abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Games zaterdag 10 november 2018 @ 12:09:54 #51
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_183059460
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De Friezen hadden al Anker&Anker 8-)
die het niet pro bono doen.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 10 november 2018 @ 12:19:33 #52
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183059647
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 11:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De Friezen hadden al Anker&Anker 8-)
Kan altijd beter
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183060054
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 12:09 schreef Oscar. het volgende:

[..]

die het niet pro bono doen.
Idd.
Crowdfunding voor Anker & Anker. :+
Definitely not CIA
pi_183060243
Heel goed dat deze extremisten met hun fascistische trekken worden bestraft. Gevaarlijke verkeerssituaties creëren, het recht op demonstratie onthouden; dat is niet het Nederland waar we trots op mogen zijn. :N

Lang leve de Nederlandse rechtstaat! w/

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 19:07 schreef asco het volgende:
Als mijn 20 jarige ik een dag in deze tijd werd losgelaten zou hij echt denken dat ze iets in het water hadden gedaan. 🙄
Heb te doen met de 20 jarigen van nu. Voor hun is dit gewoon echt de wereld waarin ze jong zijn.
Triest.
Als jouw 20-jarige nu nog gelooft in Sinterklaas, dan heb jij andere dingen om je druk om te maken...
1 + 1 = blauw
pi_183060343
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Correct, vandaar in hoger beroep.[ afbeelding ]
Ja, als de crowdfund actie genoeg geld opbrengt om ook dat te financieren.

Niet dat zo'n hoger beroep veel gaat opleveren schat ik. Het is vooral belasting op mensen die geld stoppen in die crowdfund actie. (Goede zaak, dat wel. Laat ze maar lekker betalen voor die idioterie. Met een beetje geluk valt de straf in hoger beroep nog hoger uit ook.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183060355
De Ankertjes zullen de geste waarderen.
pi_183060435
En men lijkt er ook niet bepaald van te leren:

Wegblokkades aangekondigd om betogers Zwarte Piet tegen te houden

Als het zo ver komt ga ik er vanuit dat het niet bij 120 uur schoffelen blijft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183060487
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 22:55 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Wat een slap gelul. Justitie kijkt puur naar de strafbare feiten. Die mengt zich terecht niet in het debat. Zegt genoeg over de mensen die vinden dat justitie dat wel zou moeten doen ......
Dat is dus niet waar. Het OM is bijzonder selectief in zijn verontwaardiging over de inbreuk op de demonstratievrijheid, sterker nog, de grofste inbreuken worden gepleegd door het OM zelf en de burgemeesters uit hun driehoeksoverleg, terwijl het allerlei opruiingen en dreigingen van ordeverstoringen waardoor demonstraties worden belemmerd ongemoeid laat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183060492
quote:
Geld stroomt binnen voor blokkeerfriezen

Voor activiste Jenny Douwes en de ’blokkeerfriezen’ is op internet al meer dan 53.000 euro ingezameld. Het geld, dat binnnenkomt met honderden euro’s tegelijk, is bedoeld om het hoger beroep te betalen. Douwes kreeg 240 uur werkstraf en een maand voorwaardelijk voor de pro-Zwarte Pietactie. Ook de 33 mensen die 18 november vorig jaar snelweg A7 blokkeerden, kregen forse straffen.

Robin van Prattenburg is tevreden dat de inzameling binnen een halve dag al net zoveel heeft opgeleverd als een eerdere crowdfunding. „Toen hebben we 43.000 euro bij elkaar gekregen met vijfduizend mensen. Nu hetzelfde bedrag met 1850 donateurs. Dat laat zien dat er veel onvrede en woede heerst over het vonnis.”

Douwes vindt het ’absurd’ hoeveel er binnenstroomt. ,,Mensen geven ook meer dan bij de vorige actie. Toen was het ruim acht euro gemiddeld, nu twintig. Ze zijn boos.’’

Sympathisant ’Gerrit’ heeft zelfs 1500 euro neergeteld: ’dank voor het beschermen van de Nederlandse cultuur’, schrijft hij op de website. Andere donateurs betalen tientjes tot honderden euro’s. Ze spreken verontwaardigd van ’inquisiteurs’, ’de bloedraad’, ’grachtengordel-kromspraak’ en zelfs ’een globalistische agenda van de VS’.

Blokkeerfriezen sparen voor hoger beroep
„Mensen zien dat deze uitspraak gewoon niet te rijmen is met andere vonnissen”, zegt Van Prattenburg. „Ik noem maar de zaak van zoon Dave van Dries Roelvink, die met drank op 180 kilometer per uur rijdt en zich verzet bij aanhouding. Hij krijgt maar veertig uur taakstraf en een geldboete. Ik snap goed dat de rechter Douwes en de anderen niet kan vrijspreken omdat een groot deel van Nederland achter hen staat. Maar een straf moet wel proportioneel zijn.”

Douwes heeft zelfs nog niet besloten of ze in hoger beroep gaat. Een deel van de blokeerfriezen doet dat in elk geval wel. ,,Het geld is nodig voor advocaten’’, zegt Douwes, ,,maar ook voor eventuele schadevergoedingen en het regelen van oppas tijdens het uitvoeren van taakstraf. Ik denk dat we wel een ton nodig hebben.’’

Op Twitter klonk vanmorgen verontwaardiging vanwege de slogan waarmee de inzameling werd aangeprezen: ’nooit hadden zovelen zoveel te danken aan zo weinigen’. Dat is een uitspraak van de Britse premier Winston Churchill, die in 1940 de piloten prees die het Britse eiland verdedigden tegen een Duitse invasie.

’Smakeloos’ en ’overdreven’, reageerden critici op Twitter. „Ik heb die leus er afgehaald”, zegt Van Prattenburg. „Ik had er niet bij stilgestaan waar die vandaan kwam.”
Bron

Globalistische agenda van de VS, godverdomme.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_183060614
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:14 schreef nostra het volgende:
Andere donateurs betalen tientjes tot honderden euro’s. Ze spreken verontwaardigd van ’inquisiteurs’, ’de bloedraad’, ’grachtengordel-kromspraak’ en zelfs ’een globalistische agenda van de VS’.
_O-

Wat een volk. Dat het ze maar heel veel geld mag gaan kosten, dit "hogere belang".
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 10 november 2018 @ 13:28:26 #62
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183060645
Ik vind het motief van Jenny Douwes maar verdacht. Straks zeker lekker er vandoor met de tienduizenden euro's.
pi_183060955
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:10 schreef Molurus het volgende:
En men lijkt er ook niet bepaald van te leren:

Wegblokkades aangekondigd om betogers Zwarte Piet tegen te houden

Nog even uit dit bericht:

quote:
Uit appgroepen waar de krant over schrijft, maken de deelnemers grappen over mogelijk geweld dat ze erbij willen gebruiken. "Is het misschien een optie om die bus gewoon in brand te steken. Met die gasten er gewoon in?", schrijft er iemand.
En terwijl zulk nieuws verschijnt wil men een hoger beroep ingaan. No way dat de rechter dan lagere straffen gaat geven. De kans dat de straf hoger uitvalt lijkt me groter.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 10 november 2018 @ 13:55:33 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183060981
Heerlijk om te zien hoe links hier zo duidelijk ver weg staat van hun klassieke achterban.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183060998
Ik vind vooral dat schuimbekken van gekkies intrigerend.
pi_183061039
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk om te zien hoe links hier zo duidelijk ver weg staat van hun klassieke achterban.
Deze moet je me echt even uitleggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:06:49 #67
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_183061173
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 01:25 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Maar kom op, wat vindt je hier nu werkelijk van? Lijkt me toch redelijk terecht deze straffen? Ik snap hun sentiment prima. Maar geeft hun niet het recht om anderen in hun grondwettelijke vrijheden aan te tasten. Hoe irritant ook.
Straffen prima, maar de opgelegde straffen staan niet in verhouding tot delicten/feiten waar dezeflde straffen voor gegeven zijn. Ergo: te hoog dus.
pi_183061239
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Deze moet je me echt even uitleggen.
De achterban van de linkse rechters of zo.

Tja het is wel ingewikkeld die rechtsstaat van ons met grondwet en scheiding der machten. En dat het zwaar straffen van acties die eigenlijk het ondermijnen daarvan zijn, daarom een relatief hoge straf kennen.
pi_183061287
De grondrechten van een ander schenden is in een rechtsstaat die zichzelf enigszins serieus neemt natuurlijk een groot vergrijp. Met 240 uur schoffelen kom je er nog heel erg goed vanaf.
Dit, dus.
pi_183061416
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 13:10 schreef Molurus het volgende:
En men lijkt er ook niet bepaald van te leren:

Wegblokkades aangekondigd om betogers Zwarte Piet tegen te houden

Als het zo ver komt ga ik er vanuit dat het niet bij 120 uur schoffelen blijft.
Straks krijg je een complete opstand, flinke rellen. Om zwarte piet. Een fictief figuur.. |:( _O-
pi_183061426
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:12 schreef Buitendam het volgende:
De grondrechten van een ander schenden is in een rechtsstaat die zichzelf enigszins serieus neemt natuurlijk een groot vergrijp. Met 240 uur schoffelen kom je er nog heel erg goed vanaf.
Er zijn voorbeelden waarbij iemand die iemand heeft lopen mishandelen dezelfde straf krijgt. Mij lijkt het dat wij het er samen over eens kunnen zijn dat een mishandeling erger is dat een demonstratie tegenhouden.
pi_183061445
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Straks krijg je een complete opstand, flinke rellen. Om zwarte piet. Een fictief figuur.. |:( _O-
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen dit belangrijk genoeg vinden om er werkelijk gevangenisstraffen voor te gaan uitzitten.

Hoe dan ook zal dit de publieke opinie over de groep die Zwarte Piet zwart wil houden bepaald geen goed doen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183061471
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er zijn voorbeelden waarbij iemand die iemand heeft lopen mishandelen dezelfde straf krijgt. Mij lijkt het dat wij het er samen over eens kunnen zijn dat een mishandeling erger is dat een demonstratie tegenhouden.
Het promoten, faciliteren en financieren van wetsovertredingen (zoals het blokkeren van snelwegen) lijkt mij ruim erger dan beide. Dat is ook de reden dat er forse straffen voor worden gegeven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183061490
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er zijn voorbeelden waarbij iemand die iemand heeft lopen mishandelen dezelfde straf krijgt. Mij lijkt het dat wij het er samen over eens kunnen zijn dat een mishandeling erger is dat een demonstratie tegenhouden.
Ligt eraan wat er in een mishandelingszaak bewezen kan worden. Twee kopschoppers in Eindhoven gingen een paar maanden de bak in, bijvoorbeeld.
Dit, dus.
pi_183061533
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen dit belangrijk genoeg vinden om er werkelijk gevangenisstraffen voor te gaan uitzitten.

Hoe dan ook zal dit de publieke opinie over de groep die Zwarte Piet zwart wil houden bepaald geen goed doen.
Als maar genoeg mensen snelwegen gaan blokkeren, dan kunnen ze de rechtsstaat de baas zijn.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:32:07 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183061549
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Straks krijg je een complete opstand, flinke rellen. Om zwarte piet. Een fictief figuur.. |:( _O-
Het gaat niet op Zwarte Piet, het gaat om de afbraak van de Nederlandse identiteit (ten behoeve van Europa) en het Verzet hiertegen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183061554
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het promoten, faciliteren en financieren van wetsovertredingen (zoals het blokkeren van snelwegen) lijkt mij ruim erger dan beide. Dat is ook de reden dat er forse straffen voor worden gegeven.
Jij vindt oprecht het blokkeren van een demonstratie erger dan het mishandelen van iemand? serieus?
pi_183061558
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat niet op Zwarte Piet, het gaat om de afbraak van de Nederlandse identiteit (ten behoeve van Europa) en het Verzet hiertegen.
_O-
pi_183061569
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als maar genoeg mensen snelwegen gaan blokkeren, dan kunnen ze de rechtsstaat de baas zijn.
Een burgeroorlog over Zwarte Piet... sure. Ik zie het echt niet gebeuren.

In het ergste geval komt de stille meerderheid even orde op zaken stellen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:33:18 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183061581
In ieder geval gedoneerd, onder mijn FOK!-naam LXIV, voelde goed.
https://www.doneeractie.nl/blokkeeractie-a7-hoger-beroep/-31174
Het zou mooi zijn als er een miljoen werd binnengehaald. Niet omdat er nu zoveel geld nodig is, maar als signaal vanuit de Nederlandse bevolking achter wie ze staan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183061584
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij vindt oprecht het blokkeren van een demonstratie erger dan het mishandelen van iemand? serieus?
Het ondermijnen van de rechtsstaat vind ik serieus kwalijker, ja.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183061596
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:10 schreef Chai het volgende:

[..]

De achterban van de linkse rechters of zo.

Tja het is wel ingewikkeld die rechtsstaat van ons met grondwet en scheiding der machten.
Vooral de verstrengeling van die machten is ingewikkeld. We zien regelmatig het idee opduiken dat Nederland de machten keurig gescheiden heeft zoals Montesqieu dat voor zich zag, maar dat is allerminst de feitelijke situatie.

quote:
En dat het zwaar straffen van acties die eigenlijk het ondermijnen daarvan zijn, daarom een relatief hoge straf kennen.
De rechtsstaat is in het geding wanneer de organen van de staat zich niet aan de wet en het overige recht houden. Steeds meer mensen doen de laatste tijd alsof de rechtsstaat om handhaving jegens de burger gaat, met name politici, en ondergraven daarmee de rechtsstaatgedachte, terwijl ze zelf toestaan dat die wordt uitgehold door onrechtmatig overheidsoptreden goed te keuren.

Inzake het grondwettelijk demonstratierecht is het dan ook vooral het OM zelf dat de rechtsstaat ondermijnt. Via het driehoeksoverleg, via willekeurige vervolging en vooral door zelf door illegale vrijheidsberoving demonstranten te beletten hun mening te uiten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183061601
Ik word doodmoe van die zwarte piet discussie, maar als je toegeeft aan die jankers en zwarte piet aanpast willen ze meer. En het is geloofwaardiger als ze zwarte piet ook aanpassen in Suriname enz.
Check it out
pi_183061606
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:33 schreef LXIV het volgende:
In ieder geval gedoneerd, onder mijn FOK!-naam LXIV, voelde goed.
https://www.doneeractie.nl/blokkeeractie-a7-hoger-beroep/-31174
Het zou mooi zijn als er een miljoen werd binnengehaald. Niet omdat er nu zoveel geld nodig is, maar als signaal vanuit de Nederlandse bevolking achter wie ze staan.
En voor wie is dat signaal dan bedoeld? Voor de rechter? Voor het Nederlandse volk? Voor de politiek?

En wat zou men moeten gaan doen met dat signaal?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:34:54 #85
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_183061609
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er zijn voorbeelden waarbij iemand die iemand heeft lopen mishandelen dezelfde straf krijgt. Mij lijkt het dat wij het er samen over eens kunnen zijn dat een mishandeling erger is dat een demonstratie tegenhouden.
De strafmaat voor mishandeling is wel wat forser dan het blokkeren van een demonstratie: http://www.wetrecht.nl/mishandeling-zware-mishandeling/

En ja er zijn uitzonderingen dat een mishandeling ook bestraft wordt met 240 uur schoffelen, maar dat is geen gebruikelijke straf en afhankelijk van omstandigheden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_183061613
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:33 schreef LXIV het volgende:
In ieder geval gedoneerd, onder mijn FOK!-naam LXIV, voelde goed.
https://www.doneeractie.nl/blokkeeractie-a7-hoger-beroep/-31174
Het zou mooi zijn als er een miljoen werd binnengehaald. Niet omdat er nu zoveel geld nodig is, maar als signaal vanuit de Nederlandse bevolking achter wie ze staan.
Hopelijk staan ze allemaal achter de Nederlandse Grondwet en worden mensen die dit niet respecteren hard gestraft.
Dit, dus.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:35:25 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183061618
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

En voor wie is dat signaal dan bedoeld? Voor de rechter? Voor het Nederlandse volk? Voor de politiek?
Voor iedereen die zich in het omveld bevind gewoon. Dus wie jij noemt. En als steun in de rug voor de Blokkeerfriezen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183061624
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een burgeroorlog over Zwarte Piet... sure. Ik zie het echt niet gebeuren.

In het ergste geval komt de stille meerderheid even orde op zaken stellen.
Niet perse burgeroorlog. Wel mensen die gewoon niet luisteren. Als maar genoeg mensen dat doen....
pi_183061627
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:34 schreef Falco het volgende:

[..]

De strafmaat voor mishandeling is wel wat forser dan het blokkeren van een demonstratie: http://www.wetrecht.nl/mishandeling-zware-mishandeling/

En ja er zijn uitzonderingen dat een mishandeling ook bestraft wordt met 240 uur schoffelen, maar dat is geen gebruikelijke straf en afhankelijk van omstandigheden.
Hè bah, nuance. Werkt altijd zo vervelend als mensen vanuit de onderbuik willen roeptoeteren.
Dit, dus.
pi_183061632
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het ondermijnen van de rechtsstaat vind ik serieus kwalijker, ja.
Wow...
pi_183061637
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor iedereen die zich in het omveld bevind gewoon. Dus wie jij noemt.
Aha, en wat zou 'men' dan moeten gaan doen met dat signaal, volgens jou? Wetgeving negeren / niet uitvoeren? Wetgeving aanpassen? (Zo ja: hoe?)

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:35 schreef LXIV het volgende:

En als steun in de rug voor de Blokkeerfriezen.
Er is een reden dat die nu moeten gaan schoffelen, in plaats van een boete betalen. Terechte reden wel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183061645
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:34 schreef Falco het volgende:

[..]

De strafmaat voor mishandeling is wel wat forser dan het blokkeren van een demonstratie: http://www.wetrecht.nl/mishandeling-zware-mishandeling/

En ja er zijn uitzonderingen dat een mishandeling ook bestraft wordt met 240 uur schoffelen, maar dat is geen gebruikelijke straf en afhankelijk van omstandigheden.
Je geeft een juridisch antwoord, mijn antwoord was vanuit moraliteit.

Uiteindelijk is de rechtsstaat ook maar arbitrair.
pi_183061654
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niet perse burgeroorlog. Wel mensen die gewoon niet luisteren. Als maar genoeg mensen dat doen....
Als maar genoeg mensen dat doen zitten de gevangenissen vol met zwarte-piet fans. :D

Moeten ze zelf weten natuurlijk, maar veel schieten ze daar niet mee op.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183061665
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je geeft een juridisch antwoord, mijn antwoord was vanuit moraliteit.

Uiteindelijk is de rechtsstaat ook maar arbitrair.
Ja, arbitrair door feiten naast elkaar te leggen. Niet hoe de pet van de rechter die dag staat.
Dit, dus.
pi_183061677
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uiteindelijk is de rechtsstaat ook maar arbitrair.
Wow....
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183061693
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:34 schreef Falco het volgende:

[..]

De strafmaat voor mishandeling is wel wat forser dan het blokkeren van een demonstratie: http://www.wetrecht.nl/mishandeling-zware-mishandeling/

En ja er zijn uitzonderingen dat een mishandeling ook bestraft wordt met 240 uur schoffelen, maar dat is geen gebruikelijke straf en afhankelijk van omstandigheden.
En hier speelt ook mee dat een hele lichte taakstraf de drempel voor vergelijkbare acties kan verlagen. Het gaat dus niet enkel om vergelding van de actie zelf.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:41:27 #97
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183061720
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:34 schreef Falco het volgende:

[..]

De strafmaat voor mishandeling is wel wat forser dan het blokkeren van een demonstratie: http://www.wetrecht.nl/mishandeling-zware-mishandeling/

En ja er zijn uitzonderingen dat een mishandeling ook bestraft wordt met 240 uur schoffelen, maar dat is geen gebruikelijke straf en afhankelijk van omstandigheden.
Sowieso is er voor elk misdrijf een bepaalde bandbreedte van straffen die kunnen worden uitgedeeld. Zo zul je ook lange celstraffen vinden voor mishandeling.

Je kan dus niet zomaar zeggen dat het ene misdrijf erger is, daarvan een uitspraak die laag in de bandbreedte valt uitzoeken, en zeggen dat alle misdrijven die minder erg zijn ook onder die straf moeten vallen. Die bandbreedtes overlappen namelijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183061748
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2018 14:39 schreef Chai het volgende:

[..]

En hier speelt ook mee dat een hele lichte taakstraf de drempel voor vergelijkbare acties kan verlagen. Het gaat dus niet enkel om vergelding van de actie zelf.
Ik heb vergelding eigenlijk nooit een heel goede reden voor strafvervolging gevonden.

Het enige juiste motief lijkt mij "preventie". Gezien het feit dat veel mensen de blokkeerfriezen zien als helden, en dat ze al staan te springen om de volgende snelweg te blokkeren zijn hoge(re) straffen zeer wenselijk.

Wie niet wil horen moet maar voelen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183061758
Je kunt het ouders niet kwalijk nemen dat ze alles op alles zetten om een zeer geliefd kinderfeest zonder onheil te laten plaatsvinden. Dan kun je nog zoveel regeltjes hebben van: het mag - dat onheil veroorzaken - want het staat in de wet.
  zaterdag 10 november 2018 @ 14:43:13 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183061760
Liever een burgeroorlog over zwarte Piet (De Sinterklaasoorlogen, 2019-2022) dan een burgeroorlog over friet/patat in ieder geval. Al weet ik in beide gevallen al aan welke kant ik ga staan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')