Het wordt wel degelijk ook wereldwijd aangepakt en wat blijkt? Nederland blijft hopeloos achter in dat gebeuren.quote:Op maandag 10 december 2018 11:14 schreef Bloemkool het volgende:
Waarom wordt een probleem op wereldschaal niet als zodanig aangepakt?
Zoals Kapitein_Scheurbuik al aangeeft stelt Nederland niks voor in het geheel. We hoeven het ook niet erger te maken maar om krampachtig iedereen op kosten te jagen om een niet meetbare verbetering te kunnen halen is misschien ook wat overdreven.
Begin eens bij de grote industrieën waar je direct een duidelijk merkbaar verschil kan meten. Daar betalen we straks vanzelf voor want de kosten worden gewoon aan de consument doorberekend.
Als je werkelijk denkt dat CO2 het probleem is, dan moet je de inefficiente (en ook zwaar vervuilende kolencentrales in Polen, China, India, enz enz. aanpakken en niet de modernste kolencentrale sluiten. Het is volkomen idioterie om de komende 20 jaar 1000 miljard te investeren (lees te laten betalen door de burger) om CO2 te reduceren voor een bijdrage van 0,0007 gr temp dalingquote:Op maandag 10 december 2018 12:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het wordt wel degelijk ook wereldwijd aangepakt en wat blijkt? Nederland blijft hopeloos achter in dat gebeuren.
Bij de grote industrieen en op individueel niveau.
Of wat DL doet, kerncentrales sluiten en smerige bruinkool stoken en bossen de vernieling in helpenquote:Op maandag 10 december 2018 12:29 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als je werkelijk denkt dat CO2 het probleem is, dan moet je de inefficiente (en ook zwaar vervuilende kolencentrales in Polen, China, India, enz enz. aanpakken en niet de modernste kolencentrale sluiten. Het is volkomen idioterie om de komende 20 jaar 1000 miljard te investeren (lees te laten betalen door de burger) om CO2 te reduceren voor een bijdrage van 0,0007 gr temp daling
Niet alleen co2 is het probleem, enkel klimaatontkenners komen met die onzin.quote:Op maandag 10 december 2018 12:29 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als je werkelijk denkt dat CO2 het probleem is, dan moet je de inefficiente (en ook zwaar vervuilende kolencentrales in Polen, China, India, enz enz. aanpakken en niet de modernste kolencentrale sluiten. Het is volkomen idioterie om de komende 20 jaar 1000 miljard te investeren (lees te laten betalen door de burger) om CO2 te reduceren voor een bijdrage van 0,0007 gr temp daling
Alle vliegtuigen waarvoor jij geen ticket kocht bleven aan de grond?quote:Op maandag 10 december 2018 12:42 schreef Forbry het volgende:
Minder gevlogen: Ja, véél minder, maar slechts deels vanwege het milieu. Ik vind dat wel heel mooi meegenomen.
Ow, gaan ze netto minder uitstoten dan?quote:Op maandag 10 december 2018 12:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Niet alleen co2 is het probleem, enkel klimaatontkenners komen met die onzin.
En China en India doen een stuk meer dan wij doen. Dat is een ongemakkelijke waarheid.
Ze zijn veel groter, het is veel moeilijker voor hun, maar toch doen ze veel meer.
Zeker China zal ons compleet voorbij streven als we zo door blijven gaan. En ook India zal dat doen. Weg leidende functie voor de wereld. Weg voorlopersrol mbt innovatie.
Behalve dat we ons eigen leefmilieu verneuken en onze bijdrage in het algemene milieu verbeteren laten liggen zal dit ook stevige economische gevolgen hebben in de nabije toekomst.
Vanzelfsprekend.quote:Op maandag 10 december 2018 12:44 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Alle vliegtuigen waarvoor jij geen ticket kocht bleven aan de grond?
Waneer was jij voor het laatst in China? Ik vrij recent en ik kan je echt plechtig beloven dat wat daar per dag aan vervuiling het klimaat in gaat je compleet wit doet wegtrekken en iedere inspanning die wij hier in Nederland doen volstrekt overbodig maakt.quote:Op maandag 10 december 2018 12:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
En China en India doen een stuk meer dan wij doen. Dat is een ongemakkelijke waarheid.
Euhm ja.quote:Op maandag 10 december 2018 12:47 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ow, gaan ze netto minder uitstoten dan?
Volgens mij zetten ze vooral in op het terugdringen van fijnstof maar niet zozeer op CO2.quote:Op maandag 10 december 2018 12:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Euhm ja.
Daar zetten ze stevig op in namelijk. Ze zullen wel moeten aangezien de gevolgen van vervuiling ze nogal raken.
Dat ze niet ineens perfect zijn doet daar niets aan af. Op dit moment zijn er gewoonweg nog geen makkelijke en snelle oplossingen.
Lees je aub eens in. Die landen doen verdomd veel meer als Nederland. Hier schuift de overheid wat met cijfertjes, laat de burger meer betalen, maar doet vooral zo min mogelijk. Daar gebeurd er echt wat.
En dat zie je niet direct vandaag in die cijfertjes, maar gaat wel komen.
Ik zeg nergens dat ze niet groot zijn in vervuiling. Ik zeg dat ze daar wel prioriteit van aan het maken zijn.quote:Op maandag 10 december 2018 12:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waneer was jij voor het laatst in China? Ik vrij recent en ik kan je echt plechtig beloven dat wat daar per dag aan vervuiling het klimaat in gaat je compleet wit doet wegtrekken en iedere inspanning die wij hier in Nederland doen volstrekt overbodig maakt.
Uhm nee, de netto uitstoot gaat gewoon gigantisch omhoog, maar zij mogen dat omdat de relatieve uitstoot momenteel nog laag isquote:Op maandag 10 december 2018 12:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Euhm ja.
Daar zetten ze stevig op in namelijk. Ze zullen wel moeten aangezien de gevolgen van vervuiling ze nogal raken.
Dat ze niet ineens perfect zijn doet daar niets aan af. Op dit moment zijn er gewoonweg nog geen makkelijke en snelle oplossingen.
Lees je aub eens in. Die landen doen verdomd veel meer als Nederland. Hier schuift de overheid wat met cijfertjes, laat de burger meer betalen, maar doet vooral zo min mogelijk. Daar gebeurd er echt wat.
En dat zie je niet direct vandaag in die cijfertjes, maar gaat wel komen.
Dat volgens mij klopt alleen niet. Er wordt ook ingezet op co2.quote:Op maandag 10 december 2018 12:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Volgens mij zetten ze vooral in op het terugdringen van fijnstof maar niet zozeer op CO2.
Maar dan kun je niet stellen dat ze veel meer doen. Ze lopen daar zo ontzettend ver achter dat ze niet eens in staat zijn meer te doen. De gemiddelde Chinees verwarmt zijn huis nog met een kolenkachel.quote:Op maandag 10 december 2018 12:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ze niet groot zijn in vervuiling. Ik zeg dat ze daar wel prioriteit van aan het maken zijn.
De groene revolutie wordt het zelfs genoemd. Door nare noodzaak geboren trouwens.
Voor nu ja. Maar ze zetten wel degelijk in op een verlaging daarvan.quote:Op maandag 10 december 2018 12:56 schreef Faxie het volgende:
[..]
Uhm nee, de netto uitstoot gaat gewoon gigantisch omhoog, maar zij mogen dat omdat de relatieve uitstoot momenteel nog laag is![]()
Als je al gelooft in het CO2 verhaal, zou je toch ook wel moeten snappen dat de aarde weinig geeft om relatieve uitstoot.
De ontkenners bijten zich juist vast op oplossingen die er wél toe doen, zoals adaptatie ipv mitigatie. De rest heeft daar helemaal geen oren naar en staren zich blind op uitstoot.quote:Op maandag 10 december 2018 12:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat volgens mij klopt alleen niet. Er wordt ook ingezet op co2.
Maar zoals ik al zei, enkel de klimaatontkenners bijten zich enkel vast op co2. De rest snapt dat al dat andere ook essentieel is.
Ja propaganda is een bitch hequote:Op maandag 10 december 2018 12:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Voor nu ja. Maar ze zetten wel degelijk in op een verlaging daarvan.
En als je al geloofd in het co2 verhaal. Hoe treurig dit!
Ja omdat in China en India de lucht zo vuil is dat er miljoenen mensen sterven en je de lucht nieteens kon zien op een gemiddelde dag. De jaren ervoor hebben ze duizenden kolencentrales geopend waardoor ze met overcapaciteit zitten waardoor ze nu meer inzetten op zonne-energie.quote:Op maandag 10 december 2018 12:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Niet alleen co2 is het probleem, enkel klimaatontkenners komen met die onzin.
Ze zijn veel groter, het is veel moeilijker voor hun, maar toch doen ze veel meer.
Zeker China zal ons compleet voorbij streven als we zo door blijven gaan. En ook India zal dat doen. Weg leidende functie voor de wereld. Weg voorlopersrol mbt innovatie.
Behalve dat we ons eigen leefmilieu verneuken en onze bijdrage in het algemene milieu verbeteren laten liggen zal dit ook stevige economische gevolgen hebben in de nabije toekomst.
"Wat kost een druppel benzine?"quote:Op maandag 10 december 2018 12:15 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Je hoeft alleen maar aan te nemen wat de "klimaatwetenschappers" zeggen. Volgens hun warmt de aarde ongeveer 2 a 3 graden op door CO2 over ongeveer 50 jaar.
Als je het Nederlandse aandeel daarin uitrekent dan kom je tot 0,0007 als onze bijdrage.
Dat kan ik wel stellen omdat ze verdomd veel meer doen.quote:Op maandag 10 december 2018 12:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar dan kun je niet stellen dat ze veel meer doen. Ze lopen daar zo ontzettend ver achter dat ze niet eens in staat zijn meer te doen. De gemiddelde Chinees verwarmt zijn huis nog met een kolenkachel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |