abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182774183
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee, assimilatie is veel dwingerder van aard, daar bereik je het tegenoverstelde mee als je dat gaat eisen. Zo werkt het niet.

Integratie in Nederland is grotendeels succesvol, verbeterpunten houd je altijd.
Er is juist meer dwang nodig, uit de categorie "aanpassen of wegwezen". We laten de zaken al 50 jaar op z'n beloop, zonder stok achter de deur. De huidige puinhoop is daarvan het resultaat. De opmerking "zo werkt het niet" is bij uitstek van toepassing op de huidige situatie en de afgelopen decennia van faalbeleid.

De integratie in Nederland is een drama. De grootste delen van de migrantengroepen uit Turkije en Marokko zijn loyaal aan het eigen land. En dat is - voor de goede orde - niet Nederland. De Turken die (gelukkig) niet loyaal zijn aan dictator Erdogan zijn overwegend Koerden.

Een groot deel van genoemde groepen voelt zichzelf trouwens ook geen Nederlander. Prima, maar wat doe je hier dan nog? Je bent niet verplicht om hier te wonen. Pak de koffers, ga terug naar Turkije of Marokko.
pi_182774185
Als je klappen krijgt van je islamitische schoonbroer kan je in ieder geval niet zeggen dat je niet met elkaar omgaat of in contact staat.
pi_182774202
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Integratiebeleid in Nederland heeft grotendeels gefaald.
Integratiebeleid is wat anders dan integratie.
Ondanks falende regulering tegen discriminatie op de arbeidsmarkt en in het schoolwezen is integratie toch grotendeels gelukt.
pi_182774205
Wat is 'westers sentiment' overigens?
pi_182774241
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:36 schreef Elfletterig het volgende:
Een groot deel van genoemde groepen voelt zichzelf trouwens ook geen Nederlander. Prima, maar wat doe je hier dan nog? Je bent niet verplicht om hier te wonen. Pak de koffers, ga terug naar Turkije of Marokko.
Een geboren Brabander gaat voor zijn werk in Holland wonen. Hij voelt zich echter nog steeds Brabander, geen Hollander. Moet hij nu zijn koffers pakken en terug naar Brabant?
pi_182774267
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:40 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Een geboren Brabander gaat voor zijn werk in Holland wonen. Hij voelt zich echter nog steeds Brabander, geen Hollander. Moet hij nu zijn koffers pakken en terug naar Brabant?
De geboren Brabander is prima geïntegreerd in het land waar hij woont en waarin hij is opgegroeid. Hij vertoont ook geen probleemgedrag dat in Noord-Holland voor narigheid zorgt.
pi_182774288
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Integratiebeleid is wat anders dan integratie.
Ondanks falende regulering tegen discriminatie op de arbeidsmarkt en in het schoolwezen is integratie toch grotendeels gelukt.
Nope, zolang je een Chinees, Turk, Marokkaan of Afrikaan bent die na 40 jaar in NL nog steeds niets fatsoenlijk de taal spreekt is de integratie mislukt. De taalproblemen die de tweede en derde generatie jongeren hebben komt onder meer door dat de ouders niet fatsoenlijk de taal spreken. Ik zie nog steeds jonge kinderen beginnend vanaf 8-10 jaar hun ouders bijstaan in de communicatie naar de huisarts toe. Hoe fucking bizar wil je het hebben? Omgekeerde wereld. Een ouder zou juist het kind moeten bijstaan bij de huisarts niet andersom. De blanke autochtonen domineren verder de cijfers als het gaat om racisme, dus daar heb ik ook geen goed woord voor als we toch gaan generaliseren, maar het integratiebeleid en integratie van beide kampen: allochtonen <--> autochtonen is geen succes. Turken die zich uitgesloten voelen ( of dat terecht is of niet laat ik in het midden ) verenigen zich rondom partijen als DENK. Turken die willen participeren pissen in eigen nest of worden verwacht te pissen in eigen nest. Laten we de dingen niet verbloemen hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2018 16:44:12 ]
pi_182774383
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Bij integratie hoort volgens mij per definitie dat je je een beetje mengt met het Europese deel van de samenleving. Jezelf steeds meer terugtrekken in de eigen cirkel en daar gezeik mee krijgen is dus niet perse een roep om assimilatie.
Als er mensen zijn die in december hun kinderen niet op de schoot van Sinterklaas, de Kerstman of de dominee laten zitten is dat dan ook een niet-westerse sentiment? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door up7 op 27-10-2018 17:05:04 ]
pi_182774389
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:43 schreef Triggershot het volgende:
Ik zie nog steeds jonge kinderen beginnend vanaf 8-10 jaar hun ouders bijstaan in de communicatie naar de huisarts toe.
Het beeld dat jij schetst vind ik totaal niet herkenbaar. Ik ken geen Turken onder de 40, die in Nederland geboren zijn, die hun kinderen nodig hebben om te communiceren met instanties.

Taalproblemen bij eerste generatie is bekend, maar inmiddels een gepasseerd station.

Ik vind het overigens ook kortzichtig om taal als belangrijkste maatstaf te nemen om te bepalen of iemand geïntegreerd is, maar dat nog terzijde.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:53:18 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182774427
Mooi dat het Havanna aan de Waal dit soort problemen heeft. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182774474
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:50 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het beeld dat jij schetst vind ik totaal niet herkenbaar. Ik ken geen Turken onder de 40, die in Nederland geboren zijn, die hun kinderen nodig hebben om te communiceren met instanties.

Taalproblemen bij eerste generatie is bekend, maar inmiddels een gepasseerd station.

Ik vind het overigens ook kortzichtig om taal als belangrijkste maatstaf te nemen om te bepalen of iemand geïntegreerd is, maar dat nog terzijde.
Op eigen kracht kunnen communiceren en wegwijs worden in het land waar je naar toe vertrekt is het belangrijkste wat er is en waar alles mee begint in een geïndividualiseerde samenleving als Nederland waar je zoveel mogelijk zelf moet doen. Dat je het niet wilt is leuk, want dat levert weer extra werk voor mij op, maar wenselijk is het niet.

Ik zei dan ook nergens dat het de Turken die in Nederland zijn geboren zitten met een taalbarrière. Eerder mensen die hier al zijn 4 decennia wonen en werken. Het probleem doet zich overigens nog steeds voor met partners van tweede / derde generatie Turken die hun partner uit Turkije hebben gehaald hier al tig jaar wonen en nog steeds niet de taal fatsoenlijk kunnen spreken. Een van de redenen naast de laksheid is overigens dat de Nederlandse staat op basis van een decenniaoude verdrag met Turkije feitelijk Turkse nieuwkomers niet mag dwingen in te burgeren. Het probleem is allesbehalve een gepasseerd station, allesbehalve.
pi_182774572
5-10 jaar te laat.
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:05:08 #38
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_182774614
Ik ben het met links eens dat het immigratie process beter moet, er staan foto's van gasten met een geweer in zijn handen dat wil je toch zowiezo al niet in je land willen hebben?

Er moet wat gedaan worden aan de bootjes in noord africa deze half gare dingen worden door de maffia verkocht aan mensen handelaren, als je niks hebt en je hoort van gratis geld in Nederland dan zullen die mensen die het in hun hoofd halen er alles aan doen levend of dood om hier te komen. die mensen hebben daar niks te verliezen het kan niet slechter.

Ik ben zelf in africa geweest en als je aan ze vraagt dat als ze de middelen hadden om naar europa te komen dat ze dit dan ook zullen doen, het antwoord was 99% ja

Die mensen hebben daar niks in sommige regio's van africa, je kan voor 3 dollar een geweer kopen met kogels. dat is beter dan voor 5 dollar een kilo rijst halen. die mensen hebben een hele andere kijk op de wereld, daar is integratie en educatie een goed middel om deze mensen helpen te integreren, lukt het na een jaar nog niet ja jammer dan moet je echt terug.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:06:49 #39
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_182774642
china doet het trouwens met heropvoedingskampen

https://www.funx.nl/news/(...)dingskampen-in-china
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_182774673
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:05 schreef cherrycoke het volgende:
Ik ben het met links eens dat het immigratie process beter moet, er staan foto's van die gast met een geweer in zijn handen dat wil je toch zowiezo al niet in je land willen hebben?

Er moet wat gedaan worden aan de bootjes in noord africa deze half gare dingen worden door de maffia verkocht aan mensen handelaren, als je niks hebt en je hoort van gratis geld in Nederland dan zullen die mensen die het in hun hoofd halen er alles aan doen levend of dood om hier te komen. die mensen hebben daar niks te verliezen het kan niet slechter.

Ik ben zelf in africa geweest en als je aan ze vraagt dat als ze de middelen hadden om naar europa te komen dat ze dit dan ook zullen doen, het antwoord was 99% ja

Die mensen hebben daar niks in sommige regio's van africa, je kan voor 3 dollar een geweer kopen met kogels. dat is beter dan voor 5 dollar een kilo rijst halen. die mensen hebben een hele andere kijk op de wereld, daar is integratie en educatie een goed middel om deze mensen helpen te integreren, lukt het na een jaar nog niet ja jammer dan moet je echt terug.
Wat zou helpen is het opzeggen van oude overeenkomsten die ongunstig zijn voor die regio's. Dan houden ze daar wat meer geld over. Maar dan gaat het Europese bedrijven pijn doen en zijn die indrukwekkende pensioengelden stukken minder waard. Dan worden er hier heel veel mensen boos. Dat is ook niet best.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:09:01 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182774675
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 17:05 schreef cherrycoke het volgende:
Ik ben het met links eens dat het immigratie process beter moet.
Knip
die mensen hebben een hele andere kijk op de wereld, daar is integratie en educatie een goed middel om deze mensen helpen te integreren, lukt het na een jaar nog niet ja jammer dan moet je echt terug.
Mensen die niets bij te dragen hebben, hebben hier niets te zoeken
Gewoon een greencard systeem invoeren, heb je geen skills die gevraagd zijn, toedeledokie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182775193
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:20 schreef RobbieRonald het volgende:
"Afzetten tegen" is toch hetzelfde als "anti" zijn.
Ik denk het
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:19:32 #43
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_182775871
Wat maakt het uit? Wij doen er toch niets tegen? :)

We vinden het blijkbaar wel leuk.

Ja, ik zie niet veel meer dan boze woordjes via het internet... dus vinden we het wel best! *O*
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:23:17 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_182775916
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Op eigen kracht kunnen communiceren en wegwijs worden in het land waar je naar toe vertrekt is het belangrijkste wat er is en waar alles mee begint in een geïndividualiseerde samenleving als Nederland waar je zoveel mogelijk zelf moet doen. Dat je het niet wilt is leuk, want dat levert weer extra werk voor mij op, maar wenselijk is het niet.

Ik zei dan ook nergens dat het de Turken die in Nederland zijn geboren zitten met een taalbarrière. Eerder mensen die hier al zijn 4 decennia wonen en werken. Het probleem doet zich overigens nog steeds voor met partners van tweede / derde generatie Turken die hun partner uit Turkije hebben gehaald hier al tig jaar wonen en nog steeds niet de taal fatsoenlijk kunnen spreken. Een van de redenen naast de laksheid is overigens dat de Nederlandse staat op basis van een decenniaoude verdrag met Turkije feitelijk Turkse nieuwkomers niet mag dwingen in te burgeren. Het probleem is allesbehalve een gepasseerd station, allesbehalve.
Eens.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:04:56 #45
65846 Bocaj
47th President.
pi_182776574
Vind het wel een goede zaak!

Minder hoofddoekjes in de openbare ruimte.
Er wordt niet getrouwd met Nederlanders wat alleen maar voordelen oplevert.

Hoe meer Turk ze blijven hoe makkelijker ze weer terug kunnen naar hun vader Erdogan!

Toppie!
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:07:56 #46
408813 crew  trein2000
pi_182776628
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:50 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nederlands spreken (of vloeiend Engels) is een absolute basisvoorwaarde om mee te kunnen doen in de samenleving. Maar ook om een in Nederland gewaardeerde opleiding te volgen of aan een baan te komen.

Mijnsinziens is het daarmee een hele belangrijke zo niet de belangrijkste graadmeter...
zie email 27 oktober
  Forum Admin zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:18:18 #47
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182776779
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 16:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Integratiebeleid in Nederland heeft grotendeels gefaald.
''Je hebt er geen last van''

Dat is blijkbaar een belangrijk criterium. Vet handig wel, die Chinezen zijn zo goed geïntegreerd! (not)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:20:30 #48
65846 Bocaj
47th President.
pi_182776812
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 19:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

''Je hebt er geen last van''

Dat is blijkbaar een belangrijk criterium. Vet handig wel, die Chinezen zijn zo goed geïntegreerd! (not)
Hebben we 'last' van chinezen?
Spreken vaak wel goed Nederlands!
  Forum Admin zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:22:50 #49
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_182776848
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 19:20 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Hebben we 'last' van chinezen?
Spreken vaak wel goed Nederlands!
Ergens ''geen last van hebben'' is natuurlijk geen steekhoudend argument om te zeggen dat de integratie van die groep gelukt is. Chinezen leven doorgaans erg gesegregeerd van de samenleving. Klitten samen, hebben eigen scholen enzovoorts. Klinkt bekend, noh?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:24:24 #50
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_182776868
Nijmegen , was dat niet de meest linkse stad van Nederland ?
Ik ben inmiddels overleden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')