Ik heb een aantal keer een noodremtrekking gehad. In de meeste gevallen was het iemand die was vergeten uit te stappen en daarom gelijk maar de hele trein dupeerde. Persoonlijk ben ik voor beboeten, uitstappen is immers je eigen verantwoordelijkheid, maar het is uiteindelijk de conducteur die daarover gaat.quote:Op dinsdag 13 november 2018 19:59 schreef Spiegelei het volgende:
Heb je wel eens meegemaakt dat er aan de noodrem getrokken werd?
Zo ja, was het een 'echt' noodremmoment (en wat is er dan gebeurd?) of was het een 'grap'?
Welke procedure moet je dan uitvoeren? Krijgt zo'n grappenmaker dan nog een boete ofzo?
Ik heb eens in een trein gezeten waar iemand het bijzonder grappig vond om aan de noodrem te trekken terwijl de trein net wilde vertrekken.
Duurde erg lang voordat we eindelijk verder mochten en de deuren gingen ook niet meer open. Alle mensen op het perron die dachten toch nog net de trein te hebben gehaald stonden boos op de deuren te duwen/slaan.
Moet overigens zeggen dat we in de trein netjes op de hoogte werden gehouden.
Geen stuurbekrachtiging, geen stuurquote:Op dinsdag 13 november 2018 21:50 schreef psv het volgende:
Heb je ook stuurbekrachteging in een trein, en is het een automaat of moet jezelf schakelen ?
Ik heb het een keer 'gepland' meegemaakt. Stagiair-conductrice moest het een keer meegemaakt hebben (hoe het voelt, wat er gebeurt, etc), dus dat gingen ze even uitvoeren. Trein werd vooraf geïnformeerd. Ik zat toevallig op het balkon waar de conducteur en de stagiaire stonden, dus ik zag alles Vond het wel bizar te merken hoe hard dat nog gaat. En wat voor stank er vrijkomt. Wel interessant om een keer meegemaakt te hebbenquote:Op dinsdag 13 november 2018 19:59 schreef Spiegelei het volgende:
Heb je wel eens meegemaakt dat er aan de noodrem getrokken werd?
Zo ja, was het een 'echt' noodremmoment (en wat is er dan gebeurd?) of was het een 'grap'?
Welke procedure moet je dan uitvoeren? Krijgt zo'n grappenmaker dan nog een boete ofzo?
Ik heb eens in een trein gezeten waar iemand het bijzonder grappig vond om aan de noodrem te trekken terwijl de trein net wilde vertrekken.
Duurde erg lang voordat we eindelijk verder mochten en de deuren gingen ook niet meer open. Alle mensen op het perron die dachten toch nog net de trein te hebben gehaald stonden boos op de deuren te duwen/slaan.
Moet overigens zeggen dat we in de trein netjes op de hoogte werden gehouden.
Kan voorkomen in bijsturingssituaties, heb wel eens gehad dat ik een trein moest rijden die bijvoorbeeld om 12:00 uur zou moeten vertrekken, terwijl ik pas om 12:02 met een andere trein zelf aankom op het station. Dit wordt gedaan als het echt niet anders meer kan (de oorspronkelijke machinist is bijvoorbeeld pas een paar minuten voor vertrek uitgevallen).quote:Op woensdag 14 november 2018 16:50 schreef Hojdhopper het volgende:
Weet niet of ie al langs is gekomen, ben tot de helft van het topic gekomen.
Maar soms hoor je wel eens in de trein dat er nog geen machinist is. Ben jij wel eens te laat gekomen voor je rit? Dus dat de trein er al stond, klaar voor vertrek, maar jij nog niet?
Leuk om te weten, dat heb ik dan weer nog nooit meegemaaktquote:Op woensdag 14 november 2018 16:58 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik heb het een keer 'gepland' meegemaakt. Stagiair-conductrice moest het een keer meegemaakt hebben (hoe het voelt, wat er gebeurt, etc), dus dat gingen ze even uitvoeren. Trein werd vooraf geïnformeerd. Ik zat toevallig op het balkon waar de conducteur en de stagiaire stonden, dus ik zag alles Vond het wel bizar te merken hoe hard dat nog gaat. En wat voor stank er vrijkomt. Wel interessant om een keer meegemaakt te hebben
Alleen niet zo fraai voor de mensen die hun bus wilden halen. Je bent toch zo vijf minuten verder.
Oh Waarschijnlijk moest ze dus ook leren hoe je 'm resetquote:Op woensdag 14 november 2018 21:02 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Leuk om te weten, dat heb ik dan weer nog nooit meegemaakt
Overigens zou het resetten van de noodrem vrij snel moeten kunnen gaan, zeker als je er gewoon naast staat.
Ik heb ooit ook zo'n assessment gehad en ik vond die knoppentest verschrikkelijk. Maar dit is wel even iets om te onthouden, want ik deed ook zwaar mijn best het bij te houden.quote:Op zaterdag 10 november 2018 23:44 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
De psychologische keuring is behoorlijk omvangrijk. Je krijgt eerst een hele reeks testen op de computer. Hier worden onder meer je concentratievermogen, je reactiesnelheid en je vermogen om je op een monotone taak te focussen getest. Ook heb je een test die je stressbestendigheid meet. Maar liefst 80% van de kandidaten die deze test maken valt hierop af, niet omdat ie nou heel moeilijk is maar omdat men het verkeerd inschat.
Je hebt een paneel voor je met allemaal knoppen erop. Iedere knop staat voor een kleur, rood, groen, geel etc. Op een computerscherm krijg je telkens een van die kleuren te zien en zodra jij de kleur ziet moet je zo snel mogelijk op de bijbehorende knop drukken. Simpel? De test gaat steeds sneller en sneller, op een gegeven moment gaat het zo snel dat je het niet meer bij kan houden en dat is waar veel mensen verliezen. De gedachte achter de test is namelijk niet dat je maar argeloos die kleuren bij probeert te houden, maar dat je bewust verliest van het spelletje. Alle knoppen loslaten en na een paar seconden gaan de kleuren weer steeds langzamer, aan jou dan de schone taak het spelletje weer op te pakken zodra het tempo weer acceptabel is en de juiste toetsen weer in te drukken.
Daarnaast heb je nog een uitgebreide persoonlijkheidstest en een gesprek met een psycholoog.
Nee hoor, de persoon kan de vraagsteller nog via bosbeetle antwoord gevenquote:Op dinsdag 25 december 2018 12:16 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik denk dat dit topic nog op slot moet, want een antwoord zal je niet meer krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |