quote:
Op maandag 20 april 2020 11:12 schreef Sisiorange94 het volgende:[..]
Ik was op zoek naar een bestandje in een vorig deel van dit topic en vond deze quote van mezelf. Dit is wel heel grappig om terug te lezen, vier jaar later, nu ik daar compleet anders in sta.
Waar ik me eerst enorm ergerde aan HKM en dacht K3 als een afgesloten hoofdstuk te zien heb ik gemerkt dat, sinds HKM zich wat soepeler is gaan opstellen, ik er weer net zo veel van houd als vroeger.
Waarschijnlijk kon ik er gewoon niet tegen dat het allemaal zo stijf vormgegeven was. Die drie meisjes, nog zo gespannen en bang, die zich in elke situatie aan het script hielden en overal in die regenboogjurk moesten verschijnen terwijl ze zich krampachtig binnen de opgelegde Karen (voor Hanne), Kristel (voor Hanne) en Josje (voor Klaasje) moesten houden.
De K3 vlogs hebben hier denk ik erg bij geholpen, want ook in Love Cruise en Roller Disco vind ik het vrij irritant dat Marthe een schoonmaakobsessie heeft, Klaasje compleet gestoord lijkt en Hanne onverantwoordelijke dingen doet zoals stiekem tijdens werktijd een serie kijken. En daarbij houdt het niet op met de Hallo K3 flashbacks. Ook een aantal verhaallijnen zijn gerecycled en ik weet niet wat ik daarvan vind.
Ik voel dit best wel hetzelfde. Ik weet nog dat de voornaamste reden dat ik K3 weer terug ben gaan volgen sinds 2010, is omdat ik de clip van Heyah Mama zag en de tekst beluisterde, en niet begreep waarom ik dit vroeger mocht meezingen van mijn moeder. En toen kwam ik er na het lezen van de wikipedia pagina achter dat het helemaal niet voor kinderen bedoeld was etc. en dat maakte de groep veel meer oprecht voor mij. Ook mede door K2 zoekt K3 was het sprookje van K3 wel een beetje uiteengevallen, en waren het gewoon drie echte vrouwen met een leven en een mening en ik vond dat heel leuk om te volgen.
Daarom was ik bij K3 zoekt K3 ook bang dat er geen goede K3 gekozen kon worden, omdat dit spontane groepje nooit zo zou gaan vormen. Voor mij hoorde bij het gegeven K3 dat er drie zangeressen stonden die dachten dat ze de Nederlandstalige Spice Girls gingen worden, en opeens een wat jongere doelgroep bleken te hebben. Dat ging bij de nieuwe K3 sowieso niet gebeuren, want die wisten hun doelgroep al. Maar door een paar jaar bezig te zijn hebben HKM hun eigen mediapersoonlijkheden kunnen ontwikkelen, en ook aan hun onderlinge chemie kunnen werken, en dat heeft ze zeker goed gedaan. En de kandidaten die ik graag K3 zoekt K3 had zien winnen, hebben allemaal wel hun eigen plek gevonden, dus heb ik ook minder het idee dat HKM een plek heeft ingepikt die naar iemand anders had moeten gaan.
In Hallo K3 was het duidelijk dat de persoonlijkheden van KKJ werden uitvergroot, maar het paste wel bij hun. In de Roller Disco is het wat geforceerder en dat is jammer. Ik denk dat Josje daarmee ook wel het grootste voordeel behaalde; zij heeft nooit een Kathleen copy paste willen zijn, en Studio 100 wilde dat ook niet van haar maken. Sterker nog, ik denk dat als ze een remake van De 3 Biggetjes hadden gemaakt in de KKJ era, dat Josje dan de rol van Knirri/Kristel zou spelen, en Kristel de rol van Knorri/Kathleen. 't Is jammer dat HKM die kans minder krijgen, en vooral in hetzelfde concept geduwd worden. Ik had eigenlijk verwacht dat door een andere serie te maken ze een andere weg in konden slaan, maar eigenlijk zijn veel afleveringen gewoon Hallo K3 op rolschaatsen. Dus de volgs komen wat spontaner en wat meer casual over en dat vind ik leuker om te volgen.
quote:
Ook vind ik dat de muziek een beetje tegenvalt. Natuurlijk blijft het K3 en verwacht ik ook zeker niet dat het muziek van het allerhoogste niveau is, maar zoiets als Zo Een Liedje, wat niks meer is dan een chaotische medley van oude nummers op verkeerd tempo, daar maak je me niet echt blij mee. Ra-Ta-Ta-Ta aan de andere kant luister ik regelmatig en die staat ook gewoon in mijn alledaagse playlist, in tegenstelling tot andere K3 nummers.
Ik moet zeggen dat ik bij het album Roller Disco echt dacht dat Miguel en Co hun touch kwijt waren. Ik vind alleen Liefde Geeft Je Vleugels leuk, en een paar andere nummers kan tollereren, en de rest vind ik niks. Met het album Dromen vind ik meer nummers leuk, zoals Ra-ta-ta-ta en Feestje in de Keuken. En ook de andere kan ik wat prima hebben, vooral na er een paar keer naar te luisteren. Toch vraag ik me soms wel af of het niet zou helpen om eens wat jong bloed in de productieruimte te hebben, of een vrouw. Maar ze zullen wel aan hun vaste team willen vasthouden.
quote:
Hoe dan ook, mijn liefde voor K3 heeft even een dip gekend, maar ik ben ze altijd blijven volgen en heb de nieuwe meiden daardoor wel echt leren waarderen. Ook HKM is voor mij K3, net als KKJ en de eerste combinatie die je minder makkelijk kunt afkorten op deze manier
Hoe zit dat bij jullie?
Ik ben er ook aan gewend geraakt, hoewel het altijd anders zal zijn om naar een K3 te kijken die een paar jaar jonger dan mijn ouders is, en een K3 die van mijn eigen leeftijd is. Maar het heeft ook wel wat, het is wat meer relateable.
Btw,
dit insta account refereert aan Karen, Kristel en Kathleen als de Disco Oma's, dat lijkt me een goede manier om de KKK niet te hoeven betrekken in nostalgie en vrolijke liedjes.