abonnement Unibet Coolblue
pi_183020542
quote:
Drents duo volhardt in plannen voor graafactie vermiste Willeke (15)

Twee mannen uit Drenthe gaan vrijdag daadwerkelijk graven in een weiland naar een mogelijk spoor naar de in 1992 verdwenen Willeke Dost (15). Het duo had vandaag een gesprek met de politie maar dat leverde volgens hen niks op.


Jan Huzen en Ab Bruintjes spraken met de politie over hun verzoek om te gaan graven op 150 meter afstand van de boerderij in Koekange waar Willekes pleegouders destijds woonden. Het gesprek leverde niks op, zei Huzen na afloop. ,,We gaan nu zelf graven.” De politie wees Bruintjes en hem op het risico van de graafactie en de juridische consequenties voor het mogelijk verstoren van een plaats delict.

Ruim 500 helpers
Volgens Huzen wilde de politie het onderzoek nog maanden uitstellen ,,áls ze het al zouden willen doen''. Huzen en Bruintjes gaan dat niet afwachten. Volgens hen meldden ‘zeker vijfhonderd mensen’ zich aan om te helpen bij de graafactie.

In september 2010 werd in het weiland achter de boerderij van Willekes pleegouders ook al gezocht naar het lichaam van het tienermeisje. De nieuwe graafactie zal plaatsvinden in hetzelfde weiland maar nu op een plek waar drie speurhonden van de stichting Signi Zoekhonden ruim een jaar geleden aansloegen. Mogelijk roken ze een lijklucht.

Grondradar
Onderzoek van de bewuste locatie wees uit dat de toplaag van de aarde er is verstoord. Donkere en lichte aarde zijn er vermengd wat erop duidt dat er is gegraven. Op beelden van grondradar was te zien dat er ‘iets’ begraven ligt op een diepte van zo'n anderhalf tot twee meter.

De stichting Signi Zoekhonden stuurde het rapport met haar bevindingen naar de politie in Drenthe maar die besloot er niets mee te doen, zo raakte onlangs bekend.

https://www.ad.nl/binnenl(...)willeke-15~a6db47ac/

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2018 13:42:57 ]
pi_183020564
Volgens mij is het Willeke Dost
Somebody that I used to know
pi_183020569
Vooral doen.
pi_183020580
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:42 schreef Postbus100 het volgende:
Volgens mij is het Willeke Dost
Ah ja, modje? O-)
pi_183020590
Spannend, ben eerlijk gezegd wel benieuwd. En chapeau voor de doorzetters.
Somebody that I used to know
pi_183020601
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:43 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ah ja, modje? O-)
Heb al een tr gedaan
Somebody that I used to know
pi_183020609
quote:
10s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:43 schreef LurkJeRot het volgende:
Vooral doen.
Ja. Apart dat de politie het laat liggen. Er is na een ooggetuigeverklaring een kruiwagen gevonden in de sloot.
pi_183020616
Al aangepast ^O^.

Ben benieuwd wat ze vinden.
ijs_beer fan!
pi_183020640
Wel blij dat ze toch actie gaan ondernemen. Dit is wel een zaak die zo nu en dan door mijn hoofd schiet en vind het vreemd dat het zo lang duurde allemaal.

Ben heel benieuwd.
  donderdag 8 november 2018 @ 13:47:55 #10
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_183020671
Ik begrijp de overweging van de politie om niks met de melding van stichting Signi Zoekhonden te doen niet.

Lijkt me niet zo heel moeilijk om een en ander op te graven.
pi_183020874
https://www.nrc.nl/nieuws(...)illeke-dost-a2754343

Ze (politie) gaan toch wel graven. _O_
  donderdag 8 november 2018 @ 13:58:07 #12
202014 JJH
Knetter. O+
  donderdag 8 november 2018 @ 13:58:36 #13
202014 JJH
Knetter. O+
pi_183020906
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:57 schreef Myrr het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)illeke-dost-a2754343

Ze (politie) gaan toch wel graven. _O_
ik hoorde dat gister al ergens voorbijkomen. :D
pi_183020937
En dan graven ze een lijk op, eventueel zit er zelfs DNA op van de dader, dat door de advocaat van die dader dan regelrecht de vuilnisbak in wordt gemieterd omdat het onrechtmatig verkregen bewijs is. Slim wel.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183020958
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:58 schreef JJH het volgende:

[..]

ik hoorde dat gister al ergens voorbijkomen. :D
Het moet meer aandacht krijgen.
pi_183021059
Lekker graven _O_
U MAD?
pi_183021109
Volgens mij wil je als willekeurige leek ook geen lijken gaan opgraven. Ik zou me iig niet vrijwillig aanmelden :X
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183021359
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Volgens mij wil je als willekeurige leek ook geen lijken gaan opgraven. Ik zou me iig niet vrijwillig aanmelden :X
Ze willen het liever ook niet doen, maar ja, ze doen het liever wel dan dat niemand het doet....
Somebody that I used to know
  donderdag 8 november 2018 @ 14:21:16 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183021361
Ah, het huis is verkocht dus...
Groot gelijk dat ze toch gaan graven, maar her zou me ook niets verbazen als ze onder het huis begraven is, aan de Funda-foto's te zien was het nogal een ratjetoe qua aanpassingen en verbouwingen in de jaren rond/na haar verdwijning.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 8 november 2018 @ 14:22:14 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183021386
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Volgens mij wil je als willekeurige leek ook geen lijken gaan opgraven. Ik zou me iig niet vrijwillig aanmelden :X
Ik had het huis al niet eens durven kopen om wat je eronder zou kunnen aantreffen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183021399
Wat is het huisnummer eigenlijk? Ik heb namelijk vorig jaar over die weg gewandeld en heb me vergaapt aan de huizen. Weet ook nog wel dat er een paar te koop stonden. Dus ben nu wel benieuwd welke het is. (kende dit verhaal toen nog niet precies)
Somebody that I used to know
pi_183021436
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:21 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ze willen het liever ook niet doen, maar ja, ze doen het liever wel dan dat niemand het doet....
En dan kom je dus bij mijn eerdere post:
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:59 schreef spijkerbroek het volgende:
En dan graven ze een lijk op, eventueel zit er zelfs DNA op van de dader, dat door de advocaat van die dader dan regelrecht de vuilnisbak in wordt gemieterd omdat het onrechtmatig verkregen bewijs is. Slim wel.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 8 november 2018 @ 14:25:15 #23
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_183021451
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:22 schreef Postbus100 het volgende:
Wat is het huisnummer eigenlijk? Ik heb namelijk vorig jaar over die weg gewandeld en heb me vergaapt aan de huizen. Weet ook nog wel dat er een paar te koop stonden. Dus ben nu wel benieuwd welke het is. (kende dit verhaal toen nog niet precies)
Koekanger Dwarsdijk 41
7958 SP Koekange

https://www.jaap.nl/te-ko(...)41/9288049/overzicht
  donderdag 8 november 2018 @ 14:31:26 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183021588
Is ook helemaal niet meer op Funda te vinden, hier nog wel het FP bericht van april, met de link naar het Fundatopic op het forum:
Woning waar vermiste Willeke Dost woonde te koop
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183021752
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:25 schreef NoXia het volgende:

[..]

Koekanger Dwarsdijk 41
7958 SP Koekange

https://www.jaap.nl/te-ko(...)41/9288049/overzicht
Dank. Ik ben er inderdaad wel langs gelopen, maar volgens mij gingen mijn fantasieën over wonen in zo'n uithoek in Drenthe ietsje eerder op de loop, bij een huis dat ook te koop stond, maar dichter bij de spoorlijn staat. Google Streetview komt er trouwens niet ;(

En het interieur van dat huis zou niet misstaan in het funda-topic :o
Somebody that I used to know
pi_183021793
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En dan kom je dus bij mijn eerdere post:

[..]

Maar ze hebben nu wel voor elkaar gekregen wat ze wilden :de politie gaat graven.

Ik lees trouwens dat de ouders van Willeke al zijn omgekomen toen zij 1 was. Toch mooi dat er nu anderen zijn die zich om haar lot bekommeren.
Somebody that I used to know
  donderdag 8 november 2018 @ 15:07:28 #27
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_183022154
Zou de moordenaar het lichaam inmiddels niet verplaats hebben? En waarom wachten tot vrijdag als het ook vandaag kan?
pi_183022242
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:59 schreef spijkerbroek het volgende:
En dan graven ze een lijk op, eventueel zit er zelfs DNA op van de dader, dat door de advocaat van die dader dan regelrecht de vuilnisbak in wordt gemieterd omdat het onrechtmatig verkregen bewijs is. Slim wel.
Is dat zo? Als ik tijdens een verbouwing een lijk opgraaf is dat toch ook niet het geval?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183025170
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:45 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ja. Apart dat de politie het laat liggen. Er is na een ooggetuigeverklaring een kruiwagen gevonden in de sloot.
Nee, dat was een oude melkbussenkar. Met houten zij-schotten ze, ding is veiliggesteld voor onderzoek. Men vroeg vorig jaar nog naar tips wie zo'n ding gebruikt heeft en herkende.

Daarnaast is het geen sloot maar een pingo.
pi_183026274
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:59 schreef spijkerbroek het volgende:
En dan graven ze een lijk op, eventueel zit er zelfs DNA op van de dader, dat door de advocaat van die dader dan regelrecht de vuilnisbak in wordt gemieterd omdat het onrechtmatig verkregen bewijs is. Slim wel.
Als de dader slim is graaft hij als vrijwilliger mee. Heeft ie meteen een verklaring waarom zijn dna op het lijk zit ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_183026647
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2018 15:07 schreef NoXia het volgende:
Zou de moordenaar het lichaam inmiddels niet verplaats hebben? En waarom wachten tot vrijdag als het ook vandaag kan?
Dat valt toch op? En dan neem je toch hartstikke grote risico's?
Somebody that I used to know
pi_183026789
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dank. Ik ben er inderdaad wel langs gelopen, maar volgens mij gingen mijn fantasieën over wonen in zo'n uithoek in Drenthe ietsje eerder op de loop, bij een huis dat ook te koop stond, maar dichter bij de spoorlijn staat. Google Streetview komt er trouwens niet ;(

En het interieur van dat huis zou niet misstaan in het funda-topic :o
Klopt :+

K&W / Opmerkelijke foto's van Funda #171 Next
pi_183027287
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 18:45 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Als de dader slim is graaft hij als vrijwilliger mee. Heeft ie meteen een verklaring waarom zijn dna op het lijk zit ;)
De kans dat er nog een DNA-profiel (anders dan dat van de slachtoffer zelf) kan worden verkregen van een lichaam dat al 26 jaar onder de grond ligt lijkt me bijzonder klein. Ik weet niet eens of je dan nog wel van een ‘lichaam’ kan spreken..
pi_183027389
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 19:37 schreef Physsic het volgende:

[..]

De kans dat er nog een DNA-profiel (anders dan dat van de slachtoffer zelf) kan worden verkregen van een lichaam dat al 26 jaar onder de grond ligt lijkt me bijzonder klein. Ik weet niet eens of je dan nog wel van een ‘lichaam’ kan spreken..
Hangt er natuurlijk van af hoe het lichaam begraven is. Als t gewoon in de modder ligt zonder bescherming is het al lang weg inderdaad.
pi_183027483
tvp
Sterkheidsbaas van alles.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 november 2018 @ 20:02:19 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183027881
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 19:42 schreef dopemin het volgende:

[..]

Hangt er natuurlijk van af hoe het lichaam begraven is. Als t gewoon in de modder ligt zonder bescherming is het al lang weg inderdaad.
In de modder heb je juist meer kans dat er wat bewaard blijft. Modder kan de boel goed zuurstofvrij afsluiten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183028052
quote:
6s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:02 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

In de modder heb je juist meer kans dat er wat bewaard blijft. Modder kan de boel goed zuurstofvrij afsluiten.
Mwah, valt mee toch? Grond bevat redelijk veel zuurstof dacht ik gelezen te hebben, waardoor in veel gevallen niet veel meer gevonden kan worden omdat de bacteriën lekker hun gang kunnen gaan. Zand en veen zijn wel goede kandidaten voor mummificatie, echter. Geen idee of dit allemaal waar is hoor, ik papegaai gewoon wat ik ergens gelezen heb.
pi_183028263
Dan houd je wel heel veel van graven zeg, als je een gat van anderhalf tot twee meter diepte graaft.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 november 2018 @ 20:15:11 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183028266
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:07 schreef dopemin het volgende:

[..]

Mwah, valt mee toch? Grond bevat redelijk veel zuurstof dacht ik gelezen te hebben, waardoor in veel gevallen niet veel meer gevonden kan worden omdat de bacteriën lekker hun gang kunnen gaan. Zand en veen zijn wel goede kandidaten voor mummificatie, echter. Geen idee of dit allemaal waar is hoor, ik papegaai gewoon wat ik ergens gelezen heb.
Zeer natte omstandigheden, daarin duurt ontbinding zeer lang. Daarom hogen ze kerkhoven ook dusdanig op dat de lichamen niet in het grondwater liggen.

Zandgrond gaat juist zeer snel bij ontbinding. En je hebt ook kans dat er bijna niets van over blijft omdat zand het kalk uit de botten onttrekt. Al duurt dat bij botten wel zeer lang :P NAtuurlijke mummificatie in NL zal je niet zien. Dat is vooral in woestijnen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183028371
quote:
6s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:15 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Zeer natte omstandigheden, daarin duurt ontbinding zeer lang. Daarom hogen ze kerkhoven ook dusdanig op dat de lichamen niet in het grondwater liggen.

Zandgrond gaat juist zeer snel bij ontbinding. En je hebt ook kans dat er bijna niets van over blijft omdat zand het kalk uit de botten onttrekt. Al duurt dat bij botten wel zeer lang :P NAtuurlijke mummificatie in NL zal je niet zien. Dat is vooral in woestijnen.
Juist, bedankt voor de opheldering. En dat 'veenmeisje' dat een tijdje geleden gevonden is dan? Was een uiterst goed bewaard lichaam toch?
pi_183028440
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 19:42 schreef dopemin het volgende:

[..]

Hangt er natuurlijk van af hoe het lichaam begraven is. Als t gewoon in de modder ligt zonder bescherming is het al lang weg inderdaad.
Dat is inderdaad wel waar ik met mijn post vanuit ging, maar er zijn oneindig veel mogelijkheden.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 november 2018 @ 20:25:04 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183028578
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:18 schreef dopemin het volgende:

[..]

Juist, bedankt voor de opheldering. En dat 'veenmeisje' dat een tijdje geleden gevonden is dan? Was een uiterst goed bewaard lichaam toch?
Hoe het precies in het veen gaat weet ik niet. Ik dacht dat de prehistorische veenlijken goed bewaard zijn gebleven dankzij de zuurstofarme omstandigheden en de zuren die de huid in een soortvan leer veranderen. Al worden de botten en ingewanden wel opgevreten door de zuren.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183030164
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 19:37 schreef Physsic het volgende:

[..]

De kans dat er nog een DNA-profiel (anders dan dat van de slachtoffer zelf) kan worden verkregen van een lichaam dat al 26 jaar onder de grond ligt lijkt me bijzonder klein. Ik weet niet eens of je dan nog wel van een ‘lichaam’ kan spreken..
Degene kan toch niet meer berecht worden, mochten ze wat aantreffen dan kunnen ze ma en zoon niets maken.

Pa heeft in 2004 een hele bijzondere verklaring afgelegd.
pi_183036911
https://www.rtvdrenthe.nl(...)e-Dost-mogelijk-ligt

Vandaag gaan ze graven, heel benieuwd of ze wat gaan vinden. Persoonlijk zou ik dat heel knap vinden.
pi_183037043
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:02 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.rtvdrenthe.nl(...)e-Dost-mogelijk-ligt

Vandaag gaan ze graven, heel benieuwd of ze wat gaan vinden. Persoonlijk zou ik dat heel knap vinden.
Bron dat ze vandaag gaan graven?
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 9 november 2018 @ 09:37:11 #46
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_183037310
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:59 schreef spijkerbroek het volgende:
En dan graven ze een lijk op, eventueel zit er zelfs DNA op van de dader, dat door de advocaat van die dader dan regelrecht de vuilnisbak in wordt gemieterd omdat het onrechtmatig verkregen bewijs is. Slim wel.
Ik ga naar huis.
pi_183037511
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:37 schreef nietzman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
euh, de politie laat graven niet de burgers zelf...
  vrijdag 9 november 2018 @ 10:25:40 #48
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_183037972
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:51 schreef ootjekatootje het volgende:
euh, de politie laat graven niet de burgers zelf...
Thanks Yoda.

Maar wat is er precies onrechtmatig aan mensen die een gat graven? Waar zou het verkregen bewijsmateriaal in strijd zijn met de wet? Er is ze niets verboden. Op het moment dat ze een stoffelijk overschot vinden bellen ze de politie en vervolgens gaat die molen lopen.
Ik ga naar huis.
pi_183038390
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 november 2018 10:25 schreef nietzman het volgende:

[..]

Thanks Yoda.

Maar wat is er precies onrechtmatig aan mensen die een gat graven? Waar zou het verkregen bewijsmateriaal in strijd zijn met de wet? Er is ze niets verboden. Op het moment dat ze een stoffelijk overschot vinden bellen ze de politie en vervolgens gaat die molen lopen.
Je mag niet zomaar overal gaan graven, zeker niet op privéterrein. Dat is dan ook de reden dat de politie niet eerder ging graven. De ophef van nu heeft het proces waarschijnlijk versneld.
1 + 1 = blauw
  vrijdag 9 november 2018 @ 10:51:44 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183038435
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 10:49 schreef Kamina het volgende:

[..]

Je mag niet zomaar overal gaan graven, zeker niet op privéterrein. Dat is dan ook de reden dat de politie niet eerder ging graven. De ophef van nu heeft het proces waarschijnlijk versneld.
Ik verwacht dat het pand verkocht is en de nieuwe eigenaren liever hebben dat een ander haar opgraaft dan dat ze dat zelf per ongeluk ooit doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183040130
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 10:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik verwacht dat het pand verkocht is en de nieuwe eigenaren liever hebben dat een ander haar opgraaft dan dat ze dat zelf per ongeluk ooit doen.
Dat denk ik ook. Dat ze toestemming hadden van de nieuwe eigenaar.

De politie gaf vorig jaar nog aan na het programma Team Vermist dat ze geen reden zagen om het onderzoek te openen of weer te gaan graven.

Zo blijkt maar weer dat als er geen druk uitgeoefend wordt vanuit de nabestaanden er gewoon niets gedaan wordt. Willeke was wees, dus wat maakt het uit?

Wat ik zelf een rare zin vond begin deze week is dat wanneer burgers zelf gaan graven ze een PD zouden verstoren. Maar volgens diezelfde recherche is er geen lichaam daar dus hoezo PD? Blijft een rare gang van zaken daar in Drenthe.
pi_183040209
Wat trouwens bizar is in deze zaak is dat er een stelletje getuige zou zijn geweest van het wegmaken van het lichaam.

Die zijn bedreigd en waren bang voor de sociale druk in de gemeenschap, tevens had deze man een relatie en ging vreemd. Dat zou de reden zijn geweest van het zwijgen.

De twee getuigen hoorden bij een vriendengroep, die “iets” wisten van de verdwijning van Willeke. Van die groep hebben er vier ondertussen zelfmoord gepleegd. Waaronder dus die getuige Johan.

Die getuige Johan heeft ook de plek aangewezen waar de kruiwagen (melkbuskar) gevonden werd in de plas water.

Blijft een vreemde zaak.
pi_183040412
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:02 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.rtvdrenthe.nl(...)e-Dost-mogelijk-ligt

Vandaag gaan ze graven, heel benieuwd of ze wat gaan vinden. Persoonlijk zou ik dat heel knap vinden.
Maandag pas...

Politie: maandag graven in zaak-Willeke Dost
https://www.telegraaf.nl/(...)in-zaak-willeke-dost
´
pi_183040527
quote:
18s.gif Op vrijdag 9 november 2018 12:44 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Maandag pas...

Politie: maandag graven in zaak-Willeke Dost
https://www.telegraaf.nl/(...)in-zaak-willeke-dost
ok
pi_183095000
Ze zijn begonnen.
pi_183095191
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 12:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat trouwens bizar is in deze zaak is dat er een stelletje getuige zou zijn geweest van het wegmaken van het lichaam.

Die zijn bedreigd en waren bang voor de sociale druk in de gemeenschap, tevens had deze man een relatie en ging vreemd. Dat zou de reden zijn geweest van het zwijgen.

De twee getuigen hoorden bij een vriendengroep, die “iets” wisten van de verdwijning van Willeke. Van die groep hebben er vier ondertussen zelfmoord gepleegd. Waaronder dus die getuige Johan.

Die getuige Johan heeft ook de plek aangewezen waar de kruiwagen (melkbuskar) gevonden werd in de plas water.

Blijft een vreemde zaak.
Klopt inderdaad, blijf dit een hele vreemde zaak vinden...en door alle rare details blijft het af en toe door m'n hoofd gaan
pi_183095239
Ben erg benieuwd!

Triest verhaal trouwens, van die vriendengroep :{
Somebody that I used to know
pi_183096345
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 12:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat trouwens bizar is in deze zaak is dat er een stelletje getuige zou zijn geweest van het wegmaken van het lichaam.

Die zijn bedreigd en waren bang voor de sociale druk in de gemeenschap, tevens had deze man een relatie en ging vreemd. Dat zou de reden zijn geweest van het zwijgen.

De twee getuigen hoorden bij een vriendengroep, die “iets” wisten van de verdwijning van Willeke. Van die groep hebben er vier ondertussen zelfmoord gepleegd. Waaronder dus die getuige Johan.

Die getuige Johan heeft ook de plek aangewezen waar de kruiwagen (melkbuskar) gevonden werd in de plas water.

Blijft een vreemde zaak.
erg bizar.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_183096417
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 12:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat trouwens bizar is in deze zaak is dat er een stelletje getuige zou zijn geweest van het wegmaken van het lichaam.

Die zijn bedreigd en waren bang voor de sociale druk in de gemeenschap, tevens had deze man een relatie en ging vreemd. Dat zou de reden zijn geweest van het zwijgen.

De twee getuigen hoorden bij een vriendengroep, die “iets” wisten van de verdwijning van Willeke. Van die groep hebben er vier ondertussen zelfmoord gepleegd. Waaronder dus die getuige Johan.

Die getuige Johan heeft ook de plek aangewezen waar de kruiwagen (melkbuskar) gevonden werd in de plas water.

Blijft een vreemde zaak.
Waar staat dat? Wil ik wel lezen. Interessant. En bijzonder triest dat ze niet is gevonden en er geen antwoorden zijn.
pi_183096420
https://www.ad.nl/binnenl(...)lleke-dost~ad83b1ac/

O en Kim-Holland, ik zit niet op mijn campingstoel te kijken in Koekange.
pi_183096455
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:32 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Waar staat dat? Wil ik wel lezen. Interessant. En bijzonder triest dat ze niet is gevonden en er geen antwoorden zijn.
Veel informatie wordt gegeven in de uitzending van Team Verkiezingen een programma van SBS6 te vinden op YouTube. De uitzending is van vorig jaar oktober, toen er werd gezocht naar Anne Faber. De dames van de Zoekhonden vertelde dat in de studio van die zelfmoorden en die getuige.
Heb ff niet het linkje bij de hand.

Dat verhaal van die vrienden had ik daarvoor ook al ergens gezien, volgens mij in een reportage van Peter r de Vries. Maar die uitzendingen staan niet meer online.
pi_183096669
In het centrum van het dorpje, iets verderop, zijn diverse toeschouwers te vinden die de werkzaamheden op een afstandje volgen. Sommige van hen zijn vanmorgen, puur uit interesse voor de zaak, in alle vroegte naar de kleine Drentse plaats afgereisd vanuit plekken als Hardenberg en Hoogeveen. Van de werkzaamheden krijgen ze weinig mee: het gebied is volledig afgezet, alleen de pers mag van dichterbij toekijken.

Waarom doen mensen dat, wat naar. :')
pi_183096813
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:49 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
In het centrum van het dorpje, iets verderop, zijn diverse toeschouwers te vinden die de werkzaamheden op een afstandje volgen. Sommige van hen zijn vanmorgen, puur uit interesse voor de zaak, in alle vroegte naar de kleine Drentse plaats afgereisd vanuit plekken als Hardenberg en Hoogeveen. Van de werkzaamheden krijgen ze weinig mee: het gebied is volledig afgezet, alleen de pers mag van dichterbij toekijken.

Waarom doen mensen dat, wat naar. :')
geen idee, rare manier van hun betrokkenheid tonen of soort ramptoerisme.
Misschien hebben ze daar slecht internet en willen ze zo op de hoogte blijven van de ontwikkelingen.
pi_183096929
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 10:32 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)lleke-dost~ad83b1ac/

O en Kim-Holland, ik zit niet op mijn campingstoel te kijken in Koekange.
Valt me tegen van je..

Ben benieuwd of ze iets gaan vinden vandaag
´
pi_183097040
https://m.meppelercourant(...)gonnen-liveblog.html

Die twee aanjagers weten een hele precieze locatie, ze verwachten dat er op 1.90 meter wat gevonden gaat worden. Daar zit volgens een Grondradar een verstoring in de grond. Een dood dier lijkt me uitgesloten, die begraaf je toch niet op 2 meter diepte?
  maandag 12 november 2018 @ 11:16:36 #66
292419 NoXia
Productiefoutje
  maandag 12 november 2018 @ 11:22:30 #67
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_183097315
Ab Bruintjes en Jan Huzen staan vol verwachting tussen de pers. Bruintjes geeft aan dat ze er voor bijna honderd procent zeker van zijn dat er wat gevonden wordt. ‘Persoonlijk denk dat ik dat Willeke vandaag gevonden wordt, we hebben meerdere getuigen die hier in die bewuste nacht wat hebben gezien. Een oudere en jongere man met een kruiwagen. Er werd later ook geconstateerd dat er verse aarde lag’, aldus Bruintjes.

Waarom is er dan niet eerder gezocht op die plek?
pi_183097446
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 11:29 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Ab Bruintjes en Jan Huzen staan vol verwachting tussen de pers. Bruintjes geeft aan dat ze er voor bijna honderd procent zeker van zijn dat er wat gevonden wordt. ‘Persoonlijk denk dat ik dat Willeke vandaag gevonden wordt, we hebben meerdere getuigen die hier in die bewuste nacht wat hebben gezien. Een oudere en jongere man met een kruiwagen. Er werd later ook geconstateerd dat er verse aarde lag’, aldus Bruintjes.

Waarom is er dan niet eerder gezocht op die plek?
geen interesse vanuit OM.
pi_183097456
quote:
14s.gif Op maandag 12 november 2018 11:22 schreef NoXia het volgende:
Enge foto ook:

[ afbeelding ]
komt een beetje door het "zware interieur"
  maandag 12 november 2018 @ 11:38:12 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183097477
quote:
14s.gif Op maandag 12 november 2018 11:22 schreef NoXia het volgende:
Enge foto ook:

[ afbeelding ]
Gezellig, naast de urn op de vensterbank.... :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 12 november 2018 @ 11:39:12 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183097499
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 11:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

komt een beetje door het "zware interieur"
Die blik helpt ook niet, wat een zelfgenoegzame blik.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183097628
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 11:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gezellig, naast de urn op de vensterbank.... :X
van Piet, die moet natuurlijk ook op de foto.
  maandag 12 november 2018 @ 12:06:00 #74
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_183098004


poldrenthe twitterde op maandag 12-11-2018 om 12:13:48 Op 1e plek waar is gegraven niets aangetroffen, bevestigd archeoloog van NFI. Deze plek geeft geen antwoorden op vragen over de verdwijning van #WillekeDost. Volgens archeoloog is op deze plek nooit eerder gegraven. Gaat om de plek die door de initiatiefnemers is aangewezen. 1/2 reageer retweet
poldrenthe twitterde op maandag 12-11-2018 om 12:14:14 Straks gaan we naar de tweede plek waar een grondradar eerder verstoringen waarnam en waar honden aansloegen. Dit is medegedeeld aan de familie. 2/2 reageer retweet


[ Bericht 23% gewijzigd door NoXia op 12-11-2018 12:19:21 ]
pi_183098248
Zo spannend.
pi_183099378
De focus vorig jaar lag op een pingo bij het spoor, daar werd vorig jaar oktober ook een melkbussenkar omhoog gehaald...

Ik dacht dat ze nu in de buurt van die pingo aan het graven waren aangezien getuigen twee mannen met een "kruiwagen" met lichaam laat zagen.

Bronnen:
https://www.rtvdrenthe.nl(...)st-26-jaar-spoorloos
En uitzending SBS team vermist, oktober 2017.
  maandag 12 november 2018 @ 13:13:55 #77
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_183099528
Dit is wel het nieuwe tijdperk he? Live meekijken met recherechewerk. Zie ook Anne Faber, Jos B, en die twee broertjes (Julian en...)
Somebody that I used to know
pi_183099574
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 13:14 schreef Postbus100 het volgende:
(Julian en...)
Ruben.
pi_183099587
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 13:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ruben.
Oja :)
Somebody that I used to know
  maandag 12 november 2018 @ 13:17:11 #81
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_183099609
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 13:14 schreef Postbus100 het volgende:
Dit is wel het nieuwe tijdperk he? Live meekijken met recherechewerk. Zie ook Anne Faber, Jos B, en die twee broertjes (Julian en...)
Mooi toch.
  maandag 12 november 2018 @ 13:20:05 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183099681
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 13:14 schreef Postbus100 het volgende:
Dit is wel het nieuwe tijdperk he? Live meekijken met recherechewerk. Zie ook Anne Faber, Jos B, en die twee broertjes (Julian en...)
Ik denk dat we het over 10 jaar letterlijk live volgen, met drones die real time videobeelden uitzenden.
Bij het opgraven van Anne Faber scheelde het al niet veel :{

Het zal je kind maar zijn, en dat het publiek wegens "recht op informatie" mee moet kunnen kijken...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183099698
Er liggen daar acht van die pingo's.

Ik vrees dat ze haar nooit gaan vinden, al hebben ze getuigenverklaringen en aanwijzingen.

Wat ik ook raar blijf vinden, ze zou zijn weggelopen en een broek, zwart minirokje en een jas van haar broer meegenomen hebben. Had ze verder niets anders dan? Schoenen bijvoorbeeld? Nooit wat van gezien of gelezen.
pi_183099748
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 13:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat we het over 10 jaar letterlijk live volgen, met drones die real time videobeelden uitzenden.
Bij het opgraven van Anne Faber scheelde het al niet veel :{

Het zal je kind maar zijn, en dat het publiek wegens "recht op informatie" mee moet kunnen kijken...
Wie laat die 20 man pers meekijken op de kavel nu? OM zelf toch?

Ze hadden net als in 2010 de straat kunnen laten afzetten.
pi_183099830
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 13:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vrees dat ze haar nooit gaan vinden, al hebben ze getuigenverklaringen en aanwijzingen.
Dat denk ik ook, al hoop ik van wel. Niemand zou ongestraft weg mogen komen met zoiets, maar helaas.
pi_183099922
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 13:26 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, al hoop ik van wel. Niemand zou ongestraft weg mogen komen met zoiets, maar helaas.
Buiten die straf om want krijg maar eens een dader gevonden na zoveel jaren. Dat meisje verdient gewoon een graf.

Hoe zit dat eigenlijk? Ze is jaren "vermist" geweest, mogen ze wat vinden dan wordt het een moordzaak. Die is dan toch niet verjaard of wel?
pi_183100020
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 13:09 schreef ootjekatootje het volgende:
De focus vorig jaar lag op een pingo bij het spoor, daar werd vorig jaar oktober ook een melkbussenkar omhoog gehaald...

Ik dacht dat ze nu in de buurt van die pingo aan het graven waren aangezien getuigen twee mannen met een "kruiwagen" met lichaam laat zagen.

Bronnen:
https://www.rtvdrenthe.nl(...)st-26-jaar-spoorloos
En uitzending SBS team vermist, oktober 2017.
Wat is een pingo? :P
  maandag 12 november 2018 @ 13:37:27 #88
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_183100239
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 13:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wie laat die 20 man pers meekijken op de kavel nu? OM zelf toch?

Ze hadden net als in 2010 de straat kunnen laten afzetten.
Bij Anne Faber hebben ze op een gegeven moment het luchtruim moeten sluiten omdat journalisten met helikopters over de plek heen vlogen :{. Er zijn grenzen.

Ik denk dat het OM/politie moet kiezen tussen op afstand houden en geen controle meer hebben over wat er gebeurd of gecontroleerd toelaten. En dat ze dan liever het tweede doen.
Somebody that I used to know
pi_183100245
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 13:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat we het over 10 jaar letterlijk live volgen, met drones die real time videobeelden uitzenden.
Bij het opgraven van Anne Faber scheelde het al niet veel :{

Het zal je kind maar zijn, en dat het publiek wegens "recht op informatie" mee moet kunnen kijken...
Precies. Weet niet of ik het een positieve ontwikkeling vind. (retorische vraag)
Somebody that I used to know
pi_183100259
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 13:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Buiten die straf om want krijg maar eens een dader gevonden na zoveel jaren. Dat meisje verdient gewoon een graf.

Hoe zit dat eigenlijk? Ze is jaren "vermist" geweest, mogen ze wat vinden dan wordt het een moordzaak. Die is dan toch niet verjaard of wel?
Stel ze wordt gevonden en het kan worden vastgesteld dat ze om het leven is gebracht, dan zal de verjaringstermijn zijn gaan lopen op het moment dat ze vermist is geraakt.

Als die verjaringstermijn nog niet was verstreken op de momenten dat de wet (m.b.t. de verjaringstermijnen) is gewijzigd (dat was in 2006 en 2012 ofzo), dan geldt de nieuwe verjaringstermijn. Was ze zaak op die momenten wel al verjaard, dan blijft dat zo.
pi_183100771
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 13:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Stel ze wordt gevonden en het kan worden vastgesteld dat ze om het leven is gebracht, dan zal de verjaringstermijn zijn gaan lopen op het moment dat ze vermist is geraakt.

Als die verjaringstermijn nog niet was verstreken op de momenten dat de wet (m.b.t. de verjaringstermijnen) is gewijzigd (dat was in 2006 en 2012 ofzo), dan geldt de nieuwe verjaringstermijn. Was ze zaak op die momenten wel al verjaard, dan blijft dat zo.
De dader is al lang overleden.
speak only if it improves the silence.
  maandag 12 november 2018 @ 14:13:30 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183100787
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 13:45 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Bij Anne Faber hebben ze op een gegeven moment het luchtruim moeten sluiten omdat journalisten met helikopters over de plek heen vlogen :{. Er zijn grenzen.

Ik denk dat het OM/politie moet kiezen tussen op afstand houden en geen controle meer hebben over wat er gebeurd of gecontroleerd toelaten. En dat ze dan liever het tweede doen.
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  roze maandag 12 november 2018 @ 14:15:50 #94
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_183100832
Spannend
Your beauty never ever scared me.
  maandag 12 november 2018 @ 14:24:44 #95
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183101005
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 13:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat we het over 10 jaar letterlijk live volgen
pi_183101301
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 13:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Stel ze wordt gevonden en het kan worden vastgesteld dat ze om het leven is gebracht, dan zal de verjaringstermijn zijn gaan lopen op het moment dat ze vermist is geraakt.
Neen, dat is afhankelijk van het type misdrijf.

Voor misdrijven waarop een gevangenisstraf van meer dan 12 jaar is gesteld geldt geen verjaringstermijn meer, inclusief dus moord en doodslag. Dit is al sinds 2006 ofzo.
pi_183101364
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 14:37 schreef Justinn het volgende:

[..]

Neen, dat is afhankelijk van het type misdrijf.

Voor misdrijven waarop een gevangenisstraf van meer dan 12 jaar is gesteld geldt geen verjaringstermijn meer, inclusief dus moord en doodslag. Dit is al sinds 2006 ofzo.
Als het delict in 2006 (of daarvoor) al verjaard was, dan verandert die wetswijziging uit 2006 daar niets aan. Die geldt alleen voor misdrijven die op dat moment nog niet waren verjaard.

Edit: zeg je nou dat wanneer de verjaringstermijn gaat lopen afhandelijk is van het type misdrijf? :? Gezien de tekst die je quote. Want dat klopt gewoon:
quote:
De termijn van verjaring begint op de dag nadat het strafbare feit is gepleegd, of in sommige gevallen later. Zo begint bijvoorbeeld de termijn bij een zedendelict met een minderjarig slachtoffer bij het meerderjarig worden van het slachtoffer.
Behalve dat ik er één dag naast zat.
pi_183101459
Heftig zeg, ook dat ze tegen haar vriendinnetje (zegt haar vriendinnetje dan) heeft aangegeven dat ze zwanger is en haar pleegbroer niet van haar af kon blijven. :{

pi_183101479
Graven ligt nu stil, afwachten.
pi_183101569
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 14:46 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Heftig zeg, ook dat ze tegen haar vriendinnetje (zegt haar vriendinnetje dan) heeft aangegeven dat ze zwanger is en haar pleegbroer niet van haar af kon blijven. :{

lastig lastig.

Er zijn rare dingen gebeurt en gezegd door partijen.

Daarin tegen:
Sliep Willeke op de begane grond, met een buitendeur, had iedere gek daar kunnen aankloppen.
Blijft het een raar verhaal over die zelfmoorden.

Dat stuk krijgen ze imo nooit opgelost, mede door slecht politiewerk in de eerste weken. Pleegvader, pleegbroer, pleegoom, buurtjongens of schoolgenoten, volslagen onbekenden enfin het kan iedereen geweest zijn.

Hoofdzaak moet zijn dat ze gevonden gaat worden.
pi_183101583
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 14:47 schreef Myrr het volgende:
Graven ligt nu stil, afwachten.
Das snel...

Boels verhuurt per dag, dus ze kunnen nog even.
pi_183101721
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 14:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

lastig lastig.

Er zijn rare dingen gebeurt en gezegd door partijen.

Daarin tegen:
Sliep Willeke op de begane grond, met een buitendeur, had iedere gek daar kunnen aankloppen.
Blijft het een raar verhaal over die zelfmoorden.

Dat stuk krijgen ze imo nooit opgelost, mede door slecht politiewerk in de eerste weken. Pleegvader, pleegbroer, pleegoom, buurtjongens of schoolgenoten, volslagen onbekenden enfin het kan iedereen geweest zijn.

Hoofdzaak moet zijn dat ze gevonden gaat worden.
Ik snap niet wat er is met zelfmoorden. Kon ook niet kijken naar de uitzending, die doet het niet helemaal helaas. Tsja idd, denk ook dat een dader niet meer gevonden gaat worden.

Ik vind die mensen die zeggen dat die pleegouders zo kil zijn, wel een beetje kort door de bocht. Het zijn mensen uit Drenthe, ik ken eigenlijk geen enkele uitgesproken Drent zeg maar qua emoties. _O- :')
pi_183101755
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 14:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Das snel...

Boels verhuurt per dag, dus ze kunnen nog even.
:')

Nee, maar ze zijn gestopt. Ze is niet gevonden.
pi_183101793
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 14:46 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Heftig zeg, ook dat ze tegen haar vriendinnetje (zegt haar vriendinnetje dan) heeft aangegeven dat ze zwanger is en haar pleegbroer niet van haar af kon blijven. :{

hier ook nog een artikel.
https://www.waarheidsvinding.com/?p=430

zo triest om te lezen
  Spellchecker maandag 12 november 2018 @ 15:09:30 #105
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183102000
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 15:01 schreef Myrr het volgende:

[..]

:')

Nee, maar ze zijn gestopt. Ze is niet gevonden.
ja tuurlijk, grapje moet toch kunnen? Zeker als dat veld volstaat met reclame van Boels...
pi_183102012
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:03 schreef vronie het volgende:

[..]

hier ook nog een artikel.
https://www.waarheidsvinding.com/?p=430

zo triest om te lezen
"Verder was ook Willekes fiets verdwenen."

is die ooit gevonden? lijkt me een belangrijke aanwijzing, te meer omdat de cold case mensen er van uit gaan het gestaged is.

en wat is dit voor idioterie:

„Artsen bepaalden dat Willeke psychische problemen had vanwege het plotselinge wegvallen van haar ouders. Ze moest per se naar pleegouders zonder kinderen. Verschrikkelijk vonden we het dat we haar niet bij ons mochten houden”, herinnert Willekes tante Klaasje zich.

er was gvd familie waar ze zelf graag bij wilde wonen en die haar ook graag opnamen, maar dat mocht niet?!
pi_183102019


[ Bericht 100% gewijzigd door lno_ op 12-11-2018 15:17:29 ]
pi_183102145
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:16 schreef lno_ het volgende:

[..]

"Verder was ook Willekes fiets verdwenen."

is die ooit gevonden? lijkt me een belangrijke aanwijzing, te meer omdat de cold case mensen er van uit gaan het gestaged is.

en wat is dit voor idioterie:

„Artsen bepaalden dat Willeke psychische problemen had vanwege het plotselinge wegvallen van haar ouders. Ze moest per se naar pleegouders zonder kinderen. Verschrikkelijk vonden we het dat we haar niet bij ons mochten houden”, herinnert Willekes tante Klaasje zich.

er was gvd familie waar ze zelf graag bij wilde wonen en die haar ook graag opnamen, maar dat mocht niet?!
Toen was ze nog heel klein. Ze had voor dit plaaggezin al in andere huizen gewoond. Toen ze 10 was kwam ze naar Koekange.

Jammer dat ze niet gevonden is, die pingo's zouden nog kunnen maar verder is het een speld in een hooiberg. Waar hebben de getuigen in de auto die "kruiwagen" gezien? Dat is me nooit duidelijk geworden. Ook niet waarom ze nu juist weer achter het huis in de wei zoeken.
  Spellchecker maandag 12 november 2018 @ 15:28:51 #110
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183102453
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:16 schreef lno_ het volgende:

[..]

"Verder was ook Willekes fiets verdwenen."

is die ooit gevonden? lijkt me een belangrijke aanwijzing, te meer omdat de cold case mensen er van uit gaan het gestaged is.

en wat is dit voor idioterie:

„Artsen bepaalden dat Willeke psychische problemen had vanwege het plotselinge wegvallen van haar ouders. Ze moest per se naar pleegouders zonder kinderen. Verschrikkelijk vonden we het dat we haar niet bij ons mochten houden”, herinnert Willekes tante Klaasje zich.

er was gvd familie waar ze zelf graag bij wilde wonen en die haar ook graag opnamen, maar dat mocht niet?!
Ja, vreselijk, en zo'n triest einde.
pi_183102916
Morgen gaan de Zoekhonden weer los.
  maandag 12 november 2018 @ 15:58:09 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183102992
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:16 schreef lno_ het volgende:

[..]

"Verder was ook Willekes fiets verdwenen."

is die ooit gevonden? lijkt me een belangrijke aanwijzing, te meer omdat de cold case mensen er van uit gaan het gestaged is.

en wat is dit voor idioterie:

„Artsen bepaalden dat Willeke psychische problemen had vanwege het plotselinge wegvallen van haar ouders. Ze moest per se naar pleegouders zonder kinderen. Verschrikkelijk vonden we het dat we haar niet bij ons mochten houden”, herinnert Willekes tante Klaasje zich.

er was gvd familie waar ze zelf graag bij wilde wonen en die haar ook graag opnamen, maar dat mocht niet?!
Dit is precies waarom het zo belangrijk is dat je vastlegt wat er met je minderjarige kinderen gebeurt als jij wegvalt.
En dat je dat dus ook al besproken hebt met degene die voor je kinderen moet gaan zorgen als er geen ouders meer zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183103152
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 14:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]


Dat stuk krijgen ze imo nooit opgelost, mede door slecht politiewerk in de eerste weken. Pleegvader, pleegbroer, pleegoom, buurtjongens of schoolgenoten, volslagen onbekenden enfin het kan iedereen geweest zijn.

Net als bij Nicky Verstappen en bij wel meer misdrijven blijken rechercheteams van de politie in het rustige boerengehuchten niet berekend op dit soort onderzoeken. Komt daar niet tot nauwelijks voor, dus weinig ervaring mee, en dan krijg je dit soort geklungel. Helaas.
Somebody that I used to know
pi_183103213
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 15:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit is precies waarom het zo belangrijk is dat je vastlegt wat er met je minderjarige kinderen gebeurt als jij wegvalt.
En dat je dat dus ook al besproken hebt met degene die voor je kinderen moet gaan zorgen als er geen ouders meer zijn.
Yep. Mijn tante was dat. Dat is nog even gememoreerd toen mijn broertje achttien werd. Voor haar zat haar 'plicht' erop :)
Somebody that I used to know
pi_183103514
Jammer
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_183103661
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 15:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit is precies waarom het zo belangrijk is dat je vastlegt wat er met je minderjarige kinderen gebeurt als jij wegvalt.
En dat je dat dus ook al besproken hebt met degene die voor je kinderen moet gaan zorgen als er geen ouders meer zijn.
Het is ook mogelijk om iemand aan te stellen die de zorg hiervoor draagt. Zoals opa's en oma's, dus die gaan kijken waar de kinderen passen, ook al kunnen ze zelf de dagelijkse zorg niet dragen.

Het gevaar van een broer of zus aanwijzen, die thuissituatie kan nu ideaal zijn, maar over vijf jaar niet meer (door scheiding, ziekte of een compleet ander beeld van opvoeden)
pi_183103783
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 16:03 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Net als bij Nicky Verstappen en bij wel meer misdrijven blijken rechercheteams van de politie in het rustige boerengehuchten niet berekend op dit soort onderzoeken. Komt daar niet tot nauwelijks voor, dus weinig ervaring mee, en dan krijg je dit soort geklungel. Helaas.
Hier in Rotterdam liggen ook nog wat cold case zaken op de plank...
En zo goed ging het oplossen van de Schiedamse parkmoord hier ook niet, die zaak van Leon Groenewoud krijgen ze ook niet rond...

Meiden van 15 verdwijnen hier ook, het eerste wat men denkt, die zijn weggelopen of zitten ondergedoken bij een vriendje.

Op het platteland valt het zeker minder op als je wat persoonlijke objecten opstookt of verstopt.
pi_183104467
De andere initiatiefnemer, Jan Huzen, wil de conclusie van de politie nog niet geloven. "Ik zie hier wel een verstoring zitten", zei hij, wijzend op radarbeelden. "Rond 1,85 meter diepte begint een object te verschijnen. En de politie graaft hier 60 centimeter af met een enorme grote kraan en zegt: nou, we vinden het wel goed zo." Hij vertrouwt de politie niet en wil met speurhonden terugkomen.

https://nos.nl/artikel/22(...)rderij-koekange.html

:')
pi_183104583
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 17:09 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
De andere initiatiefnemer, Jan Huzen, wil de conclusie van de politie nog niet geloven. "Ik zie hier wel een verstoring zitten", zei hij, wijzend op radarbeelden. "Rond 1,85 meter diepte begint een object te verschijnen. En de politie graaft hier 60 centimeter af met een enorme grote kraan en zegt: nou, we vinden het wel goed zo." Hij vertrouwt de politie niet en wil met speurhonden terugkomen.

https://nos.nl/artikel/22(...)rderij-koekange.html

:')
Wat is dat toch? Het lijkt of ze geen blamage willen oplopen door alsnog zaken te vinden, en dat maar liefst 25 jaar na dato. 60 cm diepte de max. Hoezo. :') Je bent nu toch aan het graven...
pi_183104604
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 17:09 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
De andere initiatiefnemer, Jan Huzen, wil de conclusie van de politie nog niet geloven. "Ik zie hier wel een verstoring zitten", zei hij, wijzend op radarbeelden. "Rond 1,85 meter diepte begint een object te verschijnen. En de politie graaft hier 60 centimeter af met een enorme grote kraan en zegt: nou, we vinden het wel goed zo." Hij vertrouwt de politie niet en wil met speurhonden terugkomen.

https://nos.nl/artikel/22(...)rderij-koekange.html

:')
Nou dat viel me ook op, ze zouden 1,90 gaan graven. Dat is niet gebeurt in dat tweede vak. Doe het dan goed.
pi_183104640
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 17:16 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Wat is dat toch? Het lijkt of ze geen blamage willen oplopen door alsnog zaken te vinden, en dat maar liefst 25 jaar na dato. 60 cm diepte de max. Hoezo. :') Je bent nu toch aan het graven...
Dan moet hij er niet mee wachten en meteen morgen doen
pi_183104653
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 17:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nou dat viel me ook op, ze zouden 1,90 gaan graven. Dat is niet gebeurt in dat tweede vak. Doe het dan goed.
Raar. Hoop dat de speurhonden nog iets kunnen doen.
pi_183104660
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 17:09 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
De andere initiatiefnemer, Jan Huzen, wil de conclusie van de politie nog niet geloven. "Ik zie hier wel een verstoring zitten", zei hij, wijzend op radarbeelden. "Rond 1,85 meter diepte begint een object te verschijnen. En de politie graaft hier 60 centimeter af met een enorme grote kraan en zegt: nou, we vinden het wel goed zo." Hij vertrouwt de politie niet en wil met speurhonden terugkomen.

https://nos.nl/artikel/22(...)rderij-koekange.html

:')
Ik vind dit anders een prima verklaring:
quote:
"Er is een stuk van 240 vierkante meter afgegraven, tot aan het gele zand", zei verslaggever Mattijs van de Wiel op NPO Radio 1. "Daar kon een archeoloog heel goed zien dat het zand al eeuwenlang onberoerd is geweest. Daardoor weten ze zeker dat daaronder niets ligt, of dat daar in ieder geval niets mee is gebeurd de afgelopen 26 jaar."
Er kan prima een verstoring te zien zijn, maar als er al eeuwen niets gebeurd is met de grond daarboven lijkt me dat ook verder niet de moeite waard.
pi_183104666
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 17:20 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dan moet hij er niet mee wachten en meteen morgen doen
Die honden komen morgen, begreep ik.
pi_183104702
Wat ik dan niet snap, laat die honden vandaag ff los daar in die kuilen.
pi_183104852
Lees op social media over een kruiwagen/kar in het water gezien op de avond dat ze verdween. Volgens een getuige lag Willeke op die kruiwagen. Kruiwagen is uit het water gehaald, maar er is niet verder gezocht in het water omdat er veel modder en slik op de bodem lag...
pi_183104991
Ik hoop zo ontzettend dat ze gevonden wordt, en ik denk ook wel dat ze daar ergens ligt, maar ik denk ook dat ze haar net missen. (dat ze net een metertje ofzo verkeerd zitten zonder dat ze het zelf weten, bij wijze van spreken)
Somebody that I used to know
pi_183105407
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 14:12 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De dader is al lang overleden.
De pleegvader?
pi_183105680
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 18:06 schreef Krollie het volgende:

[..]

De pleegvader?
Ja
speak only if it improves the silence.
  maandag 12 november 2018 @ 18:24:34 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183105716
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 17:34 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Lees op social media over een kruiwagen/kar in het water gezien op de avond dat ze verdween. Volgens een getuige lag Willeke op die kruiwagen. Kruiwagen is uit het water gehaald, maar er is niet verder gezocht in het water omdat er veel modder en slik op de bodem lag...
Bij zo'n vennetje zul je idd een heel modderige bodem hebben en als het werkelijk een Pingo is dan kan het ook behoorlijk diep zijn.
Dus als een lichaam verzwaard is kan het prima dat het nagenoeg onvindbaar is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183105911
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 17:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik vind dit anders een prima verklaring:

[..]

Er kan prima een verstoring te zien zijn, maar als er al eeuwen niets gebeurd is met de grond daarboven lijkt me dat ook verder niet de moeite waard.
Ik snap niet dat ze daar geen pr mannetje hebben die alsnog even vraagt tot die 185 te gaan op de specifieke plek. Kleine moeite als je daar toch al een graafmachine hebt lijk mij.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 november 2018 @ 18:38:04 #133
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183106029
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 18:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik snap niet dat ze daar geen pr mannetje hebben die alsnog even vraagt tot die 185 te gaan op de specifieke plek. Kleine moeite als je daar toch al een graafmachine hebt lijk mij.
Waarom zou je als de grond onverstoord is?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183106512
Dat Koekange is al net zo’n idioot dorp als Heibloem...
pi_183106649
quote:
6s.gif Op maandag 12 november 2018 18:38 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Waarom zou je als de grond onverstoord is?
Omdat het je letterlijk 1 minuut kost en dan niet op de NOS samenzweringen krijgt.
pi_183106893
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 18:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij zo'n vennetje zul je idd een heel modderige bodem hebben en als het werkelijk een Pingo is dan kan het ook behoorlijk diep zijn.
Dus als een lichaam verzwaard is kan het prima dat het nagenoeg onvindbaar is.
Ja, ik ben bang dat ze haar lichaam nooit meer gaan vinden.
  Spellchecker maandag 12 november 2018 @ 19:27:31 #137
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183107131
Ik zie er nog een fundraising voor komen ... dat die mensen alsnog zelf gaan graven ....
  Moderator maandag 12 november 2018 @ 19:57:59 #138
42184 crew  DaMart
pi_183107872
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 17:21 schreef Physsic het volgende:

Er kan prima een verstoring te zien zijn, maar als er al eeuwen niets gebeurd is met de grond daarboven lijkt me dat ook verder niet de moeite waard.
Als ik archeoloog was, zou ik toch ook wel nieuwsgierig zijn naar wat die verstoring is en ze gewoon verder laten graven :@. Wie weet ligt er iets wat archeologisch interessant is.

quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 17:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat ik dan niet snap, laat die honden vandaag ff los daar in die kuilen.
Dit. Dat had heel wat twijfel kunnen wegnemen, vermoed ik. Slaan ze weer aan, ligt er misschien een paar meter verderop iets en slaan ze niet aan, weet je dat er echt niks in de buurt is dat misschien naar Willeke kan leiden.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_183112337
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 18:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat Koekange is al net zo’n idioot dorp als Heibloem...
Die vergelijking trok ik vanmorgen ook al. O nee, ik noemde Simpelveld.
Somebody that I used to know
pi_183114291
Hoop zeker dat het team tante doorblijven zoeken naar Willeke. Heb als volger toch wel wat vragen want waarom zoeken ze bij dat weiland, die getuigen zagen een kruiwagending met lichaam erin, maar logischerwijs niet bij dat weiland. Kar was gevonden in zo’n pingo waar ik er al 8 van zie op Google Maps. Das niet logisch imo.

Om ff gebagger te voorkomen hier, een dader wordt nimmer berecht, maar waar is het lichaam van Willeke?
pi_183116153
Lekker grafuh
pi_183136146
Tsja, wat moet je hier nu van vinden?

Mooi dat de mannen 99% zeker waren van het feit dat Willeke daar op die plek zou liggen, maar helaas..Spannend was het wel! Stel je voor als het werkelijk zo was..
´
pi_183385990
Er wordt 15 december weer gezocht.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)ek-naar-Willeke-Dost
pi_183386397
Voor wie het interessant vindt om het nog eens na te lezen, met elke week een nieuwe aflevering

https://www.dvhn.nl/wille(...)eg-bed-23840012.html
´
pi_183386424
Ze laten niet los...

Dubbel gevoel. Als ze gevonden wordt is het natuurlijk fijn. Maar het komt wel een beetje over als niet kunnen accepteren dat ze nooit meer gevonden zal worden.
Somebody that I used to know
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 26 november 2018 @ 19:17:26 #146
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183386488
Die omgeving is al zo vaak doorzocht, inclusief graven. Het ligt meer voor de hand dat ze op een totaal verkeerd spoor zitten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Spellchecker maandag 26 november 2018 @ 19:32:08 #147
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183386768
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 19:13 schreef Postbus100 het volgende:
Ze laten niet los...

Dubbel gevoel. Als ze gevonden wordt is het natuurlijk fijn. Maar het komt wel een beetje over als niet kunnen accepteren dat ze nooit meer gevonden zal worden.
Ik vind het ook dubbel ... maar ze willen geen mogelijkheid onbenut laten. En dat snap ik wel.
pi_183388304
Politie gaat niet opnieuw zoeken naar vermiste Dost

KOEKANGE - De politie in Drenthe gaat niet opnieuw zoeken naar het lichaam van Willeke Dost die in 1992 verdween in het dorpje Koekange. De politie heeft medio november op aanwijzingen van twee burgers gezocht in een weiland bij de boerderij waar het meisje destijds woonde, maar niets gevonden. „We hebben geen nieuwe aanwijzingen”, zei een woordvoerster maandag.

„We doen een dringend beroep op de mannen om nog eens goed na te denken over hun plannen en niet te gaan zoeken” aldus de politiewoordvoerster.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)n-naar-vermiste-dost
´
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 27 november 2018 @ 10:45:19 #149
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183397061
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2018 20:25 schreef Kim-Holland het volgende:
Politie gaat niet opnieuw zoeken naar vermiste Dost

Volkomen terecht natuurlijk. Zonder nieuwe concrete aanwijzingen is het verspilling van mankracht en dat gaat allemaal ten koste van andere zaken die ook moeten worden opgelost.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 27 november 2018 @ 10:47:48 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183397104
Ik acht de kans groter dat ze onder het huis ligt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183402746
Leven die pleegouders nog?

Bizar dat ik nog nooit van dit verhaal gehoord heb overigens.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 27 november 2018 @ 16:18:46 #152
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183402957
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 10:47 schreef Leandra het volgende:
Ik acht de kans groter dat ze onder het huis ligt.
Ik acht de kans nog groter dat die pleegouders er niets mee te maken hebben.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183457144
Een long read in Dagblad van het Noorden:

https://www.dvhn.nl/willekedost/
pi_183621318
quote:
“Signi Zoekhonden heeft zaterdagmiddag in Koekange en omgeving onderzoek gedaan naar de vermiste Willeke Dost. Tijdens de zoekactie zijn alle drie de speurhonden aangeslagen op een plek in het weiland, achter de woning waar het meisje woonde. Dat zeggen de iniatiefnemers van het onderzoek.”
https://www.dvhn.nl/drent(...)ekange-23924723.html
pi_183621782
quote:
Anticlimax : het zijn prehistorische menselijke resten met als bonus een hunebed erbij.


Maar nu serieus : ben benieuwd.
Somebody that I used to know
pi_183621859
Ik heb de hoop een beetje opgegeven.
pi_183621908
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 11:40 schreef Myrr het volgende:
Ik heb de hoop een beetje opgegeven.
Mwah, met Signihonden wil ik het nog wel een kans geven.
Somebody that I used to know
pi_183622084
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 11:43 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Mwah, met Signihonden wil ik het nog wel een kans geven.
Was de vorige keer ook. Vraag me af waarom ze toen niet op deze plek zijn afgeslagen.
pi_183622098
Maargoed, wat mij betreft graven ze dat hele weiland gewoon volledig af.
pi_183626121
quote:
Een rare, verwijtende brief van 10(!) kantjes van de pleegvader aan de politie over het gedrag van de familie van Willeke's vriendin Geke, en dan met name de moeder. Je zou denken dat zijn prioriteit bij de vermissing van Willeke ligt. Raar.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jeanne_Darc op 09-12-2018 16:48:49 ]
pi_183683000
Zoekers naar Willeke Dost ontdekken mogelijk nieuwe sporen

Een eerder aangekondigde prikactie in het weiland achter de boerderij van de pleegouders van de al 26 jaar vermiste Willeke Dost, gaat niet door. De reden is dat particuliere zoekers opnieuw concrete sporen gevonden menen te hebben. Dat stelt woordvoerder Ab Bruintjes.

https://www.ad.nl/binnenl(...)uwe-sporen~acb89a2f/
´
pi_183762135
Willeke had een ooievaarachtige loop, een lelijke mond en iets zwijnerigs in haar gezicht
-Piet Mulders-

Aflevering 4; Het pleeggezin..
https://www.dvhn.nl/wille(...)ggezin-23939860.html

DE KLEDING VAN WILLEKE DOST is twee weken nadat het 15-jarig meisje als vermist wordt opgegeven al naar een tweedehands winkeltje gebracht.
´
pi_183762807
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 11:56 schreef Myrr het volgende:
Maargoed, wat mij betreft graven ze dat hele weiland gewoon volledig af.
Dit. Dan is het in ieder geval duidelijk.
Alius aliud dicit
  Spellchecker zondag 16 december 2018 @ 13:29:18 #165
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183762811
quote:
6s.gif Op zondag 16 december 2018 12:48 schreef Kim-Holland het volgende:
Willeke had een ooievaarachtige loop, een lelijke mond en iets zwijnerigs in haar gezicht
-Piet Mulders-

Aflevering 4; Het pleeggezin..
https://www.dvhn.nl/wille(...)ggezin-23939860.html

DE KLEDING VAN WILLEKE DOST is twee weken nadat het 15-jarig meisje als vermist wordt opgegeven al naar een tweedehands winkeltje gebracht.
:'(
pi_183811593
quote:
6s.gif Op zondag 16 december 2018 12:48 schreef Kim-Holland het volgende:
Willeke had een ooievaarachtige loop, een lelijke mond en iets zwijnerigs in haar gezicht
-Piet Mulders-

Aflevering 4; Het pleeggezin..
https://www.dvhn.nl/wille(...)ggezin-23939860.html

DE KLEDING VAN WILLEKE DOST is twee weken nadat het 15-jarig meisje als vermist wordt opgegeven al naar een tweedehands winkeltje gebracht.
Ook raar bij een 'vermissing'.
pi_183820726
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 13:29 schreef maily het volgende:

[..]

:'(
We kunnen niet allemaal even mooi zijn... ;)
  Spellchecker dinsdag 18 december 2018 @ 23:50:26 #168
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183820752
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 23:49 schreef Krollie het volgende:

[..]

We kunnen niet allemaal even mooi zijn... ;)
Ik vind dit gewoon een heel trieste omschrijving .....
  woensdag 19 december 2018 @ 00:26:03 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183821318
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 23:50 schreef maily het volgende:

[..]

Ik vind dit gewoon een heel trieste omschrijving .....
Is het ook, dat zeg je niet over iemand, zeker niet over je pleegkind.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183821384
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 00:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is het ook, dat zeg je niet over iemand, zeker niet over je pleegkind.
Dit, klopt niet. En dat weet iedereen, grote vraag blijft, waar ligt ze?

Doe het dan desnoods anoniem maar geef haar een rustplek. Geef haar tante rust.
pi_183827680
Ze noemen Willeke zelfs een vervelend en nors kind dat er op uit is anderen ongelukkig te maken. In gesprek met de politie zegt Piet Mulders: ,,Willeke had een ooievaarachtige loop, een lelijke mond en iets zwijnerigs in haar gezicht.’’ Als Herna in een verhoor met die uitspraken wordt geconfronteerd, verklaart ze: ,,Dit is wel heel grof, maar ze werd zo opgehemeld en dat heeft Piet heel plastisch even neergehaald.’’

Ondanks dat ze zich ontwikkelt, blijven de Mulders negatief over haar. Dat blijkt onder meer uit wat de gezinsleden in verhoren over haar zeggen. Oudste zoon Wout, een paar dagen na de vermissing: ,,Je moet niet vergeten, Willeke was geen aantrekkelijk kind. Op foto's lacht ze misschien wel leuk, maar zo was ze in werkelijkheid helemaal niet.''

Die lui lijken wel een beetje gek.
  woensdag 19 december 2018 @ 14:02:39 #172
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_183827896
quote:
14s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:53 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Ze noemen Willeke zelfs een vervelend en nors kind dat er op uit is anderen ongelukkig te maken. In gesprek met de politie zegt Piet Mulders: ,,Willeke had een ooievaarachtige loop, een lelijke mond en iets zwijnerigs in haar gezicht.’’ Als Herna in een verhoor met die uitspraken wordt geconfronteerd, verklaart ze: ,,Dit is wel heel grof, maar ze werd zo opgehemeld en dat heeft Piet heel plastisch even neergehaald.’’

Die lui lijken wel een beetje gek.
Toch stonden ze te boek als goede pleegouders.En waarom zou Willleke geen nors kind geweest zijn? Dat mogen pleegouders toch best vinden?
Hoogstens van een paar pleegkinderen wat kritiek (naast veel lof van anderen!), maar ik denk dat je dat in perspectief moet zien van het feit dat het kwetsbare kinderen zijn.
Ik vind het ook lastig te bedenken hoe deze mensen opeens de perfecte moord gepleegd moeten hebben. Stel dat de zoon Willeke 'per ongeluk' heeft vermoord op haar kamer... hoe bedenk je als eenvoudige boerenlul dan opeens hoe je haar onvindbaar maakt? Tja het geluk kan dan aan je zijde zijn natuurlijk, maar er is genoeg gezocht en gegraven.

Ik vind het lastig hoor. Ze zijn wel de usual suspects, maar anderzijds kan Willeke best in iets betrokken zijn geweest dat we niet weten. Een gek uit het dorp of zo die haar het hoofd op hol bracht.

Die uitspraken over haar uiterlijk van de pleegouders, lezen wij buiten de context. Wie weet vroeg de ondervrager wel: wat was er negatief in Willekes leven volgens haar, wat was haar zelfbeeld?

[ Bericht 3% gewijzigd door Duderinnetje op 19-12-2018 14:07:43 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_183828090
Inderdaad, aan het verhaal te lezen hadden pleegkinderen het daar wel goed, werden ze gesteund, etc. Ook nooit sprake van seksueel misbruik of mishandeling door de broers of vader. Maar waren ze ook een beetje eigenzinnig/vlak of zo, dat verhaal van dat meisje dat op kamers ging en zich alleen voelde, dus even naar pleegouders ging voor een kopje thee, en pleegmoeder duidelijk maakte dat ze geen onderdeel meer was van het gezin en dus de volgende keer even moest bellen _O- . Dat soort dingen vind ik dan wel weer gek. Maar dat maakt het geen moordenaars, absoluut niet.

Ik hoop dat ooit duidelijk wordt wat er met het meisje is gebeurd, dat verdient het meisje zelf en uiteraard de omgeving.

En zulke opmerkingen over uiterlijk vind ik bijzonder, onjuist, onterecht, raar en onaardig. Gaat nergens over, heel vreemd. Maar wie weet is wat jij zegt zo, we weten het niet.
pi_183828176
Super mooi gedaan trouwens door Dagblad van het Noorden *O*
Echt mooi geschreven, het raakt me echt, ook de nare start in haar leven.

https://www.dvhn.nl/wille(...)illeke-23881857.html
pi_183828229
Goede nuances, dank daarvoor
Somebody that I used to know
pi_183828473
Lydia van Spronsen staat ook bij dat ze verdrietig was dat ze terug naar huis moest: ,,Willeke dacht dat ze verliefd was op haar pleegbroer. Volgens mij sprak ze dat die avond uit of maakte ik dat op uit wat ze vertelde. Ik weet nog dat ik dacht: oh, dat is niet zo handig.’’

wtf, weird. :{
pi_183828685
Naaahja, lijkt er toch eerder op alsof ze wel goed contact had met pleegbroer Bart ofzo? En ze werd dus eens midden in de nacht wakker omdat er iemand van buiten haar deur probeerde open te maken. Hoe creepy :?

pi_183833451
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 23:50 schreef maily het volgende:

[..]

Ik vind dit gewoon een heel trieste omschrijving .....
Ik heb haar eens gegoogled en ik snap het wel om eerlijk te zijn. 😬
pi_184068723
Aflevering 6: De Onderste Steen

https://www.dvhn.nl/wille(...)-steen-23966660.html

Complete DvhN dossier:
https://www.dvhn.nl/willekedost/

[ Bericht 24% gewijzigd door CoExist op 30-12-2018 07:29:30 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_184077334
quote:
Ach meisje toch... en tegelijkertijd de reden waarom ik nooit een kind van een ander in mijn grote gezin toelaat.

Zoveel vraagtekens bij deze vermissing.
  zondag 30 december 2018 @ 01:26:40 #182
370431 drakin
vurig typje
pi_184078037
Ontdek dit topic nu pas :o

Willeke was vroeger een vriendinnetje, leerde haar kennen toen ze 8 was, door verhuizing contact verloren destijds. Hoorde wel van haar adoptie, eindelijk dacht ik nog :'(
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_184079754
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 01:26 schreef drakin het volgende:Willeke was vroeger een vriendinnetje, leerde haar kennen toen ze 8 was, door verhuizing contact verloren destijds. Hoorde wel van haar adoptie, eindelijk dacht ik nog :'(
Oh echt? Vertel eens erover?

Ook zo vaag dit.
https://www.dvhn.nl/drent(...)ehaald-24005277.html

En ze blijven zoeken.
https://www.dvhn.nl/drent(...)e-Dost-24005999.html
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_184079841
De imago van de politie staat er weer niet best op zeg, allereerst de koppige houding die ze hanteren en dan nog doodleuk dreigen als je iets goeds probeert te doen. Soms heb ik het gevoel dat de heren van de politie totaal niet in de samenleving staan.
  zondag 30 december 2018 @ 11:00:24 #185
370431 drakin
vurig typje
pi_184081704
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 05:52 schreef CoExist het volgende:

[..]

Oh echt? Vertel eens erover?

Ook zo vaag dit.
https://www.dvhn.nl/drent(...)ehaald-24005277.html

En ze blijven zoeken.
https://www.dvhn.nl/drent(...)e-Dost-24005999.html
Lang geleden, ze woonde toen in de ruiterstee in Smilde, haar laatste kindertehuis. Ze droeg altijd hetzelfde blauwe jurkje(moet nog ergens een foto hebben) en ze geloofde toen nog in sinterklaas. Ze heeft me verteld over het ongeluk van haar ouders en haar tante, dat die niet willeke in huis wilde of kon hebben.
Verder verlegen superlief meisje.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_184081921
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 06:21 schreef MakkieR het volgende:
De imago van de politie staat er weer niet best op zeg, allereerst de koppige houding die ze hanteren en dan nog doodleuk dreigen als je iets goeds probeert te doen. Soms heb ik het gevoel dat de heren van de politie totaal niet in de samenleving staan.
Die koppige houding zie je vaker bij politie en justitie. Dat gebeurt met mensen als zij in een organisatie werken: je sluit de rijen en verdedigt het belang van de organisatie. Het belang van justitie (maar ook van bijvoorbeeld jeugdzorg) is helemaal niet de waarheid die boven tafel moet komen. In tegendeel zelfs, want hun belang is om gemaakte fouten te verhullen en dan kan je geen waarheidsvinding gebruiken. Alleen extreme druk van buitenaf kan in zo'n geval nog werken. Een heel goed voorbeeld van zo'n zaak is Watergate.
pi_184089377
Mooie reportage van dvhn.
Arme Willeke. Ik hoop zo dat de waarheid een keer aan het licht komt.
Alius aliud dicit
  zondag 30 december 2018 @ 19:41:44 #188
370431 drakin
vurig typje
pi_184095658
Pleegmoeder heeft ooit nog in een interview gezegd dat ze haar nooit zullen vinden :(
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_184108178
Jezus, veel positieve verhalen over die pleegouders, maar dit vind ik wel weer sick. Dat ze het dus niet ontkennen ook. Dat laat wel zien dat er dus inderdaad iets niet helemaal pluis is geweest bij dit gezin. :{ https://www.dvhn.nl/wille(...)-steen-23966660.html

EEN STAP VERDER GAAT het verhaal van nog een ander pleegkind. Dit pleegkind zegt dat ze werd betast door de broers en geslagen door de pleegmoeder. De vrouw is licht verstandelijk gehandicapt, maar vertelt in 2018 aan DvhN exact hetzelfde als in 2010 aan de politie. Bovendien worden haar beweringen deels door moeder en zoon Mulders bevestigd.


Dat is te lezen in het omvangrijke politiedossier. Advocaat Esther Vroegh mag de 14, 15 dozen als een van de weinigen wel inzien. Herna bestrijdt in eerste instantie dat ze heeft geslagen. Tot de politie haar eigen dagboekaantekeningen laat zien: ‘...heeft weer eens amok op school, loopt over de tafels, houdt zich bewusteloos etc etc, heb haar ‘s avonds en ordinair pak slaag gegeven, schijnt te helpen.’ Waarna de pleegmoeder het bagatelliseert tot ‘een tik’. Wout ontkent het niet, leest Vroegh in het dossier: ,,Ik vroeg of ik haar borsten mocht aanraken. Dat gebeurde in de woonkamer. Daar was verder niemand. Ze zei: Oke, verder niets. Ik ben met een hand, ik denk mijn rechter, boven bij haar trui ingegaan. Ik wilde weten hoe een borst voelde.’’
pi_184108524
DVHN ONTDEKT DATer een rekening bestaat op Willeke’s naam. Hoeveel er op staat en wie die rekening beheert is lang onduidelijk. Tot DvhN op 18 december, op verzoek van de politie, Reint Ramaker interviewt, teamchef van het noordelijk coldcaseteam. Hij zegt over het geld: ,,Daar is onderzoek naar verricht. Er was geen testament, ook niet van de ouders. Dan gaan alle bezittingen en schulden naar Willeke.’’

De rekening, bij de Rabobank, is in 2008 opgeheven. Door wie kan hij niet zeggen. Ook het bedrag is niet bekend. Meer dan 10.000 euro, minder dan 100.000 euro. Het opheffen kan alleen door een naaste, of een bewindvoerder. Transacties zijn er niet, er wordt wel rente bijgeschreven. De politie komt geen financiële malversaties tegen.

Bewindvoerder blijkt de familie Wopken, oom Theo en tante Klaasje. Vanaf 1982, als Willeke vijf jaar is. Klaasje zegt van niks te weten: ,,Ja ik was bewindvoerder, maar ik weet nergens van. Ik heb alleen haar begrafenisverzekering opgezegd. Ze was al zo lang verdwenen en als je een tijdje niet betaalt keren ze niet meer uit, dus die zijn we gestopt. Theo leefde toen nog. Hij deed de financiën, maar hij is in 2010 overleden aan lymfklierkanker. Na zijn overlijden heb ik heel wat spulletjes vernietigd. Of Theo dit gedaan heeft weet ik dus echt niet.”

Ook raar.
  Spellchecker maandag 31 december 2018 @ 00:04:50 #191
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184108602
quote:
14s.gif Op maandag 31 december 2018 00:03 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
DVHN ONTDEKT DATer een rekening bestaat op Willeke’s naam. Hoeveel er op staat en wie die rekening beheert is lang onduidelijk. Tot DvhN op 18 december, op verzoek van de politie, Reint Ramaker interviewt, teamchef van het noordelijk coldcaseteam. Hij zegt over het geld: ,,Daar is onderzoek naar verricht. Er was geen testament, ook niet van de ouders. Dan gaan alle bezittingen en schulden naar Willeke.’’

De rekening, bij de Rabobank, is in 2008 opgeheven. Door wie kan hij niet zeggen. Ook het bedrag is niet bekend. Meer dan 10.000 euro, minder dan 100.000 euro. Het opheffen kan alleen door een naaste, of een bewindvoerder. Transacties zijn er niet, er wordt wel rente bijgeschreven. De politie komt geen financiële malversaties tegen.

Bewindvoerder blijkt de familie Wopken, oom Theo en tante Klaasje. Vanaf 1982, als Willeke vijf jaar is. Klaasje zegt van niks te weten: ,,Ja ik was bewindvoerder, maar ik weet nergens van. Ik heb alleen haar begrafenisverzekering opgezegd. Ze was al zo lang verdwenen en als je een tijdje niet betaalt keren ze niet meer uit, dus die zijn we gestopt. Theo leefde toen nog. Hij deed de financiën, maar hij is in 2010 overleden aan lymfklierkanker. Na zijn overlijden heb ik heel wat spulletjes vernietigd. Of Theo dit gedaan heeft weet ik dus echt niet.”

Ook raar.
-O-
  Spellchecker maandag 31 december 2018 @ 00:05:39 #192
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184108635
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 19:41 schreef drakin het volgende:
Pleegmoeder heeft ooit nog in een interview gezegd dat ze haar nooit zullen vinden :(
Wat moet dit hele gedoe (sorry voor de benoeming) voor jou ook akelig zijn .....
pi_184116313
Politie grijpt in bij zoekactie Willeke Dost

KOEKANGE - De politie heeft afgelopen nacht een einde gemaakt aan een graafactie in het Drentse Koekange. Daar waren acht mensen op zoek naar de verdwenen Willeke Dost. Agenten hebben de identiteiten van de acht gecheckt en ze verzocht om naar het politiebureau te komen. Ze zijn niet aangehouden.

De nachtelijke graafactie was op het weiland bij de boerderij van het pleeggezin waar Willeke woonde tot ze in 1992 spoorloos verdween. Volgens een politiewoordvoerder, die berichtgeving erover in lokale media bevestigt, waren de mensen bezig met het graven van een kuil maar „waren ze daar nog niet heel ver mee.” Hij wil niet zeggen wie melding van de zoekactie heeft gemaakt.

De politie had medio november op aanwijzingen van twee burgers gezocht in het weiland, maar niets gevonden. Deze twee vermoeden dat de stoffelijke resten van het meisje daar wel ergens liggen.
https://www.telegraaf.nl/(...)ekactie-willeke-dost
´
pi_184116486
Wat een debiele mensen bestaan er toch. Hoe verzin je het.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_184116825
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 11:10 schreef Messina het volgende:
Wat een debiele mensen bestaan er toch. Hoe verzin je het.
Ja ze hadden ze lekker door moeten laten graven
  maandag 31 december 2018 @ 11:32:55 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184116915
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 11:27 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja ze hadden ze lekker door moeten laten graven
Nou, als de eigenaren van het terrein geen toestemming (meer) geven dan zal er wel meer aan de hand zijn, want die hebben dat de afgelopen maanden wel gedaan.

En ik ga er vanuit dat het nieuwe eigenaren zijn, want het pand staat niet meer te koop.

Als er dan zo'n omschakeling is van meewerken tot niet meer meewerken dan denk ik dat de gravers zichzelf ook wat rechten hebben toebedeeld die ze niet hadden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184117072
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 11:27 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja ze hadden ze lekker door moeten laten graven
Als ze bij mij midden in de nacht op het terrein zouden lopen laat ik toch echt de honden los, en dat heeft er geen fuck mee te maken dat ik een eventuele moord op mijn terrein niet opgelost zou willen zien. Dit doen zonder overleg en 's nachts is gewoon idioot.
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 31 december 2018 @ 11:51:27 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184117276
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 11:41 schreef Messina het volgende:

[..]

Als ze bij mij midden in de nacht op het terrein zouden lopen laat ik toch echt de honden los, en dat heeft er geen fuck mee te maken dat ik een eventuele moord op mijn terrein niet opgelost zou willen zien. Dit doen zonder overleg en 's nachts is gewoon idioot.
Dit dus.
Ik denk niet dat de nieuwe eigenaren iets liever willen dan deze zaak opgelost zien, maar dat geeft niet Jan en alleman die de zaak wil oplossen een vrijbrief 24/7 hun erf op te lopen en te doen wat ze willen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 31 december 2018 @ 12:00:35 #199
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184117453
Mongolen die s'nachts in je tuin gaan lopen graven
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 31 december 2018 @ 13:34:57 #200
370431 drakin
vurig typje
pi_184119824
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 00:05 schreef maily het volgende:

[..]

Wat moet dit hele gedoe (sorry voor de benoeming) voor jou ook akelig zijn .....
Aan de ene kant wel omdat ik me haar persoonlijk herinner. Maar als ze niet verdwenen was was ze een persoon in mijn geheugen geweest zoals vele anderen die ik heb ontmoet, mee heb gelachen en weer los heb moeten laten.
Maar ze was wel een mooi persoon.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_184123569
Wat een idioten heb je toch rondlopen. Wat mij betreft arresteren en een paar dagen vastzetten, ze moeten gewoon met hun poten van iemands anders z'n eigendom afblijven.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_184129128
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 13:34 schreef drakin het volgende:

[..]

Aan de ene kant wel omdat ik me haar persoonlijk herinner. Maar als ze niet verdwenen was was ze een persoon in mijn geheugen geweest zoals vele anderen die ik heb ontmoet, mee heb gelachen en weer los heb moeten laten.
Maar ze was wel een mooi persoon.
Wanneer en hoe kende je haar dan?
Somebody that I used to know
  maandag 31 december 2018 @ 20:40:00 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184130615
Post 185 hierboven.
***
pi_184131087
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2018 23:55 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Jezus, veel positieve verhalen over die pleegouders, maar dit vind ik wel weer sick. Dat ze het dus niet ontkennen ook. Dat laat wel zien dat er dus inderdaad iets niet helemaal pluis is geweest bij dit gezin. :{ https://www.dvhn.nl/wille(...)-steen-23966660.html

EEN STAP VERDER GAAT het verhaal van nog een ander pleegkind. Dit pleegkind zegt dat ze werd betast door de broers en geslagen door de pleegmoeder. De vrouw is licht verstandelijk gehandicapt, maar vertelt in 2018 aan DvhN exact hetzelfde als in 2010 aan de politie. Bovendien worden haar beweringen deels door moeder en zoon Mulders bevestigd.


Dat is te lezen in het omvangrijke politiedossier. Advocaat Esther Vroegh mag de 14, 15 dozen als een van de weinigen wel inzien. Herna bestrijdt in eerste instantie dat ze heeft geslagen. Tot de politie haar eigen dagboekaantekeningen laat zien: ‘...heeft weer eens amok op school, loopt over de tafels, houdt zich bewusteloos etc etc, heb haar ‘s avonds en ordinair pak slaag gegeven, schijnt te helpen.’ Waarna de pleegmoeder het bagatelliseert tot ‘een tik’. Wout ontkent het niet, leest Vroegh in het dossier: ,,Ik vroeg of ik haar borsten mocht aanraken. Dat gebeurde in de woonkamer. Daar was verder niemand. Ze zei: Oke, verder niets. Ik ben met een hand, ik denk mijn rechter, boven bij haar trui ingegaan. Ik wilde weten hoe een borst voelde.’’

:{

Hoe kom je er als jeugdzorginstantie bij om een jong meisje dat de pubertijd ingaat onder te brengen in een pleeggezin met 2 puberende zoons. Dat begrijp ik niet. De kat op het spek binden.
pi_184131365
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 21:08 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

:{

Hoe kom je er als jeugdzorginstantie bij om een jong meisje dat de pubertijd ingaat onder te brengen in een pleeggezin met 2 puberende zoons. Dat begrijp ik niet. De kat op het spek binden.
Wat een onzin. Jongeren experimenteren tóch wel.
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:46:58 #206
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_184169002
Amateurspeurder staakt zoektocht Willeke Dost na vernieling tijdens jaarwisseling

Ab Bruintjes trekt zich terug uit de zoektocht naar sporen van de verdwenen Willeke Dost uit Koekange. Hij maakte dat vanavond bekend.

Bruintjes was samen met amateurspeurder Jan Huzen een van de initiatiefnemers van een actiegroep die zich hard maakte voor de zoektocht naar het vermiste meisje. Afgelopen jaarwisseling werd de tuin van Ab Bruintjes in Koekange vernield.

Tuin vernield

"Door de vernieling van mijn tuin wordt de druk op mij opgevoerd", schrijft Bruintjes op Facebook. "Echter, ook wordt inmiddels de druk opgevoerd op mijn familie en die mij dierbaar zijn, direct en indirect."

De speurtocht van de groep richtte zich voornamelijk op een weiland achter de boerderij van de pleegouders van Willeke Dost. Het leidde in november tot een officiële graafactie van de politie, waarbij niets gevonden werd. Op Eerste Kerstdag zochten Huzen en Bruintjes op eigen houtje in het weiland met prikstokken en scheppen.

Een paar dagen later deden acht leden van de groep hetzelfde in het weiland. Zij werden door de politie van het terrein gehaald. Inmiddels is aangifte tegen hen gedaan vanwege vernieling en huisvredebreuk. De politie onderzoekt nog of Jan Huzen en Ab Bruintjes iets strafbaars hebben gedaan.

'Een brug te ver'

Bruintjes heeft het idee dat een deel van de inwoners van Koekange genoeg heeft van de huidige zoekmethode. De laatste zoekactie was in sommige ogen 'een brug te ver', aldus de amateurspeurder. Nu zijn familie daar ook op wordt aangesproken heeft hij er genoeg van. "Mijn familie mag nooit het slachtoffer zijn van dit soort zaken."

Bruintjes, die niet op zijn vertrek wil reageren, is sinds 2010 geïnteresseerd in het mysterie rond de verdwijning van Willeke Dost. Het 15-jarige meisje verdween in januari 1992 uit de boerderij van haar pleegouders in Koekange.

https://www.rtvdrenthe.nl(...)ijdens-jaarwisseling
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:52:50 #207
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_184169115
Tsja, hij heeft zelf ook een tuin vernield met die nachtelijke graafactie.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_184257645
Extra aflevering. Zoon Wout geeft een interview.
https://www.dvhn.nl/wille(...)ulders-24022929.html

En pleegzoon “Klaas” verteld over zijn jaren bij de Mulders.
https://www.dvhn.nl/drent(...)-gered-24024136.html
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_185986981
Willeke Dost-speurder Jan Huzen wordt gearresteerd

https://www.rtvdrenthe.nl(...)n-wordt-gearresteerd
  dinsdag 2 april 2019 @ 11:52:33 #210
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185987176
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:39 schreef Zipportal het volgende:
Willeke Dost-speurder Jan Huzen wordt gearresteerd

https://www.rtvdrenthe.nl(...)n-wordt-gearresteerd
Er speelt natuurlijk wel wat meer:
https://www.rtvdrenthe.nl(...)in-zaak-Willeke-Dost

Via een tussenpersoon is geregeld dat de vrouw eventueel wil meewerken als dat nodig is. Ze meldde zich november vorig jaar bij die tussenpersoon.

Nu het coldcaseteam de naam van de vrouw weet, kan rechercheur Rein Ramaker uitzoeken of de aan de politie afgelegde verklaring van 30 januari 1992 ook in het dossier voorkomt en wat er destijds met de getuigenverklaring gebeurd is.

Twee mannen in weiland
De getuige is een vrouw die op 15 januari 1992 in de ochtend over de Koekangerdwarsdijk reed, op weg naar een verjaardag van een familielid. Ze zag toen twee mannen in het weiland achter het huis van het pleeggezin Mulders met een kruiwagen sjouwen. Willeke Dost bleek die ochtend vermist. Ze was spoorloos uit het huis van haar pleegouders verdwenen.

Maandag is door amateurspeurder Jan Huzen in een gesprek met Justitie aangedrongen op nader onderzoek naar de oude getuigenis van deze vrouw. Jan Huzen is met de Zoekgroep Willeke Dost al maanden bezig om uit te vinden waar het 15-jarige meisje gebleven is. Hij is ervan overtuigd dat de stoffelijke resten van Willeke te vinden zijn in het weiland achter het huis van het pleeggezin Mulders aan de Koekangerdwarsdijk. Daar woonde ze tot haar verdwijning. Huzen wil dat justitie er opnieuw gaat graven.

Lees ook: Coldcaseteam duikt in oude getuigenis Willeke Dost

Boos en teleurgesteld
In eerste instantie wilde de vrouw niets meer met politie en justitie te maken hebben. Ze voelde zich destijds niet serieus genomen en was daar boos en teleurgesteld over. Na het afleggen van haar verklaring in 1992 had ze nooit meer iets gehoord. In 2010, toen er door politie en justitie naar Willeke Dost werd gezocht in het huis en het weiland aan de Koekangerdwarsdijk, meldde ze zich opnieuw. Daar zou niets mee gedaan zijn.

Coldcaserechercheur Rein Ramaker zegt dat hij nu gaat onderzoeken wat er van dit verhaal in het onderzoeksdossier te vinden is. Verder wil hij niet op de zaken vooruitlopen
.

Voor degene die deze zaak volgen, dit gaat over die vriendengroep toch? Met die getuigen (man/vrouw) die aan het knuffelen waren in een auto, waarvan er een aantal zelfmoord gepleegd hebben?

Volgens mij is dat ooit behandeld bij Peter r de Vries maar staat die aflevering nergens online.
  dinsdag 2 april 2019 @ 12:01:02 #211
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185987351
O nee, deze dame heeft wat gezien in de ochtend en heeft dit twee weken na de vermissing gemeld bij de politie maar die heeft er nooit wat mee gedaan.

https://www.rtvdrenthe.nl(...)uigenis-Willeke-Dost
pi_185987424
Zoveel getuigen met een overeenkomend verhaal.
pi_185996776
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 12:04 schreef Myrr het volgende:
Zoveel getuigen met een overeenkomend verhaal.
Nou dit. Dit moet toch een keer opgelost kunnen worden ;(
Alius aliud dicit
  vrijdag 5 april 2019 @ 19:43:36 #214
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186054123
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 20:17 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Nou dit. Dit moet toch een keer opgelost kunnen worden ;(
Dat kunnen die boeren daar bij het OM helemaal niet, iemand volgens de regels van privacywetgeving laten arresteren is al te moeilijk.

Met naam en toenaam benoemen? :N
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 5 april 2019 @ 19:49:14 #215
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186054263
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 11:39 schreef Zipportal het volgende:
Willeke Dost-speurder Jan Huzen wordt gearresteerd

https://www.rtvdrenthe.nl(...)n-wordt-gearresteerd
Komt over als iemand met een psychose
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 5 april 2019 @ 20:02:27 #216
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186054591
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Komt over als iemand met een psychose
iemand die een hek zet?

Maar goed voorbeeld van hoe het dus niet mag, politie die personen met achternaam benoemen.
pi_190210351


Speurders ‘bewaken’ tuin van boerderij in zaak Willeke Dost: ‘Hier moet gegraven worden’

Een groepje amateurspeurders ‘bewaakt’ op dit moment de tuin van een boerderij in Koekange. Ze denken dat hier de stoffelijke resten van Willeke Dost liggen. Het 15-jarige meisje dat in 1992 spoorloos verdween, woonde destijds op de bewuste boerderij.
https://www.gelderlander.(...)ven-worden~a4454b95/

Volgens de broer van pleegmoeder Herna zit ze ergens in het buitenland. [Telegraaf]
pi_190210407
En dan wordt ze weer niet gevonden, en zeggen de "experts": Hier kan ook nog, en zo blijf je bezig.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_190214991
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 09:30 schreef Messina het volgende:
En dan wordt ze weer niet gevonden, en zeggen de "experts": Hier kan ook nog, en zo blijf je bezig.
Amerikanen hebben haar gevonden in de tuin het is nu alleen nog een kwestie van graven.

https://www.rtvdrenthe.nl(...)ke-Dost-moeite-waard
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')