SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Wees welkom!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | class Bird { { System.out.print("b1 "); } public Bird() { System.out.print("b2 "); } } class Raptop extends Bird { static { System.out.print("r1 "); } public Raptor() { System.out.print("r2 "); } { System.out.print("r3 "); } static { System.out.print("r4 "); } } class Hawk extends Raptor { public static void main(String[] args) { System.out.print("pre "); new Hawk(); System.out.print("hawk "); } } |
Dus doordat Hawk deze classen extend worden de static inits van alle drie de classen aangeroepen (en afgelopen van super naar sub, ofwel van Bird naar Hawk) ??? Hoe werkt dat dan met classen die je wel aanroept maar niet extend? Gaat het dan om de eerste aanroep? Bv door een static member van die class of toch ook door het creeeren van een instantie van die class?quote:Op zondag 9 december 2018 11:52 schreef ralfie het volgende:
blijkbaar beginnen we in class Hawk (daar is main gedefinieerd)
de statische delen van Hawk worden daardoor geinitialiseerd, en daarmee ook de statische delen van Raptor en Bird. En daar staan r1 en r4
quote:Op zondag 9 december 2018 11:52 schreef ralfie het volgende:
blijkbaar beginnen we in class Hawk (daar is main gedefinieerd)
de statische delen van Hawk worden daardoor geinitialiseerd, en daarmee ook de statische delen van Raptor en Bird. En daar staan r1 en r4
quote:Op zondag 9 december 2018 14:45 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Dus doordat Hawk deze classen extend worden de static inits van alle drie de classen aangeroepen (en afgelopen van super naar sub, ofwel van Bird naar Hawk) ??? Hoe werkt dat dan met classen die je wel aanroept maar niet extend? Gaat het dan om de eerste aanroep? Bv door een static member van die class of toch ook door het creeeren van een instantie van die class?
Nou, ik ben inmiddels ook weer van de partijquote:Op zondag 9 december 2018 15:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja zeker dood.
Mede mijn schuld, moet even de balans vinden tussen sport studie en hobby projecten. Dan ben ik hier snel weer vaker.
De eerste keer dat je een class gebruikt, dwz een statische methode van aanroept OF instantieerd, dat is het moment waarop alle statische initializers/constructors aangeroepen worden binnen die klasse en alle supers ervan. Extenden is geen actie die statische methodes zal activeren, wel het uitvoeren van een statische methode binnen een klasse (dus main() in Hawk). Wanneer de class extended is van een andere class, wordt ook van die class alle statische initializers/constructors aangeroepen.quote:Op zondag 9 december 2018 14:45 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Dus doordat Hawk deze classen extend worden de static inits van alle drie de classen aangeroepen (en afgelopen van super naar sub, ofwel van Bird naar Hawk) ??? Hoe werkt dat dan met classen die je wel aanroept maar niet extend? Gaat het dan om de eerste aanroep? Bv door een static member van die class of toch ook door het creeeren van een instantie van die class?
Vandaag geaccepteerd dat wordt mijn eerste software artikel en mijn eerste laatse auteurschapquote:Op woensdag 17 oktober 2018 19:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Jij was destijds bezig met iets wat je in een journal zou komen of zo toch?
Saúdos Flip.
Gaaf gefeliciteerd man, dat is wel erg goed nieuws.quote:Op zondag 9 december 2018 19:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vandaag geaccepteerd dat wordt mijn eerste software artikel en mijn eerste laatse auteurschap
Jup moet nog gelayout worden etc en dan komt hij erinquote:Op zondag 9 december 2018 20:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Gaaf gefeliciteerd man, dat is wel erg goed nieuws.
Binnenkort dus te lezen?
Trân trọng Flip.
Dat is wel echt een gaaf iets.quote:Op zondag 9 december 2018 20:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jup moet nog gelayout worden etc en dan komt hij erin
dan dm ik een linkje verwacht niet te veel hoorquote:Op zondag 9 december 2018 22:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat is wel echt een gaaf iets.
Laat je het weten wanneer het af is?
Cofion cynnes Flip.
Cool.quote:Op zondag 9 december 2018 22:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
dan dm ik een linkje verwacht niet te veel hoor
Is in principe bij Java ook, het zit hem hier inderdaad in het verschil tussen aanroep en initialisatie.quote:Op zondag 9 december 2018 19:02 schreef ralfie het volgende:
De volgorde lijkt me inderdaad altijd van super naar sub, dat lijkt me het meest logische. Of dat in java ook is weet ik niet; die taal blinkt over het algemeen niet uit in logische werking.
Volgens mij begrijp ik het.quote:Op zondag 9 december 2018 19:02 schreef ralfie het volgende:
[..]
De eerste keer dat je een class gebruikt, dwz een statische methode van aanroept OF instantieerd, dat is het moment waarop alle statische initializers/constructors aangeroepen worden binnen die klasse en alle supers ervan. Extenden is geen actie die statische methodes zal activeren, wel het uitvoeren van een statische methode binnen een klasse (dus main() in Hawk). Wanneer de class extended is van een andere class, wordt ook van die class alle statische initializers/constructors aangeroepen.
De volgorde lijkt me inderdaad altijd van super naar sub, dat lijkt me het meest logische. Of dat in java ook is weet ik niet; die taal blinkt over het algemeen niet uit in logische werking.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | class A{ static { System.out.print("A "); } } class B extends A{ static { System.out.print("B "); } } class C extends B{ static { System.out.print("C "); } public static void main(String[] args){ System.out.print("Main "); } } |
1 2 3 4 | ((5<7) || (++count < 10)) (true || (++count < 10)) (true || (1 < 10)) -- count wordt hier 1 (true || true) -- pas hier zijn alle binnenste haakjes weggewerkt en wordt enkel de linker operand bekeken. |
deel twee van je code (na ||) wordt niet uitgevoerd omdat het deel ervoor al true is. Dan maakt het resultaat van deel twee dus niet meer uit voor je berekening. Dat je daarbinnen ++count doet is irrelevant.quote:Op dinsdag 11 december 2018 20:47 schreef uppie83 het volgende:
boolean x = ((5<7) || (++count < 10)); waarbij count start met de waarde 0.
Hier wordt X true en count blijft 0.
Dit snap ik niet aangezien bij de operator precedence als eerste in de binnenste haakjes wordt gewerkt, en bovendien de increment operators op de eerste plek staan wat betreft verwerking. In mijn ogen hoort het dus dit te doen:
[ code verwijderd ]
Dus ik reken bij een && of een || eigenlijk altijd eerst de linkerkant weg.quote:Op dinsdag 11 december 2018 23:12 schreef ralfie het volgende:
[..]
deel twee van je code (na ||) wordt niet uitgevoerd omdat het deel ervoor al true is. Dan maakt het resultaat van deel twee dus niet meer uit voor je berekening. Dat je daarbinnen ++count doet is irrelevant.
1 2 3 4 5 6 7 | public static void main(String[] args){ try{ System.out.println("Work real hard"); } catch (______________ e){ } catch (RuntimeException e){ } } |
Antwoord was omdat er geen juiste import bij stond.quote:Op woensdag 12 december 2018 19:34 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Dus ik reken bij een && of een || eigenlijk altijd eerst de linkerkant weg.
------------------------
Andere vraag die ik net tegenkwam, hoofdstukje verder:
[ code verwijderd ]
Waarom mag op het lijntje geen IOException? Ik ken alleen de regel dat er geen algemenere classen boven specifiekere classen mogen staan. Volgens mij vallen beide onder Exception.
Ik werk er hele dagen mee , maar wat vind je er precies lastig aan?quote:Op zaterdag 19 januari 2019 17:37 schreef DevFreak het volgende:
Hier mensen die actief bezig zijn met Laravel?
Wat vinden jullie van de Collection die de Illuminate namespace biedt? Ziet er op zich wel tof uit, maar vind het wel lastig om de SPL functies los te laten. Ik gebruik bijvoorbeeld liever nog altijd de array_*-functies.
Mwah, ik weet niet zo. Ben erg gewend aan de SPL en dan is het lastig om ineens om te schakelen naar een andere workflow. Zal wel een kwestie van wennen zijn; je komt er toch niet omheen als je Eloquent en de DB façade veelvuldig gebruiktquote:Op zaterdag 19 januari 2019 18:59 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ik werk er hele dagen mee , maar wat vind je er precies lastig aan?
Werk je trouwens met websockets?quote:Op zaterdag 19 januari 2019 18:59 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ik werk er hele dagen mee , maar wat vind je er precies lastig aan?
Klopt het is handig dat ze beiden dezelfde interface hebben.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 19:05 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Mwah, ik weet niet zo. Ben erg gewend aan de SPL en dan is het lastig om ineens om te schakelen naar een andere workflow. Zal wel een kwestie van wennen zijn; je komt er toch niet omheen als je Eloquent en de DB façade veelvuldig gebruikt
Maar 1x gebruikt om vanuit een browser stickers naar een printer toe te sturen maar voor de rest heb ik nauwelijks usecases waar het meerwaarde biedt binnen de projecten waar ik aan werk.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 19:07 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Werk je trouwens met websockets?
Ik heb het idee om daarmee event-driven te gaan programmeren.
Klopt, doe ik ook. Geweldige manier om je code goed schoon te houden.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 19:09 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Klopt het is handig dat ze beiden dezelfde interface hebben.
Maar ik moet zeggen dat ik soms ook gewoon zooi opsplits zodat het beter te lezen is ookal kan het wel met collections waar je alles aan elkaar vast knupt
[..]
Maar 1x gebruikt om vanuit een browser stickers naar een printer toe te sturen maar voor de rest heb ik nauwelijks usecases waar het meerwaarde biedt binnen de projecten waar ik aan werk.
Events/Listeners binnen Laravel gebruik ik wel erg veel, houdt de boel lekker schoon en het is makkelijk om terug te vinden wat er nu allemaal precies gebeurd wanneer er bijv. een order wordt verwijderd om maar iets als voorbeeld te noemen.
Ja dat staat in principe nog los van websockets. Die reactiviteit zou meer een gimmick binnen onze projecten functioneel gezien hebben onze eindgebruikers er weinig aan. Maar het is wel leuker om te programmeren ja.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 19:15 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Klopt, doe ik ook. Geweldige manier om je code goed schoon te houden.
Je moet het even zo zien dat je eigenlijk een webpagina zou moeten serveren met Apache of wat voor webserver dan ook, en vervolgens gaat communiceren met een server die draait in een loop. Non-blocking en event-driven, zoals NodeJS.
Bing maar eens op ReactPHP
Nou dat niet alleen, maar het biedt ook gigantisch veel mogelijkheden en bovendien kun je de gigantische overhead op de servers reduceren met misschien wel meer dan 50%...quote:Op zaterdag 19 januari 2019 19:23 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ja dat staat in principe nog los van websockets. Die reactiviteit zou meer een gimmick binnen onze projecten functioneel gezien hebben onze eindgebruikers er weinig aan. Maar het is wel leuker om te programmeren ja.
Hoezo misbruiken?quote:Op zondag 20 januari 2019 19:13 schreef embedguy het volgende:
Interessante ontwikkeling; dat ReactPHP. Klint mij wel een beetje als PHP misbruiken .
Leuk dat het kan.
Interessante ontwikkelingen. Ik ben niet zo thuis in php maar ik zie php als iets wat gemaakt is om voor elke request direct weer opnieuw te beginnen.quote:Op zondag 20 januari 2019 19:25 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Hoezo misbruiken?
PHP is gewoon een general-purpose taal, net zoals Python dat is.
Moet wel zeggen dat ik Hack van Facebook wel leuker en mooier vind dan PHP. Zeer uitgebreide taal. Leuke is dat je PHP 7+ gewoon in HHVM kan draaien en eventueel Hack en PHP kunt mixen.
Weet ook niet helemaal zeker of ik wil beginnen aan ReactPHP. Vind het geen elegante oplossing.
Solved, na anderhalve dag aankloten werkte de boel spontaan toen de ID-tags waren verwijderdquote:Op donderdag 24 januari 2019 12:01 schreef uppie83 het volgende:
Iemand hier die ervaring heeft met audio in JavaFX?
Wat ik ook doe, ik krijg geen 2 geluiden tegelijkertijd afgespeeld. Heb het geprobeerd met MediaPlayer, met AudioClip en meerdere Threads tegelijk
Kloptquote:Op donderdag 24 januari 2019 12:42 schreef Farenji het volgende:
Godverdomme wat is dat npm toch een vertiefte clusterfuck
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
gewoon niet scrapen en netjes vragen?quote:Op woensdag 30 januari 2019 17:13 schreef DevFreak het volgende:
Ben bezig met een webscraper, maar ben er tijdens het ontwikkelen achter gekomen dat ik de webpagina op één of andere manier eerst moet laten verwerken door een webbrowser omdat de facking jerks achter de website die ik probeer leeg te trekken zo'n HTML5-videoplayer gebruiken.
Bij een standaard request krijg ik in plaats van een linkje naar de video een lange string te zien.
Iemand ideeën?
Selenium/Cypress/Puppeteer?quote:Op woensdag 30 januari 2019 17:13 schreef DevFreak het volgende:
Ben bezig met een webscraper, maar ben er tijdens het ontwikkelen achter gekomen dat ik de webpagina op één of andere manier eerst moet laten verwerken door een webbrowser omdat de facking jerks achter de website die ik probeer leeg te trekken zo'n HTML5-videoplayer gebruiken.
Bij een standaard request krijg ik in plaats van een linkje naar de video een lange string te zien.
Iemand ideeën?
Heb je een linkje naar die tutorial? Meer specifiek; een linkje naar dat voorbeeld.quote:Op woensdag 30 januari 2019 14:29 schreef uppie83 het volgende:
Ontwerp vraagje. Ik heb een tutorial gevolgd om mij wat verder te ontwikkelen. Daarin werd een view-manager gebruikt om alle (bewegingen van) sprites te organiseren. Echter alle sprites van de objecten waren onderdeel van deze view-manager itt de objecten zelf.
Voor het geluid was het idem. Een sound-manager waar alle audioclips in werden gemaakt en waar ze konden worden aangeroepen.
Maar is het niet zo dat een geluid en een uiterlijk kenmerken zijn van een object en dus in de class horen van dit object?
135.000 video's?quote:Op woensdag 30 januari 2019 17:32 schreef mschol het volgende:
[..]
gewoon niet scrapen en netjes vragen?
Fijn dat je even wat namen laat vallen. Ik ga er morgen wel verder naar kijken ^^quote:Op woensdag 30 januari 2019 20:36 schreef embedguy het volgende:
[..]
Selenium/Cypress/Puppeteer?
Nee, geen flauw idee hoe je dit op een makkelijke manier kan doen
Die zijn bedoeld voor webbrowser automatisering.quote:Op woensdag 30 januari 2019 21:36 schreef DevFreak het volgende:
[..]
135.000 video's?
[..]
Fijn dat je even wat namen laat vallen. Ik ga er morgen wel verder naar kijken ^^
en als meerdere objecten dezelfde sprites gebruiken, of dezeflde geluiden? Alles X keer in het geheugen laden? Daarom gebruik je dus aparte classes om resources te managen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 14:29 schreef uppie83 het volgende:
Ontwerp vraagje. Ik heb een tutorial gevolgd om mij wat verder te ontwikkelen. Daarin werd een view-manager gebruikt om alle (bewegingen van) sprites te organiseren. Echter alle sprites van de objecten waren onderdeel van deze view-manager itt de objecten zelf.
Voor het geluid was het idem. Een sound-manager waar alle audioclips in werden gemaakt en waar ze konden worden aangeroepen.
Maar is het niet zo dat een geluid en een uiterlijk kenmerken zijn van een object en dus in de class horen van dit object?
Wat is de site? Mag ook per PM.quote:Op woensdag 30 januari 2019 17:13 schreef DevFreak het volgende:
Ben bezig met een webscraper, maar ben er tijdens het ontwikkelen achter gekomen dat ik de webpagina op één of andere manier eerst moet laten verwerken door een webbrowser omdat de facking jerks achter de website die ik probeer leeg te trekken zo'n HTML5-videoplayer gebruiken.
Bij een standaard request krijg ik in plaats van een linkje naar de video een lange string te zien.
Iemand ideeën?
Wij hadden er ook vaak ontzettende shit mee in build straten, komt ook doordat sommige packages debiel lange namen hebben.quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:42 schreef Farenji het volgende:
Godverdomme wat is dat npm toch een vertiefte clusterfuck
Heb je even een DM gestuurdquote:Op donderdag 31 januari 2019 07:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat is de site? Mag ook per PM.
Tip, open Chrome in development mode en kijk in de netwerk tab bij de index pagina waarop de video staat. Vervolgens kun je copy request als Curl doen.
Probeer dat eens in een Curl client (kan ook online).
Overigens heb ik in verleden veel gedaan om spiders te blokken, 100% kan het bijna nooit zonder je site ook goed toegankelijk te houden. Alleen 2 jaar terug een dienst getest die het op DNS niveau afvangt, werkte zeer goed en word o.a. op Funda gebruikt. Enige nadeel was dat het een kleine ton per jaar kost.
quote:
Wat wilde je eigenlijk met die videos doen?quote:Op woensdag 30 januari 2019 17:13 schreef DevFreak het volgende:
Ben bezig met een webscraper, maar ben er tijdens het ontwikkelen achter gekomen dat ik de webpagina op één of andere manier eerst moet laten verwerken door een webbrowser omdat de facking jerks achter de website die ik probeer leeg te trekken zo'n HTML5-videoplayer gebruiken.
Bij een standaard request krijg ik in plaats van een linkje naar de video een lange string te zien.
Iemand ideeën?
quote:
Niets. Was gewoon de kick om die site leeg te rippen.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 14:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat wilde je eigenlijk met die videos doen?
Goede oefening voor recursiequote:Op vrijdag 1 februari 2019 14:15 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ik heb die scraper wel weer gehad. Het werkt dus tijd voor het volgende hoofdstuk. Ik ben aan het denken over een webcrawler àla mini-zoekmachine.
Perlquote:Op vrijdag 1 februari 2019 17:48 schreef DevFreak het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 1 februari 2019 17:17 schreef raptorix het volgende:
Overigens als je dan een spider gaat schrijven, kan dan eens of je asynchrone technieken kan toepassen
Sowieso! Weet nog niet helemaal zeker of ik Hack of PHP ga pakken.
Ik ken een beetje C#, maar ik probeer gezien mijn baan zo veel als mogelijk in PHP te werken.quote:
Ben niet echt meer een beginnerquote:Op vrijdag 1 februari 2019 18:00 schreef raptorix het volgende:
Overigens zou ik PHP afraden, een rommelige taal waar je niet echt als beginner de juiste technieken leert
Sorry, is een Youtube tutorial, dus kan het niet makkelijker maken.quote:Op woensdag 30 januari 2019 20:41 schreef embedguy het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar die tutorial? Meer specifiek; een linkje naar dat voorbeeld.
Ok, dat klinkt zeer logisch inderdaad. Maar hoe gaat het ontwerp dan verder? Laten we zeggen de SoundManager class laad alle audio bestanden en zorgt er voor dat ze beschikbaar zijn. Is het dan zo dat je in de object classen methoden maakt die bepaalde Play() methoden aanroepen van de SoundManager?quote:Op woensdag 30 januari 2019 22:45 schreef ralfie het volgende:
[..]
en als meerdere objecten dezelfde sprites gebruiken, of dezeflde geluiden? Alles X keer in het geheugen laden? Daarom gebruik je dus aparte classes om resources te managen.
Waarom zou je nog steeds met PHP werken? Een gemankeerde taal waarmee je carriere wise je zelf geen plezier doet, echt nooit begrepen waarom mensen daar zo door laten meesleuren, en ja natuurlijk kun je in PHP heel veel, maar het maakt het er niet makkelijker op. Ik ben zelf niet meer heel actief als programmeur (cloud consulantant) maar het is echt verspilling van energie.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 18:11 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ik ken een beetje C#, maar ik probeer gezien mijn baan zo veel als mogelijk in PHP te werken.
[..]
Ben niet echt meer een beginner
Even wat pseudocode. Geen bijbelwaardig ontwerp, meer iets van niveau libelle:quote:Op zondag 3 februari 2019 18:42 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Sorry, is een Youtube tutorial, dus kan het niet makkelijker maken.
[..]
Ok, dat klinkt zeer logisch inderdaad. Maar hoe gaat het ontwerp dan verder? Laten we zeggen de SoundManager class laad alle audio bestanden en zorgt er voor dat ze beschikbaar zijn. Is het dan zo dat je in de object classen methoden maakt die bepaalde Play() methoden aanroepen van de SoundManager?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 | class sound { private List<object> owners(); public Destroy(object owner) { owners.remove(owner); if (owners.count == 0) actuallydestroyme(); } Play() { playthefrigginsound(); } } class soundmanager { List<Sound> sounds(); Sound Load(string resourceName, Object owner) { var sound; if (sounds contains sound where sound.resourceName == resourceName) { sound = diedus; } else sound = loadsoundfromdisk(); sounds.add(sound); } sound.owners.add(owner); return sound; } } class auto { sound toeter; constructor() { toeter = soundmanager.Load("toeter.wav", this); } tuut() { toeter.play(); } destructor() { toeter.Destroy(this); } } |
Het is door de jaren heen enorm veranderd en verbeterd. PHP ^7.0 is wat mij betreft echt subliem, zeker in combinatie met ReactPHP.quote:Op zondag 3 februari 2019 18:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom zou je nog steeds met PHP werken? Een gemankeerde taal waarmee je carriere wise je zelf geen plezier doet, echt nooit begrepen waarom mensen daar zo door laten meesleuren, en ja natuurlijk kun je in PHP heel veel, maar het maakt het er niet makkelijker op. Ik ben zelf niet meer heel actief als programmeur (cloud consulantant) maar het is echt verspilling van energie.
Natuurlijk is het beter geworden, en ik zeg ook niet dat je in PHP niet goed zou kunnen programmeren. Het is echter allemaal een hack om een beetje een poging te worden een betere taal te worden.quote:Op maandag 4 februari 2019 18:50 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Het is door de jaren heen enorm veranderd en verbeterd. PHP ^7.0 is wat mij betreft echt subliem, zeker in combinatie met ReactPHP.
Ik heb een hoop talen geprobeerd en en mee gewerkt, maar blijf toch telkens uitkomen bij PHP.
PHP hoeft überhaupt niet te builden. Há! Eet dat.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 05:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat ik zelf bijvoorbeeld sterk aan c#/.net vind is de hele tooling er om heen <...>. Met name <...> allerlei build tools maken het leven er een stuk makkelijker op.
afzonderlijk zijn van Microsoft is nou ook niet echt fijn. zeker met de bende die ze er de laatste tijd van maken.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 05:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Natuurlijk is het beter geworden, en ik zeg ook niet dat je in PHP niet goed zou kunnen programmeren. Het is echter allemaal een hack om een beetje een poging te worden een betere taal te worden.
Wat ik zelf bijvoorbeeld sterk aan c#/.net vind is de hele tooling er om heen, al afgezien dat het gewoon een robuuste taal is. Met name resharper en allerlei build tools maken het leven er een stuk makkelijker op. Nu programmeer ik zelf niet zoveel meer hoor
Hoezo? Sinds wanneer is C# een Microsoft standaard?quote:Op woensdag 6 februari 2019 05:33 schreef totalvamp het volgende:
[..]
afzonderlijk zijn van Microsoft is nou ook niet echt fijn. zeker met de bende die ze er de laatste tijd van maken.
Ben zelf laatste tijd in Lua bezig om een game te maken in love2d.
Ook eindelijk eerste stap af met mijn hoofdmenu werkend krijgen met een optie menu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |