abonnement Unibet Coolblue
pi_183871120
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ken ze ook niet allemaal maar eekhoornbrood en canterellen zijn chique, pied de mouton lekker en trompette de la mort ook maar vaak vol zand.
Ik zou een aantal verschillende nemen, ze goed schoonborstelen en ze hard bakken in geklaarde boter. Dan blussen met wat witte wijn of sherry (is lekkerder). Die inkoken met laurier, thijm en rozemarijn, zout en peper. Knoflook niet vergeten
Dan room erbij en verse kruidenkaas.
Bedankt!
pi_183876788
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:
waar ijdele ijsbeer piet culinaire
is leuker als iemand anders je vlijt / vleit,

nu lijkt het net alsof je je zelf kietelt..
  zaterdag 22 december 2018 @ 12:29:20 #103
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_183894188
Kan je een caramel dome maken door een ballon te dippen in caramel? Net als dat je dat met chocola zou doen? Of trekt zo'n ballon dat niet
pi_183905941
Hoe kan ik er het beste voor zorgen dat de tamme konijnenbouten die ik voor kerst ga stoven in bier een beetje mals blijven?
Heb hetzelfde wel eens eerder gemaakt, maar toen waren de bouten uiteindelijk toch iets te droog ;(
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_183906242
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 12:29 schreef ErkendFokker het volgende:
Kan je een caramel dome maken door een ballon te dippen in caramel? Net als dat je dat met chocola zou doen? Of trekt zo'n ballon dat niet
Waarschijnlijk klapt de ballon. Te heet. Sowieso licht invetten, want caramel plakt als een gek natuurlijk

Ik zou het wel aandurven met een ingevette RvS kom (van buitenaf). Wel een perforatie laten tegen vacuüm )
Whatever...
  zaterdag 22 december 2018 @ 22:48:31 #106
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183907905
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 21:58 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk klapt de ballon. Te heet. Sowieso licht invetten, want caramel plakt als een gek natuurlijk

Ik zou het wel aandurven met een ingevette RvS kom (van buitenaf). Wel een perforatie laten tegen vacuüm )
Dit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 22 december 2018 @ 22:49:59 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183907951
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 21:45 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Hoe kan ik er het beste voor zorgen dat de tamme konijnenbouten die ik voor kerst ga stoven in bier een beetje mals blijven?
Heb hetzelfde wel eens eerder gemaakt, maar toen waren de bouten uiteindelijk toch iets te droog ;(
Zorgen dat je een moddervet konijn hebt en niet een mager supermarkt beest, niet te lang stoven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 23 december 2018 @ 10:04:08 #108
327191 RobertNL
For your gear.
pi_183914136
Hoi Piet!
Is dit nog zo'n beetje je go to recept voor een varkensnek?
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Procureur, of uitgebeende varkensnek is heerlijk, eet het regelmatig van Livar, biologisch limburgs varken.
Snij het niet aan plakken maar laat het heel als braadstuk. Kruiden met zout, peper, eventueel wat nootmuskaat, foelie, of desnoods gewoon "vleeskruiden"
Braad het aan in de pan tot goudbruin en doe de oven op 150 graden. Gaar het vlees in de oven tot je vleesthermometer zegt dat de kerntemperatuur goed is.
Haal het uit de oven en doe er alu folie over en laat het 10-15 minuten rusten.
Serveren met een wittewijn mostersaus.
Daarbij, bloemige aardappels, boontjes.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 23 december 2018 @ 10:10:11 #109
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183914224
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 10:04 schreef RobertNL het volgende:
Hoi Piet!
Is dit nog zo'n beetje je go to recept voor een varkensnek?

[..]

Ja, alleen ligt het wel een beetje aan je oven en als je hem langer gaart wordt ie beter
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183914560
Hey Piet!

Ik heb fazantenbouten en deze wil ik eenvoudig bereiden door ze te kleuren in de pan en daarna bijv. In de oven af te garen. Op het bord komt er vervolgens een appel calvadossaus overheen.

Nu lees ik alleen nogal wat wisselende temperatuen en bereidingstijden. Van een 20-tal minuutjes op 140 tot 120 minuten op 125. Maar zie ook veel wat er tussen in zit (al zitten daar ook gebraiseerde varianten bij).
Heb jij wellicht nog suggesties om de fazantenbouten mooi te garen?
  zondag 23 december 2018 @ 14:00:48 #111
327191 RobertNL
For your gear.
pi_183918387
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, alleen ligt het wel een beetje aan je oven en als je hem langer gaart wordt ie beter
Rond de 150 voor een uurtje of 6, Zou dus prima moeten zijn?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 23 december 2018 @ 15:42:59 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183920791
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 14:00 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Rond de 150 voor een uurtje of 6, Zou dus prima moeten zijn?
Ja, klinkt goed, temp kan ook lager 125 bv
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 23 december 2018 @ 15:45:37 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183920857
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 10:36 schreef vivelafete het volgende:
Hey Piet!

Ik heb fazantenbouten en deze wil ik eenvoudig bereiden door ze te kleuren in de pan en daarna bijv. In de oven af te garen. Op het bord komt er vervolgens een appel calvadossaus overheen.

Nu lees ik alleen nogal wat wisselende temperatuen en bereidingstijden. Van een 20-tal minuutjes op 140 tot 120 minuten op 125. Maar zie ook veel wat er tussen in zit (al zitten daar ook gebraiseerde varianten bij).
Heb jij wellicht nog suggesties om de fazantenbouten mooi te garen?
Tja, fazant kan, als het wilde is, erg taai zijn. Langer garen worden ze malser, maar kunnen ze ook droog worden. Zou het gewoon proberen, als ze goed zijn stoppen en ze later voor het eten opwarmen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183931034
Hoe kan ik er het beste voor zorgen dat de tamme konijnenbouten die ik voor kerst ga stoven in bier een beetje mals blijven?
Heb hetzelfde wel eens eerder gemaakt, maar toen waren de bouten uiteindelijk toch iets te droog
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zorgen dat je een moddervet konijn hebt en niet een mager supermarkt beest, niet te lang stoven.
Het recept schrijft zo rond de 80 minuten voor op 180c, neem aan dat dat teveel van het goeie is?
Wil het gerecht trouwens meenemen naar familie, kan ik het eerst bijv 40 minuten thuis garen en dan daar verder garen, of wordt het dan te droog?
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_183932592
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:11 schreef Pietverdriet het volgende:
sherry (is lekkerder).
droog of zoet? :o
pi_183932835
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, fazant kan, als het wilde is, erg taai zijn. Langer garen worden ze malser, maar kunnen ze ook droog worden. Zou het gewoon proberen, als ze goed zijn stoppen en ze later voor het eten opwarmen
Dank je!
Ik ga qua bereidingstijd maar wat proberen en ga het veel bedruipen met vetstof en dan zien we wel waar het schip strandt 😀
  zondag 23 december 2018 @ 23:38:26 #117
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_183932948
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 23:20 schreef Fokpop het volgende:

[..]

droog of zoet? :o
Droog of Manzanilla, zoet is té zoet voor hartige gerechten

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 24-12-2018 18:00:02 ]
pi_183944036
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 23:38 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Droog of Mananilla, zoet is té zoet voor hartige gerechten
dank
  maandag 24 december 2018 @ 20:15:30 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183946567
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 23:20 schreef Fokpop het volgende:

[..]

droog of zoet? :o
Droog
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 25 december 2018 @ 09:48:52 #120
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_183954489
https://www.unique-products.nl/framboos-gel.html
Kan ik dit nu maken en vanavond opspuiten?

Of is er een ander leuk idee, ik wil het als sausje/mousse/schuim/whatever bij m'n dessert doen. Heb passievrucht en framboos in de vriezer.

[ Bericht 26% gewijzigd door ErkendFokker op 25-12-2018 10:05:17 ]
pi_183955591
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 09:48 schreef ErkendFokker het volgende:
https://www.unique-products.nl/framboos-gel.html
Kan ik dit nu maken en vanavond opspuiten?

Of is er een ander leuk idee, ik wil het als sausje/mousse/schuim/whatever bij m'n dessert doen. Heb passievrucht en framboos in de vriezer.
Ja, dat kan. De massa blijft spuitbaar gedurende langere tijd.
Je kunt het eventueel ook vlak voor het spuiten opdraaien.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 25 december 2018 @ 11:14:36 #122
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_183956259
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 10:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, dat kan. De massa blijft spuitbaar gedurende langere tijd.
Je kunt het eventueel ook vlak voor het spuiten opdraaien.
thanks!
pi_184285806
Piet,

Ik heb een flinke hoeveelheid paddestoelenbouillon gemaakt. Nu heb ik een pan met uitgekookte prut (paddestoelen, stukken wortel, bleekselderij, etc) over. Valt daar nog iets mee te doen, anders dan de composthoop?

Edit: Ik zie dat een jaar geleden al eens bijna dezelfde vraag stelde, maar toen over het vet dat bij vleesbouillon vrijkomt en niet de groenteprut... Nou ja. Desnoods eet ik het wel als voedingsvezelsupplement.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:15:31 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184285895
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:12 schreef stavromulabeta het volgende:
Piet,

Ik heb een flinke hoeveelheid paddestoelenbouillon gemaakt. Nu heb ik een pan met uitgekookte prut (paddestoelen, stukken wortel, bleekselderij, etc) over. Valt daar nog iets mee te doen, anders dan de composthoop?
Proef het eens, en bedenk of je het tot een saus of ragout wilt verwerken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184286970
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Proef het eens, en bedenk of je het tot een saus of ragout wilt verwerken.
Dank... Was begonnen er een saus van te maken. Uiteindelijk is het een met behulp van 2 eiren, wat bloem en panneermeel een soort vega-burger geworden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 9 januari 2019 @ 06:19:32 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184293095
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:55 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Dank... Was begonnen er een saus van te maken. Uiteindelijk is het een met behulp van 2 eiren, wat bloem en panneermeel een soort vega-burger geworden.
Okay, en heeft die een mooi structuur? Lijkt me een dikke ragout achtige massa.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184293375
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 06:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Okay, en heeft die een mooi structuur? Lijkt me een dikke ragout achtige massa.
De structuur is inderdaad niet geweldig. Zit een beetje tussen wat je zou willen en de inhoud van een bitterbal in.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_184298235
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 07:10 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

De structuur is inderdaad niet geweldig. Zit een beetje tussen wat je zou willen en de inhoud van een bitterbal in.
Probeer het de volgende keer met toevoegen van bloem, broodkruimels, gemalen noten en eventueel ei. Wat kikkoman voor de umami en goed op smaak brengen.
Dat laten opstijven, kneden en burgers vormen. En die bakken.
Ik lus zelf geen noten, maar kan hier niet van afblijven 😋
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 12 januari 2019 @ 21:03:07 #129
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_184366058
Piet, toppert.

Vraagje over het garen van vlees voor hachee.

Heb het vlees laten bruinen op een wat hoger vuur zodat het snel bruin is. Daarna de rest van de ingrediënten erin gedaan. De hachee is inmiddels goed gebonden.

Vraagje gaat over het vlees. Vlak nadat het vlees is gebruind heb ik het gas teruggeschakeld naar bijnna niks en staat de hachee nu op minimaal vuur met een braadpan die op een warmteplaat staat.
Staat sinds 16:00 uur al op. Vuur staat zoals eerder gezegd minimaal, ook minimaal dat er af en toe wat bubbels naar boven bobbelen maar niet veel.

Mijn vraag: in hoeverre zou het vlees ideaal gegaard zijn. In de zin van draadjesvlees of stoofvlees wat uit elkaar valt.
Is meer uur altijd beter? Om 16:00 uur heb ik alles laten stoven. Om 22:00 uur doe ik het vuur uit.

Morgen gaan we er van eten. Heb een garage die minimaal geïsoleerd is waar ik de pan met hachee meteen in ga zetten.

Hoe denken jullie (en Piet natuurlijk) hierover? Goed? Of zijn er verbeterpunten.
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 21:13:52 #130
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184366273
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:03 schreef RickoKun het volgende:
Piet, toppert.

Vraagje over het garen van vlees voor hachee.

Heb het vlees laten bruinen op een wat hoger vuur zodat het snel bruin is. Daarna de rest van de ingrediënten erin gedaan. De hachee is inmiddels goed gebonden.

Vraagje gaat over het vlees. Vlak nadat het vlees is gebruind heb ik het gas teruggeschakeld naar bijnna niks en staat de hachee nu op minimaal vuur met een braadpan die op een warmteplaat staat.
Staat sinds 16:00 uur al op. Vuur staat zoals eerder gezegd minimaal, ook minimaal dat er af en toe wat bubbels naar boven bobbelen maar niet veel.

Mijn vraag: in hoeverre zou het vlees ideaal gegaard zijn. In de zin van draadjesvlees of stoofvlees wat uit elkaar valt.
Is meer uur altijd beter? Om 16:00 uur heb ik alles laten stoven. Om 22:00 uur doe ik het vuur uit.

Morgen gaan we er van eten. Heb een garage die minimaal geïsoleerd is waar ik de pan met hachee meteen in ga zetten.

Hoe denken jullie (en Piet natuurlijk) hierover? Goed? Of zijn er verbeterpunten.
Gaar is het sowieso ;)

Of het uit elkaar valt ligt er ook aan wat voor vlees je hebt gebruikt. Normaal gesproken kan het in die tijd wel uit elkaar vallen.

Anders morgen nog even opzetten met een scheut azijn er door.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 12 januari 2019 @ 21:24:16 #131
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_184366516
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:55 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Dank... Was begonnen er een saus van te maken. Uiteindelijk is het een met behulp van 2 eiren, wat bloem en panneermeel een soort vega-burger geworden.
landverrader, woord burger en vega samenvoegen doen we hier niet he! :+
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zaterdag 12 januari 2019 @ 21:30:26 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184366680
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:03 schreef RickoKun het volgende:
Piet, toppert.

Vraagje over het garen van vlees voor hachee.

Heb het vlees laten bruinen op een wat hoger vuur zodat het snel bruin is. Daarna de rest van de ingrediënten erin gedaan. De hachee is inmiddels goed gebonden.

Vraagje gaat over het vlees. Vlak nadat het vlees is gebruind heb ik het gas teruggeschakeld naar bijnna niks en staat de hachee nu op minimaal vuur met een braadpan die op een warmteplaat staat.
Staat sinds 16:00 uur al op. Vuur staat zoals eerder gezegd minimaal, ook minimaal dat er af en toe wat bubbels naar boven bobbelen maar niet veel.

Mijn vraag: in hoeverre zou het vlees ideaal gegaard zijn. In de zin van draadjesvlees of stoofvlees wat uit elkaar valt.
Is meer uur altijd beter? Om 16:00 uur heb ik alles laten stoven. Om 22:00 uur doe ik het vuur uit.

Morgen gaan we er van eten. Heb een garage die minimaal geïsoleerd is waar ik de pan met hachee meteen in ga zetten.

Hoe denken jullie (en Piet natuurlijk) hierover? Goed? Of zijn er verbeterpunten.
Gewoon even proeven/proberen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Spellchecker zaterdag 12 januari 2019 @ 21:50:56 #133
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184367077
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:03 schreef RickoKun het volgende:
Piet, toppert.

Vraagje over het garen van vlees voor hachee.

Heb het vlees laten bruinen op een wat hoger vuur zodat het snel bruin is. Daarna de rest van de ingrediënten erin gedaan. De hachee is inmiddels goed gebonden.

Vraagje gaat over het vlees. Vlak nadat het vlees is gebruind heb ik het gas teruggeschakeld naar bijnna niks en staat de hachee nu op minimaal vuur met een braadpan die op een warmteplaat staat.
Staat sinds 16:00 uur al op. Vuur staat zoals eerder gezegd minimaal, ook minimaal dat er af en toe wat bubbels naar boven bobbelen maar niet veel.

Mijn vraag: in hoeverre zou het vlees ideaal gegaard zijn. In de zin van draadjesvlees of stoofvlees wat uit elkaar valt.
Is meer uur altijd beter? Om 16:00 uur heb ik alles laten stoven. Om 22:00 uur doe ik het vuur uit.

Morgen gaan we er van eten. Heb een garage die minimaal geïsoleerd is waar ik de pan met hachee meteen in ga zetten.

Hoe denken jullie (en Piet natuurlijk) hierover? Goed? Of zijn er verbeterpunten.
Heb je een kernthermometer? Als die 70 graden aangeeft, is het vlees goed gaar.
pi_184370513
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:03 schreef RickoKun het volgende:
Piet, toppert.

Vraagje over het garen van vlees voor hachee.

Heb het vlees laten bruinen op een wat hoger vuur zodat het snel bruin is. Daarna de rest van de ingrediënten erin gedaan. De hachee is inmiddels goed gebonden.

Vraagje gaat over het vlees. Vlak nadat het vlees is gebruind heb ik het gas teruggeschakeld naar bijnna niks en staat de hachee nu op minimaal vuur met een braadpan die op een warmteplaat staat.
Staat sinds 16:00 uur al op. Vuur staat zoals eerder gezegd minimaal, ook minimaal dat er af en toe wat bubbels naar boven bobbelen maar niet veel.

Mijn vraag: in hoeverre zou het vlees ideaal gegaard zijn. In de zin van draadjesvlees of stoofvlees wat uit elkaar valt.
Is meer uur altijd beter? Om 16:00 uur heb ik alles laten stoven. Om 22:00 uur doe ik het vuur uit.

Morgen gaan we er van eten. Heb een garage die minimaal geïsoleerd is waar ik de pan met hachee meteen in ga zetten.

Hoe denken jullie (en Piet natuurlijk) hierover? Goed? Of zijn er verbeterpunten.
Ik test altijd een paar stukjes op gaarheid. Hoeveel tijd nodig is verschilt, kan 3 uur zijn tot 5 uur, afhankelijk van het vlees, grootte, etc. Hogere zuurgraad versnelt het garingsproces, bijvoorbeeld de scheut azijn die al is langs gekomen, of rode wijn.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 13 januari 2019 @ 11:08:49 #135
63722 z80
I fink you freaky
pi_184374167
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:03 schreef RickoKun het volgende:
Piet, toppert.

Vraagje over het garen van vlees voor hachee.

Heb het vlees laten bruinen op een wat hoger vuur zodat het snel bruin is. Daarna de rest van de ingrediënten erin gedaan. De hachee is inmiddels goed gebonden.

Vraagje gaat over het vlees. Vlak nadat het vlees is gebruind heb ik het gas teruggeschakeld naar bijnna niks en staat de hachee nu op minimaal vuur met een braadpan die op een warmteplaat staat.
Staat sinds 16:00 uur al op. Vuur staat zoals eerder gezegd minimaal, ook minimaal dat er af en toe wat bubbels naar boven bobbelen maar niet veel.

Mijn vraag: in hoeverre zou het vlees ideaal gegaard zijn. In de zin van draadjesvlees of stoofvlees wat uit elkaar valt.
Is meer uur altijd beter? Om 16:00 uur heb ik alles laten stoven. Om 22:00 uur doe ik het vuur uit.

Morgen gaan we er van eten. Heb een garage die minimaal geïsoleerd is waar ik de pan met hachee meteen in ga zetten.

Hoe denken jullie (en Piet natuurlijk) hierover? Goed? Of zijn er verbeterpunten.
Vork pakken en over het vlees heen halen. Indien het uit elkaar valt heeft het lang genoeg gestaan. Te lang kan bijna niet, te kort wel.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_184374725
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 21:50 schreef maily het volgende:
Heb je een kernthermometer? Als die 70 graden aangeeft, is het vlees goed gaar.
Huh, hoe zie je dat precies voor je met een pan hachee?
  Spellchecker zondag 13 januari 2019 @ 12:08:38 #137
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184375126
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

Huh, hoe zie je dat precies voor je met een pan hachee?
Eigenlijk niet zo ... :@
pi_184380530
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 11:08 schreef z80 het volgende:

[..]

Vork pakken en over het vlees heen halen. Indien het uit elkaar valt heeft het lang genoeg gestaan. Te lang kan bijna niet, te kort wel.
Persoonlijk vind ik het dan te lang 😅
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 13 januari 2019 @ 17:08:19 #139
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_184381005
Gewoon experimenteren, "wij" zijn geen chefkoks dus 't hoeft niet meteen de eerste keer perfect te zijn.
Dat vind ikzelf ook 't leukste van koken, het proberen van dingen die ik nog niet eerder heb gedaan.
En als ik 't dan uiteindelijk een beetje onder de knie heb dan ga ik weer verder met experimenteren maar dan meer met smaak dan met techniek.
Bevalt 't niet dan probeer je een volgende keer iets anders.
Ik vind zelf bijvoorbeeld da tik enorm lekkere Ragu voor over de pasta maak maar dat recept is inmiddels best wel anders dan toen ik 't voor 't eerst maakte.

En 't is ook weleens gebeurd dat ik iets maakte dat totaal mislukt was, dat ik uiteindelijk maar een pizaatje heb laten komen :D
Maar da's ook een leermoment, zonde van de ingredienten en 't geld natuurlijk maar ik weet in elk geval dat ik het nu anders moet maken.

En soms is een recept nog wel een beetje te redden ook.
Ik had een keer een stoofpotje gemaakt, vlees was heerlijk maar de saus was nog wat te dun.
Ik kreeg toen de tip dat 't met ontbijtkoek gebonden kon worden maar dat maakte de hele saus meteen een flínk stuk zoeter.. tè zoet!
Uiteindelijk kon dat met een flinke lading Maggi en Vegeta nog een beetje rechtgetrokken worden gelukkig maar daarna toch maar geen ontbijtkoek meer gebruikt om sauzen te binden.
pi_184381574
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:08 schreef SiGNe het volgende:
Gewoon experimenteren, "wij" zijn geen chefkoks dus 't hoeft niet meteen de eerste keer perfect te zijn.
Dat vind ikzelf ook 't leukste van koken, het proberen van dingen die ik nog niet eerder heb gedaan.
En als ik 't dan uiteindelijk een beetje onder de knie heb dan ga ik weer verder met experimenteren maar dan meer met smaak dan met techniek.
Bevalt 't niet dan probeer je een volgende keer iets anders.
Ik vind zelf bijvoorbeeld da tik enorm lekkere Ragu voor over de pasta maak maar dat recept is inmiddels best wel anders dan toen ik 't voor 't eerst maakte.

En 't is ook weleens gebeurd dat ik iets maakte dat totaal mislukt was, dat ik uiteindelijk maar een pizaatje heb laten komen :D
Maar da's ook een leermoment, zonde van de ingredienten en 't geld natuurlijk maar ik weet in elk geval dat ik het nu anders moet maken.

En soms is een recept nog wel een beetje te redden ook.
Ik had een keer een stoofpotje gemaakt, vlees was heerlijk maar de saus was nog wat te dun.
Ik kreeg toen de tip dat 't met ontbijtkoek gebonden kon worden maar dat maakte de hele saus meteen een flínk stuk zoeter.. tè zoet!
Uiteindelijk kon dat met een flinke lading Maggi en Vegeta nog een beetje rechtgetrokken worden gelukkig maar daarna toch maar geen ontbijtkoek meer gebruikt om sauzen te binden.
Duidelijk verhaal 👍
Ik zou zelf de saus binden met maizena of bloem, aangemaakt tot een papje met water.
Wat ik ook wel doe met stoofpotjes is het vlees garen in bouillon, dan zeven, vlees apart, van de bouillon met de overige ingrediënten een saus maken en daar het vlees weer aan toevoegen. Daarmee voorkom je enkele valkuilen, zoals aanbranden, vlees dat uit elkaar valt, garnituur dat te gaat wordt of te rauw blijft, klonten bij het afbinden, te dun, te dik, etc...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_184384560
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 17:08 schreef SiGNe het volgende:
Gewoon experimenteren, "wij" zijn geen chefkoks dus 't hoeft niet meteen de eerste keer perfect te zijn.
Dat vind ikzelf ook 't leukste van koken, het proberen van dingen die ik nog niet eerder heb gedaan.
En als ik 't dan uiteindelijk een beetje onder de knie heb dan ga ik weer verder met experimenteren maar dan meer met smaak dan met techniek.
Bevalt 't niet dan probeer je een volgende keer iets anders.
Ik vind zelf bijvoorbeeld da tik enorm lekkere Ragu voor over de pasta maak maar dat recept is inmiddels best wel anders dan toen ik 't voor 't eerst maakte.

En 't is ook weleens gebeurd dat ik iets maakte dat totaal mislukt was, dat ik uiteindelijk maar een pizaatje heb laten komen :D
Maar da's ook een leermoment, zonde van de ingredienten en 't geld natuurlijk maar ik weet in elk geval dat ik het nu anders moet maken.

En soms is een recept nog wel een beetje te redden ook.
Ik had een keer een stoofpotje gemaakt, vlees was heerlijk maar de saus was nog wat te dun.
Ik kreeg toen de tip dat 't met ontbijtkoek gebonden kon worden maar dat maakte de hele saus meteen een flínk stuk zoeter.. tè zoet!
Uiteindelijk kon dat met een flinke lading Maggi en Vegeta nog een beetje rechtgetrokken worden gelukkig maar daarna toch maar geen ontbijtkoek meer gebruikt om sauzen te binden.
Reken maar dat professionals ook oefenen. Alleen maken zij veel meer uren en wat ze leren van gerecht x kunnen ze bij y ook weer toepassen.

Overigens is de handigste manier de stoofpot wat inkoken wat mij betreft en voldoende vezels uit groenten wil ook wel helpen. Je kunt met maizena aan de gang, maar achteraf toevoegen dempt de smaak wat. Ontbijtkoek is ook niet mijn favoriet. Een beetjeappelstroop trouwens doet het beter. Bindt ook trouwens.

Bij mij hebben gerechten vaak wel een keer of drie nodig voor het echt goed is.
Whatever...
pi_184609570
Piet ik heb nog een potje appel-pruimenchutney staan. Gekocht door de vrouw voor bij een kaasje, was eigenlijk geen geslaagds combi.
Heb jij een mooi gerecht om hier wat mee te doen?
pi_184623885
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:17 schreef Mip1988 het volgende:
Piet ik heb nog een potje appel-pruimenchutney staan. Gekocht door de vrouw voor bij een kaasje, was eigenlijk geen geslaagds combi.
Heb jij een mooi gerecht om hier wat mee te doen?
Lekker bij wilde gans
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 25 januari 2019 @ 23:13:19 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184624056
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:17 schreef Mip1988 het volgende:
Piet ik heb nog een potje appel-pruimenchutney staan. Gekocht door de vrouw voor bij een kaasje, was eigenlijk geen geslaagds combi.
Heb jij een mooi gerecht om hier wat mee te doen?
Heel eerlijk? Nee, ik vind chutney gewoon niet echt lekker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 7 februari 2019 @ 14:56:16 #145
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_184875803
Als je geraspte aardappel gebruikt om soep te binden neemt het dan net als bij maizena een beetje van de smaak weg?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  Spellchecker donderdag 7 februari 2019 @ 15:14:25 #146
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184876177
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:17 schreef Mip1988 het volgende:
Piet ik heb nog een potje appel-pruimenchutney staan. Gekocht door de vrouw voor bij een kaasje, was eigenlijk geen geslaagds combi.
Heb jij een mooi gerecht om hier wat mee te doen?
In de yoghurt?
  donderdag 7 februari 2019 @ 18:28:50 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184879986
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:56 schreef madeliefff het volgende:
Als je geraspte aardappel gebruikt om soep te binden neemt het dan net als bij maizena een beetje van de smaak weg?
Persoonlijk vind ik met aardappel binden de methode die het minst van de smaak wegneemt. Een aardappelsoep vind ik ook erg lekker, mits er smaakvolle aardappels gebruikt worden.
Bloem neemt imho het meest van de smaak weg.
Je zou ook Xanthaangom of alginaat kunnen gebruiken, vrij smaakneutraal, maar geven geen prettig mondgevoel vind ik.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pietverdriet op 07-02-2019 18:36:46 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184880512
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik met aardappel binden de methode die het minst van de smaak wegneemt. Een aardappelsoep vind ik ook erg lekker, mits er smaakvolle aardappels gebruikt worden.
Bloem neemt imho het meest van de smaak weg.
Je zou ook Xanthaangom of alginaat kunnen gebruiken, vrij smaakneutraal, maar geven geen prettig mondgevoel vind ik.
Xanthaan is een beetje slijmerig.

Aardappelzetmeel is op zich ook prima. Geeft ook mooie heldere gel.

Overigens is gelatine wat dat betreft wel top, maar biet geschikt voor warme gerechten want dan wordt het vloeibaar.
Whatever...
  donderdag 7 februari 2019 @ 19:20:37 #149
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184881159
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 18:55 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Xanthaan is een beetje slijmerig.

Aardappelzetmeel is op zich ook prima. Geeft ook mooie heldere gel.

Overigens is gelatine wat dat betreft wel top, maar biet geschikt voor warme gerechten want dan wordt het vloeibaar.
Rijstebloem wordt ook slijmerig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184881439
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Rijstebloem wordt ook slijmerig.
Gebruik ik eigenlijk alleen in banh xeo. Extreem lekker vind ik dat, maar als bindmiddel, nooit gebruikt.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')