abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2018 @ 23:44:25 #201
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183673380
Zijn er nog andere potentiele tegenkandidaten dan Rees-Mogg en Johnson? Gove misschien weer en Leadsom?

edit: Sajid Javid en Amber Rudd worden genoemd.
  dinsdag 11 december 2018 @ 23:47:33 #202
38114 beantherio
pi_183673439
Druk overleg in nr. 10 momenteel blijkbaar. Ik kan geen tweets meer embedden maar https://twitter.com/bbclaurak/status/1072622026207178754
pi_183673465
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 23:47 schreef beantherio het volgende:
Druk overleg in nr. 10 momenteel blijkbaar. Ik kan geen tweets meer embedden maar https://twitter.com/bbclaurak/status/1072622026207178754
Het wordt een spannende dag morgen, dat is zeker
zie email 27 oktober
pi_183673480
De Vote of No Confidence gaat allereerst over de positie van May. Als May wint de stemming wint kunnen de conservatieven 1 jaar geen stemming meer doen. Pas wanneer May die verliest of zelf opstapt kunnen kunnen mps zich kandidaat stellen voor een leadership contest.
  woensdag 12 december 2018 @ 00:13:00 #205
38114 beantherio
pi_183673821
Luistertip. De leden van Brexit-podcast Remainiacs hielden gisteren, tijdens alle opzienbarende gebeurtenissen van de dag, een live-stream vanaf Leicester Square Theatre in Londen. Ik zit er nu naar te luisteren en het is erg grappig. De uitzending is in twee delen hier te vinden:

INDECISION DAY: Live and unedited at Leicester Square Theatre – Part One!
LIVE ON INDECISION DAY Part Two: Crystal Balls and Brexmas Presents
pi_183673835
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 23:38 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Op dezelfde manier waarop May gekozen is: via een interne verkiezing binnen de Tories. Volgens mij kan iedereen, of ieg elke MP, zich in principle kandidaat stellen. De vorige keer ging het relatief snel omdat May's laatste tegenstander zich terugtrok.

Edit: iets preciezer, van de Mail:

[..]

Dus als May weggestemd wordt gaan 100.000 leden (0.15% van de bevolking) de nieuwe PM bepalen? Raar systeem. In de tussentijd komt er dan dus een soort tussenpaus. Maar moet die nieuwe PM dan ook steun van het House krijgen? Nieuwe verkiezingen lijken me dan logischer.
pi_183673901
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 00:13 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dus als May weggestemd wordt gaan 100.000 leden (0.15% van de bevolking) de nieuwe PM bepalen? Raar systeem. In de tussentijd komt er dan dus een soort tussenpaus. Maar moet die nieuwe PM dan ook steun van het House krijgen? Nieuwe verkiezingen lijken me dan logischer.
Ja, maar eerst bepalen de mps binnen de partij de kandidaten totdat er 2 kandidaten overblijven waarna de leden mogen kiezen. Vorige keer waren dat May en Leadsom maar Leadsom trok zich terug. Binnen de contest stelde ook Gove zich kandidaat maar haalde de run off niet
pi_183673936
Ik vraag me wel af of die stemming niet bij voorbaat al kansloos is. Als je kijkt hoeveel moeite ze hadden on 48 brieven te verzamelen. Daar moeten er dan nog 103 bij in de vorm van tegenstemmen. En als vervolgens de halve Tory fractie zich kandidaat stelt en het VK weken stuurloos is, is de chaos natuurlijk helemaal compleet.
pi_183673957
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 00:13 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Nee, er komt geen tussenpaus. Nee, geen vote in de Commons nodig want per definitie hebben de Tories op het moment van zo'n verkiezing een meerderheid (althans, zo was het in het verleden toen het nog Labour, Tories en een paar independents/kleintjes waren). Ja, misschien raar vanuit Nederlandse optiek inderdaad. Maar het is ook raar hoe vaak er hier verschuivingen in het kabinet plaatsvinden, die zijn heel normaal. Het principe is dat de partij die de meerheid heeft de regering levert, en het is een interne partijaangelegenheid wie er dan in die regering zitten.
pi_183674044
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 00:22 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Nee, er komt geen tussenpaus. Nee, geen vote in de Commons nodig want per definitie hebben de Tories op het moment van zo'n verkiezing een meerderheid (althans, zo was het in het verleden toen het nog Labour, Tories en een paar independents/kleintjes waren). Ja, misschien raar vanuit Nederlandse optiek inderdaad. Maar het is ook raar hoe vaak er hier verschuivingen in het kabinet plaatsvinden, die zijn heel normaal. Het principe is dat de partij die de meerheid heeft de regering levert, en het is een interne partijaangelegenheid wie er dan in die regering zitten.
Maar wie is er dan PM in de periode tussen het opstappen van May en het kiezen van een nieuwe kandidaat? Kan best even duren.
pi_183674081
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 00:20 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik vraag me wel af of die stemming niet bij voorbaat al kansloos is. Als je kijkt hoeveel moeite ze hadden on 48 brieven te verzamelen. Daar moeten er dan nog 103 bij in de vorm van tegenstemmen. En als vervolgens de halve Tory fractie zich kandidaat stelt en het VK weken stuurloos is, is de chaos natuurlijk helemaal compleet.
Het is traditie dat indien de PM zo'n stemming niet ruim wint, dat de PM dan aftreedt. Bijv. honderd tegenstemmers zou al 'te veel' zijn. Maar dat is natuurlijk geen wet en May hoeft zich van die traditie in principe iets aan te trekken. Vraag is natuurlijk wel wat er dan nog over is van haar authoriteit in zo'n geval. Maar dat laatste is al honderd keer geopperd de afgelopen jaren natuurlijk.

Het verandert misschien het uitgangspunt van de EU wel een beetje. Als die inderdaad een no deal echt willen voorkomen, zijn ze misschien toch wel bereid toch nog eens naar de deal te kijken om te proberen May op de been te houden. oO<.
pi_183674111
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 00:31 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Het is traditie dat indien de PM zo'n stemming niet ruim wint, dat de PM dan aftreedt. Bijv. honderd tegenstemmers zou al 'te veel' zijn. Maar dat is natuurlijk geen wet en May hoeft zich van die traditie in principe iets aan te trekken. Vraag is natuurlijk wel wat er dan nog over is van haar authoriteit in zo'n geval. Maar dat laatste is al honderd keer geopperd de afgelopen jaren natuurlijk.

Het verandert misschien het uitgangspunt van de EU wel een beetje. Als die inderdaad een no deal echt willen voorkomen, zijn ze misschien toch wel bereid toch nog eens naar de deal te kijken om te proberen May op de been te houden. oO<.
Tsja, denk dat May niet zoveel op heeft met traditie en haar gezicht redden wat dat betreft. Als de situatie niet zo nijpend zou zijn geweest was ze waarschijnlijk al 15 keer opgestapt. Ze heeft ook het geluk dat er eigenlijk een duidelijke challenger ontbreekt.
pi_183674128
Hoe groot is eigenlijk de kans dat als bijvoorbeeld Boris Johnson wint of een andere hardere Brexiteer en aanstuurt op een harde brexit dat er dan een scheur komt in de conservatieve partij? Het is dan wel het perfecte moment voor Labour om dan een Vote of No Confidence te doen
pi_183674129
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 00:29 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Maar wie is er dan PM in de periode tussen het opstappen van May en het kiezen van een nieuwe kandidaat? Kan best even duren.
Zoals bij een formatie in NL, May blijft aan om 'op de winkel te passen'. Ze zou in principle geen politieke macht meer moeten hebben aangezien haar eigen partij haar heeft opgegeven. Maar ja, wie weet hoe dat zich houdt als de UK op een no deal afstevent. 8)7.
  woensdag 12 december 2018 @ 00:37:39 #215
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_183674169
https://twitter.com/Reuters/status/1072632288247234561
quote:
Threshold reached to trigger no confidence vote in PM May: BBC
  woensdag 12 december 2018 @ 00:44:08 #216
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183674252
quote:
Vooraf gezegd, strikt genomen heeft men natuurlijk gelijk dat ze geen vertrouwen hebben in deze voluit liegende politica. Echter, dit zijn de hardcore brexiteers, die zelf vol op het orgel aan het liegen zijn, dus de hypocritie is enorm, en het is hen niet daarom te doen.

Het lijkt me moeilijk anders te zien dan een stem voor of tegen de May-deal.
pi_183674262
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 00:34 schreef L3gend het volgende:
Hoe groot is eigenlijk de kans dat als bijvoorbeeld Boris Johnson wint of een andere hardere Brexiteer en aanstuurt op een harde brexit dat er dan een scheur komt in de conservatieve partij? Het is dan wel het perfecte moment voor Labour om dan een Vote of No Confidence te doen
Zeker niet onmogelijk dat Boris zou winnen, in de laatste poll op conservativehome.com (grass roots Tory site) van 4 december staat hij ruim bovenaan. Alleen zijn er regelmatig geluiden dat z'n collega's niet zo dol op hem zijn, vanwege z'n gedrag op BZ etc., dus voor Boris zou de moeiijkste fase wel eens de eerste ronden van zo'n verkiezing kunnen zijn waarin z'n collega's steeds een kandidaat wegstemmen tot er twee overblijven.
pi_183674402
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 00:44 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Zeker niet onmogelijk dat Boris zou winnen, in de laatste poll op conservativehome.com (grass roots Tory site) van 4 december staat hij ruim bovenaan. Alleen zijn er regelmatig geluiden dat z'n collega's niet zo dol op hem zijn, vanwege z'n gedrag op BZ etc., dus voor Boris zou de moeiijkste fase wel eens de eerste ronden van zo'n verkiezing kunnen zijn waarin z'n collega's steeds een kandidaat wegstemmen tot er twee overblijven.
De rode draad door het hele Brexitproces is dat Boris het hoogste woord heeft van de zijlijn maar wegrent zodra iemand hem vraagt verantwoordelijkheid te nemen. Vraag me af of hij het überhaupt zou willen.
pi_183674411
quote:
De EU-leiders werken op het oog mee. Donderdag bespreken ze op een ingelast Brexit-intermezzo Mays hulpkreet. Als zij valt, willen de Europese leiders het niet gedaan hebben. De EU wil May wel helpen, liet president Donald Tusk weten na zijn gesprek met May dinsdag in Brussel: „maar hoe?”

Maar intussen bereiden de EU-leiders zich ook voor op iets anders: een harde Brexit op 29 maart. Zonder akkoord over een overgangsregeling. En die optie kan de volgende dagen meer aandacht gaan krijgen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-maar-hoe-a3060321
pi_183674562
Is het eigenlijk denkbaar dat een Brexit helemaal niet komt? Dat GB realiseert dat het helemaal niet zo makkelijk is om eruit te stappen of dat GB een tweede referendum krijgt, of misschien dat GB zelf de handdoek in de ring gooit en met de staart tussen zijn benen zich toevoegt aan de EU zonder slag of stoot.

Ik hoorde dit een Europarlementariër zeggen namelijk.
  woensdag 12 december 2018 @ 02:29:14 #221
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183674753
Op reddit veel reacties dat Boris best veel kans maakt als May op moet stappen. Man man man je komt nooit van die kerel af he.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 12 december 2018 @ 02:29:42 #222
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183674756
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 01:36 schreef MakkieR het volgende:
Is het eigenlijk denkbaar dat een Brexit helemaal niet komt? Dat GB realiseert dat het helemaal niet zo makkelijk is om eruit te stappen of dat GB een tweede referendum krijgt, of misschien dat GB zelf de handdoek in de ring gooit en met de staart tussen zijn benen zich toevoegt aan de EU zonder slag of stoot.

Lijkt me de kleinste kans van alle opties
pi_183674767
quote:

Zeker denkbaar maar wel onwaarschijnlijk. Tenzij er een tweede referendum zou komen .
  woensdag 12 december 2018 @ 02:44:31 #224
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183674797
Ik lees nu dat het ook zou kunnen dat de koningin nog het hele parlement zou kunnen sluiten. De koningin zou zelfs een opvolger van May kunnen aanwijzen (dat is al eens eerder gebeurd)
pi_183674813
Vraag me ook weleens af wanneer het punt komt dat May persoonlijk zegt, Zoek het allemaal maar uit met je Brexit gezeik, ik kap er mee ........
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_183674814
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2018 02:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik lees nu dat het ook zou kunnen dat de koningin nog het hele parlement zou kunnen sluiten. De koningin zou zelfs een opvolger van May kunnen aanwijzen (dat is al eens eerder gebeurd)
Dat is wel een mooi beeld, die ouwe taaie die met de wandelstok zwaaiend al die mafketels uit de Commons klopt, op de stoel van Bercow gaat zitten en zegt 'En nou is het afgelopen met het geouwehoer!'. :D.
pi_183674820
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 02:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vraag me ook weleens af wanneer het punt komt dat May persoonlijk zegt, Zoek het allemaal maar uit met je Brexit gezeik, ik kap er mee ........
Dat komt niet meer, ze is nu zo ver gekomen en ze heeft zo vaak onder druk gestaan maar toch (onwaarschijnlijk) doorgezet dat ik me niet kan voorstellen dat ze ooit uit eigen beweging zou opstappen.
pi_183674825
quote:

quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2018 02:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Lijkt me de kleinste kans van alle opties
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 02:32 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Zeker denkbaar maar wel onwaarschijnlijk. Tenzij er een tweede referendum zou komen .
Ik denk dat de kans wel veel groter is geworden sinds de uitspraak van het Europese hof dat de Britten unilateraal kunnen stoppen met het proces. Als May verder in de problemen komt met die confidence vote enz., het land redelijk onbestuurd richting maart zou gaan en het duidelijk wordt dat de keus is tussen no deal of afbreken dan verwacht ik dat er wel erg veel druk vanuit de bevolking en belangengroepen gaat ontstaan om het af te breken. Wat mij niet helemaal duidelijk is op dit moment is of dat bij wijze van spreken een minuut voor 12 nog kan, en of het parlement hier het initiatief voor kan nemen of dat dat van de regering moet komen.
pi_183675242
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2018 02:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het parlement sluiten zou ondemocratisch zijn. Maar het lijkt me wel tijd voor staatsnoodrecht, dus een nieuwe PM zou ik niet verkeerd vinden.
Het blijven Britten he? Met hun koningin :')
zie email 27 oktober
pi_183675920
Terwijl links bij verdachten steeds nadrukkelijk zegt 'de verdachte', is de uitslag van de stemming over Brexit al helemaal bekend, May treedt af etc etc. Terwijl het toch objectiever zou zijn om te praten in termen van: als de uitslag van de stemming zo en zo is, maar nee hoor, alles staat al vast, de linkse pers weet helemaal hoe het zit zonder enig voorbehoud.

Conservatieven, blijf gewoon May steunen met deze mooie Brexit-oplossing en laat de pers een poepie ruiken!
pi_183675944
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 02:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
Volgend jaar gaat er toch iemand de zwarte piet krijgen, ongeacht welke beslissing het wordt. Maar er zal ook wel lof komen voor het doorzetten. Dus dan kan zij het beter afmaken.
pi_183675953
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 08:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Volgend jaar gaat er toch iemand de zwarte piet krijgen, ongeacht welke beslissing het wordt. Maar er zal ook wel lof komen voor het doorzetten. Dus dan kan zij het beter afmaken.
Die correspondenten hier voor Engeland zijn stuk voor stuk zwamkousen. De conservatieven zouden 'woest' zijn dat May de stemming een paar dagen heeft uitgesteld, wat een lulkoek allemaal.
  woensdag 12 december 2018 @ 08:54:58 #233
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183675956
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 08:51 schreef Loekie1 het volgende:
Terwijl links bij verdachten steeds nadrukkelijk zegt 'de verdachte', is de uitslag van de stemming over Brexit al helemaal bekend, May treedt af etc etc. Terwijl het toch objectiever zou zijn om te praten in termen van: als de uitslag van de stemming zo en zo is, maar nee hoor, alles staat al vast, de linkse pers weet helemaal hoe het zit zonder enig voorbehoud.

Conservatieven, blijf gewoon May steunen met deze mooie Brexit-oplossing en laat de pers een poepie ruiken!
Officieel nu bekend gemaakt dat er voldaan is aan de 48 letters.

https://www.reddit.com/r/(...)_enough_letters_for/

Ik denk dat May's laatste uurtjes geslagen zijn.

Edit: ik zie haar trouwens graag blijven. Voornamelijk omdat vrijwel elke opvolger erger is dan May. Moet er niet aan denken dat we straks elke keer Boris gaan zien...
pi_183675993
quote:
Britse premier May wankelt: vanavond vertrouwensstemming binnen haar eigen partij

Theresa May is mogelijk aan haar laatste uren bezig als premier van het Verenigd Koninkrijk. Binnen haar eigen partij, de Tories, is namelijk een motie van wantrouwen ingediend. Vanavond, tussen 19 en 21 uur, houdt haar fractie een vertrouwensstemming. Daarna zal meteen duidelijk zijn of May kan aanblijven als partijleider en premier.

Denny Baert
11 min
https://www.vrt.be/vrtnws(...)vertrouwensstemming/

quote:
Britse Conservatieven dwingen vertrouwensstemming over premier May af

Vandaag, 08:53

De Conservatieven in het Britse parlement zullen later vandaag stemmen over de positie van de Britse premier May. Er zijn zeker 48 brieven van parlementsleden van haar eigen partij die schrijven dat ze het vertrouwen willen opzeggen in de premier. De stemming is vanavond tussen 19.00 en 21.00 uur Nederlandse tijd.

Om een stemming over het vertrouwen in de premier af te dwingen moet 15 procent van de parlementsfractie zo'n stemming willen. Graham Brady, de voorzitter van het zogeheten Comité 1922, dat daarover gaat, zegt dat dat percentage is gehaald.

Om de vertrouwensstemming te overleven, moet Theresa May de steun hebben van zeker 158 Conservatieve parlementsleden. Ze kan ook besluiten om puur vanwege de afgedwongen stemming op te stappen.
https://nos.nl/artikel/22(...)-premier-may-af.html
Strong & Stable.

[ Bericht 12% gewijzigd door zakjapannertje op 12-12-2018 09:06:10 ]
pi_183676307
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 08:51 schreef Loekie1 het volgende:

Geef eens een paar linkjes van de 'linkse media' waar dat beweerd wordt?
pi_183676322
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2018 08:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Officieel nu bekend gemaakt dat er voldaan is aan de 48 letters.

https://www.reddit.com/r/(...)_enough_letters_for/

Ik denk dat May's laatste uurtjes geslagen zijn.

Edit: ik zie haar trouwens graag blijven. Voornamelijk omdat vrijwel elke opvolger erger is dan May. Moet er niet aan denken dat we straks elke keer Boris gaan zien...
Hm, waarom nu wel, die 48 letters, waarom een paar weekjes geleden niet? Een gokje? Niet geschoten is altijd mis? Of hebben de opstandelingen nu zoveel vertrouwen dat een meerderheid van hun collega's May weg gaan stemmen, dat ze het nu wel aandurven?
pi_183676370
quote:
11s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:27 schreef zakjapannertje het volgende:
Persconferentie May zodadelijk.
https://nos.nl/l/2263147
Toedeledokie Mrs May. :W :D
pi_183676374
quote:
:W ?
zie email 27 oktober
pi_183676378
quote:
Als die niet haar aftreden aankondigt vreet ik mijn schoen op.
  woensdag 12 december 2018 @ 09:30:48 #241
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183676391
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hm, waarom nu wel, die 48 letters, waarom een paar weekjes geleden niet? Een gokje? Niet geschoten is altijd mis? Of hebben de opstandelingen nu zoveel vertrouwen dat een meerderheid van hun collega's May weg gaan stemmen, dat ze het nu wel aandurven?
De vorige keer was er natuurlijk ook nog hoop. Nu heeft May de stemming uitgesteld en is ze op een zinloze bedeltocht door Europa aan het gaan. Er is eigenlijk geen kans meer dat ze nog met iets relevants komt.
  woensdag 12 december 2018 @ 09:34:55 #242
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183676460
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Mja, dat leek er zovaak op maar elke keer komt ze weer met een praatje over haar deal en hoe het echt de enige optie is :D Ben benieuwd....
pi_183676493
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mja, dat leek er zovaak op maar elke keer komt ze weer met een praatje over haar deal en hoe het echt de enige optie is :D
Het is wel een heel raar tijdstip voor een plotselinge ingelaste persconferentie. Wat anders kan ze te vertellen hebben dan haar aftreden?
pi_183676500
Ik vind een persconferentie een raar format als je je aftreden aankondigd. "Ik stop er dus mee, nog vragen?"
  woensdag 12 december 2018 @ 09:39:35 #245
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183676541
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 00:20 schreef westwoodblvd het volgende:
Het dilemma is dat als je niet tegen May stemt dat ze dan weer een jaar veilig zit. Dan riskeer je ook dat je bij vervroegde verkiezingen (niet geheel uitgesloten) met haar zit opgescheept en dat zien de meesten niet zitten. Dus veel MP's die geen brief hadden gestuurd worden nu gedwongen om die keuze eerder te maken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183676544
Ik denk dat ze gewoon weer alle aandacht gaat gebruiken om een punt te maken.
  woensdag 12 december 2018 @ 09:41:45 #247
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183676572
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 00:44 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Er schijnen behoorlijk veel kandidaten te zijn en de meeste MP's zijn niet dol op BJ. De kans is daarom groot dat hij niet bij de laatste twee zit waar uiteindelijk over wordt gestemd door de leden.
Mijn reisverslagen
pi_183676613

Odds bij Paddypower
pi_183676655
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:40 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik denk dat ze gewoon weer alle aandacht gaat gebruiken om een punt te maken.
Waarom nu? Die gaat echt haar aftreden afkondigen hoor, let maar op.
  woensdag 12 december 2018 @ 09:47:44 #251
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183676683
Ze moeten nu May vervangen door een echte Leave PM die zelf ook in Brexit gelooft en dan volle bak "no deal" voorbereiden in goed overleg met de EU.
Mijn reisverslagen
pi_183676692
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:47 schreef SeLang het volgende:
Ze moeten nu May vervangen door een echte Leave PM die zelf ook in Brexit gelooft en dan volle bak "no deal" voorbereiden in goed overleg met de EU.
Geef mij maar verkiezingen waarna Corbyn een nieuw referendum uitschrijft. *durf te dromen
  woensdag 12 december 2018 @ 09:49:30 #253
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183676713
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:44 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Odds bij Paddypower
Lees ik nou goed dat veel mensen denken dat er een hoge kans is op een 2e referendum?
  woensdag 12 december 2018 @ 09:50:04 #254
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183676723
Haha ja hoor, ze gaat er gewoon weer vol tegenaan volgens mij :D Dat mens is onvermoeibaar.
pi_183676750
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee, ze is een vechter... die gaat knokken
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 december 2018 @ 09:51:43 #256
284411 crew  heywoodu
pi_183676753
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Lees ik nou goed dat veel mensen denken dat er een hoge kans is op een 2e referendum?
De notering voor een tweede referendum bij die bookmaker is 1.72, wat neerkomt op iets minder dan 60% kans. Nou pakken ze vooral op dergelijke specials hele dikke marges, dus ze gaan wellicht uit van 40% kans of iets dergelijks. Als de noteringen omlaag gaan wordt erop ingezet en denken mensen dus dat het er mogelijk komt :P
  Moderator woensdag 12 december 2018 @ 09:51:56 #257
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_183676758
Ballen heeft ze wel. Dat moet je haar nageven.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_183676763
Ik zie ook geen reden waarom je zou gaan aftreden als 1/6 van de MP's je weg wil hebben. Laat iedereen vanavond maar stemmen, dan zien we weer verder.
pi_183676782
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee, ze is een vechter... die gaat knokken
Geen aftreden maar wel een wanhoopspoging om haar positie te redden.
  woensdag 12 december 2018 @ 09:53:34 #260
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183676784
LOL :D
  woensdag 12 december 2018 @ 09:53:34 #261
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_183676785
Well, that was pointless.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_183676790
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Oh ja :P
  woensdag 12 december 2018 @ 09:54:20 #263
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183676801
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat ONZ of GC een goede plek is voor de video waarin je je schoon opeet.
pi_183676806
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Niks wanhoopspoging.. gewoon strijdvaardig
  woensdag 12 december 2018 @ 09:54:45 #265
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_183676810
Heb nu al zin in de pmqs :)
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_183676821
Het is ook echt een ongekend dom idee om nu, op dit extreem precaire moment, een leadership election te gaan houden.
pi_183676822
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:53 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Oh ja :P
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
  woensdag 12 december 2018 @ 09:56:43 #268
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183676845
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Probleem is dat 'de kat' al 2 jaar in het nauw zit. Wat dan :D
pi_183676872
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:54 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja, verkeerd ingeschat van mij maar deze plotselinge ingelaste persconferentie, op dit tijdstip, over niks, toont meer haar zwakte dan haar sterkte.
  woensdag 12 december 2018 @ 10:00:06 #270
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_183676901
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ja, verkeerd ingeschat van mij maar deze plotselinge ingelaste persconferentie, op dit tijdstip, over niks, toont meer haar zwakte dan haar sterkte.
Daar ben ik het wel mee eens. Beetje onzinnig.
pi_183676986
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Gaat niet over niks, gaat erom dat ze laat zien dat ze strijdvaardig is en tussen neus en lippen door even laat vallen dat als Corbyn aan de macht komt dit de schuld van degene is die tegen haar stemmen. Tactisch goede zet dus
Corbyn is zo ongeveer de anti christ voor de conservatieven
  woensdag 12 december 2018 @ 10:05:41 #272
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_183677003
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Gaat niet over niks, gaat erom dat ze laat zien dat ze strijdvaardig is en tussen neus en lippen door even laat vallen dat als Corbyn aan de macht komt dit de schuld van degene is die tegen haar stemmen. Tactisch goede zet dus
Maar dat is echt totaal geen nieuws. Dit komt alleen maar drammerig over.
pi_183677027
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar dat is echt totaal geen nieuws. Dit komt alleen maar drammerig over.
Is gewoon een schoolvoorbeeld van politiek bedrijven
  woensdag 12 december 2018 @ 10:07:30 #274
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183677029
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:54 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het is tactiek. Ze signaleert in feite dat als ze met ook maar met één stem verschil wint ze niet aftreedt. Dat ontmoedigt mogelijk MP's om tegen haar te stemmen want er staat meer op het spel dan May alleen. Als ze wint maar met veel tegenstemmen verzwakt dat ook de regering, dus als je denkt dat ze het toch wel wint kun je beter niet tegen haar stemmen.
Mijn reisverslagen
  woensdag 12 december 2018 @ 10:07:37 #275
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_183677033
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Is gewoon een schoolvoorbeeld van politiek bedrijven
Yes. Badly.
pi_183677051
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Yes. Badly.
Nee, pretty good
pi_183677066
Zo doet ze dat toch de hele tijd? Ineens kondigt ze aan met een statement te komen. Iedereen in rep en roer. "Zou ze dan nu echt..?" Vervolgens staat ze raar en komt ze gewoon weer met dezelfde continu recyclelde oneliners. Keer op keer.
  woensdag 12 december 2018 @ 10:12:19 #278
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_183677128
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee, pretty good
Nee, slecht en wel hierom:

1. Iedereen (zeker bij de Torries) weet dit al. Dit komt slechts paniekerig over.

2. Laat me even iemand van de Reddit quoten die hetzelfde opviel:
quote:
I think she just made a tactical cock-up. She said that having a new leader would mean either an extension for renegotiation, or cancellation, of BrExit, showing that both are possible. So that means anyone who doesn't like the current deal, whether because they are Remain or want a new deal, will vote against her.
Ik wil hier nog even bij zeggen dat het natuurlijk lachwekkend is om te zeggen dat je dit voor 'het Volk' doet dat graag wil dat je 'get on with it' en ondertussen wel de stemming uitstellen.

[ Bericht 3% gewijzigd door DustPuppy op 12-12-2018 10:17:32 ]
pi_183677154
Vandaag blijft May dus in haar eigen land om voor haar premierschap te vechten. Geen ontmoeting met Varadkar en de voorzitter van de EU Kurz.
pi_183677163
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Don Quichot was ook strijdvaardig. Mooi voor haar dat ze ook zo strijdvaardig is maar op mij komt dit nog steeds over als een wanhoopsoffensief.
  woensdag 12 december 2018 @ 10:18:23 #281
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_183677251
Eens temeer blijkt dat Brexit helemaal niet draait om ‘het volk’ or ‘our country’, maar een schaamlap is om elkaar de tent uit te vechten en zelf Nr. 10 te betrekken.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 12 december 2018 @ 10:21:02 #282
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_183677294
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:18 schreef Szura het volgende:
Eens temeer blijkt dat Brexit helemaal niet draait om ‘het volk’ or ‘our country’, maar een schaamlap is om elkaar de tent uit te vechten en zelf Nr. 10 te betrekken.
uiteraard

En May de schuld geven van de mislukte Brexit
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_183677400
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:18 schreef Szura het volgende:
Toen ze begon over dat het houden van een onnodige stemming om de burgeroorlog binnen de Tories op te lossen nu niet in het nationale belang is proestte ik mijn koffie wel even uit, zeg.
pi_183677521
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Eet smakelijk!
pi_183677576
Wat is de verwachte uitkomst?
zie email 27 oktober
  woensdag 12 december 2018 @ 10:41:13 #287
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_183677590
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:40 schreef trein2000 het volgende:
Men verwacht dat May het wel overleeft.
pi_183677602
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

uiteraard

En May de schuld geven van de mislukte Brexit

Het mislukken van de uitvoering van de Brexit is dan ook haar schuld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183677604
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:41 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Men verwacht dat May het wel overleeft.
Wie is men?
zie email 27 oktober
  woensdag 12 december 2018 @ 10:45:36 #290
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_183677657
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

de Brexit is nog niet uitgevoerd en wordt mogelijk ook niet uitgevoerd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 12 december 2018 @ 10:46:28 #291
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_183677668
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee. 'Brexit' is de grootste scam uit de moderne politieke historie.
  woensdag 12 december 2018 @ 10:46:47 #292
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_183677675
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wie is men?
Dat is ongeveer de consensus die ik op internet tegenkom (inclusief de mijne). Maar goed, het kan raar lopen.
pi_183677742
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:36 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

Eet smakelijk!

Ik heb me vergist in het tijdstip, vanavond word ze afgezet.
pi_183677749
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:46 schreef Szura het volgende:

[..]

Nee. 'Brexit' is de grootste scam uit de moderne politieke historie.
Onzin. Je kunt het een onverstandige keuze vinden, maar May heeft zich van het begin af aan in een heel zwakke onderhandelingspositie laten dringen en de EU van het Brexit proces een afschrikkingsmiddel voor andere lidstaten laten maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 12 december 2018 @ 10:54:19 #295
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_183677796
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin. Je kunt het een onverstandige keuze vinden, maar May heeft zich van het begin af aan in een heel zwakke onderhandelingspositie laten dringen en de EU van het Brexit proces een afschrikkingsmiddel voor andere lidstaten laten maken.
Geen onzin. Vanaf het begin zijn er leugens voorgeschoteld en na 3 jaar weet nog altijd niemand wat Brexit precies is. Een scam.
  woensdag 12 december 2018 @ 10:55:04 #296
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183677811
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:46 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is ongeveer de consensus die ik op internet tegenkom (inclusief de mijne). Maar goed, het kan raar lopen.
ik lees toch meer 50/50. Het zal erom spannen. Wat iemand eerder zei klopt wel. Als May het overleeft mogen ze pas over een jaar weer stemmen. Dat kan mensen ervan overtuigen om toch maar tegen haar te stemmen.

Maar vergeet niet dat men ook nog het vertrouwen kan opzeggen in de hele overheid, niet alleen May. Labour zou dit bv kunnen doen. Maar dan moeten er nieuwe verkiezingen komen denk ik ? Dan zou de chaos echt compleet zijn.

Dus zelfs als May het overleeft is het gevaar voor haar nog niet geweken.
pi_183677831
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:40 schreef trein2000 het volgende:
De stemming is anoniem, dus men kan nu A zeggen op Twitter maar vanavond gewoon B doen. May heeft wel als voordeel dat het ontzettend snel gaat nu, er is bijna geen tijd om de tegenstem te organiseren.
pi_183677876
Wat had May nou eigenlijk te melden? Ze vertelde dat ze een rondje Europa had gedaan en aan iedere politicus die ze ontmoette verteld had dat ze bezorgd was. Gaat dat resultaat haar partij en parlement nu wel overtuigen :?
pi_183677889
Goh wat jammer voor jullie dat ze haar aftreden niet heeft bekendgemaakt. Ook zielig voor alle voorspellers van de linkse pers.
  woensdag 12 december 2018 @ 10:59:00 #300
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183677892
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 10:58 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat had May nou eigenlijk te melden? Ze vertelde dat ze een rondje Europa had gedaan en aan iedere politicus die ze ontmoette verteld had dat ze bezorgd was. Gaat dat resultaat haar partij en parlement nu wel overtuigen :?
Ze rekt tijd denk ik. Hopen dat door tijdsdruk uiteindelijk men toch voor haar deal stemt.

edit: voel vrij om een nieuw deel te openen ik ben te lui :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')