Mensen die niets bij te dragen hebben, hebben hier niets te zoekenquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 17:05 schreef cherrycoke het volgende:
Ik ben het met links eens dat het immigratie process beter moet.
Knip
die mensen hebben een hele andere kijk op de wereld, daar is integratie en educatie een goed middel om deze mensen helpen te integreren, lukt het na een jaar nog niet ja jammer dan moet je echt terug.
Ik denk hetquote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:20 schreef RobbieRonald het volgende:
"Afzetten tegen" is toch hetzelfde als "anti" zijn.
Eens.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Op eigen kracht kunnen communiceren en wegwijs worden in het land waar je naar toe vertrekt is het belangrijkste wat er is en waar alles mee begint in een geïndividualiseerde samenleving als Nederland waar je zoveel mogelijk zelf moet doen. Dat je het niet wilt is leuk, want dat levert weer extra werk voor mij op, maar wenselijk is het niet.
Ik zei dan ook nergens dat het de Turken die in Nederland zijn geboren zitten met een taalbarrière. Eerder mensen die hier al zijn 4 decennia wonen en werken. Het probleem doet zich overigens nog steeds voor met partners van tweede / derde generatie Turken die hun partner uit Turkije hebben gehaald hier al tig jaar wonen en nog steeds niet de taal fatsoenlijk kunnen spreken. Een van de redenen naast de laksheid is overigens dat de Nederlandse staat op basis van een decenniaoude verdrag met Turkije feitelijk Turkse nieuwkomers niet mag dwingen in te burgeren. Het probleem is allesbehalve een gepasseerd station, allesbehalve.
Nederlands spreken (of vloeiend Engels) is een absolute basisvoorwaarde om mee te kunnen doen in de samenleving. Maar ook om een in Nederland gewaardeerde opleiding te volgen of aan een baan te komen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:50 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het beeld dat jij schetst vind ik totaal niet herkenbaar. Ik ken geen Turken onder de 40, die in Nederland geboren zijn, die hun kinderen nodig hebben om te communiceren met instanties.
Taalproblemen bij eerste generatie is bekend, maar inmiddels een gepasseerd station.
Ik vind het overigens ook kortzichtig om taal als belangrijkste maatstaf te nemen om te bepalen of iemand geïntegreerd is, maar dat nog terzijde.
''Je hebt er geen last van''quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Integratiebeleid in Nederland heeft grotendeels gefaald.
Hebben we 'last' van chinezen?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
''Je hebt er geen last van''
Dat is blijkbaar een belangrijk criterium. Vet handig wel, die Chinezen zijn zo goed geïntegreerd! (not)
Ergens ''geen last van hebben'' is natuurlijk geen steekhoudend argument om te zeggen dat de integratie van die groep gelukt is. Chinezen leven doorgaans erg gesegregeerd van de samenleving. Klitten samen, hebben eigen scholen enzovoorts. Klinkt bekend, noh?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:20 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hebben we 'last' van chinezen?
Spreken vaak wel goed Nederlands!
En Utrecht next!quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:24 schreef Enchanter het volgende:
Nijmegen , was dat niet de meest linkse stad van Nederland ?
Dat is van het niveau van;quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 16:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo verkondigt DENK doodleuk dat de integratie is "voltooid".
Probleem opgelost, ik heb serieus nog nooit last gehad van een moslim in Nederland, ook niet van een Nederlander, maar dat is dan ook niet een hot item.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
''Je hebt er geen last van''
Dat is blijkbaar een belangrijk criterium. Vet handig wel, die Chinezen zijn zo goed geïntegreerd! (not)
Wegkijker.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Probleem opgelost, ik heb serieus nog nooit last gehad van een moslim in Nederland, ook niet van een Nederlander, maar dat is dan ook niet een hot item.
Daar komen ze dus niet zo makkelijk mee weg?quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wegkijker.
Het is natuurlijk een vreemde redenatie..
Een Brits rapport heeft zelfs aangetoond dat opgroeien in een religieus omgeving radicalisering kan voorkomen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:39 schreef crystal_meth het volgende:
Het EP noemde in 2013 het wahhabisme "the main source of global terrorism", maar voor zover ik weet is er in Europa sindsdien weinig ondernomen tegen de invloed en geldstroom vanuit Saudi Arabië.
Verminder die invloed voordat je begint met integratie op te dringen. Frankrijk en België hebben getoond dat secularisering (laïcisering) geen aanslagen voorkomt.
Ja natuurlijk heb je een punt, maar integratie gaat wel iets verder dan dat natuurlijk. Meedoen (haha wat een woord!) is het wel zo'n beetje.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daar komen ze dus niet zo makkelijk mee weg?![]()
Maar serieus, al ben je een alcoholistische rokende dikkerdje met schulden die af en toe verwikkeld is in een straatgevecht, het minste wat ik je mag vragen is toch wel op z'n minst de taal onder de knie te krijgen? Al maak je het een volwaardig opleiding a la een Master waar je 6 jaar over doet. Evengoed.
De taal niet willen leren is simpelweg de vis aannemen en de hengel wegleggen.
En ik vind het niet leuk dat je me zo omschrijft, ook al is het wel de waarheid.quote:Op zaterdag 27 oktober 2018 19:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daar komen ze dus niet zo makkelijk mee weg?![]()
Maar serieus, al ben je een alcoholistische rokende dikkerdje met schulden die af en toe verwikkeld is in een straatgevecht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |