Voor de vraag niet belangrijk. Maar er zijn allerlei verklaringen voor. De mens is heel goed in staat om zich af te sluiten voor de buitenwereld. Hoef je niet eens zelf een mobiel voor in de handen te hebben.quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:08 schreef Linkse_krijger het volgende:
Hoe kun je nou een stilstaande auto over het hoofd zien?
Op zich is dat wel belangrijk. Als jij blijkbaar zonder reden op stilstaande objecten botst ben je een gevaar voor jezelf en anderen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:16 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Voor de vraag niet belangrijk. Maar er zijn allerlei verklaringen voor. De mens is heel goed in staat om zich af te sluiten voor de buitenwereld. Hoef je niet eens zelf een mobiel voor in de handen te hebben.
Ik heb er vaker over gehoord. Ook m'n broer ooit. Gewoon aan het dromen. Kan gebeuren.quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:18 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Op zich is dat wel belangrijk. Als jij blijkbaar zonder reden op stilstaande objecten botst ben je een gevaar voor jezelf en anderen.
Sowieso wel raar.quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:28 schreef Tailless het volgende:
4 richting aanwijzers ? Bedoel je gevaren driehoek
goedkope kut auto’s hebben er maar 4 toch?quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Sowieso wel raar.
Volgens mij heeft een auto er namelijk 6.
Dus ik je verweer meenemen dat 2 van de richtingaanwijzers het niet deden TS!!!
Hoezo kan gebeuren? Je bent toch een actieve deelnemer aan het verkeer? Dan moet je opletten.quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:20 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik heb er vaker over gehoord. Ook m'n broer ooit. Gewoon aan het dromen. Kan gebeuren.
500 euroquote:Op dinsdag 18 december 2018 07:35 schreef Inbox het volgende:
Vrees dat jij inderdaad het haasje gaat zijn. De schade aan je voorwiel is tientjeswerk. De schade aan de auto kan al snel in de honderden euro's lopen.
Hoeveel geld vroeg ie?
Ja, je moet opletten. Maar dat betekent niet dat iedereen dat altijd overal doet.quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:46 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Hoezo kan gebeuren? Je bent toch een actieve deelnemer aan het verkeer? Dan moet je opletten.
Puur omdat je een fietser ben ga je niet vrijuit... Al denken genoeg bellende, zonder licht rijdende fietsers dat wel...
Nee dat is waar. Wat dat betreft is dit wel een wijze les voor TS. Sterkte TS, hopelijk wordt het volledig door de verzekering betaald.quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:59 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ja, je moet opletten. Maar dat betekent niet dat iedereen dat altijd overal doet.
Mee eens. Ik als verfent fietser merk hoe lomp automobilisten hun auto overal maar opgooien. Ik vind dat de automobilist schuldig is en de reparatiekosten aan de fiets moet betalen. Plus een bon voor bellen en fout parkeren.quote:Op dinsdag 18 december 2018 08:20 schreef noodgang het volgende:
Jammer dat die automobilist niet harder aangepakt wordt. Ik vind het een slechte zaak dat elk voetpad en fietspad tegenwoordig maar als reserveparkeerplek gebruikt mag worden.
Meneer mocht gewoon bellen, want meneer stond stil. Daar kan dus geen bon voor worden uitgedeeld.quote:Op dinsdag 18 december 2018 08:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Mee eens. Ik als verfent fietser merk hoe lomp automobilisten hun auto overal maar opgooien. Ik vind dat de automobilist schuldig is en de reparatiekosten aan de fiets moet betalen. Plus een bon voor bellen en fout parkeren.
Heb ik niet nee. En het doet er volgens mij ook niet zoveel toequote:Op dinsdag 18 december 2018 08:49 schreef Metal666 het volgende:
Ben ik de enige die er, na het lezen van TS zn post, het gevoel bij krijgt dat hij expres tegen de auto is aangereden? Als soort ‘straf’ voor de automobilist?
Append fietsen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 09:46 schreef Caland het volgende:
Jammer dat de politie je geen boete kon geven voor fietsend appen.
Aan het verkeer deelnemen terwijl je je afsluit voor de buitenwereld is wettelijk niet toegestaan..quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:16 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Voor de vraag niet belangrijk. Maar er zijn allerlei verklaringen voor. De mens is heel goed in staat om zich af te sluiten voor de buitenwereld. Hoef je niet eens zelf een mobiel voor in de handen te hebben.
Daar kan je in de praktijk vrij weinig mee in relatie tot de post die jij quote, lijkt mij. "Meneer u dacht aan een lekker wijf op de fiets en daarom bekeur ik u op grond van artikel 5".quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:05 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Aan het verkeer deelnemen terwijl je je afsluit voor de buitenwereld is wettelijk niet toegestaan..
Dat is art 5:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Leuk als je dit ook hebt in de auto.... Kan gebeuren....quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:20 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik heb er vaker over gehoord. Ook m'n broer ooit. Gewoon aan het dromen. Kan gebeuren.
Hoezo zegt de duur van het gesprek iets over de tijd dat hij daar stond? Hij kan in de loop van het gesprek zijn gaan stilstaan, hij kan ook zijn gaan stilstaan om er wat papieren bij te zoeken om vervolgens te gaan bellen. Met andere woorden: de gespreksduur (en de start- en eindtijd) zegt niets.quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:51 schreef Fe2O3 het volgende:
Je moet beginnen met dat de fout van een ander nooit jouw fout goed kan maken.
Ja hij mag daar niet staan, ja jij mag er niet tegenaan rijden, omdat hij daar staat.
Hij kan heel simpel aantonen dat hij daar niet ineens stopte, de duur van zijn telefoon gesprek bewijst heel simpel dat hij al X seconden/minuten daar stil stond. Dit is belangrijk ivm de schuldvraag.
Daar hij op het fietspad stond kom je, als je verzekerd was, al snel tot een 50/50 deal, of zelfs schade 100% van de auto, omdat hij op dat fietspad stond en in principe de auto alleen 100% niet schuldig is als hij echt helemaal niks kon doen om de aanrijding te voorkomen. Stilstaan op een fietspad is dan mwoah zou ik zeggen.
Maar zonder verzekering of rechtsbijstand om dat voor je uit te vechten ben je goedkoper uit de schade aan de auto te betalen.
Kijk ook eens bij art 185 wvw.
Als ie dat dacht dan had zijn derde been hem wel doen laten remmen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:34 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Daar kan je in de praktijk vrij weinig mee in relatie tot de post die jij quote, lijkt mij. "Meneer u dacht aan een lekker wijf op de fiets en daarom bekeur ik u op grond van artikel 5".
Oh ja, het is verboden, bij wet. Nou, dan zal het nooit meer gebeuren natuurlijkquote:Op dinsdag 18 december 2018 11:05 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Aan het verkeer deelnemen terwijl je je afsluit voor de buitenwereld is wettelijk niet toegestaan..
Dat is art 5:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
JAahaaaa, duh! Natuurlijk is het niet slim/handig/verstandig. En uiteraard moet je het zoveel mogelijk voorkomen. Maar het kan wel gebeuren. Toch?quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:36 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Leuk als je dit ook hebt in de auto.... Kan gebeuren....
In het verkeer moet je altijd opletten, even dromen kan niet. Dat kan dodelijk zijn in het verkeer.
Ja het kan gebeuren.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:57 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
JAahaaaa, duh! Natuurlijk is het niet slim/handig/verstandig. En uiteraard moet je het zoveel mogelijk voorkomen. Maar het kan wel gebeuren. Toch?
Nee het houd in dat je je kop erbij moet houden.. Op een stilstaand object rijden geeft aan dat dat niet het geval was..quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:34 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Daar kan je in de praktijk vrij weinig mee in relatie tot de post die jij quote, lijkt mij. "Meneer u dacht aan een lekker wijf op de fiets en daarom bekeur ik u op grond van artikel 5".
Maakt dat iets uit? Als je niet geschikt bent om aan het verkeer deel te nemen op de manier zoals je doet, dan moet je dus een andere manier van vervoer kiezenquote:Op dinsdag 18 december 2018 11:56 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Oh ja, het is verboden, bij wet. Nou, dan zal het nooit meer gebeuren natuurlijk
Nee, dat is lekker makkelijk. Je kan achter het stuur ook niet "gewoon dromen".quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:20 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |