abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183823982
;( Bleh Leintjeuh, dat is niet leuk... Gaan ze dan nog uitgebreider testen? Of krijg je sowieso een dieet? En wat voor/hoe groot zijn de risico's/gevolgen voor jou en voor je baby?
  woensdag 19 december 2018 @ 09:51:13 #206
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_183824024
Ik krijg trek van dit topic!

Net de afspraak gemaakt bij de HA voor de kinkhoest vaccinatie (booster). Deze krijg ik eind volgende week. Nou gaan wij volgende week aan de klus in huis... Dames die hem gehad hebben tijdens de zwangerschap, zijn jullie ziek / moe / misselijk geworden na de kinkhoest vaccinatie?
Ik word na de griepprik altijd flauw en naalden en ik gaan sowieso niet goed samen sinds ik zwanger ben. Hopelijk kan E of mijn schoonmoeder mee.
Normaal gesproken zijn naalden geen enkel probleem maar sinds ik zwanger ben moet ik er niks meer van hebben

Aaaarghhh Lein wat vervelend om te horen :-(.
pi_183824044
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 09:47 schreef elamanilo het volgende:
;( Bleh Leintjeuh, dat is niet leuk... Gaan ze dan nog uitgebreider testen? Of krijg je sowieso een dieet? En wat voor/hoe groot zijn de risico's/gevolgen voor jou en voor je baby?
Ik krijg een glucosemeter en moet een of meerdere keren per week voor en na elke maaltijd en voor t slapen mn bloedsuiker controleren. Voor zover ik in kan schatten (en als verpleegkundige denk ik een behoorlijk goeie inschatting te kunnen maken) zijn de gevolgen voor baby klein, kans op een grote baby is aanwezig. Mijn zus is eind november bevallen en zij had ook een afwijkende glucose tolerantietest. Maar ze is met 37-5 bevallen en neefje was 3300 gram.
Waarschijnlijk zal ik minder snelle koolhydraten moeten gebruiken, en meer langzame koolhydraten, niets wereldschokkends.
pi_183824074
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 09:53 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ik krijg een glucosemeter en moet een of meerdere keren per week voor en na elke maaltijd en voor t slapen mn bloedsuiker controleren. Voor zover ik in kan schatten (en als verpleegkundige denk ik een behoorlijk goeie inschatting te kunnen maken) zijn de gevolgen voor baby klein, kans op een grote baby is aanwezig. Mijn zus is eind november bevallen en zij had ook een afwijkende glucose tolerantietest. Maar ze is met 37-5 bevallen en neefje was 3300 gram.
Waarschijnlijk zal ik minder snelle koolhydraten moeten gebruiken, en meer langzame koolhydraten, niets wereldschokkends.
Ah gelukkig dat met kleine ingrepen er niet heel veel geks aan de hand is. Goed dat het zo in de gaten kan worden gehouden. :*
pi_183824132
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 09:51 schreef VenusFlyTrap het volgende:

Net de afspraak gemaakt bij de HA voor de kinkhoest vaccinatie (booster). Deze krijg ik eind volgende week. Nou gaan wij volgende week aan de klus in huis... Dames die hem gehad hebben tijdens de zwangerschap, zijn jullie ziek / moe / misselijk geworden na de kinkhoest vaccinatie?
Ik word na de griepprik altijd flauw en naalden en ik gaan sowieso niet goed samen sinds ik zwanger ben. Hopelijk kan E of mijn schoonmoeder mee.
Normaal gesproken zijn naalden geen enkel probleem maar sinds ik zwanger ben moet ik er niks meer van hebben
Kinkhoest vaccin staat hier ook nog op de planning, ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Iemand van plan om perineum-olie te gebruiken?
pi_183824248
Yes, ik heb de vorige zwangerschappen ook perineum-olie gebruikt. Dat beviel :') prima. Ik merkte echt dat het perineum soepeler werd door de massages. Ik ben beide keren ook in bad bevallen (wat ook mee helpt om je huid voor te bereiden/laten ontspannen) en ik heb beide keren geen scheuren oid gehad.

De eerste keer perineum masseren was trouwens best 'gek', ik kon er zelf niet goed (meer) bij, dus mijn lief deed het bij mij. En dat is toch vreemd om op zo'n intieme plek bezig te zijn met elkaar, zonder dat het seksueel is. Het is de eerste keren ook best gevoelig om het perineum soepeler te maken. Maar daarna waren we gewend en was het meer een ontspannen massage voor mij en intieme momenten samen om nog meer verbinding met elkaar te maken. Dus dat vond ik ook fijn, dat ik al veel meer lichamelijk open kon komen naar hem toe, want ik wilde hem ook graag dichtbij bij de bevalling en dat was meteen al een heel stuk minder gek of zo.

Ik heb nu olie die ook na de geboorte heel helend en verzachtend is voor het perineum/vagina/vulva. Dat heb ik nog niet eerder gebruikt, daar ben ik ook benieuwd naar, maar heb daarover alleen maar positieve dingen gehoord. Lijkt me fijn om na de bevalling ook weer contact te maken met die prachtige, heilig plek van mijn lichaam en het te kunnen verzachten.
pi_183824464
Ik was net bij de vlk, en durfde het aan om hartje te luisteren met de doptone, ben nu op de helft van de 18wk, dus kon wel goed nu dacht ik.
:') muhh mijn eigen hartslag is elke keer gewoon te overheersend om die kleine (overigens superbeweeglijke) te horen doorkomen. Zo jammer! Maar ik maak me geen zorgen meer, ik voel haar dagelijks goed bewegen.

Mijn vlk kon me voorlichting geven over de kinkhoestvaccinatie, maar ze hing zelf erg tussen de voor- en nadelen in.
Wel dacht ze dat als ik 'm zou laten zetten, dat 't kindje dan in de eerste maanden 1 dktp minder zou hoeven. Weten jullie daar iets van? Dat vind ik best aantrekkelijk klinken namelijk.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_183824465
Tot wanneer kun je die laatste olie gebruiken ela? Ik merk dat mijn knip nog best gevoelig is (een half jaar na de bevalling). Zou zoiets kunnen helpen denk je?
pi_183824478
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:29 schreef Aure het volgende:
Tot wanneer kun je die laatste olie gebruiken ela? Ik merk dat mijn knip nog best gevoelig is (een half jaar na de bevalling). Zou zoiets kunnen helpen denk je?
Als je het tijdens de zwangerschap kan gebruiken kan je het waarschijnlijk ook gewoon altijd gebruiken :)
  woensdag 19 december 2018 @ 10:36:30 #214
327807 Mariposas
יה&#14
pi_183824541
Heb je nu een andere vroedvrouw dan bij de eerste of tweede, ela? Bij de tweede had je er überhaupt geen, toch?

Wat balen dat je te hoog scoorde op je ogtt, leintjeuh. Hopelijk kan je het met wat aanpassingen in je voeding goed onder controle houden!
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_183824568
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:31 schreef pinquit het volgende:

[..]

Als je het tijdens de zwangerschap kan gebruiken kan je het waarschijnlijk ook gewoon altijd gebruiken :)
Da's waar :D ik vraag me eigenlijk vooral af of het nog zin zou hebben, maar da's waarschijnlijk ook gewoon een kwestie van uitproberen.
pi_183824579
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:39 schreef Aure het volgende:
Da's waar :D ik vraag me eigenlijk vooral af of het nog zin zou hebben, maar da's waarschijnlijk ook gewoon een kwestie van uitproberen.
Masseren kan nooit kwaad, denk ik.
pi_183824874
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 09:51 schreef VenusFlyTrap het volgende:

Aaaarghhh Lein wat vervelend om te horen :-(.
Ik heb nergens echt last van gehad. In m’n arm een klein beetje spierpijn als ik ‘m optilde, maar verder niet. En ik had de dag erna best wel last van m’n darmen en stoelgang maar da’s eigenlijk wel vaker tijdens m’n zwangerschap dus geen idee of ik dat aan de vaccinatie kan linken verder _O- geen koorts/pijn/misselijk verder.

En ik heb verder geen angst voor naalden, maar de vrouw bij de GGD had daar blijkbaar wel ervaringen mee dus die hield de naald heel consequent buiten mijn beeld ofzo :P Hopelijk heb jij iemand die ook zo meedenkt :*
  woensdag 19 december 2018 @ 11:08:07 #218
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_183824995
Lintje, dat is balen!

Hier een verhoogde kans op zwangerschapsdiabetes ivm overgewicht, dus ik ben al geīnstrueerd m'n koolhydraten over de dag te verdelen en een beetje normaal te doen. Heb ik laatst in 1 dag een heel pak sinaasappelsap opgedronken (zoeen die heel lang houdbaar is). Helemaal geen goed idee, maar wel hele goede herinneringen aan :@ :')
Denk dat ik eind januari zo'n test moet gaan doen.
pi_183825024
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:29 schreef pinquit het volgende:
Ik was net bij de vlk, en durfde het aan om hartje te luisteren met de doptone, ben nu op de helft van de 18wk, dus kon wel goed nu dacht ik.
:') muhh mijn eigen hartslag is elke keer gewoon te overheersend om die kleine (overigens superbeweeglijke) te horen doorkomen. Zo jammer! Maar ik maak me geen zorgen meer, ik voel haar dagelijks goed bewegen.

Mijn vlk kon me voorlichting geven over de kinkhoestvaccinatie, maar ze hing zelf erg tussen de voor- en nadelen in.
Wel dacht ze dat als ik 'm zou laten zetten, dat 't kindje dan in de eerste maanden 1 dktp minder zou hoeven. Weten jullie daar iets van? Dat vind ik best aantrekkelijk klinken namelijk.
Volgens mij is dat het advies inderdaad dat kindjes dan bij ik dacht bij 2 maanden nog geen dktp hoeven.
pi_183825036
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:29 schreef Aure het volgende:
Zeker kan dat nog steeds! Het is olie van amandel, johannesolie en calendula (uit m'n hoofd). Allemaal verzachtend en helend, je kunt het inderdaad zelfs op andere plekken gebruiken. :D

Ik stuur je even een DM :)
  woensdag 19 december 2018 @ 11:24:29 #221
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_183825205
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:59 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Ik heb nergens echt last van gehad. In m’n arm een klein beetje spierpijn als ik ‘m optilde, maar verder niet. En ik had de dag erna best wel last van m’n darmen en stoelgang maar da’s eigenlijk wel vaker tijdens m’n zwangerschap dus geen idee of ik dat aan de vaccinatie kan linken verder _O- geen koorts/pijn/misselijk verder.

En ik heb verder geen angst voor naalden, maar de vrouw bij de GGD had daar blijkbaar wel ervaringen mee dus die hield de naald heel consequent buiten mijn beeld ofzo :P Hopelijk heb jij iemand die ook zo meedenkt :*
Gelukkig! Zal het (proberen te) onthouden voor als het met mij zo ver is :-D
  woensdag 19 december 2018 @ 11:30:00 #222
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_183825273
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:09 schreef Cygne het volgende:

[..]

Volgens mij is dat het advies inderdaad dat kindjes dan bij ik dacht bij 2 maanden nog geen dktp hoeven.
Vaccinatieschema
Als je voor het Rijksvaccinatieprogramma kiest, kun je in het onderstaande vaccinatieschema zien wanneer jouw kind welke inentingen krijgt:
Binnen 48 uur
Hepatitis B vaccin als moeder tijdens zwangerschap Hepatitis B blijkt te hebben (sinds 1 augustus 2011)
2 maanden
DKTP-Hib-HepB en Pneu
3 maanden
DKTP-Hib-HepB
4 maanden
DKTP-Hip-HepB en Pneu
11 maanden
DKTP-Hip-HepB en Pneu
14 maanden
BMR en Men
4 jaar
DKTP
9 jaar
DTP en BMR
12 jaar
HPV (alleen meisjes)
Uitleg afkortingen
Hib = Haemophilus influenzae type b
HepB = Hepatitis B
Pneu = Pneumokokken
BMR = bof, mazelen en rodehond
Men = Meningokokken
DKTP = difterie, kinkhoest, tetanus en poliomyelitis
DTP = difterie, tetanus, poliomyelitis
HPV = Humaan papilloma virus

bron
pi_183825328
Ik heb echt nul last gehad van de kinkhoestvaccinatie. Ik dacht dat er eigenlijk ook praktisch geen nadelen aan zaten. Welke nadelen zag jouw vk dan, pinq?

Ik wist niet dat er dan een vaccinatie minder nodig is. Welp is vrijdag aan de beurt voor de tweede prik, ik ga eens googlen.
pi_183825695
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:33 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb echt nul last gehad van de kinkhoestvaccinatie. Ik dacht dat er eigenlijk ook praktisch geen nadelen aan zaten. Welke nadelen zag jouw vk dan, pinq?

Ik wist niet dat er dan een vaccinatie minder nodig is. Welp is vrijdag aan de beurt voor de tweede prik, ik ga eens googlen.
Nouja, 't gebruikelijke :P nooit getest op zwangere dames en babies, kans op koorts bij de zwangere, waardoor bij langdurige koorts kans op vroeggeboorte, yadayadayada.
Beetje gelijk aan de nadelen van vaccinaties over 't algemeen. Voordelen wegen altijd zwaarder voor mij, maar het blijft me toch aan het denken zetten.
pi_183826342
Sowieso wordt de kinkhoestvaccinatie voor zwangeren volgend jaar waarschijnlijk standaard ingevoerd: https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-kinkhoest-a3061038
En dan hoeven de baby’s van gevaccineerde moederd 1 prik minder.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_183826704
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 09:28 schreef elamanilo het volgende:
Zelf ben ik pas met 16 weken voor de eerste keer naar de vroedvrouw gegaan. En in januari ga ik voor de tweede keer. Ik mag de afspraken bij haar maken zoals voor mij het fijnst is, ik hoef me niet te houden aan de standaard elke maand als ik dat niet wil. Het mag vaker of minder vaak. EN de afspraken zijn ruim, 1 tot 1,5 uur per keer. Dus alle tijd om alles rustig te bespreken en zo. O+

Het is wel jammer dat je zo weinig begeleiding krijgt als je daar wel behoefte aan hebt, douche-eendje... Maar kon je niet op eigen initiatief al een afspraak bij de verloskundige maken? Om alvast kennis te maken en net die extra begeleiding te krijgen waar je wel behoefte aan had? Jouw lijf, jouw zwangerschap toch?!
Ik gaf met de 7 weken echo aan dat ik al een afspraak had bij de verloskundige maar er werd mij duidelijk gemaakt dat dat dus echt NIET de bedoeling was. Toen heb ik gelijk al aangegeven dat dat nooit gemeld is in de gesprekken vooraf, net zoals dat ook niet gemeld was dat ik moest bellen bij een positieve zwangerschapstest en ik de informatie nogal summier vond. Wellicht dat ik er t.z.t. nog wel wat mee ga doen, maar voor nu wil ik gewoon lekker zwanger zijn O+
Het is niet eens zozeer mijn behoefte aan begeleiding en zorg, maar voorkomen is beter dan genezen. Als je pas bij 13+ weken naar de verloskundige kan en je weet vanaf je NOD al dat je zwanger bent, kan een screening op levensstijl e.d. wel nuttig zijn, vooral in het prille begin. En dan niet zozeer alleen voor mij, maar ook voor alle andere vrouwen in een traject. Ik heb het geluk dat ik best veel weet, maar dat is lang niet voor iedereen zo. En wellicht ben ik zelf wat kritischer omdat ik ook in de zorg werk, maar ach :+
Net zoals dat ik bij jou ook volledig snap dat je pas met 16 weken naar de verloskundige gaat: je hebt dit al een paar keer gedaan, je weet wat je kunt verwachten. Maar ik denk wel dat als je voor het eerst zwanger bent, en met name na een traject, de zorg wel beter kan in dit ziekenhuis.

Maar gisteren een heel fijn gesprek gehad bij de verloskundige, heb daar 5 kwartier gezeten en voelde mij erg op mijn gemak. Dus dat zit wel goed.

En ik las wat over de glucosetest, mij is ook geadviseerd om hem te doen. Vanwege overgewicht, ze gaf aan dat pcos ook geen indicator meer is.
pi_183831711
quote:
14s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:01 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik gaf met de 7 weken echo aan dat ik al een afspraak had bij de verloskundige maar er werd mij duidelijk gemaakt dat dat dus echt NIET de bedoeling was. Toen heb ik gelijk al aangegeven dat dat nooit gemeld is in de gesprekken vooraf, net zoals dat ook niet gemeld was dat ik moest bellen bij een positieve zwangerschapstest en ik de informatie nogal summier vond. Wellicht dat ik er t.z.t. nog wel wat mee ga doen, maar voor nu wil ik gewoon lekker zwanger zijn O+
Het is niet eens zozeer mijn behoefte aan begeleiding en zorg, maar voorkomen is beter dan genezen. Als je pas bij 13+ weken naar de verloskundige kan en je weet vanaf je NOD al dat je zwanger bent, kan een screening op levensstijl e.d. wel nuttig zijn, vooral in het prille begin. En dan niet zozeer alleen voor mij, maar ook voor alle andere vrouwen in een traject. Ik heb het geluk dat ik best veel weet, maar dat is lang niet voor iedereen zo. En wellicht ben ik zelf wat kritischer omdat ik ook in de zorg werk, maar ach :+
Net zoals dat ik bij jou ook volledig snap dat je pas met 16 weken naar de verloskundige gaat: je hebt dit al een paar keer gedaan, je weet wat je kunt verwachten. Maar ik denk wel dat als je voor het eerst zwanger bent, en met name na een traject, de zorg wel beter kan in dit ziekenhuis.

Maar gisteren een heel fijn gesprek gehad bij de verloskundige, heb daar 5 kwartier gezeten en voelde mij erg op mijn gemak. Dus dat zit wel goed.

En ik las wat over de glucosetest, mij is ook geadviseerd om hem te doen. Vanwege overgewicht, ze gaf aan dat pcos ook geen indicator meer is.
Hmm, gek ja! Goed dat je er achteraan zit, samen met de verloskundige ook, want je hebt helemaal gelijk dat het vreemd is dat er zo weinig aandacht is voor vrouwen in dit traject daar!

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt en ik hoop dat het voor de vrouwen na jou beter geregeld kan gaan worden! :*
pi_183835792
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 11:30 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Vaccinatieschema
Als je voor het Rijksvaccinatieprogramma kiest, kun je in het onderstaande vaccinatieschema zien wanneer jouw kind welke inentingen krijgt:
Binnen 48 uur
Hepatitis B vaccin als moeder tijdens zwangerschap Hepatitis B blijkt te hebben (sinds 1 augustus 2011)
2 maanden
DKTP-Hib-HepB en Pneu
3 maanden
DKTP-Hib-HepB
4 maanden
DKTP-Hip-HepB en Pneu
11 maanden
DKTP-Hip-HepB en Pneu
14 maanden
BMR en Men
4 jaar
DKTP
9 jaar
DTP en BMR
12 jaar
HPV (alleen meisjes)
Uitleg afkortingen
Hib = Haemophilus influenzae type b
HepB = Hepatitis B
Pneu = Pneumokokken
BMR = bof, mazelen en rodehond
Men = Meningokokken
DKTP = difterie, kinkhoest, tetanus en poliomyelitis
DTP = difterie, tetanus, poliomyelitis
HPV = Humaan papilloma virus

bron
quote:
Kinkhoest is vooral gevaarlijk voor jonge zuigelingen. Vanaf eind 2019 krijgen vrouwen tijdens de zwangerschap een kinkhoestprik aangeboden. Hierdoor zijn baby’s vanaf de geboorte tegen deze ziekte beschermd. De Gezondheidsraad concludeert nu dat deze baby’s met een alternatief vaccinatieschema – twee vaccinaties op de leeftijd van 3 en 5 maanden – net zo goed beschermd zijn als baby’s die het huidige schema volgen. Bij het huidige schema worden baby’s 3 keer ingeënt, namelijk op de leeftijd van ongeveer 2, 3 en 4 maanden.
https://rijksvaccinatiepr(...)estvaccinatie-moeder
  Moderator woensdag 19 december 2018 @ 19:52:40 #229
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_183837138
Gisteravond een informatiebijeenkomst gehad waarin deze vaccinatie ook werd genoemd. Moeten we nog even over nadenken.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_183837872
Ik vond het ook bijzonder dat de VK er he-le-maal niets over zei, maar toen ik er naar vroeg wel zei dat ze dat heel erg aanraaden. In de wachtkamer nog gekeken, maar daar hingen ook geen folders of posters, alleen naast de telefoniste hing nog een poster van de GGD met telefoonnummer, maar thats it :')

Ik snap dat het ieder z’n eigen keuze is in deze, maar ik weet ook dat er veel zwangere vrouwen zijn die er gewoon niets van afweten, als de VK het dan al niet meldt.. Benieuwd of daar ook een reden voor is.
  Moderator woensdag 19 december 2018 @ 20:54:33 #231
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_183839624
Ze gaven idd aan het nog niet te promoten maar als we er om vroegen, we het gewoon konden krijgen als we willen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Peejtur op 19-12-2018 22:15:40 ]
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_183840526
Nee, maar ik vind promoten wel iets anders dan op de hoogte stellen van de mogelijkheid :P
  woensdag 19 december 2018 @ 22:00:47 #233
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183842192
Ja hier dus een zwangere die niets wist van deze mogelijkheid.
Hopelijk onthou ik het voor Mn volgende afspraak.
Vrijdag ‘20’ weken echo (18 pas) ivm aankomende feestdagen en vakanties.
Maandag een gewone afspraak voor napraten / over mezelf. Vrijdag gaat Mn moeder mee en ik wil niet over ongemakken praten waar zij bij is.

Doptone.
Hier is het hartje al heel goed te horen en ook al vrij snel. Zelfs met een angelsound. Ik ben super nuchter en realiseer me de negatieve kanten er van, maar voor die 3 x dat ik nu geluisterd heb vond ik het toch wel érg fijn.

Vandaag weer veel steken in Mn rechterzijde. Ben echt blij als ik vakantie heb en weer rustig aan kan doen.
Zonder hoop geen leven.
pi_183843166
Ik kreeg bij mijn afspraak rond de 14 weken uitgebreid voorlichting over de vaccinatie en een folder over het hoe en wat. Ik verwacht dat het bij de volgende afspraak weer ter sprake komt omdat het in januari aan iedere zwangere wordt aangeboden.
pi_183843237
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:27 schreef Cholula het volgende:
Ik kreeg bij mijn afspraak rond de 14 weken uitgebreid voorlichting over de vaccinatie en een folder over het hoe en wat. Ik verwacht dat het bij de volgende afspraak weer ter sprake komt omdat het in januari aan iedere zwangere wordt aangeboden.
Ow in januari al, dat scheelt. Ik las laatst nog ergens vanaf juli volgend jaar.
  woensdag 19 december 2018 @ 22:29:26 #236
327807 Mariposas
יה&#14
pi_183843250
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:27 schreef Cholula het volgende:
Volgens mij eind 2019 pas?
pi_183843276
Kijk, daar is mijn zwangerschapsbrein weer. Klok, klepel....

Ho, wacht! Ik had het wel ergens gelezen. https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-kinkhoest-a3061038
pi_183843675
Ik kende de kinkhoestvaccinatie van hier (hoi mignonne :W ) en heb het naar aanleiding daarvan zelf ter sprake gebracht in mijn Centering Pregnancy groep. Uiteindelijk heeft daardoor bijna de hele groep zich in laten enten. De verloskundige (en later ook mijn huisarts) gaven wel aan voorstander te zijn, maar ik weet niet of het langs zou zijn gekomen als ik er niet zelf over begonnen was.
pi_183844653
Even een tegengeluid, in een gerenommeerd tijdschrift, recente publicatie. Het komt er op neer dat er onvoldoende bewijs is voor minder (ernstige) infecties bij zuigelingen, maar mogelijk wel minder effectieve respons van de zuigeling op de eigen vaccinaties.

Bron: Geneesmiddelen Bulletin
https://www.ge-bu.nl/arti(...)oor-zwangere-vrouwen
pi_183845696
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 23:13 schreef Mrs.Peel het volgende:
Even een tegengeluid, in een gerenommeerd tijdschrift, recente publicatie. Het komt er op neer dat er onvoldoende bewijs is voor minder (ernstige) infecties bij zuigelingen, maar mogelijk wel minder effectieve respons van de zuigeling op de eigen vaccinaties.

Bron: Geneesmiddelen Bulletin
https://www.ge-bu.nl/arti(...)oor-zwangere-vrouwen
Inderdaad ook iets om over na te denken. Ik vind het jammer dat er geen cijfers zijn over de omgevingsfactoren van de sterfgevallen. Mag dat niet of is daar in dit geval geen specifieke reden? Ik ben niet bekend met medisch onderzoek.
pi_183845939
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 23:46 schreef Cholula het volgende:

[..]

Inderdaad ook iets om over na te denken. Ik vind het jammer dat er geen cijfers zijn over de omgevingsfactoren van de sterfgevallen. Mag dat niet of is daar in dit geval geen specifieke reden? Ik ben niet bekend met medisch onderzoek.
Ik heb zelf niet de geciteerde literatuur gelezen, mogelijk dat daar wat meer achtergrond in staat.
pi_183848794
34 weken *O*
pi_183849092
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 23:56 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Ik heb zelf niet de geciteerde literatuur gelezen, mogelijk dat daar wat meer achtergrond in staat.
In deze publicatie stond dat er geen uitspraken gedaan konden worden over omgevingsfactoren als gezondheid en vaccinatiegraad. Aan de andere kant, kun je een conclusie met zo weinig sterfgevallen onder de twee maanden?

Krijgertje 34 weken!!! Ben je al bijna met verlof?
pi_183849156
Bedankt Cygne :-)

Vandaag alweer 27 weken, wat gaat de tijd toch snel. Vannacht heeft buik meneer flink zitten feesten. Ze zeggen dat babies geen dag/nacht ritme hebben maar het was toevallig wel precies op de tijd dat normaal gesproken mijn wekker gaat.
Vandaag lekker rustig aan, eerste dag van mijn kerst vakantie
  donderdag 20 december 2018 @ 08:34:37 #245
327807 Mariposas
יה&#14
pi_183849201
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:30 schreef Cholula het volgende:
Kijk, daar is mijn zwangerschapsbrein weer. Klok, klepel....

Ho, wacht! Ik had het wel ergens gelezen. https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-kinkhoest-a3061038
Hmm, wat tegenstrijdig. Volgens een actueel bericht van het RIVM is de verwachting dat in het najaar van 2019 gestart wordt met vaccineren van zwangeren.
https://www.rivm.nl/kinkh(...)oor-zwangere-vrouwen
pi_183849517
Morgen is m’n laatste dag *O* Vandaag werk ik thuis om m’n lijf nog een beetje te sparen :') vanavond kerstviering van kleuter in de kerk en morgenavond nog kerstuitje met collega’s dus ik denk lekker even niet aan hoe druk het nog is vandaag en morgen lalala, vanaf zaterdag twee weken met kleuter uitslapen O+
  donderdag 20 december 2018 @ 19:18:21 #247
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183860268
Wauw! Vandaag was baby echt ontzettend druk in Mn buik. Ik zei tegen Mn man: als je het nu niet voelt snap ik het ook niet meer.
Hij legt zn hand op Mn buik: rust in de buik.
Net toen hij hem eraf wilde halen zegt hij: JAA! Dat toch?!!
Echt gaaf. Hopelijk blijft dit vaak zo. Hoe veel last ik er ook van kan hebben het maakt het bonden zo veel makkelijker.
Morgen Mn 20 weken echo en ik ben nerveeeeeus
Zonder hoop geen leven.
pi_183860520
Wooow Sisu wat gaaf dat je man hem nu al voelt O+
  donderdag 20 december 2018 @ 21:01:04 #249
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183862369
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:35 schreef pinquit het volgende:
Wooow Sisu wat gaaf dat je man hem nu al voelt O+
Bij nader inzien zou het ook gas geweest kunnen zijn want ben al driehonderdzeventien keer naar de wc gerend vanavond .. hmm..
Zonder hoop geen leven.
pi_183862409
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 21:01 schreef Sisu het volgende:

[..]

Bij nader inzien zou het ook gas geweest kunnen zijn want ben al driehonderdzeventien keer naar de wc gerend vanavond .. hmm..
Ook fijn om met je man te delen lijkt me zo :P :D
  vrijdag 21 december 2018 @ 03:59:25 #251
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183868891
Haha ja. De dingen die je met elkaar deelt wanneer je zwanger bent.. eigenlijk een wonder dat het met zo veel relaties goed blijft gaan ;)

Zeker met al mijn geklaag. ‘Oh R, ik heb geen goede dag vandaag’
Man: hoofdpijn, buikpijn, duizelig en misselijk?
-insert nors gezicht-
Zonder hoop geen leven.
  vrijdag 21 december 2018 @ 15:23:17 #252
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183876300
Blegh, ik zit al drie dagen ziek thuis. Ik heb geen idee of het zwangerschapskwalen zijn of gewoon de griep, maar ik hoop niet dat dit nog lang aanhoudt. Ik ben zo zwak dat ik al moet bijkomen van de trap op lopen.

Maar n tip tegen misselijkheid: misosoep :Y :9
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_183877032
Beterschap Mellow :+ Hopelijk een griepje en is het straks over. Al kon ik in het begin ook geen trappen meer beklimmen zonder bij te moeten komen :') nog steeds niet trouwens ;(

Nog een uurtje en ik heb verlof *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183877114
Je immuunsysteem wordt beīnvloed door de zwangerschap, Mellow. Als het net zo zou werken als normaal, is er een kans dat je lichaam de baby afstoot. Dus het heeft een goede reden. Ik was in het begin ruim twee weken flink verkouden.. het hoort er bij dus.

Lein in dit topic *O*

Ik ben wel van plan de kinkhoestvaccinatie te nemen tijdens de zwangerschap. Verloskundige gaf ons er uitleg over toen we er naar vroegen en stond er wel positief tegenover.

Ik heb net enorm veel informatie gelezen over badbevallingen. Op een website voor 'evidence-based water birth' staat netjes uitgewerkt welke onderzoeken er naar gedaan zijn en wat de uitkomsten zijn. Hoewel het onderzoek nog beperkt is, zijn de resultaten voorzichtig positief: minder kans op een knip, minder kans op 3e en 4e graads scheuren, en vrouwen kijken positiever terug op de bevalling. Voor pasgeborenen zijn er geen voordelen noch nadelen ontdekt.
Het is natuurlijk nog ver van mijn bed, maar ik zou wel een bad klaar hebben willen staan tijdens mijn bevalling, zodat ik er in kan gaan als ik daar zin in heb. Mijn verloskundige heeft gelukkig wel ruime ervaring met badbevallingen. Ik heb zelf toevallig al een opblaasbaar bad (ik houd erg van in bad gaan en in ons huurapartement zit er geen), dus ik vraag me af of ik die zou kunnen gebruiken als ik er een hygiënische hoes bij aanschaf.
pi_183877126
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 15:59 schreef krijgerrtje het volgende:
Beterschap Mellow :+ Hopelijk een griepje en is het straks over. Al kon ik in het begin ook geen trappen meer beklimmen zonder bij te moeten komen :') nog steeds niet trouwens ;(

Nog een uurtje en ik heb verlof *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is lekker met verlof gaan! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')