abonnement Unibet Coolblue
pi_183674081
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 00:20 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik vraag me wel af of die stemming niet bij voorbaat al kansloos is. Als je kijkt hoeveel moeite ze hadden on 48 brieven te verzamelen. Daar moeten er dan nog 103 bij in de vorm van tegenstemmen. En als vervolgens de halve Tory fractie zich kandidaat stelt en het VK weken stuurloos is, is de chaos natuurlijk helemaal compleet.
Het is traditie dat indien de PM zo'n stemming niet ruim wint, dat de PM dan aftreedt. Bijv. honderd tegenstemmers zou al 'te veel' zijn. Maar dat is natuurlijk geen wet en May hoeft zich van die traditie in principe iets aan te trekken. Vraag is natuurlijk wel wat er dan nog over is van haar authoriteit in zo'n geval. Maar dat laatste is al honderd keer geopperd de afgelopen jaren natuurlijk.

Het verandert misschien het uitgangspunt van de EU wel een beetje. Als die inderdaad een no deal echt willen voorkomen, zijn ze misschien toch wel bereid toch nog eens naar de deal te kijken om te proberen May op de been te houden. oO<.
pi_183674111
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 00:31 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Het is traditie dat indien de PM zo'n stemming niet ruim wint, dat de PM dan aftreedt. Bijv. honderd tegenstemmers zou al 'te veel' zijn. Maar dat is natuurlijk geen wet en May hoeft zich van die traditie in principe iets aan te trekken. Vraag is natuurlijk wel wat er dan nog over is van haar authoriteit in zo'n geval. Maar dat laatste is al honderd keer geopperd de afgelopen jaren natuurlijk.

Het verandert misschien het uitgangspunt van de EU wel een beetje. Als die inderdaad een no deal echt willen voorkomen, zijn ze misschien toch wel bereid toch nog eens naar de deal te kijken om te proberen May op de been te houden. oO<.
Tsja, denk dat May niet zoveel op heeft met traditie en haar gezicht redden wat dat betreft. Als de situatie niet zo nijpend zou zijn geweest was ze waarschijnlijk al 15 keer opgestapt. Ze heeft ook het geluk dat er eigenlijk een duidelijke challenger ontbreekt.
pi_183674128
Hoe groot is eigenlijk de kans dat als bijvoorbeeld Boris Johnson wint of een andere hardere Brexiteer en aanstuurt op een harde brexit dat er dan een scheur komt in de conservatieve partij? Het is dan wel het perfecte moment voor Labour om dan een Vote of No Confidence te doen
pi_183674129
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 00:29 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Maar wie is er dan PM in de periode tussen het opstappen van May en het kiezen van een nieuwe kandidaat? Kan best even duren.
Zoals bij een formatie in NL, May blijft aan om 'op de winkel te passen'. Ze zou in principle geen politieke macht meer moeten hebben aangezien haar eigen partij haar heeft opgegeven. Maar ja, wie weet hoe dat zich houdt als de UK op een no deal afstevent. 8)7.
  woensdag 12 december 2018 @ 00:37:39 #215
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_183674169
https://twitter.com/Reuters/status/1072632288247234561
quote:
Threshold reached to trigger no confidence vote in PM May: BBC
  woensdag 12 december 2018 @ 00:44:08 #216
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183674252
quote:
Vooraf gezegd, strikt genomen heeft men natuurlijk gelijk dat ze geen vertrouwen hebben in deze voluit liegende politica. Echter, dit zijn de hardcore brexiteers, die zelf vol op het orgel aan het liegen zijn, dus de hypocritie is enorm, en het is hen niet daarom te doen.

Het lijkt me moeilijk anders te zien dan een stem voor of tegen de May-deal.
pi_183674262
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 00:34 schreef L3gend het volgende:
Hoe groot is eigenlijk de kans dat als bijvoorbeeld Boris Johnson wint of een andere hardere Brexiteer en aanstuurt op een harde brexit dat er dan een scheur komt in de conservatieve partij? Het is dan wel het perfecte moment voor Labour om dan een Vote of No Confidence te doen
Zeker niet onmogelijk dat Boris zou winnen, in de laatste poll op conservativehome.com (grass roots Tory site) van 4 december staat hij ruim bovenaan. Alleen zijn er regelmatig geluiden dat z'n collega's niet zo dol op hem zijn, vanwege z'n gedrag op BZ etc., dus voor Boris zou de moeiijkste fase wel eens de eerste ronden van zo'n verkiezing kunnen zijn waarin z'n collega's steeds een kandidaat wegstemmen tot er twee overblijven.
pi_183674402
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 00:44 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Zeker niet onmogelijk dat Boris zou winnen, in de laatste poll op conservativehome.com (grass roots Tory site) van 4 december staat hij ruim bovenaan. Alleen zijn er regelmatig geluiden dat z'n collega's niet zo dol op hem zijn, vanwege z'n gedrag op BZ etc., dus voor Boris zou de moeiijkste fase wel eens de eerste ronden van zo'n verkiezing kunnen zijn waarin z'n collega's steeds een kandidaat wegstemmen tot er twee overblijven.
De rode draad door het hele Brexitproces is dat Boris het hoogste woord heeft van de zijlijn maar wegrent zodra iemand hem vraagt verantwoordelijkheid te nemen. Vraag me af of hij het überhaupt zou willen.
pi_183674411
quote:
De EU-leiders werken op het oog mee. Donderdag bespreken ze op een ingelast Brexit-intermezzo Mays hulpkreet. Als zij valt, willen de Europese leiders het niet gedaan hebben. De EU wil May wel helpen, liet president Donald Tusk weten na zijn gesprek met May dinsdag in Brussel: „maar hoe?”

Maar intussen bereiden de EU-leiders zich ook voor op iets anders: een harde Brexit op 29 maart. Zonder akkoord over een overgangsregeling. En die optie kan de volgende dagen meer aandacht gaan krijgen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-maar-hoe-a3060321
pi_183674562
Is het eigenlijk denkbaar dat een Brexit helemaal niet komt? Dat GB realiseert dat het helemaal niet zo makkelijk is om eruit te stappen of dat GB een tweede referendum krijgt, of misschien dat GB zelf de handdoek in de ring gooit en met de staart tussen zijn benen zich toevoegt aan de EU zonder slag of stoot.

Ik hoorde dit een Europarlementariėr zeggen namelijk.
  woensdag 12 december 2018 @ 02:29:14 #221
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183674753
Op reddit veel reacties dat Boris best veel kans maakt als May op moet stappen. Man man man je komt nooit van die kerel af he.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 12 december 2018 @ 02:29:42 #222
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183674756
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 01:36 schreef MakkieR het volgende:
Is het eigenlijk denkbaar dat een Brexit helemaal niet komt? Dat GB realiseert dat het helemaal niet zo makkelijk is om eruit te stappen of dat GB een tweede referendum krijgt, of misschien dat GB zelf de handdoek in de ring gooit en met de staart tussen zijn benen zich toevoegt aan de EU zonder slag of stoot.

Ik hoorde dit een Europarlementariėr zeggen namelijk.
Lijkt me de kleinste kans van alle opties
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_183674767
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 01:36 schreef MakkieR het volgende:
Is het eigenlijk denkbaar dat een Brexit helemaal niet komt? Dat GB realiseert dat het helemaal niet zo makkelijk is om eruit te stappen of dat GB een tweede referendum krijgt, of misschien dat GB zelf de handdoek in de ring gooit en met de staart tussen zijn benen zich toevoegt aan de EU zonder slag of stoot.

Ik hoorde dit een Europarlementariėr zeggen namelijk.
Zeker denkbaar maar wel onwaarschijnlijk. Tenzij er een tweede referendum zou komen .
  woensdag 12 december 2018 @ 02:44:31 #224
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183674797
Ik lees nu dat het ook zou kunnen dat de koningin nog het hele parlement zou kunnen sluiten. De koningin zou zelfs een opvolger van May kunnen aanwijzen (dat is al eens eerder gebeurd)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_183674813
Vraag me ook weleens af wanneer het punt komt dat May persoonlijk zegt, Zoek het allemaal maar uit met je Brexit gezeik, ik kap er mee ........
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_183674814
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2018 02:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik lees nu dat het ook zou kunnen dat de koningin nog het hele parlement zou kunnen sluiten. De koningin zou zelfs een opvolger van May kunnen aanwijzen (dat is al eens eerder gebeurd)
Dat is wel een mooi beeld, die ouwe taaie die met de wandelstok zwaaiend al die mafketels uit de Commons klopt, op de stoel van Bercow gaat zitten en zegt 'En nou is het afgelopen met het geouwehoer!'. :D.
pi_183674820
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 02:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vraag me ook weleens af wanneer het punt komt dat May persoonlijk zegt, Zoek het allemaal maar uit met je Brexit gezeik, ik kap er mee ........
Dat komt niet meer, ze is nu zo ver gekomen en ze heeft zo vaak onder druk gestaan maar toch (onwaarschijnlijk) doorgezet dat ik me niet kan voorstellen dat ze ooit uit eigen beweging zou opstappen.
pi_183674825
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 01:36 schreef MakkieR het volgende:
Is het eigenlijk denkbaar dat een Brexit helemaal niet komt? Dat GB realiseert dat het helemaal niet zo makkelijk is om eruit te stappen of dat GB een tweede referendum krijgt, of misschien dat GB zelf de handdoek in de ring gooit en met de staart tussen zijn benen zich toevoegt aan de EU zonder slag of stoot.

Ik hoorde dit een Europarlementariėr zeggen namelijk.
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2018 02:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Lijkt me de kleinste kans van alle opties
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 02:32 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Zeker denkbaar maar wel onwaarschijnlijk. Tenzij er een tweede referendum zou komen .
Ik denk dat de kans wel veel groter is geworden sinds de uitspraak van het Europese hof dat de Britten unilateraal kunnen stoppen met het proces. Als May verder in de problemen komt met die confidence vote enz., het land redelijk onbestuurd richting maart zou gaan en het duidelijk wordt dat de keus is tussen no deal of afbreken dan verwacht ik dat er wel erg veel druk vanuit de bevolking en belangengroepen gaat ontstaan om het af te breken. Wat mij niet helemaal duidelijk is op dit moment is of dat bij wijze van spreken een minuut voor 12 nog kan, en of het parlement hier het initiatief voor kan nemen of dat dat van de regering moet komen.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 december 2018 @ 07:04:59 #229
408813 crew  trein2000
pi_183675242
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2018 02:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik lees nu dat het ook zou kunnen dat de koningin nog het hele parlement zou kunnen sluiten. De koningin zou zelfs een opvolger van May kunnen aanwijzen (dat is al eens eerder gebeurd)
Het parlement sluiten zou ondemocratisch zijn. Maar het lijkt me wel tijd voor staatsnoodrecht, dus een nieuwe PM zou ik niet verkeerd vinden.
Het blijven Britten he? Met hun koningin :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183675920
Terwijl links bij verdachten steeds nadrukkelijk zegt 'de verdachte', is de uitslag van de stemming over Brexit al helemaal bekend, May treedt af etc etc. Terwijl het toch objectiever zou zijn om te praten in termen van: als de uitslag van de stemming zo en zo is, maar nee hoor, alles staat al vast, de linkse pers weet helemaal hoe het zit zonder enig voorbehoud.

Conservatieven, blijf gewoon May steunen met deze mooie Brexit-oplossing en laat de pers een poepie ruiken!
pi_183675944
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 02:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vraag me ook weleens af wanneer het punt komt dat May persoonlijk zegt, Zoek het allemaal maar uit met je Brexit gezeik, ik kap er mee ........
Volgend jaar gaat er toch iemand de zwarte piet krijgen, ongeacht welke beslissing het wordt. Maar er zal ook wel lof komen voor het doorzetten. Dus dan kan zij het beter afmaken.
pi_183675953
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 08:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Volgend jaar gaat er toch iemand de zwarte piet krijgen, ongeacht welke beslissing het wordt. Maar er zal ook wel lof komen voor het doorzetten. Dus dan kan zij het beter afmaken.
Die correspondenten hier voor Engeland zijn stuk voor stuk zwamkousen. De conservatieven zouden 'woest' zijn dat May de stemming een paar dagen heeft uitgesteld, wat een lulkoek allemaal.
  woensdag 12 december 2018 @ 08:54:58 #233
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183675956
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 08:51 schreef Loekie1 het volgende:
Terwijl links bij verdachten steeds nadrukkelijk zegt 'de verdachte', is de uitslag van de stemming over Brexit al helemaal bekend, May treedt af etc etc. Terwijl het toch objectiever zou zijn om te praten in termen van: als de uitslag van de stemming zo en zo is, maar nee hoor, alles staat al vast, de linkse pers weet helemaal hoe het zit zonder enig voorbehoud.

Conservatieven, blijf gewoon May steunen met deze mooie Brexit-oplossing en laat de pers een poepie ruiken!
Officieel nu bekend gemaakt dat er voldaan is aan de 48 letters.

https://www.reddit.com/r/(...)_enough_letters_for/

Ik denk dat May's laatste uurtjes geslagen zijn.

Edit: ik zie haar trouwens graag blijven. Voornamelijk omdat vrijwel elke opvolger erger is dan May. Moet er niet aan denken dat we straks elke keer Boris gaan zien...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_183675993
quote:
Britse premier May wankelt: vanavond vertrouwensstemming binnen haar eigen partij

Theresa May is mogelijk aan haar laatste uren bezig als premier van het Verenigd Koninkrijk. Binnen haar eigen partij, de Tories, is namelijk een motie van wantrouwen ingediend. Vanavond, tussen 19 en 21 uur, houdt haar fractie een vertrouwensstemming. Daarna zal meteen duidelijk zijn of May kan aanblijven als partijleider en premier.

Denny Baert
11 min
https://www.vrt.be/vrtnws(...)vertrouwensstemming/

quote:
Britse Conservatieven dwingen vertrouwensstemming over premier May af

Vandaag, 08:53

De Conservatieven in het Britse parlement zullen later vandaag stemmen over de positie van de Britse premier May. Er zijn zeker 48 brieven van parlementsleden van haar eigen partij die schrijven dat ze het vertrouwen willen opzeggen in de premier. De stemming is vanavond tussen 19.00 en 21.00 uur Nederlandse tijd.

Om een stemming over het vertrouwen in de premier af te dwingen moet 15 procent van de parlementsfractie zo'n stemming willen. Graham Brady, de voorzitter van het zogeheten Comité 1922, dat daarover gaat, zegt dat dat percentage is gehaald.

Om de vertrouwensstemming te overleven, moet Theresa May de steun hebben van zeker 158 Conservatieve parlementsleden. Ze kan ook besluiten om puur vanwege de afgedwongen stemming op te stappen.
https://nos.nl/artikel/22(...)-premier-may-af.html
Strong & Stable.

[ Bericht 12% gewijzigd door zakjapannertje op 12-12-2018 09:06:10 ]
pi_183676307
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 08:51 schreef Loekie1 het volgende:
Terwijl links bij verdachten steeds nadrukkelijk zegt 'de verdachte', is de uitslag van de stemming over Brexit al helemaal bekend, May treedt af etc etc. Terwijl het toch objectiever zou zijn om te praten in termen van: als de uitslag van de stemming zo en zo is, maar nee hoor, alles staat al vast, de linkse pers weet helemaal hoe het zit zonder enig voorbehoud.

Conservatieven, blijf gewoon May steunen met deze mooie Brexit-oplossing en laat de pers een poepie ruiken!
Geef eens een paar linkjes van de 'linkse media' waar dat beweerd wordt?
pi_183676322
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2018 08:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Officieel nu bekend gemaakt dat er voldaan is aan de 48 letters.

https://www.reddit.com/r/(...)_enough_letters_for/

Ik denk dat May's laatste uurtjes geslagen zijn.

Edit: ik zie haar trouwens graag blijven. Voornamelijk omdat vrijwel elke opvolger erger is dan May. Moet er niet aan denken dat we straks elke keer Boris gaan zien...
Hm, waarom nu wel, die 48 letters, waarom een paar weekjes geleden niet? Een gokje? Niet geschoten is altijd mis? Of hebben de opstandelingen nu zoveel vertrouwen dat een meerderheid van hun collega's May weg gaan stemmen, dat ze het nu wel aandurven?
pi_183676370
quote:
11s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:27 schreef zakjapannertje het volgende:
Persconferentie May zodadelijk.
https://nos.nl/l/2263147
Toedeledokie Mrs May. :W :D
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 december 2018 @ 09:29:26 #239
408813 crew  trein2000
pi_183676374
quote:
11s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:27 schreef zakjapannertje het volgende:
Persconferentie May zodadelijk.
https://nos.nl/l/2263147
:W ?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183676378
quote:
11s.gif Op woensdag 12 december 2018 09:27 schreef zakjapannertje het volgende:
Persconferentie May zodadelijk.
https://nos.nl/l/2263147
Als die niet haar aftreden aankondigt vreet ik mijn schoen op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')