Je had genoeg op aan de typfoutjes te zienquote:Op dinsdag 1 januari 2019 03:29 schreef Renesite het volgende:
Beste wensjes mensjes! Hier in meerstadje is het nu weer rusrig. Gekukkig. Ons katertje is weer rusrig. Nu wachten op onzs eigen kater. Daag!
laten we vooral opstaanquote:Op dinsdag 1 januari 2019 08:33 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Je had genoeg op aan de typfoutjes te zienJe hebt het dus gezellig gehad.
heb van die verplichtingen. Maar zo weer naar huisquote:Op dinsdag 1 januari 2019 14:46 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik ben maar weer opgebaard gaan liggen in mijn bed. Nondeju.
De visite is net weer naar Groningen gegaan; die lui moeten nog lekker verplicht met de familie uit eten gaan. Moet er echt niet aan denken.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 15:05 schreef Renesite het volgende:
[..]
heb van die verplichtingen. Maar zo weer naar huis
was net in de gemeente westerkwartierrrr. Woist jawel. Nu in grunn ja.quote:Op dinsdag 1 januari 2019 15:07 schreef RickoKun het volgende:
[..]
De visite is net weer naar Groningen gegaan; die lui moeten nog lekker verplicht met de familie uit eten gaan. Moet er echt niet aan denken.
Ik ga dit serieus overwegen. Die gehakt balletjesquote:Op dinsdag 8 januari 2019 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ikea-maaltijden kun je nu ook al thuis laten bezorgen
https://www.sikkom.nl/inc(...)-op-thuisbezorgd-nl/
Ik woon best in de buurt. Doen ze niet bezorgenquote:Op woensdag 9 januari 2019 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
ik zie wel dat het niet de hele stad is die bediend wordt
https://www.thuisbezorgd.(...)-ikea-food-groningen
quote:Op woensdag 9 januari 2019 18:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik woon best in de buurt. Doen ze niet bezorgen!
quote:Op woensdag 9 januari 2019 18:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik woon best in de buurt. Doen ze niet bezorgen!
https://www.umcg.nl/NL/UM(...)ngeval-met-lift.aspxquote:Gezamenlijke verklaring RUG en UMCG naar aanleiding ongeval met lift
In een gebouw van de Rijksuniversiteit Groningen aan de Antonius Deusinglaan 1 (ook wel ADL1 genoemd) op het UMCG terrein, is aan het einde van de ochtend een lift zeven verdiepingen naar beneden gevallen. Dit gebeurde tijdens werkzaamheden nadat de lift vast was komen te zitten bij afdaling van de 10e naar de 6e verdieping. De 14 mensen in de lift hebben ca. 1 uur vastgezeten tot de lift viel.
De hulpverlening aan de mensen in de lift, medewerkers en studenten van RUG en UMCG, is direct op gang gekomen. Enkele mensen raakten lichtgewond. Eén persoon is behandeld op de spoedeisende hulp van het UMCG. Voor alle betrokkenen is een bedrijfsarts en maatschappelijk werk per direct beschikbaar.
Alle liften in het liftenblok zijn tot 15.00 uur buiten werking gesteld. Na controle zijn deze weer in gebruik genomen, met uitzondering van de lift die naar beneden viel.
Het incident is niet alleen een grote schok voor de mensen in de lift, maar ook voor alle collega’s en studenten in het gebouw. Er wordt momenteel uitgebreid onderzoek gedaan naar hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren.
Tk maxxquote:Op maandag 13 mei 2019 17:34 schreef Fokker101 het volgende:
Iemand enig idee waar je Ralph Lauren polo's kan halen in Groningen en omstreken?
Internetquote:Op maandag 13 mei 2019 17:34 schreef Fokker101 het volgende:
Iemand enig idee waar je Ralph Lauren polo's kan halen in Groningen en omstreken?
ik ook nietquote:Op woensdag 22 mei 2019 07:37 schreef Albert86 het volgende:
Dikke aardbeving weer vanmorgen. Heb er zelf niks van gemerkt.
Is eens wat anders dan de busquote:Op zaterdag 1 juni 2019 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Zo kun je in de stad ook je wasmachine vervoeren:
https://www.dumpert.nl/me(...)machine_gekocht.html
Nice! Niks van gehoord in de stad, dus de wind zal wel de andere kant op hebben gestaanquote:
Waar (ongeveer)?quote:Op woensdag 24 juli 2019 19:06 schreef SonicVolcano het volgende:
Eind september/begin oktober woonachtig in Groningen. Zin in
Dichtbij Euroborg.quote:
Oh geloof me als ik zeg dat dit de update van mijn leven isquote:
Thanks!quote:
Welkom!quote:Op woensdag 24 juli 2019 19:06 schreef SonicVolcano het volgende:
Eind september/begin oktober woonachtig in Groningen. Zin in
*waar kom je wegquote:Op donderdag 25 juli 2019 09:11 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Welkom!waar kom je vandaan?
*Woar komst vot... en als ze je dan heel raar aankijken weet je ook direct met wie je van doen hebt..quote:Op donderdag 25 juli 2019 10:01 schreef 1410 het volgende:
[..]
*waar kom je weg![]()
Een van de eerste dingen die ik leerde toen ik vanuit de randstad naar Grunn was verhuisd.
Haha, ik woon in de stad Groningen, dus dan wordt er Stadjers gesprokenquote:Op donderdag 25 juli 2019 10:24 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
*Woar komst vot... en als ze je dan heel raar aankijken weet je ook direct met wie je van doen hebt..
Nee ja..quote:Op donderdag 25 juli 2019 10:28 schreef 1410 het volgende:
[..]
Haha, ik woon in de stad Groningen, dus dan wordt er Stadjers gesproken![]()
Ik snapte de vraag inderdaad niet, ik dacht: ja gewoon van huis? Wat bedoel je?
Maar het allerergste, en ik doe daar hard aan mee, is overal ‘ja’ achter zeggen.
Leuk, ja
Wat ga je doen ja
Ga naar de stad ja.
Kom ik hier ooit nog vanaf?
Haha, mag je daar als Groninger/Noorderling iets van vinden? Het is wel ietwat vreemd, maar in het Noorden worden er net zoveel rare ding gezegd. Ik moest tenminste wel heel erg wennen.quote:Op donderdag 25 juli 2019 10:31 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee ja..![]()
Weetje wat verwarrend is? Die lui die aanrijden zeggen als ze vertrekken.. Limburg Brabant enz..
Daar snap je geen hol van: Huh hebben jullie nou iemand aangereden voor jullie hier kwamen?
Ja hoor.. helemaal als ze Asten verwarren met Assen en de helft dus nog in het zuiden is..quote:Op donderdag 25 juli 2019 10:36 schreef 1410 het volgende:
[..]
Haha, mag je daar als Groninger/Noorderling iets van vinden? Het is wel ietwat vreemd, maar in het Noorden worden er net zoveel rare ding gezegd. Ik moest tenminste wel heel erg wennen.
Ik wilde het eerst typen en bedacht me toenquote:Op donderdag 25 juli 2019 10:01 schreef 1410 het volgende:
[..]
*waar kom je weg![]()
Een van de eerste dingen die ik leerde toen ik vanuit de randstad naar Grunn was verhuisd.
Ik werk in de ouderenzorg en ik vind het ook heel moeilijk somsquote:Op donderdag 25 juli 2019 10:42 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Maar als ik met een echt oude Groninger praat is dat voor niemand te verstaan.. Halve binnenmondse woorden in het dialect..
Is ook lastig..quote:Op donderdag 25 juli 2019 12:29 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Ik werk in de ouderenzorg en ik vind het ook heel moeilijk somsik woon hier nu 4 jaar en kom oorspronkelijk uit de omgeving Alkmaar, dat was wel even wennen in het begin
Leeuwarden dus de vraag 'Waar kom je weg?' is mij zeker bekendquote:Op donderdag 25 juli 2019 09:11 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Welkom!waar kom je vandaan?
Waar komst weg, jonguh?quote:Op donderdag 25 juli 2019 20:35 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Leeuwarden dus de vraag 'Waar kom je weg?' is mij zeker bekend
gest hennequote:Op donderdag 25 juli 2019 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waar komst weg, jonguh?
Zo zeggen ze dat daar
Dan is dat een bolsward friesquote:Op donderdag 25 juli 2019 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zeggen ze daar niet.
Wel: Waar gaast heen?
Het is iig geen Bildts Fries, want daar zeggen ze: Waar gaast hiene.quote:
We binne weer mooi fut weestquote:Op donderdag 25 juli 2019 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waar komst weg, jonguh?
Zo zeggen ze dat daar
Dan valt het inderdaad mee met de cultuurshockquote:Op donderdag 25 juli 2019 20:35 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Welkom in Grunn'.quote:Op donderdag 25 juli 2019 20:35 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Thanks!quote:Op vrijdag 26 juli 2019 09:41 schreef 2dope het volgende:
[..]
Welkom in Grunn'.
Ik was afgelopen weekend nog op de Groene Ster
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |