Meneer mocht gewoon bellen, want meneer stond stil. Daar kan dus geen bon voor worden uitgedeeld.quote:Op dinsdag 18 december 2018 08:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Mee eens. Ik als verfent fietser merk hoe lomp automobilisten hun auto overal maar opgooien. Ik vind dat de automobilist schuldig is en de reparatiekosten aan de fiets moet betalen. Plus een bon voor bellen en fout parkeren.
Heb ik niet nee. En het doet er volgens mij ook niet zoveel toequote:Op dinsdag 18 december 2018 08:49 schreef Metal666 het volgende:
Ben ik de enige die er, na het lezen van TS zn post, het gevoel bij krijgt dat hij expres tegen de auto is aangereden? Als soort ‘straf’ voor de automobilist?
Append fietsen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 09:46 schreef Caland het volgende:
Jammer dat de politie je geen boete kon geven voor fietsend appen.
Aan het verkeer deelnemen terwijl je je afsluit voor de buitenwereld is wettelijk niet toegestaan..quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:16 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Voor de vraag niet belangrijk. Maar er zijn allerlei verklaringen voor. De mens is heel goed in staat om zich af te sluiten voor de buitenwereld. Hoef je niet eens zelf een mobiel voor in de handen te hebben.
Daar kan je in de praktijk vrij weinig mee in relatie tot de post die jij quote, lijkt mij. "Meneer u dacht aan een lekker wijf op de fiets en daarom bekeur ik u op grond van artikel 5".quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:05 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Aan het verkeer deelnemen terwijl je je afsluit voor de buitenwereld is wettelijk niet toegestaan..
Dat is art 5:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Leuk als je dit ook hebt in de auto.... Kan gebeuren....quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:20 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik heb er vaker over gehoord. Ook m'n broer ooit. Gewoon aan het dromen. Kan gebeuren.
Hoezo zegt de duur van het gesprek iets over de tijd dat hij daar stond? Hij kan in de loop van het gesprek zijn gaan stilstaan, hij kan ook zijn gaan stilstaan om er wat papieren bij te zoeken om vervolgens te gaan bellen. Met andere woorden: de gespreksduur (en de start- en eindtijd) zegt niets.quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:51 schreef Fe2O3 het volgende:
Je moet beginnen met dat de fout van een ander nooit jouw fout goed kan maken.
Ja hij mag daar niet staan, ja jij mag er niet tegenaan rijden, omdat hij daar staat.
Hij kan heel simpel aantonen dat hij daar niet ineens stopte, de duur van zijn telefoon gesprek bewijst heel simpel dat hij al X seconden/minuten daar stil stond. Dit is belangrijk ivm de schuldvraag.
Daar hij op het fietspad stond kom je, als je verzekerd was, al snel tot een 50/50 deal, of zelfs schade 100% van de auto, omdat hij op dat fietspad stond en in principe de auto alleen 100% niet schuldig is als hij echt helemaal niks kon doen om de aanrijding te voorkomen. Stilstaan op een fietspad is dan mwoah zou ik zeggen.
Maar zonder verzekering of rechtsbijstand om dat voor je uit te vechten ben je goedkoper uit de schade aan de auto te betalen.
Kijk ook eens bij art 185 wvw.
Als ie dat dacht dan had zijn derde been hem wel doen laten remmen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:34 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Daar kan je in de praktijk vrij weinig mee in relatie tot de post die jij quote, lijkt mij. "Meneer u dacht aan een lekker wijf op de fiets en daarom bekeur ik u op grond van artikel 5".
Oh ja, het is verboden, bij wet. Nou, dan zal het nooit meer gebeuren natuurlijkquote:Op dinsdag 18 december 2018 11:05 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Aan het verkeer deelnemen terwijl je je afsluit voor de buitenwereld is wettelijk niet toegestaan..
Dat is art 5:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
JAahaaaa, duh! Natuurlijk is het niet slim/handig/verstandig. En uiteraard moet je het zoveel mogelijk voorkomen. Maar het kan wel gebeuren. Toch?quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:36 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Leuk als je dit ook hebt in de auto.... Kan gebeuren....
In het verkeer moet je altijd opletten, even dromen kan niet. Dat kan dodelijk zijn in het verkeer.
Ja het kan gebeuren.quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:57 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
JAahaaaa, duh! Natuurlijk is het niet slim/handig/verstandig. En uiteraard moet je het zoveel mogelijk voorkomen. Maar het kan wel gebeuren. Toch?
Nee het houd in dat je je kop erbij moet houden.. Op een stilstaand object rijden geeft aan dat dat niet het geval was..quote:Op dinsdag 18 december 2018 11:34 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Daar kan je in de praktijk vrij weinig mee in relatie tot de post die jij quote, lijkt mij. "Meneer u dacht aan een lekker wijf op de fiets en daarom bekeur ik u op grond van artikel 5".
Maakt dat iets uit? Als je niet geschikt bent om aan het verkeer deel te nemen op de manier zoals je doet, dan moet je dus een andere manier van vervoer kiezenquote:Op dinsdag 18 december 2018 11:56 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Oh ja, het is verboden, bij wet. Nou, dan zal het nooit meer gebeuren natuurlijk
Nee, dat is lekker makkelijk. Je kan achter het stuur ook niet "gewoon dromen".quote:Op dinsdag 18 december 2018 07:20 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik heb er vaker over gehoord. Ook m'n broer ooit. Gewoon aan het dromen. Kan gebeuren.
Dat geldt voor die auto net zo goed. Die gaat stilstaan op een rijbaan voor overig verkeer.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:01 schreef Zolderkamer het volgende:
Maakt dat iets uit? Als je niet geschikt bent om aan het verkeer deel te nemen op de manier zoals je doet, dan moet je dus een andere manier van vervoer kiezen
Je zult aansprakelijk gesteld worden, maar om artikel 5 erbij te halen is een beetje zinloos. Dat is alleen interessant als je aantoonbaar niet in staat zou zijn om het voertuig te besturen. Als je er even met je gedachten niet bij bent is dat helemaal niet aan de orde, tenzij er medische gronden zijn om te stellen dat jij structureel niet in staat bent om je aandacht bij het verkeer te houden. Zelfs als je met je arm in het gips in de auto een ongeluk veroorzaakt is het nog maar de vraag of artikel 5 op gaat, laat staan in een geval als deze.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee het houd in dat je je kop erbij moet houden.. Op een stilstaand object rijden geeft aan dat dat niet het geval was..
En daarmee is ie niet geschikt om deel te nemen aan het verkeer?quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:06 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat geldt voor die auto net zo goed. Die gaat stilstaan op een rijbaan voor overig verkeer.
Dat wat ik al helemaal in het begin van deze non-discussie heb gezegd: dat het niet uitmaakt waarom TS tegen die auto aanfietste.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja het kan gebeuren.
Wat wil je daar nu mee zeggen precies?
Dit is dus weer typisch de Nederlandse logica.quote:Op dinsdag 18 december 2018 06:49 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Helaas, het maakt niet uit wat de andere allemaal fout doet. Als jij een fout maakt, die hem of beiden benadeeld, ben jij de sjaak. Vergelijk het met iemand die van rechts komt, maar uit een straat waar hij niet mag rijden. Dan nog moet je hem voorrang geven.
Wellicht dat daarnaast diegene nog een boete krijgt voor zijn fout, maar dat ontslaat jou niet van jouw verantwoordelijkheid.
Ook al stond hij daar om een bankoverval te plegen, was het nog steeds jouw schuld.
Enorm veel fietsers zijn niet in staat om aan het verkeer deel te nemen.. ze hebben oordopjes in.. kijken niet op of om en steken geen hand uit, maar draaien gewoon plots af als ze groen krijgen bijv.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:06 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Je zult aansprakelijk gesteld worden, maar om artikel 5 erbij te halen is een beetje zinloos. Dat is alleen interessant als je aantoonbaar niet in staat zou zijn om het voertuig te besturen. Als je er even met je gedachten niet bij bent is dat helemaal niet aan de orde, tenzij er medische gronden zijn om te stellen dat jij structureel niet in staat bent om je aandacht bij het verkeer te houden. Zelfs als je met je arm in het gips in de auto een ongeluk veroorzaakt is het nog maar de vraag of artikel 5 op gaat, laat staan in een geval als deze.
Dat anderen ook fouten maken ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid. Gelukkig.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:11 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dit is dus weer typisch de Nederlandse logica.Lekker krom weer.
Maar die man heeft geen boete gekregen (wat hij wel had moeten krijgen). Dus waarom moet TS nu opeens wel gaan betalen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:12 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Dat anderen ook fouten maken ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid. Gelukkig.
Dat die kerel OOK een boete had moeten krijgen, maakt voor TS niks uit.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:24 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Maar die man heeft geen boete gekregen (wat hij wel had moeten krijgen). Dus waarom moet TS nu opeens wel gaan betalen.
Die man had daar in de 1e plaats nooit moeten staan. Hij veroorzaakte ook gevaar en hinder want fietsers kunnen er zo niet langs en moeten daardoor verplicht een stukje op de weg gaan fietsen om er langs te kunnen.
Dus die automobilist is dan ook niet geschikt om deel te nemen aan het verkeerd als hij denkt dat zulke capriolen normaal zijn.
Maar die man had daar nooit moeten staan. Dat is ook verboden en daarmee veroorzaakte hij gevaar en hinder. Dat is heel erg relevant voor deze zaak.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:25 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Dat die kerel OOK een boete had moeten krijgen, maakt voor TS niks uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |