Als ik toezeg zou ik ook komen, maar ik zit aardig uit de buurt en heb de behoefte om naar het Noorden af te reizen nog niet gehad.quote:Op zondag 25 november 2018 18:19 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik weet het niet als je wat afspreekt hou je eraan. Ik wilde ooit naar de bakkerij van een fokker in Rotterdam. Daar kwamen ook meer mensen op af (CUL) en we hebben wat gedronken en gegeten. Was ook wel appart
Asoos Den Haagquote:Op zondag 25 november 2018 18:18 schreef Prisha het volgende:
[..]
Er was een groep van de voetbalclub die de soep meester had gemaakt voor we er aan konden beginnen
Ach nee maakte ook niet uit. We konden er om lachen. Alleen sneu voor Oma Nijn, die de soep gemaakt had voor ons (10 liter). Er is in elk geval van genoten. Alleen niet door onsquote:
Tot Afoort gaat wel lukken toch?quote:Op zondag 25 november 2018 18:20 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als ik toezeg zou ik ook komen, maar ik zit aardig uit de buurt en heb de behoefte om naar het Noorden af te reizen nog niet gehad.
Ben sws niet zo van de groepen.
Het was 6 man ofzo. Ik had de intentie ook nietquote:Op zondag 25 november 2018 18:20 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als ik toezeg zou ik ook komen, maar ik zit aardig uit de buurt en heb de behoefte om naar het Noorden af te reizen nog niet gehad.
Ben sws niet zo van de groepen.
Da's heel iets anders.quote:
Grote voetbal schare... 10 liter is 30-40 porties of zoquote:Op zondag 25 november 2018 18:23 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ach nee maakte ook niet uit. We konden er om lachen. Alleen sneu voor Oma Nijn, die de soep gemaakt had voor ons (10 liter). Er is in elk geval van genoten. Alleen niet door ons
Moet je ook net zes mensen hebben die ook onderling 'klikken'.quote:Op zondag 25 november 2018 18:23 schreef Soury het volgende:
[..]
Het was 6 man ofzo. Ik had de intentie ook niet
Hoepel op met je voetbal, vechten?quote:Op zondag 25 november 2018 18:24 schreef chufi het volgende:
[..]
Grote voetbal schare... 10 liter is 30-40 porties of zo
Ik ben blij dat ik er niet wasquote:Op zondag 25 november 2018 18:24 schreef chufi het volgende:
[..]
We waren met z'n 7'en uiteindelijk. Inderdaad, moet je net hebben dat het klikt. Maar dat ging perfect. Super toffe avond gehadquote:Op zondag 25 november 2018 18:25 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Moet je ook net zes mensen hebben die ook onderling 'klikken'.
Ja is goedquote:Op zondag 25 november 2018 18:26 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Hoepel op met je voetbal, vechten?
Jij bent toch maar een lelijk mens die er niet bijhoort.quote:
kennst du dat wat de spanier vandaag middageten hadden?quote:Op zondag 25 november 2018 18:24 schreef chufi het volgende:
[..]
Jeroen bakt brood, http://jeroenbaktbrood.nl/quote:Op zondag 25 november 2018 18:25 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Moet je ook net zes mensen hebben die ook onderling 'klikken'.
Geen scherm. Ze kwamen iets vieren van de locale voetbal club of zo. Het was wel druk maar niet idioot of zo.quote:
Vertel het me ? Vaak is de zondag middag Paella.. Maak ik zelf ook wel eensquote:Op zondag 25 november 2018 18:27 schreef mario390 het volgende:
[..]
kennst du dat wat de spanier vandaag middageten hadden?
Ik heb dat toen allemaal gelezen.quote:Op zondag 25 november 2018 18:27 schreef Soury het volgende:
[..]
Jeroen bakt brood, http://jeroenbaktbrood.nl/
Blijkbaar is er wat mis met de communicatie van Opa met de keukenquote:Op zondag 25 november 2018 18:27 schreef Prisha het volgende:
[..]
Geen scherm. Ze kwamen iets vieren van de locale voetbal club of zo. Het was wel druk maar niet idioot of zo.
Ik heb dat toen ook gevolgd.. Was dat toen we naar CUL waren verbannen?quote:Op zondag 25 november 2018 18:28 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik heb dat toen allemaal gelezen.
Brood is ook een mooi product.
ik kann het niet erkennen ze eten chips dazu dat is komischquote:Op zondag 25 november 2018 18:28 schreef chufi het volgende:
[..]
Vertel het me ? Vaak is de zondag middag Paella.. Maak ik zelf ook wel eens
Ja, volgens mij wel.quote:Op zondag 25 november 2018 18:31 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik heb dat toen ook gevolgd.. Was dat toen we naar CUL waren verbannen?
Zo makkelijk kom je er niet onderuit, Eindhoven dan!quote:
Verbannen naar CUL? Serieus chuff?quote:Op zondag 25 november 2018 18:31 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik heb dat toen ook gevolgd.. Was dat toen we naar CUL waren verbannen?
Ik zat half zat in de trein terug met takken uit mijn rugzak.quote:Op zondag 25 november 2018 18:28 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik heb dat toen allemaal gelezen.
Brood is ook een mooi product.
over een half uur kom ik mijn douche uit, sta jij klaar met een handdoek?quote:Op zondag 25 november 2018 18:33 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zo makkelijk kom je er niet onderuit, Eindhoven dan!
We zijn destijds door heel Fok! gezworven.quote:
Je vergeten groenten niet vergetenquote:Op zondag 25 november 2018 18:34 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik zat half zat in de trein terug met takken uit mijn rugzak. [ afbeelding ]
Je hebt het over OT ... ja chips bij het eten is typisch Spaanse gewoonte.. Ah ik hoor het idd.. had ik toch gelijk zonder het gezien te hebben.quote:Op zondag 25 november 2018 18:31 schreef mario390 het volgende:
[..]
ik kann het niet erkennen ze eten chips dazu dat is komisch
Er was een periode dat 40+ gesloten was.. maar we gingen door en kregen her en der en tijdelijk onderkomen..quote:
Dat zijn wat andere chips.quote:Op zondag 25 november 2018 18:35 schreef chufi het volgende:
[..]
Je hebt het over OT ... ja chips bij het eten is typisch Spaanse gewoonte.. Ah ik hoor het idd.. had ik toch gelijk zonder het gezien te hebben.
Paella Marinera
Ben ik je moeder?quote:Op zondag 25 november 2018 18:35 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
over een half uur kom ik mijn douche uit, sta jij klaar met een handdoek?
In POL waren ze wel heel snel klaar met onsquote:Op zondag 25 november 2018 18:35 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
We zijn destijds door heel Fok! gezworven.
Hebben jullie daar ook gezetenquote:Op zondag 25 november 2018 18:37 schreef chufi het volgende:
[..]
In POL waren ze wel heel snel klaar met ons
Ook, ik moet morgen wel even goed voor de dag komen op de eerste werkdag.quote:
Ze waren lekker maar eerst even tanken en handschoenen jattenquote:
bedankt ja zo ähnlich heb ik dat gehoordquote:Op zondag 25 november 2018 18:35 schreef chufi het volgende:
[..]
Je hebt het over OT ... ja chips bij het eten is typisch Spaanse gewoonte.. Ah ik hoor het idd.. had ik toch gelijk zonder het gezien te hebben.
Paella Marinera
Liever jou als moeder dan Mo als vader.quote:
Bizarquote:
Ik heb ze vrijdag op, had een kookworkshop met daarbij ook een groentegerecht met schorseneren, pastinaak, witte en rode wortel. Heerlijk!quote:Op zondag 25 november 2018 18:39 schreef Soury het volgende:
[..]
Ze waren lekker maar eerst even tanken en handschoenen jatten
Gelukkig was er nog een 'harde kern'.quote:
Had je handschoenen aan. Echt je plakt dagen. Het heet ook wel huismeiden verdrietquote:Op zondag 25 november 2018 18:40 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik heb ze vrijdag op, had een kookworkshop met daarbij ook een groentegerecht met schorseneren, pastinaak, witte en rode wortel. Heerlijk!
Ultra's heet dat tegenwoordigquote:Op zondag 25 november 2018 18:42 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Gelukkig was er nog een 'harde kern'.
Ik ben heel streng hoor, maar wel rechtvaardigquote:Op zondag 25 november 2018 18:40 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Liever jou als moeder dan Mo als vader.
Dat ik tegenwoordig zelfs voetbaljargon bezig, wat is er aan de hand?quote:
Dat was tijdens de F1 GPquote:Op zondag 25 november 2018 18:39 schreef mario390 het volgende:
[..]
bedankt ja zo ähnlich heb ik dat gehoord
[ afbeelding ]
Inderdaad! Dat laatste wist ik niet.quote:Op zondag 25 november 2018 18:42 schreef Soury het volgende:
[..]
Had je handschoenen aan. Echt je plakt dagen. Het heet ook wel huismeiden verdriet
Als ik aan mijn vader terugdenk schiet ik in de lach, komische man.quote:Op zondag 25 november 2018 18:44 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik ben heel streng hoor, maar wel rechtvaardig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
Dan wil je niet bij de harde kern horen hoorquote:Op zondag 25 november 2018 18:45 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat ik tegenwoordig zelfs voetbaljargon bezig, wat is er aan de hand?
Ja maar jij bent ook lief.quote:Op zondag 25 november 2018 18:44 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik ben heel streng hoor, maar wel rechtvaardig
quote:Op zondag 25 november 2018 18:46 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als ik aan mijn vader terugdenk schiet ik in de lach, komische man.
Mooie uitspraken had de mijne:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"'s avonds een vent, 's ochtends een vent"
"je praatjes zijn mooi, maar je smoesjes kloppen niet"
Jouw vader is dan jong overleden.Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
Soepetend tuigquote:Op zondag 25 november 2018 18:47 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dan wil je niet bij de harde kern horen hoor
Ja.quote:Op zondag 25 november 2018 18:48 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Mooie uitspraken had de mijne:
Jouw vader is dan jong overleden.
's avonds palen 's morgens palen.quote:Op zondag 25 november 2018 18:48 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Mooie uitspraken had de mijne:
Jouw vader is dan jong overleden.
Klopt!quote:
Jij kijkt live -4quote:Op zondag 25 november 2018 18:51 schreef mario390 het volgende:
[..]
ik kijk vanaf 13 00 als 9 00 was nu 4 uuren live nu is even middageten
Je wil niet de Docters van Leeuwen Award - Mooiste user: ...... ?quote:Op zondag 25 november 2018 18:51 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Klopt!
Ik snap ook niet waarom ik niet genomineerd ben als liefste user
Moet je een blauw oog?quote:
Al die Awards namen zijn behoorlijk 40+ tong80- gerelateerd..quote:Op zondag 25 november 2018 18:54 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Je wil niet de Docters van Leeuwen Award - Mooiste user: ...... ?
alles werd ik niet kijken zijn ook de videos van de lessons op youtube dat english van vandaagquote:Op zondag 25 november 2018 18:54 schreef chufi het volgende:
[..]
Dan ben je pas tegen 3 uur klaar vannacht
Fijn als je fijne herinneringen aan je ouders hebt, mijn vader overleed toen hij 68 was, ook altijd een harde werker geweest, maar dat moest ook wel met 6 dochtersquote:Op zondag 25 november 2018 18:50 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ja.![]()
Ik heb goede herinneringen aan hem, hij was streng en rechtvaardig, hoewel ik dat zelf ook was heb ik toch zelf veel dingen anders gedaan, ik was veel vrijer bij de opvoeding.
Maar dat is ook de generatie.
En hij had ook zulke uitspraken, mijn vader was een harde werker....
Dat soort dingen zei mijn vader niet tegen zijn dochtersquote:Op zondag 25 november 2018 18:51 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
's avonds palen 's morgens palen.
Mooi is betrekkelijkquote:Op zondag 25 november 2018 18:54 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Je wil niet de Docters van Leeuwen Award - Mooiste user: ...... ?
Ik zou het een belediging vindenquote:Op zondag 25 november 2018 18:51 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Klopt!
Ik snap ook niet waarom ik niet genomineerd ben als liefste user
Ik ging in de laatste jaren vaak met hem even de stad in, kop koffie drinken.quote:Op zondag 25 november 2018 18:55 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Fijn als je fijne herinneringen aan je ouders hebt, mijn vader overleed toen hij 68 was, ook altijd een harde werker geweest, maar dat moest ook wel met 6 dochters![]()
Gelukkig wel heel veel mooie herinneringen, zo nam hij mij en mijn zussen op zijn verjaardag altijd mee naar de winkel, waar wij dan een cadeautje uit mochten kiezen. Net Sinterklaas
Ja, dat zeg je nuquote:Op zondag 25 november 2018 18:56 schreef Voxs het volgende:
Dat 'goed te horen' richting Sly was wat hij zei dat het volgende week wel beter zou gaan..ik vatte dat op als zijnde dat het al beter ging met zijn rug.
Ik kan blijkbaar niks meer toevoegen...quote:
jaquote:
FB / FOK!verkiezingen 2018quote:Op zondag 25 november 2018 19:01 schreef Disana het volgende:
Hallo, is de Fok! verkiezing al afgelopen? Ik zie hem nergens.
Meer het 'moet je een blauw oog' en ik las nog wat meer van dat soort uitspraken.quote:Op zondag 25 november 2018 19:01 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Vandaag?
dit is zijn favo smiley.
Nieuwe stek morgen spannendquote:
Misschien verhuisd naar VBL?quote:Op zondag 25 november 2018 19:01 schreef Disana het volgende:
Rambo.quote:Op zondag 25 november 2018 19:02 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Meer het 'moet je een blauw oog' en ik las nog wat meer van dat soort uitspraken.
quote:
Ik moest ook even zoeken, maar hij is er nog! FB / FOK!verkiezingen 2018quote:Op zondag 25 november 2018 19:01 schreef Disana het volgende:
quote:Op zondag 25 november 2018 19:02 schreef chufi het volgende:
[..]
Stuk in zn kraag dat ie morgen weer gaat werken ... Arme killerpiet daar
Rambiquote:
Dan keek jij tenminste niet met je neusquote:Op zondag 25 november 2018 19:02 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik moest ook even zoeken, maar hij is er nog! FB / FOK!verkiezingen 2018
Een beetje een kwade dronk dus.quote:Op zondag 25 november 2018 19:02 schreef chufi het volgende:
[..]
Stuk in zn kraag dat ie morgen weer gaat werken ... Arme killerpiet daar
Je bent wel meerdere malen genomineerd.quote:
Deze keer nietquote:Op zondag 25 november 2018 19:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan keek jij tenminste niet met je neus
Ga je dat invullenquote:Op zondag 25 november 2018 19:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan keek jij tenminste niet met je neus
hoezo? ik weet van niks dat is achter mijn rug,dat gefällt mee nietquote:Op zondag 25 november 2018 19:03 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Je bent wel meerdere malen genomineerd.
quote:Op zondag 25 november 2018 19:06 schreef mario390 het volgende:
[..]
hoezo? ik weet van niks dat is achter mijn rug,dat gefällt mee niet
Sei stolz daraufquote:Martin Simek Award - User die het meest in raadselen spreekt: Mario.
Het is een eer Marioquote:Op zondag 25 november 2018 19:06 schreef mario390 het volgende:
[..]
Die heb ik ook een keer gekregen vanquote:Op zondag 25 november 2018 19:08 schreef Deisyy het volgende:
Martin Simek Award - User die het meest in raadselen spreekt: Mario.
Kopje koffie er bij?quote:Op zondag 25 november 2018 19:15 schreef Superbadeendje het volgende:
Douche gepakt. Lekker schoon en fruitig.
Nee even niets, beetje relaxen.quote:
Niets dan goeds over jou Mario, maak je geen zorgen.quote:Op zondag 25 november 2018 19:06 schreef mario390 het volgende:
[..]
Ik kan Martin Simek goed verdragen.quote:
Jij kan mij verdragen dat zegt al genoeg.quote:Op zondag 25 november 2018 19:22 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik kan Martin Simek goed verdragen.
Neemt hij een roltrapquote:Op zondag 25 november 2018 19:27 schreef Mo_Muffin het volgende:
In China zijn alle gangbare sociale media geblokkeerd, wordt dus afwachten tot ik weer iets hoor, hij vertrekt straks.
Roltrap naar de maan denk ik.quote:
Zijn trip naar Japan en China zit er alweer op?quote:Op zondag 25 november 2018 19:27 schreef Mo_Muffin het volgende:
In China zijn alle gangbare sociale media geblokkeerd, wordt dus afwachten tot ik weer iets hoor, hij vertrekt straks.
Nee, vanavond nog spelen in Japan en dan meteen vliegtuig richting China voor nog 8 concerten.quote:Op zondag 25 november 2018 19:33 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zijn trip naar Japan en China zit er alweer op?
Geruststelling voor jou als hij weer thuis is
Ik zou niet durfenquote:Op zondag 25 november 2018 19:33 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zijn trip naar Japan en China zit er alweer op?
Geruststelling voor jou als hij weer thuis is
Oh ja daar zit een vuurmuur omheen.. maar ik ben wel eens binnen geweest daarquote:Op zondag 25 november 2018 19:27 schreef Mo_Muffin het volgende:
Wat Dees zegt, zal blij zijn als ie weer hier is.quote:
Ow op die manier, ik vond het ook al een beetje kort.quote:Op zondag 25 november 2018 19:35 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Nee, vanavond nog spelen in Japan en dan meteen vliegtuig richting China voor nog 8 concerten.
4 dec. laatste concert en dan richting huis.
Zo te zien zijn er geen liftenquote:Op zondag 25 november 2018 19:36 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Wat Dees zegt, zal blij zijn als ie weer hier is.
Dat had ik ook toen mijn dochter vorige maand thuis kwam naar haar reis naar Iran in haar eentje.quote:Op zondag 25 november 2018 19:36 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Wat zij doen is behoorlijk 'Spartaans', geen luxe hotels en zo.quote:
Dat kan ik mij goed voorstellen.quote:Op zondag 25 november 2018 19:36 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
In China eten de roltrappen en liften je op.quote:
Iran zou ik enger vinden, en een dochter....Baardaap is man en ze zijn met een groep.quote:Op zondag 25 november 2018 19:37 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat had ik ook toen mijn dochter vorige maand thuis kwam naar haar reis naar Iran in haar eentje.
Waar slapen ze?quote:Op zondag 25 november 2018 19:38 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Wat zij doen is behoorlijk 'Spartaans', geen luxe hotels en zo.
quote:Op zondag 25 november 2018 19:38 schreef Soury het volgende:
[..]
In China eten de roltrappen en liften je op.
Geen idee, dat hoor ik wel als ie terug is.quote:
Je spreekt de taal niet, je bent afhankelijk van degenen die wat Engels spreken.quote:Op zondag 25 november 2018 19:38 schreef Soury het volgende:
[..]
In China eten de roltrappen en liften je op.
Je geloofd me nietquote:
Spannend!quote:Op zondag 25 november 2018 19:39 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Geen idee, dat hoor ik wel als ie terug is.
Ja heftig, meer ballen dan wij.quote:Op zondag 25 november 2018 19:41 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Spannend!
Mijn dochter sliep in Iran meestal in hostels en de laatste paar nachten in een guesthouse bij Iraniërs thuis. Ook heeft ze een nacht met 4 anderen in de woestijn geslapen, waar ze 's avonds met een tent en een kleedje af werden gezet en de volgende dag weer op werden gehaald.
Stoer kind!
Nee ben je gek. Genoeg op liveleakquote:Op zondag 25 november 2018 19:42 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Nee!
Laat eens een filmpje zien dan!
Ow ja Liveleak, daar werd ik laatst al over getiptquote:
Leukquote:Op zondag 25 november 2018 19:52 schreef Superbadeendje het volgende:
Ik ben een meisje op een driewieler met vlechtjes in mijn haar.
En ik moet ook nog morgen om 6.00 uur opstaan.quote:
Trustequote:Op zondag 25 november 2018 20:06 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
En ik moet ook nog morgen om 6.00 uur opstaan.
Ik vind dromen vertellen zo niet kunnen.quote:Op zondag 25 november 2018 20:21 schreef sacha het volgende:
ik had zo'n bizarre droom vannacht, ik was bij een boekpresentatie van Arjen Lubach ergens in een soort van vuurtoren, ik mocht naar binnen maar wist eigenlijk niet waarom, er was een mega lunch aan hele lange tafels wat wel vreemd was gezien de vuurtoren, na het dankwoord was er een soort ontwerpwedstrijd, Aap tekende een monster, ik zat achter de computer te prutsen, de winnaar mocht naar de volgende boekpresentatie, en oh ja, mijn Frans was niet goed
Ik heb geleerd dat je zelf bent wat je droomt, dus je kunt je verplaatsen in het monster, Lubach, etcetera. Zo word je wijzer, zeggen ze.quote:Op zondag 25 november 2018 20:21 schreef sacha het volgende:
ik had zo'n bizarre droom vannacht, ik was bij een boekpresentatie van Arjen Lubach ergens in een soort van vuurtoren, ik mocht naar binnen maar wist eigenlijk niet waarom, er was een mega lunch aan hele lange tafels wat wel vreemd was gezien de vuurtoren, na het dankwoord was er een soort ontwerpwedstrijd, Aap tekende een monster, ik zat achter de computer te prutsen, de winnaar mocht naar de volgende boekpresentatie, en oh ja, mijn Frans was niet goed
Dromen zijn bedrog.quote:Op zondag 25 november 2018 20:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb geleerd dat je zelf bent wat je droomt, dus je kunt je verplaatsen in het monster, Lubach, etcetera. Zo word je wijzer, zeggen ze.
Niet altijd.quote:Op zondag 25 november 2018 20:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dat kun je zeggen. Maar je verzint ze zelf.
Ja dat kan niet anders lijkt me. Ik ben mijn brein wel eens kwijtquote:Op zondag 25 november 2018 20:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Jawel. Het is jouw brein dat ze genereert.
Hoe weet je dat als het kwijt is?quote:Op zondag 25 november 2018 20:43 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja dat kan niet anders lijkt me. Ik ben mijn brein wel eens kwijt
Dan heeft Marco het dus bij het verkeerde eind.quote:Op zondag 25 november 2018 20:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Alle dromen zijn bedrog omdat ze niet het echte leven zijn.
Ach ja, dat is dichterlijke vrijheid.quote:Op zondag 25 november 2018 20:44 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dan heeft Marco het dus bij het verkeerde eind.
Onzin tekst dus.
Ik ga mijn dromen niet delen.quote:
Oh, je bedoelt dat het in je dromen kwijt is. Dan kun je je in je brein verplaatsen en je afvragen hoe je je voelt.quote:
Kom op, vertel, over wie heb je gedroomd?quote:
Ik weet soms mijn dromen, meestal vervagen die snel. Ik heb wel dromen die terug komen.quote:Op zondag 25 november 2018 20:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt dat het in je dromen kwijt is. Dan kun je je in je brein verplaatsen en je afvragen hoe je je voelt.
Terugkerende dromen heb ik ook, maar ik weet nog steeds niet wat ze moeten voorstellen. Jij wel?quote:Op zondag 25 november 2018 20:53 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik weet soms mijn dromen, meestal vervagen die snel. Ik heb wel dromen die terug komen.
Sommige wel. Zomerhuisje toen ik kind was.Ik kan het bijna ruiken. Honden ook vaak mijn hond ook die moet uit maar ik raak haar kwijt.quote:Op zondag 25 november 2018 20:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Terugkerende dromen heb ik ook, maar ik weet nog steeds niet wat ze moeten voorstellen. Jij wel?
Waarom raak je je hond kwijt, weet je dat?quote:Op zondag 25 november 2018 21:02 schreef Soury het volgende:
[..]
Sommige wel. Zomerhuisje toen ik kind was.Ik kan het bijna ruiken. Honden ook vaak mijn hond ook die moet uit maar ik raak haar kwijt.
Nee weet ik niet,Angst is het wel op één of andere manierquote:Op zondag 25 november 2018 21:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom raak je je hond kwijt, weet je dat?
Volgens wat ik heb geleerd kun je je in de hond verplaatsen en uitzoeken waarom hij wegloopt.quote:Op zondag 25 november 2018 21:05 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee weet ik niet,Angst is het wel op één of andere manier
Paniekquote:Op zondag 25 november 2018 21:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens wat ik heb geleerd kun je je in de hond verplaatsen en uitzoeken waarom hij wegloopt.
Ze voelt zich mogelijk ontheemd.quote:Op zondag 25 november 2018 21:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens wat ik heb geleerd kun je je in de hond verplaatsen en uitzoeken waarom hij wegloopt.
Dat kan. Alles wat je droomt ben je zelf, dus dan zou Soury paniek kennen.quote:Op zondag 25 november 2018 21:08 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ze voelt zich mogelijk ontheemd.
Ze leeft ook al jaren niet meer. En toch voel ik me verantwoordelijkquote:Op zondag 25 november 2018 21:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is dan jouw paniek dus. Arme droomhond.
Is dat die witte pitbull? Daar was je heel erg gek op, als ik me goed herinner. Iets om van te houden.quote:Op zondag 25 november 2018 21:09 schreef Soury het volgende:
[..]
Ze leeft ook al jaren niet meer. En toch voel ik me verantwoordelijk
Dat is hier in de sc zoquote:Op zondag 25 november 2018 21:08 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ze voelt zich mogelijk ontheemd.
Zekerquote:Op zondag 25 november 2018 21:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Is dat die witte pitbull? Daar was je heel erg gek op, als ik me goed herinner. Iets om van te houden.
De hond in je dromen ben je zelf, het is de vraag waar je bang voor bent. Voor liefde, gok ik.quote:
Ik ren wegquote:Op zondag 25 november 2018 21:12 schreef Disana het volgende:
[..]
De hond in je dromen ben je zelf, het is de vraag waar je bang voor bent. Voor liefde, gok ik.
Joh ik heb idd genoeg aan mijn hoofd. liefst ren ik wegquote:
Dan zijn we eruit.quote:Op zondag 25 november 2018 21:15 schreef Soury het volgende:
[..]
Joh ik heb idd genoeg aan mijn hoofd. liefst ren ik weg
Jaquote:
Ik voel mij hier veilig.quote:Op zondag 25 november 2018 21:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Had je op wat liefde van Soury gehoopt?
Nu draaf je wat doorquote:Op zondag 25 november 2018 21:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Had je op wat liefde van Soury gehoopt?
quote:
Ligt eraan welke kant zij op gaat rennen.quote:
Of voor GBquote:Op zondag 25 november 2018 21:12 schreef Disana het volgende:
[..]
De hond in je dromen ben je zelf, het is de vraag waar je bang voor bent. Voor liefde, gok ik.
Daarvoor ren ik in het vuur en blijf erquote:
blij dat ik de gekuiste versie gepost hebquote:Op zondag 25 november 2018 20:27 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik vind dromen vertellen zo niet kunnen.
Aww liefquote:Op zondag 25 november 2018 21:26 schreef Soury het volgende:
[..]
Daar voor ren ik in het vuur en blijf er
quote:
quote:Op zondag 25 november 2018 21:26 schreef Soury het volgende:
[..]
Daarvoor ren ik in het vuur en blijf er
Duidelijk dat het iets met vertrouwdheid heeft te maken, maar je zou je kunnen verplaatsen in het huis en bedenken wat je voor Deisyy betekent.quote:Op zondag 25 november 2018 21:31 schreef Deisyy het volgende:
[..]![]()
Ik droom vaak dat ik weer ben waar ik als kind woonde. In mijn droom ben ik geen kind meer, maar wel bij mijn ouders thuis.
Disana, wat betekent dat?
Beetje zelfde wat ik heb. Ik denk gelukkig zijn waar je dan bentquote:Op zondag 25 november 2018 21:31 schreef Deisyy het volgende:
[..]![]()
Ik droom vaak dat ik weer ben waar ik als kind woonde. In mijn droom ben ik geen kind meer, maar wel bij mijn ouders thuis.
Disana, wat betekent dat?
Heb ik daarvoor zo m'n best gedaan?quote:Op zondag 25 november 2018 21:26 schreef sacha het volgende:
[..]
blij dat ik de gekuiste versie gepost heb
quote:Op zondag 25 november 2018 21:33 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Heb ik daarvoor zo m'n best gedaan?
Waarschijnlijk wel.quote:Op zondag 25 november 2018 21:35 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]Sash had sex met jou in haar droom?
Disana,ik droom altijd dat ik ergens naar toe moet,en ik kom er maar niet.quote:Op zondag 25 november 2018 21:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Duidelijk dat het iets met vertrouwdheid heeft te maken, maar je zou je kunnen verplaatsen in het huis en bedenken wat je voor Deisyy betekent.
Zo droom ik altijd dat ik naar het strand of de haven moet, maar deze maar niet bereik; het is een verlangen naar rust en vrede. Bij jou zou ik kijken naar wat het vervoermiddel te zeggen heeft, en wat de eindbestemming heeft te zeggen.quote:Op zondag 25 november 2018 21:36 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]
Disana,ik droom altijd dat ik ergens naar toe moet,en ik kom er maar niet.
Wat betekent dat?
Dat je een loser bentquote:Op zondag 25 november 2018 21:36 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]
Wat betekent dat?
Dat droom ik ook vaak.quote:Op zondag 25 november 2018 21:36 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]
Wat betekent dat?
Grote hoogtes ook vaak, ik ben vaak op mijn (ex) werk en ik moet klimmen en vallen. Ik heb hoogte vreesquote:Op zondag 25 november 2018 21:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo droom ik altijd dat ik naar het strand of de haven moet, maar deze maar niet bereik; het is een verlangen naar rust en vrede. Bij jou zou ik kijken naar wat het vervoermiddel te zeggen heeft, en wat de eindbestemming heeft te zeggen.
De kunst is te bekijken wat de verschillende elementen in je droom te zeggen hebben. Verplaats jezelf in deze elementen en bedenk wat ze betekenen.quote:
Het vervoersmiddel gaat van fiets,trein,boot,auto etc.De eindbestemming weet ik niet.quote:Op zondag 25 november 2018 21:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo droom ik altijd dat ik naar het strand of de haven moet, maar deze maar niet bereik; het is een verlangen naar rust en vrede. Bij jou zou ik kijken naar wat het vervoermiddel te zeggen heeft, en wat de eindbestemming heeft te zeggen.
Bedenk wat de hoogte te melden heeft. Ongetwijfeld heeft het te maken met angst.quote:Op zondag 25 november 2018 21:40 schreef Soury het volgende:
[..]
Grote hoogtes ook vaak, ik ben vaak op mijn (ex) werk en ik moet klimmen en vallen. Ik heb hoogte vrees
Ik begin door te krijgen hoe jij dat bedoelt.quote:Op zondag 25 november 2018 21:41 schreef Disana het volgende:
[..]
De kunst is te bekijken wat de verschillende elementen in je droom te zeggen hebben. Verplaats jezelf in deze elementen en bedenk wat ze betekenen.
Dat zou best kunnen. Vraag je de volgende keer af wat het vervoermiddel met je doet, en waarom.quote:Op zondag 25 november 2018 21:42 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]
Het vervoersmiddel gaat van fiets,trein,boot,auto etc.De eindbestemming weet ik niet.
Ben wel vaak blij met mijn dromen.Ik ervaar het als een verwerking van iets.
Prostaatquote:Op zondag 25 november 2018 21:36 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]
Wat betekent dat?
Als ik droom vraag ik me zelf niks af.quote:Op zondag 25 november 2018 21:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Vraag je de volgende keer af wat het vervoermiddel met je doet, en waarom.
Erna, slimme.quote:Op zondag 25 november 2018 21:48 schreef Soury het volgende:
[..]
Als ik droom vraag ik me zelf niks af.
Wat ik al zei het vervaagd snel.quote:
Bierfiets waar de ketting afligt waarschijnlijk.. Zou kunnen betekenen dat je minder moet drinken.quote:Op zondag 25 november 2018 21:36 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]
Wat betekent dat?
De boot weet ik wel,vroeger elk weekend feest met vrienden varen.quote:Op zondag 25 november 2018 21:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Vraag je de volgende keer af wat het vervoermiddel met je doet, en waarom.
'quote:Op zondag 25 november 2018 21:50 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Bierfiets waar de ketting afligt waarschijnlijk.. Zou kunnen betekenen dat je minder moet drinken.
Hoi Sly,Hoest met je rug?quote:Op zondag 25 november 2018 21:50 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Bierfiets waar de ketting afligt waarschijnlijk.. Zou kunnen betekenen dat je minder moet drinken.
Bewust is het niet het is het tijdstip waarop. Meestal voordat je wakker word dan weet je het ook nogquote:Op zondag 25 november 2018 21:50 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]
De boot weet ik wel,vroeger elk weekend feest met vrienden varen.
En ik droom de laatste tijd vaak over mijn vader en moeder.Maar dat snap ik wel.
Ik droom de laatste tijd ook bewust.
Dat dus.quote:Op zondag 25 november 2018 21:53 schreef Soury het volgende:
[..]
Bewust is het niet het is het tijdstip waarop. Meestal voordat je wakker word dan weet je het ook nog
De boot staat dus voor een mooie tijd. Misschien verlang je daar weer naar.quote:Op zondag 25 november 2018 21:50 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]
En ik droom de laatste tijd vaak over mijn vader en moeder.Maar dat snap ik wel.
Hooi Deiss!quote:
Wat bedoel je met bewust dromen, dat je je dromen kan sturen?quote:Op zondag 25 november 2018 21:50 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]
Gember thee Hipster wat smerig is dat, nu nachtmerriesquote:Op zondag 25 november 2018 21:55 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Hooi Deiss!
Hoe is het met jouw prostaat nu? Cranberries en gemberthee helpt enorm / tremendous
De laatste keer dat ik checkte was alles oké.quote:Op zondag 25 november 2018 21:55 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Hooi Deiss!
Hoe is het met jouw prostaat nu? Cranberries en gemberthee helpt enorm / tremendous
Het is niet lucide,maar ik word wakker en het doet me wat.quote:Op zondag 25 november 2018 21:54 schreef Disana het volgende:
[..]
De boot staat dus voor een mooie tijd. Misschien verlang je daar weer naar.
Ook bij je ouders kun je je in hen verplaatsen en je afvragen wat ze je willen melden. Eigenlijk is het natuurlijk wat je jezelf te melden hebt. Is het gemis, is het houden van, is het veiligheid.
Bijzonder dat je bewust droomt.
Lucide dromen zijn datquote:Op zondag 25 november 2018 21:55 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wat bedoel je met bewust dromen, dat je je dromen kan sturen?
Ik heb vaak in de gaten dat ik droom en vaak zeg ik dan in mijn droom "hier heb ik geen zin in hoor" en dan word ik wakker.quote:Op zondag 25 november 2018 21:55 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wat bedoel je met bewust dromen, dat je je dromen kan sturen?
Dat is mooi, dat betekent dat je zaken aan het verwerken bent.quote:Op zondag 25 november 2018 21:57 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]
Het is niet lucide,maar ik word wakker en het doet me wat.
Nee joh, zelf een vers stukje gember heel fijn raspen, kokend water erop en honing. Erg lekker en zeer goed voor van allesquote:Op zondag 25 november 2018 21:56 schreef Soury het volgende:
[..]
Gember thee Hipster wat smerig is dat, nu nachtmerries
Dat is het echte lucide dromen.quote:Op zondag 25 november 2018 21:58 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik heb vaak in de gaten dat ik droom en vaak zeg ik dan in mijn droom "hier heb ik geen zin in hoor" en dan word ik wakker.
Lekker over de vis niet in de theequote:Op zondag 25 november 2018 21:59 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Nee joh, zelf een vers stukje gember heel fijn raspen, kokend water erop en honing. Erg lekker en zeer goed voor van alles
quote:Op zondag 25 november 2018 21:58 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik heb vaak in de gaten dat ik droom en vaak zeg ik dan in mijn droom "hier heb ik geen zin in hoor" en dan word ik wakker.
Eens in de zoveel maanden ga ik erdoor en kan ik werkelijk niets de eerste dagen (tijgersluipen door huis). Tussenwervelgezeik in onderrug. Duurt paar weken max.quote:Op zondag 25 november 2018 21:57 schreef Deisyy het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik checkte was alles oké.
Wat heb jij met je rug?
Ik schrik wel eens wakkerquote:Op zondag 25 november 2018 21:58 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ow op die manier, er is een periode geweest dat ik ook vaak last had van lucide dromen. Dat was heel beangstigend, ik was dan in een dreigende situatie en kon niet bewegen, niet om hulp roepen, helemaal niets, ook al was ik me bewust dat ik droomde, ik lag helemaal vast en het was doodeng.quote:
Wat makkelijk! Maar je eigen droom kiezen kan je niet? Ik heb weleens gelezen dat je dat kan trainen.quote:Op zondag 25 november 2018 21:58 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Wat eng, is die periode nu over?quote:Op zondag 25 november 2018 22:01 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ow op die manier, er is een periode geweest dat ik ook vaak last had van lucide dromen. Dat was heel beangstigend, ik was dan in een dreigende situatie en kon niet bewegen, niet om hulp roepen, helemaal niets, ook al was ik me bewust dat ik droomde, ik lag helemaal vast en het was doodeng.
Jawel, is echt lekker. Niet door de thee, maar de gember is de thee. Laten trekken op kokend water; honey erbij.quote:
Ja ik ken dat maar toen had ik wel wat drugs opquote:Op zondag 25 november 2018 22:01 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ow op die manier, er is een periode geweest dat ik ook vaak last had van lucide dromen. Dat was heel beangstigend, ik was dan in een dreigende situatie en kon niet bewegen, niet om hulp roepen, helemaal niets, ook al was ik me bewust dat ik droomde, ik lag helemaal vast en het was doodeng.
Mwah, op dat moment is het al niet leuk meer.quote:
Nope.quote:Maar je eigen droom kiezen kan je niet? Ik heb weleens gelezen dat je dat kan trainen.
Naar! Is daar niet zoveel aan te doen?quote:Op zondag 25 november 2018 22:00 schreef sly-nl het volgende:
[..]
[..]
Eens in de zoveel maanden ga ik erdoor en kan ik werkelijk niets de eerste dagen (tijgersluipen door huis). Tussenwervelgezeik in onderrug. Duurt paar weken max.
Tamelijk rationeel dromertje, die Scrutquote:Op zondag 25 november 2018 21:58 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hallon grote strijder.quote:
Dat was echt heel naar, dat 'op slot' liggen en me er wel bewust van zijn. Gelukkig is die periode over, zal ook wel met stress e.d. te maken hebben gehad.quote:
Nah, 3 x per jaar is te doen. Over n paar weken kan ik weer alles. Maar onvoorspelbare mbt tot wanneer het weer komt is wel erg vervelend.quote:Op zondag 25 november 2018 22:04 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Naar! Is daar niet zoveel aan te doen?
Ik weet ook precies waarom ik het droom. Thematisch altijd dezelfde drie dromen of zo.quote:Op zondag 25 november 2018 22:04 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Tamelijk rationeel dromertje, die Scrut
Ja, dat denk ik ook. Dat je je overweldigd voelde. Goed dat het over is.quote:Op zondag 25 november 2018 22:06 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat was echt heel naar, dat 'op slot' liggen en me er wel bewust van zijn. Gelukkig is die periode over, zal ook wel met stress e.d. te maken hebben gehad.
Dat vallen voordat je wakker wordt,ken je dat ook?quote:Op zondag 25 november 2018 22:06 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat was echt heel naar, dat 'op slot' liggen en me er wel bewust van zijn. Gelukkig is die periode over, zal ook wel met stress e.d. te maken hebben gehad.
Dat is wel apart, zeg. Kun je er meer over vertellen?quote:Op zondag 25 november 2018 22:07 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik weet ook precies waarom ik het droom. Thematisch altijd dezelfde drie dromen of zo.
Jaaa! Nog 2 nachtjes slapen dan ga ik naar Mexico!quote:Op zondag 25 november 2018 22:06 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Nah, 3 x per jaar is te doen. Over n paar weken kan ik weer alles. Maar onvoorspelbare mbt tot wanneer het weer komt is wel erg vervelend.
Ging je nu op vakantie van de week?
Ik ken het wel, je wordt dan met een schok wakker. Wat het betekent weet ik niet.quote:Op zondag 25 november 2018 22:07 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]
Dat vallen voordat je wakker wordt,ken je dat ook?
Dat is je onderbewustzijn ook.quote:Op zondag 25 november 2018 22:06 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Volgens Freud duidt een vallende droom erop je op het punt staat om aan een sexuele impuls toe te geven. Rukkennnnnnquote:Op zondag 25 november 2018 22:07 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]
Zie boven, geile beerquote:Op zondag 25 november 2018 22:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ken het wel, je wordt dan met een schok wakker. Wat het betekent weet ik niet.
Klinkt als slaapverlamming.quote:Op zondag 25 november 2018 22:06 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Nee dat ken ik dan weer niet. Of bedoel je dat je dan ineens een onverwachte beweging maakt in je slaap?quote:Op zondag 25 november 2018 22:07 schreef FreshFruit72 het volgende:
[..]
Mijn lucide dromen waren eigenlijk een combinatie met slaapverlamming. Heel beangstigend.quote:Op zondag 25 november 2018 22:09 schreef Lyza666 het volgende:
Ik heb met enige regelmaat last van slaapverlamming. Niet grappig
Dat doet Soul regelmatig.quote:Op zondag 25 november 2018 22:10 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Nee dat ken ik dan weer niet. Of bedoel je dat je dan ineens een onverwachte beweging maakt in je slaap?
Nah, het is gewoon rechtstreeks gerelateerd aan veranderingen die ik de afgelopen jaren meegemaakt heb.quote:Op zondag 25 november 2018 22:08 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Dat is wel apart, zeg. Kun je er meer over vertellen?
Dat is heel normaal dat is dat je lichaam in slaap valt. Alles gaat uit maar je spieren denken er anders overquote:Op zondag 25 november 2018 22:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ken het wel, je wordt dan met een schok wakker. Wat het betekent weet ik niet.
quote:
Jeeh, lekker zeg! Veel plezier vast.quote:Op zondag 25 november 2018 22:08 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Jaaa! Nog 2 nachtjes slapen dan ga ik naar Mexico!
Klopt welquote:Op zondag 25 november 2018 22:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja vast. Freud was zelf een vies mannetje
Dat klinkt aannemelijk.quote:Op zondag 25 november 2018 22:12 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat is heel normaal dat is dat je lichaam in slaap valt. Alles gaat uit maar je spieren denken er anders over
Yep.Ben er aan gewend.quote:
Weet je ook waarom je schopt of tegen wie?quote:Op zondag 25 november 2018 22:13 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Ik schop gewoon. Werd vroeger regelmatig overdwars op bed wakker.
Dus je kunt er ook wat mee, of niet?quote:Op zondag 25 november 2018 22:12 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nah, het is gewoon rechtstreeks gerelateerd aan veranderingen die ik de afgelopen jaren meegemaakt heb.
Maar lucide dromen kun je toch juist zelf sturen? Dat is dan raar in combinatie met die slaapverlamming.quote:Op zondag 25 november 2018 22:11 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Mijn lucide dromen waren eigenlijk een combinatie met slaapverlamming. Heel beangstigend.
Nee heeft meestal niet eens wat met mijn dromen te maken naar mijn idee. Ik heb hele rusteloze benen. Ik beweeg mijn benen ook altijd als ik probeer te gaan slapenquote:Op zondag 25 november 2018 22:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Weet je ook waarom je schopt of tegen wie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |