quote:Op maandag 3 december 2018 11:02 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Misschien gaat Mark ook wel een CM op de CV zetten net als onze welbespraakte vriend uit Amsterdam deed in Eindhoven
Die krampverschijnselen aan het eind van de wedstrijd zijn allemaal domme toneelstukjes om tijd te rekkenquote:Op maandag 3 december 2018 11:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zoals van Hanegem dat terecht aanhaalt in zijn column vraag je je oprecht af waar het 'm dat in zit. Ze kunnen het wel. Alleen ze laten het zo weinig zien. Is dat dan het predicaat 'kwaliteit'? Wanneer je dit wekelijks kan laten zien zoals met name Ajax dat doet.
Want als je sec naar het voetballend vermogen kijkt kan je niet anders tot de conclusie komen dat Feyenoord daar wel zeker toe in staat is. Dat zagen we gisteren. Zorgenkindje is wel de kramp die snel toe lijkt te slaan onder sommige spelers.
dat laatste is toch wel het gebrek aan wedstrijden denk ik, Ajax en PSV hebben zowat het dubbele aan wedstrijden gespeeld en lijken daardoor meer inhoud te hebbenquote:Op maandag 3 december 2018 11:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zoals van Hanegem dat terecht aanhaalt in zijn column vraag je je oprecht af waar het 'm dat in zit. Ze kunnen het wel. Alleen ze laten het zo weinig zien. Is dat dan het predicaat 'kwaliteit'? Wanneer je dit wekelijks kan laten zien zoals met name Ajax dat doet.
Want als je sec naar het voetballend vermogen kijkt kan je niet anders tot de conclusie komen dat Feyenoord daar wel zeker toe in staat is. Dat zagen we gisteren. Zorgenkindje is wel de kramp die snel toe lijkt te slaan onder sommige spelers.
Met name Ajax maar zeker ook PSV hebben kwalitatief gewoon veel betere spelers hoor. Leuk dat Feyenoord weer een keer wint op inzet maar tegen VVV zal het wel weer drie keer kut zijn omdat er met krachten gesmeten is gisteren.quote:Op maandag 3 december 2018 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat laatste is toch wel het gebrek aan wedstrijden denk ik, Ajax en PSV hebben zowat het dubbele aan wedstrijden gespeeld en lijken daardoor meer inhoud te hebben
ik vond het helemaal niet alleen op inzet, Toornstra en Vilhena speelden gewoon erg goed en als je steeds een stapje te laat bent lijkt het maar zo dat er geen inzet wasquote:Op maandag 3 december 2018 11:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Met name Ajax maar zeker ook PSV hebben kwalitatief gewoon veel betere spelers hoor. Leuk dat Feyenoord wint op inzet maar tegen VVV zal het wel weer drie keer kut zijn omdat er met krachten gesmeten is gisteren.
PSV heeft het volledig aan zichzelf te danken door nauwelijks inzet te tonen en met Hendrix te beginnen in plaats van Gutiérrez. Eerste 20 minuten echt was bizar hoeveel duels er verloren werden.
Er werd ze ook met name in de beginfase letterlijk ook geen strobreed in de weg gelegd. Dan lijkt het al snel heel goed allemaal.quote:Op maandag 3 december 2018 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vond het helemaal niet alleen op inzet, Toornstra en Vilhena speelden gewoon erg goed en als je steeds een stapje te laat bent lijkt het maar zo dat er geen inzet was
Sowieso altijd zo’n dooddoener, inzet. Meestal gebezigd door mensen die er niet zo gek veel van snappen.quote:Op maandag 3 december 2018 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vond het helemaal niet alleen op inzet, Toornstra en Vilhena speelden gewoon erg goed en als je steeds een stapje te laat bent lijkt het maar zo dat er geen inzet was
Moe, CL nog in de benen, uitwedstrijd dan ben je wellicht niet brengen wat je normaal kan brengen.quote:Op maandag 3 december 2018 11:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
"Geen inzet" is natuurlijk schromelijk overdreven. Denk dat de pijp bij een aantal spelers fysiek en mentaal gewoon wat leeg begint te raken. Als daar dan een uitgerust Feyenoord tegenover staat dat bereid is om te vechten voor aanhaken of afhaken krijg je zo'n wedstrijd als gisteren.
Ik heb zo'n beetje het hele topic nu doorgelezen en het valt me op dat jij wel meer dingen niet helemaal begrijpt.quote:Op maandag 3 december 2018 11:35 schreef klaasweetalles het volgende:
Inzet en agressiviteit zijn 2 verschillende zaken die nog niet door heleboel mensen begrepen wordt
Klaas is de opperbegrijper want hij heeft op Harvard gezeten hoor.quote:Op maandag 3 december 2018 12:08 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik heb zo'n beetje het hele topic nu doorgelezen en het valt me op dat jij wel meer dingen niet helemaal begrijpt.
Inzet en felheid worden nogal eens door elkaar gehaald.quote:Op maandag 3 december 2018 10:51 schreef timmmmm het volgende:
Inzet is wel het sleutelwoord hier voor een aantal PSV'ers om de dag door te komen hè?
Kijk bijvoorbeeld eens naar die 1-0. Is dat het resultaat van 'inzet' of gewoon een goed opgebouwde aanval tegenover slecht verdedigend voetbal?
Iedereen speelt wel eens een slechte wedstrijd, kan gebeuren.
Vraag mij altijd oprecht af wie nu de meest debiele reacties post op dit forum.quote:Op zondag 2 december 2018 16:50 schreef timmmmm het volgende:
Feyenoord gaat misschien zelfs nog 2e worden, ik snap echt niet dat jullie je druk maken om Ajax.
Die denken dat ze god en koning tegelijk zijn inmiddels wat betekent dat ze nog genoeg punten gaan morsen bij ploegen waarvan ze vinden dat ze het grote Ajax gewoon moeten laten winnen in plaats van om de winst te ballen.
Gesn vuiltje aan de lucht kameraden, wel fijn dat jullie Klaas een avondje overnemen
verliezen tegen psvquote:Op zondag 2 december 2018 19:15 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
PSV in één week uitgeschakeld voor CL en verliezen tegen PSV. Ik begrijp ergens wel dat je viesmad bent.
Ach, na de winterstop gewoon een wedstrijdje per week.quote:Op maandag 3 december 2018 11:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
"Geen inzet" is natuurlijk schromelijk overdreven. Denk dat de pijp bij een aantal spelers fysiek en mentaal gewoon wat leeg begint te raken. Als daar dan een uitgerust Feyenoord tegenover staat dat bereid is om te vechten voor aanhaken of afhaken krijg je zo'n wedstrijd als gisteren.
Dat ligt dan aan jou, Klaas heeft aan de Harvard universiteit gestudeerd en hij ziet de meest geniale dingen die andere mensen niet zien. Zo weten we door Klaas bijvoorbeeld dat Toornstra niet kan voetballen. Ook ziet Klaas in opstellingen altijd de intentie van een ploeg, door te kijken naar de offensieve en defensieve pijltjes. Zo zag hij dat Jørgensen en Clasie in een offensieve rol speelden gisteren.quote:Op maandag 3 december 2018 12:08 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik heb zo'n beetje het hele topic nu doorgelezen en het valt me op dat jij wel meer dingen niet helemaal begrijpt.
quote:Op zondag 2 december 2018 16:50 schreef timmmmm het volgende:
Feyenoord gaat misschien zelfs nog 2e worden
Er zijn wel eens gekkere dingen gebeurd, niet vaak, maar ze zijn gebeurdquote:
Dan moet PSV wel enorm instortenquote:Op maandag 3 december 2018 14:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er zijn wel eens gekkere dingen gebeurd, niet vaak, maar ze zijn gebeurd
ajax kan ook instortenquote:
me geldquote:Op maandag 3 december 2018 14:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ajax kan ook instorten
ik zet me geld op Feyenoord
voor plek 2? Dat vind ik al heel gewaagdquote:Op maandag 3 december 2018 14:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ajax kan ook instorten
voor plek 1quote:Op maandag 3 december 2018 14:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
voor plek 2? Dat vind ik al heel gewaagd
Dromen mag Klaas, maar ik zou dat beetje geld wat je hebt niet inzetten op Feyenoord.quote:Op maandag 3 december 2018 14:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ajax kan ook instorten
Zet je er weer een paar magnums op?quote:Op maandag 3 december 2018 14:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
voor plek 1
het zit allemaal nog dicht op elkaar
ik zie psv nog wel 2 keer blunderen voor de winterstop
is goedquote:Op maandag 3 december 2018 14:39 schreef marsan het volgende:
[..]
Zet je er weer een paar magnums op?
ik wacht nog op de vorige magnumquote:Op maandag 3 december 2018 14:42 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
is goed
heel fok magnums
klaas krijgt vaak gelijk
ik ga me doodlachen als het uitkomt
Dan wordt GGMM nóg dikkerquote:Op maandag 3 december 2018 14:42 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
is goed
heel fok magnums
klaas krijgt vaak gelijk
Valt qua punten gezien alles mee en we moeten nou ook niet doen alsof PSV niet al eerder wanprestaties heeft geleverd dit seizoen, die liepen alleen qua resultaat dan wel goed af.quote:
Heel Fok? Top. Kan je dat ook even melden aan de mensen uit het speciaalbiertopic? Die willen vast ook een ijsje van jouquote:Op maandag 3 december 2018 14:42 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
is goed
heel fok magnums
klaas krijgt vaak gelijk
quote:Op maandag 3 december 2018 14:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
voor plek 1
het zit allemaal nog dicht op elkaar
ik zie psv nog wel 2 keer blunderen voor de winterstop
maak je niet drukquote:
quote:Op maandag 3 december 2018 16:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
maak je niet druk
jij krijgt 3 ijsjes van mij
Ik betwijfel dit. Bommel gaat echt niet nu ineens met Guti spelen en Pereiro/Hendrix banken. Die blijft vasthouden aan dit kut middenveld.quote:Op maandag 3 december 2018 09:52 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
We gaan het meemaken. Ik kan prima leven met een verlies als je zo'n 1ste helft op de mat legt. Je zult nog maar een puntje (of misschien wel 3) pakken; dan wordt je nog beloond voor zo'n kutpot ookNee, dan maar beter verliezen en daar gewoon je lering uit halen.
Was gewoon realistisch na afloopquote:Op maandag 3 december 2018 09:15 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
ik wacht al een hele tijd om te zien hoe van bommel is als het eens niet mee zit.
zie hier het resultaat.
https://www.psv.nl/nieuws(...)ichzelf-verloren.htmquote:Op maandag 3 december 2018 02:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat is echt onzin.
Feyenoord speelde zeker in de eerste helft gewoon goed en echt veel beter dan PSV, dat PSV echt geen flikker deed bovendien hielp natuurlijk ook niet.
Wij van WC-eend...quote:Op maandag 3 december 2018 18:31 schreef PSVCL het volgende:
[..]
https://www.psv.nl/nieuws(...)ichzelf-verloren.htm
Dat mag ik hopen.quote:Op maandag 3 december 2018 18:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk dat PSVCL hier een parodie doet op van Bommel
Hopelijk denken ze dat echtquote:Op maandag 3 december 2018 18:31 schreef PSVCL het volgende:
[..]
https://www.psv.nl/nieuws(...)ichzelf-verloren.htm
Aboukhlal.quote:Op maandag 3 december 2018 21:01 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Van wie ? Heb alleen die van Gakpo gezien..
quote:Op maandag 3 december 2018 21:29 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Mooie aanval idd
https://twitter.com/foxsportsnl/status/1069680333841448962?s=21
Op basis van een verloren wedstrijd en een moeizame overwinning op PEC en Fortuna kun je toch niet zeggen dat PSV nu zo slecht is. Zelden dat ze het seizoen zo goed begonnen zijn.quote:Op maandag 3 december 2018 10:13 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
grappig
Lozano kwam er niet aan te pas tegen Malacia
Vilhena was de baas op het middenveld
Berghuis en Jorgensen waren ook niet te stoppen door de psv verdedigers
Misschien schat jij de psv selectie veel te hoog in.....
op basis van wat vraag ik me af
vorig seizoen was het voetbal dramatische slecht
Onder van Bommel is het iets beter geworden maar daar zaten ook al een hoop mazzeltjes bij
In de CL maken jullie niets klaar, terwijl jullie vorig seizoen het hardst om Feyenoord zaten te lachen..
Kortom zijn jullie nou echt zoveel beter dan Feyenoord?
Individueel heb je een paar spelers lopen die inderdaad grote kwaliteiten hebben. Onder andere Lozano maar die werd gisteren helemaal wegggespeeld door een een 18 jarige kabouter...
Ja dus?
Het is een godswonder als die twee potjes achter elkaar kan spelen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 00:49 schreef TehRocks het volgende:
Ik ben nog altijd heel erg fan van Lundqvist. Mag die ooit even op 10 staan?
Ik mag hopen dat één van die sfeeracties is dat onze mexicaanse vriend guti in de basis begintquote:
PSV slaat vleugels uit naar Mexico
Voor het eerst in de historie opent PSV een eigen dependance in het buitenland. De directie heeft geconstateerd dat fysieke aanwezigheid in Mexico noodzakelijk is om de huidige commerciële potentie van de club te vermarkten.
Zowel sportief als commercieel liggen in Noord-, Latijns- en ook Zuid-Amerika grote kansen, is de conclusie van de leiding van PSV na een tiendaagse rondreis door onder meer Mexico. PSV denkt via het land ook een stabiele brug te kunnen slaan naar de Verenigde Staten, waar de populariteit van PSV fors stijgende is.
Commercieel directeur Frans Janssen van PSV maakt de plannen vandaag bekend. Door de aanwezigheid van onder anderen Hirving Lozano en Érick Gutiérrez is PSV een van de bekendste buitenlandse voetbalclubs in Mexico geworden. PSV denkt onder meer via een Mexicaanse business-club partners aan zich te kunnen binden en gaat via de locatie in Mexico ook proberen om consumenten beter te bereiken. De shirtverkoop ligt nu bijvoorbeeld nog op een zeer laag niveau (enkele duizenden stuks per jaar), terwijl tientallen miljoenen mensen de prestaties van de Mexicanen in Eindhoven op de voet volgen. Eerder waren er logistieke problemen, maar nu liggen de PSV-shirts voor het eerst op de schappen bij retailers.
Samenwerkingsverband
PSV werkt daarnaast met de Mexicaanse topclub Chivas Guadalajara aan een sportief samenwerkingsverband en het opzetten van de dependance in het stadion van deze club is een serieuze optie. PSV krijgt zo better en sneller de ontwikkelingen op de spelersmarkt ter plekke en in omliggende landen in beeld. Chivas is onder meer zeer geïnteresseerd in de trainings- en opleidingsmethodes bij PSV. De Eindhovense club benoemt vrijdag tijdens de thuiswedstrijd tegen Excelsior oud-spelers Carlos Salcido en ‘Maza’ Rodriguez als speciale PSV-ambassadeurs in Mexico. De ambassadeur van Mexico in ons land, Mauricio Torres Cordova, verricht die benoeming. De wedstrijd staat via speciale sfeeracties in het teken van de band tussen PSV en Mexico.
Meer Mexicanen met PSV shirt bij de Walmartquote:PSV denkt via het land ook een stabiele brug te kunnen slaan naar de Verenigde Staten, waar de populariteit van PSV fors stijgende is.
Hebben ze jou al gecontact? Je lijkt mij een uitstekende PSV-ambassadeur daar in de Statesquote:Op dinsdag 4 december 2018 09:29 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Meer Mexicanen met PSV shirt bij de Walmart
Nog niet. Best wel teleurstellend. Al is de VS niet erg interessant. Alleen de Latinos vinden voetbal leuk de gemiddelde Amerikaan vind het een kutsport.quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:42 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Hebben ze jou al gecontact? Je lijkt mij een uitstekende PSV-ambassadeur daar in de States
Mwah, is toch al een paar jaar aardig in opkomst volgens mij. Maar ik ga ze even een boze mail sturen. Waarschijnlijk kan je in de loop van deze week wel een telefoontje van John verwachtenquote:Op dinsdag 4 december 2018 09:52 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Nog niet. Best wel teleurstellend. Al is de VS niet erg interessant. Alleen de Latinos vinden voetbal leuk de gemiddelde Amerikaan vind het een kutsport.
Die is echt op het allerslechtste moment een jaar uit de roulatie geweest.quote:Op dinsdag 4 december 2018 07:48 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Het is een godswonder als die twee potjes achter elkaar kan spelen.
wel kleding geëxporteerd naar Mexico, de invoerrechten kunnen aardig oplopen afhankelijk van het land van oorsprongquote:Op dinsdag 4 december 2018 09:29 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Meer Mexicanen met PSV shirt bij de Walmart
Rednecks zijn totaal debiel.quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:52 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Nog niet. Best wel teleurstellend. Al is de VS niet erg interessant. Alleen de Latinos vinden voetbal leuk de gemiddelde Amerikaan vind het een kutsport.
Het schijnt dat bij de jongere generatie het wel steeds populairder wordt, wellicht gaat het WK2026 ook een handje helpen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind hun sporten ook niks maar het zit er goed ingeworteld
ze hebben het al zo vaak geprobeerd en door het succes van de vrouwen is het een vrouwensport gewordenquote:Op dinsdag 4 december 2018 12:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het schijnt dat bij de jongere generatie het wel steeds populairder wordt, wellicht gaat het WK2026 ook een handje helpen.
De sporten vind ik wel leuk. De 1000en reclames en National Anthems tussendoor vind ik alleen nogal wat storend.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind hun sporten ook niks maar het zit er goed ingeworteld
Genoeg Hispanics/Latinos in Amerika om de stap te maken. Een snelle Google search leerde me dat dat er in 2016 zo'n 55 miljoen waren.quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:52 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo. Hangt er ook wel van af waar. Waar ik nu ben in Portland zijn de Timbers best groot. En in Seattle de Sounders ook. Zo nu en dan kom ik iemand tegen die Messi kent of Ronaldo maar de gemiddelde Amerikaan komt niet verder dan Pelé wat toch wel de meest overschatte speler ooit is. Geen idee waarom ie hier zo bekend is.quote:Op dinsdag 4 december 2018 10:12 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Mwah, is toch al een paar jaar aardig in opkomst volgens mij. Maar ik ga ze even een boze mail sturen. Waarschijnlijk kan je in de loop van deze week wel een telefoontje van John verwachten
Ik las laatst iets over Atlanta United. Was ook wel fraai.quote:Op dinsdag 4 december 2018 17:25 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo. Hangt er ook wel van af waar. Waar ik nu ben in Portland zijn de Timbers best groot. En in Seattle de Sounders ook. Zo nu en dan kom ik iemand tegen die Messi kent of Ronaldo maar de gemiddelde Amerikaan komt niet verder dan Pelé wat toch wel de meest overschatte speler ooit is. Geen idee waarom ie hier zo bekend is.
New York Cosmos en meest overschatte, 3 wereldtitels ook al was dat in een ander tijdperk is niet niksquote:Op dinsdag 4 december 2018 17:25 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo. Hangt er ook wel van af waar. Waar ik nu ben in Portland zijn de Timbers best groot. En in Seattle de Sounders ook. Zo nu en dan kom ik iemand tegen die Messi kent of Ronaldo maar de gemiddelde Amerikaan komt niet verder dan Pelé wat toch wel de meest overschatte speler ooit is. Geen idee waarom ie hier zo bekend is.
Teze ,Abougoalquote:
Waarom? Van Bommel wisselt toch niet.quote:Op woensdag 5 december 2018 13:23 schreef Gutanoth het volgende:
Moet er in de winter iets bijkomen jongens? Een goede Centrale verdediger zou geen overbodige luxe zijn
Isi en Bartje worden verkocht waarschijnlijk. Dan is iets van back-up wel fijn.quote:Op woensdag 5 december 2018 13:27 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarom? Van Bommel wisselt toch niet.
Sainsbury en Obispo.quote:Op woensdag 5 december 2018 13:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Isi en Bartje worden verkocht waarschijnlijk. Dan is iets van back-up wel fijn.
quote:Op woensdag 5 december 2018 13:27 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 5 december 2018 13:27 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik heb een beetje hetzelfde.quote:Op donderdag 6 december 2018 08:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Is die Guti echt zo goed? Ik zie het er niet aan af eigenlijk. Neem ook aan dat Van Bommel niet zó slecht is in het beoordelen van spelers.
Nieuwe spelers die op de bank zitten worden altijd haast buitenaardse kwaliteiten toegedicht.quote:Op donderdag 6 december 2018 08:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Is die Guti echt zo goed? Ik zie het er niet aan af eigenlijk. Neem ook aan dat Van Bommel niet zó slecht is in het beoordelen van spelers.
Vreselijk gehypte spelerquote:Op donderdag 6 december 2018 08:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Guti is het Ziyech plus pakket. Fysiek stukken verder. Ziyech is toch een beetje een jongetje nog die zich als het op bikkelen aankomt makkelijk weg laat zetten.quote:Op donderdag 6 december 2018 10:30 schreef LordVoldermort het volgende:
Maar het is Scarface zijn act. Die schreef hem al richting een topclub. En het is natuurlijk best pijnlijk als je iemand zoveel hyped en hij kan Hendrix niet eens eruit spelen.
Ook al?quote:Op woensdag 5 december 2018 12:56 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Dit wordt een hele grote. En die donkere jongen op de voorgrond misschien ook wel.
quote:Op donderdag 6 december 2018 10:37 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Guti is het Ziyech plus pakket. Fysiek stukken verder. Ziyech is toch een beetje een jongetje nog die zich als het op bikkelen aankomt makkelijk weg laat zetten.
Inderdaad goede steekballen en passes. Heeft scorend vermogen maar belangrijker is dat hij zich makkelijk vrij kan spelen in de kleine ruimte. Iets waar we tegen elke ploeg die zich ingraaft moeite mee hebben. Daarnaast erg balvast waardoor spelers aan kunnen sluiten.
Heerlijk spelertje. Alles wat we nu te kort komen. Zou m het liefst op de positie van Pereiro zien maar denk dat van Bommel dat niet gaat doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |