abonnement Unibet Coolblue
pi_183068379
Terugdenkende aan het ongeval bij het westerpark van april 2012.
Heb je ooit angst dat de techniek je in de steek laat?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_183068399
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 19:54 schreef kree het volgende:
Moet zeggen dat het salaris me wel onwijs tegenvalt hoor voor zoiets...
Bedoel vergelijk het haast met een piloot ofzo want je bent toch verantwoordelijk voor 200 man.,? *als het al niet meer is
Voor piloot zijn de eisen veel zwaarder en is de opleiding ook veel moeilijker + duurder.
Machinist is een functie op MBO-niveau, en voor zoiets is het loon eigenlijk niet meer of minder dan gemiddeld.
Hoewel meer natuurlijk altijd welkom is :+

Daarnaast denk ik dat je het met 200 nog erg voorzichtig inschat. Een lange dubbeldekker in de spits daar past volgens mij gerust 1000 man in.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  † In Memoriam † zaterdag 10 november 2018 @ 20:15:18 #105
88815 The_Emotion
98.3
pi_183068526
Hoe zit het bijvoorbeeld als je in Amsterdam woont, dat je dienst ook daar in de buurt begint of eindigt?
Of eindigt je dienst wel eens in Maastricht terwijl je de volgende ochtend in Groningen op moet stappen?
Hoe wordt zoiets ingepland?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_183068530
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:04 schreef hjansen82 het volgende:
Waarom verlaat een machinist soms een trein zonder aflossing, waardoor er 10 minuten vertraging ontstaat?
Kwestie van naar huis willen denk ik.
Tien minuten vertraging alleen omdat de aflos er niet stond lijkt me trouwens vrij stug, dan was er waarschijnlijk iets anders aan de hand waardoor hij vertraagd was.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183068642
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:11 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Voor piloot zijn de eisen veel zwaarder en is de opleiding ook veel moeilijker + duurder.
Machinist is een functie op MBO-niveau, en voor zoiets is het loon eigenlijk niet meer of minder dan gemiddeld.
Hoewel meer natuurlijk altijd welkom is :+

Daarnaast denk ik dat je het met 200 nog erg voorzichtig inschat. Een lange dubbeldekker in de spits daar past volgens mij gerust 1000 man in.
Daarom ik heb MBO4 enzo en heb nl wel eens hiernaar gekeken. Maar het salaris is zo veel lager als wat ik elders kan verdienen gewoon als monteur. Dus het is geen aanval op jou meer op de organisatie want het is wmb zwaar onderbetaald wel.

Bedoel je hebt het leven van 1000 man in je handen letterlijk en figuurlijk voor 13 euro per uur ongeveer?

Wmb mag er wel iets meer financiële waardering voor zijn. Want als jij een fout maakt dan loopt het voor veel mensen slecht af denk ik.

[ Bericht 10% gewijzigd door kree op 10-11-2018 20:28:21 ]
Do what you love, love what you do!
pi_183068663
Mag je als machinist bepalen om stations over te slaan in geval van vertraging?
Check it out
pi_183068822
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:09 schreef Lothiriel het volgende:
Heb nog enkele kleine vraagjes nu het toch kan!

- Is het niet moeilijk om je werk te combineren met een gezin/sociaal leven? Vooral als je bijvoorbeeld ineens 's nachts moet werken? En omdat je ook met onregelmatige uren zit.
Ja het is soms wel lastig. De diensten voor de week (maandag t/m zondag) worden altijd pas de donderdag vantevoren bekend gemaakt. Zit je in een vast rooster dan kan je daarop terugvallen en weet je -wijzigingen onder voorbehoud- ruim vantevoren wat je krijgt. Als je, zoals ikzelf, vervanger bent dan is het dus echt iedere week weer een verrassing.
Maar het is niet compleet asociaal hoor, bij ons houden de gasten op kantoor rekening met je voorkeuren. Zelf draai ik liever geen harde nachten en dus krijg ik ze vrijwel nooit. Er zijn ook een paar jongens die juist graag de nachtdiensten van anderen overnemen, die worden dan juist weer met extra veel nachten gematst.
En een bijkomend voordeel van geen vast rooster is dat je vrije dagen (2 - 3 per week) makkelijk verschoven kunnen worden naar een andere dag waarop je iets wil plannen.

quote:
- Voel je je gerespecteerd door de NS als werkgever, en word je nooit onder druk gezet bij vertragingen om deze toch goed te proberen maken?
Ik ben zeer tevreden. Onder druk vanwege vertragingen voel ik me nooit. Behalve dan een beetje voor de reizigers die hopen hun aansluiting niet te missen. Maar je krijgt vanuit het management nooit iets te horen over vertragingen.

quote:
- Soms worden treinen afgeschaft op het laatste deel van de reis als ze te veel vertraging hebben opgelopen. Is dat een beslissing van de machinist of wordt dat in de zogenaamde "controlekamer' beslist?
Dat beslist de bijsturing (de controlekamer dus). Zij kunnen besluiten om een trein helemaal op te heffen, of over een deel van het traject op te heffen. Zo schuiven sprinters soms een paar stopstations voorbij omdat de vertraging te groot is en ze daarmee ook achteropliggende treinen negatief beinvloeden.
De machinist of conducteur zal vertraging nooit als argument gebruiken om eigenhandig een trein op te heffen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 10 november 2018 @ 20:29:28 #110
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_183068860
Welk stukje is dan hsl tussen den haag en Eindhoven? Is dat van Breda naar Dordrecht?
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_183068896
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:29 schreef Mickytjuh het volgende:
Welk stukje is dan hal tussen den haag en Eindhoven? Is dat van Breda naar Dordrecht?
R'dam - Breda. Dordrecht wordt overgeslagen
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_183068936
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
Terugdenkende aan het ongeval bij het westerpark van april 2012.
Heb je ooit angst dat de techniek je in de steek laat?
Jazeker, zelf denk ik nog wel eens aan het ongeluk bij Hilversum een paar jaar terug met een defect wissel, waardoor de ene helft rechtdoor over het spoor ging en de andere helft linksaf met ontsporing tot gevolg. Geen heel ernstig incident waarbij doden zijn gevallen of iets dergelijks, maar het zet je wel aan het denken.

Berucht vind ik bijvoorbeeld Geldermalsen, waar je met intercities met 130 km/u doorheen komt knallen en waar heel veel wissels liggen van en naar de perrons en het aangrenzende emplacement. Die wissels en het spoor op dat stuk in het algemeen liggen er vrij slecht bij wat je merkt omdat je altijd heel hard heen en weer geschud word in je stoel. En dan zal het je maar gebeuren dat 1 van die wissels het niet meer trekt op zo'n moment en je trein de verkeerde kant opstuurt...

Ter illustratie, als je normaal door zo'n wissel moet rijden dan is dat met een maximum snelheid van 40 km/u...
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 10 november 2018 @ 20:34:44 #113
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_183068984
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Jazeker, zelf denk ik nog wel eens aan het ongeluk bij Hilversum een paar jaar terug met een defect wissel, waardoor de ene helft rechtdoor over het spoor ging en de andere helft linksaf met ontsporing tot gevolg. Geen heel ernstig incident waarbij doden zijn gevallen of iets dergelijks, maar het zet je wel aan het denken.

Berucht vind ik bijvoorbeeld Geldermalsen, waar je met intercities met 130 km/u doorheen komt knallen en waar heel veel wissels liggen van en naar de perrons en het aangrenzende emplacement. Die wissels en het spoor op dat stuk in het algemeen liggen er vrij slecht bij wat je merkt omdat je altijd heel hard heen en weer geschud word in je stoel. En dan zal het je maar gebeuren dat 1 van die wissels het niet meer trekt op zo'n moment en je trein de verkeerde kant opstuurt...

Ter illustratie, als je normaal door zo'n wissel moet rijden dan is dat met een maximum snelheid van 40 km/u...
en dit is echt al sinds mensenheugenis een hobbeldebobbelstuk
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_183069021
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:15 schreef Remqo het volgende:
Hoe zit het bijvoorbeeld als je in Amsterdam woont, dat je dienst ook daar in de buurt begint of eindigt?
Of eindigt je dienst wel eens in Maastricht terwijl je de volgende ochtend in Groningen op moet stappen?
Hoe wordt zoiets ingepland?
Je hebt een vaste standplaats waar je diensten altijd beginnen en eindigen. Incidenteel kan het voorkomen dat een bepaalde dienst van een andere standplaats (wel van eentje niet te ver uit de buurt) naar jouw standplaats komt omdat ze personeelstekort hebben. Maar dan krijg je gewoon reistijd inbegrepen bij je dienst. Of desnoods vervoer per taxi.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183069050
Hebben jullie als machinisten wel eens met elkaar discussie over prorail?
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 10 november 2018 @ 20:40:52 #116
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_183069098
Hoe wordt bepaald welk materieel er op welke lijn ingezet wordt? (zowel regulier als incidenteel)

Heb op de Hoekse lijn bijvoorbeeld wel eens in zowel Mat '64 als DDAR gezeten terwijl het daar standaard de SGMm was toen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_183069102
Mag/kun je ieder soort trein besturen?
pi_183069211
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:20 schreef hjansen82 het volgende:
Mag je als machinist bepalen om stations over te slaan in geval van vertraging?
Nee, dat doet de bijsturing.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183069243
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:37 schreef kree het volgende:
Hebben jullie als machinisten wel eens met elkaar discussie over prorail?
Vast wel, doel je op een specifiek thema mbt Prorail?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 november 2018 @ 20:46:33 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183069249
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Jazeker, zelf denk ik nog wel eens aan het ongeluk bij Hilversum een paar jaar terug met een defect wissel, waardoor de ene helft rechtdoor over het spoor ging en de andere helft linksaf met ontsporing tot gevolg. Geen heel ernstig incident waarbij doden zijn gevallen of iets dergelijks, maar het zet je wel aan het denken.
mja, het was wel degelijk een zeer ernstig incident, omdat het wissel een defect niet aangaf en de beruchte plek zeer druk is qua treinen. Het is meer geluk dan wijsheid dat er daar niet een tegentrein op de ontspoorde trein is gebotst.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183069345
Gebeurd het soms dat je moet poepen/pissen tijdens een treinrit? En hoe los je dat op? snel tijdens het stil staan in een station ?
pi_183069375
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:40 schreef MichaelScott het volgende:
Hoe wordt bepaald welk materieel er op welke lijn ingezet wordt? (zowel regulier als incidenteel)

Heb op de Hoekse lijn bijvoorbeeld wel eens in zowel Mat '64 als DDAR gezeten terwijl het daar standaard de SGMm was toen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heeft te maken met de verwachte passagiersstromingen en de inzetbaarheid van het materieel zelf. Als er toevallig een paar extra SGM aan de kant staan omdat er wat defecten zijn dan kan er incidenteel ander materieel op de lijn verschijnen.

Ook wordt er trouwens gekeken naar waar materieel aan het eind van de dag moet zijn. Iedere trein heeft een onderhoudsschema en 1 keer in de zoveel tijd moet het naar de gespecialiseerde servicelocatie voor dat materieel. SGM wordt bijvoorbeeld onderhouden in Leiderdorp (bij Den Haag), de VIRM in Onnen (bij Groningen) en de DDAR in Maastricht. Wel handig als aan het eind van de werkdag de betreffende trein alvast in de buurt is van een van die locaties.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183069376
Kijk je op tv weleens naar het programma Rail Away en zo ja, ben je dan weleens jaloers op je collega's in t buitenland die bv mogen rijden door hoge besneeuwde Alpentoppen ? :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_183069398
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:46 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Vast wel, doel je op een specifiek thema mbt Prorail?
niet specifiek omdat ik alle details niet ken.
Maar het komt nog wel eens in het nieuws natuurlijk en mij lijkt het een groot probleem dat je dus de NS hebt en prorail die eigenlijk het hele spoorwegnet beheerd.

Dus min of meer de vraag, lopen jullie daar wel eens mee in de problemen?
Do what you love, love what you do!
pi_183069423
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:40 schreef Max-Westerman het volgende:
Mag/kun je ieder soort trein besturen?
Alle treinen in actieve reizigersdienst binnen de grenzen van Nederland, waar een NS logo opstaat en wat geen HSL materieel is :+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183069425
Mag je als machinist die nu op huidig materieel rijdt straks ook op de Intercity NG?
Check it out
pi_183069471
Waarom heet een stoptrein nu een sprinter, terwijl een rit dus langzamer is als een intercity?
Check it out
pi_183069486
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:50 schreef capuchon_jongen het volgende:
Gebeurd het soms dat je moet poepen/pissen tijdens een treinrit? En hoe los je dat op? snel tijdens het stil staan in een station ?
Rekening mee houden voorafgaande de rit :+
En mocht het écht hoge nood zijn, dan kan ik de trein natuurlijk altijd even stilzetten. Voordeeltje van dat ik degene ben die bepaald...
Maar tis mij nog nooit overkomen in ieder geval.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183069519
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:51 schreef TLC het volgende:
Kijk je op tv weleens naar het programma Rail Away en zo ja, ben je dan weleens jaloers op je collega's in t buitenland die bv mogen rijden door hoge besneeuwde Alpentoppen ? :P
Ik heb wel eens wat fragmenten gezien ja, lijkt me inderdaad heel erg mooi om dat soort ritten te mogen maken.
Jaloers is een groot woord, ik heb niks met sneeuw :P
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183069520
Is het tussen machinisten onderling een wedstrijd om zo dicht mogelijk tegen een stootblok te parkeren?
Check it out
  zaterdag 10 november 2018 @ 20:59:48 #131
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_183069533
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:02 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Via dat traject zit ook een klein stukje HSL inbegrepen waar ik niet overheen mag.
Daarnaast heb ik de materieelcursus voor dat type loc nooit mogen volgen, dus dan mag ik die trein ook niet rijden, zelfs als ie een heel traject over normaal spoor zou rijden dus niet.
Kan iedere machinist de materieelcursus voor de HSL volgen of worden machinisten daarop geselecteerd?
  zaterdag 10 november 2018 @ 21:01:01 #132
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183069565
Is het moeilijk om een erg lange trein precies op de juiste plaats tot stilstand te laten komen bij het perron? Of is dit louter een kwestie van ervaring/oefenen?

Zijn de condities in de winter heel anders dan in de zomer? Daarmee bedoel ik is de remweg op het spoor ook veel langer in geval van sneeuw/ijs, zoals op de weg? En maakt dat alles niet gevaarlijker?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183069575
Voor het rangeren. Heb je speciale rangeerders of doen de machinisten dat zelf?
Check it out
pi_183069594
Wordt er vaak na afloop van de rit tegen de chef gegrapt, dat het ging als een trein?
Check it out
pi_183069631
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:52 schreef kree het volgende:

[..]

niet specifiek omdat ik alle details niet ken.
Maar het komt nog wel eens in het nieuws natuurlijk en mij lijkt het een groot probleem dat je dus de NS hebt en prorail die eigenlijk het hele spoorwegnet beheerd.

Dus min of meer de vraag, lopen jullie daar wel eens mee in de problemen?
Ik denk dat de voornaamste problemen zijn dat de zaken die wij als mensen 'op de vloer' aan de mensen van prorail terugkoppelen niet altijd even serieus worden genomen.

Een jaar terug bijvoorbeeld heb ik een stuk slecht spoor gerapporteerd aan een verkeersleider van prorail. Er zat een knikje in het spoor en wel een dusdanige dat ik er niet meer met 140 overheen wilde rijden. De terugkoppeling van hem was toen dat ze er iemand naar zouden laten kijken.

Van een andere collega hoorde ik een paar weken later dat ook hij contact had gehad met prorail over hetzelfde knikje. Hij kreeg toen te horen dat er iemand het spoor had geinspecteerd, en die had bevonden dat het knikje nog 'binnen de acceptabele marge' zat. Met andere woorden het toch zeer hinderlijke knikje zit er nu, een jaar later, nog altijd...
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183069674
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:54 schreef hjansen82 het volgende:
Mag je als machinist die nu op huidig materieel rijdt straks ook op de Intercity NG?
Daar ga ik wel vanuit.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 10 november 2018 @ 21:07:00 #137
408813 crew  trein2000
pi_183069702
Wat is de leuker IC rijden of een sprintertje?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183069720
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:56 schreef hjansen82 het volgende:
Waarom heet een stoptrein nu een sprinter, terwijl een rit dus langzamer is als een intercity?
Geen idee, waarschijnlijk omdat sprinter hipper klinkt :+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183069776
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:58 schreef hjansen82 het volgende:
Is het tussen machinisten onderling een wedstrijd om zo dicht mogelijk tegen een stootblok te parkeren?
Als je twee kopsporen (dat zijn sporen die eindigen dmv een stootblok) hebt en op het ene spoor staat een trein dicht tegen het stootblok (of juk zoals wij dat noemen) dan is het wel gerechtvaardigd om je eigen trein op het tweede spoor minstens zo dicht tegen je eigen juk te zetten ja :+
Maar een wedstrijd is het niet.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183069816
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 20:59 schreef twi het volgende:

[..]

Kan iedere machinist de materieelcursus voor de HSL volgen of worden machinisten daarop geselecteerd?
Volgens mij mag iedere machinist die daarop wil rijden daar de cursus voor volgen. Grote voorwaarde daarbij is wel dat je op een standplaats zit die de HSL ritten in hun dienstenpakket hebben.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183069923
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 november 2018 21:01 schreef Lothiriel het volgende:
Is het moeilijk om een erg lange trein precies op de juiste plaats tot stilstand te laten komen bij het perron? Of is dit louter een kwestie van ervaring/oefenen?

Zijn de condities in de winter heel anders dan in de zomer? Daarmee bedoel ik is de remweg op het spoor ook veel langer in geval van sneeuw/ijs, zoals op de weg? En maakt dat alles niet gevaarlijker?
Een lange trein is niet moeilijker dan een korte trein. Het is inderdaad een kwestie van ervaring. Vantevoren al goed kijken waar je de trein precies neer moet zetten (dit wordt aangegeven dmv bordjes die corresponderen met de lengte van je trein) en daar vervolgens op anticiperen.
Tis eigenlijk net als met autorijden, je hoeft er op een gegeven moment niet meer over na te denken wanneer en hoe hard je moet gaan remmen, het gaat gewoon automatisch want je weet hoe de diverse materieeltypes reageren op de rem.

De winter en de zomer verschillen eigenlijk niet zoveel van elkaar. De herfst des te meer, blaadjes op het spoor en lichte regenval kunnen je remweg met tientallen meters verlengen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183069929
Wat is eenvoudiger te hanteren ETCS of ATB (NG)?
Check it out
pi_183069974
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 21:01 schreef hjansen82 het volgende:
Voor het rangeren. Heb je speciale rangeerders of doen de machinisten dat zelf?
Op de diverse NS standplaatsen hebben wij gewoon zelf rangeerdiensten.
Op grotere locaties heb je geloof ik nog wel speciale rangeerders rondlopen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183070035
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 21:07 schreef trein2000 het volgende:
Wat is de leuker IC rijden of een sprintertje?
De diensten waarin je een mix hebt van beide vind ik het leukst. Als ik echt moet kiezen dan ga ik voor de IC, want op sommige sprinterseries sta je meer stil dan dat je aan het rijden bent.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183070061
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 21:15 schreef hjansen82 het volgende:
Wat is eenvoudiger te hanteren ETCS of ATB (NG)?
Ik werk alleen met ATB-EG, kan je vraag dus niet beantwoorden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183070076
Verder ben ik nog benieuwd naar het volgende. Wat zijn de leukste trajecten om te rijden?
Check it out
pi_183070109
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 21:21 schreef hjansen82 het volgende:
Verder ben ik nog benieuwd naar het volgende. Wat zijn de leukste trajecten om te rijden?
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 16:29 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ieder stukje heeft zo zijn eigen charmes. Mooi vind ik altijd de lijnen rond Hilversum, de Oostvaardersplassen, Arnhem - Nijmegen en een (voormalige) favoriet de lijnen rond Kerkrade.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183070165
Heb je ook wel eens in het buitenland een rit gemaakt?
Check it out
pi_183070213
Stel je voor je zoon zou als hobby treinsurfen hebben, hoelang krijgt 'ie huisarrest van je?

En maakt graffiti treinen niet mooier?
pi_183070349
Heb je ook voorkeur voor een bepaald treintype om te besturen?
pi_183070366
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 21:38 schreef Fokker89 het volgende:
Heb je ook voorkeur voor een bepaald treintype om te besturen?
Deze vraag is al gesteld én beantwoord. Ik stel voor dat je een nieuwe vraag formuleert.
pi_183070384
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 november 2018 21:39 schreef O_o_ het volgende:

[..]

Deze vraag is al gesteld én beantwoord. Ik stel voor dat je een nieuwe vraag formuleert.
Dankje, dacht alles gelezen te hebben :')
pi_183070399
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 21:40 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Dankje, dacht alles gelezen te hebben :')
Graag gedaan, FOK!kers moeten elkaar de helpende hand toesteken :).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')