abonnement Unibet Coolblue
pi_183878596
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:01 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Weer even geleden dat ik gepost heb. Ik postte toen over dat ik me niet zo lekker meer voel in mijn vriendschappen, en soms heel veel last heb met loslaten van dingen die gebeurd zijn.

Ik had best veel aan jullie adviezen hier, en uiteindelijk na wat pluizen zag ik dat ik me erg vastklampte aan die vriendschappen, uit een stuk verlatingsangst. Ik heb als een soort mantra de gedachte 'ik hoef de vriendschap niet te behouden, ik mag mijn eigen weg gaan, en hoewel alleen zijn soms lastig is en pijn doet, zijn personen xxx geen mensen bij wie ik me goed voel, dus ik hoef niet in vriendschap met hen te investeren.' herhaald.

Het hielp om de situatie wat meer in proporties te brengen en de emoties hanteerbaar te maken. Het lukt me nu ook om het oude zeer wat meer te laten rusten in situaties waar ik die mensen weer tegenkom, maar daar ook op een goede manier grenzen te trekken.

Zo heb ik een van die mensen gevraagd om bij onze gezamenlijke hobby (rollenspel) wat afstand te houden omdat ik me niet prettig voel bij spel met haar. Ik vind het conflictspel dat zij zoekt ronduit vervelend. Ik heb haar toen ook rustig kunnen uitleggen dat het komt door wat er in het verleden in onze vriendschap is gebeurd. En dat die een behoorlijke knauw heeft gehad omdat zij besloot niets te doen terwijl ik door een gezamenlijke vriend werd buitengesloten. En dat ik nu nog niet weet of onze vriendschap dat gaat overleven.

Op zich positieve ontwikkelingen de afgelopen weken.

Met mijn psycholoog probeer ik actief te werken aan deze verlatingsangst. Bij de situaties van het verleden begint het me steeds beter te lukken om ze los te laten en op een volwassen manier situaties op te lossen.

Waar ik wel erg mee worstel is hoe het loopt met mijn fwb. De theorie is dat wanneer ik bij hem last krijg van de verlatingsangst ik het er gewoon even laat zijn, en dat omdat mijn fwb best een aardige kerel is, die angst ontkracht wordt en die angsten dan afnemen.

Dat is een hele mooie theorie. In het echt vind ik het heel moeilijk om mezelf nu goed te handhaven. Het stukje 'zodra je merkt dat je gedachten ontsporen en je angstgedachten krijgt, zoek dan afleiding, en wacht tot het overgaat'. Dat lukte deze week twee keer, de derde keer niet meer.

Wat ik mis bij bovenstaande is dat de angst ontkracht wordt. Dat wordt hij namelijk niet, hij wordt nu steeds bevestigd.

Mijn fwb is best wel inconsistent in zijn gedrag en uitspraken (yay hij heeft adhd), en dat gaat van 'ja ik heb het druk, ik wil zondag echt voor mezelf' nadat ik al 'n paar weken graag weer vriendschappelijk af wil spreken en hij 't afhoudt, maar dan wel met een wederzijdse vriendin afspreekt.

Ik kan waarschijnlijk morgen met mijn psycholoog er even over praten omdat ik het superlastig vind er op een redelijke volwassen manier over te blijven nadenken. De angstgedachten knallen er elke keer weer zo hard doorheen.

Dat gaat dan van 'je mag best aangeven dat je het niet fijn vind dat hij met jou afspreken om wat leuks te doen geen prioriteit meer geeft en je zelfs om ff samen te slapen al erg moet aandringen' naar 'je moet er nu mee ophouden, hij gebruikt je alleen maar voor de seks en dat weet je want zo leuk ben je niet, en je kunt hem maar beter nu een dreun geven zodat hij weggaat en je nooit meer pijn doet,' naar 'hij liegt over alles en het maakt hem niet uit en holy shit nu voel ik me echt heel klein en verdrietig' en sinds gisteren dan de hele dag door.
Is die vriend wel goed voor jou?
Weet hij wat jij van hem verwacht?
Ken jij jouw grenzen?
Ben je daadwerkelijk bang dat hij jouw verlaat?
pi_183879569
Pff jaren gaat het goed(met een dip door afbouw) maar sinds vorige week ineens een mega dip, Net of de Clomipramine niet meer werkt.

Gisteren dus bij de crisisdienst aangegeven bang te zijn voor een volledige terug val.. is er geen bed voor opname. dus naar huis met 5.5mg Lorazepam per dag. Idee is dat ondanks mn meds mn dwang toch aan de haal gegaan is en het cirkeltje ff doorbroken moet worden.

Klinkt plausibel en na twee dagen vooral slapen begin ik het wel te geloven. zou zelfs een les zijn voor een volgende keer
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  vrijdag 21 december 2018 @ 20:27:54 #103
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_183882504
@mevrouw: ook zonder verlatingsangst issues is dit gedrag van hem niet oke. Het zal vast moeilijk voor je zijn (gevoelens?), maar ik zou de eer aan mijzelf houden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_183883128
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 08:09 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ik probeer altijd zo eerlijk mogelijk naar mijzelf te zijn.. alleen dan kan ik mijzelf het beste helpen denk ik.

Het stelt me wel gerust dat jij dit patroon ook bij anderen herkent.. want het voelde wel apart..

En nog steeds wel.
Ik snap dat het apart voelt, maar het is eigenlijk heel erg begrijpelijk en logisch.

Je legt het zelf eigenlijk heel erg goed uit, het is voorspelbaar, het is bekend en dat voelt veilig. Je weet waar je aan toe bent. En als je je best niet doet, je niet openstelt, kun je ook niet falen, gekwetst worden. Of nou ja, je kunt natuurlijk wel falen, maar als je je best niet doet en faalt hoef je niet te twijfelen aan je eigen vermogen. En je kunt ook wel gekwetst worden, maar niet zo diep als wanneer je je helemaal had opengesteld voor die persoon.
pi_183884316
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hier lopen wel een hoop moeilijkheden door elkaar Mevrouw.

Heb je voor jezelf helder wat deze relatie voor je inhoudt en wat voor persoon deze kerel is?
Het is een lastige kluwen waarbij denk ik aan beide kanten het niet even goed communiceert.

Voor mij is de vriendschap best belangrijk, en het seksuele gedeelte eraan maakt dat ik me soms erg kwetsbaar voel. Ik ben niet verliefd op hem, en ook geen houden van.

Ik heb gisteravond een paar oxazepam genomen om tot rust te komen en toen was ik ook weer in staat om op een gezonde volwassen manier naar de situatie te kijken.

Waar het bij mij misging was met name het aantal keren na elkaar dat hij mijn knopjes indrukte. Dat was teveel.

Gisteravond hebben we het er nog lang over gehad. Ik heb aangegeven dat ik alleen op deze weg met hem verder wil als hij zich consistenter gedraagt en duidelijker is in zijn gedrag, dus niet zeggen dat je wil afspreken en later zeggen dat het nog niet vaststond of tegen mij zeggen dat je tijd voor jezelf wil en dan met iemand anders afspreken. Ik wil niet zo ontzettend vaak met vraagtekens zitten. Ik heb daarbij voorbeelden genoemd en aangegeven dat ik met het fwb stuk stop als het weer zo gaat.

Overigens zou ik dit in geen enkele vriendschap een prettige situatie vinden en zou ik er steeds minder energie in steken.

Hij gaf zelf overigens wel ruim toe dat hij de laatste tijd nog weinig moeite had gestoken in de vriendschap. In een soort modus terechtgekomen dat hij vond het wel prima liep zo. Lastig te omschrijven, 't heeft met z'n adhd te maken dat ik qua aandacht soort van onder z'n radar duik en dan niet meer registreert dat hij er wel eens aandacht aan kan besteden. Ik heb 'm wel gevraagd hoe ik zijn aandacht kan trekken op een andere manier dan op tilt gaan. Maar dat wist hij niet precies.

Morgen gaan we iig overdag wat leuks doen om ff stoom af te blazen en weer wat te ontspannen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mevrouw_voor_jou op 21-12-2018 21:30:55 ]
pi_183884391
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 20:27 schreef Tinkepink het volgende:
@mevrouw: ook zonder verlatingsangst issues is dit gedrag van hem niet oke. Het zal vast moeilijk voor je zijn (gevoelens?), maar ik zou de eer aan mijzelf houden.
Ik ben dit met je eens.
Toen ik weer helder kon denken realiseerde ik me dat ook. Ik heb in een gesprek gisteren verteld wat ik niet oké vond, grenzen gesteld. Verteld dat als dit opnieuw zo gaat ik niet verder wil als fwb en terug wil naar een casual vriendschap.
pi_183890145
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 21:21 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Het is een lastige kluwen waarbij denk ik aan beide kanten het niet even goed communiceert.

Voor mij is de vriendschap best belangrijk, en het seksuele gedeelte eraan maakt dat ik me soms erg kwetsbaar voel. Ik ben niet verliefd op hem, en ook geen houden van.

Ik heb gisteravond een paar oxazepam genomen om tot rust te komen en toen was ik ook weer in staat om op een gezonde volwassen manier naar de situatie te kijken.

Waar het bij mij misging was met name het aantal keren na elkaar dat hij mijn knopjes indrukte. Dat was teveel.

Gisteravond hebben we het er nog lang over gehad. Ik heb aangegeven dat ik alleen op deze weg met hem verder wil als hij zich consistenter gedraagt en duidelijker is in zijn gedrag, dus niet zeggen dat je wil afspreken en later zeggen dat het nog niet vaststond of tegen mij zeggen dat je tijd voor jezelf wil en dan met iemand anders afspreken. Ik wil niet zo ontzettend vaak met vraagtekens zitten. Ik heb daarbij voorbeelden genoemd en aangegeven dat ik met het fwb stuk stop als het weer zo gaat.

Overigens zou ik dit in geen enkele vriendschap een prettige situatie vinden en zou ik er steeds minder energie in steken.

Hij gaf zelf overigens wel ruim toe dat hij de laatste tijd nog weinig moeite had gestoken in de vriendschap. In een soort modus terechtgekomen dat hij vond het wel prima liep zo. Lastig te omschrijven, 't heeft met z'n adhd te maken dat ik qua aandacht soort van onder z'n radar duik en dan niet meer registreert dat hij er wel eens aandacht aan kan besteden. Ik heb 'm wel gevraagd hoe ik zijn aandacht kan trekken op een andere manier dan op tilt gaan. Maar dat wist hij niet precies.

Morgen gaan we iig overdag wat leuks doen om ff stoom af te blazen en weer wat te ontspannen.
Verlatingsangst en dan denken dat een fwb-constructie handig is...? Sorry dat ik het zo hard zeg maar volgens mij ben je vooral gewoon opzoek naar de aandacht die je op zo'n moment krijgt maar durf je je niet te binden. Dus ga je maar voor een fwb. Terwijl dat erop is gebaseerd dat je op elk moment kunt zeggen het was leuk maar ik doe het niet meer.

Natuurlijk kun je met iemand bespreken hoe zijn gedrag is. Maar het is zijn gedrag en zijn keuze om dat op een bepaalde manier te doen. Het lijkt alsof je maar wilt dat hij zich naar jou aanpast maar zo werkt het simpelweg gewoon niet.

quote:
'zodra je merkt dat je gedachten ontsporen en je angstgedachten krijgt, zoek dan afleiding, en wacht tot het overgaat'
Deze manier wordt door jouw psycholoog ondersteund? Zo ja dan zou ik toch een andere psycholoog gaan zoeken. Dit is gewoon wegstoppen en opkroppen. Dan gaat er nooit wat veranderen. Ja de gedachtes gaan misschien weg en liggen niet meer voor je neus, maar ze blijven aanwezig in je achterhoofd. Je kunt beter nagaan waar de gedachten vandaan komen, of ze reëel zijn en bedenken hoe je het ook anders kunt zien. Lijkt mij een betere manier dan wegstoppen.
pi_183891346
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 21:21 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Het is een lastige kluwen waarbij denk ik aan beide kanten het niet even goed communiceert.

Voor mij is de vriendschap best belangrijk, en het seksuele gedeelte eraan maakt dat ik me soms erg kwetsbaar voel. Ik ben niet verliefd op hem, en ook geen houden van.

Ik heb gisteravond een paar oxazepam genomen om tot rust te komen en toen was ik ook weer in staat om op een gezonde volwassen manier naar de situatie te kijken.

Waar het bij mij misging was met name het aantal keren na elkaar dat hij mijn knopjes indrukte. Dat was teveel.

Gisteravond hebben we het er nog lang over gehad. Ik heb aangegeven dat ik alleen op deze weg met hem verder wil als hij zich consistenter gedraagt en duidelijker is in zijn gedrag, dus niet zeggen dat je wil afspreken en later zeggen dat het nog niet vaststond of tegen mij zeggen dat je tijd voor jezelf wil en dan met iemand anders afspreken. Ik wil niet zo ontzettend vaak met vraagtekens zitten. Ik heb daarbij voorbeelden genoemd en aangegeven dat ik met het fwb stuk stop als het weer zo gaat.

Overigens zou ik dit in geen enkele vriendschap een prettige situatie vinden en zou ik er steeds minder energie in steken.

Hij gaf zelf overigens wel ruim toe dat hij de laatste tijd nog weinig moeite had gestoken in de vriendschap. In een soort modus terechtgekomen dat hij vond het wel prima liep zo. Lastig te omschrijven, 't heeft met z'n adhd te maken dat ik qua aandacht soort van onder z'n radar duik en dan niet meer registreert dat hij er wel eens aandacht aan kan besteden. Ik heb 'm wel gevraagd hoe ik zijn aandacht kan trekken op een andere manier dan op tilt gaan. Maar dat wist hij niet precies.

Morgen gaan we iig overdag wat leuks doen om ff stoom af te blazen en weer wat te ontspannen.
Waarom heb je seks met iemand op wie je niet verliefd bent en van waarvan je zegt dat je niet van hem houdt?
En ondertussen ben je wel jaloers?
  zaterdag 22 december 2018 @ 10:33:29 #109
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_183892502
Light het nou aan mij. Of is deze tijd van het jaar sowieso al een deprimerende tijd?
Maar niet heus.....Daaaag.
  zaterdag 22 december 2018 @ 16:46:00 #110
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_183898637
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 10:33 schreef Samuel24 het volgende:
Light het nou aan mij. Of is deze tijd van het jaar sowieso al een deprimerende tijd?
Ligt niet aan jou
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 22 december 2018 @ 16:51:22 #111
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_183898772
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 16:46 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ligt niet aan jou
Dat dacht ik ook al.
Het word nu ook steeds zo snel donker en alles. Dat maakt mij depressief.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_183899795
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 10:33 schreef Samuel24 het volgende:
Light het nou aan mij. Of is deze tijd van het jaar sowieso al een deprimerende tijd?
Uhm... ik vind de feestdagen heel erg fijn. Alleen ik voel me wel eenzaam omdat iedereen het druk heeft en dan ben ik wel heel erg alleen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 22 december 2018 @ 17:34:19 #113
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_183899857
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 17:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Uhm... ik vind de feestdagen heel erg fijn. Alleen ik voel me wel eenzaam omdat iedereen het druk heeft en dan ben ik wel heel erg alleen
Maar waarom alleen dan? Ga jij de kerst dan niet samen met familie en/of vrienden vieren?
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_183900674
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 17:34 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Maar waarom alleen dan? Ga jij de kerst dan niet samen met familie en/of vrienden vieren?
Ja, kerst vier ik met mijn moeder. Alleen nu de dagen ervoor vind ik moeilijk
En tussen kerst en Oud&Nieuw zie ik niemand en dat feest vier ik alleen. Same voor mijn verjaardag (maar dat vier ik gelukkig in maart met vrienden)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 22 december 2018 @ 20:10:08 #115
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_183903360
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 18:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja, kerst vier ik met mijn moeder. Alleen nu de dagen ervoor vind ik moeilijk
En tussen kerst en Oud&Nieuw zie ik niemand en dat feest vier ik alleen. Same voor mijn verjaardag (maar dat vier ik gelukkig in maart met vrienden)
Waarom ben je met oud en nieuw alleen dan?
Ik begrijp heel goed dat eenzame gevoel dat jij hebt. Ik heb het zelf ook wel eens gehad. Vooral oud en nieuw dat ik mij opeens heel eenzaam voelde. En dat is heel vervelend.
Weetje...Eigenlijk is het gewoon zo´n dag zoals alle andere dagen. Maar omdat iedereen er zo´n heisa van maakt lijkt het allemaal heel bijzonder. Maar dat is het niet.
Wat ik altijd wel fijn vind is dat dit soort dagen gelukkig wel weer snel voorbij zijn. Dat scheelt.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_183903505
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 17:59 schreef MatthijsDJ het volgende:
Pff jaren gaat het goed(met een dip door afbouw) maar sinds vorige week ineens een mega dip, Net of de Clomipramine niet meer werkt.

Gisteren dus bij de crisisdienst aangegeven bang te zijn voor een volledige terug val.. is er geen bed voor opname. dus naar huis met 5.5mg Lorazepam per dag. Idee is dat ondanks mn meds mn dwang toch aan de haal gegaan is en het cirkeltje ff doorbroken moet worden.

Klinkt plausibel en na twee dagen vooral slapen begin ik het wel te geloven. zou zelfs een les zijn voor een volgende keer
Ondanks dat ik er een beetje bovenop begin te komen (slaap fucking veel) hebben meer mensen dit gehad?. Totaal stabiel met je AD en ineens zoń dip zonder reden?..

[ Bericht 15% gewijzigd door MatthijsDJ op 22-12-2018 20:23:50 ]
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_183903627
*breekt even in* Hebben jullie (vrouwen) dit ook?

Ik ben altijd iemand geweest die angstig kan zijn. Heb het dus niet constant, wel dingen die het kunnen triggeren. Zo ook mijn menstruatie. Ik heb nooit lichamelijke ongemakken, geestelijke des te meer. De ene maand gaat het prima en heb ik er weinig last van, maar de andere maand heb ik er meer last van. En tijdens/na mijn menstruatie is het grotendeels weg en heb ik weer een positievere kijk op dingen.
pi_183905690
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 20:10 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Waarom ben je met oud en nieuw alleen dan?
Ik begrijp heel goed dat eenzame gevoel dat jij hebt. Ik heb het zelf ook wel eens gehad. Vooral oud en nieuw dat ik mij opeens heel eenzaam voelde. En dat is heel vervelend.
Weetje...Eigenlijk is het gewoon zo´n dag zoals alle andere dagen. Maar omdat iedereen er zo´n heisa van maakt lijkt het allemaal heel bijzonder. Maar dat is het niet.
Wat ik altijd wel fijn vind is dat dit soort dagen gelukkig wel weer snel voorbij zijn. Dat scheelt.
Gewoon dingen... Ik ben extreem bang voor vuurwerk (mijn broer heeft me er ooit mee in de fik gestoken. Geen blijvende schade, maar toch sindsdien niet meer leuk bang voor vuurwerk). Dat is reden een om thuis te blijven. Daarnaast zijn die mensen die echt belangrijk voor me zijn stelletjes die het samen vieren en ik wil me niet opdringen. En de feestjes waarvoor ik ben uitgenodigd zijn zuipfestijnen en daar voel ik me extreem niet bij op het gemak.
Ik ga het wel echt vieren, want ik heb wat af te sluiten. Alleen ja... het is gewoon een lastige maand.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 22 december 2018 @ 21:48:30 #119
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_183905998
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 21:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Gewoon dingen... Ik ben extreem bang voor vuurwerk (mijn broer heeft me er ooit mee in de fik gestoken. Geen blijvende schade, maar toch sindsdien niet meer leuk bang voor vuurwerk). Dat is reden een om thuis te blijven. Daarnaast zijn die mensen die echt belangrijk voor me zijn stelletjes die het samen vieren en ik wil me niet opdringen. En de feestjes waarvoor ik ben uitgenodigd zijn zuipfestijnen en daar voel ik me extreem niet bij op het gemak.
Ik ga het wel echt vieren, want ik heb wat af te sluiten. Alleen ja... het is gewoon een lastige maand.
Ooh joh, je word in ieder geval uitgenodigd. ;) Er word wel aan je gedacht.
Zo´n zuipfestijn kan soms best fijn zijn hoor. Moet je natuurlijk wel mee drinken. Anders is er geen moer aan natuurlijk he.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_183906088
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2018 21:48 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ooh joh, je word in ieder geval uitgenodigd. ;) Er word wel aan je gedacht.
Zo´n zuipfestijn kan soms best fijn zijn hoor. Moet je natuurlijk wel mee drinken. Anders is er geen moer aan natuurlijk he.
Jawel, en ik heb ook vrienden e.d. maar dat betekent niet dat je je niet eenzaam kan voelen ;)

En ik drink niet veel. Af en toe een drankje op de avond, als ik alleen ben. Meer mag niet met mijn medicatie en diagnoses. Eigenlijk wordt het in zijn geheel afgeraden
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 22 december 2018 @ 21:55:15 #121
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_183906164
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 21:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Jawel, en ik heb ook vrienden e.d. maar dat betekent niet dat je je niet eenzaam kan voelen ;)

En ik drink niet veel. Af en toe een drankje op de avond, als ik alleen ben. Meer mag niet met mijn medicatie en diagnoses. Eigenlijk wordt het in zijn geheel afgeraden
Ja, dat zeggen ze inderdaad. Je kan er ook voor kiezen om die ene dag even geen medicatie te slikken en dan kan je gewoon drinken wat je wilt. :D

Maar goed.... het plan is nu dus dat je met oud en nieuw gewoon alleen thuis blijft zeg maar?
Maar niet heus.....Daaaag.
  zaterdag 22 december 2018 @ 21:59:38 #122
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_183906284
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 21:55 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ja, dat zeggen ze inderdaad. Je kan er ook voor kiezen om die ene dag even geen medicatie te slikken en dan kan je gewoon drinken wat je wilt. :D

Slecht plan, vind je niet?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 22 december 2018 @ 22:00:37 #123
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_183906312
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 21:59 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Slecht plan, vind je niet?
Ja nu ik er zo beter over na denk inderdaad. Misschien toch niet zo´n goed idee.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_183906399
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 21:55 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ja, dat zeggen ze inderdaad. Je kan er ook voor kiezen om die ene dag even geen medicatie te slikken en dan kan je gewoon drinken wat je wilt. :D

Maar goed.... het plan is nu dus dat je met oud en nieuw gewoon alleen thuis blijft zeg maar?
Ik blijf gewoon thuis
En stoppen met mijn pillen en wel drank is vragen om een knetterende psychose (en dat kan in een avond gebeuren). Dus dat ga ik niet doen ;) Ik ga lekker knutselen, televisie kijken en een oliebol eten. Uit het raam naar het vuurwerk kijken en dat is prima :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_183906423
(en die eenzaamheid, geloof me, ik voel hem. Al mijn vrienden zijn succesvol behalve ik. Dat kan knap alleen voelen)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_183906487
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:03 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik blijf gewoon thuis
En stoppen met mijn pillen en wel drank is vragen om een knetterende psychose (en dat kan in een avond gebeuren). Dus dat ga ik niet doen ;) Ik ga lekker knutselen, televisie kijken en een oliebol eten. Uit het raam naar het vuurwerk kijken en dat is prima :)
Klinkt als een goed plan CotS O+
En je bent echt niet de enige, voor veel mensen is het gewoon 1 van de zoveel dagen en zijn thuis en gaan op tijd naar bed.
Niets raars aan.
pi_183906525
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 21:55 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ja, dat zeggen ze inderdaad. Je kan er ook voor kiezen om die ene dag even geen medicatie te slikken en dan kan je gewoon drinken wat je wilt. :D

Maar goed.... het plan is nu dus dat je met oud en nieuw gewoon alleen thuis blijft zeg maar?
Excuse me?! Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te zeggen?! :X
pi_183906548
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:07 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Klinkt als een goed plan CotS O+
En je bent echt niet de enige, voor veel mensen is het gewoon 1 van de zoveel dagen en zijn thuis en gaan op tijd naar bed.
Niets raars aan.
Vind ik ook. Oudejaarsavond is hier zoals alle andere avonden. Vriend gamed wat, ik kijk Netflix, we kijken even wat samen. En na twaalven kijk ik altijd hoe hij zijn vuurwerk afsteekt, vaak als enige in de straat :')
pi_183906605
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:07 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Klinkt als een goed plan CotS O+
En je bent echt niet de enige, voor veel mensen is het gewoon 1 van de zoveel dagen en zijn thuis en gaan op tijd naar bed.
Niets raars aan.
Ik wil het wel vieren. 2018 wil ik echt afsluiten. Dus ik ga ervan genieten. Gewoon een hapje, slechte televisie, laat naar bed... speciale knutsels bedacht. Het wordt leuk. En ja, het voelt nu erg alleen, maar daar kom ik wel overheen. Normaal zat ik nu bij mijn schoonouders, daarna bij mijn moeder. Oud&Nieuw met een relatie. Dat heb ik nu niet. En daar mag ik aan wennen, maar ik moet ook leren om met mezelf te leven. Dus december is een goede les voor me, niet altijd even leuk, maar wel goed.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 22 december 2018 @ 22:12:08 #130
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_183906670
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:03 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik blijf gewoon thuis
En stoppen met mijn pillen en wel drank is vragen om een knetterende psychose (en dat kan in een avond gebeuren). Dus dat ga ik niet doen ;) Ik ga lekker knutselen, televisie kijken en een oliebol eten. Uit het raam naar het vuurwerk kijken en dat is prima :)
Oei. Psychoses zijn heel erg naar. Heb jij het nu onder controle op het moment?

Ik zelf heb heel erg last van angstklachten (zeker de laatste tijd) en soms als ik echt heeeel erg bang ben en gestrest dan krijg ik ook het gevoel alsof ik even de draad kwijtraak.
Ik was een tijdje heel bang dat ik aanleg zou krijgen om psychoses te ontwikkelen.
Maar nu achteraf gezien valt dat volgens mij wel erg mee.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_183906697
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:12 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Oei. Psychoses zijn heel erg naar. Heb jij het nu onder controle op het moment?

Meditatie goed nemen lijkt mij stap 1......
  zaterdag 22 december 2018 @ 22:12:50 #132
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_183906698
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:08 schreef madam-april het volgende:

[..]

Excuse me?! Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te zeggen?! :X
sorry het spijt me. ;( Ik wist niet dat ze zulke medicijnen slikte.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_183906718
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:12 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

sorry het spijt me. ;( Ik wist niet dat ze zulke medicijnen slikte.
Dit is ook niet zomaar een topic waar mensen posten die zich wel eens neerslachtig voelen
Of beetje depri in donkere maanden zijn

Dit is wel iets serieuzer
pi_183906769
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik wil het wel vieren. 2018 wil ik echt afsluiten. Dus ik ga ervan genieten. Gewoon een hapje, slechte televisie, laat naar bed... speciale knutsels bedacht. Het wordt leuk. En ja, het voelt nu erg alleen, maar daar kom ik wel overheen. Normaal zat ik nu bij mijn schoonouders, daarna bij mijn moeder. Oud&Nieuw met een relatie. Dat heb ik nu niet. En daar mag ik aan wennen, maar ik moet ook leren om met mezelf te leven. Dus december is een goede les voor me, niet altijd even leuk, maar wel goed.
Als je het wil moet je het doen
Maar vraag niet te veel van jezelf ;) (het per se moeten vieren klinkt wel een beetje zo, weer iets dat je moet van jezelf)

Gewoon een normale avond met een extra oliebol of vuurwerk kijken kan ook goed genoeg zijn
  zaterdag 22 december 2018 @ 22:16:21 #135
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_183906806
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:13 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dit is ook niet zomaar een topic waar mensen posten die zich wel eens neerslachtig voelen
Of beetje depri in donkere maanden zijn

Dit is wel iets serieuzer
Dat dat zie ik nu ook. Ik was dom bezig.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_183906835
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:12 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Oei. Psychoses zijn heel erg naar. Heb jij het nu onder controle op het moment?

Ik zelf heb heel erg last van angstklachten (zeker de laatste tijd) en soms als ik echt heeeel erg bang ben en gestrest dan krijg ik ook het gevoel alsof ik even de draad kwijtraak.
Ik was een tijdje heel bang dat ik aanleg zou krijgen om psychoses te ontwikkelen.
Maar nu achteraf gezien valt dat volgens mij wel erg mee.
Uhm... tot op zekere hoogte. Ik heb zo van die symptomen die niet weggaan.

En ik slik antipsychotica, stemmingsstabiliators en kalmerende pillen. Ik heb schizofrenie, bipolaire stoornis, PTSS en een eetstoornis. Er speelt altijd wel iets op en daarom moet ik erg voorzichtig zijn.

Ik snap dat je het niet verkeerd bedoelt, alleen medicatie moet altijd via een arts gaan en nooit op eigen ideeën gebruikt.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_183906900
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:12 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

sorry het spijt me. ;( Ik wist niet dat ze zulke medicijnen slikte.
Iemand adviseren om maar gewoon een dagje geen medicatie te nemen zodat diegene kan zuipen, zeker als je geen flauw benul hebt wat voor medicatie diegene slik en de hele voorgeschiedenis van die persoon niet kent, is echt compleet onverantwoord.
pi_183906910
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:14 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Als je het wil moet je het doen
Maar vraag niet te veel van jezelf ;) (het per se moeten vieren klinkt wel een beetje zo, weer iets dat je moet van jezelf)

Gewoon een normale avond met een extra oliebol of vuurwerk kijken kan ook goed genoeg zijn
Ja en ik wat leuks gekocht voor mezelf om mee bezig te gaan. Het is geen moetje, als ik om half elf wil gaan slapen doe ik dat. Alleen ik verheug me op het cadeautje voor mezelf, ik verheug me op cabaret op televisie, ik verheug me op het maken van een legpuzzel en ik verheug me op die oliebol. En of ik nu om 23:00, 1:00 of 4:00 naar bed ga laat ik afhangen van mijn zin ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 22 december 2018 @ 22:20:05 #139
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_183906940
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:19 schreef madam-april het volgende:

[..]

Iemand adviseren om maar gewoon een dagje geen medicatie te nemen zodat diegene kan zuipen, zeker als je geen flauw benul hebt wat voor medicatie diegene slik en de hele voorgeschiedenis van die persoon niet kent, is echt compleet onverantwoord.
Klopt dat is het ook. Ik was dom bezig.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_183906941
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 20:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
*breekt even in* Hebben jullie (vrouwen) dit ook?

Ik ben altijd iemand geweest die angstig kan zijn. Heb het dus niet constant, wel dingen die het kunnen triggeren. Zo ook mijn menstruatie. Ik heb nooit lichamelijke ongemakken, geestelijke des te meer. De ene maand gaat het prima en heb ik er weinig last van, maar de andere maand heb ik er meer last van. En tijdens/na mijn menstruatie is het grotendeels weg en heb ik weer een positievere kijk op dingen.
Ik heb ook dat ik rond m'n menstruatie veel sterkere emoties heb, dus dat kan inderdaad de ene maand angst zijn, soms ben ik klassiek chagrijnig en de andere keer merk ik er eigenlijk niets van.
pi_183906995
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 20:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
*breekt even in* Hebben jullie (vrouwen) dit ook?

Ik ben altijd iemand geweest die angstig kan zijn. Heb het dus niet constant, wel dingen die het kunnen triggeren. Zo ook mijn menstruatie. Ik heb nooit lichamelijke ongemakken, geestelijke des te meer. De ene maand gaat het prima en heb ik er weinig last van, maar de andere maand heb ik er meer last van. En tijdens/na mijn menstruatie is het grotendeels weg en heb ik weer een positievere kijk op dingen.
Sorry overheen gelezen.

Ik word niet vaak ongesteld, maar als het gebeurd ben ik er goed naar van (dan wil ik altijd dood). Fysiek en emotioneel. Kun je niet naar de HA gaan? Soms helpt het slikken van een (andere) pil oid tegen dat soort klachten? Ik heb er geen verstand van, ik roep maar wat.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_183907197
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:21 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Sorry overheen gelezen.

Ik word niet vaak ongesteld, maar als het gebeurd ben ik er goed naar van (dan wil ik altijd dood). Fysiek en emotioneel. Kun je niet naar de HA gaan? Soms helpt het slikken van een (andere) pil oid tegen dat soort klachten? Ik heb er geen verstand van, ik roep maar wat.
Ik heb een koperspiraal die geen hormonen afgeeft. Ik moet zeggen dat het wel beter gaat als toen in de goedkope variant nam van een één of andere conceptiepil. Dat is gewoon zooi. Vind het ook gewoon zeer kwalijk dat je van de pil (en andere medicijnen) eerst de goedkoopste mogelijke rommel krijgt, tenzij je zelf anders aangeeft te willen. Dan nog is het niet zelfsprekend wat beters te krijgen.

Afijn, koperspiraal dus. Werkt beter, nog niet geheel van de klachten af.
pi_183907258
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb een koperspiraal die geen hormonen afgeeft. Ik moet zeggen dat het wel beter gaat als toen in de goedkope variant nam van een één of andere conceptiepil. Dat is gewoon zooi. Vind het ook gewoon zeer kwalijk dat je van de pil (en andere medicijnen) eerst de goedkoopste mogelijke rommel krijgt, tenzij je zelf anders aangeeft te willen. Dan nog is het niet zelfsprekend wat beters te krijgen.

Afijn, koperspiraal dus. Werkt beter, nog niet geheel van de klachten af.
Sorry! Ik dacht gewoon hardop...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_183907280
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Sorry! Ik dacht gewoon hardop...
Sorry? Huh? :) Reageerde ik fel naar jou toe? Was niet de bedoeling.
pi_183907342
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Sorry? Huh? :) Reageerde ik fel naar jou toe? Was niet de bedoeling.
Nee absoluut niet :) :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_183915888
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 20:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
*breekt even in* Hebben jullie (vrouwen) dit ook?

Ik ben altijd iemand geweest die angstig kan zijn. Heb het dus niet constant, wel dingen die het kunnen triggeren. Zo ook mijn menstruatie. Ik heb nooit lichamelijke ongemakken, geestelijke des te meer. De ene maand gaat het prima en heb ik er weinig last van, maar de andere maand heb ik er meer last van. En tijdens/na mijn menstruatie is het grotendeels weg en heb ik weer een positievere kijk op dingen.
Rond de menstruatie ben ik de laatste tijd minder stabiel... Ik slik de pil en die slik ik een aantal strips door op aanraden van de huisarts ivm mn stemming.
De ene keer kabbel ik er aardig doorheen, de andere keer is het een soort gat in de weg en kan mijn hele gezin meegenieten ;( .

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb een koperspiraal die geen hormonen afgeeft. Ik moet zeggen dat het wel beter gaat als toen in de goedkope variant nam van een één of andere conceptiepil. Dat is gewoon zooi. Vind het ook gewoon zeer kwalijk dat je van de pil (en andere medicijnen) eerst de goedkoopste mogelijke rommel krijgt, tenzij je zelf anders aangeeft te willen. Dan nog is het niet zelfsprekend wat beters te krijgen.

Afijn, koperspiraal dus. Werkt beter, nog niet geheel van de klachten af.
Ik slik wel de pil, ben aan het overwegen om te kijken of het zonder misschien anders/beter gaat... Maar ook een beetje bang voor, want straks stort ik toch weer in een enorm gat ofzo.
En ik vermoed dat ik toch ook zo langzamerhand richting de overgang ga en vraag me af of het niet verstandiger is om de pil door te blijven slikken zodat ik daar misschien minder last van zal hebben... (hoop ik).
Ik weet het niet zo goed, wat ik nu wel prettig vind is dat ik aardig zicht heb en zelf controle heb, over wanneer ik ongesteld wordt en dat vind ik wel prettig. (controlfreak ;) )
Huisarts had het ook over spiraal, maar dat staat me tegen op een of andere manier...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_183916257
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 11:59 schreef Nijna het volgende:

[..]

Rond de menstruatie ben ik de laatste tijd minder stabiel... Ik slik de pil en die slik ik een aantal strips door op aanraden van de huisarts ivm mn stemming.
De ene keer kabbel ik er aardig doorheen, de andere keer is het een soort gat in de weg en kan mijn hele gezin meegenieten ;( .

[..]

Ik slik wel de pil, ben aan het overwegen om te kijken of het zonder misschien anders/beter gaat... Maar ook een beetje bang voor, want straks stort ik toch weer in een enorm gat ofzo.
En ik vermoed dat ik toch ook zo langzamerhand richting de overgang ga en vraag me af of het niet verstandiger is om de pil door te blijven slikken zodat ik daar misschien minder last van zal hebben... (hoop ik).
Ik weet het niet zo goed, wat ik nu wel prettig vind is dat ik aardig zicht heb en zelf controle heb, over wanneer ik ongesteld wordt en dat vind ik wel prettig. (controlfreak ;) )
Huisarts had het ook over spiraal, maar dat staat me tegen op een of andere manier...
Staat het idee je tegen dat er iets in je lichaam zit?

Voor mij heeft het alleen maar pluspunten. Het kostte geen drol, iets van 30 euro (en dan heb je 5 jaar anticonceptie). Ik hoef niet aan de pil te denken, werkt prima. Geen zwangerschap oid. Alleen de menstruaties zijn wat heftiger, maar wel korter. Plaatsen ging ook prima zonder al te veel pijn.

Ik ben er dus wel blij mee.
pi_183916762
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 12:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Staat het idee je tegen dat er iets in je lichaam zit?

Voor mij heeft het alleen maar pluspunten. Het kostte geen drol, iets van 30 euro (en dan heb je 5 jaar anticonceptie). Ik hoef niet aan de pil te denken, werkt prima. Geen zwangerschap oid. Alleen de menstruaties zijn wat heftiger, maar wel korter. Plaatsen ging ook prima zonder al te veel pijn.

Ik ben er dus wel blij mee.
Het idee dat er iets in mijn lichaam zit ja en ook dat je bv met de pil makkelijker kan zeggen, NU stop ik en als je die spiraal kwijt wilt, eerst weer naar de huisarts moet zeg maar.
Menstruatie heftiger daar wordt ik niet blij van, al valt het nu best wel mee. Maar ik voel me altijd zo, jemig hoe omschrijf je dat in vredesnaam... blegh. Onthand? Ik weet niet. Als ik moeder natuur was, had ik het anders ontworpen zeg maar... :X
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_183917094
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 12:47 schreef Nijna het volgende:

[..]

Het idee dat er iets in mijn lichaam zit ja en ook dat je bv met de pil makkelijker kan zeggen, NU stop ik en als je die spiraal kwijt wilt, eerst weer naar de huisarts moet zeg maar.
Menstruatie heftiger daar wordt ik niet blij van, al valt het nu best wel mee. Maar ik voel me altijd zo, jemig hoe omschrijf je dat in vredesnaam... blegh. Onthand? Ik weet niet. Als ik moeder natuur was, had ik het anders ontworpen zeg maar... :X
Ieder zijn ding :) Ik snap je wel op sommige punten, maar als je je bedenkt hoeveel zooi je binnenkrijgt met de pil in vergelijking met een kopspiraal, maakt de keus voor mij makkelijker.
  zondag 23 december 2018 @ 13:10:44 #150
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_183917159
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 12:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Staat het idee je tegen dat er iets in je lichaam zit?

Voor mij heeft het alleen maar pluspunten. Het kostte geen drol, iets van 30 euro (en dan heb je 5 jaar anticonceptie). Ik hoef niet aan de pil te denken, werkt prima. Geen zwangerschap oid. Alleen de menstruaties zijn wat heftiger, maar wel korter. Plaatsen ging ook prima zonder al te veel pijn.

Ik ben er dus wel blij mee.
10 jaar toch?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')