abonnement Unibet Coolblue
pi_182988406


Welkom in het Algemene Dev Topic! *O*
Gezien er veel losse topics liepen over programmeren hebben we besloten verder te gaan met één generiek topic. Je kunt hier gezellig ouwehoeren over projecten waar je mee bezig bent, het gereedschap dat je hiervoor gebruikt, vragen stellen, en ga zo maar door!

De vaste users in dit topic beschikken over een enorme dosis kennis en kunnen je, wanneer je ergens niet uit komt, met van alles helpen. Probeer alleen wel eerst zelf een oplossing te vinden voor je probleem, want zo leer je natuurlijk het meest!

Daarnaast er zijn meer dan genoeg meetups.com te vinden waar je kan leren programmeren. Zoveel doelen / mensen , vertel je project! Deel je smaad en problemen. Doel is om constructief te wezen en naar oplossingen te zoeken.

DevFreak Tutorials (te vinden bij de sticky topics van DIG):
DIG / [tutorial] Hoe configureer je een nieuwe Linux-server?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* Wees welkom! *O*
pi_182988411
Ja hallo, wel even een nieuw deeltje openen dan he! :P
pi_183007953
Sorryyyyyyyy had het niet door |:(

Maar even mijn laatste bericht opnieuw:

Ik heb de tic tac toe helemaal af en werkend. Is er ook een manier om de boel zelfstandig te draaien? Zonder dat ik .class bestanden met de jvm moet aanroepen....iets executables, of in de browser draaibaars...

[edit]
Volgens mij heb ik hier het antwoord...

https://docs.oracle.com/j(...)ained-packaging.html
[/edit]

[ Bericht 26% gewijzigd door uppie83 op 08-11-2018 11:41:18 ]
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_183621690
Dooie boel hier :Z

Iemand die mij kan helpen met het vraagstuk over volgorde van initialisatie. Ik begrijp dat superclassen voorgaan op subclassen. (of parent op child, wat je wilt). Static initialisatie gebeurt bij het laden van de class, instantie initialisatie bij de creatie van een nieuwe instantie, maar nog voor de constructor van diezelfde class runt. Als laatste finished de constructor van de class. En hop door naar de subclass.

Maar wanneer laad een class precies waardoor de static initialisatie plaatsvindt? Is dit al wanneer je de class noemt bij bv extend? Of wanneer de jvm het bestand inlaad?

Ik had namelijk de volgende oefenvraag:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
class Bird {
  { System.out.print("b1 "); }
  public Bird()  { System.out.print("b2 "); }
}
class Raptop extends Bird {
  static { System.out.print("r1 "); }
  public Raptor() { System.out.print("r2 "); }
  { System.out.print("r3 "); }
  static { System.out.print("r4 "); }
}
class Hawk extends Raptor {
  public static void main(String[] args) {
    System.out.print("pre ");
    new Hawk();
    System.out.print("hawk ");
  }
}

Het juiste antwoord is: r1 r4 pre b1 b2 r3 r2 hawk
Ik snap alleen niet helemaal waarom dus r1 en r4 als eerste komen :?
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  zondag 9 december 2018 @ 11:52:44 #5
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_183622032
blijkbaar beginnen we in class Hawk (daar is main gedefinieerd)
de statische delen van Hawk worden daardoor geinitialiseerd, en daarmee ook de statische delen van Raptor en Bird. En daar staan r1 en r4
pi_183624361
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 11:52 schreef ralfie het volgende:
blijkbaar beginnen we in class Hawk (daar is main gedefinieerd)
de statische delen van Hawk worden daardoor geinitialiseerd, en daarmee ook de statische delen van Raptor en Bird. En daar staan r1 en r4
Dus doordat Hawk deze classen extend worden de static inits van alle drie de classen aangeroepen (en afgelopen van super naar sub, ofwel van Bird naar Hawk) ??? Hoe werkt dat dan met classen die je wel aanroept maar niet extend? Gaat het dan om de eerste aanroep? Bv door een static member van die class of toch ook door het creeeren van een instantie van die class?
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_183625236
Ja zeker dood. ;(

Mede mijn schuld, moet even de balans vinden tussen sport studie en hobby projecten. Dan ben ik hier snel weer vaker.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183626162
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 11:52 schreef ralfie het volgende:
blijkbaar beginnen we in class Hawk (daar is main gedefinieerd)
de statische delen van Hawk worden daardoor geinitialiseerd, en daarmee ook de statische delen van Raptor en Bird. En daar staan r1 en r4
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 14:45 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Dus doordat Hawk deze classen extend worden de static inits van alle drie de classen aangeroepen (en afgelopen van super naar sub, ofwel van Bird naar Hawk) ??? Hoe werkt dat dan met classen die je wel aanroept maar niet extend? Gaat het dan om de eerste aanroep? Bv door een static member van die class of toch ook door het creeeren van een instantie van die class?
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 15:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja zeker dood. ;(

Mede mijn schuld, moet even de balans vinden tussen sport studie en hobby projecten. Dan ben ik hier snel weer vaker.
Nou, ik ben inmiddels ook weer van de partij :D
Heb even stilgezeten maar ik ga weer een nieuw PHP-project op touwen zetten. Gaat een videowebsite worden voor volwassenen :P

Ik ga er circa anderhalve maand voor uittrekken. Als ie klaar is ga ik hem wel een beetje promoten in KPD ofzo. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2018 17:51:14 ]
  zondag 9 december 2018 @ 19:02:26 #9
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_183628294
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 14:45 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Dus doordat Hawk deze classen extend worden de static inits van alle drie de classen aangeroepen (en afgelopen van super naar sub, ofwel van Bird naar Hawk) ??? Hoe werkt dat dan met classen die je wel aanroept maar niet extend? Gaat het dan om de eerste aanroep? Bv door een static member van die class of toch ook door het creeeren van een instantie van die class?
De eerste keer dat je een class gebruikt, dwz een statische methode van aanroept OF instantieerd, dat is het moment waarop alle statische initializers/constructors aangeroepen worden binnen die klasse en alle supers ervan. Extenden is geen actie die statische methodes zal activeren, wel het uitvoeren van een statische methode binnen een klasse (dus main() in Hawk). Wanneer de class extended is van een andere class, wordt ook van die class alle statische initializers/constructors aangeroepen.

De volgorde lijkt me inderdaad altijd van super naar sub, dat lijkt me het meest logische. Of dat in java ook is weet ik niet; die taal blinkt over het algemeen niet uit in logische werking.
  Moderator zondag 9 december 2018 @ 19:58:39 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183629430
quote:
16s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 19:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Jij was destijds bezig met iets wat je in een journal zou komen of zo toch?

Saúdos Flip.
Vandaag geaccepteerd *O* dat wordt mijn eerste software artikel en mijn eerste laatse auteurschap :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_183630282
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 19:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Vandaag geaccepteerd *O* dat wordt mijn eerste software artikel en mijn eerste laatse auteurschap :)
Gaaf gefeliciteerd man, dat is wel erg goed nieuws. _O_ ^O^

Binnenkort dus te lezen? :o

Trân trọng Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zondag 9 december 2018 @ 20:58:11 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183630616
quote:
16s.gif Op zondag 9 december 2018 20:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Gaaf gefeliciteerd man, dat is wel erg goed nieuws. _O_ ^O^

Binnenkort dus te lezen? :o

Trân trọng Flip.
Jup moet nog gelayout worden etc en dan komt hij erin :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_183632156
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 20:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Jup moet nog gelayout worden etc en dan komt hij erin :)
Dat is wel echt een gaaf iets. ^O^

Laat je het weten wanneer het af is? O-)

Cofion cynnes Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zondag 9 december 2018 @ 22:29:39 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183632195
quote:
16s.gif Op zondag 9 december 2018 22:27 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat is wel echt een gaaf iets. ^O^

Laat je het weten wanneer het af is? O-)

Cofion cynnes Flip.
^O^ dan dm ik een linkje :D verwacht niet te veel hoor :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_183632280
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 22:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

^O^ dan dm ik een linkje :D verwacht niet te veel hoor :P
Cool. w/

Srdačni pozdravi Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183640887
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 19:02 schreef ralfie het volgende:

De volgorde lijkt me inderdaad altijd van super naar sub, dat lijkt me het meest logische. Of dat in java ook is weet ik niet; die taal blinkt over het algemeen niet uit in logische werking.
Is in principe bij Java ook, het zit hem hier inderdaad in het verschil tussen aanroep en initialisatie.

https://docs.oracle.com/j(...)jls-12.html#jls-12.4

[ Bericht 5% gewijzigd door bagpiper001 op 10-12-2018 14:23:43 (Ik moet de gequote tekst beter lezen :')) ]
pi_183648107
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 19:02 schreef ralfie het volgende:

[..]

De eerste keer dat je een class gebruikt, dwz een statische methode van aanroept OF instantieerd, dat is het moment waarop alle statische initializers/constructors aangeroepen worden binnen die klasse en alle supers ervan. Extenden is geen actie die statische methodes zal activeren, wel het uitvoeren van een statische methode binnen een klasse (dus main() in Hawk). Wanneer de class extended is van een andere class, wordt ook van die class alle statische initializers/constructors aangeroepen.

De volgorde lijkt me inderdaad altijd van super naar sub, dat lijkt me het meest logische. Of dat in java ook is weet ik niet; die taal blinkt over het algemeen niet uit in logische werking.
Volgens mij begrijp ik het.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
class A{
  static { System.out.print("A "); }
}
class B extends A{
  static { System.out.print("B "); }
}
class C extends B{
static { System.out.print("C "); }  
public static void main(String[] args){
    System.out.print("Main ");
  }
}

Even ter simplificatie zou dit dus
A B C Main
printen, omdat de static main methode van class C wordt aangeroepen (door de JVM?) waardoor C wil static initialiseren, maar eerst de beurt doorgeeft aan B om te static initialiseren, en die op zijn beurt weer de beurt doorgeeft aan A om te static initialiseren. Hier is verder geen superclass van, waardoor de stack wordt afgelopen.
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  Moderator maandag 10 december 2018 @ 20:20:46 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183648467
lama
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_183669050
boolean x = ((5<7) || (++count < 10)); waarbij count start met de waarde 0.

Hier wordt X true en count blijft 0.

Dit snap ik niet aangezien bij de operator precedence als eerste in de binnenste haakjes wordt gewerkt, en bovendien de increment operators op de eerste plek staan wat betreft verwerking. In mijn ogen hoort het dus dit te doen:

1
2
3
4
((5<7) || (++count < 10))
(true || (++count < 10))
(true || (1 < 10))           -- count wordt hier 1
(true || true)                 -- pas hier zijn alle binnenste haakjes weggewerkt en wordt enkel de linker operand bekeken.
ウプピエ 八十三 &lt;&lt; u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  dinsdag 11 december 2018 @ 23:12:59 #20
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_183672736
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 20:47 schreef uppie83 het volgende:
boolean x = ((5<7) || (++count < 10)); waarbij count start met de waarde 0.

Hier wordt X true en count blijft 0.

Dit snap ik niet aangezien bij de operator precedence als eerste in de binnenste haakjes wordt gewerkt, en bovendien de increment operators op de eerste plek staan wat betreft verwerking. In mijn ogen hoort het dus dit te doen:
[ code verwijderd ]

deel twee van je code (na ||) wordt niet uitgevoerd omdat het deel ervoor al true is. Dan maakt het resultaat van deel twee dus niet meer uit voor je berekening. Dat je daarbinnen ++count doet is irrelevant.
pi_183687487
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 23:12 schreef ralfie het volgende:

[..]

deel twee van je code (na ||) wordt niet uitgevoerd omdat het deel ervoor al true is. Dan maakt het resultaat van deel twee dus niet meer uit voor je berekening. Dat je daarbinnen ++count doet is irrelevant.
Dus ik reken bij een && of een || eigenlijk altijd eerst de linkerkant weg.

------------------------

Andere vraag die ik net tegenkwam, hoofdstukje verder:

1
2
3
4
5
6
7
public static void main(String[] args){
  try{
    System.out.println("Work real hard");
  } catch (______________ e){
  } catch (RuntimeException e){
  }
}

Waarom mag op het lijntje geen IOException? Ik ken alleen de regel dat er geen algemenere classen boven specifiekere classen mogen staan. Volgens mij vallen beide onder Exception.
ウプピエ 八十三 &lt;&lt; u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_183834434
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:34 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Dus ik reken bij een && of een || eigenlijk altijd eerst de linkerkant weg.

------------------------

Andere vraag die ik net tegenkwam, hoofdstukje verder:
[ code verwijderd ]

Waarom mag op het lijntje geen IOException? Ik ken alleen de regel dat er geen algemenere classen boven specifiekere classen mogen staan. Volgens mij vallen beide onder Exception.
Antwoord was omdat er geen juiste import bij stond.

Anyway, vandaag mijn OCA test gedaan en behaald *O*

Bedankt allemaal
ウプピエ 八十三 &lt;&lt; u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_183860680
Lol. Wat hebben ze in hemelsnaam gedaan met de Ubuntu-distributie? Unity werkte echt geweldig maar sinds 18.04 is het echt bagger. Net 18.10 geprobeerd, valt zelfs niet mee te werken. Menu's van programma's zitten weer in het venster zelf en niet meer in het balkje bovenin. :r

Je kunt zelfs niet meer zoeken naar functies met Alt. :r

Het was allemaal prima. Ze hadden nooit moeten kappen met het project. Eeuwig zonde dit. :'(
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 09:33:00 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184256045
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184495092
kick!
pi_184495127
Hier mensen die actief bezig zijn met Laravel?

Wat vinden jullie van de Collection die de Illuminate namespace biedt? Ziet er op zich wel tof uit, maar vind het wel lastig om de SPL functies los te laten. Ik gebruik bijvoorbeeld liever nog altijd de array_*-functies.
pi_184496571
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 17:37 schreef DevFreak het volgende:
Hier mensen die actief bezig zijn met Laravel?

Wat vinden jullie van de Collection die de Illuminate namespace biedt? Ziet er op zich wel tof uit, maar vind het wel lastig om de SPL functies los te laten. Ik gebruik bijvoorbeeld liever nog altijd de array_*-functies.
Ik werk er hele dagen mee :P, maar wat vind je er precies lastig aan?
pi_184496676
quote:
19s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 18:59 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Ik werk er hele dagen mee :P, maar wat vind je er precies lastig aan?
Mwah, ik weet niet zo. Ben erg gewend aan de SPL en dan is het lastig om ineens om te schakelen naar een andere workflow. Zal wel een kwestie van wennen zijn; je komt er toch niet omheen als je Eloquent en de DB façade veelvuldig gebruikt :P
pi_184496703
quote:
19s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 18:59 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Ik werk er hele dagen mee :P, maar wat vind je er precies lastig aan?
Werk je trouwens met websockets?

Ik heb het idee om daarmee event-driven te gaan programmeren.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2019 19:09:12 ]
pi_184496745
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:05 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Mwah, ik weet niet zo. Ben erg gewend aan de SPL en dan is het lastig om ineens om te schakelen naar een andere workflow. Zal wel een kwestie van wennen zijn; je komt er toch niet omheen als je Eloquent en de DB façade veelvuldig gebruikt :P
Klopt het is handig dat ze beiden dezelfde interface hebben.
Maar ik moet zeggen dat ik soms ook gewoon zooi opsplits zodat het beter te lezen is ookal kan het wel met collections waar je alles aan elkaar vast knupt :P

quote:
7s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:07 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Werk je trouwens met websockets?

Ik heb het idee om daarmee event-driven te gaan programmeren.
Maar 1x gebruikt om vanuit een browser stickers naar een printer toe te sturen maar voor de rest heb ik nauwelijks usecases waar het meerwaarde biedt binnen de projecten waar ik aan werk.

Events/Listeners binnen Laravel gebruik ik wel erg veel, houdt de boel lekker schoon en het is makkelijk om terug te vinden wat er nu allemaal precies gebeurd wanneer er bijv. een order wordt verwijderd om maar iets als voorbeeld te noemen.
pi_184496850
quote:
19s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:09 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Klopt het is handig dat ze beiden dezelfde interface hebben.
Maar ik moet zeggen dat ik soms ook gewoon zooi opsplits zodat het beter te lezen is ookal kan het wel met collections waar je alles aan elkaar vast knupt :P

[..]

Maar 1x gebruikt om vanuit een browser stickers naar een printer toe te sturen maar voor de rest heb ik nauwelijks usecases waar het meerwaarde biedt binnen de projecten waar ik aan werk.

Events/Listeners binnen Laravel gebruik ik wel erg veel, houdt de boel lekker schoon en het is makkelijk om terug te vinden wat er nu allemaal precies gebeurd wanneer er bijv. een order wordt verwijderd om maar iets als voorbeeld te noemen.

Klopt, doe ik ook. Geweldige manier om je code goed schoon te houden.

Je moet het even zo zien dat je eigenlijk een webpagina zou moeten serveren met Apache of wat voor webserver dan ook, en vervolgens gaat communiceren met een server die draait in een loop. Non-blocking en event-driven, zoals NodeJS.

Bing maar eens op ReactPHP :P
pi_184496992
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:15 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Klopt, doe ik ook. Geweldige manier om je code goed schoon te houden.

Je moet het even zo zien dat je eigenlijk een webpagina zou moeten serveren met Apache of wat voor webserver dan ook, en vervolgens gaat communiceren met een server die draait in een loop. Non-blocking en event-driven, zoals NodeJS.

Bing maar eens op ReactPHP :P
Ja dat staat in principe nog los van websockets. Die reactiviteit zou meer een gimmick binnen onze projecten functioneel gezien hebben onze eindgebruikers er weinig aan. :P Maar het is wel leuker om te programmeren ja.
pi_184497067
quote:
19s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 19:23 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Ja dat staat in principe nog los van websockets. Die reactiviteit zou meer een gimmick binnen onze projecten functioneel gezien hebben onze eindgebruikers er weinig aan. :P Maar het is wel leuker om te programmeren ja.
Nou dat niet alleen, maar het biedt ook gigantisch veel mogelijkheden en bovendien kun je de gigantische overhead op de servers reduceren met misschien wel meer dan 50%...

Je wilt niet weten hoeveel systeembronnen het kost om iedere keer heel Laravel te bootstrappen, zelfs wanneer je aan het cachen bent. Totaal onnodig en een achterlijke architectuur die niet meer van deze tijd is.

Ik wil asynchroon en event driven programmeren, en de Zend engine achter een webserver laat dit niet toe.

Je kunt dit bewerkstelligen met slechts één codebase, maar daar ben ik eigenlijk dan weer niet zo'n fan van. Liever een webpagina serveren en dan over een TCP socket live communiceren met een tweede server.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2019 19:33:00 ]
  zondag 20 januari 2019 @ 19:13:53 #34
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184517328
Interessante ontwikkeling; dat ReactPHP. Klint mij wel een beetje als PHP misbruiken :9.

Leuk dat het kan.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_184517549
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:13 schreef embedguy het volgende:
Interessante ontwikkeling; dat ReactPHP. Klint mij wel een beetje als PHP misbruiken :9.

Leuk dat het kan.
Hoezo misbruiken? :P

PHP is gewoon een general-purpose taal, net zoals Python dat is.

Moet wel zeggen dat ik Hack van Facebook wel leuker en mooier vind dan PHP. Zeer uitgebreide taal. Leuke is dat je PHP 7+ gewoon in HHVM kan draaien en eventueel Hack en PHP kunt mixen.

Weet ook niet helemaal zeker of ik wil beginnen aan ReactPHP. Vind het geen elegante oplossing.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2019 19:38:02 ]
  zondag 20 januari 2019 @ 21:20:14 #36
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184520566
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2019 19:25 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Hoezo misbruiken? :P

PHP is gewoon een general-purpose taal, net zoals Python dat is.

Moet wel zeggen dat ik Hack van Facebook wel leuker en mooier vind dan PHP. Zeer uitgebreide taal. Leuke is dat je PHP 7+ gewoon in HHVM kan draaien en eventueel Hack en PHP kunt mixen.

Weet ook niet helemaal zeker of ik wil beginnen aan ReactPHP. Vind het geen elegante oplossing.

Interessante ontwikkelingen. Ik ben niet zo thuis in php maar ik zie php als iets wat gemaakt is om voor elke request direct weer opnieuw te beginnen.

Als je het dan gebruikt met een persistent process, dan noem ik het 'misbruiken'. Niet dat het veel boeit verder.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_184590427
Iemand hier die ervaring heeft met audio in JavaFX?

Wat ik ook doe, ik krijg geen 2 geluiden tegelijkertijd afgespeeld. Heb het geprobeerd met MediaPlayer, met AudioClip en meerdere Threads tegelijk |:(
ウプピエ 八十三 &lt;&lt; u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_184590993
Godverdomme wat is dat npm toch een vertiefte clusterfuck :r :r :r
pi_184593963
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:01 schreef uppie83 het volgende:
Iemand hier die ervaring heeft met audio in JavaFX?

Wat ik ook doe, ik krijg geen 2 geluiden tegelijkertijd afgespeeld. Heb het geprobeerd met MediaPlayer, met AudioClip en meerdere Threads tegelijk |:(
Solved, na anderhalve dag aankloten werkte de boel spontaan toen de ID-tags waren verwijderd :')
ウプピエ 八十三 &lt;&lt; u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  donderdag 24 januari 2019 @ 22:19:57 #40
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184602392
quote:
8s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:42 schreef Farenji het volgende:
Godverdomme wat is dat npm toch een vertiefte clusterfuck :r :r :r
Klopt
Als je de features niet gebruikt, probeer bijv. Yarn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_184711379
Ontwerp vraagje. Ik heb een tutorial gevolgd om mij wat verder te ontwikkelen. Daarin werd een view-manager gebruikt om alle (bewegingen van) sprites te organiseren. Echter alle sprites van de objecten waren onderdeel van deze view-manager itt de objecten zelf.

Voor het geluid was het idem. Een sound-manager waar alle audioclips in werden gemaakt en waar ze konden worden aangeroepen.

Maar is het niet zo dat een geluid en een uiterlijk kenmerken zijn van een object en dus in de class horen van dit object?
ウプピエ 八十三 &lt;&lt; u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_184714220
Ben bezig met een webscraper, maar ben er tijdens het ontwikkelen achter gekomen dat ik de webpagina op één of andere manier eerst moet laten verwerken door een webbrowser omdat de facking jerks achter de website die ik probeer leeg te trekken zo'n HTML5-videoplayer gebruiken.

Bij een standaard request krijg ik in plaats van een linkje naar de video een lange string te zien.

Iemand ideeën? :P
pi_184714560
quote:
7s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:13 schreef DevFreak het volgende:
Ben bezig met een webscraper, maar ben er tijdens het ontwikkelen achter gekomen dat ik de webpagina op één of andere manier eerst moet laten verwerken door een webbrowser omdat de facking jerks achter de website die ik probeer leeg te trekken zo'n HTML5-videoplayer gebruiken.

Bij een standaard request krijg ik in plaats van een linkje naar de video een lange string te zien.

Iemand ideeën? :P
gewoon niet scrapen en netjes vragen?
  woensdag 30 januari 2019 @ 20:36:10 #44
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184718347
quote:
7s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:13 schreef DevFreak het volgende:
Ben bezig met een webscraper, maar ben er tijdens het ontwikkelen achter gekomen dat ik de webpagina op één of andere manier eerst moet laten verwerken door een webbrowser omdat de facking jerks achter de website die ik probeer leeg te trekken zo'n HTML5-videoplayer gebruiken.

Bij een standaard request krijg ik in plaats van een linkje naar de video een lange string te zien.

Iemand ideeën? :P
Selenium/Cypress/Puppeteer?

Nee, geen flauw idee hoe je dit op een makkelijke manier kan doen :9
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  woensdag 30 januari 2019 @ 20:41:25 #45
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184718493
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 14:29 schreef uppie83 het volgende:
Ontwerp vraagje. Ik heb een tutorial gevolgd om mij wat verder te ontwikkelen. Daarin werd een view-manager gebruikt om alle (bewegingen van) sprites te organiseren. Echter alle sprites van de objecten waren onderdeel van deze view-manager itt de objecten zelf.

Voor het geluid was het idem. Een sound-manager waar alle audioclips in werden gemaakt en waar ze konden worden aangeroepen.

Maar is het niet zo dat een geluid en een uiterlijk kenmerken zijn van een object en dus in de class horen van dit object?
Heb je een linkje naar die tutorial? Meer specifiek; een linkje naar dat voorbeeld.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_184720142
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:32 schreef mschol het volgende:

[..]

gewoon niet scrapen en netjes vragen?
135.000 video's? :D

quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 20:36 schreef embedguy het volgende:

[..]

Selenium/Cypress/Puppeteer?

Nee, geen flauw idee hoe je dit op een makkelijke manier kan doen :9
Fijn dat je even wat namen laat vallen. Ik ga er morgen wel verder naar kijken ^^
  woensdag 30 januari 2019 @ 22:40:07 #47
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184721799
quote:
7s.gif Op woensdag 30 januari 2019 21:36 schreef DevFreak het volgende:

[..]

135.000 video's? :D

[..]

Fijn dat je even wat namen laat vallen. Ik ga er morgen wel verder naar kijken ^^
Die zijn bedoeld voor webbrowser automatisering.

Wellicht is er een manier die meer performance geeft of die makkelijker op te zetten is. Selenium en alternatieven zijn een beetje overkill, maar wat je wilt zal er wel mee kunnen schat ik.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  woensdag 30 januari 2019 @ 22:45:58 #48
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_184721964
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 14:29 schreef uppie83 het volgende:
Ontwerp vraagje. Ik heb een tutorial gevolgd om mij wat verder te ontwikkelen. Daarin werd een view-manager gebruikt om alle (bewegingen van) sprites te organiseren. Echter alle sprites van de objecten waren onderdeel van deze view-manager itt de objecten zelf.

Voor het geluid was het idem. Een sound-manager waar alle audioclips in werden gemaakt en waar ze konden worden aangeroepen.

Maar is het niet zo dat een geluid en een uiterlijk kenmerken zijn van een object en dus in de class horen van dit object?
en als meerdere objecten dezelfde sprites gebruiken, of dezeflde geluiden? Alles X keer in het geheugen laden? Daarom gebruik je dus aparte classes om resources te managen.
pi_184724938
quote:
7s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:13 schreef DevFreak het volgende:
Ben bezig met een webscraper, maar ben er tijdens het ontwikkelen achter gekomen dat ik de webpagina op één of andere manier eerst moet laten verwerken door een webbrowser omdat de facking jerks achter de website die ik probeer leeg te trekken zo'n HTML5-videoplayer gebruiken.

Bij een standaard request krijg ik in plaats van een linkje naar de video een lange string te zien.

Iemand ideeën? :P
Wat is de site? Mag ook per PM.
Tip, open Chrome in development mode en kijk in de netwerk tab bij de index pagina waarop de video staat. Vervolgens kun je copy request als Curl doen.

Probeer dat eens in een Curl client (kan ook online).

Overigens heb ik in verleden veel gedaan om spiders te blokken, 100% kan het bijna nooit zonder je site ook goed toegankelijk te houden. Alleen 2 jaar terug een dienst getest die het op DNS niveau afvangt, werkte zeer goed en word o.a. op Funda gebruikt. Enige nadeel was dat het een kleine ton per jaar kost.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184724942
quote:
8s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:42 schreef Farenji het volgende:
Godverdomme wat is dat npm toch een vertiefte clusterfuck :r :r :r
Wij hadden er ook vaak ontzettende shit mee in build straten, komt ook doordat sommige packages debiel lange namen hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184727228
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 07:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat is de site? Mag ook per PM.
Tip, open Chrome in development mode en kijk in de netwerk tab bij de index pagina waarop de video staat. Vervolgens kun je copy request als Curl doen.

Probeer dat eens in een Curl client (kan ook online).

Overigens heb ik in verleden veel gedaan om spiders te blokken, 100% kan het bijna nooit zonder je site ook goed toegankelijk te houden. Alleen 2 jaar terug een dienst getest die het op DNS niveau afvangt, werkte zeer goed en word o.a. op Funda gebruikt. Enige nadeel was dat het een kleine ton per jaar kost.
Heb je even een DM gestuurd :P
pi_184727621
Meh, dit gaat echt veel te ingewikkeld worden. Ik ga een andere videosite pakken zonder 'beveiliging' voor nu.
pi_184745483
Werkt perfect

250 video's per minuut _O-

[ Bericht 84% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2019 06:01:41 ]
pi_184752314
HALLO HALLO WAAR IS IEDEREEN
pi_184752770
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:50 schreef DevFreak het volgende:
HALLO HALLO WAAR IS IEDEREEN
:)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184752806
quote:
7s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:13 schreef DevFreak het volgende:
Ben bezig met een webscraper, maar ben er tijdens het ontwikkelen achter gekomen dat ik de webpagina op één of andere manier eerst moet laten verwerken door een webbrowser omdat de facking jerks achter de website die ik probeer leeg te trekken zo'n HTML5-videoplayer gebruiken.

Bij een standaard request krijg ik in plaats van een linkje naar de video een lange string te zien.

Iemand ideeën? :P
Wat wilde je eigenlijk met die videos doen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184752828
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 14:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

:)
:W

Ik heb die scraper wel weer gehad. Het werkt dus tijd voor het volgende hoofdstuk. Ik ben aan het denken over een webcrawler àla mini-zoekmachine.
pi_184752845
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 14:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat wilde je eigenlijk met die videos doen?
Niets. Was gewoon de kick om die site leeg te rippen. :')
pi_184756034
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 14:15 schreef DevFreak het volgende:

[..]

:W

Ik heb die scraper wel weer gehad. Het werkt dus tijd voor het volgende hoofdstuk. Ik ben aan het denken over een webcrawler àla mini-zoekmachine.
Goede oefening voor recursie :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184756046
Overigens als je dan een spider gaat schrijven, kan dan eens of je asynchrone technieken kan toepassen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184756710
[quote]0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 17:17 schreef raptorix het volgende:
Overigens als je dan een spider gaat schrijven, kan dan eens of je asynchrone technieken kan toepassen :)
Sowieso! Weet nog niet helemaal zeker of ik Hack of PHP ga pakken.
pi_184756901
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 17:48 schreef DevFreak het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 1 februari 2019 17:17 schreef raptorix het volgende:
Overigens als je dan een spider gaat schrijven, kan dan eens of je asynchrone technieken kan toepassen :)
Sowieso! Weet nog niet helemaal zeker of ik Hack of PHP ga pakken.
Perl :)
Of gewoon c#
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184756921
Overigens zou ik PHP afraden, een rommelige taal waar je niet echt als beginner de juiste technieken leert
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184757108
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 17:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Perl :)
Of gewoon c#
Ik ken een beetje C#, maar ik probeer gezien mijn baan zo veel als mogelijk in PHP te werken. ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:00 schreef raptorix het volgende:
Overigens zou ik PHP afraden, een rommelige taal waar je niet echt als beginner de juiste technieken leert
Ben niet echt meer een beginner :P
pi_184798139
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 20:41 schreef embedguy het volgende:

[..]

Heb je een linkje naar die tutorial? Meer specifiek; een linkje naar dat voorbeeld.
Sorry, is een Youtube tutorial, dus kan het niet makkelijker maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 22:45 schreef ralfie het volgende:

[..]

en als meerdere objecten dezelfde sprites gebruiken, of dezeflde geluiden? Alles X keer in het geheugen laden? Daarom gebruik je dus aparte classes om resources te managen.
Ok, dat klinkt zeer logisch inderdaad. Maar hoe gaat het ontwerp dan verder? Laten we zeggen de SoundManager class laad alle audio bestanden en zorgt er voor dat ze beschikbaar zijn. Is het dan zo dat je in de object classen methoden maakt die bepaalde Play() methoden aanroepen van de SoundManager?
ウプピエ 八十三 &lt;&lt; u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_184798519
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:11 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik ken een beetje C#, maar ik probeer gezien mijn baan zo veel als mogelijk in PHP te werken. ;)

[..]

Ben niet echt meer een beginner :P
Waarom zou je nog steeds met PHP werken? Een gemankeerde taal waarmee je carriere wise je zelf geen plezier doet, echt nooit begrepen waarom mensen daar zo door laten meesleuren, en ja natuurlijk kun je in PHP heel veel, maar het maakt het er niet makkelijker op. Ik ben zelf niet meer heel actief als programmeur (cloud consulantant) maar het is echt verspilling van energie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 3 februari 2019 @ 20:58:03 #68
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_184801445
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 18:42 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Sorry, is een Youtube tutorial, dus kan het niet makkelijker maken.

[..]

Ok, dat klinkt zeer logisch inderdaad. Maar hoe gaat het ontwerp dan verder? Laten we zeggen de SoundManager class laad alle audio bestanden en zorgt er voor dat ze beschikbaar zijn. Is het dan zo dat je in de object classen methoden maakt die bepaalde Play() methoden aanroepen van de SoundManager?
Even wat pseudocode. Geen bijbelwaardig ontwerp, meer iets van niveau libelle:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
class sound {
    private List<object> owners();

    public Destroy(object owner) {
         owners.remove(owner);
         if (owners.count == 0)
           actuallydestroyme();
    }

    Play() {
         playthefrigginsound();
    }
}
class soundmanager {
     List<Sound> sounds();
     Sound Load(string resourceName, Object owner) {
          var sound;
          if (sounds contains sound where sound.resourceName == resourceName) {
               sound = diedus;
          } else
               sound = loadsoundfromdisk();
               sounds.add(sound);
          }
          sound.owners.add(owner);
         return sound;
     }
}

class auto {
      sound toeter;
      constructor() {
          toeter = soundmanager.Load("toeter.wav", this);
      }
      tuut() {
         toeter.play();
      }
      destructor() {
           toeter.Destroy(this);
      }
}
ervan uitgaande dat je taal geluidsobjecten als referentie aanhoudt (wat volgens mij praktische elke taal zou doen) is bovenstaande een mogelijkheid.

Je houdt alleen een referentie naar het geluid in de manager en registreert aldaar de owner van het geluid. Zodra een geluid geen owner meer heeft kun je het uit het geheugen halen. Afhankelijk van hoe dynamisch je owner objecten zijn doe je dit meteen in de destructor van de owner objecten, bouw je een soortement van garbage collector die dit eens per zoveel tijd opschoont of maak je gebruik van losse referenties zoals c#'s weak references in je soundmanager indien je taal dit ondersteunt. In dat laatste geval hoef je niks op te ruimen en doet de taal dit voor je. Anders heb je kans dat je geluidsbibliotheek steeds groter wordt en utieindelijk je hele gamelibrary in het geheugen heeft hangen.
pi_184802410
Thanks, helder!
ウプピエ 八十三 &lt;&lt; u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_184820392
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 18:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waarom zou je nog steeds met PHP werken? Een gemankeerde taal waarmee je carriere wise je zelf geen plezier doet, echt nooit begrepen waarom mensen daar zo door laten meesleuren, en ja natuurlijk kun je in PHP heel veel, maar het maakt het er niet makkelijker op. Ik ben zelf niet meer heel actief als programmeur (cloud consulantant) maar het is echt verspilling van energie.
Het is door de jaren heen enorm veranderd en verbeterd. PHP ^7.0 is wat mij betreft echt subliem, zeker in combinatie met ReactPHP.

Ik heb een hoop talen geprobeerd en en mee gewerkt, maar blijf toch telkens uitkomen bij PHP.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2019 18:51:26 ]
pi_184828729
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 18:50 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Het is door de jaren heen enorm veranderd en verbeterd. PHP ^7.0 is wat mij betreft echt subliem, zeker in combinatie met ReactPHP.

Ik heb een hoop talen geprobeerd en en mee gewerkt, maar blijf toch telkens uitkomen bij PHP.
Natuurlijk is het beter geworden, en ik zeg ook niet dat je in PHP niet goed zou kunnen programmeren. Het is echter allemaal een hack om een beetje een poging te worden een betere taal te worden.

Wat ik zelf bijvoorbeeld sterk aan c#/.net vind is de hele tooling er om heen, al afgezien dat het gewoon een robuuste taal is. Met name resharper en allerlei build tools maken het leven er een stuk makkelijker op. Nu programmeer ik zelf niet zoveel meer hoor ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 5 februari 2019 @ 22:17:31 #72
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184845180
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 05:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat ik zelf bijvoorbeeld sterk aan c#/.net vind is de hele tooling er om heen <...>. Met name <...> allerlei build tools maken het leven er een stuk makkelijker op.
PHP hoeft überhaupt niet te builden. Há! Eet dat.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_184848432
FOK!forum is momenteel niet bereikbaar wegens database-problemen. Wacht even en probeer het zometeen nog een keer. <br /><br /><i><small>(db:rollback:)</small></i>
Een fiets hoef je ook niet bij te tanken, maar dat betekend nog niet dat dat het beste vervoersmiddel is trouwens :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184848650
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 05:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Natuurlijk is het beter geworden, en ik zeg ook niet dat je in PHP niet goed zou kunnen programmeren. Het is echter allemaal een hack om een beetje een poging te worden een betere taal te worden.

Wat ik zelf bijvoorbeeld sterk aan c#/.net vind is de hele tooling er om heen, al afgezien dat het gewoon een robuuste taal is. Met name resharper en allerlei build tools maken het leven er een stuk makkelijker op. Nu programmeer ik zelf niet zoveel meer hoor ;)
afzonderlijk zijn van Microsoft is nou ook niet echt fijn. zeker met de bende die ze er de laatste tijd van maken.


Ben zelf laatste tijd in Lua bezig om een game te maken in love2d.

Ook eindelijk eerste stap af met mijn hoofdmenu werkend krijgen met een optie menu.
pi_184849289
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 05:33 schreef totalvamp het volgende:

[..]

afzonderlijk zijn van Microsoft is nou ook niet echt fijn. zeker met de bende die ze er de laatste tijd van maken.

Ben zelf laatste tijd in Lua bezig om een game te maken in love2d.

Ook eindelijk eerste stap af met mijn hoofdmenu werkend krijgen met een optie menu.
Hoezo? Sinds wanneer is C# een Microsoft standaard?
Daarnaast is .net Core 1 van de sterkst groeiende opensource platforms, bovendien geschikt om onder Linux te draaien, of in containers. En in welke zin maakt Microsoft er een zooitje van?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184850351
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 05:33 schreef totalvamp het volgende:

[..]

afzonderlijk zijn van Microsoft is nou ook niet echt fijn. zeker met de bende die ze er de laatste tijd van maken.

Ben zelf laatste tijd in Lua bezig om een game te maken in love2d.

Ook eindelijk eerste stap af met mijn hoofdmenu werkend krijgen met een optie menu.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoezo? Sinds wanneer is C# een Microsoft standaard?
Daarnaast is .net Core 1 van de sterkst groeiende opensource platforms, bovendien geschikt om onder Linux te draaien, of in containers. En in welke zin maakt Microsoft er een zooitje van?
Jehp inderdaad. Als ik de tijd zou hebben zou ik me gaan verdiepen in C# en daarin gaan programmeren (ook voor werk). Mooi platform.

Heb wel Head First C# helemaal doorgenomen maar heb verder geen praktijkervaring.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2019 09:40:11 ]
pi_184854975
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoezo? Sinds wanneer is C# een Microsoft standaard?
Daarnaast is .net Core 1 van de sterkst groeiende opensource platforms, bovendien geschikt om onder Linux te draaien, of in containers. En in welke zin maakt Microsoft er een zooitje van?
doelde op .net, dat was altijd Windows. heb tijden niet de ontwikkelingen daarvan gevolgd. goed dat ze nu open source zijn gegaan.

ik bedoelde omtrent de Windows update van laatste tijd. constant bugs en problemen. had 1 pc die na een update niet meer werkte. dat maakt me nou niet enthousiast voor iets ontwikkeld door M$
  woensdag 6 februari 2019 @ 22:34:51 #78
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184865989
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:11 schreef totalvamp het volgende:

[..]

doelde op .net, dat was altijd Windows. heb tijden niet de ontwikkelingen daarvan gevolgd. goed dat ze nu open source zijn gegaan.

ik bedoelde omtrent de Windows update van laatste tijd. constant bugs en problemen. had 1 pc die na een update niet meer werkte. dat maakt me nou niet enthousiast voor iets ontwikkeld door M$
Gelukkig doen ze nog veel meer goed, dat maakt mij dan wel weer enthousiast.

Zelf ben ik wel te spreken over de weg die ms heeft genomen. Ze inversteren er veel in om de dev comunitie te binden.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_184872881
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:11 schreef totalvamp het volgende:

[..]

doelde op .net, dat was altijd Windows. heb tijden niet de ontwikkelingen daarvan gevolgd. goed dat ze nu open source zijn gegaan.

ik bedoelde omtrent de Windows update van laatste tijd. constant bugs en problemen. had 1 pc die na een update niet meer werkte. dat maakt me nou niet enthousiast voor iets ontwikkeld door M$
Je weet hoeveel producten Microsoft heeft?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184872914
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:34 schreef embedguy het volgende:

[..]

Gelukkig doen ze nog veel meer goed, dat maakt mij dan wel weer enthousiast.

Zelf ben ik wel te spreken over de weg die ms heeft genomen. Ze inversteren er veel in om de dev comunitie te binden.
Klopt, dat komt met name door deze baas: https://en.wikipedia.org/wiki/Scott_Guthrie
Hij heeft 1 van de zwaarste invloeden binnen MS, en heeft met een aantal pure techneuten (gebacked door Bill Gates), zo een 10 jaar terug de weg ingeslagen dat Microsoft vooral zijn geld moet verdienenen met services, en niet puur door de verkoop van licenties. Daarnaast MS interessant maken voor developers, en niet alleen puur voor MS technologieen.

Niet voor niets biedt Azure steeds meer diensten aan die je niet direct zal verwachten, met name ondersteuning voor Kubernetes, Docker, etc.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184875086
Kwam dit stukje code van 16 jaar gelden nog tegen :+

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
#!/usr/bin/perl -w

use IO::Socket;
sub getplayerinfo($$){
    my ($peeraddr,$port) = @_;
    my $sock = new IO::Socket::INET (
                       PeerAddr => $peeraddr,
                       PeerPort => $port,
                       Proto => 'udp',
                     );
    die "Could not create socket: $!\n" unless $sock;
    $sock->send("\\players\\");
    $sock->recv(my $line, 1000);

    my @players = split /\\/,$line;
    my @result;
    while (@players > 16){
    my @temp = splice(@players,0,17,'');
    push @result, [@temp];
    }
    close($sock);
    return @result;
}
    my @players = getplayerinfo('195.149.21.73','7808');
    my $i;
    my $playerlength = 10;
    my $fragslength = 5;
    
    for $i ( 0 .. $#players ) {
        if(length($players[$i][2]) > $playerlength){
        $playerlength = length($players[$i][2]);
        }
        if(length($players[$i][4]) > $fragslength){
        $fragslength = length($players[$i][4]);
        }
    }

    my $playerspace = $playerlength - 10;
    my $fragsspace = $fragslength - 5;
    
    print 'Playername ' . " " x $playerspace .  'Frags ' . " " x $frag
+sspace .  'Ping ' . "\n";

    for $i ( 0 .. $#players ) {
    my $playerspace = $playerlength - length($players[$i][2]);
    my $fragsspace = $fragslength - length($players[$i][4]);
    print $players[$i][2] .  " " x $playerspace .  $players[$i][4] . "
+ " x $fragsspace .  $players[$i][6]  . "\n ";
    }  
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 7 februari 2019 @ 20:43:26 #82
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_184883443
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:19 schreef raptorix het volgende:
Kwam dit stukje code van 16 jaar gelden nog tegen :+
[ code verwijderd ]

Pareltje :+
pi_184885227
*O*
pi_184893330
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 20:43 schreef ralfie het volgende:

[..]

Pareltje :+
Helaas ben ik mijn Magnus Opus kwijt :(
De orginele search query voor de zoekresultaten van Funda (de eerste versie), was een monster van 300 regels, wat het zo bijzonder maakte was dat ik de complete recordset paging deed in de stored procecure en daardoor 10 keer betere performance had weten te bereiken :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator vrijdag 8 februari 2019 @ 16:15:39 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184897898
De metatekst van deze xkcd https://xkcd.com/2109/ _O_

"Fixing a handfull of irregular bugs by burrying them beneath a smooth, uniform layer of bugs."

:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184898875
Heb een nieuwe laptop van de zaak gehad. Die geur van een begin 2019 MacBook Pro :9~ _O_
  vrijdag 8 februari 2019 @ 18:54:10 #87
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184900803
quote:
16s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 17:00 schreef DevFreak het volgende:
Heb een nieuwe laptop van de zaak gehad. Die geur van een begin 2019 MacBook Pro :9~ _O_
Jaloers!

Sinds wanneer ben jij zo'n Apple fan? :9 nieuwe baan? :o
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_184912112
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 18:54 schreef embedguy het volgende:

[..]

Jaloers!

Sinds wanneer ben jij zo'n Apple fan? :9 nieuwe baan? :o
Ja klopt :P

Niet dat het alles is, hoor. Apple loopt iets te hard voorop. Ik vind het een beetje overdreven om geen USB 3.x poorten meer in te bouwen. :')

Nu moet ik een prijzige adapter erbij aanschaffen. :7
  Moderator zaterdag 9 februari 2019 @ 11:10:19 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184912333
Ik snap sowieso die trend niet om alle poorten af te schaffen.. Ben zo blij met mijn pandora... die heeft 2xSD, en een full usb. De opvolger (als die komt) heeft 2xSD, 2x full USB, mini HDMI een sim slot en een microsd/ummc slot.. :D dat voor een apparaatje van 14 cm breed.. en volledig up to date linux :)

Waarom kan ik zo blij worden dat dat soort dingen nog bestaan.

https://pyra-handheld.com/boards/pages/pyra/

ohja grappige bijkomstigheid die USB3 komt ook met een adapter en is intern zo aangesloten dat het een volle sata aansluiting wordt :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 9 februari 2019 @ 11:24:44 #90
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184912579
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 10:54 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ja klopt :P

Niet dat het alles is, hoor. Apple loopt iets te hard voorop. Ik vind het een beetje overdreven om geen USB 3.x poorten meer in te bouwen. :')

Nu moet ik een prijzige adapter erbij aanschaffen. :7
Nice ^O^ ^O^ ^O^
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  Moderator zaterdag 9 februari 2019 @ 12:01:44 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184913077
Ik heb op mijn werk nog een potje staan van een persoonlijk budget die op moet dit jaar (anders verdwijnt het) en ik mag daar alleen maar iets electronisch van kopen.. dus ik ga maar eens een nieuwe desktop aanschaffen ben er alleen nog niet uit wat daar in moet. Mijn huidige stamt uit 2009 en kan nog prima mee (het gaat niet meer zo hard en ik koop meestal wel boven in het segment)...

Dus eens kijken of dat weer lukt... moet waarschijnlijk nog wel wat eigen geld bij dat doe ik liever niet maarja.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184913251
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 12:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb op mijn werk nog een potje staan van een persoonlijk budget die op moet dit jaar (anders verdwijnt het) en ik mag daar alleen maar iets electronisch van kopen.. dus ik ga maar eens een nieuwe desktop aanschaffen ben er alleen nog niet uit wat daar in moet. Mijn huidige stamt uit 2009 en kan nog prima mee (het gaat niet meer zo hard en ik koop meestal wel boven in het segment)...

Dus eens kijken of dat weer lukt... moet waarschijnlijk nog wel wat eigen geld bij dat doe ik liever niet maarja.
paar mooie beeldschermen?
  Moderator zaterdag 9 februari 2019 @ 12:20:44 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184913383
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 12:12 schreef mschol het volgende:

[..]

paar mooie beeldschermen?
Ik denk dat daar mijn eigen bijdrage komt :) Thuis is nu één van mijn twee schermen stuk... Ben nog een beetje aan het twijfelen wat ik ga doen.. ik denk één mooie en dan die ik nu heb er portrait naast eens kijken of ik dat fijn vind... Als ik er dan één bij koop die net zo hoog is als deze breed heb je wel een leuke setup denk ik :D een groot scherm met een zijwindow :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184913408
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:24 schreef embedguy het volgende:

[..]

Nice ^O^ ^O^ ^O^
Ja man! Ik moet trouwens ook zeggen dat ik het nieuwe toetsenbord eigenlijk best wel lekker vind typen. Ik was er eerst negatief over, maar het went snel en dan wil je niet meer terug :@
pi_184913438
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 12:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat daar mijn eigen bijdrage komt :) Thuis is nu één van mijn twee schermen stuk... Ben nog een beetje aan het twijfelen wat ik ga doen.. ik denk één mooie en dan die ik nu heb er portrait naast eens kijken of ik dat fijn vind... Als ik er dan één bij koop die net zo hoog is als deze breed heb je wel een leuke setup denk ik :D een groot scherm met een zijwindow :D
ik heb recentelijk 3x 27" aangeschaft, derde is pas binnen en moet nog even neergezet worden, maar wat een feest is dat zeg qua beeldoppervlakte _O_
  Moderator zaterdag 9 februari 2019 @ 12:27:35 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184913489
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 12:24 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb recentelijk 3x 27" aangeschaft, derde is pas binnen en moet nog even neergezet worden, maar wat een feest is dat zeg qua beeldoppervlakte _O_
Moet je wel een snelle muis hebben... Ik moet zeggen dat sinds één van mijn 2 schermen is uitgevallen ik hem echt wel mis... Gelukkig is alles op het werk twee scherms...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 februari 2019 @ 12:39:37 #97
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184913704
Ik voel me lichtelijk verplicht om dit topic te volgen
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184916911
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 12:39 schreef Nattekat het volgende:
Ik voel me lichtelijk verplicht om dit topic te volgen
watwat?
  zaterdag 9 februari 2019 @ 16:16:03 #99
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184917783
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 12:22 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ja man! Ik moet trouwens ook zeggen dat ik het nieuwe toetsenbord eigenlijk best wel lekker vind typen. Ik was er eerst negatief over, maar het went snel en dan wil je niet meer terug :@
Haha, als je het zelf moet betalen dan is dat laatste wel dure hobby met Apple spul. :9

Maar snap ik, Apple is duur maar het is toch een andere beleving dan de gemiddelde Windows laptop wbt kwaliteit&gebruikerservaring.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_184917836
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 12:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Moet je wel een snelle muis hebben... Ik moet zeggen dat sinds één van mijn 2 schermen is uitgevallen ik hem echt wel mis... Gelukkig is alles op het werk twee scherms...
ik had al 3x 24" en wil niet meer terug naar 2 indien enigsinds mogelijk (vooral financieel)
Die muis is een kwestie van instellen..
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 februari 2019 @ 17:13:05 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184918964
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 15:22 schreef DevFreak het volgende:

[..]

watwat?
Datdat
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 9 februari 2019 @ 21:55:02 #102
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184925644
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:18 schreef mschol het volgende:

[..]

ik had al 3x 24" en wil niet meer terug naar 2 indien enigsinds mogelijk (vooral financieel)
Die muis is een kwestie van instellen..
Heb zelf ook 3x24" staan. Eén keer gebruikt, daarna weer terug naar twee. En nu weer 1 (met twee uitgeschakelde schermen er langs :')).

Persoonlijk vind ik de derde te veel van het goede; te veel met je hoofd op en neer moeten en maar weinig meerwaarde.

Tegenwoordig doe ik alles weer met alt-tab.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_184926150
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:55 schreef embedguy het volgende:

[..]

Heb zelf ook 3x24" staan. Eén keer gebruikt, daarna weer terug naar twee. En nu weer 1 (met twee uitgeschakelde schermen er langs :')).

Persoonlijk vind ik de derde te veel van het goede; te veel met je hoofd op en neer moeten en maar weinig meerwaarde.

Tegenwoordig doe ik alles weer met alt-tab.
Ghehe. Drie is inderdaad wel een beetje veel. Twee grote schermen zijn genoeg.

Ik kan niet meer zonder tweede scherm. Het is anders net alsof ik mijn rechterhand kwijt ben. :P
pi_184930746
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 21:55 schreef embedguy het volgende:

[..]

Heb zelf ook 3x24" staan. Eén keer gebruikt, daarna weer terug naar twee. En nu weer 1 (met twee uitgeschakelde schermen er langs :')).

Persoonlijk vind ik de derde te veel van het goede; te veel met je hoofd op en neer moeten en maar weinig meerwaarde.

Tegenwoordig doe ik alles weer met alt-tab.
:P Ik zit al een tijd lang te twijfelen of ik een derde scherm erbij neem, zowel thuis als op het werk.Lijkt mij wel handig om code, database/internet en console naast elkaar te hebben.

Ben er alleen nog niet over uit of het dan een extra 24" 1920x1200 scherm moet worden of een wat grotere 1440p/4k scherm voor in het midden.
pi_186625123
@cablegunmaster of andere mensen, waarom kan dit niet in typescript:



Alle objecten zouden toch moeten voldoen aan T daar T any extend? :?

[ Bericht 32% gewijzigd door FlippingCoin op 05-05-2019 12:38:26 (dan maar als plaatje ) ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 5 mei 2019 @ 13:37:07 #106
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_186626285
quote:
16s.gif Op zondag 5 mei 2019 12:36 schreef FlippingCoin het volgende:
@:cablegunmaster of andere mensen, waarom kan dit niet in typescript:

[ afbeelding ]

Alle objecten zouden toch moeten voldoen aan T daar T any extend? :?
Waarom zou je überhaupt T van any willen laten extenden? Of is dat nu puur als voorbeeld?
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_186626394
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 13:37 schreef Rodgrod het volgende:

[..]

Waarom zou je überhaupt T van any willen laten extenden? Of is dat nu puur als voorbeeld?
Nou ik kwam ergens niet uit dus ik kwam hierop als voorbeeld, uiteindelijk heb ik hetgeen ik wou maken wel werkend gekregen maar snap ik hier de fout nog niet van. :+


Hierbij werkt het wel gewoon zoals ik verwacht had.

En kan ik het ook gebruiken zoals ik verwacht had dat het werkte:
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 5 mei 2019 @ 14:17:31 #108
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_186627055
quote:
16s.gif Op zondag 5 mei 2019 12:36 schreef FlippingCoin het volgende:
@:cablegunmaster of andere mensen, waarom kan dit niet in typescript:

[ afbeelding ]

Alle objecten zouden toch moeten voldoen aan T daar T any extend? :?
Met 'extends' in een generic geef je de restrictie op waar 'T' van afgeleid moet zijn. Je zegt dus dat T afgeleid moet zijn van any, maar alles is afgeleid van any. Any omvat namelijk strings, numbers, etc. Maw, met jouw voorbeeld kan de gebruiker van 'test' hem zo gebruiken:

1const foo: string = test< string >()

'string' is afgeleid van any, dus de gebruiker mag zeggen T=string. Vervolgens moet 'test' dus ook een string teruggeven. Zelfde als de gebruiker zegt dat T=number, dan moet er een number terugkomen. Dat dat doet jouw voorbeeld niet, dus vindt TS je code fout.

Maw, je moet het anders bekijken; de functie mag niet iets willekeurigs iets teruggeven, de gebruiker mag de functie gebruiken om iets willekeurigs terug te krijgen. Wat dat 'willekeurige' is mag de gebruiker van de functie bepalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door embedguy op 05-05-2019 14:33:21 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zondag 5 mei 2019 @ 14:33:06 #109
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_186627356
quote:
16s.gif Op zondag 5 mei 2019 13:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou ik kwam ergens niet uit dus ik kwam hierop als voorbeeld, uiteindelijk heb ik hetgeen ik wou maken wel werkend gekregen maar snap ik hier de fout nog niet van. :+

[ afbeelding ]
Hierbij werkt het wel gewoon zoals ik verwacht had.

En kan ik het ook gebruiken zoals ik verwacht had dat het werkte:
[ afbeelding ]
Hier is het ook gewoon 100% valide hoor om te zeggen get<T extends any>(...

Voegt niets toe, maar hé: het kan wel :+
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_186627620
quote:
4s.gif Op zondag 5 mei 2019 14:17 schreef embedguy het volgende:

[..]

Met 'extends' in een generic geef je de restrictie op waar 'T' van afgeleid moet zijn. Je zegt dus dat T afgeleid moet zijn van any, maar alles is afgeleid van any. Any omvat namelijk strings, numbers, etc. Maw, met jouw voorbeeld kan de gebruiker van 'test' hem zo gebruiken:
[ code verwijderd ]


'string' is afgeleid van any, dus de gebruiker mag zeggen T=string. Vervolgens moet 'test' dus ook een string teruggeven. Zelfde als de gebruiker zegt dat T=number, dan moet er een number terugkomen. Dat dat doet jouw voorbeeld niet, dus vindt TS je code fout.

Maw, je moet het anders bekijken; de functie mag niet iets willekeurigs iets teruggeven, de gebruiker mag de functie gebruiken om iets willekeurigs terug te krijgen. Wat dat 'willekeurige' is mag de gebruiker van de functie bepalen.
Dus als ik het goed begrijp met extends any zeg ik dat T alles moet zijn ipv dat T alles mag zijn?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_186628618
Opgelost, dit werkte niet.

[ Bericht 95% gewijzigd door FlippingCoin op 05-05-2019 16:16:37 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 5 mei 2019 @ 16:29:06 #112
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_186629729
quote:
16s.gif Op zondag 5 mei 2019 14:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp met extends any zeg ik dat T alles moet zijn ipv dat T alles mag zijn?
Ow, dat is inderdaad een betere beschrijving ja.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_186631158
quote:
14s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:29 schreef embedguy het volgende:

[..]

Ow, dat is inderdaad een betere beschrijving ja.
Oke thanks. ^O^


Heb nu voor mijn app dan een abstractielaag toegevoegd voor de REST calls naar mijn API, nu maar een plaats waar ik de authenticatie headers toe moet voegen en de URL's moet regelen en moet unmarshallen.

Zo vaak gehad dat ik dan weer het marshallen naar JSON was vergeten met een vage HTTP error als gevolg. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_186665411
quote:
16s.gif Op zondag 5 mei 2019 17:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oke thanks. ^O^

Heb nu voor mijn app dan een abstractielaag toegevoegd voor de REST calls naar mijn API, nu maar een plaats waar ik de authenticatie headers toe moet voegen en de URL's moet regelen en moet unmarshallen.

Zo vaak gehad dat ik dan weer het marshallen naar JSON was vergeten met een vage HTTP error als gevolg. :')
Netjes :) ik denk dat Embedguy je beter heeft geholpen dan ik dat had kunnen doen . O+
Redacted
pi_186666894
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 09:24 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Netjes :) ik denk dat Embedguy je beter heeft geholpen dan ik dat had kunnen doen . O+
Ja ik dacht ik mention jou maar omdat je verleden keer had weten te helpen. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_186704555
En waar is de rest mee bezig voor leuks?

@Nattekat nog leuke projecten? :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 mei 2019 @ 21:18:36 #117
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186704732
quote:
16s.gif Op woensdag 8 mei 2019 21:13 schreef FlippingCoin het volgende:
En waar is de rest mee bezig voor leuks?

@:nattekat nog leuke projecten? :P
Weinig dat het vermelden waard is :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186704805
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 21:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Weinig dat het vermelden waard is :P
Te druk met studie voor side projects en zulks? :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 mei 2019 @ 21:24:03 #119
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186704926
quote:
16s.gif Op woensdag 8 mei 2019 21:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Te druk met studie voor side projects en zulks? :P
Jep
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186704983
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 21:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jep


Maar mss kan je mij dan eens helpen als ik weer vragen heb. O-)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 mei 2019 @ 21:31:13 #121
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_186705209
quote:
16s.gif Op woensdag 8 mei 2019 21:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maar mss kan je mij dan eens helpen als ik weer vragen heb. O-)
Dat zou zomaar kunnen :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_186705718
Vanaf vrijdag op een uitgebreide .NET-safari! :9~

Heb heel het weekend gereserveerd. *O*
Lange perioe heb ik het erg druk gehad, dus geen tijd gehad de boeken in te duiken. Ik hoop dat ik nu even wat ervaring op kan doen.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2019 21:42:49 ]
  donderdag 9 mei 2019 @ 23:03:33 #123
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_186732908
quote:
17s.gif Op woensdag 8 mei 2019 21:42 schreef DevFreak het volgende:
Vanaf vrijdag op een uitgebreide .NET-safari! :9~

Heb heel het weekend gereserveerd. *O*
Lange perioe heb ik het erg druk gehad, dus geen tijd gehad de boeken in te duiken. Ik hoop dat ik nu even wat ervaring op kan doen.
Waarom? Double toughts about PHP aan het krijgen? Of gewoon zomaar voor de hobby oid?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_186868077
quote:
17s.gif Op woensdag 8 mei 2019 21:42 schreef DevFreak het volgende:
Vanaf vrijdag op een uitgebreide .NET-safari! :9~

Heb heel het weekend gereserveerd. *O*
Lange perioe heb ik het erg druk gehad, dus geen tijd gehad de boeken in te duiken. Ik hoop dat ik nu even wat ervaring op kan doen.
Oh middels zelfstudie? Klinkt wel leuk nieuwe dingen leren iig. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_186883261
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2019 23:03 schreef embedguy het volgende:

[..]

Waarom? Double toughts about PHP aan het krijgen? Of gewoon zomaar voor de hobby oid?
Mwah, de taal bevalt me gewoon niet meer. Het .NET-ecosysteem is gewoon een heel stuk volwassener, solider en heeft een veel groter toepassingsgebied. :)

Ik moet op mijn werk helaas wel verplicht in PHP programmeren, maar misschien dat het me lukt hier en daar wat .NET erin te schuiven. _O-
Mocht het zo zijn dat er hier echt geen plek is voor moderner spul, kan ik in de toekomst altijd nog kijken voor wat anders.

quote:
16s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oh middels zelfstudie? Klinkt wel leuk nieuwe dingen leren iig. :7
Yeah. :)
Ik heb volgende week vakantie. Misschien dat ik dan wat dieper de materie in kan duiken. Ik ben nog aan het verzinnen wat ik zal gaan maken :P
pi_186883367
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2019 16:37 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Mwah, de taal bevalt me gewoon niet meer. Het .NET-ecosysteem is gewoon een heel stuk volwassener, solider en heeft een veel groter toepassingsgebied. :)

Ik moet op mijn werk helaas wel verplicht in PHP programmeren, maar misschien dat het me lukt hier en daar wat .NET erin te schuiven. _O-
Mocht het zo zijn dat er hier echt geen plek is voor moderner spul, kan ik in de toekomst altijd nog kijken voor wat anders.
[..]

Yeah. :)
Ik heb volgende week vakantie. Misschien dat ik dan wat dieper de materie in kan duiken. Ik ben nog aan het verzinnen wat ik zal gaan maken :P
Ah cool.

Ja tenzij het een nieuw paradigma is kan je denk ik het beste gewoon een project starten? Zo heb ik het doorgaans aangepakt iig. :P

Op mijn stage zijn ze steeds meer dingen van PHP aan het vervangen door Go. :9
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_186883410
Ik zat nog met een ideetje, ik heb nu een API Service voor mijn app, maar stel dat er een http call niet goed gaat of zo om een wegvallende verbinding of zo hoe zouden jullie dit aanpakken?

Ik zat zelf aan te denken om het decorator pattern toe te passen met een repeater service die een x aantal keer de request herhaald en als het dan nog niet lukt een foutmelding teruggeeft of zo die dan aan de gebruiker gepresenteerd kan worden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 16 mei 2019 @ 16:56:35 #128
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_186883783
quote:
16s.gif Op donderdag 16 mei 2019 16:42 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik zat nog met een ideetje, ik heb nu een API Service voor mijn app, maar stel dat er een http call niet goed gaat of zo om een wegvallende verbinding of zo hoe zouden jullie dit aanpakken?

Ik zat zelf aan te denken om het decorator pattern toe te passen met een repeater service die een x aantal keer de request herhaald en als het dan nog niet lukt een foutmelding teruggeeft of zo die dan aan de gebruiker gepresenteerd kan worden.
Wat een hoop woorden om gewoon te zeggen dat je het een paar keer probeert en daarna opgeeft + foutmelding
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_186883819
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2019 16:56 schreef Faux. het volgende:

[..]

Wat een hoop woorden om gewoon te zeggen dat je het een paar keer probeert en daarna opgeeft + foutmelding
Nou niet helemaal natuurlijk. Het idee is dat de repeater hergebruikt kan worden voor andere dingen en dat je ook gewoon de API service kan gebruiken zonder de repeater wanneer dit niet wenselijk is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 16 mei 2019 @ 21:32:56 #130
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_186891302
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2019 16:37 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Mwah, de taal bevalt me gewoon niet meer. Het .NET-ecosysteem is gewoon een heel stuk volwassener, solider en heeft een veel groter toepassingsgebied. :)

Ik moet op mijn werk helaas wel verplicht in PHP programmeren, maar misschien dat het me lukt hier en daar wat .NET erin te schuiven. _O-
Mocht het zo zijn dat er hier echt geen plek is voor moderner spul, kan ik in de toekomst altijd nog kijken voor wat anders.
[..]

Yeah. :)
Ik heb volgende week vakantie. Misschien dat ik dan wat dieper de materie in kan duiken. Ik ben nog aan het verzinnen wat ik zal gaan maken :P
Wow, ben jij even ineens 180° gedraaid 😮. Haha, dacht dat je vond dat er niets boven PHP gaat :p.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_187084307
Nu bezig met TensorFlow object detection.

Moet van een fust bloemen als deze:



De fust herkennen een een vector output krijgen met waar deze zich in de foto zich bevindt. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187112246
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 21:32 schreef embedguy het volgende:

[..]

Wow, ben jij even ineens 180° gedraaid 😮. Haha, dacht dat je vond dat er niets boven PHP gaat :p.
Tja, maar het is en blijft natuurlijk wel mijn werk :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2019 11:09:17 ]
pi_187169162
quote:
16s.gif Op donderdag 16 mei 2019 16:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah cool.

Ja tenzij het een nieuw paradigma is kan je denk ik het beste gewoon een project starten? Zo heb ik het doorgaans aangepakt iig. :P

Op mijn stage zijn ze steeds meer dingen van PHP aan het vervangen door Go. :9
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 21:32 schreef embedguy het volgende:

[..]

Wow, ben jij even ineens 180° gedraaid 😮. Haha, dacht dat je vond dat er niets boven PHP gaat :p.
Nou, ik heb er wel serieus naar gekeken en me er een beetje in verdiept, maar ik weet bij nader inzien echt niet of het voor mij nou zo praktisch is om na 10 jaar nog over te stappen op een totaal ander ecosysteem. Ik trek het gewoon echt niet om mezelf dit naast mijn werk ook nog eens aan te moeten leren. :')
  vrijdag 31 mei 2019 @ 08:39:27 #134
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_187179279
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2019 15:52 schreef DevFreak het volgende:

[..]


[..]

Nou, ik heb er wel serieus naar gekeken en me er een beetje in verdiept, maar ik weet bij nader inzien echt niet of het voor mij nou zo praktisch is om na 10 jaar nog over te stappen op een totaal ander ecosysteem. Ik trek het gewoon echt niet om mezelf dit naast mijn werk ook nog eens aan te moeten leren. :')
Achja, voordeel heb je dat je het op zich niet nodig hebt. En het is verder volgens mij ook niet zo dat je over 5 jaar bang moet zijn dat je geen baan meer kan vinden als PHP'er.

Al is horizonverbreding nooit verkeert. Zelf ben/blijf ik ook behoorlijk zitten in wat ik op mijn werk doe. Wil eigenlijk ook wel een project oppakken bijvoorbeeld in GO, puur om eventueel in over te stappen bij mijn volgende baan.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_187181052
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 08:39 schreef embedguy het volgende:

[..]

Achja, voordeel heb je dat je het op zich niet nodig hebt. En het is verder volgens mij ook niet zo dat je over 5 jaar bang moet zijn dat je geen baan meer kan vinden als PHP'er.

Al is horizonverbreding nooit verkeert. Zelf ben/blijf ik ook behoorlijk zitten in wat ik op mijn werk doe. Wil eigenlijk ook wel een project oppakken bijvoorbeeld in GO, puur om eventueel in over te stappen bij mijn volgende baan.
Ik doe zelf Java naast php en Javascript en typescript , en in je eentje is het moeilijk om alles te doen. en bouw nog steeds (als ik zin heb ) mijn socket project af, ik zit daar nog vast op een issue waardoor het wat lastiger is om de zin te vinden.

Kwestie van een "ik moet het net even begrijpen" probleem met bytes.
Redacted
pi_187182052
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2019 15:52 schreef DevFreak het volgende:

[..]


[..]

Nou, ik heb er wel serieus naar gekeken en me er een beetje in verdiept, maar ik weet bij nader inzien echt niet of het voor mij nou zo praktisch is om na 10 jaar nog over te stappen op een totaal ander ecosysteem. Ik trek het gewoon echt niet om mezelf dit naast mijn werk ook nog eens aan te moeten leren. :')
Waarom probeer je niet wat toegankelijkers als Go? Dan heb je geen gezeik met een heel eco systeem of zo toch? Of iets met een ander paradigma dat kan best toegevoegde waarde hebben.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187289039
quote:
16s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 12:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarom probeer je niet wat toegankelijkers als Go? Dan heb je geen gezeik met een heel eco systeem of zo toch? Of iets met een ander paradigma dat kan best toegevoegde waarde hebben.
Nah, ik gebruik inmiddels ReactPHP voor de dingen die ik mistte. Als ik mezelf nu nog een compleet ander ecosysteem aan moet leren hebben ik binnen de kortste keren weer een burnout. :')
pi_187289496
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2019 14:34 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Nah, ik gebruik inmiddels ReactPHP voor de dingen die ik mistte. Als ik mezelf nu nog een compleet ander ecosysteem aan moet leren hebben ik binnen de kortste keren weer een burnout. :')
Ah ja ik dacht misschien vind je het leuk. :)


Maar wat bedoel je helemaal qua ecosysteem dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187366695
quote:
16s.gif Op donderdag 6 juni 2019 15:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah ja ik dacht misschien vind je het leuk. :)

Maar wat bedoel je helemaal qua ecosysteem dan?
C# als taal is niet zo pittig om jezelf aan te leren indien je al ervaring hebt als programmeur. Wat het lastig maakt is het gigantische framework dat er omheen zit. Ik heb er geen energie voor om naast mijn werk nog eens maanden te zitten om dat mezelf aan te leren. :P
pi_187366908
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:43 schreef DevFreak het volgende:

[..]

C# als taal is niet zo pittig om jezelf aan te leren indien je al ervaring hebt als programmeur. Wat het lastig maakt is het gigantische framework dat er omheen zit. Ik heb er geen energie voor om naast mijn werk nog eens maanden te zitten om dat mezelf aan te leren. :P
Ja daarom Go is juist anti framework. O-)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187392407
Wil iemand mij vertellen waar ik een compleet veilig php inlogscript kan vinden?
Er zijn er zoveel, is er iemand die gewoon een recente weet die alles afvangt?
pi_187439157
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 18:48 schreef phoenyx het volgende:
Wil iemand mij vertellen waar ik een compleet veilig php inlogscript kan vinden?
Er zijn er zoveel, is er iemand die gewoon een recente weet die alles afvangt?
Ik ben zelf niet thuis in de PHP maar voor de mensen die dat wel zijn zullen ze waarschijnlijk wel wat meer informatie nodig hebben.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187439247
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 17:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet thuis in de PHP maar voor de mensen die dat wel zijn zullen ze waarschijnlijk wel wat meer informatie nodig hebben.
Heb ondertussen wel eentje gevonden. Zelf door een oke uitziend script gekeken om te zien of overal genoeg validaties waren en wat aangepast en is zo wel prima denk ik. Had alleen verwacht dat er (buiten frameworks om) gewoon wel wat gemakkelijker een echt veilig script te vinden zou zijn
pi_187439263
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 18:02 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Heb ondertussen wel eentje gevonden. Zelf door een oke uitziend script gekeken om te zien of overal genoeg validaties waren en wat aangepast en is zo wel prima denk ik. Had alleen verwacht dat er (buiten frameworks om) gewoon wel wat gemakkelijker een echt veilig script te vinden zou zijn
Mja als je moet bouwen op scripts zonder het te kunnen doorgronden kan je het niet gauw veilig noemen denk ik? Maar zoals aangegeven ik heb nog geen lichtpuntje van referentie in de betreffende architectuur dus ik kan er verder weinig over verkondigen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187439504
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 18:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Mja als je moet bouwen op scripts zonder het te kunnen doorgronden kan je het niet gauw veilig noemen denk ik? Maar zoals aangegeven ik heb nog geen lichtpuntje van referentie in de betreffende architectuur dus ik kan er verder weinig over verkondigen.
Nee daarvoor moet je wel kennis hebben. Dat is voor mij wel goed te doen, maar je moet wel op veel zaken letten. Vind het vooral irritant dat er zoveel resultaten uit 2010 etc naar boven komen dus ja was even zoeken naar een script dat er wel oke uitzag.
pi_187439518
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 18:24 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Nee daarvoor moet je wel kennis hebben. Dat is voor mij wel goed te doen, maar je moet wel op veel zaken letten. Vind het vooral irritant dat er zoveel resultaten uit 2010 etc naar boven komen dus ja was even zoeken naar een script dat er wel oke uitzag.
Misschien kan je op een recente php versie zoeken?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187439545
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 18:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Misschien kan je op een recente php versie zoeken?
Ja wel geprobeerd op 7 maar goed.

https://www.tutorialrepub(...)sql-login-system.php
Deze is het geworden trouwens, wat extra validaties overal omheen gezet (misschien niet nodig maar ja, kan niet echt genoeg vertrouwen in alleen maar prepared statements)
pi_187439899
@devzero en anderen

Hoe gaan jullie om met queries die veel joins hebben, zeg een stuk of 6. Is dat iets om te vermijden of gewoon prima qua performance?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187442051
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 18:54 schreef FlippingCoin het volgende:
@:devzero en anderen

Hoe gaan jullie om met queries die veel joins hebben, zeg een stuk of 6. Is dat iets om te vermijden of gewoon prima qua performance?
Goede vraag. Mijn ervaring is vooral dat je zo veel mogelijk weg moet cachen. Probeer je database zo veel mogelijk te ontwijken.

Verder kun je, wanneer mogelijk, eventueel bepaalde gegevens in dezelfde tabel zetten zodat dit weer een join scheelt. Pas hier echter goed mee op en denk het goed door. Verder natuurlijk ook altijd je database indexeren.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2019 21:00:43 ]
pi_187442500
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 20:59 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Goede vraag. Mijn ervaring is vooral dat je zo veel mogelijk weg moet cachen. Probeer je database zo veel mogelijk te ontwijken.

Verder kun je, wanneer mogelijk, eventueel bepaalde gegevens in dezelfde tabel zetten zodat dit weer een join scheelt. Pas hier echter goed mee op en denk het goed door. Verder natuurlijk ook altijd je database indexeren.
Ja daar ga ik zeker over nadenken. Ik zat er ook aan te denken om voor de oudere records materialized views te maken en de join query tot een bepaald punt te laten gaan voor de recentere recorda of zo. Maar ik heb nog niet uigezocht in hoeverre dat kan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187444946
6 joins is wel iets om te vermijden maar of je het om moet bouwen en of het wat betreft performance nog acceptabel is of niet hangt er toch vanaf of je 1 row bijlangs gaat of tienduizenden (en wat je zelf acceptabel vindt wat betreft snelheid).

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2019 10:56:55 ]
pi_187505558
Hele dag al bezig met vage bugs allemaal te maken met het unmarshallen van data, die beperking van getters en attribuutnamen die niet gelijk mogen heten is echt kut in typescript.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 20 juni 2019 @ 20:24:27 #153
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_187526099
quote:
16s.gif Op woensdag 19 juni 2019 18:19 schreef FlippingCoin het volgende:
Hele dag al bezig met vage bugs allemaal te maken met het unmarshallen van data, die beperking van getters en attribuutnamen die niet gelijk mogen heten is echt kut in typescript.
Waarom gebruik je dan ook getters?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 27% gewijzigd door embedguy op 20-06-2019 20:30:49 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_187526174
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:24 schreef embedguy het volgende:

[..]

Waarom gebruik je dan ook getters?
Nou voor een aantal attributen forceer ik het gebruik van setters zodat de wijzigingen via subrictions gebroadcast worden. Dat werk wel erg fijn voor bijvoorbeeld het user object die geset moet zijn voordat er andere dingen gedaan kunnen worden, dan doe ik die logica in een usersubject.subscribe.


Al heb je een terecht punt verder dat ik wat gewoontegetrouw attributes private maak.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 20:29:45 #155
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187526222
De laatste paar dagen een beetje zitten hannesen met matrix wiskunde, elke keer blijkt het toch weer handiger dan ik in eerste instantie dacht... beetje een eigen registratie aan het bouwen, met een gradient descent. Programmeren heeft me al veel meer wiskunde geleerd dan mijn wiskunde leraar :D

Ook even een klein imaginary number librarytje gemaakt voor het begrip.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187526389
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:29 schreef Bosbeetle het volgende:
De laatste paar dagen een beetje zitten hannesen met matrix wiskunde, elke keer blijkt het toch weer handiger dan ik in eerste instantie dacht... beetje een eigen registratie aan het bouwen, met een gradient descent. Programmeren heeft me al veel meer wiskunde geleerd dan mijn wiskunde leraar :D

Ook even een klein imaginary number librarytje gemaakt voor het begrip.
Wat voor registratie boskevertje? Ik weet dat matrixwiskunde een rol speelt bij de zoekalgoritmes van zoekmachines maar daar nog niet verder in verdiept.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 20 juni 2019 @ 20:37:59 #157
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_187526442
quote:
16s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:27 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou voor een aantal attributen forceer ik het gebruik van setters zodat de wijzigingen via subrictions gebroadcast worden. Dat werk wel erg fijn voor bijvoorbeeld het user object die geset moet zijn voordat er andere dingen gedaan kunnen worden, dan doe ik die logica in een usersubject.subscribe.


Al heb je een terecht punt verder dat ik wat gewoontegetrouw attributes private maak.
Zie edit in spoiler hierboven.

In JavaScript/TypeScript gebruik je in principe geen getters/setters (gebruik het zelf maar in een heel beperkt aantal gevallen).

Sowieso klinkt wat jij noemt wel als een red flag; bij het schrijven van een property zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat je die property schrijft zonder een heel process in gang te zetten. Voor je het weet zorgt het voor ongewenste neven effecten (bijv dat indirect de state verandert van andere objecten of van het initiërende object zelf zonder dat die daar rekening mee houdt).

Moet je zelf en gebruikt van jouw logica wel rekening mee houden je getters/setters zou gebruikt. Niet gebruikelijk in JS land. Imho beter methods gebruiken voor zoiets.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 20:38:05 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187526444
quote:
16s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat voor registratie boskevertje? Ik weet dat matrixwiskunde een rol speelt bij de zoekalgoritmes van zoekmachines maar daar nog niet verder in verdiept.
Beeld registratie, https://en.wikipedia.org/wiki/Image_registration , twee plaatjes over elkaar heen leggen :)

Ook voor het eerst gebruik gemaakt van : https://en.wikipedia.org/wiki/Homogeneous_coordinates erg handig :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187526523
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:37 schreef embedguy het volgende:

[..]

Zie edit in spoiler hierboven.

In JavaScript/TypeScript gebruik je in principe geen getters/setters (gebruik het zelf maar in een heel beperkt aantal gevallen).

Sowieso klinkt wat jij noemt wel als een red flag; bij het schrijven van een property zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat je die property schrijft zonder een heel process in gang te zetten. Voor je het weet zorgt het voor ongewenste neven effecten (bijv dat indirect de state verandert van andere objecten of van het initiërende object zelf zonder dat die daar rekening mee houdt.
Nou het is zoals bij het observer pattern, dus de observeerders doen dat bewust.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 20 juni 2019 @ 20:45:06 #160
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_187526611
quote:
16s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou het is zoals bij het observer pattern, dus de observeerders doen dat bewust.
Maar het object die de property schrijft is zich daar misschien niet bewust van :+

Achja, kan verder wel prima werken dus als je die problemen niet hebt dan is het prima ^O^
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_187526654
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:45 schreef embedguy het volgende:

[..]

Maar het object die de property schrijft is zich daar misschien niet bewust van :+

Achja, kan verder wel prima werken dus als je die problemen niet hebt dan is het prima ^O^
Maar dat is met met het observer pattern toch altijd zo? Ik ga er even over nadenken iig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187526855
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Beeld registratie, https://en.wikipedia.org/wiki/Image_registration , twee plaatjes over elkaar heen leggen :)

Ook voor het eerst gebruik gemaakt van : https://en.wikipedia.org/wiki/Homogeneous_coordinates erg handig :Y
Ah gaaf die ga ik doorlezen. Ik moet voor studie nu een edge detection algoritme maken om de grootte van een voorwerp op een foto te bepalen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 20 juni 2019 @ 20:58:45 #163
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_187526929
quote:
16s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar dat is met met het observer pattern toch altijd zo? Ik ga er even over nadenken iig.
Het kan ook via een setX method ipv via een setter.

Mja, misschien is het ook wel meer een verroeste conventie uit de tijd dat getters/setters niet mogelijk waren in JS :P
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  Moderator donderdag 20 juni 2019 @ 21:07:03 #164
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187527120
quote:
16s.gif Op donderdag 20 juni 2019 20:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah gaaf die ga ik doorlezen. Ik moet voor studie nu een edge detection algoritme maken om de grootte van een voorwerp op een foto te bepalen.
Dan zou ik sobel filters gebruiken : https://en.wikipedia.org/wiki/Sobel_operator

of wat eenvoudigere

1
2
3
-1 0 1        1  1  1
-1 0 1  en    0  0  0
-1 0 1       -1 -1 -1

kernels :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187527266
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dan zou ik sobel filters gebruiken : https://en.wikipedia.org/wiki/Sobel_operator

of wat eenvoudigere
[ code verwijderd ]

kernels :)
Ja op dat eerste was ook uitgekomen met nog wat dingen dat is denk wel de juiste richting.


Heb ook al gemaakt om te detecteren of er een voorwerp geplaatst wordt voor de camera dat was vrij eenvoudig met de gemiddelde rgb waarde van de foto en een moving average. :P

Leuke dingen wel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187563373
Wat zou de beste manier zijn als je met een client server situatie, webapplicatie client en server in go, vanaf de client op de hoogte wil zijn van de wijzigingen in een object op de server? De communicatie verloopt verder door een REST API, alleen doordat ik de wijzigingen redelijk snel wil hebben, moet nog kijken wat hiervoor een goede interval is maar zeker niet meer dan een paar minuten maar liever nog kleiner lijkt mij zo periodiek get requests sturen niet handig.

Een websocket verbinding?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187567405
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:06 schreef phoenyx het volgende:
6 joins is wel iets om te vermijden maar of je het om moet bouwen en of het wat betreft performance nog acceptabel is of niet hangt er toch vanaf of je 1 row bijlangs gaat of tienduizenden (en wat je zelf acceptabel vindt wat betreft snelheid).
Dat hangt van de situatie af. Qua performance maakt het echt niet uit. Overigens persoonlijk voor eerst in jaren weer met databases aan de gang. Gelijk met 250 terrabyte 😚
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_187569836
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 18:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat hangt van de situatie af. Qua performance maakt het echt niet uit. Overigens persoonlijk voor eerst in jaren weer met databases aan de gang. Gelijk met 250 terrabyte 😚
Uhm oke je werkt met een database van 250 tb maar weet niet dat je joins beter kunt vermijden als dat mogelijk is.
pi_187570111
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 20:42 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Uhm oke je werkt met een database van 250 tb maar weet niet dat je joins beter kunt vermijden als dat mogelijk is.
Als je gewoon fatsoenlijke indexen maakt, maakt dat echt geen fuck uit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_187571106
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 21:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je gewoon fatsoenlijke indexen maakt, maakt dat echt geen fuck uit.
Wat vind je hiervan dan?

https://medium.com/squad-(...)g-joins-5be0fca2f523
  zondag 23 juni 2019 @ 22:56:29 #171
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_187572598
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 21:52 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Wat vind je hiervan dan?

https://medium.com/squad-(...)g-joins-5be0fca2f523
Klinkt Postgress specifiek :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zondag 23 juni 2019 @ 22:58:05 #172
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_187572647
quote:
16s.gif Op zondag 23 juni 2019 13:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat zou de beste manier zijn als je met een client server situatie, webapplicatie client en server in go, vanaf de client op de hoogte wil zijn van de wijzigingen in een object op de server? De communicatie verloopt verder door een REST API, alleen doordat ik de wijzigingen redelijk snel wil hebben, moet nog kijken wat hiervoor een goede interval is maar zeker niet meer dan een paar minuten maar liever nog kleiner lijkt mij zo periodiek get requests sturen niet handig.

Een websocket verbinding?
Ja, geen idee verder of dat dat makkelijk in Go gaat. Denk het wel.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_187572808
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 22:58 schreef embedguy het volgende:

[..]

Ja, geen idee verder of dat dat makkelijk in Go gaat. Denk het wel.
Jawel dat is wel mogelijk zover ik gelezen heb. Oke cool. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187572839
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 21:52 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Wat vind je hiervan dan?

https://medium.com/squad-(...)g-joins-5be0fca2f523
Maar het enige alternatief is een verminderde staat van normalisering denk ik. :{


Tenminste gezien vanuit mijn database kennis.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187574884
quote:
16s.gif Op zondag 23 juni 2019 23:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar het enige alternatief is een verminderde staat van normalisering denk ik. :{

Tenminste gezien vanuit mijn database kennis.
Op het moment dat je queries echt te traag op een relationeel model worden en snelheid ook echt een factor is dan kun je natuurlijk gaan kijken naar een een gedecentraliseerd model in een aparte databases, of wellicht gaan kiezen voor NoSQL achtige oplossingen. Persoonlijk heb ik nooit queries gezien die langer dan een seconde duren en dan had je het over stevige queries op grote databases.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 24 juni 2019 @ 07:41:19 #176
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_187575251
quote:
16s.gif Op zondag 23 juni 2019 23:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Jawel dat is wel mogelijk zover ik gelezen heb. Oke cool. ^O^
Maar als je af kunt met bijv. eens in de 20 sec. geüpdatet worden, dan volstaat rest ook prima. Wel makkelijker.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_187576780
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2019 07:41 schreef embedguy het volgende:

[..]

Maar als je af kunt met bijv. eens in de 20 sec. geüpdatet worden, dan volstaat rest ook prima. Wel makkelijker.
Ah oke dan ga ik dat eerdt maken dat is idd een stuk makkelijker. Om de halve minuut is wel prima voor het prototype iig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187576793
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 04:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Op het moment dat je queries echt te traag op een relationeel model worden en snelheid ook echt een factor is dan kun je natuurlijk gaan kijken naar een een gedecentraliseerd model in een aparte databases, of wellicht gaan kiezen voor NoSQL achtige oplossingen. Persoonlijk heb ik nooit queries gezien die langer dan een seconde duren en dan had je het over stevige queries op grote databases.
Ah oke nosql nog niet mee gewerkt, is dat niet minder handig als je records erg verstrengeld zijn?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187576875
quote:
16s.gif Op maandag 24 juni 2019 10:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah oke nosql nog niet mee gewerkt, is dat niet minder handig als je records erg verstrengeld zijn?
Nee, want noSQL zijn in principe altijd platgeslagen modellen, je kunt dan ook geen joins doen, bij NoSQL is het dus ook niet erg om data dubbel op te slaan, het is zelfs noodzakelijk.
Veel NoSQL databases slaan de data ook nog eens fysiek op meerdere plekken op zodat de engine paralel kan zoeken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_187578627
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 10:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, want noSQL zijn in principe altijd platgeslagen modellen, je kunt dan ook geen joins doen, bij NoSQL is het dus ook niet erg om data dubbel op te slaan, het is zelfs noodzakelijk.
Veel NoSQL databases slaan de data ook nog eens fysiek op meerdere plekken op zodat de engine paralel kan zoeken.
Ah oke dan moet ik daar maar eens naar kijken een keer :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187578898
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 04:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Op het moment dat je queries echt te traag op een relationeel model worden en snelheid ook echt een factor is dan kun je natuurlijk gaan kijken naar een een gedecentraliseerd model in een aparte databases, of wellicht gaan kiezen voor NoSQL achtige oplossingen. Persoonlijk heb ik nooit queries gezien die langer dan een seconde duren en dan had je het over stevige queries op grote databases.
Nou ja, als je veel tabellen hebt van elk miljoen+ rows die je met elkaar moet joinen en soms zelfs meer dan 1 keer, dan ga je dat echt wel snel merken, ook met perfecte indices, ook met beesten van db servers. Op een gegeven moment wordt de performance zo slecht (queries van tientallen seconden of langer) dat het niet meer werkbaar is. En dan moet je uitwijken naar OLAP oplossingen (bijv je data omzetten naar een star scheme), gespecialiseerde relationele db's of storage engines of slimme sharding.

Ik ben zelf geen grote fan van nosql, de use cases zijn erg beperkt en de hype is te groot. Iets als mongodb wordt door fanboys vaak aangevoerd als "oplossing voor alles" maar dat is natuurlijk niet zo. De meeste data is gewoon relationeel dus dan is een relationele db de beste keuze. Relaties in mongodb leggen tussen documenten kan op zich maar dat wordt heel snel een PITA en al snel ben je een relationele db aan het her-uitvinden in nosql. En dan wordt de performance nog veel kutter.
pi_187579395
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 13:22 schreef Farenji het volgende:

[..]

Nou ja, als je veel tabellen hebt van elk miljoen+ rows die je met elkaar moet joinen en soms zelfs meer dan 1 keer, dan ga je dat echt wel snel merken, ook met perfecte indices, ook met beesten van db servers. Op een gegeven moment wordt de performance zo slecht (queries van tientallen seconden of langer) dat het niet meer werkbaar is. En dan moet je uitwijken naar OLAP oplossingen (bijv je data omzetten naar een star scheme), gespecialiseerde relationele db's of storage engines of slimme sharding.

Ik ben zelf geen grote fan van nosql, de use cases zijn erg beperkt en de hype is te groot. Iets als mongodb wordt door fanboys vaak aangevoerd als "oplossing voor alles" maar dat is natuurlijk niet zo. De meeste data is gewoon relationeel dus dan is een relationele db de beste keuze. Relaties in mongodb leggen tussen documenten kan op zich maar dat wordt heel snel een PITA en al snel ben je een relationele db aan het her-uitvinden in nosql. En dan wordt de performance nog veel kutter.
Helemaal mee eens, maar het is geen zwart/wit keuze natuurlijk, je kunt prima je relationele data aanhouden als je bron en vervolgens deze data gebruiken in een no-sql database.
Queries op hele grote tabellen met veel joins die traag zijn, zijn niet beter definitie erg, denk met name aan reporting achtige zaken, echter als het snel moet zijn (bijvoorbeeld facets op een webshop), dan kom je inderdaad uit bij no-sql. Het probleem met no-sql is dat het inderdaad vaak verkeerd word ingezet waardoor het een "workaround" word in plaats van een oplossing.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_187579504
Het gaat hier primair om lijstjes met hierop voorwerpen, deze voorwerpen zijn gelinkt aan een winkel, en een user.


Overgesimplificeerd.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187579740
Redacted
pi_187580075
https://www.codingame.com mensen die hieraan nog meedoen? :P
Redacted
pi_187580157
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 15:17 schreef cablegunmaster het volgende:
https://www.codingame.com mensen die hieraan nog meedoen? :P
Ja lijkt me leuk, werkt het in teams?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_187580326
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 15:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja lijkt me leuk, werkt het in teams?
Nee, maar het gaat erom je eigen skills wat bij te werken ik was bezig met een christmas tree in een clash maar was net wat te lastig om snel te doen binnen 10 min (in java dan ) . het gaat hartstikke snel maar helpt wel met je codingskills wat bij te vergen.
Redacted
pi_187580439
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 15:17 schreef cablegunmaster het volgende:
https://www.codingame.com mensen die hieraan nog meedoen? :P
Klinkt leuk alleen wat te warm vandaag.

Zal het bookmarken. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187580790
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 15:33 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Nee, maar het gaat erom je eigen skills wat bij te werken ik was bezig met een christmas tree in een clash maar was net wat te lastig om snel te doen binnen 10 min (in java dan ) . het gaat hartstikke snel maar helpt wel met je codingskills wat bij te vergen.
Welke opdracht is dat?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_187580897
quote:
16s.gif Op maandag 24 juni 2019 15:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Klinkt leuk alleen wat te warm vandaag.

Zal het bookmarken. :P
Als je dit leuk vind, op Project Euler staan er ook een heleboel.
Ik heb er ooit 1 van in de 400 opgelost, maar tot 100 zijn ze zeker goed te doen, Euler richt zich wel meer op wiskundige problemen.

https://projecteuler.net/archives
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_187580911
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 15:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Welke opdracht is dat?
Oh van die coding game opdrachten. die code compete opdrachten (5 min clash opdrachten ) maar in java is dat best lastig in 5 min te doen. was er uiteindelijk halfuur mee bezig :9

Hoe print je een kerstboom uit in je terminal ? / scherm? was de opdracht :P
Dit hieronder moet je maken (de afbeeldingen met * en puntjes '.'). *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 16:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je dit leuk vind, op Project Euler staan er ook een heleboel.
Ik heb er ooit 1 van in de 400 opgelost, maar tot 100 zijn ze zeker goed te doen, Euler richt zich wel meer op wiskundige problemen.

https://projecteuler.net/archives
Dat doen deze ook maar alleen meer achterliggend.
Redacted
pi_187581010
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 16:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je dit leuk vind, op Project Euler staan er ook een heleboel.
Ik heb er ooit 1 van in de 400 opgelost, maar tot 100 zijn ze zeker goed te doen, Euler richt zich wel meer op wiskundige problemen.

https://projecteuler.net/archives
Ja die heb ik wel eens gedaan vroeger maar toen kwam ik niet heel ver. :@


Misschien dat ik nu een stuk verder kan komen. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187581059
quote:
16s.gif Op maandag 24 juni 2019 16:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja die heb ik wel eens gedaan vroeger maar toen kwam ik niet heel ver. :@

Misschien dat ik nu een stuk verder kan komen. :P
Elke keer pogen :) . ik heb de kerstboom opdracht gedaan en ga eens een archief aanleggen van dingen . :P ( mss op github?).

ChristmasTree.java
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
package com.cablegunmaster;

public class ChristmasTree {

    private final static String ASTERISK = "*";
    private final static String DOT = ".";

    public static void main(String args[]) {
        int N = 3;

        ChristmasTree christmasTree = new ChristmasTree();
        
        for (int i = 0; i < N; i++) {
            int displayDots = N - i;
            System.out.println(christmasTree.getRepeatedDots(displayDots) +
                    christmasTree.getRepeatedTrunk(i) +
                    christmasTree.getRepeatedDots(displayDots));
        }

        //Foot is done.
        StringBuilder trunkDots = new StringBuilder();
        for (int i = 1; i <= N; i++) {
            trunkDots.append(ChristmasTree.DOT);
        }
        System.out.println(trunkDots + "*" + trunkDots);
    }

    private String getRepeatedDots(int dots) {
        StringBuilder output = new StringBuilder();
        for (int i = 0; i < dots; i++) {
            output.append(ChristmasTree.DOT);
        }
        return output.toString();
    }

    private String getRepeatedTrunk(int trunkSize) {
        StringBuilder output = new StringBuilder();
        int trunk = trunkSize(trunkSize);
        for (int i = 0; i < trunk; i++) {
            output.append(ChristmasTree.ASTERISK);
        }
        return output.toString();
    }

    private int trunkSize(int i) {
        return 1 + (i * 2);
    }


    //1

//        .*.
//        .*.

    //3
//        ...*...
//        ..***..
//        .*****.
//        ...*...


    //5
//        .....*.....
//        ....***....
//        ...*****...
//        ..*******..
//        .*********.
//        .....*.....

// 12

//        ............*............
//        ...........***...........
//        ..........*****..........
//        .........*******.........
//        ........*********........
//        .......***********.......
//        ......*************......
//        .....***************.....
//        ....*****************....
//        ...*******************...
//        ..*********************..
//        .***********************.
//        ............*............
}
Redacted
pi_187581227
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 16:11 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Elke keer pogen :) . ik heb de kerstboom opdracht gedaan en ga eens een archief aanleggen van dingen . :P ( mss op github?).

ChristmasTree.java
[ code verwijderd ]

Mss maak ik vanavond een versie in js of go. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187581255
quote:
16s.gif Op maandag 24 juni 2019 16:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Mss maak ik vanavond een versie in js of go. :P
N = 48

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok layout kan dit niet aan. :W
Redacted
pi_187582674
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 04:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Op het moment dat je queries echt te traag op een relationeel model worden en snelheid ook echt een factor is dan kun je natuurlijk gaan kijken naar een een gedecentraliseerd model in een aparte databases, of wellicht gaan kiezen voor NoSQL achtige oplossingen. Persoonlijk heb ik nooit queries gezien die langer dan een seconde duren en dan had je het over stevige queries op grote databases.
Oke nou ja ik geloof je wel eigenlijk hoor. Las er later ook over dat het een misopvatting kon zijn dat joins trager gingen. Sommige andere bronnen zeggen dat het wel klopt dus weet zelf even niet meer wat ik moet geloven. Bij ons kunnen queries 30 minuten duren, en dat gaat allemaal met joins. Voor ons is dat geen probleem want we draaien het gewoon in de database en dan gaan we wat anders doen ondertussen. Maar verklaart misschien wel waarom ik ook wel geloof dat joins nogal vertragen. Bedenk me nu trouwens dat het vaak/altijd wel meerdere queries zijn die elkaar opvolgen, een enkele querie met joins is max 50 seconden als ik terugdenk
pi_187587073
Die kerstboom is toch wat betreft logica heel gemakkelijk? Of ben ik nu te voorbarig/dom hoe je het ook wil noemen
pi_187587146
quote:
17s.gif Op maandag 24 juni 2019 16:20 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

N = 48

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok layout kan dit niet aan. :W
layout kan het wel aan maar puntjes zijn wat kleiner dan *

97 karakters bij de laatste 2 regels klopt prima

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2019 21:25:26 ]
pi_187589580
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:19 schreef phoenyx het volgende:
Die kerstboom is toch wat betreft logica heel gemakkelijk? Of ben ik nu te voorbarig/dom hoe je het ook wil noemen
is qua logica simpel ik had hem door maar kon het niet binnen de 15 min opschrijven. :P
Java is daar toch wat onpraktisch in om snel characters te herhalen. :P
Redacted
pi_187592556
Misschien geen Java gebruiken dan

1
2
3
def print_christmas_tree(N):
    for i in list(range(N))+[0]:
        print((N - i) * '.' + (2*i + 1) * '*' + (N - i) * '.')
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 juni 2019 @ 09:22:06 #201
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187592642
Vorige week een api voor Instagram geschreven, dat was leuk scrapewerk :+
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_187597196
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 09:22 schreef Nattekat het volgende:
Vorige week een api voor Instagram geschreven, dat was leuk scrapewerk :+
In python en wat heb je gescraped? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 juni 2019 @ 14:19:28 #203
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187597286
quote:
16s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 14:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

In python en wat heb je gescraped? :o
Php :')

Instagram heeft geen dev api, alleen maar eentje die door hun website gebruikt wordt. Dus met wat geknutsel heb ik die bruikbaar gemaakt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_187597522
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 14:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Php :')

Instagram heeft geen dev api, alleen maar eentje die door hun website gebruikt wordt. Dus met wat geknutsel heb ik die bruikbaar gemaakt.
Ah nice. :P

En wat ga je ermee doen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 juni 2019 @ 14:55:20 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187597884
quote:
16s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 14:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah nice. :P

En wat ga je ermee doen?
Feed tonen aan gebruikers. Is voor werk, dus ik kan niet in de verre details gaan :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_187598235
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 14:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Feed tonen aan gebruikers. Is voor werk, dus ik kan niet in de verre details gaan :P
Ah ja begrijpelijk wel gaaf.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 25 juni 2019 @ 21:44:49 #207
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_187606023
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 09:12 schreef thabit het volgende:
Misschien geen Java gebruiken dan
[ code verwijderd ]

Nice syntax, erg kort. Ben benieuwd hoe die in GO is. Geloof dat die het op een nette manier in één regel moet kunnen.

Zelf even in TS zitten prutsen;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had niets beters te doen dus ook een poging gedaan om het functioneel op te lossen;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was hem niet helemaal, wel grappig om even mee te prutsen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_187608712
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 21:44 schreef embedguy het volgende:

[..]

Nice syntax, erg kort. Ben benieuwd hoe die in GO is. Geloof dat die het op een nette manier in één regel moet kunnen.
In Python kan het ook wel in 1 regel, maar is net wat minder leesbaar:
1print_xmastree = lambda N: print('\n'.join((N-i)*'.'+(2*i+1)*'*'+(N-i)*'.' for i in list(range(N))+[0]))


[ Bericht 0% gewijzigd door thabit op 26-06-2019 11:37:05 ]
pi_187609487
C++ blijft een kuttaal:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#include 
#include 
#include 

using namespace std;

int main(int argc, char *argv[]) {
    int N = atoi(argv[1]);
    for (int i = 0; i < N; ++i) {
        cout << string(N-i, '.') << string(2*i+1, '*') << string(N-i, '.') << endl;
    }
    cout << string(N, '.') << '*' << string(N, '.') << endl;
}
Edit: en de [code]-tag verneukt de #include-statements.
  woensdag 26 juni 2019 @ 07:39:20 #210
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_187611665
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 23:04 schreef thabit het volgende:

[..]

In Python kan het ook wel in 1 regel, maar is net wat minder leesbaar:
[ code verwijderd ]

Aja, ziet er ook niet heel verkeerd eruit.

In GO blijft het netjes -denk ik- omdat het declaratief kan door de krachtige stringtemplates van GO.

https://golang.org/pkg/text/template/

Edit; Even zitten kijken, 1 regel zal ook wel iets wat kort zijn voor GO.

[ Bericht 9% gewijzigd door embedguy op 26-06-2019 07:49:02 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_187615242


Mijn versie in javascript, resultaat in een tweedimensionale array, WebStorm maakt hem wat langer door de parameter namen erbij te plaatsen.

Ik gebruik met n rijen, met rij x en kolom i dat i >= n-x && i <= n+x een asterisk is en de rest een punt. Of eenvoudiger alles waarbij i tussen n+x en n-x zit een asterisk is.

Ik weet trouwens haast zeker dat die veel korter kan in javascript... Ah new is al overbodig erin. :P

[ Bericht 19% gewijzigd door FlippingCoin op 26-06-2019 13:07:31 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 26 juni 2019 @ 13:55:30 #212
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_187616136
C#
1Func fnTree = x => string.Join(Environment.NewLine, Enumerable.Range(0, x).Append(0).Select(n => new string('.', (x - n) * 2).Insert(x - n, new string('*', n * 2 + 1))));
Kan wel korter met for-loopjes en zo, maar had ik niet zoveel zin in. Vond hem wel strak :)
pi_187639647
Ik zag vandaag een job interview vraag.

Stel je hebt een gesorteerde array met integers, en een losse integer, de som, en je moet erachter komen of twee getallen in de array samen die som maken.

Dus [1,2,4,4] en 8 is true
[2,3,4,7] en 8 is false

Je hoeft alleen waar of onwaar te bepalen niet de locatie van de getallen.

En gelet op efficiëntie hoe zouden jullie dit oplossen?

[ Bericht 5% gewijzigd door FlippingCoin op 27-06-2019 22:47:29 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187639808
quote:
16s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik zag vandaag een job interview vraag.

Stel je hebt een gesorteerde array met integers, en een losse integer, de som, en je moet erachter komen of twee getallen in de array samen die som maken.

Dus [1,2,4,4] en 8 is true
[2,3,4,7] en 8 is false

Je hoeft alleen waar of onwaar te bepalen niet dr loxatie van de getallen.

En gelet op efficiëntie hoe zouden jullie dit oplossen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187639831
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:48 schreef thabit het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja nice. _O_

Ik ging eerst heel simpel naar een dubbele loop maar dit is veel beter.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187660730
Hier al mensen die met rust gewerkt hebben?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187884604
Nog mensen die een zomerprojectje beginnen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_187964210
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 16:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Nog mensen die een zomerprojectje beginnen?
Misschien, moet ik nog even over nadenken. Ik ga wel een cursus pentesting volgen. :)
  Moderator woensdag 17 juli 2019 @ 10:30:58 #219
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187964237
Misschien ook wel leuk voor devvers: F&L / fauxtomatisering (zat te twijfelen of dit in DIG moest)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187964280
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2019 10:29 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Misschien, moet ik nog even over nadenken. Ik ga wel een cursus pentesting volgen. :)
Ah dat klinkt goed. :P


Ik kwam er achter dat er op de TensorFlow een MIT course van een week staat over deep learning met iets van 10 colleges, best gaaf.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 17 juli 2019 @ 13:52:51 #221
370352 I
Eye for an I
pi_187967166


Hier moest ik wel even om lachen. :+

Taylor Otwell; oprichter van Laravel. :D
pi_188187005
Vandaag en gister wat bezig geweest met docker maar het is eigenlijk wel erg fijn. Een docker container opzetten met een psotgresql database ging veel eenvoudiger dan de postgresql server installeren op mijn development machine. :o

I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 29 juli 2019 @ 13:54:24 #223
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188187848
Dat is ook de hele achterliggende gedachte van Docker hè :+
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_188187871
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:54 schreef Faux. het volgende:
Dat is ook de hele achterliggende gedachte van Docker hè :+
no shit sherlock

maar dan moet je wel weten hoe het werkt
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_188187925
Hoe ik het met gitlab moet integreren weet ik alleen nog niet hopelijk is dat ook eenvoudig. :+ En zou kubernetes iets zijn om ook maar gelijk uit te zoeken of is dat een overkill als je net begint?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 29 juli 2019 @ 14:21:57 #226
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_188188239
quote:
16s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Hoe ik het met gitlab moet integreren weet ik alleen nog niet hopelijk is dat ook eenvoudig. :+ En zou kubernetes iets zijn om ook maar gelijk uit te zoeken of is dat een overkill als je net begint?
Overkill. Maar misschien dat anderen daar anders over denken :P
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_188223937
@devzero of iemand anders misschien ervaring met gitlab CI/CD en Docker?

[ Bericht 0% gewijzigd door FlippingCoin op 31-07-2019 17:27:53 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_188237266
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:21 schreef Faux. het volgende:

[..]

Overkill. Maar misschien dat anderen daar anders over denken :P
Hoezo overkill? Ik neem aan dat @FlippingCoin een soort van versioning control wil voor zijn docker files. Ik ken gitlab niet, maar het lijkt gewoon een source hosting site zoals github en bitbucket. De meeste docker gebruikers zullen vast wel docker hub gebruiken, maar zover ik weet is dat allemaal openbaar tenzij je betaalt en misschien wil hij dat niet.
pi_188237811
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 16:21 schreef devzero het volgende:

[..]

Hoezo overkill? Ik neem aan dat @:flippingcoin een soort van versioning control wil voor zijn docker files. Ik ken gitlab niet, maar het lijkt gewoon een source hosting site zoals github en bitbucket. De meeste docker gebruikers zullen vast wel docker hub gebruiken, maar zover ik weet is dat allemaal openbaar tenzij je betaalt en misschien wil hij dat niet.
Hm ik heb nu mijn images op gitlab gehost daar kan het wel private kwam ik achter, en met gitlab kan ik een hook instellen net als bij jenkins. Heb nu werkend dat er bij een commit naar de staging/master een image gemaakt wordt en gepushed naar mijn gitlab hub.

Alleen als ik deze images in een of meerdere containers laat runnen door de gitlab runner zie ik ze nog niet terug dus dat ga ik vanavond nog proberen. :P


Vroeg mij af hoe je meerdere repositories moest verdelen over de gitlab runner en containers maar daar ben ik nu wel uit. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_188280233
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_188282716
Oké eindelijk begint het erop te lijken.

Heb nu voor mijn API drie branches, bij een push naar staging wordt er een nieuwe staging container gebuild, naar een push naar master wordt er een nieuwe production container gemaakt.

Ik heb twee services, een voor production en een voor staging, beide draaien 2 replicas met de bijbehorende images. Ik heb een container met watchtower die om de minuut kijkt of er een nieuwe image beschikbaar is en zo ja vervangt die alle containers met de nieuwe image. *O* *O* *O*

Nu nog de unit tests in de flow verwerken en dit inzichtelijk maken en dan herhalen voor de front-end en de andere micro services maar dat zal snel gaan nu ik weet hoe het werkt. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_188430270
Weet iemand toevallig een goede manier om een image registry te monitoren en containers te vervangen waarvoor een nieuwe versie bestaat?

Gebruik nu watchtower maar die voldoet niet omdat het mixed repo's is en liefst ook voor services en containers die stoppen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_188462532
Dan maar zelf wat maken. :+

Gelukkig heeft Gitlab een API en Docker een SDK.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_188475137
Ik heb bij Digitalocean in docker een webapplicatie (nginx/php/sql/certbot) gebouwd. Een klant van mij heeft een abonnement bij Azure, en wil mijn applicatie gebruiken voor eigen doeleinden in zijn eigen azure omgeving.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Normaal scp of rsync ik mijn files, desnoods via sftp. Ik heb als test zelf in azure een app aangemaakt, mijn docker-compose geupload, maar hoe krijg ik de files erin? Heb wat zitten googlen maar ik kom er niet echt uit wat nou de beste manier is.

Ik heb hier nog niet veel ervaring mee.
pi_188477811
quote:
:{w
Redacted
pi_188478420
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:36 schreef boskameel het volgende:
Ik heb bij Digitalocean in docker een webapplicatie (nginx/php/sql/certbot) gebouwd. Een klant van mij heeft een abonnement bij Azure, en wil mijn applicatie gebruiken voor eigen doeleinden in zijn eigen azure omgeving.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Normaal scp of rsync ik mijn files, desnoods via sftp. Ik heb als test zelf in azure een app aangemaakt, mijn docker-compose geupload, maar hoe krijg ik de files erin? Heb wat zitten googlen maar ik kom er niet echt uit wat nou de beste manier is.

Ik heb hier nog niet veel ervaring mee.
Hoe je de files in de container krijgt?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_188478432
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:09 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

:{w
? :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_188503569
quote:
16s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

? :@
Microservices oogt mij weer het probleem dat iets niet werkt en je moet afvragen welke container nou weer gefaald heeft en dit weer omhoog moet brengen.
Het klinkt mij in de oren als pinball.
Redacted
pi_188503867
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:43 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Microservices oogt mij weer het probleem dat iets niet werkt en je moet afvragen welke container nou weer gefaald heeft en dit weer omhoog moet brengen.
Het klinkt mij in de oren als pinball.
Maak je daar een micro service voor. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_188503939
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:43 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Microservices oogt mij weer het probleem dat iets niet werkt en je moet afvragen welke container nou weer gefaald heeft en dit weer omhoog moet brengen.
Het klinkt mij in de oren als pinball.
En heb je ook niet juist doordat je gespecialiseerde microservices hebt dat wanneer iets van deze functionaliteit niet werkt dat je al snel kan lokaliseren waar het problem zal zitten?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 18 augustus 2019 @ 13:57:49 #241
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_188504614
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:43 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Microservices oogt mij weer het probleem dat iets niet werkt en je moet afvragen welke container nou weer gefaald heeft en dit weer omhoog moet brengen.
Het klinkt mij in de oren als pinball.
Logging & bug-tracing zijn inderdaad dingen die moeilijker worden door microservices.

Microservices zijn ook niet per definitie beter (in de meeste gevallen zou ik stellen dat ze juist slechter zijn), maar het is eeb afweging of de voordelen afwegen tegen de nadelen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_188504736
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:57 schreef embedguy het volgende:

[..]

Logging & bug-tracing zijn inderdaad dingen die moeilijker worden door microservices.

Microservices zijn ook niet per definitie beter (in de meeste gevallen zou ik stellen dat ze juist slechter zijn), maar het is eeb afweging of de voordelen afwegen tegen de nadelen.
Waarom zijn ze in de meeste gevallen slechter dan? Een monolith systeem heeft toch ook weer veel nadelen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:25:28 #243
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_188505012
quote:
16s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En heb je ook niet juist doordat je gespecialiseerde microservices hebt dat wanneer iets van deze functionaliteit niet werkt dat je al snel kan lokaliseren waar het problem zal zitten?
Je krijgt een berg extra timing problemen erbij die je met een monoliet niet hebt. Deze timing problemen zijn nogal lastig te debuggen.

- diamond dependency problemen. Bv ms1 doet tegelijk naar ms2 en ms3 een request die op hun beurt een schrijf/lees actie doen op ms4. Afhankelijk van of het regent of de zon schijnt is de leesactie eerder dan de schrijfactie of visa versa wat ervoor kan zorgen dat het systeem meestal goed werkt maar op onverklaarbare wijze ineens af en toe niet.

- Ms 1 is overloaded waardoor indirect ms2 onverwachte responses geeft aan ms3 waardoor ms3 crashed (zie maar eens te achterhalen waar het probleem werkelijk zit).

- foute dependencies die soms een deathlock opleveren.

-etc
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:31:24 #244
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_188505108
quote:
16s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarom zijn ze in de meeste gevallen slechter dan? Een monolith systeem heeft toch ook weer veel nadelen?
Microservices geven je meer vrijheid in de technologie die je kiest voor een bepaald probleem en ze maken het makkelijker om horizontaal te scalen. Verder hebben ze alleen maar nadelen afaik zoals complexiteit en debugbaarheid. Voor de meeste applicaties wegen de voordelen in de verste verte niet op tegen de nadelen imho.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_188505658
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:31 schreef embedguy het volgende:

[..]

Microservices geven je meer vrijheid in de technologie die je kiest voor een bepaald probleem en ze maken het makkelijker om horizontaal te scalen. Verder hebben ze alleen maar nadelen afaik zoals complexiteit en debugbaarheid. Voor de meeste applicaties wegen de voordelen in de verste verte niet op tegen de nadelen imho.
Hm oké, ook afhankelijk van de verworvenheid van de services dan? En waarom wordt het dan zoveel gebruikt bij grote bedrijven?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_188505834
quote:
16s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hoe je de files in de container krijgt?
Jep, ik kan ze zie ik met ftp access erin zetten, maar kan het niet veel sneller?
pi_188506109
quote:
99s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:19 schreef boskameel het volgende:

[..]

Jep, ik kan ze zie ik met ftp access erin zetten, maar kan het niet veel sneller?
Ja hoe ik het heb geregeld is dat ik mijn Dockerfile in de git repository heb.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
FROM golang:latest

WORKDIR /app

COPY go.mod go.sum log.txt ./

RUN go mod download

COPY . .

RUN go build -o main .
En dan heb ik een build script die van deze Dockerfile een image maakt, zodat de files in de image zitten, en dan gedeployed wordt. Hoef ik alleen de image te runnen in een container en klaar is kees. Volgens mij is dat ook het fijnste als de image alles in zich heeft wat die nodig heeft om te runnen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:38:26 #248
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_188506164
quote:
16s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hm oké, ook afhankelijk van de verworvenheid van de services dan? En waarom wordt het dan zoveel gebruikt bij grote bedrijven?
De problemen zijn niet onoverkombaar. Goede logging en goed design maken een hoop goed.

Bedrijven moeten de afweging maken van de pro's en cons. Een bedrijf als Netflix heeft de verticale scalability en de vrijheid in technology die microservices geven nodig maar voor een gemiddelde webapplicatie is het overkill en heb je vooral de nadelen.

Zelf werk ik in een team dat mocroservices heeft geïntroduceerd. Ik vermoed vooral omdat de senior niet achter wil blijven in de tijd met zijn kennis, niet omdat de voordelen van microservices op zich opwegen tegen de nadelen. Tja, microservices dragen toch een soort van 'cooligheid' met zich mee dus zelf vind ik het ook wel prima. Aan de andere kant donderen we wel een hoop tijd weg om monitoring/logging/ci/cd op orde te krijgen voor microservices.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_188506305
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:38 schreef embedguy het volgende:

[..]

De problemen zijn niet onoverkombaar. Goede logging en goed design maken een hoop goed.

Bedrijven moeten de afweging maken van de pro's en cons. Een bedrijf als Netflix heeft de verticale scalability en de vrijheid in technology die microservices geven nodig maar voor een gemiddelde webapplicatie is het overkill en heb je vooral de nadelen.

Zelf werk ik in een team dat mocroservices heeft geïntroduceerd. Ik vermoed vooral omdat de senior niet achter wil blijven in de tijd met zijn kennis, niet omdat de voordelen van microservices op zich opwegen tegen de nadelen. Tja, microservices dragen toch een soort van 'cooligheid' met zich mee dus zelf vind ik het ook wel prima. Aan de andere kant donderen we wel een hoop tijd weg om monitoring/logging/ci/cd op orde te krijgen voor microservices.
Ah oké, waar ik stage liep verleden jaar waren ze ook bezig met de transitie naar micro services en waren er een hoop wel erg positief over. Ik heb er te weinig ervaring mee om er iets over te zeggen verder maar heb er toen wel een hoop van geleerd toen ik zelf een micro service mocht maken daar was ik wel blij mee. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 18 augustus 2019 @ 17:26:19 #250
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_188507774
quote:
16s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah oké, waar ik stage liep verleden jaar waren ze ook bezig met de transitie naar micro services en waren er een hoop wel erg positief over. Ik heb er te weinig ervaring mee om er iets over te zeggen verder maar heb er toen wel een hoop van geleerd toen ik zelf een micro service mocht maken daar was ik wel blij mee. :P
Ja snap ik. Ben zelf ook wel blij dat ik ermee mag werken.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_188512163


Programma gemaakt dat Docker containers en services update met nieuwe images wanneer deze worden gevonden op de Gitlab image registries, en het werkt gewoon. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 18 augustus 2019 @ 21:50:27 #252
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_188512357
quote:
16s.gif Op zondag 18 augustus 2019 21:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]

Programma gemaakt dat Docker containers en services update met nieuwe images wanneer deze worden gevonden op de Gitlab image registries, en het werkt gewoon. :7
Lekker bezig 👍
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_188512410
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 21:50 schreef embedguy het volgende:

[..]

Lekker bezig 👍
Ja dan heb ik nu de continuous deployment flow zo goed als af denk ik en kan ik weer verder met mijn app. :+

Heeft wat tijd gekost maar veel geleerd. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_188528238
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189660734
Hier mensen die de ontwikkelingen van web assembly volgen?

Zag dat autoCAD naar wasm compiled is en nu werkt in de browser. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 28 oktober 2019 @ 11:58:03 #256
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_189665209
quote:
16s.gif Op zondag 27 oktober 2019 23:44 schreef FlippingCoin het volgende:
Hier mensen die de ontwikkelingen van web assembly volgen?

Zag dat autoCAD naar wasm compiled is en nu werkt in de browser. :o
ja, echt mooie ontwikkeling, maar ik wacht totdat we tenminste bij versie 2 zijn. Het is me nu nog allemaal een beetje net niet als het gaat om frameworks e.d.. Zodra projecten als Blazor stabiel zijn, ga ik me er verder in verdiepen en kijken of het Angular echt kan vervangen.
pi_189665841
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 11:58 schreef ralfie het volgende:

[..]

ja, echt mooie ontwikkeling, maar ik wacht totdat we tenminste bij versie 2 zijn. Het is me nu nog allemaal een beetje net niet als het gaat om frameworks e.d.. Zodra projecten als Blazor stabiel zijn, ga ik me er verder in verdiepen en kijken of het Angular echt kan vervangen.
Ja het is inderdaad moeilijk door de bomen het bos nog te kunnen zien momenteel. Ben zelf nu een beetje aan het stoeien met Rust en het allemaal een beetje te volgen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189666114


De WASM frameworks van Rust alleen al. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_190841852
https://developer.mozilla(...)rs/Optional_chaining

Ontdek zojuist dat er optional chaining bestaat in javascript, aardig nice. _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_190842585
Meh, wist niet dat HTTP/2 op Azure werd ondersteunt :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_190888935
Iemand hier toevallig redelijke React ervaring?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 5 januari 2020 @ 22:12:53 #262
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_190897069
quote:
16s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Iemand hier toevallig redelijke React ervaring?
Wel 'redelijk' ja.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zondag 5 januari 2020 @ 22:14:23 #263
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_190897100
quote:
16s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:13 schreef FlippingCoin het volgende:
https://developer.mozilla(...)rs/Optional_chaining

Ontdek zojuist dat er optional chaining bestaat in javascript, aardig nice. _O_
Wel he 😋
Vind het zelf ook wel ideaal, scheelt veel boulerplate.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_191508900
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:12 schreef embedguy het volgende:

[..]

Wel 'redelijk' ja.
Oh geen idee meer waar dat over ging. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_191508916
Wat denken jullie van dit idee voor javascript?

quote:
Today I had to create a function which added one element after every single element in an array. E.g.
['a', 'a', 'a'] => ['a', 'b', 'a', 'b', 'a', 'b']

Because of the nice array methods like map, and filter and such I searched for a similar method for injecting elements accepting an arrow function but I couldn't find one. I thought an inject method might be a nice addition following this pattern:
[1,2,3].inject(el => el > 2, el => el += 2);

The first parameter being a boolean function to see where to inject a new element, and the second parameter being or returning a value to inject in that position giving the result:
[1,2,3,5,4,6]

Like map it wouldn't mutate the original array but instead return a new one.
I'd like to hear what other people think of this idea.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 16 februari 2020 @ 10:06:53 #266
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_191533702
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 20:09 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat denken jullie van dit idee voor javascript?
[..]

Ik snap niet hoe er [1,2,3,5,4,6] uit komt met input [1,2,3]? Of was dat de output voor [1,2,3,4]?

Is dit niet ook makkelijk zat te realiseren met reduce? Al is het voorstel wel korter. Wat als je meerdere elementen wilt injecten? Wat als je én mogelijk een element vooraan in de array wilt stoppen én mogelijk achteraan?

[ Bericht 9% gewijzigd door embedguy op 16-02-2020 10:27:49 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_191533946
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 10:06 schreef embedguy het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe er [1,2,3,5,4,6] uit komt met input [1,2,3]? Of was dat de output voor [1,2,3,4]?

Is dit niet ook makkelijk zat te realiseren met reduce? Al is het voorstel wel korter. Wat als je meerdere elementen wilt injecten? Wat als je én mogelijk een element vooraan in de array wilt stoppen én mogelijk achteraan?
Ah ja pardon dat was for 1,2,3,4 :@ . Hoe zou je dat met reduce kunnen doen? Ik kreeg als feedback dat het wel met flatmap zou kunnen al. :+ En meerdere elementen injecten zou je gewoon de tweede een array terug laten geven en dan een flatmap al zou een flatmap alleen ook al werken alleen iets meer verbose dan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 16 februari 2020 @ 10:51:24 #268
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_191534035
quote:
16s.gif Op zondag 16 februari 2020 10:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah ja pardon dat was for 1,2,3,4 :@ . Hoe zou je dat met reduce kunnen doen? Ik kreeg als feedback dat het wel met flatmap zou kunnen al. :+ En meerdere elementen injecten zou je gewoon de tweede een array terug laten geven en dan een flatmap al zou een flatmap alleen ook al werken alleen iets meer verbose dan.
Ow grappig, flatMap kende ik niet eens. Ziet er idd handig uit voor deze toepassing.

Met reduce kun je het met zoiets doen;
arr.reduce((acc, x) => acc.concat(x > 2 ? [x, x * 2]:[x]), []);
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_191534060
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 10:51 schreef embedguy het volgende:

[..]

Ow grappig, flatMap kende ik niet eens. Ziet er idd handig uit voor deze toepassing.

Met reduce kun je het met zoiets doen;
arr.reduce((acc, x) => acc.concat(x > 2 ? [x, x * 2]:[x]), []);
Ohhhh ja precies. Ja ik had wel eens van flatmap gehoord in subscriptions maar ik snapte de uitleg niet zo, maar het is dus niet heel moeilijk eigenlijk. :D


Mja inject is dus niet een hele grote meerwaarde. ;(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 16 februari 2020 @ 11:22:56 #270
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_191534385
quote:
16s.gif Op zondag 16 februari 2020 10:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ohhhh ja precies. Ja ik had wel eens van flatmap gehoord in subscriptions maar ik snapte de uitleg niet zo, maar het is dus niet heel moeilijk eigenlijk. :D


Mja inject is dus niet een hele grote meerwaarde. ;(
Wel leuk bedacht 👌
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_191534994
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 11:22 schreef embedguy het volgende:

[..]

Wel leuk bedacht 👌
:D

Ben wel erg fan van de JS array methods. O+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_191535001
Zijn er trouwens blogs die jullie volgen over software engineering en zo?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_191567024
quote:
16s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:06 schreef FlippingCoin het volgende:
Zijn er trouwens blogs die jullie volgen over software engineering en zo?
Ik probeer zelf dingen uit te vogelen met Kotlin. :P
bijv -
Een crud api te bouwen met API + Springboot + H2 en een set integratie testjes erbij.
Ik probeer een eigen Http / websocket server in elkaar te zetten, zonder extere bibliotheken, om te kijken hoe het werkt. :P

- Clean Code en The Clean Coder van Robert Martin (https://cleancoders.com/) is overigens ook heel goed,

Voor refactoring is Working Effectively with Legacy Code van Michael Fethers
Refactoring van MartinFowler.

Meer aan de process kant zijn The Phoenix Project van Gene Kim en Extreme Programming Explained van Kent Beck prima boeken. Daarnaast is Test-Driven Development: By Example van Kent Beck ook een goed boek. Maar uiteraard gaat er uiteindelijk niets boven dit took daadwerkelijk in de praktijk te brengen.


Dit is wat ik laatst meekreeg als advies om naar te kijken :*

[ Bericht 29% gewijzigd door cablegunmaster op 18-02-2020 13:33:20 ]
Redacted
pi_191570527
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 13:17 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ik probeer zelf dingen uit te vogelen met Kotlin. :P
bijv -
Een crud api te bouwen met API + Springboot + H2 en een set integratie testjes erbij.
Ik probeer een eigen Http / websocket server in elkaar te zetten, zonder extere bibliotheken, om te kijken hoe het werkt. :P

- Clean Code en The Clean Coder van Robert Martin (https://cleancoders.com/) is overigens ook heel goed,

Voor refactoring is Working Effectively with Legacy Code van Michael Fethers
Refactoring van MartinFowler.

Meer aan de process kant zijn The Phoenix Project van Gene Kim en Extreme Programming Explained van Kent Beck prima boeken. Daarnaast is Test-Driven Development: By Example van Kent Beck ook een goed boek. Maar uiteraard gaat er uiteindelijk niets boven dit took daadwerkelijk in de praktijk te brengen.


Dit is wat ik laatst meekreeg als advies om naar te kijken :*
Ah gaaf. Clean code heb ik ook staan hier. Kotlin nooit mee gewerkt bevalt dat?

Ik ben bezig een dev tools extensie om meer inzicht in rxjs pipelines te krijgen. Uiteindelijk zou ik live marble diagrams willen kunnen tonen per pipeline.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192393074
Jongens, wat vinden we eigenlijk van SPA frameworks zoals Angular? Ik moet er eigenlijk aan beginnen maar ik ben heel huiverig wanneer het om dat soort dingen gaat. Ik zit hier nog steeds vanilla JS te schrijven.

Ik ben nu wel een cursus aan het volgen, want ik wil over op ASP.NET en heb daar nu de tijd voor. Maar wat ik zo vaag vindt is dat je in een productieomgeving in principe de API en SPA niet gescheiden kunt houden. Dus bijvoorbeeld:

MijnApp.API
MijnApp.SPA
(en later eventueel MijnApp.AndroidClient)

Maar misschien moet ik het gewoon nog even laten bezinken. :')

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2020 17:32:06 ]
  woensdag 1 april 2020 @ 20:26:05 #276
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_192398353
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:03 schreef DevFreak het volgende:
Jongens, wat vinden we eigenlijk van SPA frameworks zoals Angular? Ik moet er eigenlijk aan beginnen maar ik ben heel huiverig wanneer het om dat soort dingen gaat. Ik zit hier nog steeds vanilla JS te schrijven.

Ik ben nu wel een cursus aan het volgen, want ik wil over op ASP.NET en heb daar nu de tijd voor. Maar wat ik zo vaag vindt is dat je in een productieomgeving in principe de API en SPA niet gescheiden kunt houden. Dus bijvoorbeeld:

MijnApp.API
MijnApp.SPA
(en later eventueel MijnApp.AndroidClient)

Maar misschien moet ik het gewoon nog even laten bezinken. :')
ehh, hoezo niet gescheiden houden? dat is toch juist het hele idee van spas en apis?
pi_192398497
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 20:26 schreef ralfie het volgende:

[..]

ehh, hoezo niet gescheiden houden? dat is toch juist het hele idee van spas en apis?
Je kunt die SPA serveren binnen het project van je API, maar je kunt hem ook laten serveren door een losse webserver. Het kwam even niet helemaal binnen, domme vraag denk ik. Nvm.
pi_192398626
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:03 schreef DevFreak het volgende:
Jongens, wat vinden we eigenlijk van SPA frameworks zoals Angular? Ik moet er eigenlijk aan beginnen maar ik ben heel huiverig wanneer het om dat soort dingen gaat. Ik zit hier nog steeds vanilla JS te schrijven.

Ik ben nu wel een cursus aan het volgen, want ik wil over op ASP.NET en heb daar nu de tijd voor. Maar wat ik zo vaag vindt is dat je in een productieomgeving in principe de API en SPA niet gescheiden kunt houden. Dus bijvoorbeeld:

MijnApp.API
MijnApp.SPA
(en later eventueel MijnApp.AndroidClient)

Maar misschien moet ik het gewoon nog even laten bezinken. :')
Dat hou je juist gescheiden toch? Dat is het idee van de rest api, je hebt een rest interface als contactpunt en verder is het volledig los.

Betreffend de android vraag mss een pwa een leuker idee. Ik ben zelf wel fan van react en angular bij grotere projecten het heeft alleen wat overhead voor klein werk. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192398641
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 20:33 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Je kunt die SPA serveren binnen het project van je API, maar je kunt hem ook laten serveren door een losse webserver. Het kwam even niet helemaal binnen, domme vraag denk ik. Nvm.
Niks doms aan iedereen leert nog bij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192683051
De laatste tijd maak ik verschillende kleine projectjes met dezelfde setup zijnde:
• npm
• typescript
• sass
• jest
• parcel
• git

Is er een manier om hier een blueprint van te maken of zo om makkelijk zo'n project te starten? Een beetje zoals met een docker container van een image. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 18 april 2020 @ 18:13:13 #281
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_192686910
quote:
16s.gif Op zaterdag 18 april 2020 13:06 schreef FlippingCoin het volgende:
De laatste tijd maak ik verschillende kleine projectjes met dezelfde setup zijnde:
• npm
• typescript
• sass
• jest
• parcel
• git

Is er een manier om hier een blueprint van te maken of zo om makkelijk zo'n project te starten? Een beetje zoals met een docker container van een image. :o
Kun je niet een simpel bash scriptje schrijven die dat op zet? Of mijn part een script in js/TS :D

Edit; het is trouwens toch niet meer dan een folder van een basis project copy pasten? 🤔
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_192686941
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 18:13 schreef embedguy het volgende:

[..]

Kun je niet een simpel bash scriptje schrijven die dat op zet? Of mijn part een script in js/TS :D
Ja denk ik wel, zal wel iets complexer zijn omwille van de settings in config files. Leek mij alleen dat dit wel zou bestaan al. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192686976
Had nu het idee om een plaatje om te zetten in een Bézierkromme zodat je deze kan gebruiken bij animaties. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 18 april 2020 @ 19:00:52 #284
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_192687678
quote:
16s.gif Op zaterdag 18 april 2020 18:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja denk ik wel, zal wel iets complexer zijn omwille van de settings in config files. Leek mij alleen dat dit wel zou bestaan al. :+
Welke configfiles zijn niet-standaard dan?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_192687819
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 april 2020 19:00 schreef embedguy het volgende:

[..]

Welke configfiles zijn niet-standaard dan?
• package.json komen jest commands for test in o.a. en andere metadata en entrypoint
• tsconfig wil ik esnext, outputfilder hebben en de typings
• babel.config dat er met typescript getest wordt
• de jest config wil ik coverage
• gitignore voor de node modules/dist en cache
• sass, de gegenereerde css files ook in de dist folder
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 18 april 2020 @ 19:34:42 #286
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_192688271
quote:
16s.gif Op zaterdag 18 april 2020 19:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

• package.json komen jest commands for test in o.a. en andere metadata en entrypoint
• tsconfig wil ik esnext, outputfilder hebben en de typings
• babel.config dat er met typescript getest wordt
• de jest config wil ik coverage
• gitignore voor de node modules/dist en cache
• sass, de gegenereerde css files ook in de dist folder
Dat is allemaal standaard toch? Maak een basis project. Start een nieuw project door dat project te copy pasten (ex git folder), even git init aanroepen en je bent good to go. Geen aparte tools nodig. Of wat zou zo'n aparte tool meer moeten doen?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_192688589
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 april 2020 19:34 schreef embedguy het volgende:

[..]

Dat is allemaal standaard toch? Maak een basis project. Start een nieuw project door dat project te copy pasten (ex git folder), even git init aanroepen en je bent good to go. Geen aparte tools nodig. Of wat zou zo'n aparte tool meer moeten doen?
Een tool waarbij je aangeeft oke nu wil ik een project met typescript jest npm en sass, of nu met javascript parcel en mocha. Zodat je dat makkelijk maar toch flexibel hebt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192762760
Ik denk niet dat ze blij met me zouden zijn in ROO, als dat nog open had geweest. :D :P

(parodie op een komedieserie)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2020 09:38:28 ]
  zaterdag 25 april 2020 @ 11:14:18 #289
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_192797500
quote:
10s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:27 schreef DevFreak het volgende:
Ik denk niet dat ze blij met me zouden zijn in ROO, als dat nog open had geweest. :D :P

(parodie op een komedieserie)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag hem ook al op je fb voorbij komen. Duurde even voordat ik door had dat het niet is wat het lijkt :')

Vroeg me al af wat voor een drugs je gebruikt zou kunnen hebben.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_192800565
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:14 schreef embedguy het volgende:

[..]

Ik zag hem ook al op je fb voorbij komen. Duurde even voordat ik door had dat het niet is wat het lijkt :')

Vroeg me al af wat voor een drugs je gebruikt zou kunnen hebben.
Haha. Ja, je moet die serie gezien hebben eigenlijk. :P
pi_192908805
Nu aan het spelen met three.js en rxjs, leuke combinatie.

Probeer nu zo iets te maken:


Heb tot dusver een kegel die ik in verschillende richtingen vooruit kan laten vliegen als een vogel. :P

P.s. leuk yt channel dat. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192911016
klik om te spelen

Edge detection ook een implementatie klaar. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194471657
Mensen nog in leven hier? :D

~$ composer require laravel/ui :{w :r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2020 12:01:50 ]
pi_194471679
quote:
17s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:01 schreef DevFreak het volgende:
Mensen nog in leven hier? :D

~$ composer require laravel/ui :{w :r
Ja hoor, sinds een maand nu een baan als dev. :P En voor de vrije tijd aan het lezen over compiler design, heb daar wat ideetjes voor.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194474896
quote:
16s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja hoor, sinds een maand nu een baan als dev. :P En voor de vrije tijd aan het lezen over compiler design, heb daar wat ideetjes voor.
Ah netjes man. Ik heb een jaar in de ziektewet gezeten en was deze week weer aan het solliciteren. Drie gesprekken gehad waarvan de laatste bijzonder positief. :P :Y

Mijn laatste project:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194475100
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2020 15:35 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ah netjes man. Ik heb een jaar in de ziektewet gezeten en was deze week weer aan het solliciteren. Drie gesprekken gehad waarvan de laatste bijzonder positief. :P :Y

Mijn laatste project:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://soshort.xyz/3c442e1d

Nice. :7


En succes hopelijk lekker aangenomen bij die derde. :7 Welke omgeving zoek je?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194481376
quote:
16s.gif Op zondag 9 augustus 2020 15:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

https://soshort.xyz/3c442e1d

Nice. :7


En succes hopelijk lekker aangenomen bij die derde. :7 Welke omgeving zoek je?
Beetje een rustige en begripvolle werkgever. Ik ben ook op gesprek geweest waar 70 man werken en dan kom je in een team terecht van tien man, niet zo prettig.

Ik kan nu werken aan een cloud controlepaneel voor het mkb als het door gaat. :)
pi_194481802
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2020 22:13 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Beetje een rustige en begripvolle werkgever. Ik ben ook op gesprek geweest waar 70 man werken en dan kom je in een team terecht van tien man, niet zo prettig.

Ik kan nu werken aan een cloud controlepaneel voor het mkb als het door gaat. :)
Nice dat klinkt goed. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194481824
quote:
16s.gif Op zondag 9 augustus 2020 22:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nice dat klinkt goed. :7
Grappig dat je precies online komt wanneer ik op mijn telefoon kijk :P
pi_194667932
En
pi_194667933
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')