abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 13 november 2018 @ 19:59:45 #276
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_183129740
registreer om deze reclame te verbergen
Heb je wel eens meegemaakt dat er aan de noodrem getrokken werd?

Zo ja, was het een 'echt' noodremmoment (en wat is er dan gebeurd?) of was het een 'grap'?
Welke procedure moet je dan uitvoeren? Krijgt zo'n grappenmaker dan nog een boete ofzo?

Ik heb eens in een trein gezeten waar iemand het bijzonder grappig vond om aan de noodrem te trekken terwijl de trein net wilde vertrekken.

Duurde erg lang voordat we eindelijk verder mochten en de deuren gingen ook niet meer open. Alle mensen op het perron die dachten toch nog net de trein te hebben gehaald stonden boos op de deuren te duwen/slaan.

Moet overigens zeggen dat we in de trein netjes op de hoogte werden gehouden.
klerkje
  dinsdag 13 november 2018 @ 21:50:54 #277
6496 psv
kampioen 2001/2002
pi_183132426
Heb je ook stuurbekrachteging in een trein, en is het een automaat of moet jezelf schakelen ?
"fuk a duk""
pi_183135189
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2018 19:59 schreef Spiegelei het volgende:
Heb je wel eens meegemaakt dat er aan de noodrem getrokken werd?

Zo ja, was het een 'echt' noodremmoment (en wat is er dan gebeurd?) of was het een 'grap'?
Welke procedure moet je dan uitvoeren? Krijgt zo'n grappenmaker dan nog een boete ofzo?

Ik heb eens in een trein gezeten waar iemand het bijzonder grappig vond om aan de noodrem te trekken terwijl de trein net wilde vertrekken.

Duurde erg lang voordat we eindelijk verder mochten en de deuren gingen ook niet meer open. Alle mensen op het perron die dachten toch nog net de trein te hebben gehaald stonden boos op de deuren te duwen/slaan.

Moet overigens zeggen dat we in de trein netjes op de hoogte werden gehouden.
Ik heb een aantal keer een noodremtrekking gehad. In de meeste gevallen was het iemand die was vergeten uit te stappen en daarom gelijk maar de hele trein dupeerde. Persoonlijk ben ik voor beboeten, uitstappen is immers je eigen verantwoordelijkheid, maar het is uiteindelijk de conducteur die daarover gaat.

Procedure bij een noodremtrekking is eigenlijk afhankelijk van waar het zich voordoet. In tunnels en op bruggen bijvoorbeeld, nemen wij de noodremming 'over'. Ik kan de trein dan verder rijden met een beperkte snelheid, en op die manier zelf bepalen waar ik stil ga staan. De conducteur kan ondertussen op onderzoek uit wat er aan de hand is.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183135227
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 21:50 schreef psv het volgende:
Heb je ook stuurbekrachteging in een trein, en is het een automaat of moet jezelf schakelen ?
Geen stuurbekrachtiging, geen stuur :+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183146056
Weet niet of ie al langs is gekomen, ben tot de helft van het topic gekomen.

Maar soms hoor je wel eens in de trein dat er nog geen machinist is. Ben jij wel eens te laat gekomen voor je rit? Dus dat de trein er al stond, klaar voor vertrek, maar jij nog niet?
Nederlander in MŘnchen, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_183146223
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2018 19:59 schreef Spiegelei het volgende:
Heb je wel eens meegemaakt dat er aan de noodrem getrokken werd?

Zo ja, was het een 'echt' noodremmoment (en wat is er dan gebeurd?) of was het een 'grap'?
Welke procedure moet je dan uitvoeren? Krijgt zo'n grappenmaker dan nog een boete ofzo?

Ik heb eens in een trein gezeten waar iemand het bijzonder grappig vond om aan de noodrem te trekken terwijl de trein net wilde vertrekken.

Duurde erg lang voordat we eindelijk verder mochten en de deuren gingen ook niet meer open. Alle mensen op het perron die dachten toch nog net de trein te hebben gehaald stonden boos op de deuren te duwen/slaan.

Moet overigens zeggen dat we in de trein netjes op de hoogte werden gehouden.
Ik heb het een keer 'gepland' meegemaakt. Stagiair-conductrice moest het een keer meegemaakt hebben (hoe het voelt, wat er gebeurt, etc), dus dat gingen ze even uitvoeren. Trein werd vooraf ge´nformeerd. Ik zat toevallig op het balkon waar de conducteur en de stagiaire stonden, dus ik zag alles :P Vond het wel bizar te merken hoe hard dat nog gaat. En wat voor stank er vrijkomt. Wel interessant om een keer meegemaakt te hebben :7

Alleen niet zo fraai voor de mensen die hun bus wilden halen. Je bent toch zo vijf minuten verder.
Somebody that I used to know
pi_183151863
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 16:50 schreef Hojdhopper het volgende:
Weet niet of ie al langs is gekomen, ben tot de helft van het topic gekomen.

Maar soms hoor je wel eens in de trein dat er nog geen machinist is. Ben jij wel eens te laat gekomen voor je rit? Dus dat de trein er al stond, klaar voor vertrek, maar jij nog niet?
Kan voorkomen in bijsturingssituaties, heb wel eens gehad dat ik een trein moest rijden die bijvoorbeeld om 12:00 uur zou moeten vertrekken, terwijl ik pas om 12:02 met een andere trein zelf aankom op het station. Dit wordt gedaan als het echt niet anders meer kan (de oorspronkelijke machinist is bijvoorbeeld pas een paar minuten voor vertrek uitgevallen).
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183151907
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 16:58 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik heb het een keer 'gepland' meegemaakt. Stagiair-conductrice moest het een keer meegemaakt hebben (hoe het voelt, wat er gebeurt, etc), dus dat gingen ze even uitvoeren. Trein werd vooraf ge´nformeerd. Ik zat toevallig op het balkon waar de conducteur en de stagiaire stonden, dus ik zag alles :P Vond het wel bizar te merken hoe hard dat nog gaat. En wat voor stank er vrijkomt. Wel interessant om een keer meegemaakt te hebben :7

Alleen niet zo fraai voor de mensen die hun bus wilden halen. Je bent toch zo vijf minuten verder.
Leuk om te weten, dat heb ik dan weer nog nooit meegemaakt :+
Overigens zou het resetten van de noodrem vrij snel moeten kunnen gaan, zeker als je er gewoon naast staat.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183152104
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:02 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Leuk om te weten, dat heb ik dan weer nog nooit meegemaakt :+
Overigens zou het resetten van de noodrem vrij snel moeten kunnen gaan, zeker als je er gewoon naast staat.
Oh :D Waarschijnlijk moest ze dus ook leren hoe je 'm reset :+

Ja, maar voordat je weer op je goede snelheid zit...
Somebody that I used to know
  zaterdag 17 november 2018 @ 20:18:05 #285
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_183211263
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 23:44 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

De psychologische keuring is behoorlijk omvangrijk. Je krijgt eerst een hele reeks testen op de computer. Hier worden onder meer je concentratievermogen, je reactiesnelheid en je vermogen om je op een monotone taak te focussen getest. Ook heb je een test die je stressbestendigheid meet. Maar liefst 80% van de kandidaten die deze test maken valt hierop af, niet omdat ie nou heel moeilijk is maar omdat men het verkeerd inschat.

Je hebt een paneel voor je met allemaal knoppen erop. Iedere knop staat voor een kleur, rood, groen, geel etc. Op een computerscherm krijg je telkens een van die kleuren te zien en zodra jij de kleur ziet moet je zo snel mogelijk op de bijbehorende knop drukken. Simpel? De test gaat steeds sneller en sneller, op een gegeven moment gaat het zo snel dat je het niet meer bij kan houden en dat is waar veel mensen verliezen. De gedachte achter de test is namelijk niet dat je maar argeloos die kleuren bij probeert te houden, maar dat je bewust verliest van het spelletje. Alle knoppen loslaten en na een paar seconden gaan de kleuren weer steeds langzamer, aan jou dan de schone taak het spelletje weer op te pakken zodra het tempo weer acceptabel is en de juiste toetsen weer in te drukken.

Daarnaast heb je nog een uitgebreide persoonlijkheidstest en een gesprek met een psycholoog.
Ik heb ooit ook zo'n assessment gehad en ik vond die knoppentest verschrikkelijk. Maar dit is wel even iets om te onthouden, want ik deed ook zwaar mijn best het bij te houden.

Verder leuk topic trouwens. :Y
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_183461404
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:02 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Lokquote
Ik zag deze foto voorbij komen van de grens op de hsl.Technische%20grens.jpg

Ik vroeg me af waarom hier de logo's van de vervoerders worden gebruikt? Wat de bordjes opzich betekenen weet ik. Niet dat het belangerijk is meer intressen.
speak only if it improves the silence.
pi_183951741
Ooit klappen gehad ?
Ik fok jou jij fokt mij en wij fokken hem :P
pi_183957699
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:44 schreef HaagseSjonniee het volgende:
Ooit klappen gehad ?
Ik denk dat dit topic nog op slot moet, want een antwoord zal je niet meer krijgen ;)
  Eindredactie Frontpage dinsdag 25 december 2018 @ 12:22:17 #289
147316 crew  DJMO
Miss Interpretatie
pi_183957858
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:16 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik denk dat dit topic nog op slot moet, want een antwoord zal je niet meer krijgen ;)
Nee hoor, de persoon kan de vraagsteller nog via bosbeetle antwoord geven ;)
Ik heb er ÚÚn en ik ben er trots op...
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren"
"The needs of the many outweigh the needs of the crew, or the one."

My 5 minutes of fame |
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')