Bron & meer: https://www.gelderlander.(...)entimenten~aab563e9/quote:Nijmegen ziet toename van ‘niet-westerse sentimenten’
De gemeente Nijmegen signaleert een toename van ‘niet-westerse sentimenten’ bij een aantal allochtone organisaties en groeperingen in de stad. ‘Deze organisaties maken ook een terugtrekkende beweging’, zo wordt gemeld een ambtelijke notitie over radicalisering.
De gemeente weigert, ondanks herhaald aandringen van De Gelderlander, te benoemen om welke organisaties en groeperingen het gaat. "Het is namelijk niet zo dat wij ons op dit moment concrete zorgen maken over bepaalde groepen of gemeenschappen in de stad”, zegt een woordvoerder van burgemeester Hubert Bruls. "Daarom gaan we nu geen namen noemen. In algemene zin kunnen we zeggen dat er organisaties in Nijmegen zijn die zich meer terugtrekken binnen de eigen kring. Zij zoeken in mindere mate anderen op om mee samen te werken. De focus ligt soms meer op eigen taal en cultuur.” Bijvoorbeeld via taal- en religieus onderwijs.
Ook op vragen over de aard en omvang van de gesignaleerde toename van niet-westerse sentimenten, wil de gemeente Nijmegen niet uitvoerig ingaan. ,,Wat ik erover kan zeggen: het valt nog het meeste onder het zich afzetten tegen de westerse samenleving”, aldus de woordvoerder van de burgemeester. Hij bevestigt dat de gemeente een aantal van de bedoelde organisaties subsidie verleent. Maar dat geld is volgens de woordvoerder expliciet niet bestemd voor activiteiten die de eigen cultuur en taal stimuleren. Het gemeentegeld is juist bedoeld voor activiteiten die verbinding bevorderen, stelt de gemeente.
Dat dus !quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 15:36 schreef Oostwoud het volgende:
Niet verrassend. Stef Blok zei dan ook helemaal niets wat niet feitelijk juist was bij de heimelijk gemaakte opnamen aangaande de multiculturele samenleving.
Niet-Westers allochtoons, religieus, radicaliserend, focus op eigen cultuur, niet-westerse sentimenten, afzetten tegen de westerse samenleving...quote:
Uhhhhhmm...quote:De focus ligt soms meer op eigen taal en cultuur.” Bijvoorbeeld via taal- en religieus onderwijs.
Serieus, wat is hier nou weer het probleem van?quote:
Men zet zich af tegen de westerse samenleving. Men sluit zich op in het eigen kringetje, men integreert niet.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:06 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Serieus, wat is hier nou weer het probleem van?
Bij anti-westerse sentimenten kan ik me er iets bij voorstellen, maar dit gaat volgens mij weer nergens over.
Er is sprake van niet-westerse, niet anti-westerse. Is wel een verschil.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:08 schreef Elfletterig het volgende:
Men zet zich af tegen de westerse samenleving.
Jij neemt geen genoegen met integratie, jij eist assimilatie.quote:
Bij integratie hoort volgens mij per definitie dat je je een beetje mengt met het Europese deel van de samenleving. Jezelf steeds meer terugtrekken in de eigen cirkel en daar gezeik mee krijgen is dus niet perse een roep om assimilatie.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:16 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Er is sprake van niet-westerse, niet anti-westerse. Is wel een verschil.
[..]
Jij neemt geen genoegen met integratie, jij eist assimilatie.
Heb jij je nooit afgezet tegen je ouders?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:20 schreef RobbieRonald het volgende:
"Afzetten tegen" is toch hetzelfde als "anti" zijn.
Piet Friet die een broodje durum maakt is toch ook niets.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:21 schreef Twiitch het volgende:
Prima. We moeten gewoon totaal segregeren, dan blijft de vrede gegarandeerd. Multiculti werkt immer niet en mensen deporteren gaat ook niet.
Of Chinezen die een frietzaak runnen, doe normaal johquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Piet Friet die een broodje durum maakt is toch ook niets.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:24 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Of Chinezen die een frietzaak runnen, doe normaal joh
Zo onderhand wel ja. Want de definitie die allochtonen aan "integratie" geven, strookt totaal niet met hetgeen autochtone Nederlanders mogen verwachten. Zo verkondigt DENK doodleuk dat de integratie is "voltooid".quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:16 schreef Hamzoef het volgende:
Jij neemt geen genoegen met integratie, jij eist assimilatie.
Nee, assimilatie is veel dwingerder van aard, daar bereik je het tegenoverstelde mee als je dat gaat eisen. Zo werkt het niet.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo onderhand wel ja. Want de definitie die allochtonen aan "integratie" geven, strookt totaal niet met hetgeen autochtone Nederlanders mogen verwachten. Zo verkondigt DENK doodleuk dat de integratie is "voltooid".
Ondertussen scheiden grote groepen allochtonen zich af van de westerse samenleving, omarmen ze zeer conservatieve opvattingen en (religieuze) gebruiken, zoals gescheiden zwemmen, woningen met aparte ruimtes voor vrouwen en meer van dat soort waanzin.
Aangezien de integratie een flop is, moeten we misschien maar eens doorpakken en assimilatie gaan eisen. Mogelijk het enige dat nog wél kan werken.
Integratiebeleid in Nederland heeft grotendeels gefaald.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:32 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee, assimilatie is veel dwingerder van aard, daar bereik je het tegenoverstelde mee als je dat gaat eisen. Zo werkt het niet.
Integratie in Nederland is grotendeels succesvol, verbeterpunten houd je altijd.
In deze context maakt het geen verschil. En dat weet jij.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:16 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Er is sprake van niet-westerse, niet anti-westerse. Is wel een verschil.
En terecht, moslims doen niet anders.quote:Jij neemt geen genoegen met integratie, jij eist assimilatie.
Oftewel, islamisering.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:24 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je kan ook proberen er hier gewoon het beste van te maken.
Er is juist meer dwang nodig, uit de categorie "aanpassen of wegwezen". We laten de zaken al 50 jaar op z'n beloop, zonder stok achter de deur. De huidige puinhoop is daarvan het resultaat. De opmerking "zo werkt het niet" is bij uitstek van toepassing op de huidige situatie en de afgelopen decennia van faalbeleid.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:32 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee, assimilatie is veel dwingerder van aard, daar bereik je het tegenoverstelde mee als je dat gaat eisen. Zo werkt het niet.
Integratie in Nederland is grotendeels succesvol, verbeterpunten houd je altijd.
Integratiebeleid is wat anders dan integratie.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Integratiebeleid in Nederland heeft grotendeels gefaald.
Een geboren Brabander gaat voor zijn werk in Holland wonen. Hij voelt zich echter nog steeds Brabander, geen Hollander. Moet hij nu zijn koffers pakken en terug naar Brabant?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:36 schreef Elfletterig het volgende:
Een groot deel van genoemde groepen voelt zichzelf trouwens ook geen Nederlander. Prima, maar wat doe je hier dan nog? Je bent niet verplicht om hier te wonen. Pak de koffers, ga terug naar Turkije of Marokko.
De geboren Brabander is prima geïntegreerd in het land waar hij woont en waarin hij is opgegroeid. Hij vertoont ook geen probleemgedrag dat in Noord-Holland voor narigheid zorgt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Een geboren Brabander gaat voor zijn werk in Holland wonen. Hij voelt zich echter nog steeds Brabander, geen Hollander. Moet hij nu zijn koffers pakken en terug naar Brabant?
Nope, zolang je een Chinees, Turk, Marokkaan of Afrikaan bent die na 40 jaar in NL nog steeds niets fatsoenlijk de taal spreekt is de integratie mislukt. De taalproblemen die de tweede en derde generatie jongeren hebben komt onder meer door dat de ouders niet fatsoenlijk de taal spreken. Ik zie nog steeds jonge kinderen beginnend vanaf 8-10 jaar hun ouders bijstaan in de communicatie naar de huisarts toe. Hoe fucking bizar wil je het hebben? Omgekeerde wereld. Een ouder zou juist het kind moeten bijstaan bij de huisarts niet andersom. De blanke autochtonen domineren verder de cijfers als het gaat om racisme, dus daar heb ik ook geen goed woord voor als we toch gaan generaliseren, maar het integratiebeleid en integratie van beide kampen: allochtonen <--> autochtonen is geen succes. Turken die zich uitgesloten voelen ( of dat terecht is of niet laat ik in het midden ) verenigen zich rondom partijen als DENK. Turken die willen participeren pissen in eigen nest of worden verwacht te pissen in eigen nest. Laten we de dingen niet verbloemen hier.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Integratiebeleid is wat anders dan integratie.
Ondanks falende regulering tegen discriminatie op de arbeidsmarkt en in het schoolwezen is integratie toch grotendeels gelukt.
Als er mensen zijn die in december hun kinderen niet op de schoot van Sinterklaas, de Kerstman of de dominee laten zitten is dat dan ook een niet-westerse sentiment?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bij integratie hoort volgens mij per definitie dat je je een beetje mengt met het Europese deel van de samenleving. Jezelf steeds meer terugtrekken in de eigen cirkel en daar gezeik mee krijgen is dus niet perse een roep om assimilatie.
Het beeld dat jij schetst vind ik totaal niet herkenbaar. Ik ken geen Turken onder de 40, die in Nederland geboren zijn, die hun kinderen nodig hebben om te communiceren met instanties.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:43 schreef Triggershot het volgende:
Ik zie nog steeds jonge kinderen beginnend vanaf 8-10 jaar hun ouders bijstaan in de communicatie naar de huisarts toe.
Op eigen kracht kunnen communiceren en wegwijs worden in het land waar je naar toe vertrekt is het belangrijkste wat er is en waar alles mee begint in een geïndividualiseerde samenleving als Nederland waar je zoveel mogelijk zelf moet doen. Dat je het niet wilt is leuk, want dat levert weer extra werk voor mij op, maar wenselijk is het niet.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:50 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het beeld dat jij schetst vind ik totaal niet herkenbaar. Ik ken geen Turken onder de 40, die in Nederland geboren zijn, die hun kinderen nodig hebben om te communiceren met instanties.
Taalproblemen bij eerste generatie is bekend, maar inmiddels een gepasseerd station.
Ik vind het overigens ook kortzichtig om taal als belangrijkste maatstaf te nemen om te bepalen of iemand geïntegreerd is, maar dat nog terzijde.
Wat zou helpen is het opzeggen van oude overeenkomsten die ongunstig zijn voor die regio's. Dan houden ze daar wat meer geld over. Maar dan gaat het Europese bedrijven pijn doen en zijn die indrukwekkende pensioengelden stukken minder waard. Dan worden er hier heel veel mensen boos. Dat is ook niet best.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 17:05 schreef cherrycoke het volgende:
Ik ben het met links eens dat het immigratie process beter moet, er staan foto's van die gast met een geweer in zijn handen dat wil je toch zowiezo al niet in je land willen hebben?
Er moet wat gedaan worden aan de bootjes in noord africa deze half gare dingen worden door de maffia verkocht aan mensen handelaren, als je niks hebt en je hoort van gratis geld in Nederland dan zullen die mensen die het in hun hoofd halen er alles aan doen levend of dood om hier te komen. die mensen hebben daar niks te verliezen het kan niet slechter.
Ik ben zelf in africa geweest en als je aan ze vraagt dat als ze de middelen hadden om naar europa te komen dat ze dit dan ook zullen doen, het antwoord was 99% ja
Die mensen hebben daar niks in sommige regio's van africa, je kan voor 3 dollar een geweer kopen met kogels. dat is beter dan voor 5 dollar een kilo rijst halen. die mensen hebben een hele andere kijk op de wereld, daar is integratie en educatie een goed middel om deze mensen helpen te integreren, lukt het na een jaar nog niet ja jammer dan moet je echt terug.
Mensen die niets bij te dragen hebben, hebben hier niets te zoekenquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 17:05 schreef cherrycoke het volgende:
Ik ben het met links eens dat het immigratie process beter moet.
Knip
die mensen hebben een hele andere kijk op de wereld, daar is integratie en educatie een goed middel om deze mensen helpen te integreren, lukt het na een jaar nog niet ja jammer dan moet je echt terug.
Ik denk hetquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:20 schreef RobbieRonald het volgende:
"Afzetten tegen" is toch hetzelfde als "anti" zijn.
Eens.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Op eigen kracht kunnen communiceren en wegwijs worden in het land waar je naar toe vertrekt is het belangrijkste wat er is en waar alles mee begint in een geïndividualiseerde samenleving als Nederland waar je zoveel mogelijk zelf moet doen. Dat je het niet wilt is leuk, want dat levert weer extra werk voor mij op, maar wenselijk is het niet.
Ik zei dan ook nergens dat het de Turken die in Nederland zijn geboren zitten met een taalbarrière. Eerder mensen die hier al zijn 4 decennia wonen en werken. Het probleem doet zich overigens nog steeds voor met partners van tweede / derde generatie Turken die hun partner uit Turkije hebben gehaald hier al tig jaar wonen en nog steeds niet de taal fatsoenlijk kunnen spreken. Een van de redenen naast de laksheid is overigens dat de Nederlandse staat op basis van een decenniaoude verdrag met Turkije feitelijk Turkse nieuwkomers niet mag dwingen in te burgeren. Het probleem is allesbehalve een gepasseerd station, allesbehalve.
Nederlands spreken (of vloeiend Engels) is een absolute basisvoorwaarde om mee te kunnen doen in de samenleving. Maar ook om een in Nederland gewaardeerde opleiding te volgen of aan een baan te komen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:50 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het beeld dat jij schetst vind ik totaal niet herkenbaar. Ik ken geen Turken onder de 40, die in Nederland geboren zijn, die hun kinderen nodig hebben om te communiceren met instanties.
Taalproblemen bij eerste generatie is bekend, maar inmiddels een gepasseerd station.
Ik vind het overigens ook kortzichtig om taal als belangrijkste maatstaf te nemen om te bepalen of iemand geïntegreerd is, maar dat nog terzijde.
''Je hebt er geen last van''quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Integratiebeleid in Nederland heeft grotendeels gefaald.
Hebben we 'last' van chinezen?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
''Je hebt er geen last van''
Dat is blijkbaar een belangrijk criterium. Vet handig wel, die Chinezen zijn zo goed geïntegreerd! (not)
Ergens ''geen last van hebben'' is natuurlijk geen steekhoudend argument om te zeggen dat de integratie van die groep gelukt is. Chinezen leven doorgaans erg gesegregeerd van de samenleving. Klitten samen, hebben eigen scholen enzovoorts. Klinkt bekend, noh?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:20 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hebben we 'last' van chinezen?
Spreken vaak wel goed Nederlands!
En Utrecht next!quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:24 schreef Enchanter het volgende:
Nijmegen , was dat niet de meest linkse stad van Nederland ?
Dat is van het niveau van;quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo verkondigt DENK doodleuk dat de integratie is "voltooid".
Probleem opgelost, ik heb serieus nog nooit last gehad van een moslim in Nederland, ook niet van een Nederlander, maar dat is dan ook niet een hot item.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
''Je hebt er geen last van''
Dat is blijkbaar een belangrijk criterium. Vet handig wel, die Chinezen zijn zo goed geïntegreerd! (not)
Wegkijker.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Probleem opgelost, ik heb serieus nog nooit last gehad van een moslim in Nederland, ook niet van een Nederlander, maar dat is dan ook niet een hot item.
Daar komen ze dus niet zo makkelijk mee weg?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wegkijker.
Het is natuurlijk een vreemde redenatie..
Een Brits rapport heeft zelfs aangetoond dat opgroeien in een religieus omgeving radicalisering kan voorkomen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:39 schreef crystal_meth het volgende:
Het EP noemde in 2013 het wahhabisme "the main source of global terrorism", maar voor zover ik weet is er in Europa sindsdien weinig ondernomen tegen de invloed en geldstroom vanuit Saudi Arabië.
Verminder die invloed voordat je begint met integratie op te dringen. Frankrijk en België hebben getoond dat secularisering (laïcisering) geen aanslagen voorkomt.
Ja natuurlijk heb je een punt, maar integratie gaat wel iets verder dan dat natuurlijk. Meedoen (haha wat een woord!) is het wel zo'n beetje.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daar komen ze dus niet zo makkelijk mee weg?![]()
Maar serieus, al ben je een alcoholistische rokende dikkerdje met schulden die af en toe verwikkeld is in een straatgevecht, het minste wat ik je mag vragen is toch wel op z'n minst de taal onder de knie te krijgen? Al maak je het een volwaardig opleiding a la een Master waar je 6 jaar over doet. Evengoed.
De taal niet willen leren is simpelweg de vis aannemen en de hengel wegleggen.
En ik vind het niet leuk dat je me zo omschrijft, ook al is het wel de waarheid.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daar komen ze dus niet zo makkelijk mee weg?![]()
Maar serieus, al ben je een alcoholistische rokende dikkerdje met schulden die af en toe verwikkeld is in een straatgevecht
True, true. Soms denk ik ook wel dat veel mensen onder integratie meedoen met Carnaval en zuipen bedoelen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja natuurlijk heb je een punt, maar integratie gaat wel iets verder dan dat natuurlijk. Meedoen (haha wat een woord!) is het wel zo'n beetje.
Ik ben soms te confronterend, sorryquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En ik vind het niet leuk dat je me zo omschrijft, ook al is het wel de waarheid.
Als dat zo is is een gemiddelde salafist beter geïntegreerd dan ikquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
True, true. Soms denk ik ook wel dat veel mensen onder integratie meedoen met Carnaval en zuipen bedoelen.
Ik kan het je niet eens kwalijk nemen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als dat zo is is een gemiddelde salafist beter geïntegreerd dan ik
Dat klopt, in Staphorst en op Urk hoor je nooit van aanslagenquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een Brits rapport heeft zelfs aangetoond dat opgroeien in een religieus omgeving radicalisering kan voorkomen.
Het rapport gaat over moslims, maar in jouw wereld zal het vast beperkt zijn tot Staphorst en Urk. Lekker veilig in je eigen redeneringsvermogen, hoe heerlijk moet dat zijn.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:48 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat klopt, in Staphorst en op Urk hoor je nooit van aanslagen
wel van dichte winkels op zondagquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:48 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat klopt, in Staphorst en op Urk hoor je nooit van aanslagen
Niet-westers is iets anders dan anti-westers.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Men zet zich af tegen de westerse samenleving. Men sluit zich op in het eigen kringetje, men integreert niet.
Zou ik ook doen als iedereen je met de nek aankijkt door mafkezen als Wilders en Baudet.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Men zet zich af tegen de westerse samenleving. Men sluit zich op in het eigen kringetje, men integreert niet.
Of je gebruikt Wilders en Baudet als excuus om niet te integreren.....quote:Op zondag 28 oktober 2018 00:47 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Zou ik ook doen als iedereen je met de nek aankijkt door mafkezen als Wilders en Baudet.
Oorzaak-gevolg, niet de zaken gaan omdraaien he.quote:Op zondag 28 oktober 2018 00:47 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Zou ik ook doen als iedereen je met de nek aankijkt door mafkezen als Wilders en Baudet.
Is dat echt zo? Hier in de buurt wonen best wel wat Chinezen, vaak met restaurantjes enzo. Maar die draaien gewoon mee. Je ziet de ouders weinig buiten omdat ze aan het werk zijn, maar de kinderen mengen gewoon, praten perfect Nederlands en doen het doorgaans ook erg goed op school.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ergens ''geen last van hebben'' is natuurlijk geen steekhoudend argument om te zeggen dat de integratie van die groep gelukt is. Chinezen leven doorgaans erg gesegregeerd van de samenleving. Klitten samen, hebben eigen scholen enzovoorts. Klinkt bekend, noh?
Het Nederlands en Saoedisch koningshuis zijn dan ook erg dik met elkaar. En er zijn behoorlijk wat Nederlandse bedrijven met belangen in Saoedi Arabië. Geld boven principes, je kent het wel.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:39 schreef crystal_meth het volgende:
Het EP noemde in 2013 het wahhabisme "the main source of global terrorism", maar voor zover ik weet is er in Europa sindsdien weinig ondernomen tegen de invloed en geldstroom vanuit Saudi Arabië.
In de jaren 90 had je beiden inderdaad nog niet, maar was er hier in de regio om allerlei redenen(meisjes lastigvallen, ruzie zoeken bij voetbal, op school, bij uitgaan, bij zwemmen etc.) wel al een tyfushekel aan turken.quote:Op zondag 28 oktober 2018 02:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oorzaak-gevolg, niet de zaken gaan omdraaien he.
En is dat erg?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ergens ''geen last van hebben'' is natuurlijk geen steekhoudend argument om te zeggen dat de integratie van die groep gelukt is. Chinezen leven doorgaans erg gesegregeerd van de samenleving. Klitten samen, hebben eigen scholen enzovoorts. Klinkt bekend, noh?
Als integreren betekent dat je met Gordon moet knuffelen dan kan ik mij de weerstand wel begrijpen.quote:Op zondag 28 oktober 2018 01:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Of je gebruikt Wilders en Baudet als excuus om niet te integreren.....
Ja, want joden waren ook tuig. Net als zigeuners, homo’s en gehandicapten.quote:Op zondag 28 oktober 2018 02:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oorzaak-gevolg, niet de zaken gaan omdraaien he.
Dus je geeft toe dat het tuig is, het begin is er.quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:41 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ja, want joden waren ook tuig. Net als zigeuners, homo’s en gehandicapten.
En dat zou ik dan doen door ver voordat Baudet bekendheid had mezelf onmogelijk te maken in het land waar ik ben komen te wonen.quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:43 schreef maniack28 het volgende:
Ik quote Baudet: “Maar even serieus. Is er écht iemand, die wérkelijk dacht dat de massale immigratie van mensen uit een totaal ander deel van de wereld met een totaal andere achtergrond, mensen met totaal andere ideeën en totaal andere omgangsvormen, ons ook maar IETS zou opleveren?"
Als iemand dit over mij roept zou ik me ook gaan verzetten ja...
Integratie is niet enkel beperkt tot Turken en Marokkanen. Zijn veel meer groepen dan enkel deze in NL.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Op eigen kracht kunnen communiceren en wegwijs worden in het land waar je naar toe vertrekt is het belangrijkste wat er is en waar alles mee begint in een geïndividualiseerde samenleving als Nederland waar je zoveel mogelijk zelf moet doen. Dat je het niet wilt is leuk, want dat levert weer extra werk voor mij op, maar wenselijk is het niet.
Ik zei dan ook nergens dat het de Turken die in Nederland zijn geboren zitten met een taalbarrière. Eerder mensen die hier al zijn 4 decennia wonen en werken. Het probleem doet zich overigens nog steeds voor met partners van tweede / derde generatie Turken die hun partner uit Turkije hebben gehaald hier al tig jaar wonen en nog steeds niet de taal fatsoenlijk kunnen spreken. Een van de redenen naast de laksheid is overigens dat de Nederlandse staat op basis van een decenniaoude verdrag met Turkije feitelijk Turkse nieuwkomers niet mag dwingen in te burgeren. Het probleem is allesbehalve een gepasseerd station, allesbehalve.
Als je dat moet vragen ben je duidelijk slecht geïntegreerd.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:37 schreef Triggershot het volgende:
Wat is 'westers sentiment' overigens?
Dat klopt, in het geval van Somaliërs en Eritreeërs acht ik het dramatischer om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:53 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Integratie is niet enkel beperkt tot Turken en Marokkanen. Zijn veel meer groepen dan enkel deze in NL.
Als je niet capabel bent om de vraag te beantwoorden, hoef je niet perse te reageren.quote:Op zondag 28 oktober 2018 15:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je dat moet vragen ben je duidelijk slecht geïntegreerd.
Het is juist de linkse kerk, of specifieker gezegd: de naïef-linkse kliek, die het meest wegkijkt en de kop in het zand steekt. Niemand dwingt mensen tot het "knuffelen van Gordon", wat een onzin. Wat we signaleren, is dat mensen zich opsluiten in hun eigen wereldje en het laat zich raden dat die wereldjes bijzonder conservatief zijn.quote:Op zondag 28 oktober 2018 10:40 schreef up7 het volgende:
[..]
Als integreren betekent dat je met Gordon moet knuffelen dan kan ik mij de weerstand wel begrijpen.
Je moet leren begrijpen dat je bepaalde dingen niet voor elkaar gaat krijgen, ook al wordt nu onder de mom van het bestrijden van radicalisering gegrepen naar "niet-westerse" sentimenten.
Zou dat woord gebruikt zijn als de overheden en gemeenten nog spraken over niet-westerse allochtonen? Het is gewoon een smerige tactiek om je al als verdacht te betitelen als je niet meedoet met de heilige huisjes van in dit geval de linkse kerk. Zo ken ik er nog een paar.
Bron? Is voor een groot deel quatsch in mijn ogen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Alleen als het uitkomt.quote:Op zondag 28 oktober 2018 21:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is juist de linkse kerk, of specifieker gezegd: de naïef-linkse kliek, die het meest wegkijkt en de kop in het zand steekt.
Mag dat niet dan?quote:Niemand dwingt mensen tot het "knuffelen van Gordon", wat een onzin. Wat we signaleren, is dat mensen zich opsluiten in hun eigen wereldje en het laat zich raden dat die wereldjes bijzonder conservatief zijn.
quote:Wat er vervolgens kan gebeuren, is wat nu al zichtbaar is in de buitenwijken van Parijs en bepaalde Zweedse steden: in sommige wijken wordt de islam de heersende moraal.
Wat een kwatsch. Voor een moslim is het volgen van de wetten van het land onderdeel van (zijn) sharia. Al zijn er grenzen.quote:Daar gelden niet meer de wetten van het land in kwestie, maar effectief de sharia.
Je kunt zoveel eisen.quote:Ik weiger te "begrijpen" dat we bepaalde dingen niet voor elkaar gaan krijgen. Ik vind dat we aanpassing van migranten mogen eisen. Ook - met terugwerkende kracht - van migranten die al decennialang hier wonen.
Wat doe jij zoal? Mensen hier helpen inburgeren? Wel vreemd, want dan leren ze sowieso geen correct Nederlands.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik leer ze dat niet iedere Nederlander een islamofoob is zoals luxerobots, dat vat het wel goed samen.quote:Op zondag 28 oktober 2018 22:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat doe jij zoal? Mensen hier helpen inburgeren? Wel vreemd, want dan leren ze sowieso geen correct Nederlands.
Islamofobie. Wie dat woord ooit bedacht heeft... Kritisch staan tegenover de islam, dat zou ik iedere burger van harte aanraden.quote:Op zondag 28 oktober 2018 22:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik leer ze dat niet iedere Nederlander een islamofoob is zoals luxerobots, dat vat het wel goed samen.
Je kennis is niet toereikend om kritisch te zijn over de islam, je gaat herhaaldelijk plat op je bek, maar goed. Ook weer een manier om je idiote standpunten te rechtvaardigen natuurlijk. Het staat je vrij uiteraard om te blijven reageren op mijn posts, maar bij god geen idee waarom je dat blijft doen gezien ik zal blijven herhalen dat je geen verstand hebt waar je over praat.quote:Op zondag 28 oktober 2018 22:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Islamofobie. Wie dat woord ooit bedacht heeft... Kritisch staan tegenover de islam, dat zou ik iedere burger van harte aanraden.
Abiii, wat zijn 'westerse sentimenten' nou precies? Gelijkheid, vrijheid en verdraagzaamheid, of waar de fuck hebben we het precies over?quote:Op zondag 28 oktober 2018 22:58 schreef MadJackthePirate het volgende:
Mensen met niet-westerse sentimenten zouden ook de westerse sociale zekerheden niet mogen ontvangen.
Je hebt nog precies 0 keer aangetoond dat mijn kennis onvoldoende is.quote:Op zondag 28 oktober 2018 22:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je kennis is niet toereikend om kritisch te zijn over de islam, je gaat herhaaldelijk plat op je bek, maar goed. Ook weer een manier om je idiote standpunten te rechtvaardigen natuurlijk. Het staat je vrij uiteraard om te blijven reageren op mijn posts, maar bij god geen idee waarom je dat blijft doen gezien ik zal blijven herhalen dat je geen verstand hebt waar je over praat.
Mensen die terugverlangen naar hun eigen cultuur en eigen land. Naar mijn inziens.quote:Op zondag 28 oktober 2018 22:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Abiii, wat zijn 'westerse sentimenten' nou precies? Gelijkheid, vrijheid en verdraagzaamheid, of waar de fuck hebben we het precies over?
Cultureel willen er best wat naar hun eigen land, maar financieel en qua welvaart niet.quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:02 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Mensen die terugverlangen naar hun eigen cultuur en eigen land. Naar mijn inziens.
Daarom mag de geldkraan voor dit soort figuren ook wel dicht. Een extra zetje in de rug voor ze.quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Cultureel willen er best wat naar hun eigen land, maar financieel en qua welvaart niet.
Echt, echt het laatste waar ik mij zorgen over maak of wakker van lig is dat jij mijn kennis op het gebied van de islam wel accepteert of niet. Ik snap simpelweg niet waarom je blijft reageren op iemand die jou wegzet als een waardeloze poster op het gebied van de islam, misschien een vorm van digitale zelfkastijding, ik weet het niet en nogmaals blijf je daarin vrij in. Blijf vooral doen wat je niet laten kunt, door users als jij blijf ik inzien wat er leeft bij de islamofoob en hoe slecht ze geïnformeerd zijn.quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je hebt nog precies 0 keer aangetoond dat mijn kennis onvoldoende is.
Daarbij, als jij gelijk zou hebben, en ik niet.
Zou je niet continu moeten herhalen hoe intelligent jij bent en hoe ik er ongelooflijk naast zit (maar wat je dan weer niet met feiten en argumenten aantoont). Dan zouden anderen dat doen. Maar los van een paar islamieten, doet niemand dat. Het is dus eigenlijk vrij zielig van je.
Maar het terugverlangen naar eigen land en cultuur is toch nog relatief onschuldig en misschien zelfs een te breed en abstract beschrijving?quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:02 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Mensen die terugverlangen naar hun eigen cultuur en eigen land. Naar mijn inziens.
Edit: Waar deze sociale zekerheid niet geldt dan.
Jij komt vooral met informatie verspreid via islamitische (Turkse) bronnen.quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Echt, echt het laatste waar ik mij zorgen over maak of wakker van lig is dat jij mijn kennis op het gebied van de islam wel accepteert of niet. Ik snap simpelweg niet waarom je blijft reageren op iemand die jou wegzet als een waardeloze poster op het gebied van de islam, misschien een vorm van digitale zelfkastijding, ik weet het niet en nogmaals blijf je daarin vrij in. Blijf vooral doen wat je niet laten kunt, door users als jij blijf ik inzien wat er leeft bij de islamofoob en hoe slecht ze geïnformeerd zijn.
Wij hebben in Nederland met onze cultuur een relatief breed sociaal vangnet opgebouwd. Ik vind dat mensen die uit een cultuur komen waar dit totaal niet het geval is, maar die toch terugverlangen naar deze cultuur, hypocriet zijn. Wel de lusten maar niet de lasten. Laat ze dan ook maar werken voor hun geld of terugkeren, als de eigen cultuur zo superieur is.quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar het terugverlangen naar eigen land en cultuur is toch nog relatief onschuldig en misschien zelfs een te breed en abstract beschrijving?
Wat zijn niet-westerse sentimenten? Tempo doeloe-weemoed? mañana mañana-mentaliteit?quote:Op zondag 28 oktober 2018 22:58 schreef MadJackthePirate het volgende:
Mensen met niet-westerse sentimenten zouden ook de westerse sociale zekerheden niet mogen ontvangen.
Dank je!quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat is toch juist wat ze willen in Nijmegen, bij de “grote steden” horen. Ik wens ze succes!
M'n beste maat en zijn familie en andere kennissen die ik door / via hem heb leren kennen en ben gaan waarderen.quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij komt vooral met informatie verspreid via islamitische (Turkse) bronnen.
Zo kun je qua tekst vrij veel typen (en het lijkt ook of je veel weet), maar inhoudelijk stelt het echt geen ene drol voor.
Blijf dus vooral geloven in je eigen superioriteit, hij is namelijk nergens op gestoeld.
Turkse bronnen, gastquote:Op zondag 28 oktober 2018 23:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij komt vooral met informatie verspreid via islamitische (Turkse) bronnen.
Zo kun je qua tekst vrij veel typen (en het lijkt ook of je veel weet), maar inhoudelijk stelt het echt geen ene drol voor.
Blijf dus vooral geloven in je eigen superioriteit, hij is namelijk nergens op gestoeld.
Het verlangen terug te keren naar het thuisland/cultuur en/of het niet willen integreren in de westerse cultuur.quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat zijn niet-westerse sentimenten? Tempo doeloe-heimwee? mañana mañana-mentaliteit?
Oh, maar dat ben ik wel volledig met je eens. Parasitair gedrag waarbij je wel kotst op de maatschappij, maar wel geniet over wat het mogelijk heeft gemaakt mag je per direct aanpakken. Hoe harder hoe beter zelfs wat mij betreft. De sociale vangnet is te lang en te veel misbruikt door dit soort groepen.quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:11 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Wij hebben in Nederland met onze cultuur een relatief breed sociaal vangnet opgebouwd. Ik vind dat mensen die uit een cultuur komen waar dit totaal niet het geval is, maar die toch terugverlangen naar deze cultuur, hypocriet zijn. Wel de lusten maar niet de lasten. Laat ze dan ook maar werken voor hun geld of terugkeren, als de eigen cultuur zo superieur is.
Als ze hun eigen commune willen vormen en gewoon hun eigen lasten betalen, daar kan ik mee leven. Maar stug de eigen cultuur aanhouden maar wel het handje ophouden voor het geld van hardwerkende Nederlandse burgers? Nee rot dan maar op.
Verschuil je maar achter je islamitische bronnen.quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:14 schreef Triggershot het volgende:
Ik had je graag van Arabische bronnen voorzien in originele vorm zodat je het voor jezelf kon opmaken wat er staat, weer toon je aan dat je totaal geen besef hebt van waar je over graag zou willen meepraten.
Maar dan weet ik nog steeds niet wat de westerse cultuur is.quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:15 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het verlangen terug te keren naar het thuisland/cultuur en/of het niet willen integreren in de westerse cultuur.
Dat maakt je vorige post ook vrij dom trouwensquote:Op zondag 28 oktober 2018 23:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar dan weet ik nog steeds niet wat de westerse cultuur is.
Dat verlangen mag er natuurlijk best zijn. Integreren wat betreft taal en omgangsvormen moet natuurlijk wel.quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:15 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het verlangen terug te keren naar het thuisland/cultuur en/of het niet willen integreren in de westerse cultuur.
Iedere opvatting, constatering en bewering over de essentie van de islam komt voort uit islamitische bronnen jij wereldvreemde robot.quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Verschuil je maar achter je islamitische bronnen.
Dat hoor je vaker, het liefst zien islamieten dat wij hier in Nederland, Arabisch gaan leren.
De user die ik dom noem, noemt mij dom. Zo is de cirkel weer rond.quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat maakt je vorige post ook vrij dom trouwens
Het is gewoon een feit. Er staat weinig tolerants in de koran. Of je nu wel of niet arabisch kan.quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Iedere opvatting, constatering en bewering over de essentie van de islam komt voort uit islamitische bronnen jij wereldvreemde robot.
Bij voorkeur hoor ik niet graag de Arabische taal en uitspraak verkracht worden door een Nederlander hoor, de verkrachting van de Franse en Engelse taal door meertalige Nederlanders is al te erg om te horen, enkel als je het Arabisch machtig was had ik toch nog wel de moeite gedaan om je te voorzien van de originele bronnen zodat je zelf je mening had kunnen vormen en wie weet er misschien nog ooit wat diepgang en kennis in je posts terugkwam, maar goed ijdele hoop.
Waar ken jij trigger dan van? Het zegt overigens ook wat over je afhankelijkheid.quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:13 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
M'n beste maat en zijn familie en andere kennissen die ik door / via hem heb leren kennen en ben gaan waarderen.
Die zijn zeer zeker islamofoob te noemen. (als we die term willen gebruiken)
Ze zijn allen Turks,
Hoewel het zonder enige twijfel beledigend overkomt en ik mij daar volledig bewust van ben is het serieus niet mijn intentie om je te beledigen. Maar ik acht jou oprecht niet op het niveau om een gesprek / discussie met diepgang over de Islam te kunnen voeren. Je niveau is simpelweg niet toereikend omdat jouw opvattingen over de islam uitsluitend zullen bestaan over datgene wat jou is gevoerd door secundaire bronnen.quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit. Er staat weinig tolerants in de koran. Of je nu wel of niet arabisch kan.
En stop eens met dat 'je bent onder mijn niveau' toontje. En toon dingen aan.
Laat zien dat de koran en de hadith wel tolerant zijn. Of dat passages over vrouwen en ongelovigen heus niet zo erg zijn. Kortom, dat de extremisten er naast zitten, en jij toch gelijk hebt.
quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waar ken jij trigger dan van? Het zegt overigens ook wat over je afhankelijkheid.
We zijn hier allemaal anoniem op een forum, we kunnen elkaars teksten lezen en er iets van opsteken.
Maar als triggershot in je vriendengroep zit, snap ik waarom je maar moeilijk negatief over hem kan zijn.
Mijn niveau is niet goed genoeg omdat ik van secundaire bronnen uitga. Wat zijn secundaire bronnen? Alles dat vertaald is uit het arabisch?quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar ik acht jou oprecht niet op het niveau om een gesprek / discussie met diepgang over de Islam te kunnen voeren. Je niveau is simpelweg niet toereikend omdat jouw opvattingen over de islam uitsluitend zullen bestaan over datgene wat jou is gevoerd door secundaire bronnen.
Je bent er vaak mee bezig om misstanden binnen de islam, bijvoorbeeld het probleem van geloofsafval, waar binnen de islamitische leer de doodstraf op straat, te bagatelliseren.quote:Dat de extremisten er naast zitten is voor mijn eigen persoon zo klaar als een klontje, zonder dat ik de intrinsieke motivatie voel om anderen van mijn eigen opvattingen te overtuigen. Ik ben niet zo zeer van het zendelingenwerk of bekeringsdrang. Als jij door je selectieve, oppervlakkige en politiek georiënteerde secundaire bronnen zonder zelf onderzoek te hebben verricht hebt laten overtuigen dat de islam intolerant en bloeddorstig is en de extremisten gelijk hebben. primaaaa.
Oja, het is maar net hoe je het leest.quote:
Ik zou niet weten waarom ik beticht word van een truc, ik zeg zonder een blad voor de mond te nemen dat ik geen behoefte heb om met jou een inhoudelijke gesprek over de islam aan te gaan, daar geen heil in zie en het prima vind dat je huidige - met mijn opvattingen botsende - mening over de islam in stand blijven. Sterker nog, blijf ze voeden zoals je dat altijd al hebt gedaan zonder iets op te steken van mijn posts. Ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden dan te zeggen dat ik er vrede mee heb dat jij je dagen door brengt met jouw opvattingen over de islam. En dat ik het niet eens de moeite waard vind om een truc, strategie of tactiek op na te houden om jouw ongelijk te bewijzen. Voor mij, in mijn eigen persoonlijke beleving, zitten de extremisten er naast en voor jou niet, blijf trouw aan je eigen overtuiging. Het is je gegund. Even goede niet-vrienden.quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mijn niveau is niet goed genoeg omdat ik van secundaire bronnen uitga. Wat zijn secundaire bronnen? Alles dat vertaald is uit het arabisch?
Dat is trouwens een truc die ik veel bij islamieten hoor. Je moet het arabisch kennen.
In werkelijkheid is het natuurlijk onzin, dingen kunnen prima vertaald worden, en als ik dan quote, kun je altijd nog zeggen waar de vertaling er naast zit.
Daarbij is het ook nog eens een etnocentristisch, en bijna racitisch, argument. Zij die geen arabisch spreken, zijn uitgesloten.
[..]
Je bent er vaak mee bezig om misstanden binnen de islam, bijvoorbeeld het probleem van geloofsafval, waar binnen de islamitische leer de doodstraf op straat, te bagatelliseren.
Je voelt geen intrinsieke motivatie om anderen te overtuigen, maar probeert het ondertussen wel.
Goeie post.quote:
Ik heb niks, ben als aan de grond genageld van zoveel inzicht, hier word je gewoon een beetje bescheiden van.quote:Op maandag 29 oktober 2018 00:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je kunt er moeilijk wat tegen inbrengen.
Nu heb je zo waar een punt.quote:Op maandag 29 oktober 2018 00:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb niks, ben als aan de grond genageld van zoveel inzicht, hier word je gewoon een beetje bescheiden van.
Tjah, IS en autobanden verbranden en heuvels afrennen en aanslagen plegen in naam van de Islam komt niet heel vriendelijk over nee.quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoewel het zonder enige twijfel beledigend overkomt en ik mij daar volledig bewust van ben is het serieus niet mijn intentie om je te beledigen. Maar ik acht jou oprecht niet op het niveau om een gesprek / discussie met diepgang over de Islam te kunnen voeren. Je niveau is simpelweg niet toereikend omdat jouw opvattingen over de islam uitsluitend zullen bestaan over datgene wat jou is gevoerd door secundaire bronnen.
Dat de extremisten er naast zitten is voor mijn eigen persoon zo klaar als een klontje, zonder dat ik de intrinsieke motivatie voel om anderen van mijn eigen opvattingen te overtuigen. Ik ben niet zo zeer van het zendelingenwerk of bekeringsdrang. Als jij door je selectieve, oppervlakkige en politiek georiënteerde secundaire bronnen zonder zelf onderzoek te hebben verricht hebt laten overtuigen dat de islam intolerant en bloeddorstig is en de extremisten gelijk hebben. primaaaa.
Waarom zijn er zoveel extremisten dan die er naast zitten. Waarom zitten er zoveel mensen naast?quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom ik beticht word van een truc, ik zeg zonder een blad voor de mond te nemen dat ik geen behoefte heb om met jou een inhoudelijke gesprek over de islam aan te gaan, daar geen heil in zie en het prima vind dat je huidige - met mijn opvattingen botsende - mening over de islam in stand blijven. Sterker nog, blijf ze voeden zoals je dat altijd al hebt gedaan zonder iets op te steken van mijn posts. Ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden dan te zeggen dat ik er vrede mee heb dat jij je dagen door brengt met jouw opvattingen over de islam. En dat ik het niet eens de moeite waard vind om een truc, strategie of tactiek op na te houden om jouw ongelijk te bewijzen. Voor mij, in mijn eigen persoonlijke beleving, zitten de extremisten er naast en voor jou niet, blijf trouw aan je eigen overtuiging. Het is je gegund. Even goede niet-vrienden.
Dat er ergens iets veel van is, is dat een indicatie dat per definitie ze het juist hebben? 'Veel' is daarnaast ook een dubieuze claim, heb je meer extremisten of meer of 'gematigde / pacifistische ' (of hoe je ze ook zou willen noemen ) moslims in Nederland?quote:Op maandag 29 oktober 2018 08:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom zijn er zoveel extremisten dan die er naast zitten. Waarom zitten er zoveel mensen naast?
Het insinueert dat ze een gemeenschappelijke voedingsbodem hebben. Dat het veel verkeerd geïnterpreteerd wordt laat zien dat het zich dan makkelijk verkeerd laat interpreteren en dat het geloof dus gewoon gevaarlijk is. Je hoort er intern weinig over ze vinden het wel prima allemaal.quote:Op maandag 29 oktober 2018 10:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat er ergens iets veel van is, is dat een indicatie dat per definitie ze het juist hebben? 'Veel' is daarnaast ook een dubieuze claim, heb je meer extremisten of meer of 'gematigde / pacifistische ' (of hoe je ze ook zou willen noemen ) moslims in Nederland?
Al was het niet 1% maar letterlijk 10 mensen op de 1 miljoen, zelfs dan moet je het gevaar niet onderschatten wat een goed georganiseerde aanslag kan veroorzaken. Het laatste wat ik wil is de reële gevaren bagatelliseren. Een wapen, een bom is al ruim voldoende om jou en mijn geliefden tegelijkertijd de dood in te jagen, dat is het punt niet.quote:Op maandag 29 oktober 2018 11:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het insinueert dat ze een gemeenschappelijke voedingsbodem hebben. Dat het veel verkeerd geïnterpreteerd wordt laat zien dat het zich dan makkelijk verkeerd laat interpreteren en dat het geloof dus gewoon gevaarlijk is. Je hoort er intern weinig over ze vinden het wel prima allemaal.
Ze komen uit hun eigen kerk. Zij vinden het prima om ermee geassocieerd te worden. Dat zegt ook wat. Sure er zijn ook positieve dissidenten.. een homo imam in Amsterdam bijvoorbeeld. Maar die zal zijn leven eerlijk gezegd ook niet zeker zijn. Zoveel homohaat in de Moslim contreien.
Het gaat er niet om waar je er meer van hebt. Het gaat er om dat het een gevaar vormt... Een voedingsbodem voor haat is kort door de bocht.
1% van 1miljoen is 10.000 idioten in NL, dat is angstaanjagend veel.
Ik ken Trigger alleen van hier, af en toe van een ander topic.quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waar ken jij trigger dan van? Het zegt overigens ook wat over je afhankelijkheid.
We zijn hier allemaal anoniem op een forum, we kunnen elkaars teksten lezen en er iets van opsteken.
Maar als triggershot in je vriendengroep zit, snap ik waarom je maar moeilijk negatief over hem kan zijn.
Ik weet dat er ook seculiere Turken zijn, bijvoorbeeld Ebru Umar. Ook veel Turkse Koerden bijvoorbeeld, die kunnen het bloed van ene Erdogan ook wel drinken.quote:Op maandag 29 oktober 2018 11:49 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik ken Trigger alleen van hier, af en toe van een ander topic.
Ik heb m'n beste (Turkse) maat (en z'n familie en kennissen) een aantal jaren geleden leren kennen.
Het was een verademing in meerdere opzichten.
Ook ten opzichte van hoe ik Turken van een hele andere kant heb leren kennen en die ik eerlijk gezegd niet eerder was tegengekomen in mijn directe omgeving :
Zéér kritisch ten opzichte van islam, religie en de huidige Turkse overheid, integratie, de "multiculturele" samenleving en de stand van zaken in sommige steden en wijken. (Vooral in Den Haag)
In hem vond ik onverwacht iemand die mijn zorgen deelt.
Toegegeven : hij is een minderheid binnen de Turkse gemeenschap (zijn eigen woorden) en hij ondervindt ook de nadelen daarvan.
Ik ben het met een aantal zaken die je ook vaker in andere topics benoemt zeer zeker eens en deel daarin ook je terechte zorgen.
Zorgen die door anderen hier (te) gemakkelijk worden genegeerd en weggewoven.
Maar weet en realiseer je dat die zorgen niet per se alleen gevoeld worden door blanke allochtone Hollanders.
Het wezenlijke verschil zit er in dat extremisten binnen de islam zich rechtstreeks beroepen op het woord van god, de koran, en de uitleg in de hadith.quote:Op maandag 29 oktober 2018 11:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verder is het maar hoe ver je iets wilt doortrekken, je zou ook namelijk kunnen stellen dat de christen, jood en moslim een "gemeenschappelijke voedingsbodem" hebben. Waarbij de vraag is, wanneer is het gerechtvaardigd dat je iets doortrekt of koppelt aan elkaar. Is het gerechtvaardigd dat je bijvoorbeeld de Nederlandse democraat koppelt aan de invasie van Irak en de gruweldaden van de VS in Abu Graib omdat het in de naam van 'democratie, vrijheid en westerse beschaving' is gedaan? Wat laat de westerling er wel mee wegkomen en de moslim niet?
Zag ik gisteren nog in Tegenlicht over Rotterdam, 70procent heeft een andere nationaliteit, dus volgens hen wordt het tijd dat de resterende 30procent blanke nederlanders zich aanpast. Mah ja, aan wie moet je je aanpassen? Er zijn daar 206 nationaliteiten!quote:Op zondag 28 oktober 2018 23:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Verschuil je maar achter je islamitische bronnen.
Dat hoor je vaker, het liefst zien islamieten dat wij hier in Nederland, Arabisch gaan leren.
Er wordt ook altijd beweert dat de moslimbevolking niet allemaal terroristen zijn, maar 51procent daarvan is het er mee eens dat homo's verboden moet worden, en 39procent vindt nog steeds dat de vrouw onderdanig moet zijn aan de man! Dat zijn enorme aantallen!quote:Op maandag 29 oktober 2018 12:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het wezenlijke verschil zit er in dat extremisten binnen de islam zich rechtstreeks beroepen op het woord van god, de koran, en de uitleg in de hadith.
En ja, daar staan haatdragende en intolerante teksten in, bijvoorbeeld over ongelovigen of vrouwen.
Er zijn geen christelijke geestelijken die zeggen dat je de doodstraf verdient als je uit het christendom stapt. Er wordt binnen de christelijke leer niet gesproken over dat je vrouwen een klap mag geven.
Het nieuwe testament is een heel ander type boek dan de koran, daarbij is het christendom losgekomen van de staat (we hebben ook geen christelijk recht, zoals ze binnen de islam de sharia hebben), en heeft het veel van haar absolutisme verloren.
Democratie is geen voedingsbodem, geen haatpaleisquote:Op maandag 29 oktober 2018 11:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Al was het niet 1% maar letterlijk 10 mensen op de 1 miljoen, zelfs dan moet je het gevaar niet onderschatten wat een goed georganiseerde aanslag kan veroorzaken. Het laatste wat ik wil is de reële gevaren bagatelliseren. Een wapen, een bom is al ruim voldoende om jou en mijn geliefden tegelijkertijd de dood in te jagen, dat is het punt niet.
Verder is het maar hoe ver je iets wilt doortrekken, je zou ook namelijk kunnen stellen dat de christen, jood en moslim een "gemeenschappelijke voedingsbodem" hebben. Waarbij de vraag is, wanneer is het gerechtvaardigd dat je iets doortrekt of koppelt aan elkaar. Is het gerechtvaardigd dat je bijvoorbeeld de Nederlandse democraat koppelt aan de invasie van Irak en de gruweldaden van de VS in Abu Graib omdat het in de naam van 'democratie, vrijheid en westerse beschaving' is gedaan? Wat laat de westerling er wel mee wegkomen en de moslim niet?
Ik heb eerder gepost over wat ik tegenkwam op een fietsrit van Den Haag naar Rijswijk dwars door de Schilderswijk en de omliggende straten.quote:Op maandag 29 oktober 2018 11:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik weet dat er ook seculiere Turken zijn, bijvoorbeeld Ebru Umar. Ook veel Turkse Koerden bijvoorbeeld, die kunnen het bloed van ene Erdogan ook wel drinken.
Ook weet ik van Surinaamse en Indonesische Nederlanders die grote problemen zien wat betreft de islamisering.
En ja, inderdaad, ik woon ook in Den Haag, en hele wijken zijn veranderd (wat we trouwens in alle grote steden zien). Het zijn geen kleine veranderingen en kleine problemen.
Ik vind dat te simpel om eerlijk te zijn, er wordt in de naam van een tal van opvattingen, systemen, ideologieën etc verschrikkelijke dingen gedaan en misbruikt. We zijn terecht heel sceptisch en kritisch als het gaat om de aanvallen van Bush en Obama, maar op de een of andere manier is het toch algemeen geaccepteerd om wanneer het moslims zijn daar een voedingsbodem aan de islam te koppelen. Je hoeft maar een willekeurige oorlogsspeech van Bush te pakken, de woorden zoals 'vrijheid, democratie en westerse beschaving' te veranderen in islamitische / Midden Oosterse equivalenten en voila, je hebt zo een preek van de IS. En toch zou ik het niet in mijn hoofd halen om jou daarmee te associëren met een 'gemeenschappelijke voedingsbodem'. Ook al kom je er mondig vooruit om een 'democraat en voorstander van westerse vrijheden' te zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2018 13:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Democratie is geen voedingsbodem, geen haatpaleis
Omdat islamitische fundamentalisten hun daden direct rechtvaardigen vanuit de heilige geschriften, waarbij de koran nog eens gezien wordt als het letterlijke woord van god.quote:Op maandag 29 oktober 2018 14:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vind dat te simpel om eerlijk te zijn, er wordt in de naam van een tal van opvattingen, systemen, ideologieën etc verschrikkelijke dingen gedaan en misbruikt. We zijn terecht heel sceptisch en kritisch als het gaat om de aanvallen van Bush en Obama, maar op de een of andere manier is het toch algemeen geaccepteerd om wanneer het moslims zijn daar een voedingsbodem aan de islam te koppelen.
Omdat het iedere keer zoveel Moslims zijn die erachter staan.quote:Op maandag 29 oktober 2018 14:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vind dat te simpel om eerlijk te zijn, er wordt in de naam van een tal van opvattingen, systemen, ideologieën etc verschrikkelijke dingen gedaan en misbruikt. We zijn terecht heel sceptisch en kritisch als het gaat om de aanvallen van Bush en Obama, maar op de een of andere manier is het toch algemeen geaccepteerd om wanneer het moslims zijn daar een voedingsbodem aan de islam te koppelen. Je hoeft maar een willekeurige oorlogsspeech van Bush te pakken, de woorden zoals 'vrijheid, democratie en westerse beschaving' te veranderen in islamitische / Midden Oosterse equivalenten en voila, je hebt zo een preek van de IS. En toch zou ik het niet in mijn hoofd halen om jou daarmee te associëren met een 'gemeenschappelijke voedingsbodem'. Ook al kom je er mondig vooruit om een 'democraat en voorstander van westerse vrijheden' te zijn.
Hoeveel mensen stonden er achter Bush en zijn oorlogzucht? Ik wil je er aan herinneren dat hij voor een tweede termijn is herkozen na er al twee oorlogen waren gevoerd. Hetzelfde met Obama. Oh ja, de meeste 'boots on the ground' tegen IS in de moslimlanden zijn nog altijd moslims die tegen hen strijden.quote:Op maandag 29 oktober 2018 15:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Omdat het iedere keer zoveel Moslims zijn die erachter staan.
En die oorlogzucht krijgt behoorlijk wat weerstand.
quote:Op maandag 29 oktober 2018 11:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik weet dat er ook seculiere Turken zijn, bijvoorbeeld Ebru Umar. Ook veel Turkse Koerden bijvoorbeeld, die kunnen het bloed van ene Erdogan ook wel drinken.
Ook weet ik van Surinaamse en Indonesische Nederlanders die grote problemen zien wat betreft de islamisering.
En ja, inderdaad, ik woon ook in Den Haag, en hele wijken zijn veranderd (wat we trouwens in alle grote steden zien). Het zijn geen kleine veranderingen en kleine problemen.
Tgaat er om dat er veel haat uit voortkomt. Niet dat Moslims ook goede dingen doen.quote:Op maandag 29 oktober 2018 15:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoeveel mensen stonden er achter Bush en zijn oorlogzucht? Ik wil je er aan herinneren dat hij voor een tweede termijn is herkozen na er al twee oorlogen waren gevoerd. Hetzelfde met Obama. Oh ja, de meeste 'boots on the ground' tegen IS in de moslimlanden zijn nog altijd moslims die tegen hen strijden.
Nofi, maar het voelt een beetje als kunstmatige verschillen om de selectieve verontwaardiging in stand te houden.
Ik heb liever jou als buurman dan een extremistische moslim, hetzelfde geld ook voor jou mag ik hopen, dat je liever mij als moslimbuurman hebt dan een schietgrage redneck die 'westerse waarden' aan het 'beschermen' is?
Mijn punt is dat er ook veel haat voortkomt uit verschillende groepen die voortkomen uit het westen en menen te staan voor zogenaamde westerse idealen. Toch zijn we geen moment verleid om het westen weg te zetten als onwenselijke XYZ. Waarom zou je dat wel met de Islam en moslims doen, is dat niet op z'n minst krom?quote:Op maandag 29 oktober 2018 16:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tgaat er om dat er veel haat uit voortkomt. Niet dat Moslims ook goede dingen doen.
Je moet drugs gewoon legaliseren. De War on Drugs corrumpeert iedereen.quote:
Iedere moslim gelooft dat de Koran van God af komt. Je maakt echter de valse assumptie dat elke daad van iemand die zich moslim noemt te rechtvaardigen is vanuit de Islam. Dat snap je dondersgoed.quote:Op maandag 29 oktober 2018 14:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat islamitische fundamentalisten hun daden direct rechtvaardigen vanuit de heilige geschriften, waarbij de koran nog eens gezien wordt als het letterlijke woord van god.
Ik zeg helemaal niet dat elke daad van iemand die zich moslim noemt te rechtvaardigen is vanuit de islam.quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:12 schreef up7 het volgende:
[..]
Iedere moslim gelooft dat de Koran van God af komt. Je maakt echter de valse assumptie dat elke daad van iemand die zich moslim noemt te rechtvaardigen is vanuit de Islam. Dat snap je dondersgoed.
En de trend gaat alleen maar door.quote:Op maandag 29 oktober 2018 14:01 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik heb eerder gepost over wat ik tegenkwam op een fietsrit van Den Haag naar Rijswijk dwars door de Schilderswijk en de omliggende straten.
Daar zie je hoe het er aan toe gaat daar.
Trieste opeenstapeling van veelal kansloze allochtone onderlagen.
Voornamelijk Turken en Marokkanen, sinds een aantal jaren aangevuld met Oostblokkers.
Het gaat hard daar de verkeerde kant op.
Heel hard.
En ook dat beaamde m'n maat volledig.
De Spuistraat en Wagenstraat al eens geweest op zaterdag en/ of zondag? Dan voel je je soms echt een buitenstaander inmiddels.
Maar dat hoef ik jou als mede Hagenaar wellicht niet te vragen.
Wat je er nu bij haalt zijn geopolitieke spelletjes. Niet voor niets krijgen "fundamentalisten" als het uit komt steun uit volgens jou onverwachte hoek. Maar jij bepaalt net zoals je ideologische broeders van IS niet wat Islam wel of niet leert.quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat elke daad van iemand die zich moslim noemt te rechtvaardigen is vanuit de islam.
Ik zeg dat islamitische fundamentalisten hun daden rechtvaardigen vanuit de heilige geschriften.
Volgens mij moet je de aantallen iets beter in perspectief zetten.quote:Op maandag 29 oktober 2018 16:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn punt is dat er ook veel haat voortkomt uit verschillende groepen die voortkomen uit het westen en menen te staan voor zogenaamde westerse idealen. Toch zijn we geen moment verleid om het westen weg te zetten als onwenselijke XYZ. Waarom zou je dat wel met de Islam en moslims doen, is dat niet op z'n minst krom?
En er zijn zat Nederlanders zonder immigratie-achtergrond hier te lande die dat een prima ontwikkeling vinden.quote:Op maandag 29 oktober 2018 18:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En de trend gaat alleen maar door.
Inmiddels is 8,5% van de Schilderswijk wat het CBS noemt, Nederlander zonder immigratie-achtergrond.
Volgens mij heb jij wel wat meer te bieden dan oneliners.quote:Op maandag 29 oktober 2018 21:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Volgens mij moet je de aantallen iets beter in perspectief zetten.
Denken dat we jou niet gaan toevoegen aan de groep.quote:Op maandag 29 oktober 2018 21:17 schreef Kim-Holland het volgende:
Volgens mij begint dit steeds meer op een islamistisch NWSforum te lijken.
Meestal terechte klacht, maar ze maken vaak wel een donders lekkere portie patatje stoofvlees.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:24 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Of Chinezen die een frietzaak runnen, doe normaal joh
Denken dat ik niet van gedaante kan wisselenquote:Op maandag 29 oktober 2018 22:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Denken dat we jou niet gaan toevoegen aan de groep.
Hoe weet jij zo goed waar ze op vakantie gaan?quote:Op maandag 29 oktober 2018 22:31 schreef Roces18 het volgende:
Mensen die klagen dat het hier turkije wordt. Om vervolgens naar turkije op vakantie te gaan
.
.. hypocriet of niet
quote:Op maandag 29 oktober 2018 22:25 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Denken dat ik niet van gedaante kan wisselen![]()
[ afbeelding ]
Dat sowieso. Maar zijn dat dan de klagers? Lijkt me niet.quote:Op maandag 29 oktober 2018 22:31 schreef Roces18 het volgende:
Mensen die klagen dat het hier turkije wordt. Om vervolgens naar turkije op vakantie te gaan
.
.. hypocriet of niet
Is gewoon feitelijk. 0.3% van de Moslims in NL is ook gewoon naar Syrië afgereisd.quote:Op maandag 29 oktober 2018 21:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij wel wat meer te bieden dan oneliners.
Veruit een extreme minderheid dus. Maar goed je hebt echt niets meer dan oneliners te bieden?quote:Op maandag 29 oktober 2018 23:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is gewoon feitelijk. 0.3% van de Moslims in NL is ook gewoon naar Syrië afgereisd.
Zo keken je vaders,oom en neven ook toen ik in een doorzichtige burka De Horlepiep ging dansen.quote:
Extreme minderheid... Dat is echt niet iets wat je een extreme minderheid kunt noemen man.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 00:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Veruit een extreme minderheid dus. Maar goed je hebt echt niets meer dan oneliners te bieden?
Voor jouw beeldvorming, 99,7% van de moslims in NL, op basis van jouw eigen cijfer, heeft hier niet aan deelgenomen. Van de 310 vertrokken moslims uit Nederland die er wel naartoe zijn vertrokken was volgens de AIVD 1/3 vrouwelijk en zaten er ook minderjarige kinderen bij. Heeft IS halverwege 2014 het kalifaat uitgeroepen en was van de reizigers al minimaal 50 mensen teruggekeerd voor het 2015 werd. De door de AIVD met jihadistische intenties naar Syrië en Irak vertrokken reizigers wordt daarbovenop nog eens vastgesteld op 140 mensen van de 310 in totaal. .quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 06:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Extreme minderheid... Dat is echt niet iets wat je een extreme minderheid kunt noemen man.
Dat is gewoon tering veel.
Mensen die klagen dat er in hun Haagse wijk teveel Turken om hen heen (komen) wonen.quote:Op maandag 29 oktober 2018 22:31 schreef Roces18 het volgende:
.
.. hypocriet of niet
waarom denk je dat ze turkije hebben verlaten??? hun hele plan valt in duigen zoquote:Op dinsdag 30 oktober 2018 10:02 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Mensen die klagen dat er in zijn Haagse wijk teveel Turken om hen heen (komen) wonen.
En zelf Turk zijn.
Hoe noem je die?
Om hier (hard) te komen werken, een modern bestaan op te bouwen en te integreren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 10:03 schreef Roces18 het volgende:
[..]
waarom denk je dat ze turkije hebben verlaten??? hun hele plan valt in duigen zo
Extreme minderheid..quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 09:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor jouw beeldvorming, 99,7% van de moslims in NL, op basis van jouw eigen cijfer, heeft hier niet aan deelgenomen. Van de 310 vertrokken moslims uit Nederland die er wel naartoe zijn vertrokken was volgens de AIVD 1/3 vrouwelijk en zaten er ook minderjarige kinderen bij. Heeft IS halverwege 2014 het kalifaat uitgeroepen en was van de reizigers al minimaal 50 mensen teruggekeerd voor het 2015 werd. De door de AIVD met jihadistische intenties naar Syrië en Irak vertrokken reizigers wordt daarbovenop nog eens vastgesteld op 140 mensen van de 310 in totaal. .
Op basis van "1 Jihadist is al teveel". zijn 300+ mensen al zeker onwenselijk veel, maar als er binnen een gemeenschap 99,7% hier geen gehoor aan geeft is dat een extreme minderheid wat niet representatief staat voor de gemeenschap.
Nou ja goed, ik deel je zorgen. Nogmaals een van hen ( of x 300) is al genoeg om jou en mij op te blazen, dat is het punt niet. Wat ik niet met je deel is dat ik bereid ben om de desbetreffende zorgen te verspreiden over een gemeenschap van een miljoen mensen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 10:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Extreme minderheid..
Met dit type extremisme... Deze aantallen zijn gigantisch man.
Het is een gemeenschappelijke voedingsbodem, die dus hopla 300 van de ergste soort extremisten heeft opgevoed.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 10:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou ja goed, ik deel je zorgen. Nogmaals een van hen ( of x 300) is al genoeg om jou en mij op te blazen, dat is het punt niet. Wat ik niet met je deel is dat ik bereid ben om de desbetreffende zorgen te verspreiden over een gemeenschap van een miljoen mensen.
Dus de Engelse inlichtingendienst is van mening dat een religieuze opvoeding vanuit huis juist een radicalisering kan voorkomen, maar jij bent bereid om het te hebben over een gemeenschappelijke voedingsbodem? I'm sorry to say, maar dan heb je simpelweg geen idee waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 10:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is een gemeenschappelijke voedingsbodem, die dus hopla 300 van de ergste soort extremisten heeft opgevoed.
Dan ben je simpelweg niet goed geïnformeerd vrees ik. Neem eens de moeite om je te verdiepen in bijvoorbeeld de Evangelisten in de VS of de joodse-extremisten in Israël.quote:Dat zie je bij geen enkel ander geloof terug.
Het is toch evident als mensen het uit naam van de Islam doen? Terrorisme voorkom je overigens niet door een opvoeding. Terrorisme ontstaat door hatelijke indoctrinatie.quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 11:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus de Engelse inlichtingendienst is van mening dat een religieuze opvoeding vanuit huis juist een radicalisering kan voorkomen, maar jij bent bereid om het te hebben over een gemeenschappelijke voedingsbodem? I'm sorry to say, maar dan heb je simpelweg geen idee waar je het over hebt.
[..]
Dan ben je simpelweg niet goed geïnformeerd vrees ik. Neem eens de moeite om je te verdiepen in bijvoorbeeld de Evangelisten in de VS of de joodse-extremisten in Israël.
Net zoals dat het evident is dat mensen uit naam van het westen, vrijheid en democratie doen. Wat laat jou in godsnaam zo selectief te werk gaan, je ogen sluiten voor wat er elders gebeurd en zelfs kunnen claimen dat het in geen elke ander geloof gebeurt. Maak je een grapje ofzo?quote:Op dinsdag 30 oktober 2018 15:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is toch evident als mensen het uit naam van de Islam doen? Terrorisme voorkom je overigens niet door een opvoeding. Terrorisme ontstaat door hatelijke indoctrinatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |