abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 5 december 2018 @ 11:47:09 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183547199
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!




klik om te spelen

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_183548591
quote:
3s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:46 schreef Sounddragon het volgende:
Je kunt ook de volgafstand instellen op 20 meter...
Klopt, maar ik bepaal liever zelf de afstand die ik bewaar tot mijn voorganger.
Echter misschien is het ook gewoon een kwestie van wennen. Ik heb één keer een proefrit gemaakt in een auto met Adaptove Cruise Control (ACC?) en toen ik die aanzette vond ik het absoluut niet prettig dat de auto zelf begon te remmen en gas te geven.
Het is wat.......
pi_183548876
Vanochtend twee keer een grote (Poolse)vrachtwagen die op een kruising vol door het rode licht reed. Dat soort figuren mogen ze echt van de weg af halen wat mij betreft.

Daarnaast kwam ik ook een of andere opa tegen die op een lege snelweg van mijlenver over de linkerstrook kwam aanrijden om vervolgens zijn auto vlak voor mijn neus naar rechts te gooien. Uiteindelijk reed 'ie wel weer flink door, waardoor ik hem uit het oog verloor. Nog geen vijf minuten later kom ik hem weer tegen terwijl hij doodleuk 100 rijdt op de linkerbaan terwijl je daar gewoon 120 mag. Die had ook z'n ochtend niet denk ik. :P
pi_183554201
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:06 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Klopt, maar ik bepaal liever zelf de afstand die ik bewaar tot mijn voorganger.
Echter misschien is het ook gewoon een kwestie van wennen. Ik heb één keer een proefrit gemaakt in een auto met Adaptove Cruise Control (ACC?) en toen ik die aanzette vond ik het absoluut niet prettig dat de auto zelf begon te remmen en gas te geven.
2x een dag ermee gereden en mis het gelijk eigenlijk. Als je vind, dat hij te vaak remt, moet je de snelheid wat lager instellen. De max snelheid instellen, dus 100 ipv 106-108 op de teller helpt daarin.

Eingelijk vind ik het nu wat onveilig voelen met een cruise die niet zelf remt.

Wel jammer dat een ACC soms heftig reageert om bepaald ):O gedrag. Iemand die voor mij langs van rechts naar links schiet, over het verdrijvingsvlak, net voor de weg zich splitst. Of de linkerbaan die opeens van 130 naar 60 afremt, terwijl ik 95 rechts rijd. Dan grijpt jouw auto dus ook in.
.
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 20:02:11 #5
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_183555804
Vanmiddag, een lesauto voor mij op een provinciale weg...

Ja voordat iedereen mn kop eraf bijt en roept "je hebt het zelf ook ooit moeten leren etc etc" ... Ik begrijp dat lesauto's voorzichtig en onwennig rijden vaak.
Wat ik niet begrijp is waarom een instructeur die toch moet zien dat lesser fucking 50 blijft rijden op een 80 weg, dan niet even ingrijpt van joh, je mag hier 80... je houdt de boel nu nogal op.

Maar neen :N de hele weg lang bleven ze 50 tuffelen hoor. Zucht.
pi_183555985
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:02 schreef dick_laurent het volgende:
Vanmiddag, een lesauto voor mij op een provinciale weg...

Ja voordat iedereen mn kop eraf bijt en roept "je hebt het zelf ook ooit moeten leren etc etc" ... Ik begrijp dat lesauto's voorzichtig en onwennig rijden vaak.
Wat ik niet begrijp is waarom een instructeur die toch moet zien dat lesser fucking 50 blijft rijden op een 80 weg, dan niet even ingrijpt van joh, je mag hier 80... je houdt de boel nu nogal op.

Maar neen :N de hele weg lang bleven ze 50 tuffelen hoor. Zucht.
Dat zijn zakkevullers
.
pi_183558052
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:02 schreef dick_laurent het volgende:
Vanmiddag, een lesauto voor mij op een provinciale weg...

Ja voordat iedereen mn kop eraf bijt en roept "je hebt het zelf ook ooit moeten leren etc etc" ... Ik begrijp dat lesauto's voorzichtig en onwennig rijden vaak.
Wat ik niet begrijp is waarom een instructeur die toch moet zien dat lesser fucking 50 blijft rijden op een 80 weg, dan niet even ingrijpt van joh, je mag hier 80... je houdt de boel nu nogal op.

Maar neen :N de hele weg lang bleven ze 50 tuffelen hoor. Zucht.
Eens, doorstroming bevorderen is net zo goed een belangrijk onderdeel van het autorijden.

Overigens dacht ik dat mijn terugreis vandaag vol fileirritaties zou zitten omdat ik volgens alle verkeersinformatie meer dan een half uur vertraging zou hebben op een ritje van nog net geen uur, door allerlei ongelukken en andere opstoppingen. Tot mijn grote verbazing was het buitengewoon rustig op de weg toen ik eenmaal vertrok en ben ik sneller dan ooit naar huis getuft. :D
pi_183558344
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:02 schreef dick_laurent het volgende:
Vanmiddag, een lesauto voor mij op een provinciale weg...

Ja voordat iedereen mn kop eraf bijt en roept "je hebt het zelf ook ooit moeten leren etc etc" ... Ik begrijp dat lesauto's voorzichtig en onwennig rijden vaak.
Wat ik niet begrijp is waarom een instructeur die toch moet zien dat lesser fucking 50 blijft rijden op een 80 weg, dan niet even ingrijpt van joh, je mag hier 80... je houdt de boel nu nogal op.

Maar neen :N de hele weg lang bleven ze 50 tuffelen hoor. Zucht.
Als de leerling bang is kan de instructeur ook weinig doen. Voor zover ik weet heeft ‘ie alleen een extra bediening voor koppeling en rem.

Maar irritant is het wel ja, had het van de week ook nog. Hele tijd 30 in een 50 zone 🥺
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 22:52:56 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183559235
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:39 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Eens, doorstroming bevorderen is net zo goed een belangrijk onderdeel van het autorijden.

Dat kreeg ik, inmiddels acht jaar geleden ook gewoon te horen: gas!
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183562386
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Voor zover ik weet heeft ‘ie alleen een extra bediening voor koppeling en rem.

Nee hoor, genoeg lesauto's die ook gas hebben. Maar niet allemaal waarschijnlijk.
pi_183562411
Mensen die naast de stoep gaan lopen 8)7
pi_183562576
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:37 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee hoor, genoeg lesauto's die ook gas hebben. Maar niet allemaal waarschijnlijk.
Ah ok, dacht dat dat in NL niet gebruikelijk was. Mijne had het niet en van hem mocht ik ook lekker doorrijden. Was nog net voor het nieuwe rijden.
pi_183562619
Kwam vanmorgen tijdens de spits van de snelweg af in de buurt van Århus DK. De weg waar ik weer op moest invoegen was druk, het reed ongeveer 30km/h. De auto’s en vrachtwagen voor mij konden prima ritsen, werd netjes ruimte vrij gehouden. Maar precies bij mij reed weer zo een douche die steeds gauw het gat dicht reed. Terwijl ik niet zat voor te dringen of iets dergelijks. Reed al wat voor hem toen ik op de invoegstrook kwam en mijn voorganger was tussen de 2 voor hem ingevoegd. Dus toen hij weer even een gaatje liet vallen een dot gas en m’n bus naar links. En dan gaan toeteren enzo 😂
  Moderator donderdag 6 december 2018 @ 12:10:49 #14
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_183564853
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ah ok, dacht dat dat in NL niet gebruikelijk was. Mijne had het niet en van hem mocht ik ook lekker doorrijden. Was nog net voor het nieuwe rijden.
Mijn lesauto had ook een 'extra' gaspedaal weet ik nog. En mijn instructeur heeft die ook vooral met invoegen op snelweg (omdat ik dat als een pannenkoek deed in het begin met veel te weinig vaart) een aantal keer flink gebruikt. Gingen we opeens als een malle versnellen terwijl ik zat van HUH?? :')
pi_183565025
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:39 schreef aloa het volgende:
Mensen die naast de stoep gaan lopen 8)7
van die eikels die menen dat de stoep of het fietspad niet voor je gelden als je als een debiel gekleed gaat in lycra.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_183565258
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:10 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Mijn lesauto had ook een 'extra' gaspedaal weet ik nog. En mijn instructeur heeft die ook vooral met invoegen op snelweg (omdat ik dat als een pannenkoek deed in het begin met veel te weinig vaart) een aantal keer flink gebruikt. Gingen we opeens als een malle versnellen terwijl ik zat van HUH?? :')
Haha ja herkenbaar :D
En 1 keer moest ik een andere kandidaat thuisbrengen, toen moest ik alleen sturen (zij deed het voetenwerk en schakelen). Doodeng, omdat je totaal geen controle hebt :X
pi_183565465
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:10 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Mijn lesauto had ook een 'extra' gaspedaal weet ik nog. En mijn instructeur heeft die ook vooral met invoegen op snelweg (omdat ik dat als een pannenkoek deed in het begin met veel te weinig vaart) een aantal keer flink gebruikt. Gingen we opeens als een malle versnellen terwijl ik zat van HUH?? :')
Lijkt mij ook raar ja 😂


Mag ik een dashcam vid plaatsen (niet van mij) waar iemand krijgt wat ‘ie verdient?

https://www.dumpert.nl/me(...)mtest_bij_truck.html

[ Bericht 0% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 06-12-2018 23:16:02 ]
pi_183572671
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Lijkt mij ook raar ja 😂


Mag ik een dashcam vid plaatswj (niet van mij) waar iemand krijgt wat ‘ie verdient?

https://www.dumpert.nl/me(...)mtest_bij_truck.html
Volgens mij is er een ander topic voor.

Maar ondanks dat er in dat busje duidelijk een mongool zat, heeft de trucker het ook wel een beetje uitgelokt door naar links te sturen. Je kan verwachten dat iemand wellicht daarop (gestoord) reageert.
.
pi_183572689
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:10 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Mijn lesauto had ook een 'extra' gaspedaal weet ik nog. En mijn instructeur heeft die ook vooral met invoegen op snelweg (omdat ik dat als een pannenkoek deed in het begin met veel te weinig vaart) een aantal keer flink gebruikt. Gingen we opeens als een malle versnellen terwijl ik zat van HUH?? :')
Ja eerst had ik les in een Astra 1.7 TD. Die had wel 2 gaspedalen nodig om vooruit te komen. De Polo SDi erna niet meer.
.
pi_183572961
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:24 schreef Fer het volgende:

[..]

Volgens mij is er een ander topic voor.

Maar ondanks dat er in dat busje duidelijk een mongool zat, heeft de trucker het ook wel een beetje uitgelokt door naar links te sturen. Je kan verwachten dat iemand wellicht daarop (gestoord) reageert.
Wordt heel goed uitgelegd in de reacties daaronder. Die vrachtwagen weegt 20/30/40.000 kilo, als dat begint te zwiepen omdat er iemand op het allerlaatste moment voor knalt kan dat gigantische gevolgen hebben. Gewoon even iets meer die 2e baan gebruiken en mensen ontmoedigen een laatste moment-actie te voeren.
Dit, dus.
pi_183573525
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Wordt heel goed uitgelegd in de reacties daaronder. Die vrachtwagen weegt 20/30/40.000 kilo, als dat begint te zwiepen omdat er iemand op het allerlaatste moment voor knalt kan dat gigantische gevolgen hebben. Gewoon even iets meer die 2e baan gebruiken en mensen ontmoedigen een laatste moment-actie te voeren.
Tja, dan snijdt de bus er net links voor, komt op de linker weghelft terecht of klapt tegen de zijkant van de truck, so be it. Dan heeft die bus het echt helemaal zelf gedaan.

Ik betwijfel of het echt de meest verstandige move is geweest, al begrijp ik wel waarom hij het doet.
.
  donderdag 6 december 2018 @ 21:16:58 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183573694
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Lijkt mij ook raar ja 😂


Mag ik een dashcam vid plaatswj (niet van mij) waar iemand krijgt wat ‘ie verdient?

https://www.dumpert.nl/me(...)mtest_bij_truck.html
ik heb dat soort idioten in diezelfde sithatie dagelijks met de kraan. Ik snap het, zelfs vrachtwagens doen de binnenkant van turbo-rotondes om me voorbij te komen, maar toch zijn er grenzen aan wat kan.. Ik heb er ooit eentje de middendruppel/berm op gebonjourd op de N207.. Naja, hij deed het zelf want er was geen ruimte; dat verdrijvingsvlak houdt ook een keer op, en ik ga geen centimeter naar rechts om je te redden; it's your party, and your funeral :W
Als ik naar rechts duik en ik rijd hem naast het asfalt en ik sta daar verzakt, zit hij breed grijnzend op de bank thuis terwijl ik met een scheppie sta te zweten of de halve provincie staat gefileerd omdat er even een 200 tonner op de weg moet staan om mij weer op het asfalt te krijgen.. Jammer dan, pech voor je, jouw gok, jouw schade, en ik ga mezelf niet in de ellende storten omdat jij de tokkie uit moet hangen.

Laatst reed ik ergens in Brabant binnendoor over een B-weg die zó smal was dat er buiten mij nog maar anderhalve mefer asfalt over was, dus alle tegenliggers moesten de berm in.. Na een minuutje of 10 zaten er denk ik 30 - 40 auto's a hter me, en elke 250 meter zat er een drempel in de weg waar ik écht niet harder dan stapvoets overheen kan, dus ik reed gemiddeld 30 ofzo, dan moest ik alweer in de ankers :')
Op een gegeven moment heb ik heb ik hem dwars voor een zijweg van rechts neergezet om al die knarsende mensen achter me er even voorbij te laten, want je voelt je dan echt kut, maar ik kan er ook niks aan doen; ik hoop dan maar dat de imbeciel die verzint dat je in zulke ontsluitingswegen om de 250 meter zo'n subsidiebult neer moet pleuren er ook tussen zit. Je zal er wonen en je hut vliegt in brand :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_183576439
Tering dat lijkt me wel echt frustrerend (voor jou). Volgens mij doe je het ook nooit goed als bestuurder van zo’n groot voertuig. :')
pi_183576579
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:24 schreef Fer het volgende:

[..]

Volgens mij is er een ander topic voor.

Maar ondanks dat er in dat busje duidelijk een mongool zat, heeft de trucker het ook wel een beetje uitgelokt door naar links te sturen. Je kan verwachten dat iemand wellicht daarop (gestoord) reageert.
Oh ja je hebt gelijk! Excuus. Maar dit topic is nog mooi actief ;)

Zoals al gemeld door anderen vind ik dat niet zo raar, juist om een beetje dat uitschot tegen te houden. Elke keer dacht ik: "dat is de laatste auto", maar dan komt er nog een en pas veel later nog die Transporter.

quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:25 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja eerst had ik les in een Astra 1.7 TD. Die had wel 2 gaspedalen nodig om vooruit te komen. De Polo SDi erna niet meer.
_O- Mijn ouders kochten in 1995 een nieuwe auto: een Astra 1.7D Station. Die was pas traag :7

quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik heb dat soort idioten in diezelfde sithatie dagelijks met de kraan. Ik snap het, zelfs vrachtwagens doen de binnenkant van turbo-rotondes om me voorbij te komen, maar toch zijn er grenzen aan wat kan.. Ik heb er ooit eentje de middendruppel/berm op gebonjourd op de N207.. Naja, hij deed het zelf want er was geen ruimte; dat verdrijvingsvlak houdt ook een keer op, en ik ga geen centimeter naar rechts om je te redden; it's your party, and your funeral :W
Als ik naar rechts duik en ik rijd hem naast het asfalt en ik sta daar verzakt, zit hij breed grijnzend op de bank thuis terwijl ik met een scheppie sta te zweten of de halve provincie staat gefileerd omdat er even een 200 tonner op de weg moet staan om mij weer op het asfalt te krijgen.. Jammer dan, pech voor je, jouw gok, jouw schade, en ik ga mezelf niet in de ellende storten omdat jij de tokkie uit moet hangen.

Laatst reed ik ergens in Brabant binnendoor over een B-weg die zó smal was dat er buiten mij nog maar anderhalve mefer asfalt over was, dus alle tegenliggers moesten de berm in.. Na een minuutje of 10 zaten er denk ik 30 - 40 auto's a hter me, en elke 250 meter zat er een drempel in de weg waar ik écht niet harder dan stapvoets overheen kan, dus ik reed gemiddeld 30 ofzo, dan moest ik alweer in de ankers :')
Op een gegeven moment heb ik heb ik hem dwars voor een zijweg van rechts neergezet om al die knarsende mensen achter me er even voorbij te laten, want je voelt je dan echt kut, maar ik kan er ook niks aan doen; ik hoop dan maar dat de imbeciel die verzint dat je in zulke ontsluitingswegen om de 250 meter zo'n subsidiebult neer moet pleuren er ook tussen zit. Je zal er wonen en je hut vliegt in brand :X
Oef, dat lijkt me wel lastig ja. Maar toch al netjes dat ze ze er langs laat. Ik zou me ook wel opgelaten voelen.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 6 december 2018 @ 23:54:05 #25
408813 crew  trein2000
pi_183576585
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Als de leerling bang is kan de instructeur ook weinig doen. Voor zover ik weet heeft ‘ie alleen een extra bediening voor koppeling en rem.

Maar irritant is het wel ja, had het van de week ook nog. Hele tijd 30 in een 50 zone 🥺
Als ik 75 rij op en 80 weg zit er toch echt iemand naast mij te schreeuwen hoor...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183576627
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als ik 75 rij op en 80 weg zit er toch echt iemand naast mij te schreeuwen hoor...
Maar kan diegene ook gas geven? Want van alleen schreeuwen ga je niet per se harder rijden ;)
Verder laat ik me niet door anderen beïnvloeden, dan moeten ze zelf maar rijden (en nee, ik rijd wel gewoon door hoor :P ).
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 6 december 2018 @ 23:59:08 #27
408813 crew  trein2000
pi_183576716
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Maar kan diegene ook gas geven? Want van alleen schreeuwen ga je niet per se harder rijden ;)
Verder laat ik me niet door anderen beïnvloeden, dan moeten ze zelf maar rijden (en nee, ik rijd wel gewoon door hoor :P ).
Nee de instructeur heeft geen gaspedaal. Maar daar ga je echt wel harder van rijden hoor ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183577382
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee de instructeur heeft geen gaspedaal. Maar daar ga je echt wel harder van rijden hoor ;)
Haha ja dat zal best dan! Zelf geen last van gehad, reed meestal Vmax +5 (op aanraden van de instructeur). En dat is inmiddels alweer ruim 14 jaar terug.
  vrijdag 7 december 2018 @ 07:33:23 #29
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_183578647
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:45 schreef itchycoo het volgende:
Tering dat lijkt me wel echt frustrerend (voor jou). Volgens mij doe je het ook nooit goed als bestuurder van zo’n groot voertuig. :')
het is altijd schipperen tussen galant zijn en eigen belang. Ik vind het bijzonder aardig van hem om de bende automobilisten er langs te laten
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 7 december 2018 @ 07:47:54 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183578760
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:45 schreef itchycoo het volgende:
Tering dat lijkt me wel echt frustrerend (voor jou). Volgens mij doe je het ook nooit goed als bestuurder van zo’n groot voertuig. :')
Moah, dat frustrerende valt op zich wel mee, das erger als je er achter rijdt denk ik. Ik probeer altijd zo veel mogelijk te blijven rollen, dus ik pak wat sneller een gaatje op een rotonde bijvoorbeeld als ik dan niet hoef te stoppen. Vanuit stilstand een rotonde oprijden in de spits is domweg onmogelijk zonder hinder te veroorzaken; stel dat ik stilsta en begin te rijden, en van rechts rijdt er iemand de rotonde op die retour zijn kant op wil, dus hem 180 graden nemen, dan moet hij onherroepelijk gaan remmen voor me.. Als ik half op de rotonde sta zit ik als in zijn 8 (van 12), ik doe 2,3km naar de 82km/u (= max.), en afremmen op de motorrem (remmen gaan in de fik bij 3 of meer keer op rij in de ankers) van 82 naar 20 ofzo is ongeveer 6-700 meter.
Grappig is dat wat voor iedereen achter me voelt als slaapverwekkende snelheden, in de kraan zelf voelt als redelijk roekeloos en lomp. Je glijdt ook gewoon over de voorwielen de bocht uit op natte rotondes..

Vanmiddag moet ik 60km terug naar de zaak met een auto op een karretje erachter, dat wordt weer een feestje in de vrijdagmiddagspits :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 7 december 2018 @ 08:22:50 #31
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_183579030
Ik sta hier om rechtsaf te slaan, voor mij staat nog een auto en daarvoor een golfje dat rechtsaf wil slaan.

Maps

Dat golfje blijft maar staan, ook als het linksaf slaande verkeer op de rijksweg dezelfde straat in rijd.
Na een keer of wat heb je er dan wel genoeg van, dus rij ik even via het tankstation de rijksweg op.

Op de hoek bij het eerstvolgende verkeerslicht hou ik dat golfje (dat er nogal gammel uitzag) nog in de gaten en zie dat het helemaal onder het stuur weggepropte Indisch uitziende bejaarde mevrouwtje eindelijk durft af te slaan want de hele rijksweg is compleet leeg.

Die mensen moeten toch tegen zichzelf in bescherming worden genomen en van de weg af worden gehaald, of ben ik nou gek?
pi_183579813
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

van die eikels die menen dat de stoep of het fietspad niet voor je gelden als je als een debiel gekleed gaat in lycra.
En dan midden op straat gaan lopen. Snap het echt niet.
  vrijdag 7 december 2018 @ 09:44:19 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183579932
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 08:22 schreef DrDarwin het volgende:
Ik sta hier om rechtsaf te slaan, voor mij staat nog een auto en daarvoor een golfje dat rechtsaf wil slaan.

Maps

Dat golfje blijft maar staan, ook als het linksaf slaande verkeer op de rijksweg dezelfde straat in rijd.
Na een keer of wat heb je er dan wel genoeg van, dus rij ik even via het tankstation de rijksweg op.

Op de hoek bij het eerstvolgende verkeerslicht hou ik dat golfje (dat er nogal gammel uitzag) nog in de gaten en zie dat het helemaal onder het stuur weggepropte Indisch uitziende bejaarde mevrouwtje eindelijk durft af te slaan want de hele rijksweg is compleet leeg.

Die mensen moeten toch tegen zichzelf in bescherming worden genomen en van de weg af worden gehaald, of ben ik nou gek?
Vorige week sta ik in de rij voor de vuilstort (geen dramatisch lange rij, ik was auto #5), en auto #3 besluit ineens dat hij uit de rij moet, knalt dat ding de stoep links van hem op, er overheen, komt aan de andere kant en moet daar nog verder draaien en doet dat door hem gewoon over de rand rechts te zetten, die aan de andere kant veel lager was, je hoorde de bodem van de auto vastknallen.
Met grof geweld weer los (moet een automaat zijn geweest), maar was dus ook zo'n 80-plusser met een totaal gebrek aan inzicht.
En als de schade dan opgemerkt wordt hebben ze geen flauw idee hoe het komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 december 2018 @ 09:52:26 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183580046
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 07:33 schreef lipje het volgende:

[..]

het is altijd schipperen tussen galant zijn en eigen belang. Ik vind het bijzonder aardig van hem om de bende automobilisten er langs te laten
Het is altijd wel grappig dat bestuurders van wat lomper spul geacht worden om rekening te houden met andere weggebruikers, terwijl die je op hun beurt bij elke kans die ze hebben in je bek spugen en op je kop schijten, want je rijdt in hún vaarwater en zij hebben haast ;)

Ik probeer altijd met iedereen rekening te houden, doe echt de invoegstroken tot de allerlaatste meter..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 7 december 2018 @ 10:04:05 #35
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_183580193
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vorige week sta ik in de rij voor de vuilstort (geen dramatisch lange rij, ik was auto #5), en auto #3 besluit ineens dat hij uit de rij moet, knalt dat ding de stoep links van hem op, er overheen, komt aan de andere kant en moet daar nog verder draaien en doet dat door hem gewoon over de rand rechts te zetten, die aan de andere kant veel lager was, je hoorde de bodem van de auto vastknallen.
Met grof geweld weer los (moet een automaat zijn geweest), maar was dus ook zo'n 80-plusser met een totaal gebrek aan inzicht.
En als de schade dan opgemerkt wordt hebben ze geen flauw idee hoe het komt.
Ook zoiets:

Bejaard stel uit NL met een spiksplinternieuwe Toyota Yaris bij een tankstation in DLD.

Man stapt met moeite uit, pakt het vulpistool en zoekt dan het tankklepje.
Tsja, dat zit niet rechts maar links, en daar kan hij op die plek niet bij.
Hij hangt het vulpistool na even nadenken weer terug, kruipt met pijn en moeite weer achter het stuur en zet met gedraaide wielen de auto in de achteruit en geeft een dot gas.

klabats met de achterwielen op het pompeiland en tegen de pomp, de bumper kapot, de pomp kapot en een wieldop naar de galemiezen.
Mensen komen kijken en vertellen hem dat hij vooruit moet, en dat doet hij dan ook en hij komt met de auto dwars voor het ernaast gelegen pompeiland terecht.

Daar stopt hij, draait het stuur helemaal onderuit en geeft weer veel teveel gas in de achteruit versnelling, de onderkant van de auto schraapt over het pompeiland, hij kleppert er met het linker voorwiel ook overheen en die wieldop knalt er ook af, meteen daarna komt de voorbumper op het cement terecht en ook die springt los en hangt nog maar half aan de auto.

Ik kon het niet meer aanzien.
pi_183580503
Wat een ontwerpfout is dat toch. Wel brandende voorlampen, achter niks. Iemand in een Nissan Joke gisteravond. Ook geen enkele reactie op lichtsignalen. Zoek het dan maar uit.
  vrijdag 7 december 2018 @ 12:39:40 #37
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_183582660
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:29 schreef alpeko het volgende:
Wat een ontwerpfout is dat toch. Wel brandende voorlampen, achter niks. Iemand in een Nissan Joke gisteravond. Ook geen enkele reactie op lichtsignalen. Zoek het dan maar uit.
Dat doe ik niet meer. Laatste keer dat ik iemand wilde waarschuwen, kreeg ik een brake test voor mijn kiezen. En bedankt....
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_183582755
quote:
18s.gif Op vrijdag 7 december 2018 12:39 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Dat doe ik niet meer. Laatste keer dat ik iemand wilde waarschuwen, kreeg ik een brake test voor mijn kiezen. En bedankt....
Stank voor dank ja
  vrijdag 7 december 2018 @ 12:54:40 #39
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_183582882
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:04 schreef DrDarwin het volgende:
Bejaard stel uit NL met een spiksplinternieuwe Toyota Yaris bij een tankstation in DLD.

Man stapt met moeite uit, pakt het vulpistool en zoekt dan het tankklepje.
Tsja, dat zit niet rechts maar links, en daar kan hij op die plek niet bij.
Hij hangt het vulpistool na even nadenken weer terug, kruipt met pijn en moeite weer achter het stuur en zet met gedraaide wielen de auto in de achteruit en geeft een dot gas.

klabats met de achterwielen op het pompeiland en tegen de pomp, de bumper kapot, de pomp kapot en een wieldop naar de galemiezen.
Mensen komen kijken en vertellen hem dat hij vooruit moet, en dat doet hij dan ook en hij komt met de auto dwars voor het ernaast gelegen pompeiland terecht.

Daar stopt hij, draait het stuur helemaal onderuit en geeft weer veel teveel gas in de achteruit versnelling, de onderkant van de auto schraapt over het pompeiland, hij kleppert er met het linker voorwiel ook overheen en die wieldop knalt er ook af, meteen daarna komt de voorbumper op het cement terecht en ook die springt los en hangt nog maar half aan de auto.

Ik kon het niet meer aanzien.
Geweldig :D
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 7 december 2018 @ 14:29:48 #40
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_183584675
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 12:54 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Geweldig :D
Hij was de weg kwijt zal ik maar zeggen.
Maar zo iemand moet toch z'n rijbewijs inleveren, dat is levensgevaarlijk. :@
  vrijdag 7 december 2018 @ 14:33:02 #41
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_183584750
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:29 schreef alpeko het volgende:
Wat een ontwerpfout is dat toch. Wel brandende voorlampen, achter niks. Iemand in een Nissan Joke gisteravond. Ook geen enkele reactie op lichtsignalen. Zoek het dan maar uit.
Daylight running lights.
Zitten er bij mijn auto ook op, maar dan doen de achterlichten het ook.
  vrijdag 7 december 2018 @ 14:38:00 #42
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_183584880
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 14:33 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Daylight running lights.
Zitten er bij mijn auto ook op, maar dan doen de achterlichten het ook.
DRL hoeft het probleem niet te zijn. Meer onachtzaamheid van de gebruiker die vaak als zombies in de auto zitten en niet meer letten op verlichting omdat de verlichting op het dashboard toch wel brandt.

Een goede lichtsensor is de oplossing al lijken niet elke moderne auto die te hebben.

Al zou ik mijn auto de verlichting uit heb staan krijg ik alsnog een melding in m'n cockpit of ik aub de verlichting wil inschakelen.
pi_183584902
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 14:33 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Daylight running lights.
Zitten er bij mijn auto ook op, maar dan doen de achterlichten het ook.
Wetgeving is gelukkig aangepast, bij nieuwe auto's moet bij de dagrijverlichting nu ook de achterverlichting aan.

Alleen de 'oude' auto's met drl hebben vaak geen achterlichten gekoppeld.
  vrijdag 7 december 2018 @ 14:39:59 #44
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_183584924
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2018 14:38 schreef Piles het volgende:

[..]

Wetgeving is gelukkig aangepast, bij nieuwe auto's moet bij de dagrijverlichting nu ook de achterverlichting aan.
Dat dacht ik ook altijd maar is niet zo. Ik rij sinds een aantal maanden in een nieuwe auto die ook net op de markt is maar daar brandt achter echt niets hoor bij DRL.
pi_183584951
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 december 2018 14:39 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook altijd maar is niet zo. Ik rij sinds een aantal maanden in een nieuwe auto die ook net op de markt is maar daar brandt achter echt niets hoor bij DRL.
Is er een nieuwe typegoedkeuring op dat ding, of is het een faceliftvariant met de oude typegoedkeuring?
  vrijdag 7 december 2018 @ 14:41:25 #46
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_183584956
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 14:41 schreef Piles het volgende:

[..]

Is er een nieuwe typegoedkeuring op dat ding, of is het een faceliftvariant met de oude typegoedkeuring?
Compleet nieuw model, geen facelift dus.
pi_183584969
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 december 2018 14:41 schreef Gunner het volgende:

[..]

Compleet nieuw model.
Oh, das wel matig dan :{

Oh lees net dat het helemaal niet verplicht is, maar het is toegestaan :')
  vrijdag 7 december 2018 @ 14:43:43 #48
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_183584990
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 14:42 schreef Piles het volgende:
Oh lees net dat het helemaal niet verplicht is, maar het is toegestaan :')
Das wel aardig dat het wel mag :P :')
  vrijdag 7 december 2018 @ 14:46:49 #49
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_183585051
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 december 2018 14:43 schreef Gunner het volgende:

[..]

Das wel aardig dat het wel mag :P :')
Nu zijn we natuurlijk wel benieuwd naar merk en type. :D
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 december 2018 @ 14:47:47 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_183585072
Ik zet zometeen de ACC op 170 en ga me weer kapot ergeren aan illegaal inhalende vrachtwaggels en ander langzaamrijdend verkeer.

Groetjes uit Duitsland.

Krea.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')