Maar kan diegene ook gas geven? Want van alleen schreeuwen ga je niet per se harder rijdenquote:Op donderdag 6 december 2018 23:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ik 75 rij op en 80 weg zit er toch echt iemand naast mij te schreeuwen hoor...
Nee de instructeur heeft geen gaspedaal. Maar daar ga je echt wel harder van rijden hoorquote:Op donderdag 6 december 2018 23:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar kan diegene ook gas geven? Want van alleen schreeuwen ga je niet per se harder rijden![]()
Verder laat ik me niet door anderen beïnvloeden, dan moeten ze zelf maar rijden (en nee, ik rijd wel gewoon door hoor).
Haha ja dat zal best dan! Zelf geen last van gehad, reed meestal Vmax +5 (op aanraden van de instructeur). En dat is inmiddels alweer ruim 14 jaar terug.quote:Op donderdag 6 december 2018 23:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee de instructeur heeft geen gaspedaal. Maar daar ga je echt wel harder van rijden hoor
het is altijd schipperen tussen galant zijn en eigen belang. Ik vind het bijzonder aardig van hem om de bende automobilisten er langs te latenquote:Op donderdag 6 december 2018 23:45 schreef itchycoo het volgende:
Tering dat lijkt me wel echt frustrerend (voor jou). Volgens mij doe je het ook nooit goed als bestuurder van zo’n groot voertuig.
Moah, dat frustrerende valt op zich wel mee, das erger als je er achter rijdt denk ik. Ik probeer altijd zo veel mogelijk te blijven rollen, dus ik pak wat sneller een gaatje op een rotonde bijvoorbeeld als ik dan niet hoef te stoppen. Vanuit stilstand een rotonde oprijden in de spits is domweg onmogelijk zonder hinder te veroorzaken; stel dat ik stilsta en begin te rijden, en van rechts rijdt er iemand de rotonde op die retour zijn kant op wil, dus hem 180 graden nemen, dan moet hij onherroepelijk gaan remmen voor me.. Als ik half op de rotonde sta zit ik als in zijn 8 (van 12), ik doe 2,3km naar de 82km/u (= max.), en afremmen op de motorrem (remmen gaan in de fik bij 3 of meer keer op rij in de ankers) van 82 naar 20 ofzo is ongeveer 6-700 meter.quote:Op donderdag 6 december 2018 23:45 schreef itchycoo het volgende:
Tering dat lijkt me wel echt frustrerend (voor jou). Volgens mij doe je het ook nooit goed als bestuurder van zo’n groot voertuig.
En dan midden op straat gaan lopen. Snap het echt niet.quote:Op donderdag 6 december 2018 12:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
van die eikels die menen dat de stoep of het fietspad niet voor je gelden als je als een debiel gekleed gaat in lycra.
Vorige week sta ik in de rij voor de vuilstort (geen dramatisch lange rij, ik was auto #5), en auto #3 besluit ineens dat hij uit de rij moet, knalt dat ding de stoep links van hem op, er overheen, komt aan de andere kant en moet daar nog verder draaien en doet dat door hem gewoon over de rand rechts te zetten, die aan de andere kant veel lager was, je hoorde de bodem van de auto vastknallen.quote:Op vrijdag 7 december 2018 08:22 schreef DrDarwin het volgende:
Ik sta hier om rechtsaf te slaan, voor mij staat nog een auto en daarvoor een golfje dat rechtsaf wil slaan.
Maps
Dat golfje blijft maar staan, ook als het linksaf slaande verkeer op de rijksweg dezelfde straat in rijd.
Na een keer of wat heb je er dan wel genoeg van, dus rij ik even via het tankstation de rijksweg op.
Op de hoek bij het eerstvolgende verkeerslicht hou ik dat golfje (dat er nogal gammel uitzag) nog in de gaten en zie dat het helemaal onder het stuur weggepropte Indisch uitziende bejaarde mevrouwtje eindelijk durft af te slaan want de hele rijksweg is compleet leeg.
Die mensen moeten toch tegen zichzelf in bescherming worden genomen en van de weg af worden gehaald, of ben ik nou gek?
Het is altijd wel grappig dat bestuurders van wat lomper spul geacht worden om rekening te houden met andere weggebruikers, terwijl die je op hun beurt bij elke kans die ze hebben in je bek spugen en op je kop schijten, want je rijdt in hún vaarwater en zij hebben haastquote:Op vrijdag 7 december 2018 07:33 schreef lipje het volgende:
[..]
het is altijd schipperen tussen galant zijn en eigen belang. Ik vind het bijzonder aardig van hem om de bende automobilisten er langs te laten
Ook zoiets:quote:Op vrijdag 7 december 2018 09:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vorige week sta ik in de rij voor de vuilstort (geen dramatisch lange rij, ik was auto #5), en auto #3 besluit ineens dat hij uit de rij moet, knalt dat ding de stoep links van hem op, er overheen, komt aan de andere kant en moet daar nog verder draaien en doet dat door hem gewoon over de rand rechts te zetten, die aan de andere kant veel lager was, je hoorde de bodem van de auto vastknallen.
Met grof geweld weer los (moet een automaat zijn geweest), maar was dus ook zo'n 80-plusser met een totaal gebrek aan inzicht.
En als de schade dan opgemerkt wordt hebben ze geen flauw idee hoe het komt.
Dat doe ik niet meer. Laatste keer dat ik iemand wilde waarschuwen, kreeg ik een brake test voor mijn kiezen. En bedankt....quote:Op vrijdag 7 december 2018 10:29 schreef alpeko het volgende:
Wat een ontwerpfout is dat toch. Wel brandende voorlampen, achter niks. Iemand in een Nissan Joke gisteravond. Ook geen enkele reactie op lichtsignalen. Zoek het dan maar uit.
Stank voor dank jaquote:Op vrijdag 7 december 2018 12:39 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Dat doe ik niet meer. Laatste keer dat ik iemand wilde waarschuwen, kreeg ik een brake test voor mijn kiezen. En bedankt....
Geweldigquote:Op vrijdag 7 december 2018 10:04 schreef DrDarwin het volgende:
Bejaard stel uit NL met een spiksplinternieuwe Toyota Yaris bij een tankstation in DLD.
Man stapt met moeite uit, pakt het vulpistool en zoekt dan het tankklepje.
Tsja, dat zit niet rechts maar links, en daar kan hij op die plek niet bij.
Hij hangt het vulpistool na even nadenken weer terug, kruipt met pijn en moeite weer achter het stuur en zet met gedraaide wielen de auto in de achteruit en geeft een dot gas.
klabats met de achterwielen op het pompeiland en tegen de pomp, de bumper kapot, de pomp kapot en een wieldop naar de galemiezen.
Mensen komen kijken en vertellen hem dat hij vooruit moet, en dat doet hij dan ook en hij komt met de auto dwars voor het ernaast gelegen pompeiland terecht.
Daar stopt hij, draait het stuur helemaal onderuit en geeft weer veel teveel gas in de achteruit versnelling, de onderkant van de auto schraapt over het pompeiland, hij kleppert er met het linker voorwiel ook overheen en die wieldop knalt er ook af, meteen daarna komt de voorbumper op het cement terecht en ook die springt los en hangt nog maar half aan de auto.
Ik kon het niet meer aanzien.
Hij was de weg kwijt zal ik maar zeggen.quote:
Daylight running lights.quote:Op vrijdag 7 december 2018 10:29 schreef alpeko het volgende:
Wat een ontwerpfout is dat toch. Wel brandende voorlampen, achter niks. Iemand in een Nissan Joke gisteravond. Ook geen enkele reactie op lichtsignalen. Zoek het dan maar uit.
DRL hoeft het probleem niet te zijn. Meer onachtzaamheid van de gebruiker die vaak als zombies in de auto zitten en niet meer letten op verlichting omdat de verlichting op het dashboard toch wel brandt.quote:Op vrijdag 7 december 2018 14:33 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Daylight running lights.
Zitten er bij mijn auto ook op, maar dan doen de achterlichten het ook.
Wetgeving is gelukkig aangepast, bij nieuwe auto's moet bij de dagrijverlichting nu ook de achterverlichting aan.quote:Op vrijdag 7 december 2018 14:33 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Daylight running lights.
Zitten er bij mijn auto ook op, maar dan doen de achterlichten het ook.
Dat dacht ik ook altijd maar is niet zo. Ik rij sinds een aantal maanden in een nieuwe auto die ook net op de markt is maar daar brandt achter echt niets hoor bij DRL.quote:Op vrijdag 7 december 2018 14:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Wetgeving is gelukkig aangepast, bij nieuwe auto's moet bij de dagrijverlichting nu ook de achterverlichting aan.
Is er een nieuwe typegoedkeuring op dat ding, of is het een faceliftvariant met de oude typegoedkeuring?quote:Op vrijdag 7 december 2018 14:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd maar is niet zo. Ik rij sinds een aantal maanden in een nieuwe auto die ook net op de markt is maar daar brandt achter echt niets hoor bij DRL.
Compleet nieuw model, geen facelift dus.quote:Op vrijdag 7 december 2018 14:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Is er een nieuwe typegoedkeuring op dat ding, of is het een faceliftvariant met de oude typegoedkeuring?
Das wel aardig dat het wel magquote:Op vrijdag 7 december 2018 14:42 schreef Piles het volgende:
Oh lees net dat het helemaal niet verplicht is, maar het is toegestaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |