Tk maxxquote:Op maandag 13 mei 2019 17:34 schreef Fokker101 het volgende:
Iemand enig idee waar je Ralph Lauren polo's kan halen in Groningen en omstreken?
Internetquote:Op maandag 13 mei 2019 17:34 schreef Fokker101 het volgende:
Iemand enig idee waar je Ralph Lauren polo's kan halen in Groningen en omstreken?
ik ook nietquote:Op woensdag 22 mei 2019 07:37 schreef Albert86 het volgende:
Dikke aardbeving weer vanmorgen. Heb er zelf niks van gemerkt.
Is eens wat anders dan de busquote:Op zaterdag 1 juni 2019 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Zo kun je in de stad ook je wasmachine vervoeren:
https://www.dumpert.nl/me(...)machine_gekocht.html
Nice! Niks van gehoord in de stad, dus de wind zal wel de andere kant op hebben gestaanquote:
Waar (ongeveer)?quote:Op woensdag 24 juli 2019 19:06 schreef SonicVolcano het volgende:
Eind september/begin oktober woonachtig in Groningen. Zin in
Dichtbij Euroborg.quote:
Oh geloof me als ik zeg dat dit de update van mijn leven isquote:
Thanks!quote:
Welkom!quote:Op woensdag 24 juli 2019 19:06 schreef SonicVolcano het volgende:
Eind september/begin oktober woonachtig in Groningen. Zin in
*waar kom je wegquote:Op donderdag 25 juli 2019 09:11 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Welkom!waar kom je vandaan?
*Woar komst vot... en als ze je dan heel raar aankijken weet je ook direct met wie je van doen hebt..quote:Op donderdag 25 juli 2019 10:01 schreef 1410 het volgende:
[..]
*waar kom je weg![]()
Een van de eerste dingen die ik leerde toen ik vanuit de randstad naar Grunn was verhuisd.
Haha, ik woon in de stad Groningen, dus dan wordt er Stadjers gesprokenquote:Op donderdag 25 juli 2019 10:24 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
*Woar komst vot... en als ze je dan heel raar aankijken weet je ook direct met wie je van doen hebt..
Nee ja..quote:Op donderdag 25 juli 2019 10:28 schreef 1410 het volgende:
[..]
Haha, ik woon in de stad Groningen, dus dan wordt er Stadjers gesproken![]()
Ik snapte de vraag inderdaad niet, ik dacht: ja gewoon van huis? Wat bedoel je?
Maar het allerergste, en ik doe daar hard aan mee, is overal ‘ja’ achter zeggen.
Leuk, ja
Wat ga je doen ja
Ga naar de stad ja.
Kom ik hier ooit nog vanaf?
Haha, mag je daar als Groninger/Noorderling iets van vinden? Het is wel ietwat vreemd, maar in het Noorden worden er net zoveel rare ding gezegd. Ik moest tenminste wel heel erg wennen.quote:Op donderdag 25 juli 2019 10:31 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee ja..![]()
Weetje wat verwarrend is? Die lui die aanrijden zeggen als ze vertrekken.. Limburg Brabant enz..
Daar snap je geen hol van: Huh hebben jullie nou iemand aangereden voor jullie hier kwamen?
Ja hoor.. helemaal als ze Asten verwarren met Assen en de helft dus nog in het zuiden is..quote:Op donderdag 25 juli 2019 10:36 schreef 1410 het volgende:
[..]
Haha, mag je daar als Groninger/Noorderling iets van vinden? Het is wel ietwat vreemd, maar in het Noorden worden er net zoveel rare ding gezegd. Ik moest tenminste wel heel erg wennen.
Ik wilde het eerst typen en bedacht me toenquote:Op donderdag 25 juli 2019 10:01 schreef 1410 het volgende:
[..]
*waar kom je weg![]()
Een van de eerste dingen die ik leerde toen ik vanuit de randstad naar Grunn was verhuisd.
Ik werk in de ouderenzorg en ik vind het ook heel moeilijk somsquote:Op donderdag 25 juli 2019 10:42 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Maar als ik met een echt oude Groninger praat is dat voor niemand te verstaan.. Halve binnenmondse woorden in het dialect..
Is ook lastig..quote:Op donderdag 25 juli 2019 12:29 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Ik werk in de ouderenzorg en ik vind het ook heel moeilijk somsik woon hier nu 4 jaar en kom oorspronkelijk uit de omgeving Alkmaar, dat was wel even wennen in het begin
Leeuwarden dus de vraag 'Waar kom je weg?' is mij zeker bekendquote:Op donderdag 25 juli 2019 09:11 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Welkom!waar kom je vandaan?
Waar komst weg, jonguh?quote:Op donderdag 25 juli 2019 20:35 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Leeuwarden dus de vraag 'Waar kom je weg?' is mij zeker bekend
gest hennequote:Op donderdag 25 juli 2019 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waar komst weg, jonguh?
Zo zeggen ze dat daar
Dan is dat een bolsward friesquote:Op donderdag 25 juli 2019 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zeggen ze daar niet.
Wel: Waar gaast heen?
Het is iig geen Bildts Fries, want daar zeggen ze: Waar gaast hiene.quote:
We binne weer mooi fut weestquote:Op donderdag 25 juli 2019 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waar komst weg, jonguh?
Zo zeggen ze dat daar
Dan valt het inderdaad mee met de cultuurshockquote:Op donderdag 25 juli 2019 20:35 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Welkom in Grunn'.quote:Op donderdag 25 juli 2019 20:35 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Thanks!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:41 schreef 2dope het volgende:
[..]
Welkom in Grunn'.
Ik was afgelopen weekend nog op de Groene Ster
Moiquote:
Beste keuze die je maar kunt maken (al zeg ik het zelf).quote:
Danku! Tot nu toe erg goed.quote:
quote:
Moi!quote:
Ja, prima. Zit in een gloednieuw appartement.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 21:02 schreef Renesite het volgende:
Leuke wijk? Was je al bekend met 050?
Moiquote:
Nee. Wilde gewoon hoi zeggen.quote:
Tnks man. Waardeer ik.quote:Op zondag 24 november 2019 23:55 schreef nietzman het volgende:
Van mij mag je gewoon dronken zijn hoor!
En waar ga je wonen?quote:Op vrijdag 29 november 2019 13:02 schreef Homdeck het volgende:
Hoi vanaf komende maandag ben ik ook weer stadjer
Hoi buurmanquote:Op vrijdag 29 november 2019 13:08 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Nice, woon ik nu ook. Dichtbij de Mac.
Ha buurman, misschien tot eens een keer in Tante Truus of de Kofferquote:
Maat van mij zit in de Grote Leliestraat. Ook regelmatig rondgehangen.quote:
Welkom terugquote:Op vrijdag 29 november 2019 13:02 schreef Homdeck het volgende:
Hoi vanaf komende maandag ben ik ook weer stadjer
Ik woonde aan die kant, nu aan de overkant.quote:Op vrijdag 29 november 2019 13:21 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Ha buurman, misschien tot eens een keer in Tante Truus of de Koffer
[..]
Maat van mij zit in de Grote Leliestraat. Ook regelmatig rondgehangen.
Goeddquote:Op vrijdag 29 november 2019 13:24 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Hey jij !Hoe is het met je
?
Nice, met mij ook. Jep, woon er nu 2 maand alweer.quote:Op vrijdag 29 november 2019 13:35 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Goedden met jou? Al verhuisd inmiddels?
Oh nice, tijd gaat snel. Zal zo ff zwaaien, kom er langs in de busquote:Op vrijdag 29 november 2019 13:38 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Nice, met mij ook. Jep, woon er nu 2 maand alweer.
Ah verrek, ik zit op het werk.quote:Op vrijdag 29 november 2019 13:39 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Oh nice, tijd gaat snel. Zal zo ff zwaaien, kom er langs in de bus
Jammerquote:Op vrijdag 29 november 2019 13:41 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Ah verrek, ik zit op het werk.
Waar is dat, dan fiets ik zo even langs.quote:Op vrijdag 29 november 2019 13:41 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Ah verrek, ik zit op het werk.
DUO gebouw, of we doen eem koffie bij Pernikkelquote:Op vrijdag 29 november 2019 13:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waar is dat, dan fiets ik zo even langs.
Ja, Pernikkel!quote:Op vrijdag 29 november 2019 13:43 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
DUO gebouw, of we doen eem koffie bij Pernikkel
Vriend, welkomquote:Op zondag 6 oktober 2019 11:10 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Danku! Tot nu toe erg goed.
[..]
[..]
Moi!
[..]
Ja, prima. Zit in een gloednieuw appartement.
Ben zeker bekend. Werk al jaren in Groningen
[..]
Moi
Een van mijn jeugdvrienden woonde daar een tijd boven de herenkapper. De kapper is van zijn oom/opa.quote:Op vrijdag 29 november 2019 13:08 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Nice, woon ik nu ook. Dichtbij de Mac.
Thanks man!quote:
De koffie werd koud, heb hem zelf maar opgedronkenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 29 november 2019 15:55 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
De koffie werd koud, heb hem zelf maar opgedronkenJa, sorry. Moest nog eem wat scoren in stad bie de parfurmerie en toen naar huis om eten te koken voor mijn man.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
The love you take is equal to the love you make.
Ja, we zagen het ook. Mooie verhalen.quote:Op vrijdag 29 november 2019 21:31 schreef AnneX het volgende:
Nu de Olle Grieze op npo2. Leuk hoor.
Wat een ravage was de Grote Markt in 1945.
Kende alleen de verhalen van oma en opa.
Morgen! Bioscoop!quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:18 schreef Duderinnetje het volgende:
Wie is er al geweest?
Nog éven getwijfeld of we zouden aansluiten bij de Forum-rij gisterenavond. Maar toen lonkte een biertje drinken bij de Kroeg van Klaas toch meer.
Deze week maar eens op het gemak een kijkje nemen. Het zag er van de buitenkant in elk geval al mooi uit gisteren!
Yes. Om 17u met twee collega’s in de rij gestaan. Mooi gebouw. Ramdruk wel. We zijn bewust gelijk naar boven gegaan. Een IPAtje gedronken. Goede sfeer in de bar gekomen bovenin! Dakterras is zeker mooi! De bibliotheken overgeslagen. Bioscoopzalen zijn mooi geworden! Verder gewoon leuke atmosfeer. Wel benieuwd hoe je stilte zones wilt creëeren bij de bibliotheken, maar dat zullen we zienquote:Op zaterdag 30 november 2019 11:18 schreef Duderinnetje het volgende:
Wie is er al geweest?
Nog éven getwijfeld of we zouden aansluiten bij de Forum-rij gisterenavond. Maar toen lonkte een biertje drinken bij de Kroeg van Klaas toch meer.
Deze week maar eens op het gemak een kijkje nemen. Het zag er van de buitenkant in elk geval al mooi uit gisteren!
Moest je lang in de rij staan?quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:54 schreef Rene het volgende:
[..]
Yes. Om 17u met twee collega’s in de rij gestaan. Mooi gebouw. Ramdruk wel. We zijn bewust gelijk naar boven gegaan. Een IPAtje gedronken. Goede sfeer in de bar gekomen bovenin! Dakterras is zeker mooi! De bibliotheken overgeslagen. Bioscoopzalen zijn mooi geworden! Verder gewoon leuke atmosfeer. Wel benieuwd hoe je stilte zones wilt creëeren bij de bibliotheken, maar dat zullen we zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |