abonnement Unibet Coolblue
pi_184088475
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 15:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Niets, daar is het een SC voor. :D
O okee.
Maar heb jij wel wat met spiritualiteit ?
pi_184088508
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 15:33 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

O okee.
Maar heb jij wel wat met spiritualiteit ?
In mijn ogen is het een vrijwel betekenisloos woord, dus ik kan niet eens zeggen of ik daar wel of niet iets mee heb.

Filosofie vind ik machtig interessant, en ook godsdienstfilosofie als onderdeel daarvan. (Hoewel ik zelf niet religieus ben.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184088532
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 15:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

In mijn ogen is het een vrijwel betekenisloos woord, dus ik kan niet eens zeggen of ik daar wel of niet iets mee heb.

Filosofie vind ik machtig interessant, en ook godsdienstfilosofie als onderdeel daarvan. (Hoewel ik zelf niet religieus ben.)
Ik vind godsdienst ook heel mooi.
Heb jij veel boeken erover ?
En zo ja welke ?
pi_184088627
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 15:35 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik vind godsdienst ook heel mooi.
Heb jij veel boeken erover ?
En zo ja welke ?
Ik ben niet echt een boekenlezer, maar ik heb het nodige in de kast staan: Immanuel Kant, Daniel Dennett, Christopher Hitchens, Richard Dawkins en ongetwijfeld heel wat die ik nu vergeet.

En ik ben ook wel fan van bijvoorbeeld Michael Sandel. Zijn serie "what's the right thing to do?" op youtube kan ik van harte aanbevelen. Daarin passeren ook heel wat klassieke filosofen de revu.

Oh, en de luisterboeken van Herman Philipse, aanrader. Wellicht dat je deze wel interessant vindt:

https://www.bol.com/nl/f/godsdienstfilosofie/37723703/

(Belachelijk duur wel, maar er zijn 'andere' manieren om eraan te komen. ;) )
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184088678
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 15:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben niet echt een boekenlezer, maar ik heb het nodige in de kast staan: Immanuel Kant, Daniel Dennett, Christopher Hitchens, Richard Dawkins en ongetwijfeld heel wat die ik nu vergeet.

En ik ben ook wel fan van bijvoorbeeld Michael Sandel. Zijn serie "what's the right thing to do?" op youtube kan ik van harte aanbevelen. Daarin passeren ook heel wat klassieke filosofen de revu.

Oh, en de luisterboeken van Herman Philipse, aanrader. Wellicht dat je deze wel interessant vindt:

https://www.bol.com/nl/f/godsdienstfilosofie/37723703/

(Belachelijk duur wel, maar er zijn 'andere' manieren om eraan te komen. ;) )
Zijn het atheïstische schrijvers. ?
Niet dat ik dat niet wil lezen maar dan weet ik als ik een boek koop geschreven door hen hoe ik het moet lezen en welk beeld ze hebben van godsdienst
pi_184088767
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 15:41 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Zijn het atheïstische schrijvers. ?
Niet dat ik dat niet wil lezen maar dan weet ik als ik een boek koop geschreven door hen hoe ik het moet lezen en welk beeld ze hebben van godsdienst
Geen van de namen die ik hier noem zijn gelovig, hoewel ik het van Sandel eigenlijk niet eens heel zeker weet.

Philipse verdedigt in zijn hoorcollege's de stelling "je kunt godsdienst alleen echt goed begrijpen als je er niet in gelooft". In mijn ogen geeft hij hier best wel sterke argumenten voor.

Hoe dan ook zijn de meeste van deze auteurs (terecht) van mening dat atheisme filosofisch zonder inhoud is. Ze proberen vooral netjes en volledig diverse filosofische concepten te behandelen, en dat doen ze goed. Ik heb daar in elk geval veel van geleerd.

PS: Correctie, Immanuel Kant was geloof ik wel gelovig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184088821
quote:
11s.gif Op zondag 30 december 2018 14:48 schreef NanKing het volgende:
Prachtige fotos _O_

[ afbeelding ]

Deze vond ik wel echt emotioneel indrukwekkend.
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 14:55 schreef Voxs het volgende:
Prachtig O+
Nog meer moois

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_184089136
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 15:33 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

O okee.
Maar heb jij wel wat met spiritualiteit ?
Wat versta je onder spiritualiteit?
ijs_beer fan!
pi_184089186
quote:
Die kende ik toevallig uit die serie, de rest niet. O+
Die foto met die ijsbeer :{
ijs_beer fan!
pi_184089254
Oeh, en de wilde hondjes op die pagina. *;
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184090753
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 15:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben niet echt een boekenlezer, maar ik heb het nodige in de kast staan: Immanuel Kant, Daniel Dennett, Christopher Hitchens, Richard Dawkins en ongetwijfeld heel wat die ik nu vergeet.

En ik ben ook wel fan van bijvoorbeeld Michael Sandel. Zijn serie "what's the right thing to do?" op youtube kan ik van harte aanbevelen. Daarin passeren ook heel wat klassieke filosofen de revu.

Oh, en de luisterboeken van Herman Philipse, aanrader. Wellicht dat je deze wel interessant vindt:

https://www.bol.com/nl/f/godsdienstfilosofie/37723703/

(Belachelijk duur wel, maar er zijn 'andere' manieren om eraan te komen. ;) )
Ik ben nu het boek "God bewijzen" van Paas en Peels aan het doornemen. Philipse is heel positief over dit boek, getuige de achterflap. Vervolgens kraakt-ie het boek af bij Knevel en Van der Brink,


en bulldozert-ie moeiteloos over alle argumenten van Paas heen.

Kostelijk :') Dat boek "God bewijzen" valt trouwens tegen, dus ik snap Philipse zijn kritiek goed. Maar het laat wel zien hoe aanbevelingen werken. Peels was blijkbaar een oud student van em.
-
pi_184090810
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 17:01 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik ben nu het boek "God bewijzen" van Paas en Peels aan het doornemen. Philipse is heel positief over dit boek, getuige de achterflap. Vervolgens kraakt-ie het boek af bij Knevel en Van der Brink,


en buldozert-ie moeiteloos over alle argumenten van Paas heen.

Kostelijk :') Dat boek "God bewijzen" valt trouwens tegen.
Phillipse's God in the Age of Science is heel goed. Heb 'm in mijn boekenkast staan. :)

Ik hoop dat hij nog eens met een nieuw boek komt van die klasse.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_184091096
quote:
Ja! O+ Ik had hem gezien en was van plan hem later vandaag op te zoeken en hier te posten.
Mooie serie foto's ook.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_184094183
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 17:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Phillipse's God in the Age of Science is heel goed. Heb 'm in mijn boekenkast staan. :)

Ik hoop dat hij nog eens met een nieuw boek komt van die klasse.
Ja, die wil ik ook nog es lezen. Ik ben nu zelf ook met een soortgelijk schrijfsel bezig waarin ik ook wat argumenten van Paas en Peels wiskundig benader (en weerleg :P ). Ik probeer vooral wat typische wiskunde- en natuurkunde-gerelateerde onderwerpen aan te snijden, zoals de Bayesiaans benadering van wonderen, het Kalam kosmologische argument en de historiciteit van de evangelieën. Veel andere onderwerpen zijn in een andere context al uitvoerig door anderen (waaronder Philipse) behandeld.
-
pi_184117674
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 19:04 schreef Haushofer het volgende:
Ja, die wil ik ook nog es lezen. Ik ben nu zelf ook met een soortgelijk schrijfsel bezig waarin ik ook wat argumenten van Paas en Peels wiskundig benader (en weerleg ).
Leuk man! :) Een voornemen voor mij is om in 2019 weer te beginnen met schrijven. En ook actief weer meer gaan lezen om zo aan m'n ontwikkeling te werken. Blijf het toch heel leuk vinden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_184374683
quote:
Tenenkrommend om naar te kijken... maar da's bijna altijd bij debatten over de zin en onzin van godsgeloof.

Ik snap de standpunten en argumenten van Philipse in deze volledig. Maar aan de andere kant kun je je afvragen hoe zinvol zulke debatten zijn. Het is vooral heel veel langs elkaar heen praten. Mijnheer Paas heeft duidelijk geen enkele interesse in een intellectueel integer debat. En waar doe je het dan nog voor? Om de kijkertjes a la Paas ergens van te overtuigen? Of is het gewoon lekker dweepen met een filosofisch inzicht dat mijnheer Paas totaal mist?

Dit heeft ongeveer dezelfde charme als een debat over kwantumfysica met Deepak Chopra.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184487019
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_184494564
_O- de naam van die vis alleen al :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184827979
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_184979576
Scientists Are Totally Rethinking Animal Cognition
https://www.theatlantic.c(...)e-crow-knows/580726/

andersen twitterde op maandag 11-02-2019 om 16:02:27 1/9 This is a thread about my new feature from our March issue.It's called, ~~A Journey Into the Animal Mind~~It's about consciousness.Specifically, animal consciousness. (There may not be any other kind.)https://t.co/WF5YZY0McC reageer retweet
pi_185006977
JacobMargolis twitterde op dinsdag 12-02-2019 om 22:38:06 The last message they received was basically, "My battery is low and it's getting dark." They hoped that the windy season would clear dust off the solar panels (if that was the problem). Since then they've been pinging her again and again, every way they knew... 3/ reageer retweet


NASA Mars rover Opportunity earns heartbreaking eulogies: 'I'm crying'

[ Bericht 41% gewijzigd door Kijkertje op 14-02-2019 06:10:10 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 18:29:59 #72
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_185901246
ik zit in scriptieperiode van BA filosofie maar kom niet echt vooruit
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 00:55:50 #73
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186061060
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 00:52 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Nou ja die van mij is wel bagger want die heb ik gewoon verzonnen. Als zo'n OP een kans verdient dan verdient een goed genoeg verzonnen verhaal die anderen geloven dat ook. Is vast ook wel iets filosofisch/nuttigs achter te vinden lijkt mij :P ;) Dus laten we zien waar het topic heengaat inderdaad
Die reactie daar lijkt heel erg op iets wat een docent van me ook zomaar zou kunnen zeggen, had niet door dat het verzonnen was :')
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_186176473
Misschien een beetje vreemd, maar we hebben Molurus al een hele tijd niet gezien hier. :'(
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_186176490
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 17:12 schreef Discombobulate het volgende:
Misschien een beetje vreemd, maar we hebben Molurus al een hele tijd niet gezien hier. :'(
Gelukkig voor hem
  vrijdag 12 april 2019 @ 18:01:09 #76
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_186177393
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 17:12 schreef Discombobulate het volgende:
Misschien een beetje vreemd, maar we hebben Molurus al een hele tijd niet gezien hier. :'(
In verband met een meningsverschil tussen mij en de FA's van FOK! (waarvan ik je de details zal besparen) post ik niet meer op FOK!
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_186177940
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 18:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

In verband met een meningsverschil tussen mij en de FA's van FOK! (waarvan ik je de details zal besparen) post ik niet meer op FOK!
Deze post en de inhoud ervan kunnen niet tegelijkertijd waar zijn*.

* Eerste keer sinds lange tijd dat er weer iets van logica in F&L stond.
  vrijdag 12 april 2019 @ 18:28:34 #78
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_186178016
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 18:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Deze post en de inhoud ervan kunnen niet tegelijkertijd waar zijn*.

* Eerste keer sinds lange tijd dat er weer iets van logica in F&L stond.
:P

* Molurus goes silent again
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_186178808
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 18:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

In verband met een meningsverschil tussen mij en de FA's van FOK! (waarvan ik je de details zal besparen) post ik niet meer op FOK!
Waarom ga je ook met zulke mensen je mening delen :')
  Moderator dinsdag 16 april 2019 @ 19:40:12 #80
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186256158
Gisteren een lezing van Mladen Dolar bijgewoond, mensen, wat heb ik toch enorm genoten :9
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_186256167
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 april 2019 19:40 schreef naatje_1 het volgende:
Gisteren een lezing van Mladen Dolar bijgewoond, mensen, wat heb ik toch enorm genoten :9
VERTEL ONS ALLES
  Moderator dinsdag 16 april 2019 @ 19:47:36 #82
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186256312
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 19:40 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

VERTEL ONS ALLES
Thema van de lezing was de verhouding van 'het lachen' tot de idee van de filosoof. Kan een filosoof lachen? Er werd gewezen op de associatie die wordt gelegd tussen het feit dat lachen een lichamelijke bezigheid is en dat de Vrouw vaak met het lichaam wordt geassocieerd, wat in vroeger tijden natuurlijk een negatieve connotatie had.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_186256450
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 april 2019 19:47 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Thema van de lezing was de verhouding van 'het lachen' tot de idee van de filosoof. Kan een filosoof lachen? Er werd gewezen op de associatie die wordt gelegd tussen het feit dat lachen een lichamelijke bezigheid is en dat de Vrouw vaak met het lichaam wordt geassocieerd, wat in vroeger tijden natuurlijk een negatieve connotatie had.
Manmanman wat een vraag.
  Moderator woensdag 17 april 2019 @ 14:16:59 #84
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186272677
Ik had een 7,5 voor mijn paper over het bildungsbegrip bij Nietzsche, nu nog Arabische filosofie en een scriptie schrijven en ik heb mijn BA op zak :7
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_186272889
quote:
6s.gif Op woensdag 17 april 2019 14:16 schreef naatje_1 het volgende:
Ik had een 7,5 voor mijn paper over het bildungsbegrip bij Nietzsche, nu nog Arabische filosofie en een scriptie schrijven en ik heb mijn BA op zak :7
Studeer je filosofie? O+

Mijn plan is om ooit nog een keer een BA te halen in de wijsbegeerte. Zou hoogstwaarschijnlijk wel instellingsgeld moeten betalen. ;( Maar ik moet het nog even uitzoeken allemaal. Ik heb namelijk al een hbo diploma op zak en ben full time aan het werk. En filosofie is een beetje wat ik echt leuk vind en wat m'n leven betekenis geeft. Maarja, de kritieken van Kant lezen na een volle dag werk zit er ook niet echt in, en daar wordt ik wel ongelukkig van zeg.

In ieder geval, als ik ooit nog eens 3 jaartjes op de universiteit filosofie mag studeren als persoonlijke hobby, en als dit allemaal uitkomt i.v.m. werk en geld, dan zou ik echt dolgelukkig zijn. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 17 april 2019 @ 14:49:53 #86
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186273212
quote:
6s.gif Op woensdag 17 april 2019 14:16 schreef naatje_1 het volgende:
Ik had een 7,5 voor mijn paper over het bildungsbegrip bij Nietzsche, nu nog Arabische filosofie en een scriptie schrijven en ik heb mijn BA op zak :7
Als je Bildungsbegriff nou goed geschreven had had je een 8 gekregen...
  Moderator woensdag 17 april 2019 @ 15:12:44 #87
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186273530
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 14:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Studeer je filosofie? O+

Mijn plan is om ooit nog een keer een BA te halen in de wijsbegeerte. Zou hoogstwaarschijnlijk wel instellingsgeld moeten betalen. ;( Maar ik moet het nog even uitzoeken allemaal. Ik heb namelijk al een hbo diploma op zak en ben full time aan het werk. En filosofie is een beetje wat ik echt leuk vind en wat m'n leven betekenis geeft. Maarja, de kritieken van Kant lezen na een volle dag werk zit er ook niet echt in, en daar wordt ik wel ongelukkig van zeg.

In ieder geval, als ik ooit nog eens 3 jaartjes op de universiteit filosofie mag studeren als persoonlijke hobby, en als dit allemaal uitkomt i.v.m. werk en geld, dan zou ik echt dolgelukkig zijn. :)
Als het je eerste universitaire studie is hoef je geen instellingsgeld te betalen, gewoon wettelijk. Als het goed is, hoewel het ook zo zou kunnen zijn dat leeftijd een rol speelt hierin. Wat ik in ieder geval kan zeggen is dat de VU redelijk gemakkelijk is in de toelating en dat er meerdere medestudenten zijn die er een werkend leven op naast houden.

En ja, ik studeer dus filosofie
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Moderator woensdag 17 april 2019 @ 15:14:17 #88
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186273549
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 14:49 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Als je Bildungsbegriff nou goed geschreven had had je een 8 gekregen...
Begrip is Nederlands, Bildung is Duits, maar onvertaalbaar en wordt in het Nederlands ook als bildung weergeven. Als ik het heb over bildungsbegrip, dan is dat juist geschreven.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  woensdag 17 april 2019 @ 15:33:11 #89
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_186273814
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2019 15:14 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Begrip is Nederlands, Bildung is Duits, maar onvertaalbaar en wordt in het Nederlands ook als bildung weergeven. Als ik het heb over bildungsbegrip, dan is dat juist geschreven.
Ik zie het inderdaad staan hier en daar. Google kent het woord echter niet en vraagt meteen of je Bildungsbegriff bedoelt. Wel met hoofdletter zie ik...
  Moderator woensdag 17 april 2019 @ 15:35:34 #90
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186273854
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 15:33 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik zie het inderdaad staan hier en daar. Google kent het woord echter niet en vraagt meteen of je Bildungsbegriff bedoelt.
Bildungsbegrip als zodanig is dan ook een portemanteau en niet zozeer vindbaar in het woordenboek :+
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Moderator woensdag 17 april 2019 @ 15:36:58 #91
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186273884
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 15:33 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wel met hoofdletter zie ik...
Interessante kwestie wel, hoofdletter vanuit het Duits dus laten staan als je er een neologisme van maakt in het Nederlands.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Moderator zaterdag 20 april 2019 @ 16:02:37 #92
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186328556
In de categorie, wat was er eerder, de kip of het ei: het ei zat vandaag in mijn buik en vanavond als het goed is kip
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_186594716
Ik zeg: de kip is er eerst. Zeker weten.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2019 22:26:56 ]
  Moderator zaterdag 4 mei 2019 @ 09:48:11 #94
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186601409
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 22:18 schreef Fancy2 het volgende:
Ik zeg: de kip is er eerst. Zeker weten.
Maar waar is de kip? :+
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_186601602
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 09:48 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Maar waar is de kip? :+
Het scharrelt nog steeds rond...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2019 10:01:21 ]
  Moderator zaterdag 4 mei 2019 @ 10:07:54 #96
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186601706
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:01 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Het scharrelt nog steeds rond...
Leuke scharrels? :9
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_186601731
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:07 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Leuke scharrels? :9
Zeker weten. Anders leggen ze geen eieren, he.
pi_186601748
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 april 2019 19:47 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Thema van de lezing was de verhouding van 'het lachen' tot de idee van de filosoof. Kan een filosoof lachen? Er werd gewezen op de associatie die wordt gelegd tussen het feit dat lachen een lichamelijke bezigheid is en dat de Vrouw vaak met het lichaam wordt geassocieerd, wat in vroeger tijden natuurlijk een negatieve connotatie had.
Dus filosofen lachten nooit?
  Moderator zaterdag 4 mei 2019 @ 10:14:48 #99
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186601806
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:10 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Dus filosofen lachten nooit?
Volgens de antieke filosofen is lachen een verkeerd iets ja.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_186601837
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 10:14 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Volgens de antieke filosofen is lachen een verkeerd iets ja.
Omdat Vrouw. Waarom was Vrouw in vroegertijden zo negatief? Zij was ook nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2019 10:17:18 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')