Hoe ga je reageren als iemand een fiets op de snelweg parkeert?quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:07 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En daarmee is ie niet geschikt om deel te nemen aan het verkeer?
Er had ook iets anders kunnen staan..
Er overheen/tegenaan rijden en zsm richting vluchtstrook manoeuvreren..quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:08 schreef nanuk het volgende:
[..]
Hoe ga je reageren als iemand een fiets op de snelweg parkeert?
En dan ga je die fiets vergoeden neem ik aan. Want die stond stil.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:10 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Er overheen/tegenaan rijden en zsm richting vluchtstrook manoeuvreren..
Maar ik geloof dat dat niet was wat je bedoelde..
Nee.. een fiets op de snelweg parkeren is eerder poging tot doodslag..quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:12 schreef nanuk het volgende:
[..]
En dan ga je die fiets vergoeden neem ik aan. Want die stond stil.
Die fiets zie je ook een paar honderd meter tevoren. Ik zie het verschil niet zo erg tussen deze situatie en die auto op een vrijliggend fietspad. In beide gevallen moet de bestuurder opletten en kunnen stoppen op de afstand die te overzien is.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:14 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee.. een fiets op de snelweg parkeren is eerder poging tot doodslag..
De fiets hoef je dus niet te vergoeden..
Ik zie het verschil wel.. en de wetgever ook...quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:18 schreef nanuk het volgende:
[..]
Die fiets zie je ook een paar honderd meter tevoren. Ik zie het verschil niet zo erg tussen deze situatie en die auto op een vrijliggend fietspad. In beide gevallen moet de bestuurder opletten en kunnen stoppen op de afstand die te overzien is.
TS is fout, en moet betalen. Zal zijn verzekering ook ongetwijfeld zeggen. Dat de ander een boete had kunnen krijgen doet daar niks aan af.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:18 schreef nanuk het volgende:
[..]
Die fiets zie je ook een paar honderd meter tevoren. Ik zie het verschil niet zo erg tussen deze situatie en die auto op een vrijliggend fietspad. In beide gevallen moet de bestuurder opletten en kunnen stoppen op de afstand die te overzien is.
Je ziet serieus het verschil niet tussen een fietser die 100 meter de tijd heeft om te anticiperen op een stilstaand object of een automobilist die met 130 km/h een paar seconden de tijd heeft om te anticiperen op een stilstaand object?quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:18 schreef nanuk het volgende:
[..]
Heb je ooit in een auto op de snelweg gereden? Tenzij die helemaal leeg is, kan een stilstaand object op de rijweg daar al heel snel onverwachts voor je opduiken. Totaal niet te vergelijken met op een fietspad fietsen waarop 100 meter verderop een auto staat geparkeerd.quote:Op dinsdag 18 december 2018 13:18 schreef nanuk het volgende:
[..]
Welke overtreding/misdaad heeft TS begaan dan?quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:51 schreef wolfjeamadeus het volgende:
zolang ze maar begaat op iemand die ook een overtreding/misdaad begaat.
Tegen een auto aanrijden.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Welke overtreding/misdaad heeft TS begaan dan?
Zo moeilijk is het toch allemaal niet? Gaat allemaal om de redelijkheid, of het te verwachten viel. Een auto op een fietspad is te verwachten.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:07 schreef nanuk het volgende:
Ben je schuldig als iemand een baksteen op een fietspad legt? Degene die 'm plaatst schuldig
Of een boomstammetje? Zelfde
Aan de andere kant ben je schuldig als je een vrachtwagen met knipperlicht op een snelweg stil zet? Als automobilist? Ja. Mag je redelijkerwijs verwachten
Of op een provinciale weg? Als automobilist? Ja. Mag je redelijkerwijs verwachten
Op een lokale weg? Als automobilist? Ja. Mag je redelijkerwijs verwachten
Dan mogen jullie nu op zoek waar de grens dan wel is. In principe zijn het namelijk wel vergelijkbare situaties waarbij precies de zelfde verkeersregels gelden. Ik snap ook wel dat er in de praktijk verschil is maar in alle gevallen gaat het om een moedwillig geplaatst object wat daar niet hoort te zijn.
Klopt, het is noch een overtreding, noch een misdaad. TS is het OM niet.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:11 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Tegen een auto aanrijden.
Zal vast niet officieel een overtreding zijn. Maar goed, dat maakt voor mijn verhaal ook niet uit.
Dan is jouw verwachting anders dan de mijne. Op een van de rijbaan gescheiden fietspad verwacht je geen geparkeerde auto. Als die auto zich normaal had gedragen was er geen schade geweest.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:21 schreef Carlos93 het volgende:
Een auto op een fietspad is te verwachten.
En dus rij je daar omheen maar tegenaan.. How hard can it be?quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:07 schreef nanuk het volgende:
Ik snap ook wel dat er in de praktijk verschil is maar in alle gevallen gaat het om een moedwillig geplaatst object wat daar niet hoort te zijn.
Ik zou je verwachtingspatroon dan maar snel aanpassen. Dat gebeurt toch regelmatig, dat een auto stilstaat op een aangrenzend fietspad.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:24 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dan is jouw verwachting anders dan de mijne. Op een van de rijbaan gescheiden fietspad verwacht je geen geparkeerde auto. Als die auto zich normaal had gedragen was er geen schade geweest.
Maar de discussie is toch een patstelling. Dus doei
Dat dat ook gewoon de regel is en automobilisten zich daar aan moeten houden klaar punt uit.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:51 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Waarom zou het aan iets liggen wat stilstaat...
En wat heeft het wel of niet mogen te maken met het feit dat de weg geblokkeerd is en TS schade heeft veroorzaakt?
Als deelnemer aan het verkeer is het jouw verantwoordelijkheid om op te letten dat je rijweg vrij begaanbaar is en dat je nergens tegenaan botst.quote:Op dinsdag 18 december 2018 14:24 schreef nanuk het volgende:
Op een van de rijbaan gescheiden fietspad verwacht je geen geparkeerde auto.
Dit.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:58 schreef Werkperd het volgende:
Gaat natuurlijk om de situatie en ligging. Is het een kaarsrechte weg waarop je de auto al van verte kon zien of kwam je net uit een bocht?
Mensen kunnen wel zeggen dat je niet tegen een stilstaand object moet botsen maar je gaat ook niet midden op een snelweg stoppen, je waarschuwingslichten aanzetten en rustig bellen. Tja de auto's die van achter komen moeten maar opletten..
Dat heb ik nooit beweerd. Geen woorden in de mond leggen.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:51 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Dat doet het wel. Jij beweert dat TS onschuldig is,
Als een bepaalde regel toch niet geld voor sommigen mensen dan is dat willekeur.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:51 schreef wolfjeamadeus het volgende:
omdat die auto daar niet had mogen staan. Zo kun je dus alle overtredingen/misdaden recht lullen, zolang ze maar begaat op iemand die ook een overtreding/misdaad begaat.
Als een bepaalde wettelijke regel toch niet zo relevant is (volgens jullie) fuck alles regels dan maar.quote:Op dinsdag 18 december 2018 12:51 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Ja, daaag, zo werkt het dus niet in Nederland.
Het is nu al je 2e keer "punt uit klaar"quote:Op dinsdag 18 december 2018 15:16 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Dat dat ook gewoon de regel is en automobilisten zich daar aan moeten houden klaar punt uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |