Nee.quote:Op zondag 11 november 2018 20:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb je wel eens een boete/berisping gehad voor te hard rijden?
Ja hoor, ik heb zelf ook wel eens last van hoge rugpijn en dat is verder geen probleem.quote:Op zondag 11 november 2018 20:42 schreef zoz het volgende:
Kan je machinist worden als je weleens last van rugpijn hebt?
Tijdens de rangeerdienst gebruiken wij speciale portofoons die een veel groter bereik hebben dan de normale spoorportofoons, deze wordt echter voornamelijk gebruikt voor het contact met de treindienstleider van het rangeergebied en hebben wij slechts zelden nodig voor contact met elkaar.quote:Op zondag 11 november 2018 20:58 schreef RanjaCup het volgende:
Wat voor portofoon contact heb je met een rangeerder?
Ken je Coen, rangeerder in Utrecht.
Ik denk dat het tijdens de spits wel aardig aan gevuld is allemaal. Op sommige trajectdelen kunnen er nog wel treinen bij, maar dit zou op delen verderop van het traject dan weer problemen gaan veroorzaken.quote:Op zondag 11 november 2018 22:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Intercity's. Ken je jargon
Kan het spoor nog voller in de spits of is de rek eruit op bepaalde trajecten? Hoeveel overlengte heb je nog op korte perrons of gebeurt het nog wel eens dat een achterste deel van de trein buiten het perron valt? Zoals vroegâh. Mag dit nog wel? Kan een passagierstrein te zwaar beladen zijn waardoor de elektronica ingrijpt, of is het een kwestie van gewoon langzamer optrekken?
Ja, voor iedere route moet je wegbekendheid hebben. Voordat je er mag rijden ga je een paar keer met een andere machinist mee over het traject en leer je wat je allemaal onderweg tegen kan komen. De stations en de volgorde, maar ook bijzondere gevaarpunten, plaatsen waar je van spoor kan wisselen, afwijkende situaties etc. Na het wegleren maak je een examen en als je dat haalt mag je het traject zelfstandig berijden.quote:Op zondag 11 november 2018 22:22 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Bij mijn weten worden de stoomlocmachinisten intern opgeleid bij de diverse stoomtrein- en -trammaatschappijen, maar is het verplicht dat ze een machinist naast zich hebben die het "hoofdnet" goed kent als ze met de stoomtrein gaan rijden buiten hun gebruikelijke route.
In theorie zou het kunnen, maar in de praktijk krijg je daar nooit toestemming voor van de verkeersleiding.quote:Op zondag 11 november 2018 23:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Kun je dan nog wel achteruit terug naar het station of moet je het station dan geheel overslaan ofzo?
kleine toelichting op de vraag, mijn broer heeft vroeger langs het spoor gewerkt (onkruidverdelging) en is toen wel eens mensen tegen gekomen die de snelheid aan het meten waren voor overtredingen. Je praat dan wel over meer dan 15 jaar geleden maar ik vond dat wel bijzonderquote:Op maandag 12 november 2018 10:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Nee.
Ik heb wel eens gehoord dat de NS de eventuele boetes zelf betaald, maar of dit waar is weet ik niet, heb eigenlijk ook verder nooit wat over boetes gehoord dus ik ga er vanuit dat ik ze nooit gekregen heb
Wij werken met een snelheidsbewaker en dit systeem heet ATB-EG (Automatische Trein Beïnvloeding - Eerste Generatie). Door dit systeem wordt de snelheid in trapvorm bewaakt, mag ik bijvoorbeeld ergens 40 km/u rijden dan geeft de ATB een signaal als ik harder zou gaan. Als ik daar niet binnen enkele seconden op reageer door te gaan remmen, dan regelt de ATB het zelf wel door een noodremming uit te voeren. Hetzelfde geldt voor de snelheidstrappen van 60, 80, 130 en 140 km/u. Er zijn wel trajecten van bijvoorbeeld 100 km/u, dit wordt dan dus bewaakt door de snelheidstrap 130 en daar zou ik de snelheid dus gewoon tot 130 op kunnen voeren.
1. Ik weet niet of treinen enorm laat zijn als het sneeuwt, die ervaring heb ik niet. Wat wel een oorzaak voor vertragingen in de winter kan zijn is ijsvorming aan de trein, welke dan vervolgens tussen de wissels vast waardoor deze niet goed meer kunnen bewegen.quote:Op maandag 12 november 2018 06:49 schreef illusions het volgende:
1. Waarom zijn treinen in Nederland als het sneeuwt ineens zo enorm te laat en hebben ze daar in andere landen waar het weer veel strenger is nooit last van?
2. Ik heb je uurloon gezien, maar waar komt dat maandelijks nou op neer? En hoeveel uur per week werk je daar gemiddeld voor?
3. Verdien je 's nachts meer dan overdag?
4. Moet je altijd op dezelfde plek beginnen, en eindig je daar ook? Zo niet, is er een soort van vast transport vanuit de NS die je dan weer terugbrengt naar waar je begon of moet je onbetaald met de trein mee terug?
5. Moet je in je vrije tijd voor de trein betalen?
6. Hoe oud ben je?
7. Word je niet helemaal gestoord van het feit dat je geen muziek mag luisteren? Denk je niet dat je dag met muziek veel makkelijker zou gaan?
Ik ervaar geen zware werkdruk, denk dat je daar ook weinig spoormensen over zal horen klagenquote:Op maandag 12 november 2018 08:30 schreef klaasweetalles het volgende:
Heb je zware psychische problemen door de werkdruk en door mensen die voor je trein springen
Waarom rijden jullie nooit op tijd?
Ik vermoed zelf dat julllie te lang koffie drinken voordat de trein moet vertrekken, Klopt dit?
Een vreemde situatie.... Nou toen ik nog in opleiding was en een keer een heel vroege trein moest rijden lag er iemand naakt in het gangpad middenin de trein. De vroegste treinen trekken vaak veel uitgaanspubliek aan die dan pas op huis aangaan, dus dan heb je nog wel eens mensen met een paar slokkies teveel op in je trein. Met name op zaterdag en zondagochtend.quote:Op maandag 12 november 2018 09:57 schreef Zolderkamer het volgende:
Knaller dit topic.. waarvoor dank!
Hoop vragen, hoop antwoorden..
Maar wat is nou het vreemdste, meest gekke, of leukste wat er voor is gekomen?
Oh en het ging al over geluidsdragers/muziek..
Hoe zit het met gebruik van je eigen telefoon? Of berichten? Helemaal uit de boze, of wel als je stilstaat?
Merk je het verschil met het rijgedrag tussen een volle en een lege trein?
quote:Op maandag 12 november 2018 20:35 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Wij rijden niet op tijd, omdat we op rails rijden.
Ik ben die controles nog nooit tegengekomen, maar misschien staan ze verdekt opgesteld net als langs de autowegquote:Op maandag 12 november 2018 11:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
kleine toelichting op de vraag, mijn broer heeft vroeger langs het spoor gewerkt (onkruidverdelging) en is toen wel eens mensen tegen gekomen die de snelheid aan het meten waren voor overtredingen. Je praat dan wel over meer dan 15 jaar geleden maar ik vond dat wel bijzonder
Kan voorkomen inderdaad, de inspectie leefomgeving en transport voert soms dergelijke controles uit. Ook checken ze dan je vergunningen en je wegbekendheid. Maar het komt volgens mij maar heel sporadisch voor, ik ben in ieder geval nog nooit gecontroleerd.quote:Op maandag 12 november 2018 13:48 schreef Liftdeur het volgende:
Heb je te maken met willekeurige alcohol/drugs controles?
Altijd leuk inderdaad dat soort memorabele momenten..quote:Op maandag 12 november 2018 20:41 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Een vreemde situatie.... Nou toen ik nog in opleiding was en een keer een heel vroege trein moest rijden lag er iemand naakt in het gangpad middenin de trein. De vroegste treinen trekken vaak veel uitgaanspubliek aan die dan pas op huis aangaan, dus dan heb je nog wel eens mensen met een paar slokkies teveel op in je trein. Met name op zaterdag en zondagochtend.
Heb ook wel eens iemand in de trein gehad die een andere reiziger in elkaar had geslagen, werd toen onder veel politiebegeleiding de trein uitgehaald.
Telefoon onder het rijden is uiteraard verboden, maar tijdens stilstand kijk ik wel vrij regelmatig even.
Een volle trein trekt iets langzamer op en rolt daarentegen ook wat makkelijker door. De remweg wordt wel iets langer, maar niet noemenswaardig veel.
in Japan rijden ze ook op rails en die zijn wel optijd!quote:Op maandag 12 november 2018 20:35 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik ervaar geen zware werkdruk, denk dat je daar ook weinig spoormensen over zal horen klagen
Mocht je een springer krijgen dan is er eventueel psychologische hulp en een speciaal team van collega's die voor je klaarstaan.
Wij rijden niet op tijd, omdat we op rails rijden.
Nee hoor, het verschil is eigenlijk niet noemenswaardig dus je hoeft je rem of rijgedrag verder niet aan te passen.quote:Op maandag 12 november 2018 20:52 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Altijd leuk inderdaad dat soort memorabele momenten..
Ik had verwacht dat je met zo'n gewicht niets van belading zou merken..
Is het dan ook dat je je er daardoor wel eens op verkijkt icm glijden/remmen of heb je altijd wel goed overzicht op hoe vol je trein zit?
Als je bij eindstations komt natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 november 2018 09:51 schreef Bwuh het volgende:
Moet je wel eens achteruit rijden? In wat voor situaties?
Echt achteruit rijden doen we nooit en is ook niet toegestaan.quote:Op dinsdag 13 november 2018 09:51 schreef Bwuh het volgende:
Moet je wel eens achteruit rijden? In wat voor situaties?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |