goed. Die gaat stilstaan op een rijbaan voor overig verkeer.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:01 schreef Zolderkamer het volgende:
Maakt dat iets uit? Als je niet geschikt bent om aan het verkeer deel te nemen op de manier zoals je doet, dan moet je dus een andere manier van vervoer kiezen
Je zult aansprakelijk gesteld worden, maar om artikel 5 erbij te halen is een beetje zinloos. Dat is alleen interessant als je aantoonbaar niet in staat zou zijn om het voertuig te besturen. Als je er even met je gedachten niet bij bent is dat helemaal niet aan de orde, tenzij er medische gronden zijn om te stellen dat jij structureel niet in staat bent om je aandacht bij het verkeer te houden. Zelfs als je met je arm in het gips in de auto een ongeluk veroorzaakt is het nog maar de vraag of artikel 5 op gaat, laat staan in een geval als deze.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee het houd in dat je je kop erbij moet houden.. Op een stilstaand object rijden geeft aan dat dat niet het geval was..
En daarmee is ie niet geschikt om deel te nemen aan het verkeer?quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:06 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat geldt voor die auto net zo goed. Die gaat stilstaan op een rijbaan voor overig verkeer.
Dat wat ik al helemaal in het begin van deze non-discussie heb gezegd: dat het niet uitmaakt waarom TS tegen die auto aanfietste.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja het kan gebeuren.
Wat wil je daar nu mee zeggen precies?
Dit is dus weer typisch de Nederlandse logica.quote:Op dinsdag 18 december 2018 06:49 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Helaas, het maakt niet uit wat de andere allemaal fout doet. Als jij een fout maakt, die hem of beiden benadeeld, ben jij de sjaak. Vergelijk het met iemand die van rechts komt, maar uit een straat waar hij niet mag rijden. Dan nog moet je hem voorrang geven.
Wellicht dat daarnaast diegene nog een boete krijgt voor zijn fout, maar dat ontslaat jou niet van jouw verantwoordelijkheid.
Ook al stond hij daar om een bankoverval te plegen, was het nog steeds jouw schuld.
Enorm veel fietsers zijn niet in staat om aan het verkeer deel te nemen.. ze hebben oordopjes in.. kijken niet op of om en steken geen hand uit, maar draaien gewoon plots af als ze groen krijgen bijv.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:06 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Je zult aansprakelijk gesteld worden, maar om artikel 5 erbij te halen is een beetje zinloos. Dat is alleen interessant als je aantoonbaar niet in staat zou zijn om het voertuig te besturen. Als je er even met je gedachten niet bij bent is dat helemaal niet aan de orde, tenzij er medische gronden zijn om te stellen dat jij structureel niet in staat bent om je aandacht bij het verkeer te houden. Zelfs als je met je arm in het gips in de auto een ongeluk veroorzaakt is het nog maar de vraag of artikel 5 op gaat, laat staan in een geval als deze.
Dat anderen ook fouten maken ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid. Gelukkig.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:11 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dit is dus weer typisch de Nederlandse logica.Lekker krom weer.
Maar die man heeft geen boete gekregen (wat hij wel had moeten krijgen). Dus waarom moet TS nu opeens wel gaan betalen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:12 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Dat anderen ook fouten maken ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid. Gelukkig.
Dat die kerel OOK een boete had moeten krijgen, maakt voor TS niks uit.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:24 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Maar die man heeft geen boete gekregen (wat hij wel had moeten krijgen). Dus waarom moet TS nu opeens wel gaan betalen.
Die man had daar in de 1e plaats nooit moeten staan. Hij veroorzaakte ook gevaar en hinder want fietsers kunnen er zo niet langs en moeten daardoor verplicht een stukje op de weg gaan fietsen om er langs te kunnen.
Dus die automobilist is dan ook niet geschikt om deel te nemen aan het verkeerd als hij denkt dat zulke capriolen normaal zijn.
Maar die man had daar nooit moeten staan. Dat is ook verboden en daarmee veroorzaakte hij gevaar en hinder. Dat is heel erg relevant voor deze zaak.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:25 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Dat die kerel OOK een boete had moeten krijgen, maakt voor TS niks uit.
Onder dat mom kun je ook prima LEGAAL iemand vermoorden, als hij maar iets doet wat wettelijk niet magquote:Op dinsdag 18 december 2018 12:27 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Maar die man had daar nooit moeten staan. Dat is ook verboden en daarmee veroorzaakte hij gevaar en hinder. Dat is heel erg relevant voor deze zaak.
Daaaaaag.
Laatst is er een onder een brandweer wagen gefietst die met sirenes en zwaailampen aan kwam gestormd. Nu voor het leven getekend omdat hij een koptelefoon op had....quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Enorm veel fietsers zijn niet in staat om aan het verkeer deel te nemen.. ze hebben oordopjes in.. kijken niet op of om en steken geen hand uit, maar draaien gewoon plots af als ze groen krijgen bijv.
Reden waarom ik laatst nog eentje ondersteboven reed.. ik moest rechtdoor, trek op, en hij fietst zo tegen me aan (en regelmatig kan ik anderen net ontwijken.. compleet van de wereld)
Je haalt er totaal iets anders bij nu.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:28 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Onder dat mom kun je ook prima LEGAAL iemand vermoorden, als hij maar iets doet wat wettelijk niet mag
For real? Dat je voorrang hebt wel niet zeggen dat je die ten alle tijden gewoon kan nemen he. Ook de brandweer mag niet zomaar iemand doodrijden.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Laatst is er een onder een brandweer wagen gefietst die met sirenes en zwaailampen aan kwam gestormd. Nu voor het leven getekend omdat hij een koptelefoon op had....
Maar dit is Nederland, dus de brandweerman die reed staat terecht omdat hij harder reed dan de richtlijn.
De fietser uiteraard niet voor het verzaken in voorrang verlenen aan een voorrangsvoertuig...
Tja ook de hulpdiensten hebben regeltjes..quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Laatst is er een onder een brandweer wagen gefietst die met sirenes en zwaailampen aan kwam gestormd. Nu voor het leven getekend omdat hij een koptelefoon op had....
Maar dit is Nederland, dus de brandweerman die reed staat terecht omdat hij harder reed dan de richtlijn.
De fietser uiteraard niet voor het verzaken in voorrang verlenen aan een voorrangsvoertuig...
Hij had wellicht een boete kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:24 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Maar die man heeft geen boete gekregen (wat hij wel had moeten krijgen). Dus waarom moet TS nu opeens wel gaan betalen.
Die man had daar in de 1e plaats nooit moeten staan. Hij veroorzaakte ook gevaar en hinder want fietsers kunnen er zo niet langs en moeten daardoor verplicht een stukje op de weg gaan fietsen om er langs te kunnen.
Dus die automobilist is dan ook niet geschikt om deel te nemen aan het verkeerd als hij denkt dat zulke capriolen normaal zijn.
Ik trek het naar het absurde om mijn punt te maken. Blijkbaar werkte de normale manier niet bij jou, dus vandaar dit voorbeeld.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:39 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Je haalt er totaal iets anders bij nu.
En trouwens...TS heeft dit niet eens expres gedaan. Maar die man heeft wel expres zijn auto stil gezet op het fietspad.
Als je niet oplet en wel deelneemt aan het verkeer dan is dat niet de fout van iets of iemand.. dat ligt in het geheel aan jezelf..quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:39 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Je haalt er totaal iets anders bij nu.
En trouwens...TS heeft dit niet eens expres gedaan. Maar die man heeft wel expres zijn auto stil gezet op het fietspad.
Je klopt, maar dat punt van jouw slaat helemaal nergens op dus doe dat maar gewoon niet.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:45 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik trek het naar het absurde om mijn punt te maken. Blijkbaar werkte de normale manier niet bij jou, dus vandaar dit voorbeeld.
Oke, maar datgene wat TS heeft gedaan maakt dan ook niks meer uit.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:45 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Maar nogmaals: Het maakt niet uit wat de ander fout heeft gedaan. TS was zelf fout, door tegen een stilstaande auto aan te fietsen.
Exact.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:45 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik trek het naar het absurde om mijn punt te maken. Blijkbaar werkte de normale manier niet bij jou, dus vandaar dit voorbeeld.
Maar nogmaals: Het maakt niet uit wat de ander fout heeft gedaan. TS was zelf fout, door tegen een stilstaande auto aan te fietsen.
Ja dat is het wel.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:45 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als je niet oplet en wel deelneemt aan het verkeer dan is dat niet de fout van iets of iemand
Het light aan beiden als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:45 schreef Zolderkamer het volgende:
dat ligt in het geheel aan jezelf..
Maar die mogen dat. Een automobilist mag dat dus niet. Klaar.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:45 schreef Zolderkamer het volgende:
Voor hetzelfde was er een wegafsluiting en knalde ie op wegwerkzaamheden, een vuilnisauto, of iets anders..
Lijkt me dan een civielrechtelijke zaak. In tegenstelling tot een boete voor de automobilist.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:49 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ja dat is het wel.
[..]
Het light aan beiden als je het mij vraagt.
[..]
Maar die mogen dat. Een automobilist mag dat dus niet. Klaar.
Waarom zou het aan iets liggen wat stilstaat...quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:49 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ja dat is het wel.
[..]
Het light aan beiden als je het mij vraagt.
[..]
Maar die mogen dat. Een automobilist mag dat dus niet. Klaar.
Dat doet het wel. Jij beweert dat TS onschuldig is, omdat die auto daar niet had mogen staan. Zo kun je dus alle overtredingen/misdaden recht lullen, zolang ze maar begaat op iemand die ook een overtreding/misdaad begaat.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:47 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Je klopt, maar dat punt van jouw slaat helemaal nergens op dus doe dat maar gewoon niet.
Ja, daaag, zo werkt het dus niet in Nederland.quote:Oke, maar datgene wat TS heeft gedaan maakt dan ook niks meer uit.
Daaag.
Hoe ga je reageren als iemand een fiets op de snelweg parkeert?quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:07 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En daarmee is ie niet geschikt om deel te nemen aan het verkeer?
Er had ook iets anders kunnen staan..
Er overheen/tegenaan rijden en zsm richting vluchtstrook manoeuvreren..quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:08 schreef nanuk het volgende:
[..]
Hoe ga je reageren als iemand een fiets op de snelweg parkeert?
En dan ga je die fiets vergoeden neem ik aan. Want die stond stil.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:10 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Er overheen/tegenaan rijden en zsm richting vluchtstrook manoeuvreren..
Maar ik geloof dat dat niet was wat je bedoelde..
Nee.. een fiets op de snelweg parkeren is eerder poging tot doodslag..quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:12 schreef nanuk het volgende:
[..]
En dan ga je die fiets vergoeden neem ik aan. Want die stond stil.
Die fiets zie je ook een paar honderd meter tevoren. Ik zie het verschil niet zo erg tussen deze situatie en die auto op een vrijliggend fietspad. In beide gevallen moet de bestuurder opletten en kunnen stoppen op de afstand die te overzien is.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:14 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee.. een fiets op de snelweg parkeren is eerder poging tot doodslag..
De fiets hoef je dus niet te vergoeden..
Ik zie het verschil wel.. en de wetgever ook...quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:18 schreef nanuk het volgende:
[..]
Die fiets zie je ook een paar honderd meter tevoren. Ik zie het verschil niet zo erg tussen deze situatie en die auto op een vrijliggend fietspad. In beide gevallen moet de bestuurder opletten en kunnen stoppen op de afstand die te overzien is.
TS is fout, en moet betalen. Zal zijn verzekering ook ongetwijfeld zeggen. Dat de ander een boete had kunnen krijgen doet daar niks aan af.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:18 schreef nanuk het volgende:
[..]
Die fiets zie je ook een paar honderd meter tevoren. Ik zie het verschil niet zo erg tussen deze situatie en die auto op een vrijliggend fietspad. In beide gevallen moet de bestuurder opletten en kunnen stoppen op de afstand die te overzien is.
Je ziet serieus het verschil niet tussen een fietser die 100 meter de tijd heeft om te anticiperen op een stilstaand object of een automobilist die met 130 km/h een paar seconden de tijd heeft om te anticiperen op een stilstaand object?quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:18 schreef nanuk het volgende:
[..]
Heb je ooit in een auto op de snelweg gereden? Tenzij die helemaal leeg is, kan een stilstaand object op de rijweg daar al heel snel onverwachts voor je opduiken. Totaal niet te vergelijken met op een fietspad fietsen waarop 100 meter verderop een auto staat geparkeerd.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:18 schreef nanuk het volgende:
[..]
Welke overtreding/misdaad heeft TS begaan dan?quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:51 schreef wolfjeamadeus het volgende:
zolang ze maar begaat op iemand die ook een overtreding/misdaad begaat.
Tegen een auto aanrijden.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Welke overtreding/misdaad heeft TS begaan dan?
Zo moeilijk is het toch allemaal niet? Gaat allemaal om de redelijkheid, of het te verwachten viel. Een auto op een fietspad is te verwachten.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:07 schreef nanuk het volgende:
Ben je schuldig als iemand een baksteen op een fietspad legt? Degene die 'm plaatst schuldig
Of een boomstammetje? Zelfde
Aan de andere kant ben je schuldig als je een vrachtwagen met knipperlicht op een snelweg stil zet? Als automobilist? Ja. Mag je redelijkerwijs verwachten
Of op een provinciale weg? Als automobilist? Ja. Mag je redelijkerwijs verwachten
Op een lokale weg? Als automobilist? Ja. Mag je redelijkerwijs verwachten
Dan mogen jullie nu op zoek waar de grens dan wel is. In principe zijn het namelijk wel vergelijkbare situaties waarbij precies de zelfde verkeersregels gelden. Ik snap ook wel dat er in de praktijk verschil is maar in alle gevallen gaat het om een moedwillig geplaatst object wat daar niet hoort te zijn.
Klopt, het is noch een overtreding, noch een misdaad. TS is het OM niet.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:11 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Tegen een auto aanrijden.
Zal vast niet officieel een overtreding zijn. Maar goed, dat maakt voor mijn verhaal ook niet uit.
Dan is jouw verwachting anders dan de mijne. Op een van de rijbaan gescheiden fietspad verwacht je geen geparkeerde auto. Als die auto zich normaal had gedragen was er geen schade geweest.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:21 schreef Carlos93 het volgende:
Een auto op een fietspad is te verwachten.
En dus rij je daar omheen maar tegenaan.. How hard can it be?quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:07 schreef nanuk het volgende:
Ik snap ook wel dat er in de praktijk verschil is maar in alle gevallen gaat het om een moedwillig geplaatst object wat daar niet hoort te zijn.
Ik zou je verwachtingspatroon dan maar snel aanpassen. Dat gebeurt toch regelmatig, dat een auto stilstaat op een aangrenzend fietspad.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:24 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dan is jouw verwachting anders dan de mijne. Op een van de rijbaan gescheiden fietspad verwacht je geen geparkeerde auto. Als die auto zich normaal had gedragen was er geen schade geweest.
Maar de discussie is toch een patstelling. Dus doei
Dat dat ook gewoon de regel is en automobilisten zich daar aan moeten houden klaar punt uit.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:51 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Waarom zou het aan iets liggen wat stilstaat...
En wat heeft het wel of niet mogen te maken met het feit dat de weg geblokkeerd is en TS schade heeft veroorzaakt?
Als deelnemer aan het verkeer is het jouw verantwoordelijkheid om op te letten dat je rijweg vrij begaanbaar is en dat je nergens tegenaan botst.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:24 schreef nanuk het volgende:
Op een van de rijbaan gescheiden fietspad verwacht je geen geparkeerde auto.
Dit.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:58 schreef Werkperd het volgende:
Gaat natuurlijk om de situatie en ligging. Is het een kaarsrechte weg waarop je de auto al van verte kon zien of kwam je net uit een bocht?
Mensen kunnen wel zeggen dat je niet tegen een stilstaand object moet botsen maar je gaat ook niet midden op een snelweg stoppen, je waarschuwingslichten aanzetten en rustig bellen. Tja de auto's die van achter komen moeten maar opletten..
Dat heb ik nooit beweerd. Geen woorden in de mond leggen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:51 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Dat doet het wel. Jij beweert dat TS onschuldig is,
Als een bepaalde regel toch niet geld voor sommigen mensen dan is dat willekeur.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:51 schreef wolfjeamadeus het volgende:
omdat die auto daar niet had mogen staan. Zo kun je dus alle overtredingen/misdaden recht lullen, zolang ze maar begaat op iemand die ook een overtreding/misdaad begaat.
Als een bepaalde wettelijke regel toch niet zo relevant is (volgens jullie) fuck alles regels dan maar.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:51 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Ja, daaag, zo werkt het dus niet in Nederland.
Het is nu al je 2e keer "punt uit klaar"quote:Op dinsdag 18 december 2018 15:16 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dat dat ook gewoon de regel is en automobilisten zich daar aan moeten houden klaar punt uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |