Ik gaf met de 7 weken echo aan dat ik al een afspraak had bij de verloskundige maar er werd mij duidelijk gemaakt dat dat dus echt NIET de bedoeling was. Toen heb ik gelijk al aangegeven dat dat nooit gemeld is in de gesprekken vooraf, net zoals dat ook niet gemeld was dat ik moest bellen bij een positieve zwangerschapstest en ik de informatie nogal summier vond. Wellicht dat ik er t.z.t. nog wel wat mee ga doen, maar voor nu wil ik gewoon lekker zwanger zijnquote:Op woensdag 19 december 2018 09:28 schreef elamanilo het volgende:
Zelf ben ik pas met 16 weken voor de eerste keer naar de vroedvrouw gegaan. En in januari ga ik voor de tweede keer. Ik mag de afspraken bij haar maken zoals voor mij het fijnst is, ik hoef me niet te houden aan de standaard elke maand als ik dat niet wil. Het mag vaker of minder vaak. EN de afspraken zijn ruim, 1 tot 1,5 uur per keer. Dus alle tijd om alles rustig te bespreken en zo.
Het is wel jammer dat je zo weinig begeleiding krijgt als je daar wel behoefte aan hebt, douche-eendje... Maar kon je niet op eigen initiatief al een afspraak bij de verloskundige maken? Om alvast kennis te maken en net die extra begeleiding te krijgen waar je wel behoefte aan had? Jouw lijf, jouw zwangerschap toch?!
Hmm, gek ja! Goed dat je er achteraan zit, samen met de verloskundige ook, want je hebt helemaal gelijk dat het vreemd is dat er zo weinig aandacht is voor vrouwen in dit traject daar!quote:Op woensdag 19 december 2018 13:01 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik gaf met de 7 weken echo aan dat ik al een afspraak had bij de verloskundige maar er werd mij duidelijk gemaakt dat dat dus echt NIET de bedoeling was. Toen heb ik gelijk al aangegeven dat dat nooit gemeld is in de gesprekken vooraf, net zoals dat ook niet gemeld was dat ik moest bellen bij een positieve zwangerschapstest en ik de informatie nogal summier vond. Wellicht dat ik er t.z.t. nog wel wat mee ga doen, maar voor nu wil ik gewoon lekker zwanger zijn![]()
Het is niet eens zozeer mijn behoefte aan begeleiding en zorg, maar voorkomen is beter dan genezen. Als je pas bij 13+ weken naar de verloskundige kan en je weet vanaf je NOD al dat je zwanger bent, kan een screening op levensstijl e.d. wel nuttig zijn, vooral in het prille begin. En dan niet zozeer alleen voor mij, maar ook voor alle andere vrouwen in een traject. Ik heb het geluk dat ik best veel weet, maar dat is lang niet voor iedereen zo. En wellicht ben ik zelf wat kritischer omdat ik ook in de zorg werk, maar ach![]()
Net zoals dat ik bij jou ook volledig snap dat je pas met 16 weken naar de verloskundige gaat: je hebt dit al een paar keer gedaan, je weet wat je kunt verwachten. Maar ik denk wel dat als je voor het eerst zwanger bent, en met name na een traject, de zorg wel beter kan in dit ziekenhuis.
Maar gisteren een heel fijn gesprek gehad bij de verloskundige, heb daar 5 kwartier gezeten en voelde mij erg op mijn gemak. Dus dat zit wel goed.
En ik las wat over de glucosetest, mij is ook geadviseerd om hem te doen. Vanwege overgewicht, ze gaf aan dat pcos ook geen indicator meer is.
quote:Op woensdag 19 december 2018 11:30 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
Vaccinatieschema
Als je voor het Rijksvaccinatieprogramma kiest, kun je in het onderstaande vaccinatieschema zien wanneer jouw kind welke inentingen krijgt:
Binnen 48 uur
Hepatitis B vaccin als moeder tijdens zwangerschap Hepatitis B blijkt te hebben (sinds 1 augustus 2011)
2 maanden
DKTP-Hib-HepB en Pneu
3 maanden
DKTP-Hib-HepB
4 maanden
DKTP-Hip-HepB en Pneu
11 maanden
DKTP-Hip-HepB en Pneu
14 maanden
BMR en Men
4 jaar
DKTP
9 jaar
DTP en BMR
12 jaar
HPV (alleen meisjes)
Uitleg afkortingen
Hib = Haemophilus influenzae type b
HepB = Hepatitis B
Pneu = Pneumokokken
BMR = bof, mazelen en rodehond
Men = Meningokokken
DKTP = difterie, kinkhoest, tetanus en poliomyelitis
DTP = difterie, tetanus, poliomyelitis
HPV = Humaan papilloma virus
bron
https://rijksvaccinatiepr(...)estvaccinatie-moederquote:Kinkhoest is vooral gevaarlijk voor jonge zuigelingen. Vanaf eind 2019 krijgen vrouwen tijdens de zwangerschap een kinkhoestprik aangeboden. Hierdoor zijn baby’s vanaf de geboorte tegen deze ziekte beschermd. De Gezondheidsraad concludeert nu dat deze baby’s met een alternatief vaccinatieschema – twee vaccinaties op de leeftijd van 3 en 5 maanden – net zo goed beschermd zijn als baby’s die het huidige schema volgen. Bij het huidige schema worden baby’s 3 keer ingeënt, namelijk op de leeftijd van ongeveer 2, 3 en 4 maanden.
Ow in januari al, dat scheelt. Ik las laatst nog ergens vanaf juli volgend jaar.quote:Op woensdag 19 december 2018 22:27 schreef Cholula het volgende:
Ik kreeg bij mijn afspraak rond de 14 weken uitgebreid voorlichting over de vaccinatie en een folder over het hoe en wat. Ik verwacht dat het bij de volgende afspraak weer ter sprake komt omdat het in januari aan iedere zwangere wordt aangeboden.
Volgens mij eind 2019 pas?quote:Op woensdag 19 december 2018 22:27 schreef Cholula het volgende:
Ik kreeg bij mijn afspraak rond de 14 weken uitgebreid voorlichting over de vaccinatie en een folder over het hoe en wat. Ik verwacht dat het bij de volgende afspraak weer ter sprake komt omdat het in januari aan iedere zwangere wordt aangeboden.
Inderdaad ook iets om over na te denken. Ik vind het jammer dat er geen cijfers zijn over de omgevingsfactoren van de sterfgevallen. Mag dat niet of is daar in dit geval geen specifieke reden? Ik ben niet bekend met medisch onderzoek.quote:Op woensdag 19 december 2018 23:13 schreef Mrs.Peel het volgende:
Even een tegengeluid, in een gerenommeerd tijdschrift, recente publicatie. Het komt er op neer dat er onvoldoende bewijs is voor minder (ernstige) infecties bij zuigelingen, maar mogelijk wel minder effectieve respons van de zuigeling op de eigen vaccinaties.
Bron: Geneesmiddelen Bulletin
https://www.ge-bu.nl/arti(...)oor-zwangere-vrouwen
Ik heb zelf niet de geciteerde literatuur gelezen, mogelijk dat daar wat meer achtergrond in staat.quote:Op woensdag 19 december 2018 23:46 schreef Cholula het volgende:
[..]
Inderdaad ook iets om over na te denken. Ik vind het jammer dat er geen cijfers zijn over de omgevingsfactoren van de sterfgevallen. Mag dat niet of is daar in dit geval geen specifieke reden? Ik ben niet bekend met medisch onderzoek.
In deze publicatie stond dat er geen uitspraken gedaan konden worden over omgevingsfactoren als gezondheid en vaccinatiegraad. Aan de andere kant, kun je een conclusie met zo weinig sterfgevallen onder de twee maanden?quote:Op woensdag 19 december 2018 23:56 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ik heb zelf niet de geciteerde literatuur gelezen, mogelijk dat daar wat meer achtergrond in staat.
Hmm, wat tegenstrijdig. Volgens een actueel bericht van het RIVM is de verwachting dat in het najaar van 2019 gestart wordt met vaccineren van zwangeren.quote:Op woensdag 19 december 2018 22:30 schreef Cholula het volgende:
Kijk, daar is mijn zwangerschapsbrein weer. Klok, klepel....
Ho, wacht! Ik had het wel ergens gelezen. https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-kinkhoest-a3061038
Bij nader inzien zou het ook gas geweest kunnen zijn want ben al driehonderdzeventien keer naar de wc gerend vanavond .. hmm..quote:Op donderdag 20 december 2018 19:35 schreef pinquit het volgende:
Wooow Sisu wat gaaf dat je man hem nu al voelt
Ook fijn om met je man te delen lijkt me zoquote:Op donderdag 20 december 2018 21:01 schreef Sisu het volgende:
[..]
Bij nader inzien zou het ook gas geweest kunnen zijn want ben al driehonderdzeventien keer naar de wc gerend vanavond .. hmm..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |