abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 12 november 2018 @ 10:40:15 #256
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_183096518
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 20:58 schreef RanjaCup het volgende:
Wat voor portofoon contact heb je met een rangeerder?
Ken je Coen, rangeerder in Utrecht. :)
Tijdens de rangeerdienst gebruiken wij speciale portofoons die een veel groter bereik hebben dan de normale spoorportofoons, deze wordt echter voornamelijk gebruikt voor het contact met de treindienstleider van het rangeergebied en hebben wij slechts zelden nodig voor contact met elkaar.

Coen uit Utrecht, zegt me niks... maar misschien ken ik hem van gezicht :+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 12 november 2018 @ 10:46:45 #257
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_183096614
quote:
5s.gif Op zondag 11 november 2018 22:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Intercity's. Ken je jargon o|O

Kan het spoor nog voller in de spits of is de rek eruit op bepaalde trajecten? Hoeveel overlengte heb je nog op korte perrons of gebeurt het nog wel eens dat een achterste deel van de trein buiten het perron valt? Zoals vroegÔh. Mag dit nog wel? Kan een passagierstrein te zwaar beladen zijn waardoor de elektronica ingrijpt, of is het een kwestie van gewoon langzamer optrekken?
Ik denk dat het tijdens de spits wel aardig aan gevuld is allemaal. Op sommige trajectdelen kunnen er nog wel treinen bij, maar dit zou op delen verderop van het traject dan weer problemen gaan veroorzaken.
Daarnaast is er in de spits vaak te weinig materieel over om nˇg meer treinen in te zetten. Het reserve dat er dan nog is is enkel om uitgevallen of defect materieel over te nemen.

In principe worden alle treinen aangepast op het meest korte perron waar zij moeten stoppen.

Een trein is niet gauw overbeladen. Kan wel voorkomen dat een trein dusdanig vol zit dat ikzelf of mijn conducteur het onveilig achten om er nog mee op pad te gaan. In zo'n geval mogen wij ervoor kiezen om de trein niet te laten rijden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 12 november 2018 @ 10:50:50 #258
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_183096683
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2018 22:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bij mijn weten worden de stoomlocmachinisten intern opgeleid bij de diverse stoomtrein- en -trammaatschappijen, maar is het verplicht dat ze een machinist naast zich hebben die het "hoofdnet" goed kent als ze met de stoomtrein gaan rijden buiten hun gebruikelijke route.
Ja, voor iedere route moet je wegbekendheid hebben. Voordat je er mag rijden ga je een paar keer met een andere machinist mee over het traject en leer je wat je allemaal onderweg tegen kan komen. De stations en de volgorde, maar ook bijzondere gevaarpunten, plaatsen waar je van spoor kan wisselen, afwijkende situaties etc. Na het wegleren maak je een examen en als je dat haalt mag je het traject zelfstandig berijden.

Mocht iemand dus over een onbekend traject moeten met bijvoorbeeld een stoomtrein dan kan ik in de cabine plaatsnemen om die machinist te piloteren. Hij bediend de stoomloc (waar ik weer geen kennis van heb) en ik zeg hem waar ie verder op moet letten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 12 november 2018 @ 10:53:35 #259
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_183096731
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
2s.gif Op zondag 11 november 2018 23:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Kun je dan nog wel achteruit terug naar het station of moet je het station dan geheel overslaan ofzo?
In theorie zou het kunnen, maar in de praktijk krijg je daar nooit toestemming voor van de verkeersleiding.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator maandag 12 november 2018 @ 11:40:39 #260
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183097526
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Nee.
Ik heb wel eens gehoord dat de NS de eventuele boetes zelf betaald, maar of dit waar is weet ik niet, heb eigenlijk ook verder nooit wat over boetes gehoord dus ik ga er vanuit dat ik ze nooit gekregen heb :+

Wij werken met een snelheidsbewaker en dit systeem heet ATB-EG (Automatische Trein Be´nvloeding - Eerste Generatie). Door dit systeem wordt de snelheid in trapvorm bewaakt, mag ik bijvoorbeeld ergens 40 km/u rijden dan geeft de ATB een signaal als ik harder zou gaan. Als ik daar niet binnen enkele seconden op reageer door te gaan remmen, dan regelt de ATB het zelf wel door een noodremming uit te voeren. Hetzelfde geldt voor de snelheidstrappen van 60, 80, 130 en 140 km/u. Er zijn wel trajecten van bijvoorbeeld 100 km/u, dit wordt dan dus bewaakt door de snelheidstrap 130 en daar zou ik de snelheid dus gewoon tot 130 op kunnen voeren.
^O^ kleine toelichting op de vraag, mijn broer heeft vroeger langs het spoor gewerkt (onkruidverdelging) en is toen wel eens mensen tegen gekomen die de snelheid aan het meten waren voor overtredingen. Je praat dan wel over meer dan 15 jaar geleden maar ik vond dat wel bijzonder :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
  maandag 12 november 2018 @ 13:48:55 #261
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_183100274
Heb je te maken met willekeurige alcohol/drugs controles?
Ajacied.
  maandag 12 november 2018 @ 20:32:26 #262
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_183108839
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 06:49 schreef illusions het volgende:
1. Waarom zijn treinen in Nederland als het sneeuwt ineens zo enorm te laat en hebben ze daar in andere landen waar het weer veel strenger is nooit last van?

2. Ik heb je uurloon gezien, maar waar komt dat maandelijks nou op neer? En hoeveel uur per week werk je daar gemiddeld voor?

3. Verdien je 's nachts meer dan overdag?

4. Moet je altijd op dezelfde plek beginnen, en eindig je daar ook? Zo niet, is er een soort van vast transport vanuit de NS die je dan weer terugbrengt naar waar je begon of moet je onbetaald met de trein mee terug?

5. Moet je in je vrije tijd voor de trein betalen?

6. Hoe oud ben je?

7. Word je niet helemaal gestoord van het feit dat je geen muziek mag luisteren? Denk je niet dat je dag met muziek veel makkelijker zou gaan?
1. Ik weet niet of treinen enorm laat zijn als het sneeuwt, die ervaring heb ik niet. Wat wel een oorzaak voor vertragingen in de winter kan zijn is ijsvorming aan de trein, welke dan vervolgens tussen de wissels vast waardoor deze niet goed meer kunnen bewegen.
In andere landen waar het vaak sneeuwt zal de infra ongetwijfeld iets beter berekend zijn op veel sneeuw. Ook hebben wij in Nederland veel wissels voor de flexibiliteit en daarnaast veel meer treinbewegingen dan in veel andere landen.

2. Ik werk gemiddeld 36 uur, meestal 4 dagen in de ene week en 5 in de andere. Sommige weken ben ik met 24 uur al klaar, maar heb ook wel eens een week van 53 uur gehad.
Maandelijks haal ik ongeveer 2300 euro netto binnen.

3. Nachten verdienen zeker meer, maar zelf draai ik bijna nooit nachtdiensten.

4. Iedereen heeft een eigen standplaats waar je altijd je diensten begint en ook altijd weer eindigt. Mocht er een versperring zijn waardoor je niet meer bij je standplaats kan komen dan krijg je vanuit het bedrijf een taxi.

5. Nee, wij krijgen een business card met een altijd vrij abbo. We reizen dus altijd gratis, ook met de concurrent.

6. In de dertig :+

7. Nee hoor, het went eigenlijk wel zonder muziek.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 12 november 2018 @ 20:35:18 #263
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_183108934
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 08:30 schreef klaasweetalles het volgende:
Heb je zware psychische problemen door de werkdruk en door mensen die voor je trein springen

Waarom rijden jullie nooit op tijd?

Ik vermoed zelf dat julllie te lang koffie drinken voordat de trein moet vertrekken, Klopt dit?
Ik ervaar geen zware werkdruk, denk dat je daar ook weinig spoormensen over zal horen klagen :+
Mocht je een springer krijgen dan is er eventueel psychologische hulp en een speciaal team van collega's die voor je klaarstaan.

Wij rijden niet op tijd, omdat we op rails rijden.

c_/
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 12 november 2018 @ 20:41:29 #264
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_183109147
quote:
14s.gif Op maandag 12 november 2018 09:57 schreef Zolderkamer het volgende:
Knaller dit topic.. waarvoor dank!
Hoop vragen, hoop antwoorden..

Maar wat is nou het vreemdste, meest gekke, of leukste wat er voor is gekomen?

Oh en het ging al over geluidsdragers/muziek..
Hoe zit het met gebruik van je eigen telefoon? Of berichten? Helemaal uit de boze, of wel als je stilstaat?

Merk je het verschil met het rijgedrag tussen een volle en een lege trein?
Een vreemde situatie.... Nou toen ik nog in opleiding was en een keer een heel vroege trein moest rijden lag er iemand naakt in het gangpad middenin de trein. De vroegste treinen trekken vaak veel uitgaanspubliek aan die dan pas op huis aangaan, dus dan heb je nog wel eens mensen met een paar slokkies teveel op in je trein. Met name op zaterdag en zondagochtend.

Heb ook wel eens iemand in de trein gehad die een andere reiziger in elkaar had geslagen, werd toen onder veel politiebegeleiding de trein uitgehaald.

Telefoon onder het rijden is uiteraard verboden, maar tijdens stilstand kijk ik wel vrij regelmatig even.

Een volle trein trekt iets langzamer op en rolt daarentegen ook wat makkelijker door. De remweg wordt wel iets langer, maar niet noemenswaardig veel.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Eindredactie Frontpage maandag 12 november 2018 @ 20:42:55 #265
147316 crew  DJMO
Miss Interpretatie
pi_183109194
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 20:35 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Wij rijden niet op tijd, omdat we op rails rijden.

c_/
_O-
Ik heb er ÚÚn en ik ben er trots op...
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren"
"The needs of the many outweigh the needs of the crew, or the one."

My 5 minutes of fame |
  maandag 12 november 2018 @ 20:43:25 #266
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_183109212
quote:
2s.gif Op maandag 12 november 2018 11:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

^O^ kleine toelichting op de vraag, mijn broer heeft vroeger langs het spoor gewerkt (onkruidverdelging) en is toen wel eens mensen tegen gekomen die de snelheid aan het meten waren voor overtredingen. Je praat dan wel over meer dan 15 jaar geleden maar ik vond dat wel bijzonder :D
Ik ben die controles nog nooit tegengekomen, maar misschien staan ze verdekt opgesteld net als langs de autoweg :+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 12 november 2018 @ 20:45:08 #267
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_183109264
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 13:48 schreef Liftdeur het volgende:
Heb je te maken met willekeurige alcohol/drugs controles?
Kan voorkomen inderdaad, de inspectie leefomgeving en transport voert soms dergelijke controles uit. Ook checken ze dan je vergunningen en je wegbekendheid. Maar het komt volgens mij maar heel sporadisch voor, ik ben in ieder geval nog nooit gecontroleerd.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 12 november 2018 @ 20:52:48 #268
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183109462
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 20:41 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Een vreemde situatie.... Nou toen ik nog in opleiding was en een keer een heel vroege trein moest rijden lag er iemand naakt in het gangpad middenin de trein. De vroegste treinen trekken vaak veel uitgaanspubliek aan die dan pas op huis aangaan, dus dan heb je nog wel eens mensen met een paar slokkies teveel op in je trein. Met name op zaterdag en zondagochtend.

Heb ook wel eens iemand in de trein gehad die een andere reiziger in elkaar had geslagen, werd toen onder veel politiebegeleiding de trein uitgehaald.

Telefoon onder het rijden is uiteraard verboden, maar tijdens stilstand kijk ik wel vrij regelmatig even.

Een volle trein trekt iets langzamer op en rolt daarentegen ook wat makkelijker door. De remweg wordt wel iets langer, maar niet noemenswaardig veel.
Altijd leuk inderdaad dat soort memorabele momenten.. :Y

Ik had verwacht dat je met zo'n gewicht niets van belading zou merken..
Is het dan ook dat je je er daardoor wel eens op verkijkt icm glijden/remmen of heb je altijd wel goed overzicht op hoe vol je trein zit?
pi_183109986
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 20:35 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik ervaar geen zware werkdruk, denk dat je daar ook weinig spoormensen over zal horen klagen :+
Mocht je een springer krijgen dan is er eventueel psychologische hulp en een speciaal team van collega's die voor je klaarstaan.

Wij rijden niet op tijd, omdat we op rails rijden.

c_/
in Japan rijden ze ook op rails en die zijn wel optijd!
pi_183110179
Bovendien, ik reis via de sprinter van den haag naar zoetermeer oost...
Dit hele jaar al , omdat ik geen auto meer heb.... vandaag van zoetermeer oost naar den haag 3 minuten te laat.... en dat is ongeveer een op 3 ... of de trein van ..:19 of 49 is weer gecancelled... wat ook een keer per week gebeurt!
En die poortjes bij zoetermeer oost die niet meer te lezen zijn en ook niet bliepen!!!! ben ik nou wel uitgetjekked of niet???
Waardeloos traject!
pi_183110295
Ik moet wel een compliment geven dat er weer lekkere lange koplopers tussen enschede en den haag rijden, alsmede de koplopers leeuwarden/groningen denhaag/rotterdam :) laatst weer een stam 12 gezien en dat vond ik tof! :)
  maandag 12 november 2018 @ 21:23:52 #272
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_183110383
quote:
14s.gif Op maandag 12 november 2018 20:52 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Altijd leuk inderdaad dat soort memorabele momenten.. :Y

Ik had verwacht dat je met zo'n gewicht niets van belading zou merken..
Is het dan ook dat je je er daardoor wel eens op verkijkt icm glijden/remmen of heb je altijd wel goed overzicht op hoe vol je trein zit?
Nee hoor, het verschil is eigenlijk niet noemenswaardig dus je hoeft je rem of rijgedrag verder niet aan te passen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183117581
Moet je wel eens achteruit rijden? In wat voor situaties? :D
  dinsdag 13 november 2018 @ 09:55:39 #274
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_183117643
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2018 09:51 schreef Bwuh het volgende:
Moet je wel eens achteruit rijden? In wat voor situaties? :D
Als je bij eindstations komt natuurlijk. :D
Ajacied.
  dinsdag 13 november 2018 @ 10:06:01 #275
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_183117819
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2018 09:51 schreef Bwuh het volgende:
Moet je wel eens achteruit rijden? In wat voor situaties? :D
Echt achteruit rijden doen we nooit en is ook niet toegestaan.
Alleen na het splitsen van twee treinen is het toegestaan om de trein 1 meter achteruit te rijden.
Het kan ook voorkomen in sommige rangeersituaties, maar dan is het alleen toegestaan als er een rangeerder zich aan de andere kant van de trein bevind en hij in direct contact met mij als machinist staat via bijvoorbeeld de portofoon. De rangeerder geeft mij dan de rij en remopdrachten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 13 november 2018 @ 19:59:45 #276
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_183129740
Heb je wel eens meegemaakt dat er aan de noodrem getrokken werd?

Zo ja, was het een 'echt' noodremmoment (en wat is er dan gebeurd?) of was het een 'grap'?
Welke procedure moet je dan uitvoeren? Krijgt zo'n grappenmaker dan nog een boete ofzo?

Ik heb eens in een trein gezeten waar iemand het bijzonder grappig vond om aan de noodrem te trekken terwijl de trein net wilde vertrekken.

Duurde erg lang voordat we eindelijk verder mochten en de deuren gingen ook niet meer open. Alle mensen op het perron die dachten toch nog net de trein te hebben gehaald stonden boos op de deuren te duwen/slaan.

Moet overigens zeggen dat we in de trein netjes op de hoogte werden gehouden.
klerkje
  dinsdag 13 november 2018 @ 21:50:54 #277
6496 psv
kampioen 2001/2002
pi_183132426
Heb je ook stuurbekrachteging in een trein, en is het een automaat of moet jezelf schakelen ?
"fuk a duk""
pi_183135189
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2018 19:59 schreef Spiegelei het volgende:
Heb je wel eens meegemaakt dat er aan de noodrem getrokken werd?

Zo ja, was het een 'echt' noodremmoment (en wat is er dan gebeurd?) of was het een 'grap'?
Welke procedure moet je dan uitvoeren? Krijgt zo'n grappenmaker dan nog een boete ofzo?

Ik heb eens in een trein gezeten waar iemand het bijzonder grappig vond om aan de noodrem te trekken terwijl de trein net wilde vertrekken.

Duurde erg lang voordat we eindelijk verder mochten en de deuren gingen ook niet meer open. Alle mensen op het perron die dachten toch nog net de trein te hebben gehaald stonden boos op de deuren te duwen/slaan.

Moet overigens zeggen dat we in de trein netjes op de hoogte werden gehouden.
Ik heb een aantal keer een noodremtrekking gehad. In de meeste gevallen was het iemand die was vergeten uit te stappen en daarom gelijk maar de hele trein dupeerde. Persoonlijk ben ik voor beboeten, uitstappen is immers je eigen verantwoordelijkheid, maar het is uiteindelijk de conducteur die daarover gaat.

Procedure bij een noodremtrekking is eigenlijk afhankelijk van waar het zich voordoet. In tunnels en op bruggen bijvoorbeeld, nemen wij de noodremming 'over'. Ik kan de trein dan verder rijden met een beperkte snelheid, en op die manier zelf bepalen waar ik stil ga staan. De conducteur kan ondertussen op onderzoek uit wat er aan de hand is.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183135227
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 21:50 schreef psv het volgende:
Heb je ook stuurbekrachteging in een trein, en is het een automaat of moet jezelf schakelen ?
Geen stuurbekrachtiging, geen stuur :+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183146056
Weet niet of ie al langs is gekomen, ben tot de helft van het topic gekomen.

Maar soms hoor je wel eens in de trein dat er nog geen machinist is. Ben jij wel eens te laat gekomen voor je rit? Dus dat de trein er al stond, klaar voor vertrek, maar jij nog niet?
Nederlander in MŘnchen, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_183146223
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2018 19:59 schreef Spiegelei het volgende:
Heb je wel eens meegemaakt dat er aan de noodrem getrokken werd?

Zo ja, was het een 'echt' noodremmoment (en wat is er dan gebeurd?) of was het een 'grap'?
Welke procedure moet je dan uitvoeren? Krijgt zo'n grappenmaker dan nog een boete ofzo?

Ik heb eens in een trein gezeten waar iemand het bijzonder grappig vond om aan de noodrem te trekken terwijl de trein net wilde vertrekken.

Duurde erg lang voordat we eindelijk verder mochten en de deuren gingen ook niet meer open. Alle mensen op het perron die dachten toch nog net de trein te hebben gehaald stonden boos op de deuren te duwen/slaan.

Moet overigens zeggen dat we in de trein netjes op de hoogte werden gehouden.
Ik heb het een keer 'gepland' meegemaakt. Stagiair-conductrice moest het een keer meegemaakt hebben (hoe het voelt, wat er gebeurt, etc), dus dat gingen ze even uitvoeren. Trein werd vooraf ge´nformeerd. Ik zat toevallig op het balkon waar de conducteur en de stagiaire stonden, dus ik zag alles :P Vond het wel bizar te merken hoe hard dat nog gaat. En wat voor stank er vrijkomt. Wel interessant om een keer meegemaakt te hebben :7

Alleen niet zo fraai voor de mensen die hun bus wilden halen. Je bent toch zo vijf minuten verder.
Somebody that I used to know
pi_183151863
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 16:50 schreef Hojdhopper het volgende:
Weet niet of ie al langs is gekomen, ben tot de helft van het topic gekomen.

Maar soms hoor je wel eens in de trein dat er nog geen machinist is. Ben jij wel eens te laat gekomen voor je rit? Dus dat de trein er al stond, klaar voor vertrek, maar jij nog niet?
Kan voorkomen in bijsturingssituaties, heb wel eens gehad dat ik een trein moest rijden die bijvoorbeeld om 12:00 uur zou moeten vertrekken, terwijl ik pas om 12:02 met een andere trein zelf aankom op het station. Dit wordt gedaan als het echt niet anders meer kan (de oorspronkelijke machinist is bijvoorbeeld pas een paar minuten voor vertrek uitgevallen).
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183151907
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 16:58 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik heb het een keer 'gepland' meegemaakt. Stagiair-conductrice moest het een keer meegemaakt hebben (hoe het voelt, wat er gebeurt, etc), dus dat gingen ze even uitvoeren. Trein werd vooraf ge´nformeerd. Ik zat toevallig op het balkon waar de conducteur en de stagiaire stonden, dus ik zag alles :P Vond het wel bizar te merken hoe hard dat nog gaat. En wat voor stank er vrijkomt. Wel interessant om een keer meegemaakt te hebben :7

Alleen niet zo fraai voor de mensen die hun bus wilden halen. Je bent toch zo vijf minuten verder.
Leuk om te weten, dat heb ik dan weer nog nooit meegemaakt :+
Overigens zou het resetten van de noodrem vrij snel moeten kunnen gaan, zeker als je er gewoon naast staat.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183152104
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:02 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Leuk om te weten, dat heb ik dan weer nog nooit meegemaakt :+
Overigens zou het resetten van de noodrem vrij snel moeten kunnen gaan, zeker als je er gewoon naast staat.
Oh :D Waarschijnlijk moest ze dus ook leren hoe je 'm reset :+

Ja, maar voordat je weer op je goede snelheid zit...
Somebody that I used to know
  zaterdag 17 november 2018 @ 20:18:05 #285
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_183211263
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 23:44 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

De psychologische keuring is behoorlijk omvangrijk. Je krijgt eerst een hele reeks testen op de computer. Hier worden onder meer je concentratievermogen, je reactiesnelheid en je vermogen om je op een monotone taak te focussen getest. Ook heb je een test die je stressbestendigheid meet. Maar liefst 80% van de kandidaten die deze test maken valt hierop af, niet omdat ie nou heel moeilijk is maar omdat men het verkeerd inschat.

Je hebt een paneel voor je met allemaal knoppen erop. Iedere knop staat voor een kleur, rood, groen, geel etc. Op een computerscherm krijg je telkens een van die kleuren te zien en zodra jij de kleur ziet moet je zo snel mogelijk op de bijbehorende knop drukken. Simpel? De test gaat steeds sneller en sneller, op een gegeven moment gaat het zo snel dat je het niet meer bij kan houden en dat is waar veel mensen verliezen. De gedachte achter de test is namelijk niet dat je maar argeloos die kleuren bij probeert te houden, maar dat je bewust verliest van het spelletje. Alle knoppen loslaten en na een paar seconden gaan de kleuren weer steeds langzamer, aan jou dan de schone taak het spelletje weer op te pakken zodra het tempo weer acceptabel is en de juiste toetsen weer in te drukken.

Daarnaast heb je nog een uitgebreide persoonlijkheidstest en een gesprek met een psycholoog.
Ik heb ooit ook zo'n assessment gehad en ik vond die knoppentest verschrikkelijk. Maar dit is wel even iets om te onthouden, want ik deed ook zwaar mijn best het bij te houden.

Verder leuk topic trouwens. :Y
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_183461404
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:02 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Lokquote
Ik zag deze foto voorbij komen van de grens op de hsl.Technische%20grens.jpg

Ik vroeg me af waarom hier de logo's van de vervoerders worden gebruikt? Wat de bordjes opzich betekenen weet ik. Niet dat het belangerijk is meer intressen.
speak only if it improves the silence.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')