Klopt, maar ik bepaal liever zelf de afstand die ik bewaar tot mijn voorganger.quote:Op woensdag 5 december 2018 11:46 schreef Sounddragon het volgende:
Je kunt ook de volgafstand instellen op 20 meter...
2x een dag ermee gereden en mis het gelijk eigenlijk. Als je vind, dat hij te vaak remt, moet je de snelheid wat lager instellen. De max snelheid instellen, dus 100 ipv 106-108 op de teller helpt daarin.quote:Op woensdag 5 december 2018 13:06 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Klopt, maar ik bepaal liever zelf de afstand die ik bewaar tot mijn voorganger.
Echter misschien is het ook gewoon een kwestie van wennen. Ik heb één keer een proefrit gemaakt in een auto met Adaptove Cruise Control (ACC?) en toen ik die aanzette vond ik het absoluut niet prettig dat de auto zelf begon te remmen en gas te geven.
Dat zijn zakkevullersquote:Op woensdag 5 december 2018 20:02 schreef dick_laurent het volgende:
Vanmiddag, een lesauto voor mij op een provinciale weg...
Ja voordat iedereen mn kop eraf bijt en roept "je hebt het zelf ook ooit moeten leren etc etc" ... Ik begrijp dat lesauto's voorzichtig en onwennig rijden vaak.
Wat ik niet begrijp is waarom een instructeur die toch moet zien dat lesser fucking 50 blijft rijden op een 80 weg, dan niet even ingrijpt van joh, je mag hier 80... je houdt de boel nu nogal op.
Maar neen de hele weg lang bleven ze 50 tuffelen hoor. Zucht.
Eens, doorstroming bevorderen is net zo goed een belangrijk onderdeel van het autorijden.quote:Op woensdag 5 december 2018 20:02 schreef dick_laurent het volgende:
Vanmiddag, een lesauto voor mij op een provinciale weg...
Ja voordat iedereen mn kop eraf bijt en roept "je hebt het zelf ook ooit moeten leren etc etc" ... Ik begrijp dat lesauto's voorzichtig en onwennig rijden vaak.
Wat ik niet begrijp is waarom een instructeur die toch moet zien dat lesser fucking 50 blijft rijden op een 80 weg, dan niet even ingrijpt van joh, je mag hier 80... je houdt de boel nu nogal op.
Maar neen de hele weg lang bleven ze 50 tuffelen hoor. Zucht.
Als de leerling bang is kan de instructeur ook weinig doen. Voor zover ik weet heeft ‘ie alleen een extra bediening voor koppeling en rem.quote:Op woensdag 5 december 2018 20:02 schreef dick_laurent het volgende:
Vanmiddag, een lesauto voor mij op een provinciale weg...
Ja voordat iedereen mn kop eraf bijt en roept "je hebt het zelf ook ooit moeten leren etc etc" ... Ik begrijp dat lesauto's voorzichtig en onwennig rijden vaak.
Wat ik niet begrijp is waarom een instructeur die toch moet zien dat lesser fucking 50 blijft rijden op een 80 weg, dan niet even ingrijpt van joh, je mag hier 80... je houdt de boel nu nogal op.
Maar neen de hele weg lang bleven ze 50 tuffelen hoor. Zucht.
Dat kreeg ik, inmiddels acht jaar geleden ook gewoon te horen: gas!quote:Op woensdag 5 december 2018 21:39 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Eens, doorstroming bevorderen is net zo goed een belangrijk onderdeel van het autorijden.
Nee hoor, genoeg lesauto's die ook gas hebben. Maar niet allemaal waarschijnlijk.quote:Op woensdag 5 december 2018 21:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Voor zover ik weet heeft ‘ie alleen een extra bediening voor koppeling en rem.
Ah ok, dacht dat dat in NL niet gebruikelijk was. Mijne had het niet en van hem mocht ik ook lekker doorrijden. Was nog net voor het nieuwe rijden.quote:Op donderdag 6 december 2018 09:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee hoor, genoeg lesauto's die ook gas hebben. Maar niet allemaal waarschijnlijk.
Mijn lesauto had ook een 'extra' gaspedaal weet ik nog. En mijn instructeur heeft die ook vooral met invoegen op snelweg (omdat ik dat als een pannenkoek deed in het begin met veel te weinig vaart) een aantal keer flink gebruikt. Gingen we opeens als een malle versnellen terwijl ik zat van HUH??quote:Op donderdag 6 december 2018 09:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ah ok, dacht dat dat in NL niet gebruikelijk was. Mijne had het niet en van hem mocht ik ook lekker doorrijden. Was nog net voor het nieuwe rijden.
van die eikels die menen dat de stoep of het fietspad niet voor je gelden als je als een debiel gekleed gaat in lycra.quote:
Haha ja herkenbaarquote:Op donderdag 6 december 2018 12:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn lesauto had ook een 'extra' gaspedaal weet ik nog. En mijn instructeur heeft die ook vooral met invoegen op snelweg (omdat ik dat als een pannenkoek deed in het begin met veel te weinig vaart) een aantal keer flink gebruikt. Gingen we opeens als een malle versnellen terwijl ik zat van HUH??
Lijkt mij ook raar ja 😂quote:Op donderdag 6 december 2018 12:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn lesauto had ook een 'extra' gaspedaal weet ik nog. En mijn instructeur heeft die ook vooral met invoegen op snelweg (omdat ik dat als een pannenkoek deed in het begin met veel te weinig vaart) een aantal keer flink gebruikt. Gingen we opeens als een malle versnellen terwijl ik zat van HUH??
Volgens mij is er een ander topic voor.quote:Op donderdag 6 december 2018 13:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Lijkt mij ook raar ja 😂
Mag ik een dashcam vid plaatswj (niet van mij) waar iemand krijgt wat ‘ie verdient?
https://www.dumpert.nl/me(...)mtest_bij_truck.html
Ja eerst had ik les in een Astra 1.7 TD. Die had wel 2 gaspedalen nodig om vooruit te komen. De Polo SDi erna niet meer.quote:Op donderdag 6 december 2018 12:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn lesauto had ook een 'extra' gaspedaal weet ik nog. En mijn instructeur heeft die ook vooral met invoegen op snelweg (omdat ik dat als een pannenkoek deed in het begin met veel te weinig vaart) een aantal keer flink gebruikt. Gingen we opeens als een malle versnellen terwijl ik zat van HUH??
Wordt heel goed uitgelegd in de reacties daaronder. Die vrachtwagen weegt 20/30/40.000 kilo, als dat begint te zwiepen omdat er iemand op het allerlaatste moment voor knalt kan dat gigantische gevolgen hebben. Gewoon even iets meer die 2e baan gebruiken en mensen ontmoedigen een laatste moment-actie te voeren.quote:Op donderdag 6 december 2018 20:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens mij is er een ander topic voor.
Maar ondanks dat er in dat busje duidelijk een mongool zat, heeft de trucker het ook wel een beetje uitgelokt door naar links te sturen. Je kan verwachten dat iemand wellicht daarop (gestoord) reageert.
Tja, dan snijdt de bus er net links voor, komt op de linker weghelft terecht of klapt tegen de zijkant van de truck, so be it. Dan heeft die bus het echt helemaal zelf gedaan.quote:Op donderdag 6 december 2018 20:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wordt heel goed uitgelegd in de reacties daaronder. Die vrachtwagen weegt 20/30/40.000 kilo, als dat begint te zwiepen omdat er iemand op het allerlaatste moment voor knalt kan dat gigantische gevolgen hebben. Gewoon even iets meer die 2e baan gebruiken en mensen ontmoedigen een laatste moment-actie te voeren.
ik heb dat soort idioten in diezelfde sithatie dagelijks met de kraan. Ik snap het, zelfs vrachtwagens doen de binnenkant van turbo-rotondes om me voorbij te komen, maar toch zijn er grenzen aan wat kan.. Ik heb er ooit eentje de middendruppel/berm op gebonjourd op de N207.. Naja, hij deed het zelf want er was geen ruimte; dat verdrijvingsvlak houdt ook een keer op, en ik ga geen centimeter naar rechts om je te redden; it's your party, and your funeralquote:Op donderdag 6 december 2018 13:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Lijkt mij ook raar ja 😂
Mag ik een dashcam vid plaatswj (niet van mij) waar iemand krijgt wat ‘ie verdient?
https://www.dumpert.nl/me(...)mtest_bij_truck.html
Oh ja je hebt gelijk! Excuus. Maar dit topic is nog mooi actiefquote:Op donderdag 6 december 2018 20:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens mij is er een ander topic voor.
Maar ondanks dat er in dat busje duidelijk een mongool zat, heeft de trucker het ook wel een beetje uitgelokt door naar links te sturen. Je kan verwachten dat iemand wellicht daarop (gestoord) reageert.
Mijn ouders kochten in 1995 een nieuwe auto: een Astra 1.7D Station. Die was pas traagquote:Op donderdag 6 december 2018 20:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja eerst had ik les in een Astra 1.7 TD. Die had wel 2 gaspedalen nodig om vooruit te komen. De Polo SDi erna niet meer.
Oef, dat lijkt me wel lastig ja. Maar toch al netjes dat ze ze er langs laat. Ik zou me ook wel opgelaten voelen.quote:Op donderdag 6 december 2018 21:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb dat soort idioten in diezelfde sithatie dagelijks met de kraan. Ik snap het, zelfs vrachtwagens doen de binnenkant van turbo-rotondes om me voorbij te komen, maar toch zijn er grenzen aan wat kan.. Ik heb er ooit eentje de middendruppel/berm op gebonjourd op de N207.. Naja, hij deed het zelf want er was geen ruimte; dat verdrijvingsvlak houdt ook een keer op, en ik ga geen centimeter naar rechts om je te redden; it's your party, and your funeral
Als ik naar rechts duik en ik rijd hem naast het asfalt en ik sta daar verzakt, zit hij breed grijnzend op de bank thuis terwijl ik met een scheppie sta te zweten of de halve provincie staat gefileerd omdat er even een 200 tonner op de weg moet staan om mij weer op het asfalt te krijgen.. Jammer dan, pech voor je, jouw gok, jouw schade, en ik ga mezelf niet in de ellende storten omdat jij de tokkie uit moet hangen.
Laatst reed ik ergens in Brabant binnendoor over een B-weg die zó smal was dat er buiten mij nog maar anderhalve mefer asfalt over was, dus alle tegenliggers moesten de berm in.. Na een minuutje of 10 zaten er denk ik 30 - 40 auto's a hter me, en elke 250 meter zat er een drempel in de weg waar ik écht niet harder dan stapvoets overheen kan, dus ik reed gemiddeld 30 ofzo, dan moest ik alweer in de ankers
Op een gegeven moment heb ik heb ik hem dwars voor een zijweg van rechts neergezet om al die knarsende mensen achter me er even voorbij te laten, want je voelt je dan echt kut, maar ik kan er ook niks aan doen; ik hoop dan maar dat de imbeciel die verzint dat je in zulke ontsluitingswegen om de 250 meter zo'n subsidiebult neer moet pleuren er ook tussen zit. Je zal er wonen en je hut vliegt in brand
Als ik 75 rij op en 80 weg zit er toch echt iemand naast mij te schreeuwen hoor...quote:Op woensdag 5 december 2018 21:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Als de leerling bang is kan de instructeur ook weinig doen. Voor zover ik weet heeft ‘ie alleen een extra bediening voor koppeling en rem.
Maar irritant is het wel ja, had het van de week ook nog. Hele tijd 30 in een 50 zone 🥺
Maar kan diegene ook gas geven? Want van alleen schreeuwen ga je niet per se harder rijdenquote:Op donderdag 6 december 2018 23:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ik 75 rij op en 80 weg zit er toch echt iemand naast mij te schreeuwen hoor...
Nee de instructeur heeft geen gaspedaal. Maar daar ga je echt wel harder van rijden hoorquote:Op donderdag 6 december 2018 23:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar kan diegene ook gas geven? Want van alleen schreeuwen ga je niet per se harder rijden
Verder laat ik me niet door anderen beïnvloeden, dan moeten ze zelf maar rijden (en nee, ik rijd wel gewoon door hoor ).
Haha ja dat zal best dan! Zelf geen last van gehad, reed meestal Vmax +5 (op aanraden van de instructeur). En dat is inmiddels alweer ruim 14 jaar terug.quote:Op donderdag 6 december 2018 23:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee de instructeur heeft geen gaspedaal. Maar daar ga je echt wel harder van rijden hoor
het is altijd schipperen tussen galant zijn en eigen belang. Ik vind het bijzonder aardig van hem om de bende automobilisten er langs te latenquote:Op donderdag 6 december 2018 23:45 schreef itchycoo het volgende:
Tering dat lijkt me wel echt frustrerend (voor jou). Volgens mij doe je het ook nooit goed als bestuurder van zo’n groot voertuig.
Moah, dat frustrerende valt op zich wel mee, das erger als je er achter rijdt denk ik. Ik probeer altijd zo veel mogelijk te blijven rollen, dus ik pak wat sneller een gaatje op een rotonde bijvoorbeeld als ik dan niet hoef te stoppen. Vanuit stilstand een rotonde oprijden in de spits is domweg onmogelijk zonder hinder te veroorzaken; stel dat ik stilsta en begin te rijden, en van rechts rijdt er iemand de rotonde op die retour zijn kant op wil, dus hem 180 graden nemen, dan moet hij onherroepelijk gaan remmen voor me.. Als ik half op de rotonde sta zit ik als in zijn 8 (van 12), ik doe 2,3km naar de 82km/u (= max.), en afremmen op de motorrem (remmen gaan in de fik bij 3 of meer keer op rij in de ankers) van 82 naar 20 ofzo is ongeveer 6-700 meter.quote:Op donderdag 6 december 2018 23:45 schreef itchycoo het volgende:
Tering dat lijkt me wel echt frustrerend (voor jou). Volgens mij doe je het ook nooit goed als bestuurder van zo’n groot voertuig.
En dan midden op straat gaan lopen. Snap het echt niet.quote:Op donderdag 6 december 2018 12:25 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
van die eikels die menen dat de stoep of het fietspad niet voor je gelden als je als een debiel gekleed gaat in lycra.
Vorige week sta ik in de rij voor de vuilstort (geen dramatisch lange rij, ik was auto #5), en auto #3 besluit ineens dat hij uit de rij moet, knalt dat ding de stoep links van hem op, er overheen, komt aan de andere kant en moet daar nog verder draaien en doet dat door hem gewoon over de rand rechts te zetten, die aan de andere kant veel lager was, je hoorde de bodem van de auto vastknallen.quote:Op vrijdag 7 december 2018 08:22 schreef DrDarwin het volgende:
Ik sta hier om rechtsaf te slaan, voor mij staat nog een auto en daarvoor een golfje dat rechtsaf wil slaan.
Maps
Dat golfje blijft maar staan, ook als het linksaf slaande verkeer op de rijksweg dezelfde straat in rijd.
Na een keer of wat heb je er dan wel genoeg van, dus rij ik even via het tankstation de rijksweg op.
Op de hoek bij het eerstvolgende verkeerslicht hou ik dat golfje (dat er nogal gammel uitzag) nog in de gaten en zie dat het helemaal onder het stuur weggepropte Indisch uitziende bejaarde mevrouwtje eindelijk durft af te slaan want de hele rijksweg is compleet leeg.
Die mensen moeten toch tegen zichzelf in bescherming worden genomen en van de weg af worden gehaald, of ben ik nou gek?
Het is altijd wel grappig dat bestuurders van wat lomper spul geacht worden om rekening te houden met andere weggebruikers, terwijl die je op hun beurt bij elke kans die ze hebben in je bek spugen en op je kop schijten, want je rijdt in hún vaarwater en zij hebben haastquote:Op vrijdag 7 december 2018 07:33 schreef lipje het volgende:
[..]
het is altijd schipperen tussen galant zijn en eigen belang. Ik vind het bijzonder aardig van hem om de bende automobilisten er langs te laten
Ook zoiets:quote:Op vrijdag 7 december 2018 09:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vorige week sta ik in de rij voor de vuilstort (geen dramatisch lange rij, ik was auto #5), en auto #3 besluit ineens dat hij uit de rij moet, knalt dat ding de stoep links van hem op, er overheen, komt aan de andere kant en moet daar nog verder draaien en doet dat door hem gewoon over de rand rechts te zetten, die aan de andere kant veel lager was, je hoorde de bodem van de auto vastknallen.
Met grof geweld weer los (moet een automaat zijn geweest), maar was dus ook zo'n 80-plusser met een totaal gebrek aan inzicht.
En als de schade dan opgemerkt wordt hebben ze geen flauw idee hoe het komt.
Dat doe ik niet meer. Laatste keer dat ik iemand wilde waarschuwen, kreeg ik een brake test voor mijn kiezen. En bedankt....quote:Op vrijdag 7 december 2018 10:29 schreef alpeko het volgende:
Wat een ontwerpfout is dat toch. Wel brandende voorlampen, achter niks. Iemand in een Nissan Joke gisteravond. Ook geen enkele reactie op lichtsignalen. Zoek het dan maar uit.
Stank voor dank jaquote:Op vrijdag 7 december 2018 12:39 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Dat doe ik niet meer. Laatste keer dat ik iemand wilde waarschuwen, kreeg ik een brake test voor mijn kiezen. En bedankt....
Geweldigquote:Op vrijdag 7 december 2018 10:04 schreef DrDarwin het volgende:
Bejaard stel uit NL met een spiksplinternieuwe Toyota Yaris bij een tankstation in DLD.
Man stapt met moeite uit, pakt het vulpistool en zoekt dan het tankklepje.
Tsja, dat zit niet rechts maar links, en daar kan hij op die plek niet bij.
Hij hangt het vulpistool na even nadenken weer terug, kruipt met pijn en moeite weer achter het stuur en zet met gedraaide wielen de auto in de achteruit en geeft een dot gas.
klabats met de achterwielen op het pompeiland en tegen de pomp, de bumper kapot, de pomp kapot en een wieldop naar de galemiezen.
Mensen komen kijken en vertellen hem dat hij vooruit moet, en dat doet hij dan ook en hij komt met de auto dwars voor het ernaast gelegen pompeiland terecht.
Daar stopt hij, draait het stuur helemaal onderuit en geeft weer veel teveel gas in de achteruit versnelling, de onderkant van de auto schraapt over het pompeiland, hij kleppert er met het linker voorwiel ook overheen en die wieldop knalt er ook af, meteen daarna komt de voorbumper op het cement terecht en ook die springt los en hangt nog maar half aan de auto.
Ik kon het niet meer aanzien.
Hij was de weg kwijt zal ik maar zeggen.quote:
Daylight running lights.quote:Op vrijdag 7 december 2018 10:29 schreef alpeko het volgende:
Wat een ontwerpfout is dat toch. Wel brandende voorlampen, achter niks. Iemand in een Nissan Joke gisteravond. Ook geen enkele reactie op lichtsignalen. Zoek het dan maar uit.
DRL hoeft het probleem niet te zijn. Meer onachtzaamheid van de gebruiker die vaak als zombies in de auto zitten en niet meer letten op verlichting omdat de verlichting op het dashboard toch wel brandt.quote:Op vrijdag 7 december 2018 14:33 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Daylight running lights.
Zitten er bij mijn auto ook op, maar dan doen de achterlichten het ook.
Wetgeving is gelukkig aangepast, bij nieuwe auto's moet bij de dagrijverlichting nu ook de achterverlichting aan.quote:Op vrijdag 7 december 2018 14:33 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Daylight running lights.
Zitten er bij mijn auto ook op, maar dan doen de achterlichten het ook.
Dat dacht ik ook altijd maar is niet zo. Ik rij sinds een aantal maanden in een nieuwe auto die ook net op de markt is maar daar brandt achter echt niets hoor bij DRL.quote:Op vrijdag 7 december 2018 14:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Wetgeving is gelukkig aangepast, bij nieuwe auto's moet bij de dagrijverlichting nu ook de achterverlichting aan.
Is er een nieuwe typegoedkeuring op dat ding, of is het een faceliftvariant met de oude typegoedkeuring?quote:Op vrijdag 7 december 2018 14:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd maar is niet zo. Ik rij sinds een aantal maanden in een nieuwe auto die ook net op de markt is maar daar brandt achter echt niets hoor bij DRL.
Compleet nieuw model, geen facelift dus.quote:Op vrijdag 7 december 2018 14:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Is er een nieuwe typegoedkeuring op dat ding, of is het een faceliftvariant met de oude typegoedkeuring?
Das wel aardig dat het wel magquote:Op vrijdag 7 december 2018 14:42 schreef Piles het volgende:
Oh lees net dat het helemaal niet verplicht is, maar het is toegestaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |