abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183323206
Met uit het vorige deel o.a.:

Goitske:


Hupje:


Bluezz:


Bleie:


Zo-is-dat:


LadyBlack:
pi_183323212
Ik zal de foto's nog aanpassen doe ik alleen even einde van de middag oké? Dan doe ik ff m'n laptop aan
pi_183323265
Misschien vind je deze ook nog leuk
Ff van m'n Facebook afgeplukt

Pepernoten brood met amandelspijs en garneer amandelen.
Ik enthousiast aan de gang met een eigen bedenksel zegt een vriendin je weet dat Robert v beckboven ook een heel lekker recept heeft hè? Dus die ook gebakken. Mijn oudste van 6 mocht de proever zijn en hij gaat voor het recept van mij door de amandelspijs 😊 volgende keer misschien een combinatie van beide samen.
Dus hierbij mijn eigen pepernotenbrood (2 stuks)

Benodigdheden
Deeg:
500 gram brood bloem bijv amerikaans patent bloem
7 gram droge gist
7 gram zeezout
2 theelepels suiker
250 ml melk
50 gram boter
1 ei
2 eetlepels speculaaskruiden

Vulling 150 gram pepernoten en amandelspijs

Meng de bloem, gist, zeezout, speculaaskruiden en suiker
Verwarm de melk een klein beetje tot ongeveer lichaamstemperatuur en smelt de boter er in.
Doe de melk bij het droge mengsel en voeg het ei toe
Kneed alles tot een goede bal. Laat een uur rijzen. Verdeel in 2 stukken als je 2 broden wil of maak 1 hele grote.
Rol uit, verdeel de pepernoten er over heen. Leg een mooie rol amandelspijs op het deeg en rol strak op, ganeer met de amandelen. Sluit de eindjes en laat weer een uur rijzen

Bak het brood op 180 graden gedurende 35-40 min.



pi_183323410
Kaneel en rozijn brood
Benodigdheden
Deeg:
500 gram brood bloem bijv amerikaans patent bloem
7 gram droge gist
7 gram zeezout
2 theelepels suiker
250 ml melk
50 gram boter
1 ei
75 gram rozijnen (gewelde)
Vulling:
65 gram licht bruine basterd suiker
1 theelepel bloem
1 eetlepel kaneel
Melk om het deeg in te smeren

verder nodig:
bakspray of boter voor invetten
bakpapier
broodblik 900 grams
boter om het brood uiteindelijk in te smeren
Plasticfolie of plastic zak
Evt kern thermomether (tip die van de ikea is heel fijn)

Wel de rozijnen
Meng de bloem, gist, zeezout en suiker
Verwarm de melk een klein beetje tot ongeveer lichaamstemperatuur en smelt de boter er in.
Doe de melk bij het droge mengsel en voeg het ei toe
Kneed alles met de hand of laagste stand van de keukenmachine (met deeghaak) tot een samenhangend deeg. Als het plakkerig blijft voeg iets bloem toe, blijft het te droog voeg per eetlepel wat melk erbij.
Kneed het deeg nu goed door (met de hand 8-10 minuten of 4-5 minuten met de keukenmachine op een midden stand) tot een mooi glad en rekbaar deeg
Meng de rozijnen door het deeg en kneed het deeg nog 2 minuten.
Doe het deeg in een schone kom, dek de kom af met plastic folie. Laat het rijzen op kamer temperatuur gedurende een uur tot het verdubbeld is in hoeveelheid
Maak ondertussen de vulling.
Meng in een kom de suiker, bloem en kaneel. zet dit even weg.

Vet het bakblik in en bekleed het met bakpapier. Laat evt aan de zijkanten uitsteken dan kun je makkelijker het brood er uit tillen

Doe een beetje bloem op het aanrechtblad en lag het deeg er op.
Druk het deeg zacht met de hand plat en rol er een vierakante of rechthoekige lap van ongeveer anderhalf tot 2 cm dik.
Smeer de deeglap in met een klein beetje melk (makkelijkeste gaat met je handen). Deze laag is om te zorgen dat je vulling blijft plakken.
Strooi de vulling er over heen en wrijf het evt een beetje uit.
Rol de deeglap op en snij plakken van de rol. Snij daarna de deegrolletjs nogmaals door midden zodat je halve circels hebt.
Leg alles in het bakblik, het hoeft niet netjes gewoon er over verdelen het rommelige effect is juist mooi en zorgt voor een verdeling van de vulling door je brood.

Dek het bakblik af en laat nogmaal eens uur rijzen.
Verwarm ondertussen de oven voor op 180 graden celcius
Bak het brood op 180 graden gedurende 35-40 min. Een brood is gaar bij een kerntemperatuur vanaf 95 graden.
Bestrijk na het bakken het brood met wat gesmolten boter voor extra glans


Pesto tomaat parmaazaansekaasbrood
Benodigdheden
Deeg:
500 gram brood bloem bijv amerikaans patent bloem
7 gram droge gist
7 gram zeezout
2 theelepels suiker
250 ml melk
50 gram boter
1 ei
Vulling:
Pesto
Geraspte parmazaanse kaas
Zongedroogde tomaatjes of cherry tomaatjes zonder de pitjes

verder nodig:
bakspray of boter voor invetten
bakpapier
broodblik 900 grams
boter om het brood uiteindelijk in te smeren
Plasticfolie of plastic zak
Evt kern thermomether (tip die van de ikea is heel fijn)

Meng de bloem, gist, zeezout en suiker
Verwarm de melk een klein beetje tot ongeveer lichaamstemperatuur en smelt de boter er in.
Doe de melk bij het droge mengsel en voeg het ei toe
Kneed alles met de hand of laagste stand van de keukenmachine (met deeghaak) tot een samenhangend deeg. Als het plakkerig blijft voeg iets bloem toe, blijft het te droog voeg per eetlepel wat melk erbij.
Kneed het deeg nu goed door (met de hand 10-12 minuten of 5-6 minuten met de keukenmachine op een midden stand) tot een mooi glad en rekbaar deeg
Doe het deeg in een schone kom, dek de kom af met plastic folie. Laat het rijzen op kamer temperatuur gedurende een uur tot het verdubbeld is in hoeveelheid
Maak ondertussen de vulling.
Rasp de parmazaansekaas, zet de pesto op kamer temperatuur en snij de zongedroogde tomaten of halveer de cherry tomaten, haal de pitjes er uit en snij de tomaatjes. Let wel op met cherrytomaatjes heb je meer baktijd nodig

Vet het bakblik in en bekleed het met bakpapier. Laat evt aan de zijkanten uitsteken dan kun je makkelijker het brood er uit tillen

Doe een beetje bloem op het aanrechtblad en lag het deeg er op.
Druk het deeg zacht met de hand plat en rol er een vierakante of rechthoekige lap van ongeveer anderhalf tot 2 cm dik.
Smeer een goede laag pesto op het deeg, verdeel de geraspte parmazaanse kaas er over en de (zongedroogde) tomaatjes er over verdelen
Rol de deeglap op en snij plakken van de rol. Snij daarna de deegrolletjs nogmaals door midden zodat je halve circels hebt.
Leg alles in het bakblik, het hoeft niet netjes gewoon er over verdelen het rommelige effect is juist mooi en zorgt voor een verdeling van de vulling door je brood.

Dek het bakblik af en laat nogmaal eens uur rijzen.
Verwarm ondertussen de oven voor op 180 graden celcius
Bak het brood op 180 graden gedurende 35-40 min. Een brood is gaar bij een kerntemperatuur vanaf 95 graden. Let op dat de vulling niet meer bubbelt aan de bovenkant van het brood als je zonder thermometer werkt.
Bestrijk na het bakken het brood met wat gesmolten boter voor extra glans

Niet een super foto maar toch. Links pesto rechts kaneel


pi_183327488
Ik was ff weg maar al jullie tips gelezen en ga ik proberen! Ik zal idd eens langer kneden (ik vind nu 20 minuten al lang overigens voor mijn arme armen 😉 ) en dat water zal ik eens naar kijken. Ik volg nu het exacte recept dus je zou zeggen dat die goed is qua verhoudingen...

En die boeken ga ik reserveren!
  vrijdag 23 november 2018 @ 17:03:00 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183327620
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:56 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik was ff weg maar al jullie tips gelezen en ga ik proberen! Ik zal idd eens langer kneden (ik vind nu 20 minuten al lang overigens voor mijn arme armen 😉 ) en dat water zal ik eens naar kijken. Ik volg nu het exacte recept dus je zou zeggen dat die goed is qua verhoudingen...

En die boeken ga ik reserveren!
ik weet niet of het al gezegd is, maar er loopt ook een reeks over broodbakken.

CUL / Brood bakken in de oven #27: Met de lucht van zelfgebakken brood
The love you take is equal to the love you make.
pi_183340606
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

ik weet niet of het al gezegd is, maar er loopt ook een reeks over broodbakken.

CUL / Brood bakken in de oven #27: Met de lucht van zelfgebakken brood
Dank je, ga daar ook eens kijken!

Ik moet zeggen dat ik normaal vooral zoete dingen bak (maar die zijn niet zo mooi als de creaties hier 😉) dus brood is weet een nieuw experiment.

Vandaag gemaakt: kruidnoten, wolkentaart (van dr oetker - de basis voor een taart met oreo’s erop) en een dadelwalnotentaart!

(En soep, saté en hamburgers 😎 - morgen verjaardag van mijn dochter)
pi_183356279
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:03 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Dank je, ga daar ook eens kijken!

Ik moet zeggen dat ik normaal vooral zoete dingen bak (maar die zijn niet zo mooi als de creaties hier 😉) dus brood is weet een nieuw experiment.

Vandaag gemaakt: kruidnoten, wolkentaart (van dr oetker - de basis voor een taart met oreo’s erop) en een dadelwalnotentaart!

(En soep, saté en hamburgers 😎 - morgen verjaardag van mijn dochter)
fotoooooos enne de smaak is uiteindelijk het belangrijkste het kan er super mooi uit zien maar niet te eten zijn
pi_183356285
Gisteren tulbandjes gemaakt van Sinterklaas restjes (ik koop wel extra pepernoten wacht niet tot 5 december)

pi_183362559
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 08:01 schreef Goitske het volgende:

[..]

fotoooooos enne de smaak is uiteindelijk het belangrijkste het kan er super mooi uit zien maar niet te eten zijn
Ow zie het nu pas, alles op ... maar volgende week ga ik er weer eentje maken, zal ik een foto maken!
pi_183398898
Weet iemand of de makro verse gist verkoopt?
speak only if it improves the silence.
pi_183400763
Vandaag worstenbroodjes gemaakt.

Dit is het zoveelste recept wat ik probeer maar ze zijn toch nooit zoals bij de bakker.



Gisteren kruidnoten gebakken


I solemnly swear i'm up to no good
pi_183407513
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 14:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vandaag worstenbroodjes gemaakt.

Dit is het zoveelste recept wat ik probeer maar ze zijn toch nooit zoals bij de bakker.

[ afbeelding ]

Gisteren kruidnoten gebakken


[ afbeelding ]
welk recept heb je gebruikt? Die uit de Broodbijbel zijn echt lekker.
  Moderator dinsdag 27 november 2018 @ 20:11:22 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183407830
Twee ovens is meer beter *)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183408257
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 20:00 schreef Goitske het volgende:

[..]

welk recept heb je gebruikt? Die uit de Broodbijbel zijn echt lekker.
Deze

https://robertvanbeckhoven.nl/worstenbroodjes/
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 00:04:33 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183412727
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:30 schreef TjjWester het volgende:
Weet iemand of de makro verse gist verkoopt?
De Sligro in elk geval. Lijkt me erg sterk als de Makro dat niet heeft.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183414068
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 08:04 schreef Goitske het volgende:
Gisteren tulbandjes gemaakt van Sinterklaas restjes (ik koop wel extra pepernoten wacht niet tot 5 december)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe krijg jij ze zo mooi uit die vormpjes? Het mislukt steeds bij mij -O-
pi_183414291
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 07:19 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Hoe krijg jij ze zo mooi uit die vormpjes? Het mislukt steeds bij mij -O-
inprayen met pankospray, evt bij moeilijke vormen iets bebloemen, na het bakken 10-20 laten rusten en daarna omdraaien
pi_183490443




Alleen met de speculaaskruiden van Jonnie :9 O+
pi_183490616
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 11:24 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Alleen met de speculaaskruiden van Jonnie :9 O+
met ceylon kaneel zie ik _O_ waar koop je die?
  zondag 2 december 2018 @ 11:33:23 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183490627
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 11:32 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

met ceylon kaneel zie ik _O_ waar koop je die?
AH
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183490977
Ziet er weer lekker uit!

Ik wacht tot de laatste lading chocolade voldoende is afgekoeld om chocoladeletters van te spuiten. De laatste sint presentjes voor dit jaar. Ik vind het erg leuk om te doen en de peuter kan ze dan mooi versieren met Schuddebuikjes en discodip. Volgend jaar een nieuwe uitdaging ;)
  zondag 2 december 2018 @ 14:26:47 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183493871
Amandel/chocolade taart gebakken
250 gram boter met
250 suiker tot crème geroerd in de kitchenaid
1 voor 1 5 eieren erdoor
Vanille erbij
Wat zout
Rasp van 1 citroen
125 gram amandelmeel en 125 gram bloem gemengd en beetje bij beetje erdoor
Wat bakpoeder erbij (bicarbonaat)
125 gram amandelschaafsel geroosterd
100 gram chocolade grof gehakt
Beide door het beslag.
Springvorm ingevet en gebloemd
Beslag daarin en bij 150 graden uurtje gebakken. Af laten koelen
Met citroensap en poedersuiker een icing gemaakt en die erover.
Goddelijk lekker
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 2 december 2018 @ 18:17:13 #24
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_183498972
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 11:24 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Alleen met de speculaaskruiden van Jonnie :9 O+
lekker c_/
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_183682919
Even een andere vraag: hebben jullie allemaal een keukenmachine? Zo ja, welke?
Stond weer cupcakes te maken met mijn handmixer, bedacht me dat een keukenmachine toch wel handiger zou zijn, maar ik ben niet zo goed op de hoogte wat nou echt een goede is (buiten de kitchenaid).
  woensdag 12 december 2018 @ 15:45:32 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183683053
Ik heb een Kenwood patissier, was eens een mooie aanbieding. Kan je flink wat werk besparen, maar ik bak ook weer niet zo veel dat hij vaak gebruikt wordt of onmisbaar is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183683161
Ik heb sinds kort mijn mooie rode AEG. Ben er echt super blij mee. Maar heb hem vooral voor wat stevigere degen. Anders kon ik het ook wel af met een handmixer.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183683231
Team KitchenAid hier, maar dat is ook vanwege brood bakken. Heb dan wel een andere dan de artisan.
pi_183683295
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 15:37 schreef Koningin het volgende:
Even een andere vraag: hebben jullie allemaal een keukenmachine? Zo ja, welke?
Stond weer cupcakes te maken met mijn handmixer, bedacht me dat een keukenmachine toch wel handiger zou zijn, maar ik ben niet zo goed op de hoogte wat nou echt een goede is (buiten de kitchenaid).
ik heb een Bosch mum ctype nr weet ik even niet zat in de 5 serie. Niet de goedkoopste Bosch mum wel een iets zwaardere en metalen kom
pi_183683818
Jullie hebben dus allemaal een andere.... :D
Meerdere mogelijkheden dus.
  woensdag 12 december 2018 @ 16:47:20 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183684157
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 16:31 schreef Koningin het volgende:
Jullie hebben dus allemaal een andere.... :D
Meerdere mogelijkheden dus.
Qua budget is er wel veel mogelijk, volgens mij.

Ik denk dat je m.n. voor brood naar de zwaardere kwaliteit moet kijken. Dan is de aanschaf van een KitchenAid volgens mij wel te verantwoorden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183684922
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 16:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Qua budget is er wel veel mogelijk, volgens mij.

Ik denk dat je m.n. voor brood naar de zwaardere kwaliteit moet kijken. Dan is de aanschaf van een KitchenAid volgens mij wel te verantwoorden.
ja maar dan moet je eigenlijk al kijken naar bijv een artisan als je veel brood bakt. Met mijn Bosch is broodbakken ook prima te doen maar als ik echt veel brood bak dan slijt hij natuurlijk wel sneller
pi_183684998
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 17:25 schreef Goitske het volgende:

[..]

ja maar dan moet je eigenlijk al kijken naar bijv een artisan als je veel brood bakt. Met mijn Bosch is broodbakken ook prima te doen maar als ik echt veel brood bak dan slijt hij natuurlijk wel sneller
Met een artisan wil je geen brood maken :N. De kop is daar te gevoelig voor met het open en dichtklappen. Ik heb zelf een heavy duty, die heeft de 'bowl-lift' en kan daardoor zwaarder materiaal zoals brooddeeg aan.
En als je echt heel fanatiek brood bakt kun je nog beter investeren in een spiraalkneder, maar die kosten nog veel meer :')
  woensdag 12 december 2018 @ 17:32:57 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183685082
En nog wel een puntje van aandacht: de inhoud van de kom moet een beetje passen bij wat je zoal van plan bent. Als je kom eigenlijk te groot is voor je beslagje pak je toch weer liever de handmixer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183685361
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 16:31 schreef Koningin het volgende:
Jullie hebben dus allemaal een andere.... :D
Meerdere mogelijkheden dus.
Je zou even kunnen zoeken op deze site (op google invoeren: 'site:forum.fok.nl brood kneden welke mixer' , oid), want er zijn meerdere topics over vol geschreven.
Somebody that I used to know
pi_183686161
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 17:28 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Met een artisan wil je geen brood maken :N. De kop is daar te gevoelig voor met het open en dichtklappen. Ik heb zelf een heavy duty, die heeft de 'bowl-lift' en kan daardoor zwaarder materiaal zoals brooddeeg aan.
En als je echt heel fanatiek brood bakt kun je nog beter investeren in een spiraalkneder, maar die kosten nog veel meer :')
vriendin van mij bakt al jaren met een artisan brood meerdere malen per week. De classic kan dat zeker niet aan

Spiraal kneders oh help die prijzen zijn niet leuk meer... Ook geen ruimte voor in mijn keuken, ook mijn man kan dat niet aan... Die klaagt al over mijn bakblikken verzameling -O- ik heb maar niet gezegd dat ik er en broodblik bij wil :@ over m'n kook/bakboeken zucht hij heeeel erg diep en vraagt of er nog een verdieping bij gebouwd moet worden :@
  Moderator woensdag 12 december 2018 @ 18:42:53 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183686278
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 16:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Qua budget is er wel veel mogelijk, volgens mij.

Ik denk dat je m.n. voor brood naar de zwaardere kwaliteit moet kijken. Dan is de aanschaf van een KitchenAid volgens mij wel te verantwoorden.
De gewone KA kan niet super veel deeg maken in een keer, volgens mij max 500g
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183687822
Ik ben een af en toe bakker, cakes, koekjes, cupcakes, appeltaart enzo.
Brood bakken heb ik een tijdje geprobeerd, maar was me te lastig met rijzen enzo..... :P

Dus hoef denk ik geen echte zware jongen.
pi_183688236
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 18:37 schreef Goitske het volgende:

[..]

vriendin van mij bakt al jaren met een artisan brood meerdere malen per week. De classic kan dat zeker niet aan

Spiraal kneders oh help die prijzen zijn niet leuk meer... Ook geen ruimte voor in mijn keuken, ook mijn man kan dat niet aan... Die klaagt al over mijn bakblikken verzameling -O- ik heb maar niet gezegd dat ik er en broodblik bij wil :@ over m'n kook/bakboeken zucht hij heeeel erg diep en vraagt of er nog een verdieping bij gebouwd moet worden :@
Volgens mij was de bear teddy aan prijs/kwaliteit nog wel ok als instapmodel. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:48 schreef Koningin het volgende:
Ik ben een af en toe bakker, cakes, koekjes, cupcakes, appeltaart enzo.
Brood bakken heb ik een tijdje geprobeerd, maar was me te lastig met rijzen enzo..... :P

Dus hoef denk ik geen echte zware jongen.
Ow dan heb je echt heel veel leuke keuze :Y
pi_183689028
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:48 schreef Koningin het volgende:
Ik ben een af en toe bakker, cakes, koekjes, cupcakes, appeltaart enzo.
Brood bakken heb ik een tijdje geprobeerd, maar was me te lastig met rijzen enzo..... :P

Dus hoef denk ik geen echte zware jongen.
Wil je er wel een? Hij neemt veel ruimte in beslag... Wat doet die wat je nu echt niet kan met je gewone mixer? Of wat doe je dusdanig vaak met je gewone mixer waarvan je denkt : gut, sta ik hier weer met dat ding in mijn hand.

(want om zo'n ding nou even voor een pakje slagroom uit de kast te halen?...)
Somebody that I used to know
pi_183689736
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:42 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wil je er wel een? Hij neemt veel ruimte in beslag... Wat doet die wat je nu echt niet kan met je gewone mixer? Of wat doe je dusdanig vaak met je gewone mixer waarvan je denkt : gut, sta ik hier weer met dat ding in mijn hand.

(want om zo'n ding nou even voor een pakje slagroom uit de kast te halen?...)
ik had bij de handmixer altijd altijd zoiets jeetje daar sta ik weer 10 minuten voor een botercrème te klooien
Ik maak met name ook alleen banket is wel meer geworden sinds ik dat ding heb gewoon het gemak. Hij staat bij mij standaard op het aanrecht. Heb een klein los aanrechtje naast de grote L die ik al heb als aanrecht en daar staat hij op
pi_183689824
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:48 schreef Koningin het volgende:
Ik ben een af en toe bakker, cakes, koekjes, cupcakes, appeltaart enzo.
Brood bakken heb ik een tijdje geprobeerd, maar was me te lastig met rijzen enzo..... :P

Dus hoef denk ik geen echte zware jongen.
je moet ook even op de kom letten dat je geen plastic kom hebt maar glas of RVS (laatste is wel zo veilig bij mij) mocht je eiwit stijf willen kloppen lukt dat sowieso
pi_183689851
quote:
17s.gif Op woensdag 12 december 2018 20:06 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Volgens mij was de bear teddy aan prijs/kwaliteit nog wel ok als instapmodel. :')

Ik vrees dat iemand hier een scheiding gaat aanvragen _O-
pi_183690034
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:11 schreef Goitske het volgende:

[..]

ik had bij de handmixer altijd altijd zoiets jeetje daar sta ik weer 10 minuten voor een botercrème te klooien
Ik maak met name ook alleen banket is wel meer geworden sinds ik dat ding heb gewoon het gemak. Hij staat bij mij standaard op het aanrecht. Heb een klein los aanrechtje naast de grote L die ik al heb als aanrecht en daar staat hij op
Ja jij. Maar jij bakt ook best veel. Voor die één of twee keer in het jaar dat ik een botercreme zou maken, zou ik geen speciale keukenmachine aanschaffen. Pas als je het echt regelmatig doet of als je gerechten hebt waar een handmixer niet meer volstaat (bijvoorbeeld brooddeeg met een hoge vochtigheidsgraad zoals foccacia), is een keukenmachine leuk. Of als je ruimte en/of geld over hebt natuurlijk.
Somebody that I used to know
pi_183690091
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:14 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ik vrees dat iemand hier een scheiding gaat aanvragen _O-
Hahahahaha. Zal ik maar opbiechten dat ik een oven en een combimagnetron heb? O-)
pi_183690145
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja jij. Maar jij bakt ook best veel. Voor die één of twee keer in het jaar dat ik een botercreme zou maken, zou ik geen speciale keukenmachine aanschaffen. Pas als je het echt regelmatig doet of als je gerechten hebt waar een handmixer niet meer volstaat (bijvoorbeeld brooddeeg met een hoge vochtigheidsgraad zoals foccacia), is een keukenmachine leuk. Of als je ruimte en/of geld over hebt natuurlijk.
ik bakte voor de keuken machine echt veel minder hoor.
Ik moet zeggen dat het wel mijn manier van bakken ook verandert heeft en dat ik meer ben gaan proberen omdat ik mijn handen meer vrij had. Of dat ik de keukenmachine kon laten draaien en daarnaast dan nog met de handmixer het volgende kon opkloppen. Mijn Handmixer is onderhand 18 jaar dus het oude beestje doet het nog steeds
pi_183690160
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:20 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hahahahaha. Zal ik maar opbiechten dat ik een oven en een combimagnetron heb? O-)
oven, gewone magnetron en airfryer :@

Vorige huis combimagnetron en oven
  Moderator woensdag 12 december 2018 @ 21:27:39 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183690286
Een combimagnetron of een combi-oven? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183690637
Mijn nieuwe keuken..die maandag geplaatst gaat worden O+ heeft alleen een combi oven. Zou er wel twee willen maar gezien ik pertinent geen bovenkasten wil moet ik het met 1 doen want voor een wandkast is geen plek :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 12-12-2018 22:08:39 ]
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 12 december 2018 @ 21:45:06 #50
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183690708
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 21:23 schreef Goitske het volgende:

[..]

ik bakte voor de keuken machine echt veel minder hoor.
Ik moet zeggen dat het wel mijn manier van bakken ook verandert heeft en dat ik meer ben gaan proberen omdat ik mijn handen meer vrij had. Of dat ik de keukenmachine kon laten draaien en daarnaast dan nog met de handmixer het volgende kon opkloppen. Mijn Handmixer is onderhand 18 jaar dus het oude beestje doet het nog steeds
Ja dit ja. Mijn stand mixer van Bosch (oud beestje) heeft er voor gezorgd dat ik veel meer ging bakken want veel makkelijker en sneller.

En twee ovens hier. Dat is met name met een feestje handig. Verder vreet een oven stroom dus probeer ik er verstandig mee om te gaan.
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')