abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183021793
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En dan kom je dus bij mijn eerdere post:

[..]

Maar ze hebben nu wel voor elkaar gekregen wat ze wilden :de politie gaat graven.

Ik lees trouwens dat de ouders van Willeke al zijn omgekomen toen zij 1 was. Toch mooi dat er nu anderen zijn die zich om haar lot bekommeren.
Somebody that I used to know
  donderdag 8 november 2018 @ 15:07:28 #27
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_183022154
Zou de moordenaar het lichaam inmiddels niet verplaats hebben? En waarom wachten tot vrijdag als het ook vandaag kan?
  donderdag 8 november 2018 @ 15:12:43 #28
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_183022242
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:59 schreef spijkerbroek het volgende:
En dan graven ze een lijk op, eventueel zit er zelfs DNA op van de dader, dat door de advocaat van die dader dan regelrecht de vuilnisbak in wordt gemieterd omdat het onrechtmatig verkregen bewijs is. Slim wel.
Is dat zo? Als ik tijdens een verbouwing een lijk opgraaf is dat toch ook niet het geval?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_183025170
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:45 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ja. Apart dat de politie het laat liggen. Er is na een ooggetuigeverklaring een kruiwagen gevonden in de sloot.
Nee, dat was een oude melkbussenkar. Met houten zij-schotten ze, ding is veiliggesteld voor onderzoek. Men vroeg vorig jaar nog naar tips wie zo'n ding gebruikt heeft en herkende.

Daarnaast is het geen sloot maar een pingo.
pi_183026274
quote:
En dan graven ze een lijk op, eventueel zit er zelfs DNA op van de dader, dat door de advocaat van die dader dan regelrecht de vuilnisbak in wordt gemieterd omdat het onrechtmatig verkregen bewijs is. Slim wel.
Als de dader slim is graaft hij als vrijwilliger mee. Heeft ie meteen een verklaring waarom zijn dna op het lijk zit ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_183026647
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2018 15:07 schreef NoXia het volgende:
Zou de moordenaar het lichaam inmiddels niet verplaats hebben? En waarom wachten tot vrijdag als het ook vandaag kan?
Dat valt toch op? En dan neem je toch hartstikke grote risico's?
Somebody that I used to know
pi_183026789
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dank. Ik ben er inderdaad wel langs gelopen, maar volgens mij gingen mijn fantasieën over wonen in zo'n uithoek in Drenthe ietsje eerder op de loop, bij een huis dat ook te koop stond, maar dichter bij de spoorlijn staat. Google Streetview komt er trouwens niet ;(

En het interieur van dat huis zou niet misstaan in het funda-topic :o
Klopt :+

K&W / Opmerkelijke foto's van Funda #171 Next
pi_183027287
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 18:45 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Als de dader slim is graaft hij als vrijwilliger mee. Heeft ie meteen een verklaring waarom zijn dna op het lijk zit ;)
De kans dat er nog een DNA-profiel (anders dan dat van de slachtoffer zelf) kan worden verkregen van een lichaam dat al 26 jaar onder de grond ligt lijkt me bijzonder klein. Ik weet niet eens of je dan nog wel van een ‘lichaam’ kan spreken..
pi_183027389
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 19:37 schreef Physsic het volgende:

[..]

De kans dat er nog een DNA-profiel (anders dan dat van de slachtoffer zelf) kan worden verkregen van een lichaam dat al 26 jaar onder de grond ligt lijkt me bijzonder klein. Ik weet niet eens of je dan nog wel van een ‘lichaam’ kan spreken..
Hangt er natuurlijk van af hoe het lichaam begraven is. Als t gewoon in de modder ligt zonder bescherming is het al lang weg inderdaad.
pi_183027483
tvp
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 8 november 2018 @ 20:02:19 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183027881
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 19:42 schreef dopemin het volgende:

[..]

Hangt er natuurlijk van af hoe het lichaam begraven is. Als t gewoon in de modder ligt zonder bescherming is het al lang weg inderdaad.
In de modder heb je juist meer kans dat er wat bewaard blijft. Modder kan de boel goed zuurstofvrij afsluiten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183028052
quote:
6s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:02 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

In de modder heb je juist meer kans dat er wat bewaard blijft. Modder kan de boel goed zuurstofvrij afsluiten.
Mwah, valt mee toch? Grond bevat redelijk veel zuurstof dacht ik gelezen te hebben, waardoor in veel gevallen niet veel meer gevonden kan worden omdat de bacteriën lekker hun gang kunnen gaan. Zand en veen zijn wel goede kandidaten voor mummificatie, echter. Geen idee of dit allemaal waar is hoor, ik papegaai gewoon wat ik ergens gelezen heb.
pi_183028263
Dan houd je wel heel veel van graven zeg, als je een gat van anderhalf tot twee meter diepte graaft.
  donderdag 8 november 2018 @ 20:15:11 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183028266
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:07 schreef dopemin het volgende:

[..]

Mwah, valt mee toch? Grond bevat redelijk veel zuurstof dacht ik gelezen te hebben, waardoor in veel gevallen niet veel meer gevonden kan worden omdat de bacteriën lekker hun gang kunnen gaan. Zand en veen zijn wel goede kandidaten voor mummificatie, echter. Geen idee of dit allemaal waar is hoor, ik papegaai gewoon wat ik ergens gelezen heb.
Zeer natte omstandigheden, daarin duurt ontbinding zeer lang. Daarom hogen ze kerkhoven ook dusdanig op dat de lichamen niet in het grondwater liggen.

Zandgrond gaat juist zeer snel bij ontbinding. En je hebt ook kans dat er bijna niets van over blijft omdat zand het kalk uit de botten onttrekt. Al duurt dat bij botten wel zeer lang :P NAtuurlijke mummificatie in NL zal je niet zien. Dat is vooral in woestijnen.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183028371
quote:
6s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:15 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Zeer natte omstandigheden, daarin duurt ontbinding zeer lang. Daarom hogen ze kerkhoven ook dusdanig op dat de lichamen niet in het grondwater liggen.

Zandgrond gaat juist zeer snel bij ontbinding. En je hebt ook kans dat er bijna niets van over blijft omdat zand het kalk uit de botten onttrekt. Al duurt dat bij botten wel zeer lang :P NAtuurlijke mummificatie in NL zal je niet zien. Dat is vooral in woestijnen.
Juist, bedankt voor de opheldering. En dat 'veenmeisje' dat een tijdje geleden gevonden is dan? Was een uiterst goed bewaard lichaam toch?
pi_183028440
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 19:42 schreef dopemin het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel waar ik met mijn post vanuit ging, maar er zijn oneindig veel mogelijkheden.
  donderdag 8 november 2018 @ 20:25:04 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183028578
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:18 schreef dopemin het volgende:

[..]

Juist, bedankt voor de opheldering. En dat 'veenmeisje' dat een tijdje geleden gevonden is dan? Was een uiterst goed bewaard lichaam toch?
Hoe het precies in het veen gaat weet ik niet. Ik dacht dat de prehistorische veenlijken goed bewaard zijn gebleven dankzij de zuurstofarme omstandigheden en de zuren die de huid in een soortvan leer veranderen. Al worden de botten en ingewanden wel opgevreten door de zuren.
pi_183030164
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 19:37 schreef Physsic het volgende:

[..]

Degene kan toch niet meer berecht worden, mochten ze wat aantreffen dan kunnen ze ma en zoon niets maken.

Pa heeft in 2004 een hele bijzondere verklaring afgelegd.
pi_183036911
https://www.rtvdrenthe.nl(...)e-Dost-mogelijk-ligt

Vandaag gaan ze graven, heel benieuwd of ze wat gaan vinden. Persoonlijk zou ik dat heel knap vinden.
pi_183037043
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:02 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.rtvdrenthe.nl(...)e-Dost-mogelijk-ligt

Vandaag gaan ze graven, heel benieuwd of ze wat gaan vinden. Persoonlijk zou ik dat heel knap vinden.
Bron dat ze vandaag gaan graven?
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 9 november 2018 @ 09:37:11 #46
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_183037310
quote:
Ik ga naar huis.
pi_183037511
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:37 schreef nietzman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
euh, de politie laat graven niet de burgers zelf...
  vrijdag 9 november 2018 @ 10:25:40 #48
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_183037972
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 09:51 schreef ootjekatootje het volgende:
euh, de politie laat graven niet de burgers zelf...
Thanks Yoda.

Maar wat is er precies onrechtmatig aan mensen die een gat graven? Waar zou het verkregen bewijsmateriaal in strijd zijn met de wet? Er is ze niets verboden. Op het moment dat ze een stoffelijk overschot vinden bellen ze de politie en vervolgens gaat die molen lopen.
Ik ga naar huis.
pi_183038390
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 november 2018 10:25 schreef nietzman het volgende:

[..]

Thanks Yoda.

Maar wat is er precies onrechtmatig aan mensen die een gat graven? Waar zou het verkregen bewijsmateriaal in strijd zijn met de wet? Er is ze niets verboden. Op het moment dat ze een stoffelijk overschot vinden bellen ze de politie en vervolgens gaat die molen lopen.
Je mag niet zomaar overal gaan graven, zeker niet op privéterrein. Dat is dan ook de reden dat de politie niet eerder ging graven. De ophef van nu heeft het proces waarschijnlijk versneld.
1 + 1 = blauw
  vrijdag 9 november 2018 @ 10:51:44 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183038435
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 10:49 schreef Kamina het volgende:

[..]

Je mag niet zomaar overal gaan graven, zeker niet op privéterrein. Dat is dan ook de reden dat de politie niet eerder ging graven. De ophef van nu heeft het proces waarschijnlijk versneld.
Ik verwacht dat het pand verkocht is en de nieuwe eigenaren liever hebben dat een ander haar opgraaft dan dat ze dat zelf per ongeluk ooit doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')