Kampioen van de Kk divisie !!quote:
Dat eerste lijkt me heel sterk. Dat heeft forse gevolgen namelijk...quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:24 schreef Max23 het volgende:
Technisch failliet, dus budget moet weer omlaag hoor ik net bij de NOS
Yessssquote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:24 schreef Max23 het volgende:
Is hier een nieuwsbericht van?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:24 schreef Max23 het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)hnisch-failliet.htmlquote:
Mooi verhaal. Twente zet de gemeente onder druk om een deel van de schuld kwijt te schelden. Want 'wij zijn technisch failliet' dus het is niet anders.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:47 schreef Max23 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)hnisch-failliet.html
In het liveblog (4e bericht van boven) staat een audio-interview met Koen Groenwold, die in de raad van commissarissen zit.
Zal wel los lopen, zeker nu ze zo snel terugkeren.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 00:47 schreef Max23 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)hnisch-failliet.html
In het liveblog (4e bericht van boven) staat een audio-interview met Koen Groenwold, die in de raad van commissarissen zit.
Hoe kan de club dan maar blijven bestaan met elke keer deze gekkigheid. Ik dacht dat het allemaal voor een bepaalde datum opgelost moest zijnquote:Op vrijdag 15 maart 2019 23:24 schreef Max23 het volgende:
Hoezo elke keer deze gekkigheid? FC Twente zit al een jaar of twee in deze situatie. Er is nu niks anders dan aan het begin van het seizoen. FC Twente is al een hele tijd technisch failliet. Dat is ook waarom ze met schuldeisers praten over schuldsanering. En dat zijn dus gesprekken over het kwijtschelden van schulden dan wel omzetten van schulden in aandelen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Hoe kan de club dan maar blijven bestaan met elke keer deze gekkigheid. Ik dacht dat het allemaal voor een bepaalde datum opgelost moest zijn
Woest.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:33 schreef nickhguitar het volgende:
Stormlooptopic
Welkom terug in de ED waar jullie horenNu nog even een kutclub als Excelsior, Emmen, NAC of Ajax eruit!
Volgens mij stond FC Twente op 1 juli 2017 er nog financieel goed voor. Er was genoeg geld om de fiscale claim en de verloren procedure tegen een spelersbemiddelingsbureau te kunnen betalen. Ik ben achteraf verbaasd dat Jan van Halst in het degradatiejaar zoveel uit de kas heeft geplunderd, waardoor FC Twente er nu financieel veel slechter voor staat.quote:Op zondag 17 maart 2019 07:59 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Hoezo elke keer deze gekkigheid? FC Twente zit al een jaar of twee in deze situatie. Er is nu niks anders dan aan het begin van het seizoen. FC Twente is al een hele tijd technisch failliet. Dat is ook waarom ze met schuldeisers praten over schuldsanering. En dat zijn dus gesprekken over het kwijtschelden van schulden dan wel omzetten van schulden in aandelen.
Het blijft natuurlijk altijd de vraag in hoeverre de schuldeisers er mee akkoord gaan. Al lijkt mij een faillissement voor de schuldeisers zoals de gemeente nogal nadelig scenario. Even reëel gezien is de grond onder het stadion en trainingscomplex het enige van waarde. Bij een faillissement worden de contracten van spelers ontbonden en zijn dan transfervrij. Er is geen andere sportclub in de regio die een stadion van dergelijke grootte kan exploiteren. Een faillissement is dan ook erg nadelig voor de schuldeisers. Die zullen in dat geval dus maar een klein gedeelte van hun geld terugkrijgen als ze überhaupt al geld terugkrijgen.
Het zou dus heel goed kunnen dat partijen zoals de gemeente Enschede akkoord gaan met een saneringsplan waarbij een groot gedeelte van de schuld bijvoorbeeld wordt omgezet in aandelen zodat de club uiteindelijk financieel gezond kan worden en mogelijk jaren later de aandelen terug kan gaan kopen. Met een dergelijke constructie heb je vaak meer kans dat je het geld terugziet dan met een faillissement.
Überhaupt degraderen en uit moeten komen op het tweede niveauquote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:33 schreef nickhguitar het volgende:
Stormlooptopic
Welkom terug in de ED waar jullie horenNu nog even een kutclub als Excelsior, Emmen, NAC of Ajax eruit!
nog maar eentje dan, zelfs 2quote:Op donderdag 21 maart 2019 13:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Altijd leuk om de mooie dames te zien die jij hier al lachend post.
Gelijk nog.quote:Op vrijdag 5 april 2019 21:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ach Sparta staat ook achter, maakt toch niks meer uit
Sparta ook echt tegen 3 jong teams achter elkaarquote:Op vrijdag 5 april 2019 22:30 schreef SOG het volgende:
Resterende programma's
FC Twente (72 punten): Telstar (thuis), Jong Ajax (uit), Jong AZ (thuis), NEC (uit), SC Cambuur (thuis).
Sparta Rotterdam (65 punten): TOP Oss (thuis), Helmond Sport (thuis), Jong PSV (uit), Jong Ajax (thuis), Jong AZ (uit).
Denk wel dat ze t halen helaas. Ze hebben nog maar 9 punten nodig
Gaan ze volgend seizoen er weer uit, geen probleem.quote:Op vrijdag 5 april 2019 22:30 schreef SOG het volgende:
Resterende programma's
FC Twente (72 punten): Telstar (thuis), Jong Ajax (uit), Jong AZ (thuis), NEC (uit), SC Cambuur (thuis).
Sparta Rotterdam (65 punten): TOP Oss (thuis), Helmond Sport (thuis), Jong PSV (uit), Jong Ajax (thuis), Jong AZ (uit).
Denk wel dat ze t halen helaas. Ze hebben nog maar 9 punten nodig
quote:Op dinsdag 9 april 2019 07:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
7 miljoen ook echt. Ik zou me als inwoner van Enschede vies genaaid voelen.
Maar totaal dat er nu bij komt:
7 miljoen gemeente
7 miljoen gemeente schuld waar geen rente of aflossing over betaald hoeft te worden (zullen ze later wel helemaal kwijtschelden)
4,5 miljoen ABN
Paar miljoen Volkerwessels
En dan nog 30 miljoen schuld hebben.
Deze club
https://twitter.com/jRRT/status/1111182068766130176quote:
Daarom gaat het er ook over dat het voetbal in Twente al langer aan het overheidsinfuus ligt dan de club bestaat.quote:Op dinsdag 9 april 2019 08:18 schreef Dejannn het volgende:
Het leukste is nog wel dat ze met een artikel aankomen uit 1964, terwijl Twente pas een jaar later is opgericht.
Lijkt me ook niet zo vreemd gezien het belang van voetbal in de regio. Genoeg andere clubs die overigens ook meerdere malen steun uit overheidspotjes hebben gekregen, ik snap dan ook niet waarom dat enkel bij Twente een probleem zou zijnquote:Op dinsdag 9 april 2019 08:18 schreef Bugno2 het volgende:
[..]
Daarom gaat het er ook over dat het voetbal in Twente al langer aan het overheidsinfuus ligt dan de club bestaat.
Het belang in de regioquote:Op dinsdag 9 april 2019 08:22 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet zo vreemd gezien het belang van voetbal in de regio. Genoeg andere clubs die overigens ook meerdere malen steun uit overheidspotjes hebben gekregen, ik snap dan ook niet waarom dat enkel bij Twente een probleem zou zijn
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)betaald-voetbal.html
Misschien omdat het blijkt dat er steeds geld bij moet om niet om te vallen? En ook niet kleine beetjes? Het is niet de taak van de gemeente om een voetbalclubbegroting op niveau te houden. Blijkbaar is de regio Twente niet groot genoeg voor twee clubs. Dus óf beiden een toontje lager, óf fuseren.quote:Op dinsdag 9 april 2019 08:22 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet zo vreemd gezien het belang van voetbal in de regio. Genoeg andere clubs die overigens ook meerdere malen steun uit overheidspotjes hebben gekregen, ik snap dan ook niet waarom dat enkel bij Twente een probleem zou zijn
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)betaald-voetbal.html
En ook dat is dus niet voor het eerst, meerdere clubs hebben meermaals overheidssteun gehadquote:Op dinsdag 9 april 2019 08:25 schreef Bugno2 het volgende:
[..]
Misschien omdat het blijkt dat er steeds geld bij moet om niet om te vallen? En ook niet kleine beetjes? Het is niet de taak van de gemeente om een voetbalclubbegroting op niveau te houden. Blijkbaar is de regio Twente niet groot genoeg voor twee clubs. Dus óf beiden een toontje lager, óf fuseren.
Hoezo maken wij een rotseizoen door? Jullie spelen niet eens in dezelfde league, dus niet echt relevant voor ons seizoen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 08:32 schreef Dejannn het volgende:
[..]
En ook dat is dus niet voor het eerst, meerdere clubs hebben meermaals overheidssteun gehad.
Ik snap de frustratie echt totaal niet, maar er zijn hier nogal wat figuren die elke keer viesmad worden zodra Twente ofwel wint ofwel financiële steun krijgt. Dan maak je dus wel een rotseizoen door zeg maar.
Dit is iets wat ze nooit zullen snappen in Twente. Ze zijn top 4 qua support en dus moet hun begroting ook top 4 zijn.quote:Op dinsdag 9 april 2019 08:36 schreef fathank het volgende:
Gewoon weer belonen dat de club een veel te grote jas aan heeft
Echt, als die club zogenaamd zo belangrijk is komen de mensen ook wel als ze voetballen met een begroting van 3 miljoen ipv 20 miljoen
Jullie? Ik woon noch in Twente, noch ben ik fan van de clubquote:Op dinsdag 9 april 2019 08:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoezo maken wij een rotseizoen door? Jullie spelen niet eens in dezelfde league, dus niet echt relevant voor ons seizoen.
Wel heel makkelijk om te wijzen naar wat clubs in het verleden hebben gekregen. Nee oke, dan is het prima dat je weer dik 10 miljoen krijgt en nog 30 miljoen schuld hebt.
Lekker over de rug van de belastingbetaler. Maar als andere clubs ook ooit steun hebben gehad, waar maken we ons dan druk over he?
What the...quote:Op dinsdag 9 april 2019 08:11 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
https://twitter.com/jRRT/status/1111182068766130176
Hier een draadje over een halve eeuw gemeentesteun voor FC Twente.
Dat was het punt.quote:
Je bent weer viesscherp vandaag, tering.quote:Op dinsdag 9 april 2019 09:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was het punt.
(Ongeveer elke club heeft op een bepaalde manier ooit gemeentesteun gehad)
Enige verschil is dat Twente dat al een halve eeuw krijgt. En in absolute miljoenen waarschijnlijk koploper (lol)quote:Op dinsdag 9 april 2019 09:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was het punt.
(Ongeveer elke club heeft op een bepaalde manier ooit gemeentesteun gehad)
Bij PSV was het alleen een hele vage constructie waarbij ze wat principes wilde dodgen, en bij Twente is het al de 481e keer, dus de madheid valt te begrijpenquote:Op dinsdag 9 april 2019 09:19 schreef Bugno2 het volgende:
[..]
Je bent weer viesscherp vandaag, tering.
Cursus begrijpend lezen volgen?quote:Op dinsdag 9 april 2019 08:18 schreef Dejannn het volgende:
Het leukste is nog wel dat ze met een artikel aankomen uit 1964, terwijl Twente pas een jaar later is opgericht. Top journalistiek
Afgekeken van Eindhovenquote:Op dinsdag 9 april 2019 10:26 schreef rubbereend het volgende:
en voor volgend seizoen doodleuk een spelersbudget aankondigen voor de subtop
quote:Op dinsdag 9 april 2019 08:18 schreef Dejannn het volgende:
Het leukste is nog wel dat ze met een artikel aankomen uit 1964, terwijl Twente pas een jaar later is opgericht. Top journalistiek
Is dat zo? Of is dat speculatie?quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:26 schreef rubbereend het volgende:
en voor volgend seizoen doodleuk een spelersbudget aankondigen voor de subtop
quote:Op dinsdag 9 april 2019 08:18 schreef Dejannn het volgende:
Psv was inderdaad lagere rente verkrijgen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 09:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij PSV was het alleen een hele vage constructie waarbij ze wat principes wilde dodgen, en bij Twente is het al de 481e keer, dus de madheid valt te begrijpen
Was dat niet op dezelfde avond nog? Inclusief juichende supporters op het dorpsplein.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:44 schreef Adames het volgende:
[..]
Psv was inderdaad lagere rente verkrijgen.
Alleen de timing van strootman en mertens dag erna was wat achterlijk
PSv deed het na de deal, FC Twente kondigde dat gewoon al eerder aan.quote:
https://www.twenteinsite.(...)moot-eredivisie.htmlquote:Op dinsdag 9 april 2019 10:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Is dat zo? Of is dat speculatie?
Dat kunnen ze echt niet maken.
Aan de andere kant; schijnbaar leeft FC Twente al hun gehele bestaan op te grote voet.
Niet echt relevant, vind je wel?quote:Op dinsdag 9 april 2019 21:55 schreef Isane het volgende:
En als de normale burger naar het ziekenhuis moet men de knip trekken als ze willen parkeren.
https://www.tubantia.nl/e(...)arieven-op~a81e2703/
Gaat lekker daar in Enschede. Totaal de omgekeerde wereld
Juist niet.quote:Op zondag 14 april 2019 17:02 schreef RamboDirk het volgende:
Als ze kampioen worden kan dit topic wel dicht.
Je denkt niet dat het lachen, gieren, brullen wordt als ze straks weer met de echte jongens mee mogen doen en wekelijks strijden tegen degradatie?quote:Op zondag 14 april 2019 17:02 schreef RamboDirk het volgende:
Als ze kampioen worden kan dit topic wel dicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |