Flipmoehoe | woensdag 17 oktober 2018 @ 11:05 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Wij doen aan Strava Onze D1, die in de Hemel zijt, Uw Hartslag worde geheiligd, Uw Cadans kome, Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel. Geef ons heden onze dagelijkse training en vergeef ons onze luiheid, zoals wij die vergeven aan onze medefokkers en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het bankhangen. Amen. Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in Belgiė (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italiė • Cyclo's in Spanje
| |
McM77 | woensdag 17 oktober 2018 @ 14:39 |
Woei! BOA draadjes! | |
Dartboard | woensdag 17 oktober 2018 @ 14:40 |
Ieder z'n hobby. Als jullie maar niet midden op de weg gaan rijden... | |
kaasplankje | woensdag 17 oktober 2018 @ 15:13 |
Wat is dan jouw hobby? | |
Dartboard | woensdag 17 oktober 2018 @ 15:16 |
Pijltjes werpen | |
kaasplankje | woensdag 17 oktober 2018 @ 15:24 |
Vind je fietsen niet leuk dan? Lekker buiten enzo? | |
RealBizkit666 | woensdag 17 oktober 2018 @ 15:51 |
Klaagbaak is een deur verder. | |
Wombcat | woensdag 17 oktober 2018 @ 16:12 |
10.000 km dit jaar Da's nu al net zo veel als vorig jaar het hele jaar, en dat ondanks een flinke griep in maart (4 weken vrijwel niets gedaan) en een gebroken kleine teen in augustus, waardoor ik drie weken niet veel heb kunnen doen. | |
KolonelBroodje | woensdag 17 oktober 2018 @ 20:00 |
Vanaf vrijdag is de VAM-berg eindelijk geopend voor fietsers! https://www.dvhn.nl/drent(...)qfX6Pl3YfvzCz8-xhP9I | |
Alcatranz. | zondag 21 oktober 2018 @ 00:08 |
Hi! Sinds korte tijd in bezit van een Garmin. Nu wil ik eigen routes gaan maken, maar ik krijg echt jeuk van dat Basecamp. Ik ben op zich wel redelijk handig met nieuwe programma's, maar dit werkt gewoon ontzettend kut. Gebruiken jullie een andere programma hiervoor? | |
DeLoet | zondag 21 oktober 2018 @ 02:24 |
Strava Komoot | |
ultra_ivo | zondag 21 oktober 2018 @ 08:55 |
Basecamp is inderdaad een ramp. Ik gebruik het oudere Mapsource. | |
Maraca | zondag 21 oktober 2018 @ 09:11 |
Heatmap functie van Strava | |
Ambrosius | zondag 21 oktober 2018 @ 09:11 |
Tegenwoordig eigenlijk altijd via Strava. | |
Guppy | zondag 21 oktober 2018 @ 09:24 |
Garmin connect kan toch ook routes maken? | |
Rikkie99 | zondag 21 oktober 2018 @ 10:13 |
Gisteren een 200km randonneursbrevet vanuit Eindhoven gereden. Groot deel met de eerste groep meegereden en na 8 uur alweer terug. Fijn om te merken dat ik toch wel een flink stuk beter ben geworden, ik verwachte met een gemiddelde van 25 a 26 thuis te komen zoals gewoonlijk, maar uiteindelijk 30.7 gemiddeld op de teller | |
Zwansen | zondag 21 oktober 2018 @ 10:23 |
Vet, volgende week even kijken. | |
Alcatranz. | zondag 21 oktober 2018 @ 15:48 |
Dank allen voor de suggesties! Het is mij via Strava binnen no-time gelukt om een route te maken en op mn garmin te knallen . En zojuist gereden, op wat beginnende navigatiefoutjes na , werkt het perfect. | |
No-P | zondag 21 oktober 2018 @ 16:26 |
Vanochtend de eerste cross van het jaar gehad (hardloop cross). Ging matig, maar wat wil je als je het hardlopen niet traint. Lekker op de crossfiets 1.5 uur terug naar huis fietsen. Het echte crossseizoensgevoel moet nog komen. Het is me nog te warm en te droop. | |
dop | zondag 21 oktober 2018 @ 18:22 |
. Klopt Strava routebouwer is ook mijn eerste keuze. Rode without GPS, map my ride en gpsies, ook opties. | |
ultra_ivo | zondag 21 oktober 2018 @ 19:59 |
Ik moet je bij de start gemist hebben. Ik heb sowieso de start gemist, we zaten nog binnen met een hele groep. Dus 5 minuten later met een groepje gestart en lekker kunnen rijden. uiteindelijk na 11u45 binnen, voor mij best snel. Ook nog een leuk groepje op het eind gehad. | |
Rikkie99 | zondag 21 oktober 2018 @ 22:35 |
Ik heb u gisteren indd niet gezien nee. Zag dat het tempo inderdaad bij zo een beetje alle deelnemers wel hoog lag ja door de ideale omstandigheden qua weer en route. Nog door heel wat mensen aangesproken over pbp trouwens, die van mening waren dat ik die maar "gewoon" moest gaan rijden en dat dat wel zou lukken. Lijkt me niet meteen een goed idee | |
ultra_ivo | zondag 21 oktober 2018 @ 22:37 |
Laat ik me bij die mensen voegen en zeggen dat zowel jij als DDX PBP gewoon kunnen gaan rijden. | |
Rikkie99 | zondag 21 oktober 2018 @ 22:53 |
Lijkt me ontzettend gaaf om eens te doen, dat zeker. Maar met een maximele afstand van 440km denk ik dat ik te weinig ervaring heb voor pbp. Hiernaast denk ik dat ik op dit moment nog onvoldoende inhoud en reserve heb om een aantal dagen achter elkaar zo een eind te fietsen. Mijn conditie, duurvermogen en herstelvermogen is bijv. bij lange na niet te vergelijken met ddx. Wil wel volgend jaar weer verder opbouwen en een 600km rijden, maar ik verwacht dat het daarbij blijft. Ook nog teveel last van wat pijntjes qua rug, schouders enz. en dat wil ik eerst iets verminderd hebben als het effe kan | |
ultra_ivo | maandag 22 oktober 2018 @ 07:55 |
440 is al een behoorlijke basis gezien je snelheid. Er zullen er zat aan de start staan komend jaar die nu op een veel lager niveau staan. Voor de lange afstand zijn tegenwoordig pijntjes normaal totdat je je zitpositie aanpast aan de lange afstand. Dus het stuur een stukje omhoog. Je kunt uiteraard je plekje reserveren op het moment dat past bij je langste afstand van nu. Definitief beslissen doe je pas later in het voorjaar, meestal zo rond je 600. | |
Rikkie99 | maandag 22 oktober 2018 @ 10:42 |
Betwijfel of er uberhaupt nog plaats gaat zijn want de langste afstand is 300km dit jaar. Verder weet ik niet of die pijntjes overgaan door het stuur te verhogen, ik heb qua afstelling al aardig wat geexperimenteerd en een hoger stuur hield niet echt. Twijfel nu wel een beetje over pbp, ik wil het zelf best proberen, nu nog mijn ouders (vooral mijn moeder overtuigen) Mag je trouwens bij de verplichte brevetten een afstand vervangen door een langere afstand? [ Bericht 3% gewijzigd door Rikkie99 op 22-10-2018 15:54:19 ] | |
Z | maandag 22 oktober 2018 @ 11:43 |
Ik heb een fantastich fietsweekend in d'Ardennen gehad. Prachtig weer en op praktisch elke (hoere-)klim een PR. Goed voor het moraal, want dat was ik een beetje kwijt. | |
kaasplankje | maandag 22 oktober 2018 @ 16:36 |
2 complete setjes boa sluitingen binnen gekregen vandaag met de post. | |
ultra_ivo | maandag 22 oktober 2018 @ 18:56 |
Met 300 zul je iig een plekje voor de 80 of 84 uurs kunnen krijgen. Voor de 90 wellicht ook maar dan eerder helemaal achterin. Heb je al eens een bikefit gedaan ivm de pijntjes? Langere afstand mag je idd inzetten voor een kortere. Of het nodig is gezien de kalender in Nederland en Belgiė is de vraag, er is een mooi aanbod aan tochten. De 200 van Zwolle geldt al voor je kwalificatie, rij je die (of een ander winterbrevet) dan heb je al de 1e kwalificatierit op zak. | |
Rikkie99 | maandag 22 oktober 2018 @ 19:28 |
Weet niet of het zo slim is om me in te schrijven voor de 80 of 84 uurs groep bij mijn eerste deelname? Bikefit heb ik nog niet gedaan, maar merk dat ik nu al minder last heb door corestability oefeningen waar ik niet al te lang geleden mee begonnen ben dus ik hoop dat dat het probleem grotendeels oplost En de kalender is inderdaad mooi gevuld, ik kan alleen waarschijnlijk de 400 van bunnik rijden en dan is het wel fijn om nog uit te kunnen wijken naar een extra 600 later in het jaar | |
ultra_ivo | maandag 22 oktober 2018 @ 21:07 |
Heb je ook de Belgische kalender er bij gepakt? Daar zijn ook veel 400km brevetten op andere weekenden. Verstandiger is uiteraard de 90 uurs maar jij hebt inmiddels de uitwijkmogelijkheid voor het geval de 90 uurs groep vol zit. | |
Reintji | maandag 22 oktober 2018 @ 21:11 |
Over smaak valt niet te twisten, maar deze Orbea Orca Areo gespot in Valencia. Voor mij vreemd genoeg afgemonteerd met 105. Toch een fietsje van bijna 3k Oranje boven! | |
Z | maandag 22 oktober 2018 @ 21:14 |
Is er iets mis met 105 dan? | |
Lospedrosa | maandag 22 oktober 2018 @ 22:03 |
Armoedig spul. | |
RealBizkit666 | maandag 22 oktober 2018 @ 22:17 |
Shitmanco. | |
Coppi | maandag 22 oktober 2018 @ 22:25 |
Niks mis met 105 als je er geen wedstrijden mee rijdt. Gewoon degelijk spul. | |
Reintji | maandag 22 oktober 2018 @ 22:29 |
Nee, heb zelf ook. Maar verwachtte dat niet op een fiets uit deze prijsklasse. | |
kanovinnie | maandag 22 oktober 2018 @ 22:34 |
Vandaag een rondje door de ardennen gereden. Meer meters bospad en boerenpad dan asfalt.... | |
Rikkie99 | maandag 22 oktober 2018 @ 22:46 |
Daar heb ik nog niet gekeken nee. Om een of andere reden niet verder gekeken dan de nederlandse kalender. Maar u denkt dus dat ik ook in de 80uurs groep zou kunnen starten? [ Bericht 4% gewijzigd door Rikkie99 op 22-10-2018 23:26:42 ] | |
dop | maandag 22 oktober 2018 @ 22:53 |
#hipster | |
RealBizkit666 | maandag 22 oktober 2018 @ 23:26 |
Waarom zou je er geen wedstrijd mee kunnen rijden? | |
RicoVV | dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:49 |
Flauwekul inderdaad, ik heb nu 52000 km gereden met de originele 105 groep op mijn fiets. Nog niet iets aan kapot gegaan. Schakeld altijd perfect. En ik spaar de fiets op geen enkele manier. (Fiets het hele jaar door alleen bij ijzel niet) | |
Coppi | dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:17 |
Het kan natuurlijk best. Alle Shimanigroepen vanaf 105 zijn oke. Maar in een wedstrijd wil je optimaal voorbereid zijn. Dure ace is net wat lichter, stijver, responsiever onder maximale belasting en heeft Di2. Zelf merkte ik niets in de overgang van 105 naar Ultegra. | |
Najieto | dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:27 |
Net alsof je als bolle wedstrijdtoerder daar iets van merkt. | |
Z | dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:37 |
In die zin vind ik de wielen opvallender. | |
RealBizkit666 | dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:55 |
Wat een flauwekul. Je staat hier nu dus gewoon te verkondigen dat je niks te zoeken hebt in een westrijd als je niet de duurste groep erop hebt zitten. Zelfs profs rijden niet allemaal met het duurste. | |
Coppi | dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:59 |
Onzin. Lees eerst rustig mijn reactie nog eens. | |
Patroon | dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:04 |
Onzin natuurlijk, je gaat echt geen meter harder rijden als je met dura ace rijdt ipv 105. Mocht het dan wel over gewichtsverschil gaan dan maakt het in NL nog niets uit, gewicht is op het vlakke nihil van invloed op snelheid. Een 105 achterderailleur is even snel af te stellen als een Di2 of Dura ace mechanisch. En de voor derailleur maakt toch niet uit, aangezien toch alles op groot voor wordt gereden. | |
dop | dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:43 |
wat is er stijver aan dura ace? (je lijkt iets te roepen waar van je werkelijk niet weet hoe het zit) Als stijver en lichter het uitgangspunt was dan zou iedereen met meer exotische onderdelen rijden. profs kijken er 95% van de gevallen niet eens naar, ze rijden wat de sponser voorschrijft. Banden keuzen, en soort wiellen kunnen in sommige gevallen bepalend zijn voor het resultaat. Maar noem 1 voorbeeld waar de groepset bepalend is voor het wel of niet winnen van en wedstrijd. en over gewicht een 7000 groep weegt ongeveer 400 gram zwaarder dan 9100, maar ga je voor di2 disc 9170 dan is dat nog geen 100gram verschil. met een 105 groep kun je ook gewoon een fiets opbouwen die tegen de uci gewichts limiet zit van 6,8 kilo. de meeste winst zit overigens in aero dynamca, en juist in het tijdrijden waar dit het belangrijkste is wegen de fietsen tot ruim een kilo zwaarder. (klimmen buiten beschouwing gelaten) [ Bericht 0% gewijzigd door dop op 23-10-2018 11:50:20 ] | |
Tommeke | dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:15 |
Als ik een criterium ragbak zou samenstellen, zou dat met 105 zijn. En dan misschien iets meer geld naar de wielen. Hoewel ik zelf ook koers op zware wielen van 1700 gram ofzo. Boeit ook niet zoveel. Verder aluminium frame zoals Allez Sprint of Caad 10 ofzo. | |
dop | dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:32 |
| |
Tommeke | dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:14 |
| |
Lospedrosa | dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:24 |
Vandaar dat je in wedstrijden 90% vd tijd 105 groepen ziet. | |
kaasplankje | dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:32 |
Interessante discussie hoor. Is een 105 groep intrinsiek minder snel in een amateur of trimmers wedstrijd vergeleken met dura ace? Verlies je een wedstrijd of behaal je een minder resultaat door te rijden met een lagere kwaliteit afmontage (en dan mbt de groep, wielen en frame buiten beschouwing gelaten) ? | |
Z | dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:41 |
Dat zou een mooie dataset zijn. Ik geloof zelf dat het weinig uitmaakt. Behalve op het absolute topniveau. | |
Z | dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:39 |
https://www.strava.com/segments/8873684 | |
Gripper | dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:35 |
Volgens mij is de argumentatie vooral; wat je kan besteden. Je hoort toch altijd studenten die net 105 kunnen bekostigen en zodra ze student af komt er meteen die dura-ace afgemonteerde fiets. En is er helemaal geen relatie hoeveel koersen er op 105 of duurdere groepen worden gewonnen. | |
Tommeke | dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:47 |
Je ken beter 105 kopen en een iets beter frame/wielen ipv Ultegra denk ik. Dat gezegd hebbende: Een falende SRAM Force groep heeft mij tot twee keer toe een korte klassering gekost. Een keer zat ik aan ‘t eind van een waaierkoers nog bij de laatste 9 man denk ik. Met nog 8 km te gaan sloeg m’n ketting tussen derailleur en ‘t onderste wieltje. De andere keer gebeurde dat toen ik naar een kopgroep sprong. Weet nog steeds niet hoe dat kwam. | |
Patroon | dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:09 |
Rij al jaren met sram en dat nooit gehad. #boelnietvoorelkaar. Ik ben ook van mening dat je het beste kunt koersen op een goed stijf frame met goedkope groep. Je neemt namelijk meer risico op een fiets, waarbij vervanging financieel niet zoveel pijn doet. Als je op een fiets van bijv 4k een gaatje in moet duiken, zal je misschien net een fractie eerder remmen. Als je voor podium de laatste rondes van een criterium rijdt, moet je al een beetje levensmoe zijn, dan wil je die kopzorgen er niet bij | |
dop | dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:25 |
#dontracewhatyoucantreplace [ Bericht 0% gewijzigd door dop op 23-10-2018 22:37:36 ] | |
Lospedrosa | dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:28 |
Das een goeie uitleg👏 | |
ddx | dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:15 |
Ik kan weinig verschil merken tussen ultegra di2 en dura-ace di2. Ja gewichtsvoordeel, dat was ook de reden dat ik op de trek dura-ace heb gezet. (je koopt niet voor niets licht frame) En andere fiets heb ik mix van alles en nogwat, crank tiagra met dura-ace stages crankarm. Ultegra shifters en deraileurs, 105 cassette. Pedalen koop ik wel minimaal ultegra, daaronder merk ik gewoon dat voeten minder goed vast zitten/pedalen veel sneller slijten. | |
Tommeke | woensdag 24 oktober 2018 @ 00:02 |
@Pat: Heb je gelijk in hoor. Had ik toen niet hehe. | |
the_critic | woensdag 24 oktober 2018 @ 10:30 |
Gister voor eerst op m'n 'slechtweerfiets' gereden met sram... Damn wat liggen die handgrepen slecht in mijn hand, vergeleken met Shimano.. Misschien maar eens kijken naar 2e hands grepen om te gaan wisselen binnenkort... | |
Patroon | woensdag 24 oktober 2018 @ 10:43 |
Je moet dan de rest ook wisselen...sram remmen hebben een langere kabeltrek bij remmen | |
the_critic | woensdag 24 oktober 2018 @ 10:49 |
Serieus?! Hmm das kut.. | |
Patroon | woensdag 24 oktober 2018 @ 10:51 |
Ja ik heb eens shimano remmen geprobeerd op sram levers, maar dat was echt aan-uit remmen, dus van niets naar bijna blokkeren.. | |
muzas | woensdag 24 oktober 2018 @ 10:59 |
Ik heb het precies andersom, als ik weer op die kutgiant stap met die shimanogrepen. Dikke lompe knotsen zijn het. Dat ben ik niet gewend om in mn hand te hebben. | |
kaasplankje | woensdag 24 oktober 2018 @ 11:00 |
| |
Patroon | woensdag 24 oktober 2018 @ 11:03 |
| |
the_critic | woensdag 24 oktober 2018 @ 11:50 |
Hmm maar eens even goed uitzoeken dan of dat de moeite is.. | |
RicoVV | woensdag 24 oktober 2018 @ 11:59 |
Toen ik mijn fiets kocht, ging mijn voorkeur uit naar de Ultegra/Dura ace mix variant maar de kleurstelling van die fiets vond ik afschuwelijk. Ik wilde de Carbon mat zwarte uitvoering maar die was dus met 105. Ik dacht dan ga ik die na een tijdje wel upgraden. 105 spul zal wel niet heel goed zijn (dacht ik toen) ondertussen kan ik geen reden bedenken om een dure groep (Ultegra of dura ace) er op te gooien. Ik doe geen wedstrijden ik klim nooit en het 105 spul is nooit kapot gegaan of slecht qua werking geweest. Ik krijg wel regelmatig commentaar van mensen och maar een 105 groep op zo’n fiets? Uiteraard hebben de dan zelf Ultegra of Dura ace en fietsen ze gemiddeld net aan recreatief 5000 km per jaar :-) [ Bericht 0% gewijzigd door RicoVV op 24-10-2018 12:19:46 ] | |
muzas | woensdag 24 oktober 2018 @ 12:01 |
Ergens is het natuurlijk ook veel leuker om met een of andere tiagra-sensa alles en iedereen op veel te dure fietsjes voorbij te fietsen. | |
muzas | woensdag 24 oktober 2018 @ 12:02 |
Mjah daar moet je voor trainen, gedver. Dan je pats-rechten maar gewoon kopen in de vorm van een dure fiets. | |
kanovinnie | woensdag 24 oktober 2018 @ 12:10 |
Lekker boeiend hoe duur je fiets is tov hoeveel je fietst. Hier staat een fiets met chorus en bullet ultra wielen. Ik zit dit jaar nog onder de 5K... | |
Andyy | woensdag 24 oktober 2018 @ 12:33 |
Voor een TT fiets zou ik wel elektrisch willen, kun je in je houding blijven zitten en schakelen tegelijk | |
kaasplankje | woensdag 24 oktober 2018 @ 12:35 |
Dat kan mechanisch ook hoor. | |
Andyy | woensdag 24 oktober 2018 @ 12:37 |
Ik doelde er meer op dat je vanuit je beide houdingen kunt schakelen, maar je hebt gelijk | |
dop | woensdag 24 oktober 2018 @ 12:40 |
sprint shifters zijn ook best mooi/handig Zijn zeker wel voordelen te verzinnen aan Di2 | |
kaasplankje | woensdag 24 oktober 2018 @ 12:43 |
Ook nadelen. | |
Flipmoehoe | woensdag 24 oktober 2018 @ 12:48 |
Heb ook een Tiagra groep op mijn Giant TCR, wel met 105 shifters want wilde toen die waslijnen niet meer hebben. Fiets schakelt prima, ook tijdens een klim lichter of zwaarder is geen probleem. Als er een nieuwe fiets komt dan zal het wel met 105 worden. het prijsverschil bij de canyon endurace vind ik toch wel erg fors, Endurace CF SL Disc 7.0 met 105 voor 1899, en de 8.0 met ultegra voor 2499. Scheelt ff 600 eurie.. dat steek ik dan liever in mooiere / betere wielen | |
kaasplankje | woensdag 24 oktober 2018 @ 12:56 |
Die ultegra heeft dan de die-aai-toe en daarom is die zoveel duurder. Ik zou lekker bij de velgremmen versie blijven. En de rest in badass wielset steken. | |
dop | woensdag 24 oktober 2018 @ 13:02 |
zeker, lege 🔋 | |
kaasplankje | woensdag 24 oktober 2018 @ 13:04 |
Een hoger gewicht? De mechanische variant is toch altijd nog lichter? En ik vind de vervangingswaarde van spareparts ook aan de hoge kant. Een nieuwe Di2 achterderrie kost een fortuin. | |
dop | woensdag 24 oktober 2018 @ 13:06 |
zeker het is mooi "speelgoed" maar beslist geen noodzaak. Gewicht weet ik niet, geloof dat het lichter is tegenwoordig [ Bericht 4% gewijzigd door dop op 24-10-2018 13:11:33 ] | |
kaasplankje | woensdag 24 oktober 2018 @ 13:12 |
ENDURACE CF SL DISC 7.0 https://www.canyon.com/nl(...)-cf-sl-disc-7-0.html 1899.- en 8.4kg (met 105) ENDURACE CF 7.0 https://www.canyon.com/nl/road/endurace/2019/endurace-cf-7-0.html 1399.- en 8kg (met 105) ENDURACE CF 8.0 https://www.canyon.com/nl/road/endurace/2019/endurace-cf-8-0.html 1899.- en 7.5kg (met ultegra) Ik zou het wel weten. | |
Flipmoehoe | woensdag 24 oktober 2018 @ 13:25 |
de ultegra met di2 (de 8.0) kost maar liefst 3199 euries.. https://www.canyon.com/nl(...)sl-disc-8-0-di2.html | |
Flipmoehoe | woensdag 24 oktober 2018 @ 13:30 |
en tja velgremmen.. disc zijn zwaarder, duurder etc.. Maar vind het er mooier / cleaner uitzien. Tijdens afdalingen niet meer zo dat geknijp in de remmen maar de remmen gewoon lichtjes kunnen bedienen net als met mijn MTB vind ik wel prettig. Veel merken bieden ook al meer disc fietsen aan als velgremmen. Zolang er bij mezelf ook nog genoeg gewicht af mag, maken die paar grammetjes meer tov velgremmen het verschil ook niet | |
kaasplankje | woensdag 24 oktober 2018 @ 13:34 |
Paar grammetjes is toch bijna een volle kg. En dat vind ik erg veel. | |
Wombcat | woensdag 24 oktober 2018 @ 13:35 |
En een grote zadeltas, pompje aan je kader, twee verschillende (grote) bidons en ongeschoren benen. | |
Flipmoehoe | woensdag 24 oktober 2018 @ 13:37 |
als je de 105 met de 105 vergelijkt is het 400 gram, met ultegra bijna een kilo. Maar dan nog is 8,4kg voor een schijfremfiets met 105 niet heel erg veel. een Trek of BMC zit in de 9kg | |
kaasplankje | woensdag 24 oktober 2018 @ 13:43 |
Nouja ik vergeleek meer de prijs/gewicht en dan zie je dat disc eigenlijk de minst aantrekkelijke optie is. Neem je de velgrem 105 ben je 500.- minder kwijt en 400gram lichter, neem de velgrem ultegra is die even duur maar 900gram lichter. | |
Godshand | woensdag 24 oktober 2018 @ 13:57 |
Hoe meld je segmenten aan. Met Strava Premium zeker? | |
Yozzz | woensdag 24 oktober 2018 @ 14:24 |
Nee hoor, gewoon bij de details van je rit op het gereedschapje drukken. | |
Godshand | woensdag 24 oktober 2018 @ 15:43 |
Dat is op de site dan? Mobiel geen gereedschap te zien. | |
Yozzz | woensdag 24 oktober 2018 @ 15:48 |
Op de site inderdaad | |
Reljem | donderdag 25 oktober 2018 @ 12:07 |
Nog tips voor een weekje Vogezen in de zomer vrinden? Handige uitvalslocatie, must do klimmen, verborgen pareltjes, chaletjes? | |
Tommeke | donderdag 25 oktober 2018 @ 13:22 |
Jawel. Ben afgelopen zomer op een lekker kneuterige camping met goeie chalets geweest. Lekker rustig en mooie uitvalsbasis. https://www.camping-osenbach.com/ | |
Fretwork | donderdag 25 oktober 2018 @ 16:00 |
Ik wil die rode Endurace CF SL Disc 8.0 Aero | |
Fretwork | donderdag 25 oktober 2018 @ 16:02 |
Ik geloof er niks van, jij neemt sowieso de 8.0 Pro | |
kaasplankje | donderdag 25 oktober 2018 @ 16:07 |
Ik heb al een fiets. | |
kaasplankje | donderdag 25 oktober 2018 @ 16:18 |
Bovendien zou ik nooit een endurance nemen, ik ben toch geen toerder? Hahaha. | |
Fretwork | donderdag 25 oktober 2018 @ 16:36 |
| |
the_critic | zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:12 |
Op mp maar eens wat zoeken en een bod uitgebracht op een oude crosser. 10 speed, net als m'n slechtweerfiets. Kan ik wielen uitwisselen voor op de weg rijden of keer lekker de bossen in. | |
DeLoet | zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:07 |
Ben ik ook net mee begonnen, echt leuk | |
Zwansen | zondag 28 oktober 2018 @ 12:19 |
Iemand tips voor goede (betaalbare) thermokleding? Heb nu 2 thermobroeken van de Hema aan en daarmee houd ik het met dit weer prima een uur vol, maar veel langer wordt lastig. Overigens heb ik alleen korte wielerbroeken. Misschien een goede eerste stap om een nieuwe lange wielerbroek te nemen? | |
kaasplankje | zondag 28 oktober 2018 @ 12:30 |
Wat zijn dat voor hema broeken dan? Voor de beentjes pak je het beste die dikke aan de binnenkant gewatteerde lycra. Je kan een broek zonder zeem nemen en die over je korte heen trekken maar 'k vind zelf een lange broek met zeem veel beter zitten. Moet je ook een jack of alleen een broek? | |
Andyy | zondag 28 oktober 2018 @ 15:19 |
Dhb is wel goeie prijs/kwaliteit | |
kanovinnie | zondag 28 oktober 2018 @ 18:08 |
Ik zag vandaag nog een gast in kort-kort | |
Fretwork | zondag 28 oktober 2018 @ 18:11 |
Ik zou vooral ook been (en knie) stukken kopen. Dat is bij mij voor alles boven de 5 graden genoeg. Zelf heb ik een lange broek zonder zeem en een Castelli Gabba. Die laatste is enorm handig, maar wel duur. Een alternatief is opbouwen middels laagjes. | |
KolonelBroodje | zondag 28 oktober 2018 @ 18:11 |
Ik vind de Thermoshirts van Lidl wel fijn. Was net afgelopen week in de folder. Misschien dat ze ze nog wel hebben. Met de Thermobroeken heb ik geen ervaring. | |
the_critic | zondag 28 oktober 2018 @ 18:12 |
Kort-kort niet gezien.. Wel meerdere blote benen en 3kwart gezien.... Mafkezen | |
Tommeke | zondag 28 oktober 2018 @ 18:13 |
Ik snap daar ook niks van. Had wel beenwarmers aan, maar wel met dikke overschoenen, dito sokken en een Gabba lange mouw. | |
kanovinnie | zondag 28 oktober 2018 @ 18:13 |
Ik had zaterdag 2 gabbas aan en het was nog steeds niet warm | |
dop | zondag 28 oktober 2018 @ 18:24 |
Warme beenstukken ondershirt en shirt met lange mouwen. Windbreak handschoenen mutsje en wollesokken. Tegen wind nergens last van. Op de terugweg toen de brommers aangingen zelfs te warm. Geen blote benen gezien. | |
the_critic | zondag 28 oktober 2018 @ 19:15 |
Vandaag voor het eerst met m'n kleine man (bijna 5jaar) in het bos geweest en stukje single track van de atb-route gedaan... Man wat leuk is dat!! Lol dat ie had.. | |
kaasplankje | zondag 28 oktober 2018 @ 20:49 |
Morgen komt de temp. niet boven de 5 graden volgens knmi met neerslag erbij. De winterjas en broek maar vast klaargelegd. Brr. | |
kanovinnie | zondag 28 oktober 2018 @ 20:51 |
Met de auto naar het werk dus.... | |
RobertoCarlos | zondag 28 oktober 2018 @ 23:57 |
Aan het einde van de middag met shirt en thermo-ondershirt + lange fietsbroek gefietst in de polder... was na 1 uur toch wel fokking koud met 6 graden tegen. Ik kon de sleutel van mijn huisdeur niet vasthouden om de deur open te doen vanwege mijn koude handen.... En idd.. ook een fietser gezien met korte mouwen en driekwart broek ging zeker ff kort naar boodschappen doen bij de supermarkt.... | |
kanovinnie | maandag 29 oktober 2018 @ 06:21 |
Waarom rij je dan ook zonder handschoenen | |
RobertoCarlos | maandag 29 oktober 2018 @ 07:23 |
Omdat het mijn eerste keer uberhaupt was dat ik een echte fietstocht op de snelle fiets (met kleding etc) maakte Maar ja, idd En ik had niet door dat er zoveel wind stond | |
ultra_ivo | maandag 29 oktober 2018 @ 07:56 |
Ik heb eerder dunne lange handschoenen aan dan een lange broek. | |
Fretwork | maandag 29 oktober 2018 @ 09:51 |
Ik reed ook met kniestukken zaterdag, lekker hoor | |
kaasplankje | maandag 29 oktober 2018 @ 17:12 |
Jij hebt ook een vachtje. | |
dop | maandag 29 oktober 2018 @ 17:19 |
volgens mij was jij net ook niet helemaal glad geschoren, of zag ik het verkeerd. Wel goed aangekleed. | |
kaasplankje | maandag 29 oktober 2018 @ 17:36 |
Klopt ik ga zo mijn tronie maar eens snoeien. Hoog tijd. | |
ddx | maandag 29 oktober 2018 @ 21:04 |
Met kniestukken hou je je knieen warm, stukje tussen sokken en kniestukken heeft niet zoveel last van de kou. Ik had vandaag ook kniestukken aan, maargoed oversokken komen over kniestukken heen, dus tja dan zijn het gewoon beenstukken. | |
bluemoon23 | maandag 29 oktober 2018 @ 22:57 |
Vorig jaar heb ik (en nog een paar in dit topic) een Gabba gekocht tijdens de "black friday sale" van Wiggle. ¤85, normaal zijn ze ¤140/150 Black friday deals begint over een paar weken 2 dagen, misschien is ie dan wel weer in de aanbieding http://www.wiggle.nl/black-friday/ [ Bericht 5% gewijzigd door bluemoon23 op 29-10-2018 23:03:49 ] | |
Fretwork | dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:51 |
Gouden tip dit. Heerlijk dat je met een Gabba-achtige jas zo makkelijk precies goed gekleed bent. | |
Fretwork | dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:52 |
Met beenstukken wil ik het nog wel eens te warm krijgen, kniestukken zijn dan ideaal. | |
Gripper | dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:57 |
Hier nog een gabba-adept Weer terug van vakantie, we zouden eigenlijk 2 weken maar het werd vanaf dit weekend noodweer in Italiė met enorm veel regen en sneeuw, en mn auto staat nog op zomerpantoffels. Dus maar iets eerder naar huis gegaan. Wel wat mooie ritten gemaakt, de Sella ronde zowel op de racer as MTB en vooral dat laatste was een pittig dagje. Alle liften zijn nu dicht, dus wat je in de zomer makkelijk omhoog gaat -en dan alleen maar dolle pret over de paden naar beneden jakkeren- moest nu allemaal zelf getrapt of soms zelfs gelopen worden. Het was koud, maar met alleen gabba & armstukken aan de hele dag goed te doen. Bergop gewoon alle ritsen open, en bergaf shirtje dicht. Gemaakt voor de herfst dat jasje ! | |
RobertoCarlos | dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:59 |
Dan heb ik (als beginner) kennelijk het juiste fietsshirt gekocht . Ik heb die Castelli perfetto, die schijnt afgeleid te zijn van de Gabba | |
kaasplankje | dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:59 |
Gaaf, maar eigenlijk wel net te laat in het jaar om de bergen in te gaan? Al zijn jullie wel wat meer gewend. Ben wel begin oktober ook nog in de bergen geweest, en dan is het vrij vroeg donker al en redelijk fris ook 's nachts. Als je dan in een hotel of appartement zit is het wel oké, maar kramperen zou ik dan niet zoveel goesting meer in hebben haha. Ik was vd zomer op een zijstraat van La Plange, in de Alpen. We zijn toen Mont Jovet opgewandeld. Wel eerst de skilift een stuk omhoog, je kan dat ook met de auto doen maar dat is grind. Er waren ook mtbjers. Een groepje van 4. Twee waren ervaren en die haalden ons in bergop. De andere 2 niet die bleven achter ons terwijl wij liepen. Het laatste stuk van die klim was ook zo steil dat ze moesten lopen met de fiets. Echt een geitenpad met grote stenen en diepe sleuven door het water. [ Bericht 13% gewijzigd door kaasplankje op 30-10-2018 12:05:43 ] | |
Gripper | dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:08 |
Het is eigenlijk nooit te laat in het seizoen om de bergen in te gaan. Alleen die overgang van de laatste mooie herfstdagen naar de eerste sneeuw zijn altijd ff afzien, en daar hadden we net pech mee. Zodra de sneeuw er eenmaal ligt is het allemaal prachtig (hoewel fietsen dan niet meer gaat) maar een week regen en zelfs overstromingen zagen we gewoon niet zo zitten Kramperen doen wij niet aan met onze tipi, tijgervellen, houtkachel en genoeg lekker voer om een beer een luxe winterslaap mee te bezorgen | |
kaasplankje | dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:23 |
Idd niks zo mooi als de bergen in de winter, als er een halve meter sneeuw op de daken en de takken ligt. Zelfs als je niet van skiėn houd is het mooi. | |
Fretwork | dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:50 |
Ik heb die inderdaad ook maar gekocht omdat ik naast m'n Gabba een minder warme korte mouwen variant wilde. | |
ddx | dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:52 |
Absoluut, beenstukken knellen vaak ook best wel af. | |
ultra_ivo | dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:53 |
+1 Ik combineer ze vaak met skikousen als het iets kouder is, dat scheelt gelijk weer overschoenen. | |
the_critic | dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:17 |
De soignee politie keurt dat wel af! | |
dop | dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:26 |
de soignee polisies hebben het zo druk met al die hipsters tegenwoordig, die knijpen wel een oogje dicht voor Ivo | |
liesje1979 | woensdag 31 oktober 2018 @ 02:20 |
Zondag komt mijn schoonzus op tv bij het programma ik mis je. Voor de mensen hier die mijn broer kenden misschien iets om te kijken | |
kanovinnie | woensdag 31 oktober 2018 @ 07:21 |
'Leuk' Lies! Ik ga er voor zitten. | |
kaasplankje | woensdag 31 oktober 2018 @ 07:34 |
Patroon | woensdag 31 oktober 2018 @ 08:49 |
Wie is dat? | |
liesje1979 | woensdag 31 oktober 2018 @ 18:37 |
Geen Fokker ofzo, maar iemand die tijdens het wielrennen vorig jaar om het leven is gekomen op de wielrenbaan. Ik dacht dat hier toen mensen waren die hem kenden of iig bij dezelfde vereniging reden. | |
kanovinnie | woensdag 31 oktober 2018 @ 18:59 |
Dat was op de baan waar Patroon altijd rijd en iemand van (volgens mij) zijn club. | |
Patroon | woensdag 31 oktober 2018 @ 19:02 |
Oja, die gast kon ik wel van gezicht..ik had de link niet gelegd met dat de schoonzus van liesje1979 de vrouw was van die renner. | |
Fretwork | zaterdag 3 november 2018 @ 08:32 |
Ga je lekker op tijd je bed uit om te fietsen, is het godvertoefeme 1.4 graden. Wanneer is het weer zomer? | |
Ambrosius | zaterdag 3 november 2018 @ 09:03 |
Dinsdag. | |
RealBizkit666 | zaterdag 3 november 2018 @ 09:20 |
Vanmiddag pas gaan. | |
Tommeke | zaterdag 3 november 2018 @ 10:29 |
Ik ga ook ff een uurtje later vendoag | |
Fretwork | zaterdag 3 november 2018 @ 11:44 |
Was de enige mogelijkheid in het weekend helaas. Gabba, lange broek en overschoenen waren prima btw. | |
kaasplankje | zaterdag 3 november 2018 @ 12:40 |
ik heb ok geen taid Mot hout sjouwe | |
Fretwork | zaterdag 3 november 2018 @ 14:24 |
Mot bier hijsuh, ik win | |
Najieto | zaterdag 3 november 2018 @ 17:08 |
Nou idd. Toen ik vertrok om kwart voor 8 was het -1 . Skisokken, beenstukken en overschoenen waren nodig om warm te blijven | |
kaasplankje | zaterdag 3 november 2018 @ 17:54 |
Kasplantjes moeten afharden. | |
Z | zaterdag 3 november 2018 @ 18:17 |
Yankee | zaterdag 3 november 2018 @ 18:22 |
een Duitse eenheidsworst | |
Z | zaterdag 3 november 2018 @ 18:31 |
Niet de mijne hoor. Carbon, brrr. Tel het aantal tandwielen. | |
the_critic | zaterdag 3 november 2018 @ 18:53 |
Er al 12.. Da's niets nieuws toch? Dat ze daaraan werkten was al in feb of mrt bekend | |
MarcoD | zaterdag 3 november 2018 @ 19:42 |
En niet meer als logisch met de eagle groep welke op zijn beurt dan weer etap krijgt.. | |
Z | zaterdag 3 november 2018 @ 19:45 |
Ah. Ik had het nog niet eerder gezien. | |
the_critic | zaterdag 3 november 2018 @ 21:04 |
Ff vraagje voor mensen met crosser.. Hoe stel je je zadel af? Door de hogere bracket, kom ik bijna niet meer bij de grond als ik zadelhoogte afstel op zelfde hoogte als m'n racer? Heeft iedereen dan of rijd je juist met lager zadel een andere houding? En ik zoek banden met zijkant noppen en midden raceprofiel.. Voor fietspaden en schelpenpaadjes. Soort gravelband.. Iemand een goede tip? | |
kaasplankje | zondag 4 november 2018 @ 08:48 |
Mijn zadel staat op dezelfde hoogte vanaf bracket gemeten als m'n koersfiets. Ik heb geen last van dat ik niet bij de grond kan. Bij een stoplicht gebruik ik meestal een trottoirbandje om mijn voet op te zetten en anders ff met je kont van het zadel af. Een semi-slick bandje moet je hebben. Je kan bijv. Challenge chicane nemen of zelfs de Dune, als je het meest op zand rijdt. Voldoende grip als de spanning in de band maar zo laag mogelijk is. Die schoudernop geeft in een bocht op asfalt juist minder grip dat is wel iets om rekening mee te houden, maar dat merk je snel genoeg. De breedte vd band is ook iets; voor op zand is hoe breder hoe beter. Alleen moet je even bedenken wat je precies wil gaan doen ermee. Voor CX wedstrijden is dat maximaal 33mm. Voor de regionale competitie zullen ze daar waarschijnlijk niks van zeggen maar stel dat je mee wil doen aan het districtkampioenschap dan heeft de jury zo'n afstandblokje van 33mm en als dat niet over je band past mag je niet starten. De banden op een gravelbike zijn nl. tegenwoordig al 40mm ofzoiets. [ Bericht 3% gewijzigd door kaasplankje op 04-11-2018 09:07:20 ] | |
the_critic | zondag 4 november 2018 @ 10:32 |
Thnx, kan ik wat mee.. Gravelbanden passen denk ik niet eens op een gewone racevelg?! Maar geen wedstrijden hoor. Gewoon woon werk en af en toe via de bospaden en ommetje. Een enkele keer de singletrack atb route, als het geen modderbende in het bos is.. Ik ga eens even kijken naar die dune en chicanes. | |
Patroon | zondag 4 november 2018 @ 10:56 |
Lol, wat ik nu op de computer tegenkwam...Kaas in de bocht | |
kaasplankje | zondag 4 november 2018 @ 14:10 |
Eigenlijk best wel rustig en beheerst he? T was wel op die Lorini die wilde op hoge snelheid niet zo plat door de bocht. | |
Patroon | zondag 4 november 2018 @ 15:40 |
Kwam zelfs nog iemand op een ebike je voorbij. Staat niet op de film | |
ultra_ivo | zondag 4 november 2018 @ 19:16 |
Gisteren een brevet in Zwolle gereden. Die telt al mee voor de kwalificatie voor PBP, dus 1e kwalificatie is al binnen (en voor DDX ook). | |
jsprbcn | dinsdag 6 november 2018 @ 16:02 |
| |
kaasplankje | dinsdag 6 november 2018 @ 16:33 |
Valverde rijdt al een jaar op 12 speed. | |
Tommeke | dinsdag 6 november 2018 @ 18:41 |
Mjah, wel minderwaardige rommel uit Italiė. | |
McM77 | woensdag 7 november 2018 @ 08:59 |
Rotor heeft toch al 13? | |
dop | woensdag 7 november 2018 @ 18:43 |
rohloff al jaren 14. Niet boeiend vooral voor 1x hipsters handig op de racer merk ik weinig verschil tussen 10 of 11 speed, verwacht ook geen wonder van 12 of 13 | |
Vinniiee | woensdag 7 november 2018 @ 18:51 |
Op het vlakke maakt het ook vrij weinig uit. Ga je de bergen in, kun je misschien net beter die versnelling vinden waardoor je lekkerder fietst. | |
dop | woensdag 7 november 2018 @ 18:54 |
ja lekker spinnen op de 42 achter wauw wat een uitvinding 🤔 | |
Vinniiee | woensdag 7 november 2018 @ 19:00 |
Ik doelde natuurlijk op de 10, 11 of 12 speed icm compact. Niet met een 1x setup. Dat lijkt me ook niets, mis je sowieso te veel tussenstappen. | |
kaasplankje | woensdag 7 november 2018 @ 21:08 |
Hoe meer speed is toch hoe harder je ken gaan??? | |
Fretwork | woensdag 7 november 2018 @ 21:14 |
Alleen zolang je af en toe de scherpe kantjes eraf blowt. | |
kanovinnie | donderdag 8 november 2018 @ 18:10 |
Nieuwe gravelbike/bikepackingbike gekocht | |
kanovinnie | donderdag 8 november 2018 @ 18:10 |
krijg 'm pas volgend jaar | |
Vinniiee | donderdag 8 november 2018 @ 18:22 |
Nice! | |
dop | donderdag 8 november 2018 @ 18:23 |
goeie keuze, als je ook wil bikepacken er mee. Enige nadeel Sram en hydraulische remmen. Das niet helemaal bikepacken proof
[ Bericht 11% gewijzigd door dop op 08-11-2018 19:09:08 ] | |
kaasplankje | donderdag 8 november 2018 @ 18:25 |
Mooi ding, is dat staal of aluminum? Enne wat kost ie? | |
Tommeke | donderdag 8 november 2018 @ 18:40 |
Gaaf kano! | |
Z | donderdag 8 november 2018 @ 18:47 |
Mooi! | |
kanovinnie | donderdag 8 november 2018 @ 20:38 |
Achja, dat zie ik dan wel weer. Ik ga toch niet de hele wereld over. Staal. 2300 euro Er is ook een carbon variant maar die is helemaal duur Staal, dat moet jij wel mooi vinden! Ben benieuwd hoe het is. Lekker door de bossen crossen en offroad kunnen rijden op bikepackingavonturen zonder 7 kleuren bagger door m'n broek | |
Z | donderdag 8 november 2018 @ 21:16 |
Kan je met zo'n apparaat eigenlijk ook het strand op? | |
Rikkie99 | donderdag 8 november 2018 @ 21:29 |
Gisteren een ftp testje gedaan op een spinningfiets. Kwam uit op een ftp van 225 watt, wat ongeveer 30 watt meer is dan vorig jaar bij hetzelfde gewicht en dus ook zeer blij met de vooruitgang. Nu hopen dat ik deze stijgende lijn kan volhouden. Iemand enig idee hoe goed of slecht deze ftp is? | |
dop | donderdag 8 november 2018 @ 21:43 |
klinkt heel laag, hoe zwaar ben je. Ik 350watt maar wel groot en zwaar. | |
the_critic | donderdag 8 november 2018 @ 21:45 |
Mooi fietsje kano. Wat weegt zo een stalen fiets? Genoeg montagepunten voor bagagerekjes. Dat scheelt een hoop met jouw vakantieplannen | |
dop | donderdag 8 november 2018 @ 21:50 |
ruim boven de 10 kilo. | |
Rikkie99 | donderdag 8 november 2018 @ 21:55 |
Gevalletje vedergewicht. Net gestopt met groeien en op dit moment 59kg. | |
dop | donderdag 8 november 2018 @ 21:58 |
ga je richting de 4watt/kilo wat netjes is. Zit ik ook ongeveer. | |
Fretwork | donderdag 8 november 2018 @ 22:08 |
Awesome fiets! | |
Rikkie99 | donderdag 8 november 2018 @ 22:20 |
Ah oke. Alleen jammer dat hier in nederland het absoluut vermogen meestal belangrijker is | |
Fretwork | donderdag 8 november 2018 @ 22:24 |
Toen ik hard getraind had voor de Maratona dles Dolomites zat ik op 310 watt bij 80kg, dus dat is vrij vergelijkbaar per kg. Gewoon jezelf een klimmer noemen joh. | |
Rikkie99 | donderdag 8 november 2018 @ 22:26 |
Kan ik mezelf zeker noemen, maar schiet ik zeker tijdens wedstrijden hier in nederland weinig mee op helaas. Maar proberen komende winter wat zwaarder te worden met hopelijk behoud van dezelfde watt/kg | |
Fretwork | donderdag 8 november 2018 @ 22:28 |
Goede aanpak! Lekker de sportschool in een je core en benen trainen. Sommige mensen zweren bij on the bike krachttraining door een enorm lage cadans te trappen. (Je bovenlichaam dan ook maar, voor de dames) | |
Rikkie99 | donderdag 8 november 2018 @ 22:50 |
Ga niet de sportschool in, maar ben nu wel sinds een aantal weken thuis bezig met wat kracht en corestability training. 3 keer per week zo'n 45 minuten | |
ddx | donderdag 8 november 2018 @ 23:07 |
Leuk Kano | |
ddx | donderdag 8 november 2018 @ 23:08 |
Zolang het beetje hard zand is gaat dat prima ja. Maar echte brede strandbanden passen er net niet in zo'n frame. | |
Tommeke | donderdag 8 november 2018 @ 23:31 |
Maar je kunt er wel mee offroad gaan. | |
Andyy | vrijdag 9 november 2018 @ 00:12 |
Lekker ding hoor Kano. Tubeless? | |
dop | vrijdag 9 november 2018 @ 05:01 |
is geen basic gravel frame dit. Weet niet precies tot welke breedte er in kan, maar in elk geval ook MTB banden. Schwalbe big Apple kan er gewoon in. | |
Steven184 | vrijdag 9 november 2018 @ 07:02 |
Dacht dat bij deze wel 60mm erin kon? | |
Tommeke | vrijdag 9 november 2018 @ 08:22 |
Ik ben bezig m’n crosser een beetje te pimpen. Komt een SRAM groep op met hydraulische schijfremmen (heb nu nog 105 met mechanisch). Wat zouden jullie doen. 1x11 of 2x11? En heeft tubeless voordelen op de crosser? | |
Gripper | vrijdag 9 november 2018 @ 08:54 |
1x11 denk ik, toch de nieuwe standaard. Ga je ooit met je crosser in de winter de Ardennen in ? Alleen dan heb je 2x11 nodig Ik zou zeker tubeless gaan rijden. Je gaat toch een nieuwe wielset kopen, dan maar beter meteen een lekkere brede velg en tubeless. Benadert aardig het tube gevoel begrijp ik van andere crossers, en op schuine kanten is de grip onovertroffen omdat zo'n brede band meer noppen aan de grond heeft. | |
kaasplankje | vrijdag 9 november 2018 @ 17:48 |
Voordelen tov clincher of tov tubes? | |
MarcoD | vrijdag 9 november 2018 @ 18:47 |
mooi kajak! | |
MarcoD | vrijdag 9 november 2018 @ 18:49 |
En anders 2.1/2.2 27,5” strandbanden dan gaat het ook gewoon. We zijn immers op 26” begonnen.. Die Hook kan met 27,5 iets van 2.2 hebben | |
MarcoD | vrijdag 9 november 2018 @ 19:38 |
En net als tubes geen stootlek met tubeles, lagere druk te rijden dus. En verder wat gripper zegt. Voordeel tov tubes is dat het minder omslachtig is (bij juiste velg band combi) en redelijk eenvoudig om voor een cross een ander profiel band erop te knallen. | |
kanovinnie | zaterdag 10 november 2018 @ 00:00 |
Stalen fiets en het strand gaat niet helemaal samen.... misschien af en toe, maar niet wekelijks. | |
kaasplankje | zaterdag 10 november 2018 @ 08:16 |
Nee idd. | |
dop | zaterdag 10 november 2018 @ 09:54 |
Dat vind ik een beetje onzin. Elke fiets heeft stalen onderdelen. Trapas, lagers, kabels, tandwielen en ketting. Allemaal veel kwetsbaarder. Als je toch twijfels hebt zou je blanke tektyl op de kwetsbare plaatsen kunnen doen aan binnenzijde van het frame. Buitenkant zit goed genoeg in de lak. Natuurlijk is zout water agressiever dan regenwater maar op den duur zou dat dan toch ook een probleem moeten zijn. Nog nooit gezien dat stalen fietsen die normaal onderhouden worden wegroesten. Elke fiets waar mee je op het strand komt zul je achteraf moeten afspuiten om roest op de onderdelen te voorkomen. Of ken jij werkelijk mensen met andere ervaringen? | |
ddx | zaterdag 10 november 2018 @ 10:06 |
Zand en zout gaat overal zitten en alles slijt veel sneller. | |
dop | zaterdag 10 november 2018 @ 10:13 |
precies, en dat op zich is natuurlijk prima reden om niet met je nieuwe fiets op het strand te gaan fietsen. | |
kaasplankje | zaterdag 10 november 2018 @ 12:50 |
Hij zal niet binnen 2 jaar doorroesten, dat niet. Maar dat het erop invreet is een feit. Ook waar alu op staal zit is het erg. Toen ik bij de fm in Scheveningen werkte zag je ook aan fietsen van wielrenners uit de buurt dat ze toch snel corrosie vertoonden. Enne mijn eigen staal ros had aan de onderkant vd liggende buis achter het balhoofd ook roestplekjes die door de lak heen kwamen. Van het vele zweet dat erop gedruppeld was van mijn gezicht. | |
Z | zaterdag 10 november 2018 @ 18:42 |
Kan dit ook op je Bombtrack? https://mobile.twitter.com/davidguenel/status/1056577314400690177 | |
Z | zaterdag 10 november 2018 @ 18:48 |
Uitstekend nummertje ook overigens. | |
Tommeke | zaterdag 10 november 2018 @ 21:09 |
Jep! @Grip: Ik heb nu een setje carbon Roval 29er wielen erin zitten. Die zijn tubeless geschikt, dus dat lijkt me wel wat eigenlijk. Zeker gezien de voordelen. Ik ga denk ik toch voor 2x11, want ik kan voor weinig een 2x11 groep kopen dus. Kan hem later altijd ombouwen. | |
kanovinnie | zondag 11 november 2018 @ 08:36 |
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik zie al die montagenokjes een beetje als probleem, daar zal toch een beetje water door naar binnen komen en dat is allemaal niet gelakt (op oa het schroefdraad). Dat zullen de eerste punten zijn die roesten. Nu heb ik sowieso niet de behoefte om op het strand te rijden dus dat komt goed uit Dat is zo. Deze vind ik iig niet geschikt om mee over het strand te scheuren. | |
Gripper | zondag 11 november 2018 @ 10:45 |
Mn eerste top10 klassering bij een cross! Gisteren 8e geworden op de Nedereindseweg berg. Pos 7 had er eventueel ook nog wel ingezeten, had m 30 meter voor me rijden in de laatste ronde. Reed echt lekker en merk elke keer weer dat niet te idioot starten veel meer kans op een goede finale oplevert. (En voor er vragen komen, dat was 8e van 20 deelnemers) | |
Yankee | zondag 11 november 2018 @ 12:32 |
Lekker man | |
kanovinnie | zondag 11 november 2018 @ 17:26 |
Goed bezig! | |
JohnDDD | zondag 11 november 2018 @ 17:28 |
Iemand hier een Tacx Antares T1000? Heb er net eentje tweedehands gekocht. Ben op zich erg tevreden, ik vind het rijden met de rollers echt leuk en kan lekker een filmpje kijken ondertussen. Heb er wel een technisch vraagje over. Ik had hem eerst op de afstand (tussen roller 1 en 2) laten staan zoals ik hem gekocht had. Daarna maar eens mijn fiets opgemeten en de voorste roller ietsje teruggezet op de afstand die de handleiding aangaf dat juist was voor mijn fiets. Ik merk dat ik nu bij het fietsen met mijn achterwiel erg heen en weer glijd van links naar rechts, terwijl dit bij de stand voorheen niet echt het geval was. Ook lijkt de Tacx luider dan voorheen en maakt een van de rollers soms een tikkend geluid. Qua balans op zich geen probleem. Horen de rollers van de Antares trouwens van links naar rechts te kunnen bewegen? Bij mij zit er bij alle drie de rollers ongeveer 0.5 - 1 cm speling in van links naar rechts, ook als ik ze helemaal vast aandraai. Ze bewegen dus bij het rijden ook veelvuldig heen en weer. Ik weet niet of dit wel de bedoeling is. Kan het hierdoor komen dat ik het gevoel heb dat mijn achterwiel van links naar rechts glijdt en dat hij iets meer lawaai maakt dan normaal? | |
Tommeke | zondag 11 november 2018 @ 19:55 |
Lekker Grip! Ik heb ook gecrosst vandaag. Had een slechte dag (iets teveel bier en te weinig slaap dit weekend), dus ook rustig gestart. Heb onderweg meerdere mensen ingehaald. Toch nog ergens achterin gefinisht. Het smaakt wel naar meer | |
MarcoD | zondag 11 november 2018 @ 20:53 |
Jij bent hoofd indekkers.nl of wą? | |
MarcoD | zondag 11 november 2018 @ 20:54 |
Torino Nice volgend jaar? | |
Tommeke | zondag 11 november 2018 @ 22:37 |
Nee hoor, want ik had helemaal geen ambitie vandaag. | |
kanovinnie | maandag 12 november 2018 @ 06:02 |
Hoppa, moeiteloos nog 1 uit de mouw! | |
kanovinnie | maandag 12 november 2018 @ 06:03 |
Waarschijnlijk niet, misschien wel Lijkt me wel heel vet. | |
kaasplankje | maandag 12 november 2018 @ 06:25 |
Doe er dan een rvs boutje in met een likje vet eraan. | |
kanovinnie | maandag 12 november 2018 @ 07:40 |
nee bedankt Dat is nooit slim om te doen. | |
MarcoD | maandag 12 november 2018 @ 09:36 |
Ik ben al hard aan het trainen, ga zeer waarschijnlijk met een vriend dus dan gaat het er waarschijnlijk eindelijk van komen | |
Tommeke | maandag 12 november 2018 @ 10:21 |
Ik bedoel maar! | |
kaasplankje | maandag 12 november 2018 @ 10:45 |
Vertel. | |
the_critic | maandag 12 november 2018 @ 10:58 |
Tof plan! | |
McM77 | maandag 12 november 2018 @ 12:08 |
Klinkt wel erg stoer | |
kaasplankje | maandag 12 november 2018 @ 13:58 |
Is dat een zgn ultra race? Das wel helemaal hip nowadays. | |
Z | maandag 12 november 2018 @ 13:59 |
Wel een gratis tocht. | |
kaasplankje | maandag 12 november 2018 @ 14:08 |
Tja je kan het ook op eigen houtje ondernemen. Heb ik ook gedaan, dat heette "fietsvakantie" en nu is het bikepacking. | |
kanovinnie | maandag 12 november 2018 @ 14:47 |
galvanische corrosie. Roestvorming door de reactie van twee verschillende materialen op elkaar. | |
kaasplankje | maandag 12 november 2018 @ 15:05 |
Fiets is toch ook van ijzer ofwa? | |
MarcoD | maandag 12 november 2018 @ 19:29 |
Het is nog hipper om je af te zetten tegen toffe dingen, ouwe hipster | |
kaasplankje | maandag 12 november 2018 @ 19:55 |
Nou morgen weer lekker bikepacken dan, check mijn instagram dudes. | |
janatwork | maandag 12 november 2018 @ 21:58 |
Lekker bezig. Ik ben juist weer wat sneller gaan starten. Met een langzame start verlies ik te veel tijd door opstoppingen en fouten van anderen. Kunst is dan wel om dan niet te lang in dat hoge tempo mee te gaan maar op tijd weer terug te schakelen en eigen tempo te gaan rijden. | |
Gripper | maandag 12 november 2018 @ 22:23 |
Lieve TCR, Na 8 mooie jaren samen, moet me iets van het hart. Het gevoel is er niet meer zo. Dat ligt niet aan jou - nou ja, ook wel een beetje- maar vooral aan mij. Ik wil gewoon wat nieuws, iets jonger en lekker fris. Toen je bij me kwam, was je mn eerste echte carbon racefiets. Er was daarvoor wel een ander geweest, maar op jou leerde ik pas goed hard rijden, en deed ik mee aan mn eerste cyclo's en koersjes. We hadden het leuk samen, en je reed zij aan zij naast witte, zwarte en grijze Canyons, drie tinten blauwe Lorini's en Gios'en en Focus'en, een knalfelle Allez, een helemaal-niet-zo-kleine-Klein en helaas soms ook een smoezelige Dracat en een neppe Chinarello. Maar toen die mooie blauwe Simplon kwam, bemerkte ik al de eerste barstjes in onze relatie. Je kon het niet hebben dat jullie samen in de schuur moesten staan, je werd wat jaloers. Natuurlijk, ik reed de Marmotte in 2013 nog op jou. Maar dat was alleen maar omdat de Simplon nog niet klaar was, en je moet gevoeld hebben dat je vanaf dat moment op de tweede plaats zou staan. Tijdens die Marmotte probeerde je me bijna te vermoorden door in een afdaling een klapband te krijgen. Dat was jouw manier om aan te geven dat ik je grenzen overschreden had. Als zij bij me in bed sliep, dan mocht jij echt nog wel eens bij de warme kachel. Maar feit bleef dat de liefde bekoeld was. Natuurlijk, soms kwam ik nog wel bij je terug. Als het slecht weer was, of als ik weer eens zin in mn ouwe zwarte sletje had. Dat zal voor jou ook niet bijgedragen hebben aan een betere verstandhouding. Ik voelde me schuldig, dus gaf je mooie nieuwe spullen, in de hoop dat het weer leuker zou worden: waslijntjes eraf en een mooie force groep. en een setje hoge carbon chinezen. Een echte batmobiel kon je soms zijn. Tijdens een paar winterse trainingen in de Ardennen besloot je ineens om boven de 50 km onbeheersbaar te gaan zwabberen in afdalingen. Naar later bleek begon je wat slapper en zwakker te worden, en vooral speling op je balhoofdcups heeft me uiteindelijk doen besluiten om je te verlaten. Als een vrouw slappe cups krijgt, en ze begint te kraken als je 'r hard berijdt, dan weet je gewoon dat de mooiste tijd samen voorbij is. Met weemoed denk ik terug aan onze Marmotte en drie tieten samen, een koude 300 in de Ardennen en natuurlijk de 24-uursrace Onze laatste rit afgelopen zondag was eigenlijk gewoon weer fijn, en zo herinner ik me je ook het liefst. We hadden het tenslotte altijd leuk samen . Nog 1x kraakte je balhoofd toen ik staand op de pedalen de Lekbrug opreed. Of waren het die gammele FSA trapaslagers die je 2x per jaar moest vervangen? En net toen het begon te druppen waren wij samen thuis. Echt wegdoen kan ik niet over mn hart krijgen. Ik ga een mooi plekje voor je kadaver zoeken, ergens aan een muur of in de schuur. En je onderdelen, die bouw ik over op een mooie rooie die al klaar hangt https://www.strava.com/activities/1958634294 [ Bericht 1% gewijzigd door Gripper op 13-11-2018 08:38:23 ] | |
kanovinnie | maandag 12 november 2018 @ 22:26 |
Rip | |
kanovinnie | maandag 12 november 2018 @ 22:30 |
De dracat is eigenlijk ook overleden..... die heeft alles nieuw nodig | |
Tommeke | maandag 12 november 2018 @ 23:23 |
RIP | |
kaasplankje | dinsdag 13 november 2018 @ 06:54 |
RealBizkit666 | dinsdag 13 november 2018 @ 07:34 |
kaasplankje | dinsdag 13 november 2018 @ 08:16 |
Speciaal voor het afscheid van de Defy sora van Gripper een medley samengesteld. Pak jullie tissues er maar bij en genieten. | |
Gripper | dinsdag 13 november 2018 @ 08:20 |
Dankjewel Kaas, dit geeft wel kracht om het te dragen. Ook jij weet hoe het is om een oude liefde te laten gaan | |
Flipmoehoe | dinsdag 13 november 2018 @ 08:23 |
Vaarwel, maar wat een prachtig eerbetoon | |
Patroon | dinsdag 13 november 2018 @ 08:32 |
Hahah mooi hoor, ben op de helft gestopt met lezen, maar toch mooi. | |
Gripper | dinsdag 13 november 2018 @ 08:36 |
He wat een flauwe reactie net nu alles nog zo emotioneel is, en dat nog wel van degene die er het meest naast gefietst heeft. Al jouw fietsen worden er notabene in genoemd | |
Patroon | dinsdag 13 november 2018 @ 08:41 |
Vond toch mooi joh Als een Fries iets mooi vindt.. dan vindt een hollander het GE-WEL-DIG!!1!1!! Vooral dat naast die zwart/witte en grijze..toen pinkte ik een traantje weg. #nohommo | |
Gripper | dinsdag 13 november 2018 @ 08:48 |
Ik wilde ook nog een foto van onze eerste AGR erop zetten. Toen we allebei nog 5 kg zwaarder waren en zaten te puffen en steunen na 150 van de 250 km Toen had jij je ouwe Koga nog! | |
Patroon | dinsdag 13 november 2018 @ 09:10 |
Haha ja drama was dat...#viesdik | |
kaasplankje | dinsdag 13 november 2018 @ 10:23 |
Botte Fries. Bah. | |
Reljem | dinsdag 13 november 2018 @ 11:09 |
Wielen dus. Mijn schone Bulls Harrier 105 kan als rechtmatige toerfietser nog wel 1 a 2 jaar mee, maar omdat daar nog de oude Mavic Aksium wielen onder zitten en de prijsvoordeeltjes in het naseizoen tevoorschijn komen, zit ik toch stevig te overwegen om alvast een eerste upgrade van de fiets te doen, ook alvast vooruitkijkend op mijn nieuwe liefde over 1 of 2 jaar. Ben 80 kilo, shimano 11 speed erop zitten dus, en zoek iets in de categorie rond de 300 euro. Fiets zo'n 2 a 3000 km in het jaar, waarvan een derde in de bergen ongeveer. Het oog wil ook wat, ik vind hoge velgen uiteraard ook mee, maar het moet wel passen. Zwart geel fietsje erbij. Hebben jullie tips waar ik op moet letten, of schiet je zo een wiel te binnen die hierbij past? Zou mij enorm helpen in mijn zoektocht! Alvast dank voor de eventuele reacties. | |
poiuytr | dinsdag 13 november 2018 @ 11:31 |
Vision team 35? 1 hit op google: https://www.bakkerracingp(...)kV4l8mhoC92kQAvD_BwE Had nog even gewacht tot het einde van de maand i.v.m. black friday, verwacht van buitenlandse webshops wel leuke kortingen. | |
Patroon | dinsdag 13 november 2018 @ 11:42 |
. [ Bericht 36% gewijzigd door Patroon op 13-11-2018 15:30:39 ] | |
kaasplankje | dinsdag 13 november 2018 @ 14:34 |
Fulcrum 4? | |
Fretwork | dinsdag 13 november 2018 @ 16:43 |
Die twee opties hierboven. Ik ben blij met m'n trimax 35, maar weet niet of je die nog goedkoop kan halen. | |
Z | dinsdag 13 november 2018 @ 16:46 |
Hoeveel km heb je er mee gereden? | |
kaasplankje | dinsdag 13 november 2018 @ 17:29 |
Oh Salden heeft nog altijd de Fulcrum 5 LG voor 160.- Ik heb ze vorig jaar gekocht en ik rijd er al een jaartje mee rond. De lagers zijn nog tiptop, al hadden we wel een droge zomer. https://www.salden.nl/fulcrum-racing-55-lg-wielset.html Das wel een koopje. | |
RealBizkit666 | dinsdag 13 november 2018 @ 18:05 |
Ik dacht even dat het 55mm hoepels waren. | |
Gripper | dinsdag 13 november 2018 @ 22:16 |
Alleen op strava staan er 17.200 km, maar ik reed er al een paar jaar op in het Pre-strava tijdperk. Dusseh, iets van 25.000 ? De fiets was al van een maatje geweest die dr ook niet alleen maar kusjes gaf en komt uit 2004 dus heeft haar beste jaren ook wel gehad | |
muzas | woensdag 14 november 2018 @ 07:03 |
RIP GripTCR. Ik heb nog een druilerige vrijdagavond in de ardense bosjes met je knopjes mogen spelen. Toen was ik gelijk overtuigd dat mijn eigen lief ook aan nieuwe knoppen toe was. Na komende winter is het ook gedaan met mijn TCR. Rijd totaal niet lekker meer, zeker ivm die Tarmac. TCR IS 6 jaar oud, de groep is op. Maar als ik een nieuwe groep koop, is dat voor mn fluoAllez die ik nog heb liggen. 30.000k heeft ie mee mogen draaien, of wat ddx 'een maandje fietsen' noemt. | |
Tommeke | woensdag 14 november 2018 @ 07:36 |
30.000k is toch niet heel veel? M’n vorige Venge heeft 20.000k gereden en die voelde totaal niet anders dan m’n huidige toen ik overstapte. | |
ultra_ivo | woensdag 14 november 2018 @ 07:50 |
Bij 30000k is een fiets net fatsoenlijk ingereden.Verschillende fietsen van me zijn daar al overheen, ze doen het nog altijd prima. | |
kaasplankje | woensdag 14 november 2018 @ 07:51 |
Klopt, een carbon of alu frame wordt niet slapper van een paar jaar toeren. Wat wel zo is: De groep slijt, de wielen ook. Het materiaal evolueert, een carbon fiets heb je nu al compleet voor 1500.- ofzo, 10/15 jaar geleden kostte dat een carbon frameset minstens, en die fiets van vandaag is dan ook nog lichter en stijver. De renner evolueert ook. Muzas begon met wielrennen toen was zijn defy sora 10x beter dan zijn fitnessbike. Hij maakte op zondagochtend een ritje door de polder. Nu heeft em een tarmac die 10x beter is dan zijn Giant. Hij fietst nu de Mont Ventoux op. Dus omdat je zelf beter wordt stel je ook hogere eisen aan je materiaal imo. [ Bericht 3% gewijzigd door kaasplankje op 14-11-2018 07:59:35 ] | |
Patroon | woensdag 14 november 2018 @ 08:06 |
Mwah ik denk dat het referentiekader veranderd. Heeft niets met prijzen of je eigen kunnen te maken imo. Had dat ook met de witte Canyon. Altijd strakke fiets gevonden. Nu ik die grijze heb, vind ik hem maar slap en niet zo lekker meer fietsen. Ben zelf in die ene week niets veranderd. De fiets ook niet, maar tussen mijn oren wel, omdat ik het verschil weet. | |
kaasplankje | woensdag 14 november 2018 @ 08:10 |
Mwoah in 't geval van de jongens wel denk ik omdat ze toch nu sterker geworden zijn en een betere fiets willen die daarbij past. | |
Patroon | woensdag 14 november 2018 @ 08:31 |
Is maar net wat je gewend bent. Eerst neem je genoegen met fiets x, omdat je niet beter weer. Als je een betere hebt gehad wil je niet meer terug. Met alles zo. Hoe getraind je ook bent. | |
Gripper | woensdag 14 november 2018 @ 08:44 |
Laten we ook niet uitsluiten dat het gewoon lekker en luxe is om regelmatig op iets nieuws te stappen en het geld eraan te kunnen spenderen. | |
Patroon | woensdag 14 november 2018 @ 09:02 |
Maar dan blijft het altijd opmerkelijk dat opeens je oude fiets slap voelt of niet lekker meer fietst. Ik had dat exact precies zo bij die witte..ene week prima fiets, keiharde ragbak (althans dat was mijn gevoel). Bouw die grijze op, wen daar een weekje aan en opeens fietst die witte niet meer zo strak. In die tussentijd is er echt niets gebeurd in mijn lichaam of met die fiets. Afgezien van dat het mooi is dat je soms wat nieuws kunt kopen. | |
Tommeke | woensdag 14 november 2018 @ 09:41 |
Eens Ik druk er wel om ‘t jaar nieuwe wielen in en voorzie de groep elk jaar van nieuwe kabels. Dat is nu ook hard nodig, want hij schakelt al weken ontzettend kut Heb nu een setje alu Rovals, echt weer een stuk beter dan m’n Fulcrum R4. Vooral de naven. | |
Tommeke | woensdag 14 november 2018 @ 09:43 |
Ik denk dat ik m’n Venge binnenkort sowieso helemaal uit elkaar haal en een servicebeurt geef. Trainen doe ik nu toch op m’n winterfiets. | |
Reljem | woensdag 14 november 2018 @ 10:09 |
Helden, dank voor de reacties op de wielen. Ik wacht misschien nog wel even op Black Friday, thanks! | |
Captain_Fabulous | woensdag 14 november 2018 @ 10:16 |
| |
muzas | woensdag 14 november 2018 @ 10:38 |
Dit. Geldt inderdaad voor alles. Als ik een nieuwe groep in die giant zet, paar nieuwe trapaslagers en wat kabels dan rijdt ie ook een stuk beter. Maar die spullen koop ik liever voor dat allezkader wat ik heb liggen. Vond ik een toffere fiets. En kan die defy sora in zn geheel weg. | |
jsprbcn | woensdag 14 november 2018 @ 11:21 |
Ik ben een paar weken geleden met mijn Canyon Ultimate CF SLX heel ongelukkig gevallen en daardoor is het frame gebroken onder de rembrug achter. Op dit moment wordt het frame gemaakt (met garantie etc. door een professioneel bedrijf) en bij terugkomst wordt die weer opgebouwd, geserviced en verkocht omdat ik niet lekker op een gemaakt frame zal rijden. Inmiddels is de nieuwe Bianchi Aria Di2 al onderweg. Is dit te verantwoorden? nee, maar het is wel f&%cking lekker om na 5 jaar een nieuwe fiets te kopen met nieuwe Di2 groep | |
Patroon | woensdag 14 november 2018 @ 11:54 |
Waarom zou je daar niet meer op durven rijden? Of wilde je gewoon een reden voor een nieuwe fiets, ook prima, maar zeg dat dan. Nu doe je carbonherstellers als Unlimited Colors te kort, want die leveren echt wel puik werk. [ Bericht 6% gewijzigd door Patroon op 14-11-2018 11:59:24 ] | |
jsprbcn | woensdag 14 november 2018 @ 11:59 |
Persoonlijk heb ik het niet op gemaakte carbon frames en ik zou ook nooit 2e hands carbon kopen. Voor mij is dit een goede reden om iets nieuws te kopen na 5 jaar. ps: het frame wordt gemaakt nabij Barcelona (gezien ik hier woon) door een gerenomeerd bedrijf dus ik geloof wel dat het allemaal goed wordt gemaakt, echter zal ik mij nooit helemaal lekker voelen tijdens het afdalen op een regepareerd carbon frame. | |
Patroon | woensdag 14 november 2018 @ 12:16 |
Dan zou ik sowieso maar niet meer op een fiets stappen, of van je zolderkamer afkomen. Kans dat je wat anders overkomt, dan een reparatie stuk gaat is vele malen groter. | |
ddx | woensdag 14 november 2018 @ 12:58 |
Mijn Jan Janssen Venom zit inmiddels richting de 100.000 km. En de Trek op 50.000 Fietsen beide nog prima, al irriteer ik mij bij de Venom wel aan de voorvork die net te weinig ruimte heeft tussen band en frame (/rem) Met rotzooi die nu op de weg ligt regelmatig aanlopen van zand/bladeren. Maar weer snel de Gravelbike opbouwen, die is veel prettiger in deze tijd van het jaar. Had alleen even last van een shifter die remvloeistof lekte. Eind september opgestuurd voor garantie, gisteren eidenlijk nieuwe shifter retour gehad. (heeft volgens bike-discount.de zo'n 4 weken bij Shimano gelegen) | |
Z | woensdag 14 november 2018 @ 13:25 |
Op mijn Genesis ben ik vanochtend door de 30.000 km gegaan. Ik wilde een nieuwe fiets gaan kopen maar hij reed nog zo lekker in de Ardennen dat ik nog lekker op door blijf rijden. Groep (105) doet het nog prima, moet wel de crank vervangen. | |
jsprbcn | woensdag 14 november 2018 @ 13:47 |
Beetje overdreven vind je niet? Iedereen heeft zijn/haar voorkeuren, mijne is een nieuwe fiets i.p.v. een gerepareerde. Het is een kwestie van gevoel en vertrouwen en voormij veel over vlak rijden met een gemaakte fiets is toch anders dan afdalen met 50-60Km/u..... gezien bij mij een gedeelte van de rembrug opnieuw gemaakt moet worden ben ik hier heel huiverig voor. Ik wil simpelweg niet verrast worden in een afdaling. | |
RealBizkit666 | woensdag 14 november 2018 @ 13:58 |
Maar dan wel een in jouw ogen onbetrouwbare fiets aan iemand anders verkopen. Lekker dan. | |
jsprbcn | woensdag 14 november 2018 @ 14:02 |
Bij de verkoop wordt het ook vermeld met factuur/garantie van de reparateur. Ik ga er ook niet de hoofdprijs voor vragen maar het is meer om alles in een keer te verkopen. Er zijn genoeg mensen (ook hier merk ik) die daar niks om geven zoals er genoeg mensen zijn die op namaak Chinees carbon rijden, dus ik zie het probleem niet. | |
Z | woensdag 14 november 2018 @ 15:10 |
Wat is je bodemprijs? | |
muzas | woensdag 14 november 2018 @ 15:29 |
De buurvrouw van een collega past wel eens op de dyslectische kinderen van haar transgender-broer. Deze dromen al jaren van een canyon met een scheur in de brug. Zou je m willen doneren? Wel brengen want de canta is lek, en goed gepoetst want de kat heeft een stofallergie. Wel binnen een week. | |
jsprbcn | woensdag 14 november 2018 @ 15:41 |
Ik wil 1000¤ hebben minimaal voor alles (frame + VCLS seat post, Ritchey WCS stem/stuur, Ultegra Di2 6800 10sp + D-Fly, Fulcrum Racing Zero + 11-25 casette + banden + Fulcrum wiel tassen en originele spaak adjusters, Rotor 3D met Qrings 50-34, Token jockey wheels, JagWire rem kabels, Elite custom race plus bidon houders, nieuwe derailleur hanger en bar tape in plastic. Vind ik niet overdreven duur maar hij gaat voor 1300¤ online | |
kaasplankje | woensdag 14 november 2018 @ 16:14 |
Dat eigenlijk wel heel handig want dan wordt je band schoongeveegd en rij je zelden lek, echt waar. Irritant, ik heb hier ook nog een lekke magura remzuiger. Komt vaker voor bij hydraulische systemen. | |
kaasplankje | woensdag 14 november 2018 @ 16:15 |
Ik bied 300 | |
Patroon | woensdag 14 november 2018 @ 16:17 |
| |
jsprbcn | woensdag 14 november 2018 @ 16:17 |
Je zult hem uiteindelijk in Barcelona op moeten halen ;-) |