Dat geldt voor die auto net zo goed. Die gaat stilstaan op een rijbaan voor overig verkeer.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:01 schreef Zolderkamer het volgende:
Maakt dat iets uit? Als je niet geschikt bent om aan het verkeer deel te nemen op de manier zoals je doet, dan moet je dus een andere manier van vervoer kiezen
Je zult aansprakelijk gesteld worden, maar om artikel 5 erbij te halen is een beetje zinloos. Dat is alleen interessant als je aantoonbaar niet in staat zou zijn om het voertuig te besturen. Als je er even met je gedachten niet bij bent is dat helemaal niet aan de orde, tenzij er medische gronden zijn om te stellen dat jij structureel niet in staat bent om je aandacht bij het verkeer te houden. Zelfs als je met je arm in het gips in de auto een ongeluk veroorzaakt is het nog maar de vraag of artikel 5 op gaat, laat staan in een geval als deze.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee het houd in dat je je kop erbij moet houden.. Op een stilstaand object rijden geeft aan dat dat niet het geval was..
En daarmee is ie niet geschikt om deel te nemen aan het verkeer?quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:06 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat geldt voor die auto net zo goed. Die gaat stilstaan op een rijbaan voor overig verkeer.
Dat wat ik al helemaal in het begin van deze non-discussie heb gezegd: dat het niet uitmaakt waarom TS tegen die auto aanfietste.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja het kan gebeuren.
Wat wil je daar nu mee zeggen precies?
Dit is dus weer typisch de Nederlandse logica.quote:Op dinsdag 18 december 2018 06:49 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Helaas, het maakt niet uit wat de andere allemaal fout doet. Als jij een fout maakt, die hem of beiden benadeeld, ben jij de sjaak. Vergelijk het met iemand die van rechts komt, maar uit een straat waar hij niet mag rijden. Dan nog moet je hem voorrang geven.
Wellicht dat daarnaast diegene nog een boete krijgt voor zijn fout, maar dat ontslaat jou niet van jouw verantwoordelijkheid.
Ook al stond hij daar om een bankoverval te plegen, was het nog steeds jouw schuld.
Enorm veel fietsers zijn niet in staat om aan het verkeer deel te nemen.. ze hebben oordopjes in.. kijken niet op of om en steken geen hand uit, maar draaien gewoon plots af als ze groen krijgen bijv.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:06 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Je zult aansprakelijk gesteld worden, maar om artikel 5 erbij te halen is een beetje zinloos. Dat is alleen interessant als je aantoonbaar niet in staat zou zijn om het voertuig te besturen. Als je er even met je gedachten niet bij bent is dat helemaal niet aan de orde, tenzij er medische gronden zijn om te stellen dat jij structureel niet in staat bent om je aandacht bij het verkeer te houden. Zelfs als je met je arm in het gips in de auto een ongeluk veroorzaakt is het nog maar de vraag of artikel 5 op gaat, laat staan in een geval als deze.
Dat anderen ook fouten maken ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid. Gelukkig.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:11 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dit is dus weer typisch de Nederlandse logica.Lekker krom weer.
Maar die man heeft geen boete gekregen (wat hij wel had moeten krijgen). Dus waarom moet TS nu opeens wel gaan betalen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:12 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Dat anderen ook fouten maken ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid. Gelukkig.
Dat die kerel OOK een boete had moeten krijgen, maakt voor TS niks uit.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:24 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Maar die man heeft geen boete gekregen (wat hij wel had moeten krijgen). Dus waarom moet TS nu opeens wel gaan betalen.
Die man had daar in de 1e plaats nooit moeten staan. Hij veroorzaakte ook gevaar en hinder want fietsers kunnen er zo niet langs en moeten daardoor verplicht een stukje op de weg gaan fietsen om er langs te kunnen.
Dus die automobilist is dan ook niet geschikt om deel te nemen aan het verkeerd als hij denkt dat zulke capriolen normaal zijn.
Maar die man had daar nooit moeten staan. Dat is ook verboden en daarmee veroorzaakte hij gevaar en hinder. Dat is heel erg relevant voor deze zaak.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:25 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Dat die kerel OOK een boete had moeten krijgen, maakt voor TS niks uit.
Onder dat mom kun je ook prima LEGAAL iemand vermoorden, als hij maar iets doet wat wettelijk niet magquote:Op dinsdag 18 december 2018 12:27 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Maar die man had daar nooit moeten staan. Dat is ook verboden en daarmee veroorzaakte hij gevaar en hinder. Dat is heel erg relevant voor deze zaak.
Daaaaaag.
Laatst is er een onder een brandweer wagen gefietst die met sirenes en zwaailampen aan kwam gestormd. Nu voor het leven getekend omdat hij een koptelefoon op had....quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Enorm veel fietsers zijn niet in staat om aan het verkeer deel te nemen.. ze hebben oordopjes in.. kijken niet op of om en steken geen hand uit, maar draaien gewoon plots af als ze groen krijgen bijv.
Reden waarom ik laatst nog eentje ondersteboven reed.. ik moest rechtdoor, trek op, en hij fietst zo tegen me aan (en regelmatig kan ik anderen net ontwijken.. compleet van de wereld)
Je haalt er totaal iets anders bij nu.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:28 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Onder dat mom kun je ook prima LEGAAL iemand vermoorden, als hij maar iets doet wat wettelijk niet mag
For real? Dat je voorrang hebt wel niet zeggen dat je die ten alle tijden gewoon kan nemen he. Ook de brandweer mag niet zomaar iemand doodrijden.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Laatst is er een onder een brandweer wagen gefietst die met sirenes en zwaailampen aan kwam gestormd. Nu voor het leven getekend omdat hij een koptelefoon op had....
Maar dit is Nederland, dus de brandweerman die reed staat terecht omdat hij harder reed dan de richtlijn.
De fietser uiteraard niet voor het verzaken in voorrang verlenen aan een voorrangsvoertuig...
Tja ook de hulpdiensten hebben regeltjes..quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Laatst is er een onder een brandweer wagen gefietst die met sirenes en zwaailampen aan kwam gestormd. Nu voor het leven getekend omdat hij een koptelefoon op had....
Maar dit is Nederland, dus de brandweerman die reed staat terecht omdat hij harder reed dan de richtlijn.
De fietser uiteraard niet voor het verzaken in voorrang verlenen aan een voorrangsvoertuig...
Hij had wellicht een boete kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:24 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Maar die man heeft geen boete gekregen (wat hij wel had moeten krijgen). Dus waarom moet TS nu opeens wel gaan betalen.
Die man had daar in de 1e plaats nooit moeten staan. Hij veroorzaakte ook gevaar en hinder want fietsers kunnen er zo niet langs en moeten daardoor verplicht een stukje op de weg gaan fietsen om er langs te kunnen.
Dus die automobilist is dan ook niet geschikt om deel te nemen aan het verkeerd als hij denkt dat zulke capriolen normaal zijn.
Ik trek het naar het absurde om mijn punt te maken. Blijkbaar werkte de normale manier niet bij jou, dus vandaar dit voorbeeld.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:39 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Je haalt er totaal iets anders bij nu.
En trouwens...TS heeft dit niet eens expres gedaan. Maar die man heeft wel expres zijn auto stil gezet op het fietspad.
Als je niet oplet en wel deelneemt aan het verkeer dan is dat niet de fout van iets of iemand.. dat ligt in het geheel aan jezelf..quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:39 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Je haalt er totaal iets anders bij nu.
En trouwens...TS heeft dit niet eens expres gedaan. Maar die man heeft wel expres zijn auto stil gezet op het fietspad.
Je klopt, maar dat punt van jouw slaat helemaal nergens op dus doe dat maar gewoon niet.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:45 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik trek het naar het absurde om mijn punt te maken. Blijkbaar werkte de normale manier niet bij jou, dus vandaar dit voorbeeld.
Oke, maar datgene wat TS heeft gedaan maakt dan ook niks meer uit.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:45 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Maar nogmaals: Het maakt niet uit wat de ander fout heeft gedaan. TS was zelf fout, door tegen een stilstaande auto aan te fietsen.
Exact.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:45 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik trek het naar het absurde om mijn punt te maken. Blijkbaar werkte de normale manier niet bij jou, dus vandaar dit voorbeeld.
Maar nogmaals: Het maakt niet uit wat de ander fout heeft gedaan. TS was zelf fout, door tegen een stilstaande auto aan te fietsen.
Ja dat is het wel.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:45 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als je niet oplet en wel deelneemt aan het verkeer dan is dat niet de fout van iets of iemand
Het light aan beiden als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:45 schreef Zolderkamer het volgende:
dat ligt in het geheel aan jezelf..
Maar die mogen dat. Een automobilist mag dat dus niet. Klaar.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:45 schreef Zolderkamer het volgende:
Voor hetzelfde was er een wegafsluiting en knalde ie op wegwerkzaamheden, een vuilnisauto, of iets anders..
Lijkt me dan een civielrechtelijke zaak. In tegenstelling tot een boete voor de automobilist.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:49 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ja dat is het wel.
[..]
Het light aan beiden als je het mij vraagt.
[..]
Maar die mogen dat. Een automobilist mag dat dus niet. Klaar.
Waarom zou het aan iets liggen wat stilstaat...quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:49 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Ja dat is het wel.
[..]
Het light aan beiden als je het mij vraagt.
[..]
Maar die mogen dat. Een automobilist mag dat dus niet. Klaar.
Dat doet het wel. Jij beweert dat TS onschuldig is, omdat die auto daar niet had mogen staan. Zo kun je dus alle overtredingen/misdaden recht lullen, zolang ze maar begaat op iemand die ook een overtreding/misdaad begaat.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:47 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Je klopt, maar dat punt van jouw slaat helemaal nergens op dus doe dat maar gewoon niet.
Ja, daaag, zo werkt het dus niet in Nederland.quote:Oke, maar datgene wat TS heeft gedaan maakt dan ook niks meer uit.
Daaag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |