Ik ben verplaatst naar de 20e. Net als pinquit dus <3quote:Op woensdag 14 november 2018 14:33 schreef Limone het volgende:
Uitgerekende data:
25 november: Tink89
14 december: Hilzillah
2019:
27 januari: Klaprooss
31 januari: krijgerrtje
2 februari: Limone
24 februari: Peejtur
8 maart: Mardy_Bum
22 maart: VenusFlyTrap
24 maart: ***Leintjeuh en kaasplankje***
1 april: Cholula
5 april: Djoess (meisje)
19 april: Rebubbled
19 april: Flav
28 april: CaVaBien
12 mei: Ceviche
19 mei: Sisu
20 mei: Pinquit
24 mei: dodoria
***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).
Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
Ah oke, maar dan heb je dus wel de screening gehad (je bent geprikt op glucosewaarden)?quote:Op woensdag 14 november 2018 15:39 schreef T.A.S. het volgende:
Reactie op vraag van Bobby (wil quoten maar lukt niet?):
Mijn bronnen zijn mn verloskundigen. Vond wel op internet deze recente factsheet van verloskundigen: https://www.knov.nl/serve(...)ravidarum_120618.pdf
Waarin ook benoemd staat dat er geen consensus is over screening en behandeling.
In de richtlijn van de nvog is pcos inderdaad een risicofactor, maar deze richtlijn dateert al van 2010. In het predictiemodel is pcos geen risicofactor (zag dat iemand anders dit ook al gepost had).
Met mij is besproken dat ik geen glucosetest hoef omdat pcos an sich in onze praktijk niet meer als risicofactor gezien wordt en ik verder geen risicofactoren heb (glucose in begin was goed, geen overgewicht, geen diabetes in familie), en het wel een belastend onderzoek is. Als ik het graag zou willen had ik hem wel mogen doen overigens.
Dus denk dat je vooral ook moet kijken naar eventuele andere risicofactoren en ook waar je je zelf goed bij voelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn buikbaby verbouwde net de boel, duidelijk voelbaar en zichtbaar. Ik denk dat mijn lief het wel kan voelen als hij over tien dagen weer terug is.
Hoi!!quote:Op woensdag 14 november 2018 14:36 schreef Limone het volgende:
Tjee! Nog maar twee dames in dit lijstje voor 2018!![]()
Er hebben hier mensen contact met Hilz, toch? Hoop dat het goed met haar gaat!
Niet de screening in de zin van de glucosetest die ze ergens tussen 24-28 weken doen. Wel is bij de intake bij de verloskundige rond 10 weken bij het standaard bloedonderzoek ook naar glucose gekeken (doen ze bij alle zwangeren in de praktijk, niet specifiek bij mij). Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat dat dan bij iedereen bij het standaard bloedonderzoek hoorde, is dat bij jullie niet gedaan?quote:Op woensdag 14 november 2018 16:47 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Ah oke, maar dan heb je dus wel de screening gehad (je bent geprikt op glucosewaarden)?
Ik begreep uit het zorgpad van het umcg dat die screening alleen hoeft bij risicofactoren zoals o.a. pcos.
Bij mij wel, net als vier jaar geleden. Ijzer, kalium, de hele rambam en ook glucose.quote:Op woensdag 14 november 2018 19:46 schreef T.A.S. het volgende:
[..]
Niet de screening in de zin van de glucosetest die ze ergens tussen 24-28 weken doen. Wel is bij de intake bij de verloskundige rond 10 weken bij het standaard bloedonderzoek ook naar glucose gekeken (doen ze bij alle zwangeren in de praktijk, niet specifiek bij mij). Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat dat dan bij iedereen bij het standaard bloedonderzoek hoorde, is dat bij jullie niet gedaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cho wat leuk dat de baby zo lekker druk is! Kan je ook al je buik zien bewegen? (EDIT ik kan niet lezen)
En een goede nipt voor sisu! Whoehoe
11 pond, wauwquote:Op woensdag 14 november 2018 23:31 schreef Rebubbled het volgende:
Ik was zelf 2 weken over tijd, 11 freaking pond en 53 cm. Mijn moeder had echter een ontzettend gemakkelijke bevalling onder de douche. Dus ik bereid me vast een beetje voor.
vk’s, zelf vier keer bevallen bij hetzelfde vk-bureau...quote:Op woensdag 14 november 2018 16:58 schreef Sisu het volgende:
Hoeraaaaa. Goede nipt!
Ik werd net gebeld door Mn lieve verloskundige.
Ze zei: ik bel voor de uitslag van de nipt en wil je feliciteren want alle uitslagen zijn goed.
En toen vroeg ze nog allemaal kleine dingetjes waaruit echt haar betrokkenheid bleek.
Ik hoop zo dat ik haar vaak tref, want 2 andere collega’s van haar vind ik echt stukken minder tof. 1 is veel te gehaast. Zo’n potige vroedvrouw die altijd maar door moet en de ander praat alsof je zelf een kindje bent. Hebben jullie ook zo’n verschil tussen de vk’s?
Ow wauw. De keuze om wel of geen nipt te doen is al heel persoonlijk, maar met dat soort reacties vraag ik mij af of men wel weet wat Edwards of Patau inhouden. Syndroom van Down is veel bekender, maar ook bij kinderen met Down kan er een heel groot verschil zijn in lichamelijke gezondheid en mentale capaciteit.quote:Op woensdag 14 november 2018 22:16 schreef Sisu het volgende:
Waar ik me wel druk om maak is de negatieve mening van Kiind op de nipt. Zij leken het zo te stellen dat mensen die daaraan mee deden gemanipuleerd werden door de zorg en een maakbaar kindje wilden.
Er stond zelfs in het artikel (quote van een geïnterviewd stel maar toch..) iets van ‘Whats next? Welke groep wordt hierna weg geselecteerd? Autisten? Homo’s? ‘
* cringe *
Ik was een 10ponder en idd een makkelijke bevalling. Mijn kinderen waren overigens ‘maar’ 7 & 8 pond. Het zegt dus helemaal nietsquote:Op woensdag 14 november 2018 23:31 schreef Rebubbled het volgende:
Ik was zelf 2 weken over tijd, 11 freaking pond en 53 cm. Mijn moeder had echter een ontzettend gemakkelijke bevalling onder de douche. Dus ik bereid me vast een beetje voor.
Het is hier zo extreem dat alle kinderdagverblijven en tso/BSO hieronder vallen. Er zit nog 1 losstaande peuteropvang in het dorp, wellicht dat ons kindje t.z.t. daar ook 1 dagdeel in de week naartoe gaat. Maar dat beleid ga ik helemaal niet lezen, die heeft mijn schoonmoeder geschreven.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:44 schreef Tink89 het volgende:
DE, dat klinkt als een goed plan! Hier zitten juist heel verschillende organisaties met heel verschillende insteken qua beleid en ook heel uiteenlopende rapporten, vandaar dat ik nieuwsgierig was![]()
Nu alquote:Op donderdag 15 november 2018 12:02 schreef douche-eendje het volgende:
MeneerEend heeft net onze 9 weken jonge embryo aangemeld op het kinderdagverblijfWe zijn heel onromantisch maar vooral praktisch gegaan voor het kdv bij ons in de straat.
Van alles wat ik lees zijn er 2 dingen die je op tijd moet regelen. Kinderopvang, er veranderd per 2019 aardig wat aan regelgeving en er zijn vaak wachtlijsten. Ik had ook liever nog even gewacht maar dan zijn we straks weer 3 weken verder.quote:Op donderdag 15 november 2018 16:03 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Nu al![]()
Ik wilde dat eigenlijk gaan regelen na de eerste afspraak met de verloskundige (met 11 weken) en na een tweede goede echo, maar dan ben je dus aan de late kant?
Ik heb prompt allerlei tabbladen open staan met kinderopvang-opties. En zul je zien dat de man ook nog een mening heeft
nog iets om te overwegen: mijn zus had een slechte 20 weken echo. Niet ontwikkelde longen en een hart dat in de verdrukking lag door vocht. Zonder ingrijpen zou dit onverenigbaar zijn met het leven. Maar omdat ze het ontdekten bij de 20 weken echo kon er wel ingegrepen worden. Operatie in utero bij 22 weken en meisje is nu 7 jaar oud. Zonder de 20 weken echo had ze niet kunnen overleven na de geboorte.quote:Op donderdag 15 november 2018 16:12 schreef BobbyMcGee het volgende:
Wat een matig artikel op Kiind zeg![]()
Ik ga geen combinatietest of NIPT-test doen. Een kindje laten we niet aborteren - al weet ik niet precies hoe ik er over denk als het syndroom of de aangeboren afwijking niet met het leven verenigbaar is.
Ik heb een nicht die bij de 20 weken echo ontdekte dat haar kindje anencefalie had, zij heeft die zwangerschap uitgedragen. Kindje is vrijwel direct na de geboorte overleden. Ik weet niet of ik het zou kunnen opbrengen om haast 20 weken zwanger te zijn van een kindje waarvan je weet dat je er afscheid van zult moeten nemen.
Je mentaal kunnen voorbereiden op de komst van een gehandicapt kind lijkt me wel erg belangrijk. Ook voor eventuele medische zorg snel na de geboorte. Maar ik weet niet of die mentale voorbereiding zo lang moet duren. Ik ben dus nog in dubio over de 20 weken echo. Ook omdat ik in mijn naaste omgeving heb meegemaakt dat er op de echo hersenafwijkingen te zien waren en hierdoor een heel slechte prognose mbt levensvatbaarheid, terwijl het kind inmiddels een jaar of drie is en er niets mee aan de hand lijkt te zijn.
Ik hoop dat een gesprek met de verloskundige ons meer duidelijkheid kan bieden.
Als je bij de echoscopiste bent geweest die op dezelfde locatie zit als de verloskundige, dat is nogal een boute roeptoetert. Laten kletsen en de nuance vragen bij de verloskundigequote:Op donderdag 15 november 2018 14:46 schreef pinquit het volgende:
Oh nee doe ik ook niet hoor, maar precies wat je zegt: Ik vraag me nu ook af hoe dat dan zit.
quote:Op donderdag 15 november 2018 23:38 schreef WupWup het volgende:
[..]
Als je bij de echoscopiste bent geweest die op dezelfde locatie zit als de verloskundige, dat is nogal een boute roeptoetert. Laten kletsen en de nuance vragen bij de verloskundige
Ze is goed in plaatjes maken, zoiets als de seo, maar ook groei meten kan ze als de beste. Maar verloskunde snapt ze niet zo goed. Dus als ze uitspraken doet over beleid of gevolgen van iets waar je je vraagtekens bij hebt, heb je goed kans dat jouw vraagtekens terecht zijn... iets met een schoenmaker en een leestquote:Op vrijdag 16 november 2018 06:58 schreef pinquit het volgende:
[..]serieus? Ik kan haar bevindingen tijdens de SEO wel vertrouwen toch?
Ja, dat neem ik ook mee in mijn overweging.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:43 schreef dodoria het volgende:
[..]
nog iets om te overwegen: mijn zus had een slechte 20 weken echo. Niet ontwikkelde longen en een hart dat in de verdrukking lag door vocht. Zonder ingrijpen zou dit onverenigbaar zijn met het leven. Maar omdat ze het ontdekten bij de 20 weken echo kon er wel ingegrepen worden. Operatie in utero bij 22 weken en meisje is nu 7 jaar oud. Zonder de 20 weken echo had ze niet kunnen overleven na de geboorte.
Er is dus ook een mogelijkheid dat er iets gevonden wordt waar iets aan gedaan kan worden. En dan is het wel fijn om het op tijd te weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
Ik word altijd zo emotioneel van dit soort berichten he. Ik heb zo’n geluk gehad. Wij zouden in november gaan starten, maar kijk waar ik al ben!quote:Op vrijdag 16 november 2018 12:20 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik heb gisteren een stapel positiebroeken van een vriendin te leen gehad. Wat zit dat heerlijk![]()
En de moeders-voor-moeders mevrouw is zojuist geweest. Allerhande tijdschriften-troep in huis. Maar ook een hele zachte wikkeldekenen de kannen om urine in op te vangen. Toch een vreemd en mooi idee dat ik ook zwanger ben geraakt mede dankzij de vrouwen die hier aan meedoen
De eerste dag lig je wss nog vol ongeloof bij te komen in bed terwijl je om de twee uur je kraamverband moet verschonen.quote:Op vrijdag 16 november 2018 15:22 schreef Tink89 het volgende:
Las net dat het woensdag gaat sneeuwen. Lijkt me zo mooi, met een pasgeboren baby'tje en de mooie witte wereld buiten op de bank genieten van thee en beschuit met muisjesde realiteit is vast minder rooskleurig, maar het plaatje in m'n hoofd is prachtig
Hoop het ook. Super fijne bevalling gehad. Achteraf schijn ik gezegd te hebben: was dit alles?!quote:Op vrijdag 16 november 2018 20:06 schreef Tink89 het volgende:
Wat een prachtig plaatje JJ!![]()
En vft, lief dat je het vraagt. M'n dagen zijn kort en de nachten zijn lang, maar het helpt niet heel veel. Ik word niet vermoeider en dat voelt al als winst momenteel. Vanochtend ook weer de hele ochtend overgegeven en dat is dan wel echt slopend.
Achja, nog eventjes. Ik kan nu aftellen en dat helpt mentaal wel echt een hoop. Nu gewoon duimen dat het net zo gaat als bij sisu
De weeën van mijn moeder waren regelmatig genoeg om zich te gaan melden bij het ziekenhuis, ze besloot nog even te gaan douchen en onder de douche kreeg ze enorme persdrang. Ik heb een oudere broer, dus been there done that, ze gaf eraan toe en 15 minuten later zat ze met mij onder de douche zonder kleerscheuren of andere scheuren.quote:Op donderdag 15 november 2018 00:21 schreef dodoria het volgende:
[..]
11 pond, wauw...Dat is even persen
Dus jij hebt een moeder met goede baringsheupen
Dan heb jij natuurlijk ook een goede kans op goede baringsheupen
![]()
, dus dat wordt een makkie voor jou
, helemaal als je een 'normaal' formaat kind krijgt
.. *dodoria probeert positief te blijven*..
Maar serieus zeg, 11 pond, da's 5,5 kilo en dan is 53 cm nog best kort voor zo'n gewicht, dus je was echt een dikkerd... Even voor de beeldvorming: een gemakkelijke bevalling onder de douche; niet eens ingescheurd?!
Ik heb wel eens gehoord dat een groot kind de eerste fase van de bevalling vergemakkelijkt, omdat de baarmoeder makkelijker om een groot kind samentrekt dan om een klein kindje. En ik kan me zo voorstellen dat je de zwaartekracht ook een beetje kunt laten meewerken met een zwaar kind. Dat houd ik mezelf altijd maar voor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwd hoeveel het goed gokken!
Helaas zijn er geen zelfzorgmiddelen die bewezen effectief zijn bij vastzittende hoest/slijm. Volgens mij heb je broomhexine (merknaam Bisolvon) en acetylcysteine (merknaam o.a. Fluimucil). Op farmacotherapeutisch kompas kun je lezen of het veilig is tijdens zwangerschap.quote:Op zaterdag 17 november 2018 03:33 schreef Sisu het volgende:
[..]
Het hoesten ben ik ook zo zat. Pies soms tijdens zo’n vastzittende en benauwende hoest ienie mini beetjes in mn broek dus die oefeningen moet ik echt weer gaan doen.
Jullie goede tips voor vastzittende hoest? Er is echt weinig wat je als zwangere mag gebruiken.
Ik heb precies hetzelfde! En als ik niet op tijd stop/rust neem komt er weer een longontsteking aan te pas.quote:Op zaterdag 17 november 2018 17:16 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Helaas zijn er geen zelfzorgmiddelen die bewezen effectief zijn bij vastzittende hoest/slijm. Volgens mij heb je broomhexine (merknaam Bisolvon) en acetylcysteine (merknaam o.a. Fluimucil). Op farmacotherapeutisch kompas kun je lezen of het veilig is tijdens zwangerschap.
https://www.farmacotherap(...)etylcysteine__oraal_
https://www.farmacotherap(...)eksten/b/broomhexine
Zelfs als je niet zwanger bent is er niets wat (bij mij) effectief is, helaas. Ik heb 2-3 x per jaar een luchtweginfectie waarbij ik er ongeveer 5 weken veel last van heb. Oa nu dus weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kun je al bandenpijn hebben met 14 weken?Zonder hoop geen leven.
quote:Op zaterdag 17 november 2018 14:47 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Wij vieren vandaag de verjaardag van man en maken er meteen een soort gender reveal vanPrachtige taart! Wacht, weten wij het al eigenlijk? Of delen we mee in de party vreugde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwd hoeveel het goed gokken!
Sisu, ik snap je helemaal. Ik stond afgelopen week ook twee dagen voor vier groepen mijn vakgebied uit te leggen terwijl staan momenteel wel echt een dingetje is. Aankomende week laat ik mijn parttimedag weer schieten, omdat het zo uitkwam, terwijl ik die dag echt nodig heb.. Ik vind dat ook erg lastig. Helpt niet dat ik sinds 1 oktober bij een nieuwe werkgever ben begonnen en me al super schuldig voelde dat ik zwanger binnenkwam. Er zijn altijd redenen om jezelf voorbij te rennen, werkgerelateerde of niet. Ik heb nul tips om hiermee om te gaan helaas.Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
quote:Op zondag 18 november 2018 11:15 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Prachtige taart! Wacht, weten wij het al eigenlijk? Of delen we mee in de party vreugde.
Ik had het een paar weken geleden al gedeeld, haha! Hij was inderdaad blauwquote:Op zondag 18 november 2018 16:48 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Stroopwafel die taart ziet een heerlijk uit!!! Ik zeg team blauw 😁
Hahaha ja daar stond me wel iets van bij. Hebben ze het goed geraden?quote:Op zondag 18 november 2018 17:03 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Ik had het een paar weken geleden al gedeeld, haha! Hij was inderdaad blauw
De helft welquote:Op zondag 18 november 2018 18:17 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Hahaha ja daar stond me wel iets van bij. Hebben ze het goed geraden?
Aan tink denken boks.quote:Op maandag 19 november 2018 07:58 schreef pinquit het volgende:
Tink, hoop dat alles helemaal goed gaat!
Ik heb wel regelmatig wat kramp/groeipijn-achtig gevoel, al vanaf het begin. Ik merk het vooral als ik 40 minuten in de trein heb gezeten en dan op het station ineens een trap op moet lopen, dat vind mijn lijf nu ineens niet zo tofquote:Op zaterdag 17 november 2018 21:05 schreef Sisu het volgende:
[..]
Kun je al bandenpijn hebben met 14 weken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
We zijn daarna nog even langsgeweest bij mijn broertje&schoonzusje, even lekker mijn nichtje geknuffeld. Jeetje wat groeit zo'n baby snel zeg![]()
quote:Op maandag 19 november 2018 09:53 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Mijn gevoel zegt dat vandaag of morgen Tink mag baby knuffelen!!! Tink, lieverd ik wens je de allermooiste ontmoeting met je kindje en een geweldig herstel na de bevalling.
@ Stroopwafel ik ben benieuwd naar de suggesties die je hebt gekregen. Wij hebben een tijdje gedaan alsof baby een trashy naam krijgt (Djayden of Djamilla) maar daar trappen ze niet in. Ze noemen hem nu Lil’ Kleine 🤣
De eerste naam wisten we al een tijdje maar ook de tweede naam daar zijn we nu over uit.
Heerlijk, zwanger zijn. Lekker rustig wakker worden met een drukke buik meneer 😍. Gister had E zijn hand op mijn buik om baby te voelen, voelde hij ineens was: “eh nee schat dat was gas”.
Och nee, wat erg!quote:Op maandag 19 november 2018 15:50 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik kom helaas weer afscheid nemen. Er was geen hartslag meer te zien op de echo vandaag, bij beide kindjes nietwe zijn helemaal kapot
Iedereen nog veel succes en een beter verloop gewenst.
wat een vreselijk nieuws, en wat oneerlijk voor julliequote:Op maandag 19 november 2018 15:50 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik kom helaas weer afscheid nemen. Er was geen hartslag meer te zien op de echo vandaag, bij beide kindjes nietwe zijn helemaal kapot
Verdomme, wat mega oneerlijkquote:Op maandag 19 november 2018 15:50 schreef Bottoms_up het volgende:
Ahh neequote:Op maandag 19 november 2018 15:50 schreef Bottoms_up het volgende:
quote:Op maandag 19 november 2018 15:50 schreef Bottoms_up het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Van de stress ben ik ook weer volle bak aan het spugen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cholula op 20-11-2018 10:17:23 ]
quote:Op dinsdag 20 november 2018 08:07 schreef CaVaBien het volgende:
Ik denk dat Tink vandaag gaat kennismaken met haar baby?
Die wolk van een baby is gisteren om 6:28 na een hele lange inleiding en helse bevalling geboren. Glucose was na de geboorte veel te laag, dus aan het infuus en de bijvoeding en langzaam gaat het de goede kant op. Heel misschien mogen we vandaag naar huis. Ik heb behoorlijk geleden (oa door een botte schaar bij de knip), maar ben aan het opkrabbelen.quote:Op woensdag 21 november 2018 07:32 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd hoe het met Tink en baby gaat!
Hmm hoe voel je je daarbij?quote:Op woensdag 21 november 2018 09:35 schreef Thorinbelly het volgende:
Ik heb net afspraak gehad bij de gyn en weer volledig goedgekeurd. Op basis van de groei echo vorige week begon ze voorzichtig over inleiden bij 38w...
Mag ik trouwens in de openingspost? 26jan...
Hierop moet ik als SS dan toch even reageren tijdens het werk. Daar is ze dan! Gefeliciteerd met jullie prulleke. Hopelijk wordt het vanaf nu alleen maar beter. Het is je gegund.quote:Op woensdag 21 november 2018 08:33 schreef Tink89 het volgende:
[..]
[..]
Die wolk van een baby is (...) Prul
Ah dat vroeg ik me al af, wat fijn zeg!!quote:Op woensdag 21 november 2018 20:03 schreef Tink89 het volgende:
Schildklier is ook in orde, wat een opluchting is, omdat die van mij niet goed functioneert door een auto-immuunziekte.
Fijnquote:Op donderdag 22 november 2018 08:06 schreef Cholula het volgende:
Net voor ik kan bellen begint uk te bewegen.
Gefeliciteerd met alle leuke dingenquote:Op donderdag 22 november 2018 14:15 schreef douche-eendje het volgende:
10 weken vandaag. En nog meer leuke regel-dingen, volgende week datum en tijdstip voor geregistreerd partnerschap vastzetten. Trouwen komt over een paar jaar wel.
Oh wat fijn!quote:Op donderdag 22 november 2018 15:42 schreef krijgerrtje het volgende:
Terug van de groeiecho! Baby is helemaal geen reuzenbaby maar hartstikke gemiddeldwas wel bijzonder om hem/haar weer even te zien
Leek net een klein aapje en lag rustig op z’n/d’r handje te sabbelen
Lief van jequote:Op vrijdag 23 november 2018 14:09 schreef Limone het volgende:
Zwangerschapsjas vind ik eigenlijk een beetje zonde geld. Ik heb vorig jaar een jas bij mijn moederuniform (blauwe oversized parka) gekocht en die krijg ik nu nog net over mijn buik heen. Als ik de taille losmaak moet ik het daarmee wel tot eind januari mee redden. Het grote nadeel van deze jas is dat niemand voor me op staat in de trein of bus..
Cho, ik wilde nog even zeggen dat ik de verklaring die je aan Frits gaf over het overhoop gehaalde huis, ijzersterk vond. Ik dacht aan mijn zusje die vroeger echt panisch was voor dieven, terwijl er op dat moment nog nooit ingebroken was in ons huis.. Hoe is het nu met je?
Ik vind de misselijkheid te doen hoor, het zijn vlagen van misselijkheid. Tijdens clomid heb ik er echt veel meer last van gehadquote:Op vrijdag 23 november 2018 11:15 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Spannend, douche eendje! Ik kan me wat voorstellen bij de onzekerheid. Hopelijk ben je gauw van de misselijkheid af. In de eerste weken van mijn zwangerschap heb ik de ''miscarriage probability chart'' opgezocht en dagelijks gekeken wat de kans op een miskraam was en het deed me goed dat dit elke dag zakte met 0,1% of meer.
Ik heb deze gekocht, maatje XL en in de aanbieding. Het tussenstuk heb ik er uit geritst maar ik heb hem op de groei gekocht zodat hij aan het eind van de winter nog past.
https://www.zalando.nl/ma(...)t-m6429l006-q11.html
Ik baalde er eerst van dat mijn leuke (nieuwe!) jas niet meer paste maar dit ziet er ook wel leuk uit.
Ik ben in mei uitgerekend, maar ik heb echt een zwak voor sint- en kerstkleding. Ik vind het gewoon leuk en feestelijk, zou het liefst zelf ook alleen maar in m'n kersttrui lopenquote:Op zondag 25 november 2018 18:23 schreef Mariposas het volgende:
Sinterklaas- en kerstkleertjes Ceviche? Waarom dat zo? Voor volgend jaar ofzo?
Bij mijn eerste kon ik ook echt niet wachten om dingetjes te kopen, eindelijk echt babyspullennvoor mezelf kopen en niet als kraamcadeau. Dit keer nog niet zo de behoefte, zie eigenlijk ook maar weinig leuks. Of misschien was ik bij de eerste toch wat door de roze wolk verblind.![]()
Spannend pinquit, zowel de echo zelf als de geslachtsbepaling. Wanneer heb je voor het laatst een echo gehad?
En waarschijnlijk krijg je die week ook genoegquote:Op zondag 25 november 2018 18:50 schreef krijgerrtje het volgende:
Heb nu een paar kleertjes maat 50 en 56, denk dat ik de rest pas online bestel in de kraamweek met verse baby op me
Ik vind er ook maar weinig leuks in de winkels nu. Heb ook meer zin in de zomercollectiequote:Op zondag 25 november 2018 18:23 schreef Mariposas het volgende:
Bij mijn eerste kon ik ook echt niet wachten om dingetjes te kopen, eindelijk echt babyspullennvoor mezelf kopen en niet als kraamcadeau. Dit keer nog niet zo de behoefte, zie eigenlijk ook maar weinig leuks. Of misschien was ik bij de eerste toch wat door de roze wolk verblind.![]()
Spannend pinquit, zowel de echo zelf als de geslachtsbepaling. Wanneer heb je voor het laatst een echo gehad?
Hahaquote:Op zondag 25 november 2018 18:54 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En waarschijnlijk krijg je die week ook genoeg. De reden waarom ik als kraamcadeau altijd een voorleesboek geef.
En/of niet je smaak. Als ik kijk wat er is ben ik daar ook best wel kritisch inquote:Op zondag 25 november 2018 19:43 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Haha![]()
Mijn ervaring is dat ik veel kleertjes in grotere maten krijg maar dan 9 van de 10 keer voor het verkeerde seizoen
Meh, dat zei iedereen tegen mij ook, en waarschijnlijk dacht iedereen dat iemand anders wel kleertjes zou geven want ik kreeg alleen maar affreuse meuk xD Moest mijn moeder nog in de bloedhitte de stad in om kleertjes te kopen.quote:Op zondag 25 november 2018 18:54 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En waarschijnlijk krijg je die week ook genoeg. De reden waarom ik als kraamcadeau altijd een voorleesboek geef.
Ah, dus je trekt straks in mei de baby gewoon een kerstromper aan?quote:Op zondag 25 november 2018 18:39 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik ben in mei uitgerekend, maar ik heb echt een zwak voor sint- en kerstkleding. Ik vind het gewoon leuk en feestelijk, zou het liefst zelf ook alleen maar in m'n kersttrui lopenen zeker in deze periode ligt er zoveel leuks in de winkels. Normale kleding is altijd te koop
Ik heb trouwens pas eind december de seo, en weet dan ook pas of we een jongen of meisje krijgen. Ik heb het gevoel dat ik me nu nog in moet houden omdat we nog niet weten wat het wordt en ik vind het lastig om echt unisex te vinden wat niet wit of grijs is (Ik blijf maar twijfelen bijvoorbeeld over donkerblauw), kerstrompers vind ik best unisex
Ik kan me wel voorstellen dat je nu minder de koopdrang hebt omdat je veel al in huis zult hebben. Weet je al wat het wordt? Nieuwe kleertjes kopen blijft leuk, toch?
Niet in mei, ik koop de rompers iets groterquote:Op zondag 25 november 2018 21:15 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ah, dus je trekt straks in mei de baby gewoon een kerstromper aan?![]()
![]()
Ik heb nog wel veel ja, maar dat is straks vier jaar oud en ik denk dat ik 95% niet meer leuk vind. En jongenskleding, dus ook nog niet zeker of het weer bruikbaar is. Ik denk sowieso dat ik het meeste ook gewoon nieuw koop.
Ik zou toch ook echt iets grotere kleding kopen. Mijn kinderen hebben nooit in 50 en maar in een paar kleertjes maat 56 gepast. Maar mijn kinderen waren dan ook 56 cm bij geboortequote:Op zondag 25 november 2018 18:50 schreef krijgerrtje het volgende:
Veel koopdrang heb ik ook nog niet, maar dat komt ook omdat we ‘t geslacht nog niet weten gok ik. Wel begint de nesteldrang een beetje, wil dolgraag de babykamer gaan inrichten, maar dat kan pas als vriend de kledingkast af heeft, en met alle drukke weekenden deze maand kan dat best pas eens begin januari kopenHeb nu een paar kleertjes maat 50 en 56, denk dat ik de rest pas online bestel in de kraamweek met verse baby op me
Ha, ja dat klopt! Daar was ik wel blij om hoor, dat hun gewicht vooral in de lengte zat en niet in een groot hoofd of zoquote:Op zondag 25 november 2018 22:27 schreef krijgerrtje het volgende:
Zo, lange baby’sMijnes was ruim 4 kilo bij de geboorte maar heeft nog sowieso een paar weken maat 56 gedragen. Ligt er ook een beetje aan hoe de maat valt denk ik
maat 56 van h&m is alweer heel wat anders dan maat 56 van de prenatal
Maar als ik ‘t nodig heb is het zo bijgekocht hoor
Dat zijn wel de uitzonderingen hoor. Net als de bijbehorende shouderdystocie.quote:Op zondag 25 november 2018 22:21 schreef dodoria het volgende:
[..]
Ik zou toch ook echt iets grotere kleding kopen. Mijn kinderen hebben nooit in 50 en maar in een paar kleertjes maat 56 gepast. Maar mijn kinderen waren dan ook 56 cm bij geboorte
Heb je misschien een foto van het batmanpakje?quote:Op maandag 26 november 2018 10:23 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Zaterdag heb ik toevallig ook een batman pakje gekocht (lang leve de Primark!!) en gister door de ook en tante van E verwend met allemaal leuke kleertjes van de Hema. We hebben nu alles tot maat 68.
De wasmachiene draait overuren en ik ben lekker aan het nestelen. Zo leuk om die pakjes op te vouwen en een plekje in de kast te geven, om ze de volgende dag weer op te vouwen en ergens anders neer te leggen 🤣. Zwangere vrouwen logica.
Gek dat de ene baby groot is en de ander klein. De broer van E heeft als ik mijn schoonmoeder moet geloven, maat 56 amper aan gehad en had al vlug maat 62 aan.
Zelf was ik een preemie (1500g, 34 weken, meerling) en E was keurig 3750 gram en heeft maat 56 2 weken aan gehad.
Wanneer heb je de volgende echo DE?quote:Op maandag 26 november 2018 11:22 schreef douche-eendje het volgende:
MeneerEend was 2850 gram en 50 cm, ik 3400 en 49 cm. Dus ik verwacht niet dat ik een 10ponder van 58 cm zal barenMaar je weet het niet he. We zijn beide niet heel lang geworden uiteindelijk, dus ach.
Ow en meneerEend had blijkbaar in de black friday deals een withings thermo gekocht. De eerste babygadget is binnen
Ik lag gisteravond wakker in bed een beetje na te denken over wat hier allemaal was gepost gisteren, ik vond het prettig om te lezen dat ik niet de enige ben met het onzekere gevoel. Vervelend dat het er is bij meerdere, maar wel fijn dat het 'normaal' is.
Volgende week maandag. Ben ook wel benieuwd, heb dan dus termijnecho in het ziekenhuis en dan afrondend gesprek bij de gynaecoloog, ik mocht nog niet naar de verloskundigequote:Op maandag 26 november 2018 13:24 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Wanneer heb je de volgende echo DE?
Ik heb net de echopraktijk gemaild om een afspraak te maken. De verloskundige gaf aan dat we dat zelf konden doen. Vind ik eigenlijk wel wat vreemd, ik zou verwachten dat ze ons doorverwijst. Woensdag hebben we de eerste afspraak met haar, ik hoop dat er een goede klik is![]()
Ik denk dat ik vooral in 50 en 56 wat kleertjes koop. Als het er gedurende de zwangerschap op lijkt dat we een kleintje krijgen, dan wellicht ook een mt. 44 pakje. We willen het geslacht niet weten maar dat houd me denk ik niet tegen om kleertjes te kopen; ik ben niet zo van het roze voor meisjes en blauw/stoer voor jongens. Wat ik nu wel lastig vind, is het bedenken wat leuke zomerkleertjes zijn, aangezien de baby in juni geboren wordt. 'k Zit gevoelsmatig helemaal in de wollen winterkleertjes![]()
Ik wil trouwens - ook voor een zomerbaby - redelijk wat wollen pakjes. Lijkt me fijn voor de temperatuurregulatie. Maar wol is duuuur! Ik moet nog even goede adresjes vinden om wat goedkopere kleertjes te kunnen scoren.
quote:Op maandag 26 november 2018 12:26 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Heb je misschien een foto van het batmanpakje?
Leuk dat je zo verwend bent, Hema heeft ook veel schattige dingen volgens mij
En inderdaad, wat verschilt dat per baby! Ik weet gewoon niet goed wat ik nou moet halen... Ik denk dat ik het gewoon ga kopen en als het niet gebruikt wordt kan het altijd nog naar V&A.
Ik mocht na de eerste echo met 8 weken al over naar de verloskundige. Daar was ik erg blij meequote:Op maandag 26 november 2018 13:37 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Volgende week maandag. Ben ook wel benieuwd, heb dan dus termijnecho in het ziekenhuis en dan afrondend gesprek bij de gynaecoloog, ik mocht nog niet naar de verloskundige? . Dat heb jij dus niet? Verloskundigepraktijk had ik ook al uitgezocht, ik zou het liefste bij mijn tante willen maar zij moest helaas wegens medische redenen stoppen met haar praktijk. Dus dan blijft er maar 1 praktijk over.
Ik was vorige week bij mijn broertje en schoonzusje, mijn nichtje is eind juni dit jaar geboren en zij heeft ook veel boxpakjes aan gehad de eerste weken. Vooral voor de verse babytjes is het nog best lastig om hun temperatuur goed te reguleren, dus die dingen schijnen ideaal te zijn. Ow en stretchrompers van de hema waren fantastisch.
En het is inderdaad zo bijgekocht, vergeet niet dat alle aanstaande vaders volgend jaar ook een paar dagen meer verlof hebben
Goede tip, ik zal eens kijken. Het viel me al wel op dat er voor tweedehands wol veel gevraagd wordt. Helemaal bij verwassen kleding of met gaatjes erin, begrijp ik dat niet. Dan koop ik liever nieuw.quote:Op maandag 26 november 2018 13:50 schreef pinquit het volgende:
Bobby, als je graag wol wil zijn er ook facebookpaginas waar een hoop tweedehands verkocht wordt. Zeker bij die kleine maatjes is dat nog wel de moeite: niet lang gedragen dus vaak nog mooi. Wel vragen ze altijd nog een vrij hoog bedrag vind ik.. (Wolletjes en Wolletjes natuurlijk)
Ik las ergens op fok dat iemand helemaal geen kleertjes kreeg van de visite en alsnog naar de winkel moestquote:Op maandag 26 november 2018 13:08 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik vond/vind het ook nog steeds lastig hoor ceviche! Maar het is echt zo: het is zo bijgekochtEn desnoods gebruik je dus de kleertjes die je van vrienden/familie gekregen hebt maar stiekem toch niet mooi vindt tot je iets leukers in huis hebt Haha
![]()
Mijn baby’s go to outfit (toen ze wat groter was overigens) was gewoon een romper met leggingwas zoveel makkelijker Haha!
Van wie mag je niet naar een vk? Zegt de vk dat zelf of zegt de gyn dat? Moet je wachten tot je X aantal weken zwanger bent?quote:Op maandag 26 november 2018 13:37 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Volgende week maandag. Ben ook wel benieuwd, heb dan dus termijnecho in het ziekenhuis en dan afrondend gesprek bij de gynaecoloog, ik mocht nog niet naar de verloskundige? . Dat heb jij dus niet? Verloskundigepraktijk had ik ook al uitgezocht, ik zou het liefste bij mijn tante willen maar zij moest helaas wegens medische redenen stoppen met haar praktijk. Dus dan blijft er maar 1 praktijk over.
Ik was vorige week bij mijn broertje en schoonzusje, mijn nichtje is eind juni dit jaar geboren en zij heeft ook veel boxpakjes aan gehad de eerste weken. Vooral voor de verse babytjes is het nog best lastig om hun temperatuur goed te reguleren, dus die dingen schijnen ideaal te zijn. Ow en stretchrompers van de hema waren fantastisch.
En het is inderdaad zo bijgekocht, vergeet niet dat alle aanstaande vaders volgend jaar ook een paar dagen meer verlof hebben
Ik snap dat je er blij mee bent, ik was er namelijk wat minder blij meequote:Op maandag 26 november 2018 15:16 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Ik mocht na de eerste echo met 8 weken al over naar de verloskundige. Daar was ik erg blij mee![]()
Ik had daarvoor al gemaild met de verloskundige-praktijk, want ik wilde wel de garantie dat er nog plek was. Ze werken op caseload-basis dus zitten snel vol.
Ik ben zwanger geworden met clomid vanwege PCOS, het ziekenhuis waar ik loop hanteert het beleid dat je na termijnecho een afsluitend gesprek hebt met je gynaecoloog over je traject en dan door mag naar verloskundige. Die afspraken hebben we voor maandag staan.quote:Op maandag 26 november 2018 15:44 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Van wie mag je niet naar een vk? Zegt de vk dat zelf of zegt de gyn dat? Moet je wachten tot je X aantal weken zwanger bent?
Ah, op die manier. Gelukkig is er nog genoeg tijd om een band te creëeren met je vkquote:Op maandag 26 november 2018 16:08 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik snap dat je er blij mee bent, ik was er namelijk wat minder blij mee. Met name omdat dat dus nooit gemeld is (en nog wat andere dingen), dus dat heb ik wel gelijk aangegeven. De zorg was verder goed hoor
Ben wel al aangemeld bij verloskundigepraktijk, dus dat zal wel goed zitten.
[..]
Ik ben zwanger geworden met clomid vanwege PCOS, het ziekenhuis waar ik loop hanteert het beleid dat je na termijnecho een afsluitend gesprek hebt met je gynaecoloog over je traject en dan door mag naar verloskundige. Die afspraken hebben we voor maandag staan.
Ik snap het ook hoor, maar ik vind het vooral in jouw geval met ICSI wel bijzonder dat er geen evaluatie is. Dat is echt een zoveel groter traject dan OI. De enige vraag die ik inderdaad heb is wat voor een volgend kindje, maar eerst deze maar eens hoor.quote:Op maandag 26 november 2018 17:31 schreef BobbyMcGee het volgende:
Opzich wel goed, dat afsluitende gesprek. Ik mis in mijn ziekenhuis de gelegenheid tot evalueren. Ook na de eerste ICSI-poging heb ik nooit een evaluatie-gesprek gehad. En nu heb ik eigenlijk ook best wat vragen over een eventuele volgende keer maar omdat het wat minder urgent/relevant is nu ik zwanger ben, heb ik niet zo'n zin om de moeite te doen om speciaal een gesprek te regelen.
Maar voordat ik ooit weer een poging wil doen, zou ik wel eerst goed willen bespreken wat er eventueel nog mogelijk is om de kansen op succes wat groter te maken (de embryo's houden het allemaal - op één na- niet vol of zijn direct al te slecht van kwaliteit).
Daar maak ik mij ook niet zo heel veel zorgen over, dat komt echt wel goed.quote:Op maandag 26 november 2018 18:09 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Gelukkig is er nog genoeg tijd om een band te creëeren met je vk
quote:Op maandag 26 november 2018 06:51 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat zijn wel de uitzonderingen hoor. Net als de bijbehorende shouderdystocie.![]()
Maat 50 is hier niet gedragen, maar maat 56 wel een maand.
Ik ben nu 16 weken, sinds 13 weken eigenlijk niet meer misselijk geweest. Maar toch nog een paar keer over moeten geven (maar niet misselijk, dus ik voelde het niet aankomenquote:Op maandag 26 november 2018 22:35 schreef Sisu het volgende:
Wol! Hier ook een grote fan, maar ik wacht tot het najaar. Baby is uitgerekend in mei dus eerst krijgt hij/zij gewoon veel maxomorra, duns en dat soort 2e hands pakjes. Heerlijk.
Gisteren kreeg ik van ingee haar angelsound te leen dus ik hoorde gisteravond, in Mn eigen bed, voor het eerst mijn kindjes hartslag. Ik vond het zo mooi! Kan me voorstellen dat je 24/7 met zo’n apparaat op je buik zit. Doe ik niet, maar toch. Het kán en dat is goed genoeg.
Ik ga voor een pretecho binnenkort. Bij ro niet gedaan. Kreeg toen elke 4 weken wel een echo. Nu zou ik nog 5 weken moeten wachten voor de geslachtsbepaling, maar ik zit op hete kolen!
Ik dacht trouwens dat het overgeven voorbij was, maar bij het naar bed gaan spuugde ik plotseling heel Mn slaapkamervloer onder.
Wat ben ik blij met dit laminaat. Zo weer weg, maar bluh. Houdt het dan nooit op?! 15 weken nu <3
wordt daar een bel afspraak voor gemaakt of ben jij zelf vergeten om te bellen?quote:Op dinsdag 27 november 2018 12:00 schreef krijgerrtje het volgende:
Shit, net voor de tweede keer de telefonische intake van kraamzorg vergeten![]()
Echt mijn hoofd is zó’n warboel op het moment
Ik mag morgen ook voor check naar de vlk. Vrijdag idd geslachtsecho!quote:Op dinsdag 27 november 2018 19:01 schreef Sisu het volgende:
Oh pinq,
Dus toch? Ik denk ook heel vaak dat ik Nana Nene al voel (de naam die mijn dochter aan de baby heeft gegeven). Zo leuk <3
Ik heb de laatste tijd een heel vol gevoel in mn buik. Geen etenslust vanaf een uur of 15:00. Krijg amper iets door mn keel.
Het gekke is ook dat ik niet misselijk ben. Het komt er ineens uit en overvalt me dan ook enorm. Niet een beetje dat je weg kan slikken, maar gelijk zo'n stortvloed.![]()
Morgen weer een checkup bij de vk. Hopelijk maken zij een afspraak voor een echo. heb er echt enorm veel behoefte aan. Anders ga ik maar een pretecho doen om van mn stress af te komen.
Jij mag vrijdag voor de geslachtsecho toch, pinquit?
Nee, belafspraak inderdaad. Vorige keer, zo’n maand geleden, compleet vergeten en vandaag met een zieke kleuter totaal niet meer aan gedachtquote:Op dinsdag 27 november 2018 19:01 schreef Sisu het volgende:
[..]
wordt daar een bel afspraak voor gemaakt of ben jij zelf vergeten om te bellen?
Ik vergeet al een maand om een inschrijvingsformulier in te leveren .. ook zoiets..
Heb je een iPhone? Je kunt dan instellen dat alleen je favorieten je kunnen bellen. Daar heb ik ook de verloskundige tussen staan. Misschien een tip voor jou?quote:Op dinsdag 27 november 2018 19:33 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Nee, belafspraak inderdaad. Vorige keer, zo’n maand geleden, compleet vergeten en vandaag met een zieke kleuter totaal niet meer aan gedachtheb ook m’n telefoon vaak op de slaapstand tegenwoordig omdat ik teveel prikkels niet meer aankan, maar dan gaat hij ook niet over als ik ‘m gewoon gebruik zelfs. Stom!
Die geslachtsecho? Nee hoor! Daar betaal ik gewoon 25eu voorquote:Op dinsdag 27 november 2018 20:47 schreef Sisu het volgende:
[..]
Heb je een iPhone? Je kunt dan instellen dat alleen je favorieten je kunnen bellen. Daar heb ik ook de verloskundige tussen staan. Misschien een tip voor jou?
En pinquit, ik wil het dolgraag weten maar doen ze dat bij jou standaard dan?
Goeie, ga ik even doen, Thanks. Niet dat dat zekerheid biedt dat ik het niet nog een keer vergeet, maar so be itquote:Op dinsdag 27 november 2018 20:47 schreef Sisu het volgende:
[..]
Heb je een iPhone? Je kunt dan instellen dat alleen je favorieten je kunnen bellen. Daar heb ik ook de verloskundige tussen staan. Misschien een tip voor jou?
En pinquit, ik wil het dolgraag weten maar doen ze dat bij jou standaard dan?
25? Hier in Dordt kost het 40 :-quote:Op dinsdag 27 november 2018 20:59 schreef pinquit het volgende:
[..]
Die geslachtsecho? Nee hoor! Daar betaal ik gewoon 25eu voor
Je bent welkom hier! Doen we een koffietjequote:Op dinsdag 27 november 2018 21:35 schreef Sisu het volgende:
[..]
25? Hier in Dordt kost het 40 :-
Afzetters
Ik had vorig jaar alles uitgezocht en blijf bij hetzelfde. Menzis met het 2e aanvullende pakket, collectiviteitskoring via werk van MeneerEend. Zag er het meest gunstig uit aan eventueel ziekenhuisbevalling, kraamzorg maar ook lk/kolf, cursus en fysio.quote:Op woensdag 28 november 2018 12:31 schreef pinquit het volgende:
Hee lieve dames, hebben jullie nog iets in je zorgverzekering veranderd mbt de zwangerschap?
Ik wil dat wel doen, omdat ik nog niet weet of ik deze keer misschien in het ZH wil bevallen, maar ik zie, as usual bij verzekeringsgedoe, door de bomen het bos niet meer.
Oh misschien heb ik helemaal verkeerd gekeken! Ik ga 't allemaal nog eens uitzoeken dan, maar dat is zo'n klus die ik blijf vooruitschuiven. Bijna december :xquote:Op woensdag 28 november 2018 13:11 schreef Flav het volgende:
Ik zit ook bij czdirect, wel met aanvullend.
Vorige zwangerschap zat ik er ook bij en het alles heeft me niks gekost, op de eigen bijdrage voor de kraamzorg na.
Kreeg de hulpmiddelen gratis en kraampakket.
Ik ga niet switchen.
PMA menzis heb ik ook heel lang gehad! Ga ik ook weer eens bekijken, dank!quote:Op woensdag 28 november 2018 13:33 schreef CassElliot het volgende:
ElaWat mooi weer!
Pinq ik zat bij PMA (Menzis) met aanvullend 2. De bijdrage voor de aanvullende verzekering was net zo hoog als de eigen bijdrage voor de kraamzorg en ik zat al bij PMA, dus dat was snel besloten. Ze hebben ook vergoeding voor ziekenhuis, fysio, osteopaat, lactatiekundige zorg/kolf en alternatieve zorg, dat vond ik allemaal wel fijn. Oh, en je krijgt een kraampakket.
quote:Op woensdag 28 november 2018 13:35 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Vandaag bij de gyn geweest, heb er een heel dubbel gevoel over.Wat vervelend van je dubbele gevoel VFT, maar helemaal begrijpelijk. Wat zijn de risico's?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erf de ogen van je kind - kijk erdoor
quote:Op woensdag 28 november 2018 13:33 schreef Schanu het volgende:
Ik hoor hier helemaal niet thuis, maar die fotoDaar moet ik even duizend hartjes voor plaatsen!
quote:Op woensdag 28 november 2018 13:35 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Vandaag bij de gyn geweest, heb er een heel dubbel gevoel over.Sterkte, vftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ik snap dat je je zorgen maakt. Aan de andere kant is het wel fijn dat het bekend is en je extra op controle kunt. We duimen dat je over een poosje terugkunt naar je vk
![]()
Babyimagequote:Op woensdag 28 november 2018 16:13 schreef Sisu het volgende:
Pinq,
Waar laat jij je pretecho doen?
Ik zou vanavond om 20:45 kunnen zie ik .. maar dan moet Mn dochtertje dus wel mee / opblijven (al is ze in dat laatste echt een ster!).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flav succes met de SEO! En wat fijn dat je de baby al kan voelen. Ben je benieuwd naar het geslacht?
babymeten gaat echt op de mm he... elke meting is anders bij artsen daarom zegt 1 meting nooit zo veel. bij mijn oudste viel ze ook ineens eronder dus exgtra controles en uiteindelijk niks aan de hand en was zij met 37.5 gewoon 3490gram en 49cm.quote:Op donderdag 29 november 2018 02:37 schreef Sisu het volgende:
Pinq,
Wij mogen volgende week donderdag ook daar! Want stukken goedkoper en tenminste tijden waarop Mn man ook mee kan.
Vind het gek hoe veel geld dat scheelt. Hier in de stad varieerde de opties tussen de 40 en 75(!) euro voor een geslachtsecho.
Vanmorgen bij de vk geweest. Veel complimenten gehad. Sinds begin zwangerschap 1,5 kg aangekomen en dat vinden ze goed. Bloeddruk was weer lekker laag. 111/57.
Ik weet zeker dat hij op dat moment hoger was dan normaal want zat me ontzettend op te vreten over het uitlopen van de tijd en het mee kunnen luisteren van de vrouw voor mij. Op deze locatie zitten ze in een kleine dependance die blijkbaar niet geluidsdicht is. Verre van zelfs.
Vft
Fijn dat je weer wat meer rust hebt over ee extra begeleiding die jullie krijgen. Komt echt goed!
Trouwens. Een vriendin van mij kreeg te horen dat haar baby niet goed groeide. Zat ver onder de p lijn waar het had moeten zitten. Dus per direct stoppen met werken en bedrust.
Deze week terug op controle bij iemand anders; blijkt er een meetfout gemaakt te zijn. Zo slecht!
Fun fact: ik moet daar ook Mn echo’s laten maken dus het vertrouwen is een beetje beschadigd.
quote:Op donderdag 29 november 2018 15:13 schreef Ceviche het volgende:
Flav, gefeliciteerd met de goede echo!
Hier komt volgende week de kraamzorg langs voor de intake, maar ik woon in een huis met veel achterstallig onderhoud waar ik al een tijd niet goed heb opgeruimd (want kwaaltjes) en het ziet er echt niet uitIk heb nog gevraagd of het telefonisch kon maar dat kon niet. Gelukkig heb ik nog 1 week om het huis er toonbaar uit te laten zien en kan m'n moeder komen helpen
we gaan (als alles goed gaat) over 3 maanden verhuizen, dus qua babyveiligheid enzo komt het wel goed.
Heb je een stofzuiger en een trapleuning? Dan komt alles goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier komt volgende week de kraamzorg langs voor de intake, maar ik woon in een huis met veel achterstallig onderhoud waar ik al een tijd niet goed heb opgeruimd (want kwaaltjes) en het ziet er echt niet uitIk heb nog gevraagd of het telefonisch kon maar dat kon niet. Gelukkig heb ik nog 1 week om het huis er toonbaar uit te laten zien en kan m'n moeder komen helpen
we gaan (als alles goed gaat) over 3 maanden verhuizen, dus qua babyveiligheid enzo komt het wel goed.
Ik hoor hier niet maar ontlurk even;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maak je geen zorgen! Ons huis was een grote bouwput tijdens de intake; nergens een vloer, muren kaal, stroomdraden overal nog uit de muur en het plafond. De trapleuning hadden we ook nog niet. Maar dat maakt echt niet uit, zeker niet als je gaat verhuizen. Heus, werk jezelf nu niet in de stress! Nergens voor nodig!
Ik had bij de eerste niet eens een heel huis, alleen mijn kamer, die met 32 weken nog in de steigers stond en de babykamer bestond uit een wieg naast mijn bed. En deze keer wordt het een stapelbedconstructie van pinterest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze heeft er niet eens gekeken, overigens, dus ze wist niet dat boven de trapleuning loszat en dat de badkamer in weken geen grondige beurt had gehad wegens kwaaltjes en zieke moeder. Ze kwam echt vragen wat er nodig was qua kraamzorg.
Ze sturen niet zomaar jeugdzorg op je af (en anders zou ik ze zeggen: daar staat de stofzuiger, ga je gang).
Owja dat is het enige waar ik niet naar uitkijk met mijn 1.60 en geen diepte kunnen zien. Ik ben benieuwd hoe vaak ik als aangespoelde walvis naast mijn bed op de grond beland danquote:Op donderdag 29 november 2018 16:34 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
en ze hebben gekeken hoe hoog ons bed was om te zien of 'ie hoog genoeg was
Ik ben 1.53 en had het keukentrapje van de Ikea naast het bed staan, kwam er anders echt niet inquote:Op donderdag 29 november 2018 18:06 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Owja dat is het enige waar ik niet naar uitkijk met mijn 1.60 en geen diepte kunnen zien. Ik ben benieuwd hoe vaak ik als aangespoelde walvis naast mijn bed op de grond beland dan.
Ik snap dat het moet hoor, maar toch.quote:Op donderdag 29 november 2018 18:34 schreef Flav het volgende:
[..]
Ik ben 1.53 en had het keukentrapje van de Ikea naast het bed staan, kwam er anders echt niet in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |