abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184123569
registreer om deze reclame te verbergen
Wat een idioten heb je toch rondlopen. Wat mij betreft arresteren en een paar dagen vastzetten, ze moeten gewoon met hun poten van iemands anders z'n eigendom afblijven.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_184129128
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 13:34 schreef drakin het volgende:

[..]

Aan de ene kant wel omdat ik me haar persoonlijk herinner. Maar als ze niet verdwenen was was ze een persoon in mijn geheugen geweest zoals vele anderen die ik heb ontmoet, mee heb gelachen en weer los heb moeten laten.
Maar ze was wel een mooi persoon.
Wanneer en hoe kende je haar dan?
Somebody that I used to know
  maandag 31 december 2018 @ 20:40:00 #203
4089 Brighteyes
Gewoon gelukkig!
pi_184130615
Post 185 hierboven.
pi_184131087
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2018 23:55 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Jezus, veel positieve verhalen over die pleegouders, maar dit vind ik wel weer sick. Dat ze het dus niet ontkennen ook. Dat laat wel zien dat er dus inderdaad iets niet helemaal pluis is geweest bij dit gezin. :{ https://www.dvhn.nl/wille(...)-steen-23966660.html

EEN STAP VERDER GAAT het verhaal van nog een ander pleegkind. Dit pleegkind zegt dat ze werd betast door de broers en geslagen door de pleegmoeder. De vrouw is licht verstandelijk gehandicapt, maar vertelt in 2018 aan DvhN exact hetzelfde als in 2010 aan de politie. Bovendien worden haar beweringen deels door moeder en zoon Mulders bevestigd.

Dat is te lezen in het omvangrijke politiedossier. Advocaat Esther Vroegh mag de 14, 15 dozen als een van de weinigen wel inzien. Herna bestrijdt in eerste instantie dat ze heeft geslagen. Tot de politie haar eigen dagboekaantekeningen laat zien: ‘...heeft weer eens amok op school, loopt over de tafels, houdt zich bewusteloos etc etc, heb haar ‘s avonds en ordinair pak slaag gegeven, schijnt te helpen.’ Waarna de pleegmoeder het bagatelliseert tot ‘een tik’. Wout ontkent het niet, leest Vroegh in het dossier: ,,Ik vroeg of ik haar borsten mocht aanraken. Dat gebeurde in de woonkamer. Daar was verder niemand. Ze zei: Oke, verder niets. Ik ben met een hand, ik denk mijn rechter, boven bij haar trui ingegaan. Ik wilde weten hoe een borst voelde.’’

:{

Hoe kom je er als jeugdzorginstantie bij om een jong meisje dat de pubertijd ingaat onder te brengen in een pleeggezin met 2 puberende zoons. Dat begrijp ik niet. De kat op het spek binden.
pi_184131365
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 21:08 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

:{

Hoe kom je er als jeugdzorginstantie bij om een jong meisje dat de pubertijd ingaat onder te brengen in een pleeggezin met 2 puberende zoons. Dat begrijp ik niet. De kat op het spek binden.
Wat een onzin. Jongeren experimenteren tóch wel.
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:46:58 #206
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_184169002
Amateurspeurder staakt zoektocht Willeke Dost na vernieling tijdens jaarwisseling

Ab Bruintjes trekt zich terug uit de zoektocht naar sporen van de verdwenen Willeke Dost uit Koekange. Hij maakte dat vanavond bekend.

Bruintjes was samen met amateurspeurder Jan Huzen een van de initiatiefnemers van een actiegroep die zich hard maakte voor de zoektocht naar het vermiste meisje. Afgelopen jaarwisseling werd de tuin van Ab Bruintjes in Koekange vernield.

Tuin vernield

"Door de vernieling van mijn tuin wordt de druk op mij opgevoerd", schrijft Bruintjes op Facebook. "Echter, ook wordt inmiddels de druk opgevoerd op mijn familie en die mij dierbaar zijn, direct en indirect."

De speurtocht van de groep richtte zich voornamelijk op een weiland achter de boerderij van de pleegouders van Willeke Dost. Het leidde in november tot een officiėle graafactie van de politie, waarbij niets gevonden werd. Op Eerste Kerstdag zochten Huzen en Bruintjes op eigen houtje in het weiland met prikstokken en scheppen.

Een paar dagen later deden acht leden van de groep hetzelfde in het weiland. Zij werden door de politie van het terrein gehaald. Inmiddels is aangifte tegen hen gedaan vanwege vernieling en huisvredebreuk. De politie onderzoekt nog of Jan Huzen en Ab Bruintjes iets strafbaars hebben gedaan.

'Een brug te ver'

Bruintjes heeft het idee dat een deel van de inwoners van Koekange genoeg heeft van de huidige zoekmethode. De laatste zoekactie was in sommige ogen 'een brug te ver', aldus de amateurspeurder. Nu zijn familie daar ook op wordt aangesproken heeft hij er genoeg van. "Mijn familie mag nooit het slachtoffer zijn van dit soort zaken."

Bruintjes, die niet op zijn vertrek wil reageren, is sinds 2010 geļnteresseerd in het mysterie rond de verdwijning van Willeke Dost. Het 15-jarige meisje verdween in januari 1992 uit de boerderij van haar pleegouders in Koekange.

https://www.rtvdrenthe.nl(...)ijdens-jaarwisseling
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:52:50 #207
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_184169115
Tsja, hij heeft zelf ook een tuin vernield met die nachtelijke graafactie.
pi_184257645
Extra aflevering. Zoon Wout geeft een interview.
https://www.dvhn.nl/wille(...)ulders-24022929.html

En pleegzoon “Klaas” verteld over zijn jaren bij de Mulders.
https://www.dvhn.nl/drent(...)-gered-24024136.html
» Le Civisme Est d'Avant-Garde «
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')